Po pierwsze akumulator żyje? Po drugie przewody od aku dobrze połączone? Masa na karoserie na silnik? Po trzecie jakie bezpieczniki sprawdziłeś? Tylko te w aucie czy pod maską też? Jeśli był wymieniany kolektor ssący podejrzewam że albo ktoś nie dokręcił śruby na przewodzie + na rozruszniku (dojście do jednej śruby mocującej kolektor wymaga odkręcenia...
Sprawdź klemy czy sa dobrze założone. Jesli podczas próby zapalania gasna kontrolki to wlaśnie nielacza klemy lub siadl akumulator ewentualnie jakies zwarcie w rozruszniku (najmiej prawdopodobne) jesli nie przygasaja tylko np pyka itp. przy próbie uruchomienia to juz raczej rozrusznik (elektrowlacznik ewentualnie cos sie przycina). Stawiam na to pierwsze....
Witam. Zgadza się alternator nie pobiera prądu. Alternator jest to generator prądu (tak samo jak prądnica) czyli przy napędzie od silnika wytwarza się prąd elektryczny. Z twoich pomiarów przerażają mnie małe wartości, napięcie ładowania (na akumulatorze) przy włączonym silniku na biegu jałowym powinno wynosić 14-14,5 V, natomiast przy zgaszonym silniku...
Ravelation masz racje bo miałem podobny problem tez myślałem aaa kupie nowe aku i bd ok było ok przez tydzień.Bo przez tydzień auto nie było odpalane i mi zdechło pomijając nowe aku nawet kontrolki się nie zaświeciły he.A silnik nawet nie drgną,a problem tkwił w rozruszniku było zwarcie i dlatego aku padało mi...dlatego warto było by zrobić ten test...
Mógłbyś to zrobić sam, ale boje się tłumaczyć żebyś sprawdził czy plus na grubym kablu jest na rozruszniku i żebyś go podał na elektrowłącznik.. Mechanik czasem zrobi zwarcie a jak ty nie masz kontaktu z tym to lepiej zaprowadź do serwisu. Ale jak wspomniałem problem z kablami, rozrusznikiem ewentualnie kostka w stacyjce.
Witam akumulator ładowałeś dobrze co to jest 15 godzin aby w pełni naładować akumulator powinien sie ładować 60 godzin oczywiście z odpowiednim natężeniem prądu w tym przypadku 5,5 A wiec akumulator masz jak najbardziej w porządku i pamietaj żeby podczas ładowania odkręcać korki A w rozruszniku to jak ci taki opór stawia to musisz mu na 100% wymienić...
Czyli twierdzisz, że w jednej chwili zbiegiem okoliczności padł rozrusznik i osobno zapłon Tak twierdzę! Zwarcie w rozruszniku , było powodem uwalenia, któregoś z elementów, odpowiedzialnych, za generowanie iskry!
Nie masz komunikacji z żadnym modułem w samochodzie ? Zasilanie jest, bezpieczniki wszystkie sprawdzone. Zasilanie sterowników sprawdzaj próbnikiem z żarówką 45W a nie multimetrem !
mogła się rdza powierzchniowa na cylindrach zrobić i to go blokuje,proponuje spróbowac z w pełni sprawnym akumulatorem, nie sądzę bo wtedy nie zrobił by nawet całego obrotu. Podczas jednego obrotu tłok pokonuje drogę z GMP do DMP czyli mówiąc prościej z góry na dół załóżmy zachodzi wtedy (ssanie i sprężanie) a wiec tłok już pokonuje raz tą samą drogę...
Przekaźnik mógłby mieć ale siedzi tam zworka, po prawej nad 109. 103 chyba od świec żarowych.
Ten temat widziałeś? Może nie całkiem to samo, ale poczytać warto: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W twoim przypadku genialnej rady nie ma: Pomiary i jeszcze raz pomiary. Głównie spadki napięcia na przewodzie plusowym i minusowym. Czyli przykładamy jedną badawkę miernika do czopu plusowego akumulatora (koniecznie do CZOPU - a nie...
Zwarcie na rozruszniku lub upalona/utleniona masa. Skoro mechanik nie wiem to zmień mechanika.
Witam, wczoraj podłączyłem rozrusznik i chciałem zapalić auto, gdy włączałem palenie rozrusznik kręcił ale nie wysuwał bendiksa, potem zrobiłem zwarcie na rozruszniku i bendiks wyskakiwał normalnie, a gdy wróciłem do auta i chciałem go zapalić to stacyjka w żaden sposób nie reaguje na przekręcony kluczyk i nie świecą się żadne kontrolki. Dodam, że klakson...
