Albo z panelem albo ze switchem stwierdzającym zamknięcie panela bo to tak mi się zdaje opuszczany panel ma. Albo masz też zwarcie gdzieś i przez to radio się nie chce właczyć (bo BA nie pozwala) tylko, że wtedy zwykle dioda w klawiszu PWR migała. A tył taki sam jak panel?
Witam. Podłączałem dzisiaj nowe radio do autka, oczywiście kostki ISO. Ze starym wszystko grało jak należy. Po połączeniu nowego radio działa, ale nie działają głośniki. Jeśli podczas władania kostki jakimś cudem załączą się głośniki to robi się zwarcie i wywala bezpiecznik. Gdzie szukać przyczyny?
Posiadam takie radio samochodowe, ale przypadkiem zrobiłem gdzieś zwarcie, wyświetlacz jest ciemny i nic nie słychać. Działa tylko podświetlenie tj żaróweczki. Co z tym fantem można zrobić?
Glosnik prawdopodobnie ma zwarcie jednej koncowki do masy . Trzeba podlaczyc inny sprawny glosnik do przewodow radia i sprawdzic czy radio ma jeszcze sprawny kanal .Jesli radio bedzie mialo dwa kanaly sprawne wymienic glosniki , w przeciwnym razie radio naprawic lub wymienic na inne wraz z glosnikami .Zeby obliczyc opornik trzeba znac prad diody (chyba...
Witam! Może jak podłączaliście radio u siebie to przypadkiem zrobiliście zwarcie i poszła końcówka mocy(może nie do końca ale coś może w niej nie działać).
Może być zwarcie na instalacji - przelotki w drzwiach do sprawdzenia. Ale to takie gdybanie. Nadal nie wiemy jakie radio i jakie auto.
Mam problem z radioodtwarzaczem samochodowym Medion. Otóż po podłączniu do zasilania przez chwile slychac buczenie w glosnikach, ktore potem ustaje. Radio nie wlacza sie, nie daje oznak zycia. Świeci się tylko kontrolka LED po otworzeniu panela (panel na półwindzie) chociaż też tak wyglada jak by dostawala gdzies zwarcie bo co jakis czas sie przyciemnia....
Witam, mam pewien problem z radiem samochodowym Lenco cs 174 Podczas podłączania do samochodu, wszystko działało, radio zsunęło mi się z kolana i prawdopodobnie styknęły mi się 2 kabelki jeden to plus od radia drugi to prawdopodobnie któryś z głośników, poszła iskierka i radyjko zgasło... Wie ktoś co może być z tym radiem ? może bezpiecznik w radio?...
Witam Jak w temacie. Fabryczne radio w moim nowym/używanym aucie (Fiat Stilo) nie czyta MP3. Na panelu głównym odtwarzacza widnieje logo MP3. Kombinacją klawiszy 1,6 sprawdziłem model co by wykluczyć podmieniony panel przedni odtwarzacza. Okazuje się, że jest ok, tzn wyświetlacz podaje info, że w środku siedzi Pioneer-S10 V A20207 brandowany prawdopodobnie...
Podłączałem sterowanie radiem samochodowym poprzez stacyjkę wyprowadzenie S, potem sterowanie alarmem, i wzmacniaczem, przez przypadek zrobiłem zwarcie, od tego momentu, stacyjka nie podaje sygnału (S) po włożeniu kluczyka. Na pinie S nie ma 12V (czasem jest) . Gdy poruszę albo przytrzymię, kabelkiem wychodzącym (s) to sygnał się pojawi, wtedy radio...
Witam Potrzebuje przerobić zestaw samochodowy ze starej nokii 6610i na docelowo bluetooth. Jest to fabryczny zestaw montowany w samochodzie BMW E46, działa bardzo dobrze na starym telefonie, nie chce go zmieniać i rozprować samochodu. Na początek link do schematu złącz: [url=http://pinouts.ru/CellularPhones-No...
Mam problem z radioodtwarzaczem samochodowym Medion. Otóż po podłączniu do zasilania przez chwile slychac buczenie w glosnikach, ktore potem ustaje. Radio nie wlacza sie, nie daje oznak zycia. Świeci się tylko kontrolka LED po otworzeniu panela (panel na półwindzie) chociaż też tak wyglada jak by dostawala gdzies zwarcie bo co jakis czas sie przyciemnia....
