Wirnik do wymiany. Zwarcie międzyzwojowe.
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
uzwojenie stojana jest innego koloru To zły znak. Prawdopodobne zwarcie międzyzwojowe.
No to jeszcze "szóstka w totka" - miałem podobny przypadek w silniku pralki elektrycznej, uszkodzona izolacja uzwojenia, przy zimnym silniku (zaraz po włączeniu) nic się nie działo ale po nagrzaniu następowało zwarcie międzyzwojowe, siadała moc silnika i obroty. Po ostudzeniu historia się powtarzała. Jeżeli nie to, to się poddaję, nie mam więcej pomysłów.
Odkąd to kondensator pracy, bo taki tam jest, a nie rozruchowy (!), pracuje tylko w jedną stronę? Wypalone są styki w programatorze odpowiedzialne za zmianę kierunku obrotów. Możliwe też zwarcie międzyzwojowe w stojanie silnika. Widzę że ,,stado ekspertów" już w natarciu. Poza tym, ten olejowy kondensator pracy jest naprawdę z ,,najwyższej półki" i...
Prawdopodobnie to zwarcie międzyzwojowe. Silnik do przezwojenia.
Prawdopodobnie zwarcie międzyzwojowe w silniku.
Trochę dziwne że silnik rusza bez kondensatora (może mieć małe zwarcie międzyzwojowe) ale na razie się tym nie martw. Mniejszy kondensator to mniejszy moment obrotowy.
A na jednym mówi że jest zwarcie między fazowe na uzwojeniu. Jeżeli już to zwarcie międzyzwojowe. Silniki SZJe 44b lub Se132M-4 (nie wiem który nasz) pobierają przy połączeniu 500V w gwiazdę 11,6A (katalogowo)
Pewnie zwarcie międzyzwojowe wirnika trzeba wyjąć i dać do sprawdzenia.
Zobacz na pomiary rezystancji, róznicę 2 om niesposób wytłumaczyć złym kontaktem końcówka miernika->zaciski przyłączeniowe. Skrót, czyli zwarcie międzyzwojowe.
Witam. Jak podepniesz na krótko, a będzie słaby kondensator ( obniżona pojemność ) to może ruszyć ale jak będzie miał pompować wodę ( pod obciążeniem ) to będzie buczał. Czyli możesz mieć padnięty kondensator, ewentualnie zwarcie międzyzwojowe silnika.
Zwarcie międzyzwojowe\międzyfazowe. Silnik 3x380V czy 2x220?
Mechaniczne połączenie osi silnika z kołem pasowym jest O.K.Pasek klinowy ma odpowiedni naciąg,a napięcia na stykach silnika prawidłowe.Czekam aż Kolega Damian22 pomierzy oporności i porównam je z moimi.Jednak jestem już w 50% przekonany,że to zwarcie międzyzwojowe,silnik mocno się grzeje i czuć zapach izolacji uzwojenia,za mocno!Drag.
Sprawdź silnik poza pralką, wygląda mi na zwarcie międzyzwojowe.Pozdrawiam.
oczywiście -30µF-dziękuję jak sprawdzić to zwarcie międzyzwojowe?-induktorem?
Może być zwarcie międzyzwojowe w uzwojeniu po stronie pierwotnej. Jaki jest prąd jałowy z wstawionym wirnikiem i bez niego?
wymontuj silnik ,podłącz go bezpośrednio i zatrzymasz turbinkę palcem a silnik będzie się grzał.masz z pewnością tzw. zwarcie międzyzwojowe na cewce silnika..wymiana!!!
To ma silnik komutatorowy czy bezszczotkowy? Weź pod uwagę uszkodzenie silnika - zwarcie międzyzwojowe. Jeśli to silnik trójfazowy to sprawdź prądy fazowe podczas pracy (koło w powietrzu). Zwarcie międzyzwojowe daje też efekt zwiększonego oporu podczas obracania wałem z zewnątrz. W pracy miałem silnik 24V 200W z przekładnią od jakieś hulajnogi. Jak...