3 dni temu u mojej dziewczyny nastąpiło samoistne zwarcie w rozruszniku i samochód zaczął sam jechać (był zostawiony na biegu…) i zatrzymał się na innym, a następnie już nie kręcił. Po wymianie rozrusznika zaczął odpalać i niby wszystko było ok, ale na następny dzień znowu się spalił bądź nastąpiło zwarcie. Czuć było smród spalonymi kablami.....
Witam W fiaciku 126p przy rozruszniku mam następujące napięcia - pomiędzy najgrubszym przewodem a uziemieniem -karoserią 12,6 v - pomiędzy najchudszym przewodem a najgrubszym 3,8v Mierzone na przewodach bez rozrusznika Niepokoi mnie te 3,8v. Nie powinno być tu 0v, są to kable podłączeniowe do elektromagnesu rozrusznika. Może to powodować rozładowanie...
Dzień dobry wszystkim - mam pytanie no i oczywiście prośbę. Podczas wymiany termostatu w Suzuki SX4 1.6 benzyna 2006 rok zrobiłem zwarcie chyba na bendiksie przy rozruszniku no i zginęło całe zasilanie, nic nie działa. Sprawdzałem bezpieczniki wszystkie dobre. Proszę pomóżcie, na elektryce nic a nic się nie znam. 911749
W rozruszniku samochodu innej marki przyczyną braku kręcenia wirnika okazało się zwarcie jednej połowy uzwojenia stojana od strony masy przy szczotkotrzymaczu. Małe odgięcie przewodu uzwojenia (z płaskownika miedzianego) o ok. 0,5mm pomogło uruchomić rozrusznik.
Prawdopodobnie, zwarcie w rozruszniku lub kablach.
Wszystko wiadomo, szczotko trzymacz się rozsypał i wirnik uszkodzony, po regeneracji wszytko działa auto pali. Ale dlaczego padła kostka stacyjki czy zwarcie na rozruszniku ją uszkodziło, dlaczego bezpiecznik nie zadziałał ?
Problem rozwiazany :) spadek napiecia na sterowniku do 5v a żeby odpalic silnik potrzw jest napiecie powyżej 9v :) . Problem tkwił w rozruszniku , w rozruszniku był uszkodzony magnez pekniety i robił zwarcie .
A ja sobie myślę że świeca ma zwarcie i stąd tak duży pobór. Jeśli aku na rozrusznik daje radę to na świece powinien również. iZbadaj napięcie na aku na samych świecach, jednocześnie obserwuj gdzie się zadymi😁 Potem zrób to samo na samym rozruszniku czyli kręcisz na krótko bez gazu żeby nie zapalił.
Witam, Mam problem z rozrusznikiem w Lagunie 1.9 DCI z 2004 r. Dokładnie chodzi o to że dzisiaj rano jak chciałem odpalić samochód po otwarciu drzwi i włożeniu karty do czytnika wszystkie kontrolki normalnie się uruchomiły i zgasły i po naciśnięciu przycisku start słychać tylko tykniecie i przygasają wszystkie kontrolki tak jakby się samochód uruchamiał...
Nie nie pomylił się, dzisiaj byłem pod autem bo chciałem odkręcić rozrusznik. Przy rozruszniku wszystkie przewody dobrze podłączone. Jest tylko jeszcze jedno pytanie, odnośnie przebiegu przewodu plusowego. Bo tak na podszybiu jest + od akumulatora i tam jest podłączony właśnie przewód który idzie do rozrusznika jest przykręcony na 13 nakrętkę i idzie...
Więc szukam dalej i jak się okazało jest strata na kablu ładowania 3.02v . Czy problem może być z rozrusznikiem że robi jakieś zwarcie .. Odepnij przewód od rozrusznika i sprawdź, czy nadal będzie napięcie niższe na końcu kabla przy rozruszniku , w porównaniu do napięcia na zacisku alternatora, lub + akumulatora. Czy problem może być z rozrusznikiem...
"Czy zamontowanie wyłącznika na plusie mogło spowodować duży opór i nagrzanie elementów? " Musiało stykać z masą jeśli rozlał się słupek albo zwarcie przy rozruszniku .W grę wchodzi jak to mówią przewód bateryjny żaden inny by nie wytrzymał .
