Tak układ diagnostyczny nie obejmuje pojazdu. I nie może bo nie steruje bezpośrednio wentylatora nawiewu.
Z tego co odpisujesz to masz uszkodzony sterownik wentylatora mylnie nazywany opornicą. Panel podaje sygnał do sterownika a ten steruje prędkością. Skoro po odpięciu panela działa cały czas wentylator to jest zwarcie na sterowniku wentylatora. Wygląda to na uszkodzony tranzystor w sterowniku. Chyba że masz zwarcie w instalacji pomiędzy sterownikiem...
Dzień dobry, czy rozwiązał Pan problem z dmuchawą? Mam podobną sytuację, tylko w moim przypadku nie ma sterowania przekaźnikiem. Na stykach podstawy przekaźnika zamiast 12V jest zwarcie. Wszystkie bezpieczniki są ok. Czy oriętuje się Pan jakie urządzenie steruję tym przekaźnikiem? Co może powodować zwarcie przewodów.
Witam.Wygląda na zwarcie w module wentylatora coś w rodzaju opornicy wmontowane przy samym wentylatorze.
Jednak uszkodzony był silniczek wentylatora, robił zwarcie. Dziękuje wszystkim za pomoc.
Błąd nie ma powiązania. Sprawdźcie czy panel sterowania klimatyzacji nie jest zalany np. Kawą. Jest jakieś zwarcie. Kierowca tego nie naprawi.
Błąd który Ci się wyświetla dotyczy wentylatora chłodnicy a nie nawiewu. Nagrzewnicy nie trzeba wyciągać, przecież da się wyciągnąć wentylator od strony pasażera. W pierwszej kolejności sprawdź bezpieczniki od nawiewu. Istotne jest również czy masz klimatyzację czy nie - po podaniu tego szczegółu będzie można zastanawiać się co dalej. PS. Poza tym było...
Jeżeli na odłączonym wentylatorze włączasz bieg 4 i pali się bezpiecznik to masz zwarcie w instalacji. Na biegu 1,2,3 bezpiecznik się nie przepala bo całe napięcie odkłada się na rezystorze. Jeżeli masz zwarcie w instalacji to wentylator nawiewu nie będzie działał na żadnym biegu, a na 4 biegu będzie się przepalał bezpiecznik.
Witam. Mialem podobny problem. Wentylator działał tylko na 1 i 2 biegu. Po wstępnej diagnozie okazało się, że spaliło bezpiecznik 40A, po jego wymianie znów paliło kiedy przełączyłem wentylator na 3 lub 4 bieg. Okazało się, że jedne z rezystorów robił zwarcie, a dostęp do nich jest tragiczny. Znajdują się pod wentylatorami nawiewu, a wentylatory pod...
18.1 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe niestety powyższy kod nie występuje w opisach fabrycznych jakie posiadam,jedynie moge się domyślać iż problem leży w wiązce zasilającej wentylator nawiewu(zwarcie)
Witam. Mam problem takowy volvo FM12 z 99r.regulacja siły nawiewu ,było wszystko dobrze aż pewnego dnia przy włączeniu wentylatora nastąpiło zwarcie gdzieś przy włączniku (tak słyszałem)i poleciał bezpiecznik. Wymieniłem i zaczęły się schody, działa tylko na 3 i 4 biegu a 1 i 2 nic cisza, gdzie szukać przyczyny? Proszę o pomoc
Z reguły w takiej sytuacji idzie bezpiecznik w sterowniku i/lub zabezpieczający dany obwód. Czasami może uszkodzić się czujnik USB (dodatkowy przewód z termicznym Wyłącznikiem) montowany wraz z czujnikiem temperatury. Jeśli jednak wyświetlacz sterownika pracuje, to uszkodzeniu uległ triak odpowiedzialny za pracę wentylatora - bez serwisu się nie obejdzie.
o dziwo, przedmuchanie wentylatora w okolicach szczotek pomogło. Pył musiał powodować zwarcie. Nie potrzebnie wymieniałem tranzystor.