Witam!! Wyjołem ponwnie radio z samochodu i przełożyłem do drugiego działa bez zarzutów. Idąc dalej jak pisał kolega Błażej ze może być zwarcie na głośnikach albo następować podczas jazdy - odłączyłem całkowicie głośniki i problem nie zniknąl także raczej nie wina głośników ani radia! Idąc dalej doszłem do wniosku i sprawdziłem to w jeżdźie że zanika...
Witam buduję układ, który będzie sterował radiem samochodowym firmy Pioneer. Sterowanie funkcjami radia zależne jest od rezystancji jaka aktualnie jest podpięta do gniazda W/R radia. W internecie znalazłem taki oto opis wartości rezystancji odpowiedzialnych za poszczególne funkcje radia http://www.jvde.net/pioneer_wired_remote...
Witam. Mam problem z radiem samochodowym Clatronic nie wiem jaki to model załączę zdjęcia. A problem polega na tym, że jak tylko wpinam kostkę pod zasilanie w samochodzie to pali mi bezpiecznik. Znalazłem gdzie jest plus w kostce zasilającej gdzie minus i podłączam i tylko wpinam kostkę i bezpiecznik strzela. Nie wiem czy gdzieś w radiu robi się zwarcie...
Czy bez tej diody ten wzmacniacz może działać? Oczywiście. Tylko że jak podłączysz odwrotnie zasilanie to na 99% odparuje końcówka mocy + kilka ścieżek.
Żeby sprawdzić w całości czyli także strojenie i obiór nie należy zapomnieć o podłączeniu głośników. Ma problem z uruchomieniem (włączeniem) radia. Tu wystarczy to, co napisałem. Kompletne sprawdzenie poza "własnym" samochodem wymaga kodu. Głośniki, antena to truizm.
Podłącz te głośniki tuż przy kostce/przejściówce radia na próbę. Sprawdzisz czy wtedy działają poprawnie. Nie wiemy gdzie robisz zwarcie , musisz sam je znaleźć :)
Witam. sprawdź najpierw bezpiecznik we wzmacniaczu
W Twoim wypadku X to wydajnosc pradowa zasilacza, tzn ze taki maksymalnie prad mozna z niego pobierac. Y to zapotrzebowanie urzadzenia na prad. I teraz, jesli Y=X - jest ok, ale zasilacz pracuje na granicy pradu dopuszczalnego. Jesli Y>X - zasilacz sie bedzie grzal, a nawet moze sie uszkodzic (przegrzeje sie trafo jesli nie ma zabezpieczenia). Gdy ta...
Witam, diodę wylutowałem i nadal jest zwarcie, więc prawdopodobnie procesor.
witam zamiast podminy zawartości pamięci sprawadz guziki a najlepiej je wymień bo albo w ogóle nie kontaktują albo są zwarte
Witam, Podlaczylem wzmacniacz 12V z wejsciem audio na minijack'a do auta gdzie sa wyjscia z radia +L +R -L -R, podlaczylem masy -L i -R razem.. i wyszlo - i +R +L. Dla monofonicznego radia (gdzie +R +L byly zlaczone i wyprowadzone jako 2 przewody :)) dziala to ok, ale niestety dla stereofonicznego juz nie.. Strasznie sie nagrzewa radio (uklad wzmacniacza).....
Przecież masz na rozpisce ktrórą zamieściłeś ! :D I. Co do pomiaru to jest tak jak napisałeś, między stykami poszczególnych głośników nie może być żadnego zwarcia do masy. Nawet pare kohmów będzie robić problem.
Witam Chciałem zapytać jak mozne sprawdzic czy jest zwarcie w instalacji w samochodzie A jeżeli jest to jak go znaleść. Oraz prosze o podanjie sposobu sprawdzenia zwarcia w radiu samochodowym Tytuł zmieniłem, poprzedni nie odzwierciedlał problemu "bohun"
Najwyraźniej masz zwarcie w kablu antenowym. Trzeba to znaleść, alboi zgniecony albo przemoczony wzmacniacz w podstawie anteny. SławeK
W większości wypadków należy odpowiedni przewód zewrzeć do masy.