Właśne styki i wszystko wygląda ok - ale jest problem taki ze elektryka pod deską rozdzielczą praktycznie nie istnieje - znaczy jest masa powyrywanych kabli. Dlatego czy np. zwarcie śrub na rozruszniku może zastąpić przekręcanie startera ? A druga rzecz - jak wygląda sprawa z zastanym silnikiem - czy powinien pociągnąć bo jak ciągnę za pasek klinowy...
Słaby akumulator (albo słabe połączenie z masą) lub zwarcie na rozruszniku objawiałoby się przygasaniem lampek na tablicy (w opisie usterki nic autor nie wspomina). "Trykanie" :D świadczy o braku zazębienia się zębnika rozrusznika z wieńcem koła zamachowego, czyli najprawdopodobniej uszkodzeniu uległa cewka bendiksa (lub zatarte jego tuleje) - ale to...
Sprawdź jaki prąd płynie w spoczynku tzn. gdy wszystkie odbiorniki masz wyłączone (tak jak zostawiasz auto na parkingu). Zdejmij klemę podłącz amperomierz. Oczywiście wszystko na naładowanym aku. Może masz zwarcie w jakimś obwodzie, grzeje szyba cały czas albo lusterka, zwarcie w rozruszniku i prąd upływa. Przyczyn może być naprawdę bardzo dużo. Prąd...
przebicie na wirniku rozrusznika odpada , tam jest wielki stycznik , którego cewka wypycha też bendiks , więc nic w rozruszniku poza jeną blaszką stycznika nie jest pod napięciem (chyba że zwały korozji z wypalonych styków zwierają troszkę do masy ) , 10mA to nie jest szokująca liczba , wystarczy dołożony pilot do centralnego (nieoryginalny) i takie...
Możliwe wytarcie łożysk w rozruszniku i pod obciążeniem wirnik ociera o stojan lub zwarcie w wirniku ewentualnie pęknięty magnes w stojanie.
Witam.Mam problem z moim passatem b5 1.8 125km 98r. ponieważ skończyły mi sie szczotki w rozruszniku a po ich wymianie chcąc odpalić samochód poszło zwarcie(dym) gdzieś pod kierownicą przy stacyjce wie ktoś o co chodzi i co posprawdzać żeby to naprawić i dlaczego wogóle się tak zrobiło?
Zawsze po nocy jak temperatura jest zbliżona 0 stopni auto ma problem z odpaleniem. Świece długo grzeją i jak przekręcam kluczyk aby auto odpaliło to wskazówki zegarów spadają na sam dół i tak podskakują, silnikiem rzuca na wszystkie strony i auto wtedy odpala. Zmierz więc napięcia akumulatora po postoju. Albo coś rozładowuje Ci akumulator albo masz...
Sprawdź: - zaciski akumulatora (czy czyste, dobrze się trzymają) - poszukaj głównych bezpieczników (takich około 50-100 amper) - czy nie przygrzane - zaciski na rozruszniku pod kątem mocowania, przegrzania - zaciski główne na alternatorze - jw - stan przewodów głównych - przegrzanie, załamania, luźne zaciski Może być zwarcie na elektromagnesie rozrusznika-...
ma zwarcie na rozruszniku ma duzy pobor mocy i rozwala akumulator
Zwarcie lub przerwa w obwodzie przekaźnika rozrusznika.Jeśli na rozruszniku jest jakiś dodatkowy " pizgament" to sprawdź jego stan i kondycję kabelków . Jeśli uważasz, że sam rozrusznik jest podejrzany to go wymień i zamontuj zgodnie z VIN pojazdu bo faktycznie jest możliwe , że rozrusznik uruchomi się sam i będzie to zaskoczeniem.Kasetę/sterownik sobie...
Ale żeby on się spalił to musiałoby być potężne zwarcie w rozruszniku albo zatarty silnik.
Witam miałem podobny problem ale w polo po wymianie radia oczywiście po jakiś czasie okazało się że żle było połączone i kradło prąd. A u cb wnioskuję następująco jechałeś i na wzniesieniu auto podskoczyło jak tłumaczysz i zdech czyli gdzieś zwarcie zrobiło proponuję zatem , Sprawdzić połączenie kabli przy rozruszniku i alternatorze czy prądnicy jak...
popieram kolegów, zwarcie w alternatorze, rozruszniku lub na przewodach.
moim zdaniem było zwarcie na rozruszniku i się kręcił. Auto na 2 biegu kręcąc rozrusznikiem pojedzie, przejechał te 6 metrów i się rozrusznik spalił. To jest moja wersja
a skąd wiesz że to alarm skoro nie wiesz gdzie jest centralka?? 8A to trochę dużo,sprawdź czy nie masz zwarcia w rozruszniku bądź na alternatorze,bo pewnie mierzyłeś pobór na klemach A gdzie się mierzy pobór prądu odkrywco niesamowity? Zwarcie czego w alternatorze czy rozruszniku daje 8 A?