Przełącznik albo jeszcze prędzej zwarcie kabli 1 i 2 biegu. Rezystor musiałby dostać zwarcia a to mało prawdopodobne.
1 temat. Brak obrotów wentylatora nadmuchu. Jeżeli jest możliwość podania napięcia na silnik wentylatora nadmuchu na krótko, to je podać! Gdy wentylator chodzi, to winę mogą ponosić: włącznik, bezpiecznik, przekaźnik lub przewody. Gdy nie chodzi - wina jest po stronie silnika, komutator, szczotki itd. 2 temat. Jeżeli z modułu komfortu nie wychodzi impuls...
BUK7610 BUK7610 - to tranzystor polowy (nie rezystor). Jeśli pomiędzy drenem, a źródłem jest zwarcie, to tranzystor jest uszkodzony. Możliwe, że wystarczy go wymienić. Ale coś Ci się oderwało podczas demontażu: https://obrazki.elektroda.pl/6331451300_...
Witam Mam takie pytanie gdzie w tym samochodzie znajduje sie opornica wentylatora bo domniewam że ona się upaliła bo wentylator pracuje tylko na max. a i jeszcze jedno czy jest gdzies jakis bezpiecznik od regulacji kierunku nawiewu (szyba, nogi przód). bo przed demontażem deski działało a teraz nie i nie wiem czy zrobiłem gdzieś zwarcie czy poprostu...
Mam błąd zwarcia magistrali LIN przez co całe ogrzewanie głupieje wentylator sam chodzi nie ma nad tym kontroli nie da się go wyłączyć czasami sam wentylator od nawiewu się włącza po zgaszeniu auta i rozładowuje akumolator dzieje się tak jak silnik osiągnie ok 70 stopni jak się włączy ogrzewanie jak się jeźdź na klimatyzacji nic się nie dzieje . Natomiast...
wentylator nawiewu nieda sie wyłączyć, a klimatronik zgasł i już nieświeci,bezpieczniki dobre. Wypiołem całkiem sterownik a wentylator chodzi cały czas, podejrzewam elektroniczny regulator wentylatora mam racje. Pewnie ma zwarcie.
Jak juz pisalem wczesniej,to powodem grzania sie alternatora jest wentylator nawiewu,teraz tylko problem pozostaje w tym co dokladnie powoduje tam zwarcie czy sam silnik czy tez suwak od zalonczania poszczegolnych biegow lub tez sam opornik.Przed powstaniem tej usterki podobno jak zalanczalo sie alternator to na samym starcie powstawaly dosc duze dragania...
Zwykle bezpieczniki się palą przy przeciążeniach lub zwarciach w obwodzie. Moze gdzieś okablowanie do przełącznika nawiewu się przetarło i robi zwarcie do obudowy? Nie ma żadnych zwarć do obudowy na rezystorze?
Witam wszystkich, w moim kochanym Fordziku (CMAX 2012 diesel 2.0 Climatronik) pojawił się problem - kompletnie przestał działać nawiew w aucie. Generalnie wszystko na panelu sterowania 'świeci' - ale wentylator nawiewu nie kręci - na żadnym biegu. Po wielu godzinach prób i poszukiwań znalazłem miejsce w którym 'coś' nie działa - PRZEKAŹNIK R13 w skrzynce...
Który dokładnie bezpiecznik Ci pali ? Rzadko jest tak ze bezpiecznik jest bezpośrednio od wentylatora, lecz zasila jeszcze inne rzeczy. Najwidoczniej masz gdzies uszkodzoną wiązke do masy i od razu robi zwarcie wiec nie próbuj z dokładaniem wiekszych bezpieczników.