Najbardziej prawdopodobne jest zwarcie międzyzwojowe w silniku. Skrócenie długości uzwojeń na skutek zwarcia => spadek rezystancji uzwojenia => zwiększony pobór prądu => wyższa temperatura elementów zasilania.
Witam, mam problem z silnikiem w kosiarce. Problem polega na tym, że silnik, gdy jest zimny, włącza się i pracuje normalnie (dławi się około 2 sekundy przy starcie, ale nie jest to problem). Natomiast gdy silnik się nagrzeje (wystarczy około 3 minuty), to nie buczy on głośno i próbuje ruszyć, jednak bez skutku. „Dokręcenie” go ręcznie nic nie daje,...
Co ciekawe silnik startuje choc opornie osiaga jakies tam obroty ale grzeje sie juz po 1min pracy i nie ma mocy Grzeje się bo ma cały czas pod napięciem uzwojenie rozruchowe, to będzie to co ma 40 - odłącz je i uruchom silnik - będzie potrzebował zakręcenia wałem, aby ruszył. Powinien osiągnąć normalne obroty i nie powinien się grzać. Dodano po 7 Nie...
Załączam uproszczony szkic uzwojeń tego silnika . Reszta tak jak napisał kol. Bleble . Uzwojenie wolnoobrotowe mierzone na wyprowadzeniach w stosunku do wypr. wsp. ma powyżej 50Ω . Jeśli silnik nie pracuje prawidłowo po podłączeniu kondensatora to uszkodzony jest kondensator lub silnik ma zwarcie międzyzwojowe .
Jeżeli inaczej pracuje w lewo a inaczej w prawo, to może mieć zwarcie międzyzwojowe.
Sprawdź czy nie masz wycieku z zespołu piorącego na silnik. Tutaj też może być przyczyna. Był z uszczelniaczem na termostacie i silnik miał zwarcie międzyzwojowe na uzwojeniu prania (silnik przezwojony a termostat porządnie uszczelniony silikonem).
W tych pompach jest powtarzalny bezpiecznik termiczny na uzwojeniu silnika. Prawdopodobnie z jakiegoś powodu silnik sie przegrzewa i czujnik go odcina, powodów może być wiele - od przeciążenia poprzez "fabryczne" zwarcie międzyzwojowe w silniku, uszkodzony kondensator rozruchowy i wiele innych...
Krótkie szczotki albo ja obstawiam zwarcie międzyzwojowe wirnika do sprawdzenia.
Obawiam się że jeżeli silnik pracuje nierówno to jednak uszkodzony jest wirnik. Miałem ciekawy przypadek w indukcyjnym silniku pralki automatycznej, Podczas nawijania uzwojenia stojana (w fabryce) na drucie nawojowym zrobiło się "oczko" które prawdopodonie drgało w czasie pracy silnika. Po kilku latach pracy pralki przetarł się lakier na oczku i zwoju...
Zanieś do sprawdzenia wirnik na zwarcie międzyzwojowe do zakładu, gdzie przezwajają silniki.
Może raz jeszcze, tym razem od początku. Gdzie są mostki konfigurujące ten silnik - trójkąt /gwiazda? Jeżeli je zdemontowałeś, a otrzymałeś takie wyniki pomiaru jak napisałeś, to silnik ma zwarcie międzyzwojowe i stąd efekt zadziałania zabezpieczenia nadprądowego. Ma ten silnik chociaż podłączony przewód PE ?
Witam Zdaję sobie sprawę,że mozesz mieć trudności ze sprawdzeniem wirnika.Najlepiej idż z nim do zakładu,gdzie przezwajają silniki i tam Ci sprawdzą-miernikiem nie zawsze sprawdzisz zwarcie międzyzwojowe. Przy sprawdzaniu silnika warto mierzyć prąd jaki pobiera.
Poszukaj pozystora od lodówkowego agregatu. Zastapi on uszkodzony ewentualnie wyłącznik odśrodkowy. Na uszkodzenie silnika - zwarcie międzyzwojowe to już tylko ,,przezwajacz" (taka nowa profesja :D ) Ci pozostał.