To coś źle sprawdzasz albo mierzysz napięcie na pracującym silniku. Wtryski mają mieć +12V (plus) z akumulatora poprzez przekaźnik i podawana masę ze sterownika silnika. Jeżeli mierzysz na pracującym silniku lub na rozruszniku to masz cały czas masę na tym co leje. Ściągnij wtyczkę z wtryskiwacza. Zobacz czy masz 12V pomiędzy jednym z tych przewodów...
Kabel sterujący? Czy chodzi o ten cienki przewód przy rozruszniku? Tak nie robię ponieważ wejście na ten przewód przy rozruszniku razem z przewodem mam zaizolowane i jest mniej wygodnie. Zwieram te dwa grube przewody przy rozruszniku. W momencie gdy rozrusznik "zagwiżdże" to wtedy w momencie zatrzymywania się sprzęgiełka przez boczne okno przekręcam...
i dobrze mówi. Jest gdzies potężne zwarcie prawdopodobnie na rozruszniku lub alternatorze.
Temat do zamknięcia. Jedna z mas przy rozruszniku się urwała.
Rozrusznik pobiera za duży prąd (uszkodzenie, zwarcie wewnętrzne) lub brak dobrego styku na przewodzie w miejscu gdzie wchodzi w rozrusznik (polutować połączenie).
Witam wszystkich :) Problem polega na tym że rozrusznik w peugeot 207 2006 rok od momentu przestał działać czyli wszystko było ok i po zgaszeniu cisza. Bezpieczniki sprawdzone pod maską pali bezpiecznik F8 . Rozrusznik sprawdzony na krótko cewka wyrzuca , kręci ale nie dochodzi napięcie na cewkę. Czy za duży pobór prądu i bezpiecznik nie daje rady ,...
Alternator: trzeba zasilić uzwojenie wzbudzenia - może z baterii, czy akumulatora, D+ do +, DF do -. A w rozruszniku najczęściej uszkadza się komutator - robi się zwarcie sektorów, albo zużyta szczotka wpada gdzie nie trzeba i coś blokuje mechanicznie. Uzwojenie raczej trudno uszkodzić.
Ja bym się zastanowił jednak nad akumulatorem. W którym momencie gasną kontrolki? Jak przekręcasz stacyjkę do odpalenia? Jak sprawdzałeś akumulator? Chyba że masz zwarcie w rozruszniku ,ze jest pobór prądu ale nie kręci, ale raczej wtedy leciałyby bezpieczniki.
Ludzie wy czegoś nie kumacie nie ma znaczenia prąd i natężenie a już wiem to na pewno. Podstawa to częstotliwość. Odsiarczanie najbardziej efektywne jest przy 160 volt i 800 HZ Zatem bzdury o 14 v można sobie wsadzić do metod prehistorycznych. Nawet ładowarka automatyczna jak sprawdzałem ta która naprawia AKU daje mu tak w DUPE że muszę ją chłodzić...
Zespawana kotwica automatu na rozruszniku /cewka/ lub zwarcie plusa automatu z plusem z aku.
Tak na szybko sprawdziłeś ładowanie? Masy czy nie skorodowały? Wyłącz wszystkie odbiorniki w aucie poczekaj jak eku się uśpi zdejmij kleme podłączyć małą żarówkę może się tylko żarzyć albo amperomierz i zobacz ile prądu pobiera oglądnij przewody na alternatorze i rozruszniku a także masę między karoserią a skrzynią
Zwarcie kostki stacyjki doprowadziło do zwarcia elektromagnesu w rozruszniku , co spowodowało zapewne spalenie się rozrusznika,na cienkim kabelku do elektromagnesu ma być plus tylko przy rozruch , na grubym cały czasz 12v.
Hej, błędna interpretacja-[masa na rozruszniku powinna być jak najlepsza ] prawdopodobnie masz uszkodzone [wytarte szczotki] i w gorącym momencie zwieraja , a że kable są OK to zwarcie jest bardziej widowiskowe. Pozdrawiam.