Tam ma problem z masą lub zasilaniem, po dodatkowym obciążeniu dmuchawą wali błędem zbyt niskiego zasilania (zwarcie do masy) głupieje sterownik i załącza awaryjnie wentylatory. Gdyby zmierzył temperaturę płynu termometrem, okazałoby się, że wszystko jest ok a termostat sprawny.
halo halo czy ktoś przeczytał moje zapytanie? co po odpaleniu piecyka z wentylatorem wewnetrznego nawiewu???? Dodano po 1 faktycznie zwarcie czujnika temperatury spowodowało ze piecyk odpala teraz bez wzgledu na temp. otoczenia, chciałem brnąć dalej, zainstalować pompe wody, i uruchamiać go bez włączania silnika, rozebrałem próg nad piecykiem, i niestety...
witam w octavia pojawil sie problem ze dmuchawa nawiewu raz dziala a raz nie podpiolem pod vaga- bledu nie udalo sie skasowa- zwarcie do plusa uszkodzony jest prawdopodobnie sterownik przy wentylatorze "jez" miernik pokazuje napiecia na przewodach ze sterownika climatronica, dmuchawa po podaniu napiecia startuje. pytanie takie czy ktos to osobno wymianial?...
Najpierw ustal dokładnie który to jest bezpiecznik. Potem trzeba by spradzić czy zasilanie jest na obu jego końcówkach. Bezpieczniki mają małe metalowe wystające "czubki" od strony napisu i tam trzeba sprawdzać. Jezeli już jest napiecie na obu końcach to ze schematu ustalić na które złacze wychodzi i tam też sprawdzić. Auto ma już pare lat, skrzynka...
Mam taki problem: Przy jezdzie na trasie temperatura okolo 100 stopni, jak pozyluje pod gore dochodzi do 108, jak sie zatrzymuje na swiatlach albo jade okolo 70 km/h spada do 95. Termostat sie otwiera, czujnik tepmeratury w bloku sprawny (sprawdzalem); wentylator I bieg okolo 97 zalacza (czy nie zapozno troche). Przy temperaturze ponad 100 zauwazylem...
To raczej skutek zespawanego przekaźnika. Sprawdź przekaźnik nawiewu czy nie jest zwarty.
We wszystkich renówkach jest ten sam problem opornica tylko nikt nie pisze czemu się przepalają E tam opornik najbardziej się nagrzewa tak na 30-40% obrotów , wtedy jest mały przepływ. A pali się jak pasta wyschnie, wentylator zacznie pobierać nadmierny prąd z powodu zawalenia grafitem przedziałek, lub kostka opornicy się wypali i nie mam pewnego zasilania...
Witam Zauważyłem, że stopił się bezpiecznik 30A, który jest podpisany wentylator dmuchawy i klimatyzacja. Klima teraz nie używana, pod wsadzeniu nowego po dwóch dniach to samo, została kulka. Dzisiaj włożyłem następny po przejechaniu 40km z nawiewem na dwie kreski na wyświetlaczu jest OK. Czy sam silnik wentylatora może też dawać taki objaw czy małe...
A na jakiej podstawie wentylator, skoro chodzi? Jeśli już to sterowanie, a to masz jak byk: Sterowanie wentylatora chłodziwa 1 - obwód otwarty lub zwarcie masy - P1672 nawiew ustawiony na HI a w aucie trzeba jeździć w kurtkach Nastawnik klapy regulacji temperatury. strona lewa (V158) - 1809 Silnik nastawczy prawej klapy regulacji temperatury(V159) -...
Witam Miałem podobną sytuację. Przepalony bezpiecznik modułu. Wymianiłem moduł na nowy nowy (sklepowy). Auto zrobiło jakieś 50km i znowu to samo. Dodam tylko, że na kilka km przed ponowną awarią modułu auto nie pracowało poprawnie. Gasł w momencie włączenia wentylatora nawiewu. Wiążę to ze zmianą pogody i dużą wilgotnością powietrza. Zwarcie na bezpieczniku...