Jeżeli silnik zepsuty pobiera większy prąd to znaczy to, ze jego moc też wzrasta zgodnie z zależnością P=UI ? :P Tak, ale nalezy dodać że jest to moc POBIERANA ze źródła. Moc oddawana jest parametrem decydującym i uwierz mi ze ona wtedy nie rosnie, nawet wręcz maleje. Przeciez lepiej jak moc jest większa ..czyli wygląda na to że najlepiej popsuć silnik...
Masz zwarcie międzyzwojowe rozruchu. Trzeba przezwoić silnik.
To że łożyska lekko sie obracają jest dobrze ale ważne jest czy nie mają luzu w obsadach łożyskowych to jest jedna kwestia druga to to że silnik moze mieć zwarcie międzyzwojowe. Czy na silniku nie ma żadnych danych?Zazwyczaj na silniku wraz z jego danymi odana jest wartoć kondensatora, neraz taka informacja znajduje sie na tabliczce znamionowej kosiarki.
Sprawdziłeś multimetrem czy wskazany element ma zwarte wyprowadzenia COM i OUT? https://obrazki.elektroda.pl/5189414900_... Jeden i drugi będzie odpowiedni, -8SN jest na napięcie do 800V a -6SN do 600V. Różnią się ceną i minimalną ilością którą można kupić. Weź raczej ten na 600V(3 szt.) bo może pompa ma zwarcie międzyzwojowe na silniku...
Wedłóg mnie to zwarcie międzyzwojowe,sprawdź omomierzem poszczególne uzwojenia.
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
:arrow: djset Nigdy chyba kolega nie mierzył rezystancji uzwojeń takiego silnika, będzie w okolicy 0,2om lub 0,1om. Dodatkowo przy pomiarze zwyklym multimetrem zasilanym baterią 9V może nie wystąpić zwarcie międzyzwojowe. Należy sprawdzić: 1) czy softstart kończy rozruch i przełącza się na stycznik. W softstarcie może jedna faza być podłączona na stałe...
Zgadza się ale prąd nie musi spaść do zera by przekaźnik wrócił do stanu spoczynkowego. Oczywiscie, tylko że zadziałanie termika jest 0-1, jak już zareaguje to wymagane jest ponowne uruchomienie układu od nowa po kontroli dlaczego doszło do zadziałania Trafiłem w życiu na kilka przypadków gdzie "auto" było użyte z autorestartem, i dochodziło jak my...
Jeśli możesz to zmierz prąd na poszczególnych fazach (po sprawdzeniu zasilania i izolacji), jeśli będą znaczne różnice to silnik niestety ma zwarcie międzyzwojowe. Możesz także zmierzyć oporność uzwojeń na poszczególnych fazach.
Witam Kabelki jak widać na zdjęciu masz bardzo anemiczne, przerabiane silniki z CD potrafią wziąć bardzo dużo prądu. Drugi powód jaki mi się nasuwa to zwarcie międzyzwojowe w silniku. Po pierwsze sprawdź czy nie masz zwarcia do stojana, to jest łatwie do zaobserwowania omomierzem. Po drugie pokręć szybko ośką silnika, jeśli da się bez problemu to pewnie...
Według mnie bez rozebrania silnika się nie obędzie, nawet wygrzanie uzwojeń może na nic się nie zdać, zawsze zostanie wśród zwojów stojana troszkę wilgoci, co spowoduje zwarcie międzyzwojowe i trwałe uszkodzenie silnika.
Witam. Pierwsze co to zmierzyć pobory prądu na wszystkich fazach oraz napięcia na zaciskach silnika. Jeżeli silnik będzie miał zwarcie międzyzwojowe to zwykłym omomierzem tego się nie zmierzy. Pozdrawiam.
Sprawdzałeś jaki prąd pobiera w czasie pracy? Czy sprawdzałeś jak obraca się wirnik, czy w pewnym momencie nie zaciera? Objawy wskazują na łożyska ( może być niewielki luz w gnieździe ) lub bardziej na zwarcie międzyzwojowe, bez rozebrania silnika i sprawdzenia chyba się nie obejdzie ( jeśli budowa na to pozwala).