Aku raczej sprawny kupilem go 3 miesiace temu chociaz to roznie bywa.moze ten rozrusznik pada i grzeje przewod i slabo kreci kurcze.jutro poobczyszczam wszystkie przewody i ciekawe czy cos da a jak nie to moze uzywany rozrusznik kupie Dodano po 1 Podmienilem teraz aku na inny i klemy tez sie grzeja i ciezko kreci, klemy obydwie parza i przewody od rozrusznika.dotknalem...
Najlepiej kupić nowy ale możesz jeszcze spróbować go załadować. Dodano po 2 A morze masz zwarcie w aucie spróbuj odłączyć po przyjeździe akumulator i zobaczysz czy jak go włączysz to czy obróci rozrusznik. Dodano po 2 Zdarzają się jeszcze zwarcia w rozruszniku miałem takie sytuacje szpilki łaczace rozrusznik zwierały z uzwojeniami stojana.
Problem się rozwiązał a raczej serwis w Skawinie rozwiązał , jak się okazało była uszkodzona wiązka pod kabina dawało zwarcie , i zanim kontrolki zgasły kodował się błąd , a bez czekania nie zdarzył się zakodować i auto odpalało. Jeszcze okazało się ,że kaseta oświetlenia jest nie od tego modelu niższe numery czyli od starszego ale o tym w innym temacie....
Bo tam praktycznie nie masz oporności tylko praktycznie zwarcie więc akumulator musi być bomba a nawiasem to choćby rozrusznik był złom to akumulator nie może się tak zachowywać.P Więc stawiasz na to, że to tylko i wyłącznie akumulator? a nie rozrusznik robiący zwarcie i rozładowujący akumulator? To, że jest przejście między dwoma punktami na rozruszniku...
W twoim przypadku raczej na pewno będzie to brak któregoś połączenia masy, choć miałem już przypadek palącej się linki od gazu w renault magnum ....po sprawdzeniu,wyczyszczeniu wszystkich głównych mas wymianie linki na nową po odpaleniu auta i tak nowa linka spłonęła ...przyczyną było zwarcie w rozruszniku ale to tak na marginesie bo to inna bajka.
Dotknij oscyloskopem , jeśli masy,klemy,połączenia na alternatorze, rozruszniku , może zwarcie na diodzie . Jeśli nie , to jak kolega Misiek napisał.
W DAFie przekaźnik pierwszego stopnia (w tablicy bezpieczników) jest sterowany +24V ze stacyjki, ale za to masa do przekaźnika jest podłączona do DMCI ECU (oraz również do VIC-a jako feedback do liczenia sekund kęcenia rozrusznikiem dla starter motor overheat warning na desce) i jak tylko silnik zaczyna pracować sam, to DMCI "odcina" masę tak więc stacyjka...
Powiedz mi z pierwszego postu napiecie na rozruszniku 12,7v co to znaczy jak na wyłączonym jest 12,5v to rozrusznik robi zwarcie czy co ? , żeby mierzyć prąd takim miernikiem trzeba być naprade fachowcem
Witam...Mam problem w aucie mazda 626 gf 2.0 TD 2000r. Problem polega na tym , że w momencie przekręcenia kluczyka w pozycje "rozruch" następuje przepalenie bezpiecznika w puszce przy plusowej klemie akumulatora. Myślałem że to zwarcie w rozruszniku lecz po odkręceniu przewodów problem nie znika. Ma ktoś jakąś koncepcję na rozwiązanie tego problemu?...
A czy elektryk mierzył pąd wsteczny alternatora: czy sprawdził, czy przez alternator nie płynie prąd w drugą stronę? I czemu nie ma ładowania jak alternator jest sprawny? Coś tu nie gra... I co to za parametry, które podałeś w nawiasach? Prąd płynący w obwodzie? To są jakieś "mega prądy". Zwarcie w rozruszniku chyba można wykluczyć skoro auto zapala.
Zmierz amperomierzem cegowym pobor pradu na kablu glownym akumulatora podczas rozruchu, zwlaszcza wtedy gdy nie chce zapalic a napiecie jak piszesz spada do ok. 6V. Moze byc w rozruszniku zwarcie na uzwojeniach.
Witam Proszę o pomoc w nastepującej sprawie: Łada Samara. Nie da się uruchomić silnika. Nie kręci rozrusznik. Proszę o fotkę, lub opis jak fizycznie wygląda połączenie rozrusznika z akumulatorem. Ja nie mam samochodu przed sobą i próbuje telefonicznie pomóc bratu. Otóż np. w Fiacie, do stycznika umieszczonego na rozruszniku dochodzi przewód od akumulatora,...