Problem leżał po stronie webasto a raczej dogrzewacza - ebersprachera. Robił zwarcie i wywalał bezpiecznik. Wentylator był zasilany właśnie z niego. Po odłączeniu webasto wentylator śmigał. Naprawa webasto i wszystko działa. Dziękuje i temat zamykam
Zbyt wiele to Ci powiedzieć nie mogę, ale wiem że owego czasu wymieniałem w jakimś samochodowym wentylatorze od chłodni ( moc straszna) takie mosfety, w tej chwili symbolu Ci nie podam bo nie pamiętam, na jutro mogę zdobyć, prąd max to 120A. Więc kilka takich powinno rozwiązać problem, natomiast problem może być przy równym rozłożeniu prądów i odpowiednio...
Miernikiem zmasowanym z akumulatora sprawdzałem po wszystkich przewodach i nie ma plusa (żarówka się nie świeci). A body komputer pod kierownicą jest tam przekaźnik od dmuchawy? Czy wiesz który to może być? Nie ma opisu tych przekaźników. Dodano po 7 Wcześniej objawy był takie po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka wentylator chodził jakby dostał...
Teraz to by trzeba podpiąć oscyloskop do wyjścia sterowania na wentylator i zobaczyć jaki tam jest sygnał. Przyjmijmy twój tok myślenia (chociaż nie jest prawidłowy) - że tam jest PWM. Jak na kablu sterującym jest ok. 11V, to można założyć, że wypełnienie jest zbliżone do 100%. Czyli wentylator powinien kręcić. Czyż nie? Jak dla mnie to trzeba szukać...
Czytalem troszke na watoku na ten temat ale nic dla siebie a moze ktos sie orientuje. Mam MB Vito 112CDI i zamontowane ogrzewanie postojowe (chyba eber) ktore niestety nie dziala, czasami display miga. Na odczycie kodow bledow mam B0005 i B0007 no i nie wiem o co chodzi. Dodam tez ze nie dziala mi wentylator (nawiew w kabibnie) a chyba to jest wszystko...
Przewody od wentylatora są podłączone bezpośrednio do rezystora, a rezystor do konsoli nagrzewnicy? W takim przypadku bym się nie zastanawiał nad sprawdzaniem rezystorów, bo prawdopodobnie wewnątrz tego modułu jest zwarcie pomiędzy zasilaniem a masą. Jeśli wentylator jest podłączony bezpośrednio do konsoli, to wówczas bym obwiniał przełączniki o zwarcie...
By wyciągnąć przełącznik od nawiewu rozebrałem cześć kokpitu w którym się on znajduje ( odpiąłem radio, wyświetlacz od komputera, ) wykręciłem też osłonkę z kierownicy by mieć lepsze dojście do śrubek. Jak miałem wszystko na wierzchu i odpięte zwarłem kabelkiem styki z przełącznika od załączania nawiewu by sprawdzić czy ruszy wentylator, efekt taki...
Rezystor pierwszego biegu bardzo się nagrzewa i szybko stopi lut Drut oporowy zgrzany fabrycznie z miedzianym króćcem połączyłem przyciętą nieizolowaną złączką, zacisnąłem i dodatkowo zalałem cyną. Zainstalowałem przed chwilą fabrycznie nowy sterownik i okazuje się, że zachowuje się identycznie, jak ten stary: zwarcie na konektorach wtyczki termoprzełącznika...
Dziś wypiałem kostkę zieloną z GEM, wtyczkę drzwi kierowcy, radio, sprawdziłem wiązkę idącą do pokręteł wentylatora i nawiewu i dalej pali bezpiecznik. Jutro spróbuję wypiąć licznik bo te mi ostatnio tylko połowa podświetlenia została i sprawdzę bez licznika. Zauważyłem też że mam mokry wygłuszajacy dywan w okolicach skrzynki bezpieczników i tej wpinanej...