Czy silnik był cały przezwojony czy tylko wymienione było uzwojenie rozruchowe?Jak dawno?Czy znasz parametry uzwojeń(rezystancję).Z Twojego opisu można wywnioskować,że masz zwarcie międzyzwojowe. Silnik był przezwojony w całości.wyprowadzenia uzwojeń były wypuszczone osobno. Silnik pracował może jakieś 3h wszystkiego.
Problem polega na tym, że silnik bardzo mocno się nagrzewa, A to, że się nagrzewa, to może być uszkodzona izolacja uzwojenia czyli zwarcie miedzyzwojowe.
Ma Pan na myśli tą dużą bańkę? Nie, flaszkę browaru. To się nazywa kondensator elektrolityczny. Co do zasilania takiego silnika DC to nawet uszkodzony (zwarcie międzyzwojowe na wirniku), z akumulatorów będzie się krecil wizualnie poprawnie. Z zasilacza o kontroli napięcia, prądu i prędkosci obrotowej już nie.
Witam! Najprawdopodobniej masz zwarcie międzyzwojowe w jednej z cewek na wirniku. Uszkodzenie jest NIENAPRAWIALNE w warunkach amatorskich, gdyż wymaga: - usunięcia CAŁEGO uzwojenia z wirnika, - założenia nowych cewek na wirnik, - ZAIMPREGNOWANIA, - WYWAŻENIA wirnika. Warsztaty naprawiajace odkurzacze albo wymieniają CAŁY silnik, albo tylko wirnik, jeśli...
Czym sie wykrywa zwarcia miedzyzwojowe?
Silnik może mieć zwarcie międzyzwojowe ( niewielkie ) i będzie się zachowywał podobnie , ale sprawdź kondensator , jak radzą inni , ma mieć -biorę to z głowy - chyba 22 µF .
Zwarcie międzyzwojowe lub spalony regulator, który źle zasila silnik.
Silnik zawiozłem do zakładu przezwajającego. Diagnoza: zwarcie międzyzwojowe wirnika. Zagadka rozwiązana, temat wyczerpany. Dziękuję wszystkim, pozdrawiam.
Diagnoza - triak ma przebicie - silnik pracuje cały czas z pełną mocą. Wymieniłem triaka ale wiele to nie dało. Sprawdzam - triak znów przebity. Na 99,9% zwarcie międzyzwojowe w wirniku. Czy jak silnik pracuje, jak to piszesz, z "pełną mocą" to czy faktycznie ma tą moc co miał przed awarią? Czy przypadkiem komutator nadmiernie nie iskrzy (nie "zawija...
Bardzo wygodnym sprzetem do wykrywania zwarc miedzyzwojowych jest zwykly miernik RLC z funkcja pomiaru Q. Zwarcie miedzyzwojowe powoduje bardzo drastyczny spadek dobroci cewki i zmniejszenie jej indukcyjnosci.Dobrze jest przy tym miec taka sama cewke sprawna(porownanie) ale gdy nabierze sie wprawy to bez porownywania jest sie w stanie ocenic czy jest...
Jeśli pobiera za dużo prądu to widzę dwie możliwe przyczyny. 1.Za duży opór łożysk(zacierają się). 2.Uszkodzenie uzwojenia silnika wentylatora(zwarcie międzyzwojowe).
Masz zwarcie międzyzwojowe wirnika, zanieś wirnik do zakładu gdzie przezwajają silniki to ci sprawdzą. Dla pewności zmierz omomierzem cewki stojana.
Witam. Jest to dość nowa pralka, ale niestety nie na gwarancji. Silnik miał zwarcie międzyzwojowe stojana w wyniku czego wypaliło ścieżkę i uszkodziło triak. Po wymianie triaka i naprawie ścieżek, pralka nie daje życia. Brak innych widocznych uszkodzeń. Gdzie szukać przyczyny?
Po kilku minutach pracy z puszki silnika zaczął wydobywać sie dym... i zaczęło śmierdzieć... Przewód zasilający zrobił się dosyć ciepły i miękki... Czy możliwe jest, że przewód który zamontowałem może być za słaby? Jest to przewód zasilający od PC .... Jeżeli stało się to bez obciążenia, lub z minimalnym, najprawdopodobniej przebił się kondensator,...