Nawet przy zwartym rozruszniku a sprawnym akumulatorze napięcie nie spadło by do 2V. Jeżeli pomiar wykonujesz na słupkach akumulatora to ten akumulator nadaje się tylko na złom.
Witam Mój problem polega tym, że po dłuższym postoju auta ok roku Pontiac Montana 3,4l rok 2001 (akumulator był rozładowany do zera, nie można uruchomić auta na wyświetlaczu pojawia się napis SECIURITY i silnik nie reaguje na przekręcenie stacyjki. Dodam tylko że po próbie odpalenia na krótko auta przez zwarcie przy rozruszniku auto odpala na chwilę...
Odłącz przewód przy rozruszniku i wtedy sprawdź. Jeżeli będzie ok to rozrusznik do naprawy bo robi zwarcie - może jest zablokowany i się nie kręci.
Silnik jak w 105 to na rozruszniku masz sygnał + ze stacyjki i - jako położenie neutralne skrzyni biegów. Mało prawdopodobne żeby 1 przewód miał nagle zwarcie do +, a drugi do -. Mógłbyś zrobić zdjęcie tych uszkodzeń na kole zamachowym.
W pierwszej kolejnosci do sprawdzenia kostka pod stacyjka a pozniej sam rozrusznik czyli tulejki, automat lub czy nie ma gdzies zwarcia rozrusznik miedzy uzwojeniem stojana a stojanem. Pozdrawiam.
Witam wszystkich forumowiczów... Jestem szczęśliwym (albo i nie) posiadaczem Fiata 126p el 96r. Ostatnio pojawił sie duży problem. otóż nie umiem go odpalić - przękręcam kluczyk i nic słychać tylko lekkie tykanie (chyba bendixa). Na początku prawy kierunkowskaz bardzo szybko migał potem sie porawiło. Jechałem nim podczas dużej ulewy - zaparkowałem poszedłem...
To zmierz na silniku rozrusznika.
A jak chcesz zakręcić rozrusznikiem to kontrolki przygasają czy poprosyu nic się nie dzieje ? (Może rozrusznik padł i do tego robi jeszcze jakieś zwarcie stąd rozładowanie akumulatora, lub "umarła" główna masa lub + ). --------------------- Czy "klepie" elektromagnes w rozruszniku ? Jak nie klepie to podaj na cienki przwód do rozrusznika (od elektromagnesu)...
Zgadzam się z JACU626 usterka prawdopodobnie tkwi w rozruszniku ale nie tulejki tylko wirnik jak jest ciepły silnik dostaje zwarcia między zwojami lub stojan na skutek wilgoci do masy.W stojanie sprawdż zwarcie do masy żarówką na 220V,będziesz dokładnie widział gdzie przestrzeliło.Pozdrawiam.
Tak pokazuje 00522 -Engine Coolant Temperature Sensor (G62). Nie mam w ogole tego czujnika. Na razie nie chce juz dokladac bo i tak nici. Dodano po 5 Sprawdziłem czujnik halla zasilanie: 1 masa,3 plus podaje do ECU na pin 44 minusem. Aparat z blaszka na jedno wycięcie. Czujnik położenia wału zasilanie: 3 masa,1 plus podaje do ECU na pin 67 plusem. Czy...
Witam, Niestety ale muszę wznowić temat bo traktor znów zaczął szwankować. Problem jest z odpalaniem. Nagranie które jest w załączniku ukazuje istotę problemu. Moje spostrzeżenia i wyniki pomiarów: 1. Spadek napięcia podczas kręcenia, z 12,4 na 9,8 V 2. Dwóch elektryków pracowało przy rozruszniku i twierdzą że jest dobry... 3. Przewody czasami się grzeją...
Miałem identyczny przypadek w identycznym samochodzie. Przyczyną takiego zachowania był uszkodzony rozrusznik. Musisz być pewny że akumulator jest dobrze naładowany i że te masy i klemy co sprawdzałeś na pewno dobrze przewodzą. W rozruszniku przy moim przypadku było zwarcie a co do wskazówek to zachowywały się identycznie jak u Ciebie.
Witam mam pytanie udało Ci się z tym skuterem?