No OK podstawy mamy opanowane więc rozumiem ale u mnie niestety tak nie ma. Ciągle pracuje sprężarka i ciągle (nawet w trybie ECON) z nawiewu wieje mroźne powietrze jak z załączonej klimatyzacji. Jedyną opcją odłączenia klimatyzacji jest odpięcie wtyczki od sprężarki pod maską i wtedy także ustają szelesty z nóg pasażera (z tej sterowni nawiewu). Czy...
Może komuś jeszcze przyda się rozwiązanie problemu. Zacząłem od wyjęcia bezpiecznika F40, który bezpośrednio zabezpiecza sterowanie przekaźnika klimatyzacji R6. Wyeliminowałem w ten sposób zwarcie w wiązce między stacyjką a przekaźnikiem. Ponieważ po wyjęciu bezpiecznika przekaźnik był dalej zwarty, a wentylator dalej chodził, stało się jasne, że zwarcie...
Dzisiaj posprawdzałem co nieco. Rezystor jest sprawny na 100% podobnie jest z silnikiem wentylatora. Czego nie napisałem wcześniej a teraz wydaje mi się być istotnym. Kiedy wczoraj sprawdzałem bezpieczniki zauważyłem że 2 - 15A odpowiedzialne za prawy i lewy reflektor są dosłownie stopione - faktycznie efektem tego był niedziałający prawy reflektor...
Witam. Mam taki oto zespół sterowania komorą laminarną firmy POLON. http://obrazki.elektroda.pl/5692077000_1... Sytuacja wygląda następująco. Załączam nawiew, pracuje sobie przez dowolnie długi czas. Lecz jeżeli wyłączę nawiew i załączę ponownie to następuje zwarcie i wywala bezpiecznik w szafce elektrycznej na korytarzu (16A). Po odłączeniu...
To możesz obejrzeć na klimatroniku, sprawdź co Ci pokazuje. KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne kody diagnostyczne....
Może zrobili zwarcie i przepalił się bezpiecznik zasilania układu klimatyzacji (albo walnięty jest przekaźnik ). Bo skoro nie zasprzęgla się sprężarka i nie kręcą wentylatory to wygląda na brak zasilania. No chyba ze nie włączony jest nawiew powietrza to wtedy też się nie włączy :-)
Zmostkuj ?? Zewrzeć je?
Sprawdz bezpieczniki w kabinie oraz pod maską (plastikowa kopułka) Ostatnio przestał mi działać nawiew wówczas kolejno wypinałem bezpieczniki i po wypięciu jednego w kabinie włączyły się wiatraki (tak samo pod maską) jednak nie potrafię wskazać który to dokładnie wypiełem.
http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml https://www.youtube.com/watch?v=9LwF9OK9... Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne...
[quote="sigi"]Szukaj w okolicy silniczka. to racja, a dokładnie jest wpuszczony na kanale powietrza od wentylatora, na 99% padł termik zabezpieczający, który jest podobny do diody prostowniczej, albo wymienisz całą opornice za kilkadziesiąt pln, albo go poprostu zewrzesz i też będzie ok.
Tutaj masz ukryte funkcje klimatronika: KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyswietlania temperatury. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij '+' temperatury aby zmieniac jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyswietlaczu klimatyzacji i wskaznika temperatury zewnetrznej. Dostepne kody diagnostyczne. Nacisnij i przytrzymaj...
Zaczęło się od wymiany żarówki, wymieniając ja zrobiłem zwarcie wyrzuciło bezpiecznik od tamtej pory auto ma wysokie obroty, przestał działać tempomat i nawiew, po nienaciśnięciu hamulca obroty w równym tępię skaczą od ok 700 do 2000. Odwiedziłem już kilka warsztatów i wszyscy się poddają, zacytuję co dziś mi powiedział mechanik: "Auto ma zbyt wysokie...