Witam. Sądzę że cała wina leży po stronie silnika. Prawdopodobnie ma zwarcie międzyzwojowe wirnika i przez to pobiera nadmierny prąd.
Technics6 ma racje. Silnik ma zwarcie międzyzwojowe. Prędzej czy później i tak się spali a mogą jeszcze polecieć łożyska. Lepiej od razu przewinąć cały silnik i wtedy masz pewność że jeśli go nie będziesz przeciążał to trochę pochodzi. Rozumiem że jest zabezpieczony zabezpieczeniem termicznym o wartości jego prądu nominalnego?
Witam. Niestety silnik może mieć czasem niewielkie zwarcie międzyzwojowe, które objawia się dopiero przy większych obciążeniach. Można to oczywiście wykryć przy odpowiednich pomiarach. Inną przyczyną skoków poboru mocy mogą być uszkodzone łożyska w silniku.
Zwarcie międzyzwojowe uzwojeń wirnika. Objawy: potężne iskrzenie szczotek, obniżenie prędkości, obrotowej spadek mocy.
lekko nie miały to przyznam , każę mu klęczeć na grochu przez 2 dni twarzą do ściany, i żuć ryż bez wody. Gdyby nawet przyjąć że sprzęt był do bani , to objawy jego uszkodzenia były wcześniej widoczne, a nie dopiero jak ; nagle stanęły w ogniu. Nie reagowały na wyłącznik, musiałem odłączyć kabel. Szczotki stopione/spalone jak na zdjęciach. A więc moja...
Generator wytwarza 4,5 KW mocy w układzie trójfazowym(400V) co daje po 1,5KW na każde gniazdo w przypadku korzystania z układu jednofazowego(230V), podłączając 1,4 KW do układu jednofazowego to pomijając prąd rozruchowy zbliża się Pan do maksymalnego obciążenia urządzenia po dotarciu, natomiast dodając prąd rozruchowy bez wątpienia przekracza Pan maksymalne...
Ten wątek wiele pozmieniał w moim życiu Pozdrawiam Wiedza nie jest nowa , pracę pompy ciepła opisał Pan Carnot na przełomie 18 i 19 wieku, określił nawet maksymalną , teoretycznie możliwą sprawność cyklu. Jeden z wybitnych uczestników tego wątku pisał ,że ma w swojej pracowni napis na ścianie " temperatury głupcze" i jak czegoś nie kuma to czyta napis...
Silnik na "wolnym biegu" nie powinien się w sposób zauważalny zagrzać. Skoro grzeje się do poziomu "da się dotknąć" (tj. ok. 50 st. C), to jest z nim źle. Skąd w ogóle ten silniczek pochodzi? Producent egzotyczny - UK. Silnik 20-letni. Z czegoś był zdjęty. Z jakiegoś powodu. Uszkodzenia? Ten spec od przewijania silników go przewijał? Dobrze to zrobił?...
Jak będzie gdzieś zwarcie międzyzwojowe, to myślisz, że wyjdzie? :D Ale jak nie chcesz demontować silnika, to obejrzyj złącze silnika i przemierz przewody od modułu do dilnika i czy aby gdzieś nie mają przerwy.
A ten niepodłączony ochronny to czemu jest niepodłączony? I cóż mamy rzec - skorodowane połączenia, do silnika dostała się ziemia, jakieś błoto, wilgoć skoro zeżarło aż nakrętki. Podejrzewam że osłony tabliczki zaciskowej nie ma albo to tylko prowizoryczne podłączenie do testów. Brak pomiarów uzwojeń i rezystancji izolacji, brak testów uzwojeń na zwarcia...
Zasada działania silnika pierścieniowego niczym nie różni się od zasady działania silnika klatkowego. Jest to dokładnie to samo. Oba typy to "silnik asynchroniczny". Tyle, że o ile w silniku klatkowym, masz wirnik zwarty na stałe, tak w silniku pierścieniowym jest on otwarty jednostronnie i zamykany jest za pomocą rezystorów zmieniających rezystancję...