.Czerwony 5V ,czarny masa, zółty 12V podłącz radyjko podtrzymanie i 12V podłącz do zółtego a czarny do czarnego.jeżeli jest to zasilacz ATX, to aby go odpalić należy zewrzeć styki 14 i 13 (Zielony i czarnym)
Zazwyczaj przewód MUTE należy podłączyć do masy. Można to zrobić tranzystorem z otwartym kolektorem. Weź rezystor np. 1k dla bezpieczeństwa i przez niego zewrzyj do masy dla sprawdzenia. Pzdr. N.
Zobacz czy któraś nóżka (punkt lutowniczy) łączy z masą radia. Jeśi tak, to ta dioda zabezpiecza przed odwrotnym podpięciem zasilania.
Witam, sytuacja następująca. W aucie mam tylko frontowe nagłośnienie, czy istnieje opcja zmostkowania lewy front lewy tył? Wzmacniacze w radiach samochodowych zazwyczaj pracują w mostku, to co ty nazywasz mostkowaniem jest ordynarnym zwarciem i jak każde zwarcie może skończyć się kupą dymu. W takim wypadku mógł bym wymienić głośniki na mocniejsze z...
Co konkretnie zmierzyłeś? Bo z tej fotki mogę tylko pochwalić płytę wiórową. Nie masz gdzieś zwarcia?
Nie wprowadzaj w błąd kris. Zwarcie żyły sygnałowej z masą pozbawia radio nie tylko zakłóceń ale i sygnału. Dziwne, że radio gra. Może słaby kontakt wtyku z masą?
Kolego, już je zepsułeś, dlatego robi się zwarcie. Pomyłka w podłączeniu tak zwykle się kończy, padają układy scalone, zabezpieczenia przeciwzwarciowe, to ma tak działać, w przypadku odwrotnego podłączenia powinna zadziałać dioda zabezpieczająca i upalić bezpiecznik. Praktyka zaś pokazuje że pada zwykle znacznie więcej elementów. Myślę że możesz spokojnie...
Musi to być zasilacz o dużej wydajności prądowej. Jak masz stary zasilacz z komputera stacjonarnego, to on się sprawdzi w tej roli. Żeby uruchomić taki zasilacz na zewnątrz, to musisz na złączu ATX (tym wielopionowym) zewrzeć przewód zielony (power ON) z czarnym (MASA). Po tej operacji zasilacz wystartuje wraz z wiatrakiem. Pozdrawiam
Wyjście słuchawkowe z palmtopa, moża podłączyć do wejścia telefonicznego w radiu samochodowym. Aby wyciszyć radio trzeba na wejście MUTE podać odpowiedni sygnał. W zależności od typu radia, jest to zwarcie do masy lub +12V. Skoro miało by to być automatyczne, należało by dorobić układ elektroniczny, który wykryje nadchodzący komunikat , czyli poprostu...
Kabel który zwarł to był jakiś odcięty od wtyczki do radia... To zanim się tutaj rozpiszemy to powiedz jaki to był kabel? W instalacji samochodowej? Czy rzeczywiście z kostki radia, ale przed instalacją samochodową. Bo opcje mogą być dwie. Albo zwarłeś kabel do sterowania elektryczną anteną który wychodzi z radia, to często kończy się "upaleniem" radia....
wyglada to na jakieś zwarcie na pinach komunikacyjnych panel - radio, nie masz tam jakiegoś zagięcia ?
A teraz moze bardziej przejrzystym jezykiem: sprawdz czy nie masz zwarcia w instalcji glosnikowej (sprawdz omomierzem, przy wtyczkach do radia czy nie ma zwarcia (na wszystkich glosnikach) )
W radiach samochodowych jest dioda zabezpieczająca, ja raczej obstawiam stabilizator. Jeżeli bezpiecznik został wymieniony, o czym nie wiemy, to sprawdź stabilizator, jest przy końcówce moc, pdf odnajdziesz w sieci. Pod jaki zasilacz podłączyłeś radio i czy po podłączeniu radia przy sprawnym bezpieczniku "robi się zwarcie" ?