Niby się nie opłaca ale jeśli ma być to sposób na spędzenie czasu z synami i zainteresowanie ich czymś to czemu nie. Ukręciłeś śrubę czy gwint? Jeśli gwint no to niestety tak łatwo nie będzie. Co do rozrusznika to tak jak ktoś pisał spróbuj po prostu zewrzeć rozrusznik. Wymianę płynu hamulcowego oddałbym raczej komuś z większym doświadczeniem ponieważ...
Doszedłem do tego, że bendiks działa, ale nie zwiera styków żeby przekazać duży prąd na silnik rozrusznika. Obszedłem to przez podpięcie rozrusznika przez zwieracz od PTS'a (w PTS'ie ma za zadanie przez sterowanie małym prądem zwarcie 4 blaszek, coś jak w bendiksie z tym, że zwiera dwa zestawy akumulatorów z prawej i lewej burty po czym podaje dalej...
Wiadomo co było przyczyną ?
w tym przypadku chodziło o tulejkę w rozruszniku zapiekła o od czau wymiany auto chodzi jak nowe, problemem może jeszcze być palec w rozruszniku , wytarł się i drobinki metalu robią zwarcie
Witam. Mam c 360 z alternatorem od starego fiata z zewnętrznym regulatorem. Sytuacja wygląda tak, że przypadkiem zrobiłem zwarcie śrubokrętem na alternatorze i spaliło mi kontrolkę. No to zmieniłem na nową, pochodził parę dni i znowu się spaliła. Dałem następną i ładowanie znikło. Na wolnych obrotach kontrolka się żarzy a im wyższe obroty tym mocniej...
Gdy chciałem odpalić mojego Ursusa wciskam przycisk i nic ani nie przekręci rozrusznikiem, akumulatory sprawne jest prawie wszystko światła ,stop , klakson lewy kierunkowskaz, ale nie ma prawego kierunkowskazu nie nie można odpalić ciągnika tylko tyka coś na rozruszniku , i w dodatku iskrzy sie przy uziemieniu przypuszczam że zwarcie gdzieś jest ale...
Witam wiec tak przyczyną był rozrusznik jak zdejmowali mi skrzynie biegów nie zakręcili z powrotem nakrętki od plusa na rozruszniku i nie było dobrego styku a co najgorsze robiło małe zwarcie na mechanizm bendiksa i jeszcze tulejka rozsypana w drobny mak .
Witam Mam problem z moją cytryną Mianowicie gdy przekręcam kluczyk i chcę go odpalić to przygasają kontrolki tak jakby akumulator był całkowicie rozładowany i nie kręci Gdy się go pchnie to pali bez problemu i gdy trochę pojeżdze to póżniej odpala normalnie z kluczyka lecz to zależy czy mu się zachce i zaskoczy Wyciągnąłem rozrusznik i go przeczyściłem...
Tzn. auto odpala, ale czasem rozrusznik nie zaskakuje, w rozruszniku jest nowy automat, szczotki, rozrusznik 100 razy zakreci a 101 juz nie, po 10 minutach znowu kreci. hmmmm Jesli dzieje sie to na cieplym silniku to mozesz miec zwarcie miedzy uzwojeniem stojanu a samym stojanem. Jedno od drugiego oddzielone jest tworzywem ktore gdy rozrusznik jest...
U kilku mechaników oraz tych zaprzyjaźnionych dowiedziałem się że wyświetla się ten napis tylko i wyłącznie z tego powodu iż wymieniłem olej a nie wykasowałem tego komunikatu w komputerze samochodu. Bzdura. Dowiedziałem się też że w modelach clio po 2002 roku daje się to wykasować samemu bez konieczności jazdy do serwisu. Następna bzdura-w żadnym ClioII...
Woltomierz podlacz + na aku a - na silnik "Zakreć" rozrusznikiem do momentu przygaśniecia kontrolek i popatrz jakie jest napiecie na woltomierzu (przytrzymaj na rozruszniku ok 1sek)Zobacz jakie napiecie jest na woltomierzu tzn czy nie "spada poniżej 5V Jesli spada sprawdz tak samo ale z - podlaczonym do aku Sprawdzisz w ten sposób czy masz dobre polaczenie...
wczesniej normalnie pokrecil a pozniej mu odbilo. I teraz patrzylem to tak: probuje odpalic ze stacyji to raz przekrece i od razu aku siada wszystko gasnie wylada to tak jak by bylo jakies porzadne zwarcie a gdy probuje odalic na kroto przez kable to rozrusznik kreci ale slabo bo zdazylem go rozladowac przy probie odpalanie z kluczyka. Dodano po 1 Masz...