Kontrola szczotek, zużycie i stan powierzchni ciernej, kontrola powierzchni komutatora, coś dużo tego pyłu grafitowego. Może luzy lub bicie wirnika, ewentualnie zwarcie międzyzwojowe, że tak pyliło. Piszesz o hałasie podczas prania, czy po zdjęciu paska zakręcałeś kołem bębna i kołem silnika, czy praca i bieg jest spokojny bez hałasu, luzów.
Ciekawym jest jaka będzie przyczyna tego grzania. Ja kupiłem rosyjski silnik o podobnych parametrach, który bardzo szybko się nagrzewał bez obciążenia i ruszał bez podpiętego kondensatora pomocniczego i rozruchowego. Więc myślałem, że ma zwarcie międzyzwojowe, taką samą diagnozę postawili w punkcie przezwajania silników, więc zostawiłem go do przezwojenia....
Witam. Czy ten problem p[ojawił się podczas pracy czy po jakiejś naprawie. Po rozbiórce mógł być rzeczywiście inaczej złożony. Przychodzi mi jeszcze na myśl zwarcie międzyzwojowe ale byłyby wtedy różne pobory prądu.
Sprawdź płytki programatora czy nie są nadpalone a w następnej kolejności tak jak pisali poprzednicy silnik poza pralką, prawdopodobnie ma zwarcie międzyzwojowe na uzwojeniu wirowania.Pozdrawiam.
OK sprawdzę silnik. Chociaż może mieć małe zwarcie międzyzwojowe i wtedy tym testem tego nie stwierdzę, a driver będzie obciążał. Mam tester trafek impulsowych Jupitela. Może on by wykazał. Tylko , że jak silniczek ma mała indukcyjność to zawsze pokaże, że jest żle- już taka uroda tego testera. O ile pamietam to testuje trafka o indukcyjnośći wiekszej...
Zaczyna zbaczać dyskusja na manowce, jak widzę. (at)waldemarvuk1 Jeżeli jesteś pewien poprawności połączeń, a zabezpieczenia to 25A B, to istnieją tylko dwie możliwości - pomylone wyprowadzenia na kostkę zaciskową (odwrócony początek i koniec jednej cewki), albo zwarcie wewnetrzne międzyzwojowe. Koniec, kropka. Zmierzyć prąd we wszystkich fazach w połączeniu...
Wszystkie wirniki jakie dotychczas miałem to na tym swoim elektromagnesie bez żadnego problemu sprawdzałem, przy średnicy nawet 60mm nie powinno być żadnych problemów, wirniki od elektronarzędzi z powodzeniem się mieszczą. Wirnik należy powoli obracać i trzymając blaszkę nad wirnikiem w odległości 1,5 - 2mm sprawdzić każdy żłobek tego wirnika. Jeżeli...
(at)Robert B Możliwe 2 x po 3 ? Ale i to nie zwalnia Autora od dokonania pomiarów tych tranzystorow, uprzednio odłaczywszy silnik. A i silnik też mógł się uszkodzić - zwarcie międzyzwojowe.
Witam!! Sprawdź czy silnik niema upływności-induktor lub miernik rezystancji izolacji (przebicie),pomierz rezystancje uzwojeń(przy odłączonym kondensatorze)-wystarczy multimetr lub omomierz. Jeśli jest to możliwe sprawdź czy nie przebija między uzwojeniem pracy a rozruchowym(jeśli ze stojana wychodzą 4 końce to dwa są od pracy a dwa to rozruch,jeśli...
Jak można uszkodzić uzwojenie startowe skoro ono pracuje max 2 sekundy🤔? Jest wiele przyczyn uszkodzenia uzwojenia rozruchowego a do najczęstszych należą : ciężki rozruch ( duże obciążenie), wadliwa praca wyłącznika odśrodkowego, uszkodzenie izolacji w wyniku przegrzania, procesu starzenia się itd. Jak się obraca to ma siłę... Nie zatrzymam...