Najprościej zastosować przełącznik 3-stykowy typu Isostat. Napędy tego typu przełącznika były wykonywane jako stabilne w obu pozycjach (taki potrzebujesz) jak i bez blokady w pozycji wciśniętej. Jedną parę przewodów Or-Gr podłączasz na jeden styk na piny zwarte w pozycji niewciśniętej a Br+Y i Br+B parami na dwa pozostałe piny zwarte przy przełączniku...
Zasilanie lepiej jest mierzyć zwykłą żarówką (kontrolką) miernik może pokazać napięcie które może być jakimś sygnałem i nie musi mieć związku z zasilaniem. Zwykła uwaga. Możesz spróbować podać zasilanie z zewnątrz w miejsce z którego "uciekło" zasilanie, jak nie ma na tej nitce zwarcia (upewnij się że zwarcia nie ma) to powinno zadziałać. Swoją drogą...
witam przy montazu radyjka w aucie mialem zwarie kabel plusowy dotkną do kabla antenowego a niebylo bezpiecznika radio sie spalilo mozna jakos je naprawic czy tylko wyrzucic?? co zrobic pomocy radio mialem cale 2 dni:)!!
AUX zamiast AM to w tym modelu eleganckie rozwiązanie. Na wejściu audioprocesora odłączyć sekcję AM z tunera, usunąć zwarcie między lewym i prawym kanałem tam wprowadzić sygnał audio. Wejście wybiera przełączając się na AM.
http://moto.allegro.pl/item155116865_jez...
Guziki wykluczam gdyż nie mogły wszystkie na raz się uszkodzić. Nie wszystkie, wystarczy że jeden przycisk ma zwarcie i tak się dzieje.
witam mam wlasnie przed soba ta kosc wyciagnieata z radia samochodowego taki caly modul sprawny i nuszka 12 tego ukladu wisi czyli nie jest podlaczona do niczego spruboi tak
Mam radio samochodowe Tevion, ale jego dodatni pin zasilania jest zwarty do GND. Czy istnieje instrukcja serwisowa do tego radia samochodowego? Model: Tevion Sound 6034
Czy można podlaczyć radio samochodowe do gniazda w piewnicach budynkow mieszkalnych (25V) :?: Nie spowoduje to żadnego zwarcia lub spalenia radia :?:
A na pewno dobre kondensatory założyłeś ? Nie padła przypadkiem końcówka mocy znowu ? Nie rozbiłeś jakiegoś zwarcia na płytce ?
Zwarcie w układzie głośnikowym .
Zobacz czasem czy nie masz gdzieś zwarcia do masy samochodu :-)
Witam. Sprawdź czy któryś przycisk nie jest zwarty stale. Często w radiach samochodowych te przyciski się uszkadzają tak że są cały czas zwarte, a wtedy jest blokowana cała klawiatura. Pozdrawiam.
Kabel "plusowy" z radia podpinasz do żółtego w zasilaczu. Kabel minusowy do czarnego. Jeżeli jest to zasilacz ATX to włączasz go poprzez zwarcie kabla zielonego z czarnym.
Witam !! Sam używam zasilacza ATX do zasilania radia samochodowego w warsztacie. Wykorzystałem linię +12V (żółty) oraz GND (czarny). Aby uruchomić zasilacz należy zewrzeć we wtyczce od płyty głównej przewód PSON(zielony) do masy (czarny). Pozostaje kwestia niewielkiego spadku napięcia poniżej 12V. W tym przypadku wystarczy obciążyć linię +5V (czerwony)...
Radia samochodowe to zwarta konstrukcja i duza moc wiec musza sie grzac.
Przy duplekserze nie ma to znaczenia (przynajmniej moim). Przy duplekserze CB z "Radiem" nie jest zwarte.
DefSquad - to co Pan opisał to typowy scenariusz uszkodzenia końcówki mocy (TAK!) w tym typie radia. Oczywiście przed wymianą należy poprawić wszystkie przepalone ścieżki mas, bo nowa znów się uszkodzi. Uszkodzenie układu scalonego wynika z jego budowy i nie dotyczy - jak niektórzy sugerowali - bezpośrednio stopnia mocy. O ile końcówka miała by zabezpieczenia...
http://obrazki.elektroda.pl/9789432800_1...