Sprawdź czystość styków na zacisku prądowym na rozruszniku tam gdzie łączą się dwa przewody (alternator i akumulator) , ale może być i tak że jedna z diód wzbudzenia ma zwarcie (to te takie małe czarne) można je spokojnie zastąpić zwykłymi diodami prostowniczymi.
Ja bym sprawdził rozrusznik. Pobór prądu duzy. Jest to doysc czesta przyczyna jeśli idzie o szybkie rozładowania akumlatora. Nastepuje zwarcie w stykach i problem gotowy. pozdrawiam A w których stykach kolego? Bo w takim rozruszniku to kilka ich jest... Heh, płakać? 0,18A to sporo, ale nie tyle żeby przy pokonywanym dziennym dystansie jak napisałeś...
Witam Jestem obecnie nieszczęśliwym posiadaczem Renault Trafic 1.9DCi Szukam namiarów na naprawdę sprawdzonych elektromechaników marki Renault. Auto jest po pożarze! Generalnie jak odpali to jeździ, ale ostatnio zachowuję się jak kobieta - ma fochy. Wsiadasz rano, przekręcasz kluczyk, miga szybko imo, jak pare razy otworzysz i zamkniesz z pilota to...
Witam. W tym rozruszniku stawiam na przebicie na stojanie.W skutek zagrzania się miedzi wydłużyła się i powoduje zwarcie międzyzwojowe lub do masy. W jednym i w drugim przypadku powoduje zwiększony pobór prądu a uniemożliwia rozruch silnika.Proponuję sprawdzić stojan napięciem 230v + żarówka i przeizolowanie stojana. Pozdrawiam.Andrzej.
Przy rozruchu "na krótko" czyli zwarcie na EM odpala, przez stacyjkę startuje raz na 20 prób, zazwyczaj jednak słychać "pyk" elektormagnesu przy przekręceniu startera, a rozrusznik nie reaguje. Jak pisałem już wcześniej, EM jest nowy, wymieniłem go właśnie z powodu tych objawów a objawy zostały. Czytając te trzy cytaty nie wiem co doradzić, jeśli na...
Akumulator roczny firmy centra 45 aH. w fiacie cinquecento krecil jak szalony. teraz w polonezie odmowil posluszenstwa. Przez tydzien od zamontowania bylo odbrze. zaczal szwankowac i sprawdzilem wode w aku. Bylo za malo. Dolalem destylowanej i nic wiecej nie robilem. Powinienem go doladowarc chyba prostownikiem ale tego nie zrobilem. Krecil rozrusznikiem...
Najpierw sprawdź akumulator aremometrem czy wszystkie cele w nim maja jednakową gęstość.wystarczy jedna cela będzie na aremometrze wskazywała pole czerwone to będzie oznaczać akumulator do wymiany. Co do rozrusznika sprawdź na nim komutator wyczyść rowki na nim przy pomocy szpiczastym narzędziem aby usunąć pozostałość grafitu w rowkach które może powodować...
Sprawdzić akumulator, oczyścić klemy, sprawdzić połączenia masowe. Ewidentnie jest problem ze "zbyt małą ilością prądu potrzebnego do uruchomienia rozrusznika".
Jestem tutaj nowy więc na wstępie witam Wszystkich serdecznie. Widze ze tematy rozrusznika sa juz pozamykane, a ja nie chce zakladac nowego "starego" więc może podłącze sie tutaj Problem stary jak świat czyli rozruch kaszla. Przypadek moj nie jest moze odosobniony ale juz mi sie koncza pomysly. Kaszel el ad96. Poszedl mi kiedys uszczelniacz walu i postanowilem...
Witam podepnę się pod ten post a wiec rozrusznik nie chce kręcić tak jak by sie zatarł czy coś p przekręceniu zapłonu i próbie odpalenia nic sie nie odzywa po podłączeniu drugiego akumulatora to samo podłączałem pod inne auto i kreci ale pomału i tak z przerwami staje i kreci a kontrolki aż gasną wymieniłem automat i nic czy to może być wina wirnika...
lekkie zwarcie rozruszniku zwarcie rozruszniku vectra dźwięk rozruszniku
sprzedam zwrotnicę oporność głośnik paliwo zużyć
lenovo restartuje zamiast wyłączać lenovo restartuje zamiast wyłączać
Schemat podłączenia zasilacza Hipro 10-pin Saeco Incanto – sterowanie silnikiem zaparzacza, mostek H, typowe usterki, BLDC retrofit