Witam, Jeśli na luzie stojan się mocno nagrzewa to niestety ma zwarcie międzyzwojowe. Tylko przezwojenie lub wymiana. Obroty takiego nieobciążonego silnika mogą być duże (nawet kilkanaście tysięcy obr) ponieważ jest to silnik szeregowy. Pozdrawiam Piotr36
Albo rezystor ma za malą moc albo silnik jest > NADPALONY < czyli zwarcie międzyzwojowe na wirniku lub stojanie , co powoduje zwiększoną konsumpcję prądu , co z kolei odbija się na rezystorze ktory nie wydala tyle mocy ile potrzebuje nadpalony silnik ktory gdyby byl nie nadpalony bralby mniej prądu . wienio
Automatyka sterownia silnikiem służy do utrzymania zadanych obrotów. Tacho przekazuje do sterownika informację (napięcie) o obrotach rzeczywistych a elektronika przez wysterowanie triaka zwiększa/zmniejsza napięcie skuteczne silnika do osiągnięcia zadanych prędkości obrotowych. Tj. ujemne sprzężenie zwrotne i ma za zadanie niwelować zakłucenia wynikające...
Tak obraca się swobodnie a styki się rozłączają. A czy zwarcie międzyzwojowe nie powinno się objawiać przebiciem do obudowy stojana?
Uważam, że jest, bo w okolicy ludziom popaliło komputery, telewizory itp... Czy w Twoim domu poza silnikiem coś nawaliło? Wyłącznik jest ok. Jak się włączy to coś tam słychać, Co słychać? Gdyby "się zjarało" nic by nie było słychać, może to zwarcie międzyzwojowe lub zablokowanie wirnika. Silnik trójfazowy czy jednofazowy - przy trójfazowym wystarczy...
Prawdopodobnie silnik ma już przegrzane uzwojwnia i zwarcia międzyzwojowe. Zakup nowego kondensatora niewiele pomoże, ale przyda się po przezwojeniu silnika. Trzeba sprawdzić też zawór upustowy umożliwiający rozruch i zawór zwrotny "odcinający" ciśnienie w butli od samej sprężarki.
Zrobiłem test programatora na "stole". Zamiast silnika podpiąłem dwie żarówki odzwierciedlające prawe i lewe obroty silnika. Wlutowałem nowy triak BTB 12/600. Wszedłem w tryb serwisowy i wybrałem program "9" (ruchy piorące). Przebieg testu na załączonym video. Test idzie już ponad godzinę i wszystko jest OK! Co wynika z tego testu? Chyba na 99 % coś...
Skoro jest woda to hydrostat działa.Po pewnym czasie będzie grzała wodę.Ilość wody jest wystarczająca!Skupmy się na tym czy pompa dobrze podaje ciśnienie wody.Podczas pracy pompy myjącej słychać jest pracę ramion spryskiwaczy,jak strumień wody uderza o kocioł wodny. Chciałbym zapytać czy silnik pompy był zamoczony,to widać powanience dolnej/czyli spód...
Witam. Jeżeli masz przypalone działki na komutatorze to wirnik jest do bani. Omomierzem raczej tego nie sprawdzisz. Potrzebny jest specjalny przyrząd tzw. kobyłka - do badania zwarć międzyzwojowych - na co podejrzewam cierpi Twój nowy wirnik. Stojan sprawdza się tak by pracował jako transformator wkładając między nadbiegunniki jakiś magnetowód (np....
Moja teoria jest taka: silnik dostaje sporadycznie zwarcie międzyzwojowe w stojanie pod wpływem napięcia 230V i podgrzania. Badanie napięciem 24V nie wywołuje zwarcia - zbyt niskie napięcia międzyzwojowe. Pogląd ten opieram na następujących faktach. Odwiedziłem dziś punkt serwisowy, w którym naprawiano odkurzacz. Pani, która wydaje sprzęt, wystawia...
Spalony i kreci ? Jak najbardziej. Może użyłem zbyt dużego uogólnienia dokładniej mówiąc wirnik ma zwarcie międzyzwojowe. Chcesz to możesz mierzyć i silnik, i elektronikę, ale nic poza tym co napisałem nie wyczarujesz :) Nagranie jednoznacznie to potwierdza. pozdrawiam Ps. Silnik prądu stałego. Żeby czasem nie przyszło Ci do głowy podłączać go bezpośrednio...