Czy zwarcie 4 kanałów radia samochodowego przez podanie wszystkich wyjść na 1 głośnik upali końcówke starego Alpina? Chce wpiąć do kuchni i mam 1 zbędny głośnik 100 W. Tylko jeden.
Witam szanownych elektroników, Dostałem do naprawy kompletnie martwe multimedialne radio samochodowe XT892C. Po wstępnej inspekcji zlokalizowałem zwarty na wejściu zasilania układ z oznaczeniem "EBF2M". Podejrzewam, że jest to jakiś regulator napięcia, niestety nigdzie nie mogę znaleźć układu z takim oznaczeniem. Czy ktoś z bardziej doświadczonych elektroników...
Radio samochodowe Pioneer deh-1500ubb. Nastąpiło zwarcie przez błędnie połączoną kostkę. Wymieniłem mosfet, radio się włączyło ale bez dźwięku. Wymieniłem tranzystor ale dalej nie ma dźwięku. Co może być jeszcze uszkodzone? https://obrazki.elektroda.pl/9087242100_... https://obrazki.elektroda.pl/1994027200_...
Zielony zewrzeć z czarnym-opisywane wielokrotnie. Wiatrak w zasilaczu sam się włączy, może nawet będzie sam regulował obroty, jeśli 120W to całkowita moc gałęzi 12V na zasilaczu to tyle może pobierać radio, głośniki mogą być nawet 1000W co z tego jeśli wzmacniacz ma moc 4X40W...
Końcówka mogłapaść przez zwarcie na wyjściu ,odwrotne zasilanie.Żeby zamienić na TDA2005 trzeba przerabiać oryginalny układ ,jak dasz radę to czemu nie? http://www.datasheetcatalog.com/datashee... http://www.datasheetcatalog.com/datashee... Popatrz na różnice ,jeśli radio jest stereo to za 2x TDA2003...
Z takim zapałem ... zadam najpierw pytanie :D znacie się wogóle na elektronice i jesteście w stanie to sami naprawić? Heh. Skoro nie ma bezpiecznika i nie chce działać to jest ciepło. Sprawdzcie czy nie ma poprzepalanych ścieżek, czy dioda zabezpieczająca odwrotnie podłączenie zasilania nie jest zwarta? Czy nie jest uszkodzony scalaczek od toru audio...
Nie rozumiem jak wyłączone radio może akumulator rozładować?.Jeśli ma jakieś zwarcie to bym się zgodził,no ewentualnie podświetlenie całą noc by się paliło ale to aku tak szybko nie padnie
jak wykonać układ zabezpieczający przed zwarciem na zaciskach wyjściowych zasilkacza zbudowanego na układzie LM 317 T, czy zwarcie taki e moze uszkodzic radio samochodowe ? gdyż podczas zwarcia na zaciskach zasilacza było podłączone do tych zacisków radio sam. przez chwile pojawiło się napięcie 28 V, ale podłączałęm radio do baterii 9V, niby wszystko...
Bo najwidoczniej zrobiłeś zwarcie i uszkodzony jest bezpiecznik od centralki.
a nie masz gdzies zwarcia w przewodach na glosniki??? moze radio po prostu sie przegrzewa od zwarcia. sprobuj odlaczyc glosniki . zostawic samo zasilanie i wlaczyc radio.
Dla bezpieczeństwa w takich radiach żeby można było oglądać np film, trzeba zaciągnąć hamulec ręczny, dlatego trzeba jeden odpowiedni przewód zewrzeć do masy.
Ale nie antena zwarta bo bedzie lipa
Witam Ostatnio wyciągałem i wkładałem moje radio z kieszeni na desce rozdzielczej no i pech chciał, że zwarłem przypadkowo niezaizolowane zasilanie z obudową. Trochę zaiskrzyło i poszumiało i radio nie działa. Bezpiecznik który jest na kablu jest w porządku, w samochodzie też wszystkie bezpieczniki są ok. Zadne ścieżki nie są popalone, co byłoby dziwne,...
oto zdjęcia radia
Dzięki wszystkim za pomoc, ale całe szczęście to nie była sprawa kwarcu (nie wyszukiwał stacji), winne było zwarcie do masy w głowicy.
Sam przyznam, że przy naprawie bardzo często przydaje się miekki zasilacz. Sam mam do tego celu 1.2A ale nie jako odcięcie tylko pracujący przy stałej mocy - rośnie prąd i spada napięcie - ile to już razy to uratowało końcówki i ba pracujące na zwarcie.
Witam, podłączałem dodatkowe urządzenie do przewodów gniazdka zapalniczki przedniej. Jest to Ford Focus 2006 1,8 TDCI combi. Niechcący zwarłem przewody. Nie wiem gdzie jest zabezpieczenie tego obwodu. Tylne gniazdo zapalniczki ma napięcie. W trakcie zwarcia słyszałem, jak coś cicho "strzeliło", a włączone radio samochodowe lekko przycichło. Obszukałem...
Wydaje mi sie, ze powinienes sie spodziewac pamieci 24C02 w tym radyjku. (To taki 8 nozkowy uklad w DIL lub SMD - 1 do 4 nozki zwarte do masy). Mozesz zbudowac programator Ponyprog ze strony http://www.lancos.com/prog.html i odczytac tego eeproma a my juz sie zastanowimy nad kodem. Kalkulatorem raczej nikt nie policzy.
Wystarczy. Jeśli masz radio samochodowe to 4x50 ma tylko na papierze. Realnie koncówka mocy ma te osiągi przy zwartym wejściu sygnałowym i około 18V w mostku. 5A w zupełności wystarczy abyś posłuchał muzyki. Realnie jest to 4x15W.
To jest jeden z przycisków (mikroswitchy) na panelu sterującym. W zależności od czasu i kolejności naciśnięcia ma różne funkcje, np. jak przycisk MODE w radiu samochodowym. Pytałem o miejsce na schemacie, które mogę rozciąć i zewrzeć stycznikiem w celu załączenia i wyłączenia ogrzewania.
Jak masz możliwość zdobyć zasilacz komputerowy (z komputera stacjonarnego, oczywiście) to weź go i poszukaj schematu wyprowadzeń złącza ATX oraz który pin należy zewrzeć z innym aby zasilacz wystartował "poza komputerem". Jeśli natomiast chcesz kupić zasilacz taki jak na załączonym wyżej zdjęciu to np tu: https://abc-rc.pl/product-pol-9233-Zasil...
Po wymianie regulatora napięcia, sytuacja bez zmian
Najprawdopodobniej klawiatura jest przyczyną, zwarty klawisz blokuje wyłącznik. SławeK
W samochodowym, wyciągasz na pewno bezpiecznik RADIO (chyba nr 20 ale nie dam sobie ręki uciąć ) najlepiej po kolei sprawdzaj
Dzięki za pomoc. Okazało się że nie działa- podłączam i po 2 sec gaśnie jakby kondensatory się ładowały i po naładowaniu obraz i dźwięk znika - po zrobieniu zwarcia znowu tak samo. Pomogliście. Dzięki.
Jak masz aplikacje to już gotowy schemat .Na wyjściu ma być połowa zasilania.Sprawdż czy układ wyciszania nie działa , a jak jest ok to wygląda na to ze końcówka jest lipa.Może jakiś farbowany układ?Czy na wszystkich wyjściach jest 10v? a może na którymś jest 0V.Jakieś zwarcie do masy?
Proszę uzupełnić tytuł tematu - p.11 regulaminu. Przeniosłem z "Radia samochodowe".
Chyba masz miernik do d... ;) bo bezpieczniki powinny mieć zwarcie :) A sprawdzałeś czy teraz na przewodzie remote masz napięcie? bo przez takie zwarcie to prędzej upaliłeś wyjście sterujące z radia.