Po wymianie tranzystora IGBT, zamiast silnika podłącz żarówkę 100 W/220 V. Powinna po starcie się zaświecić i po kilku sekundach zgasnąć ( brak sygnału z impulsatora) Ustaw małą prędkość do startu, powinna się tylko żarzyć. Silnik nie wygląda na spalony, ale może mieć zwarcie międzyzwojowe.
Odłącz silnik od płytki i zmierz oporność uzwojeń silnika pomiędzy przewodem neutralnym a pozostałymi: Low, Medium, High (trzy pomiary) i podaj je... Możesz jeszcze zmierzyć oporność pomiędzy Low a Medium oraz pomiędzy Medium a High... Być może w ten sposób wykryjesz ew. zwarcia międzyzwojowe w silniku wentylatora... Do kompletu musisz mieć pewność,...
Jeżeli chodzi o rozrusznik typowe uszkodzenie wirnika i nie wiem skąd tyle problemów, wirnik pod wpływem temperatury dostaje zwarcie międzyzwojowe dlatego tak duży pobór prądu.P
Przede wszystkim błędem było odpalenie silnika z odłączonym alternatorem, jest to alternator z magnesami trwałymi, wprowadzenie go na obroty bez obciążenia spowoduje wzrost napięcia nawet do kilkuset wolt i przebicie izolacji uzwojeń. Niestety, jak wyżej napisano alternator do prucia, a w wulkanie to wredna robota jest.... Po wyjęciu alternatora przemierz...
Być może jest zwarcie międzyzwojowe. Spróbuj po rozruchu wyłączyć uzwojenie rozruchowe i sprawdź czy się grzeje gdy pracuje na jednym uzwojeniu.
Witam ponownie. Nie mam mostka i elektromagnesu, więc zrobię jak kolega Mirosław radzi. nie mam doświadczenia w przezwajaniu silników ale myślę że sobie poradzę - nie zaszkodzi zdobyć nowych umiejętności. Silnik ma uzwojenie rozruchowe odłączane przez wyłącznik odśrodkowy. Podejrzewam że uzwojenie główne jest dobre, tylko w rozruchowym jest zwarcie...
Papier ścierny do szlifowania komutatora to prosty sposób prowadzący do uszkodzenia wirnika-było o tym na forum.Nic nie podajesz w jakim stanie są łożyska,oczywiście wirnik do sprawdzenia na zwarcie międzyzwojowe,ale nie miernikiem tylko elektromagnesem(zrobią Ci to w każdym zakładzie przezwajającym silniki)
po pierwsze napisz w temacie postu konkretnie czego maja dotyczyc te pytania... Ad1.Prądy wirowe są to takie prady ktore płyną w zamknietej powierzchni np transformatora (pierscienia itp) dodajac ze rdzen transformatora posiada reluktancje mozemy stąd wysnioskowac ze bedzie wytwarzana moc na rdzeniu tr. tak wiec jest to jeden z powodów zeby izolowac...
Pralka nie chciała wirować. Stwierdziłem, że w czasie kiedy powinna wirować na styku 03 programatora Eaton brak było napięcia. Styk 03 zasila uzwojenie wirowania silnika. Po otwarciu programatora okazało się, że ułamała się bądź upaliła cienka sprężysta blaszka zwierająca w czasie wirowania styki 03 i 3. Programator jest więc do wymiany. Zmierzyłem...
silnik międzyzwojowe zwarcie międzyzwojowe tester wirnik zwarcie międzyzwojowe
instrukcja fujifilm finepix bęben zablokował pralka błędów electrolux
miele cm6100 whirlpool awm6081 blokada drzwi
WD SATA 3,5" RAID 1 – ustawienie zworek, konfiguracja, kompatybilność CMR/SMR Zmywarka Premiere nie wypompowuje wody – czyszczenie filtrów, pompa, wąż odpływowy, błędy E24, F11