Tak jak mówiłem, to jest dławik/filtr w obwodzie zasilanie, gdzieś w pobliżu powinna być dioda prostownicza, sprawdż czy nie ma zwarcia, jak i omomierzem sprawdż czy w głównym zasilaniu nie masz zwarcia.
hm wydaje mi sie ze kable od stacyjki zolty i czerwony trzeba zewrzeć,jesli zle mowie popraw ktos... :)
Witam, przerobiłem stary zasilacz atx żeby podłączyć go pod radio samochodowe. Zwarłem zielony przewód z masą, zółte przewody 12v i czarne masowe wyprowadziłem do radia, reszte zaizolowałem. Jednak zasilacz po starcie od razu się wyłacza, obciążyłem linie 5v żarówką ale dalej to samo. Wygląda jakby jakieś zabezpieczenie go wyłączało. Ma ktoś pomysł...
to chyba zbyt mało informacji,żeby cokolwiek konkretnego doradzić.jeżeli przez te kilka minut funkcjonuje prawidłowo (tzn.gra na wszystkich głośnikach,działa tape,radio ) to raczej nie wydaje mi się żeby procek coś tam stwierdzał i wyłączał.raczej bym poszukał w kierunku przerw na płycie,złącza panela (bardzo newralgiczny punkt) i switchy w panelu (zwarte).
Dzień dobry, mam problem z moim mercedesem A klasa W168 1,6. Przy próbie wymiany radia samochodowego przestały działać kierunkowskazy i oświtlenie licznika - świeci się tylko srs i akumulator po odpaleniu kontrolki gaśną. Auto odpala normalnie. Czytałam już, że było kilka takich przepadków - rozwiązywali je przez reset kompa z odłączaniem akumulatora...
Jeśli wyświetlacz gaśnie to czy jest to szkodliwe dla radia,czy komputera samochodowego?Będzie jakieś zwarcie?Czy to wogóle jest szkodliwe i czy warto zajmować sobie głowę tym problemem?Bo radio działa bez problemu tylko ten wyświetlacz gaśnie.
Podłączenie bezpośrednio nowego radia żółty pod plus akumulatora a czarny pod minus nie uruchamia radia Nie uruchomi, ponieważ w grę wchodzi jeszcze trzeci przewód, który należy zewrzeć z plusem. Inną możliwością jest tak jak koledzy wcześniej wspomnieli - uszkodzenie radia.
fiat punto 1.1 grzeje sie silnik, brak chlodzenia, wentylator sie nie zalancza, usterka pojawila sie w momencie zrobienia zwarcia przy podlanczaniu radia samochodowego... bezpieczniki sprawdzone zaden nie spalony....silniczek od wentylatora po podlaczeniu pod 12v dziala mimo wszystko nie zalancza sie gdy temperatura silnika podnosi sie...chlodnica przy...
Witam, dzwoniłem do kilku punktów zajmujących się tzw. car audio i stwierdzili, że uszkodzenie oraz naprawa tych wiązek nie mogły mieć wpływu na pracę radia. Podobno w tych modelach nawet całkowite odcięcie zasilania nie powoduje już hmm rozstrojenia czy ingerencji w wewnętrzny system radia. Chyba że podczas naprawy coś źle robili i powodowali dodatkowe...
Przewód od tel mute zwarty do masy .
Porzuciłem pomysł, ale w wakacje chce to dokończyć. Pytanie z innej beczki, mianowicie w radiu samochodowym mam kanał L, P i masa, a w module L, P i dwie osobne masy, czy mogę je zewrzeć i podłączyć wspólnie do radia?
Wszystko to piękne, tylko co się stanie, jak zasilacz uszkodzi się w trakcie naprawy sprzętu klienta?. Ponieważ tak mi się kiedyś stało, przy naprawie radia samochodowego padł 2N3055 dostając zwarcie i całe napięcie poszło na radio klienta, postanowiłem go zabezpieczyc wstawiając na wyjście diodę 1.5KE15. Polecam.
Sprawdź napięcie sterowania REM jakie wychodzi z radia, może być za mało. Albo dla próby odłącz sterowanie od radia i zewrzyj w wzmacniaczu +12V z pinem REM. Miałem taki przypadek, że radio podawało 5V, a potrzebne było 7V-12V. Dorobiłem klucz tranzystorowy, ale to już nie każdy sobie poradzi.
zwarcie radiu samochodowym radio zwarcie bezpiecznik zwarcie kabli radio
alarm master podłączyć print serwer skaner skanować biała kartka
krzywe ściany polecane lutownice
Zmywarka Sharp: sól na naczyniach - przyczyny i rozwiązania Przewymiarowanie inwerterowej pompy ciepła - skutki i rozwiązania