Pozostaje sprawdzenie tych urządzeń. Klimatronik działa? Wentylator nawiewu daje się regulować? Jak tak to czy klima nie jest włączona od razu po zapaleniu( wyłącz lub odłącz przy sprężarce kabelek) lusterka boczne - odłącz kostki przy drzwiach i sprawdź czy też się przepala nr 5 . Jak to nic nie da zwarcie jest gdzieś głębiej i bez fachowca trudno...
W mojej stacji lutowniczej Zhaoxin 898D przestał działać nawiew. Do wentylatora w Hot air nie dochodzilo napięcie. Po zdjęciu obudowy okazało się, że przepalone są diody prostownicze i jest zwarcie na tranzystorze TIP122 oraz mmbt3904 (Q2 na schemacie). https://obrazki.elektroda.pl/2579678000_... Po wymianie diod 4x 1N4007 oraz profilaktycznie...
Witajcie Problem jest następujący, rok temu zimą auto bardzo szybko się nagrzewało (mówię o kabinie pasażerów). Nawiew na szybę zawsze włączał się na największych obrotach i w aucie robiło się strasznie gorąco. Gdy wyłączyłem nawiew na szybę i włączałem grzanie manualne lub automatyczne to wentylator zmieniał swoją moc. Klima nie działała gdyż jak to...
Witam, Zaczne od poczatku mojego problemu mianowicie zaczelo sie od niedzialajacego wentylatora nawiewu w aucie okazalo sie ze byl upalony kabel na kostce rezystora problem naprawiony przy okazji rozebrania polowy auta w srodku postanowilem wymienic zarowke na oswietleniu pokretel od nawiewu(manualne) no i zrobilem zwarcie az dymek polecial widzialem...
Wyglada na typowe wyprowadzenie z przekaznika dö wpiecia w obwod zasilania wentylatora nawiewu. Powinny byc w spoczynu zwarte przez przekaznik jesli call obwod jes sprawny. Przewod nĺ ktorym pojawia sid napiecie po starcie pieca podlacza ske dö wentylatora a drugi loczy sie z instalacja od strong auta.
Witam Szanownych Forumowiczów, wiem że temat spalonych tranzystorów wałkowany był już tysiące razy ale w moim przypadku dzieje się coś co już mnie doprowadza do pasji. Otóż sprawa wygląda następująco: - nawiew chodzi na maksa (brak regulacji obrotów), pierwsze badanie-spalony tranzystor FW26025 1 szt. Sprawdzam kontrolnie wszystkie elementy na płytce...
mam problem z moim cc 700 a mianowicie,nie posiadam w samochodzie wskaznika temperatury tylko kontrolke. problem w tym ze jak sie samochod nagrzeje,wlacza sie kontrolka,potem wentylator na 10 sek i sie wlacza,a kontrolka nadal swieci. sprawdzalem wentyalator "na krótko" i działa. w momencie gdy wentylator chodzil wypiolem kabelek z czujnika temparatury...
Chodzi koleżance pewnie o nadmuch? :-) Jaki model, albo chociaż rocznik? Skoro czuć (zakładam, że podczas postoju), a nie słuchać, to pewnie wentylator nawiewu chodzi na pierwszym, najwolniejszym biegu. W 1,6 RT '97, stojąc przodem do maski po prawej stronie pod plastikami pod oknem jest wiatrak. Kable od niego idą do opornicy obok akumulatora, przy...
*klima manualna* problem następujacy: po uruchomieniu silnika i włączeniu nawiewu i klimatyzacji AC lampka sie zapala ale nic poza tym, wentylatory nie obracają się. sprawdzone: czynnik ok cisnienie 7bar, sprzęgło sprężarki ok, bezpieczniki przy aku 3 szt. ok, w kabinie po lewj stronie ok, presostat na tloczeniu 3-pin i tu, zamierzylem ten oto presostat...
Witam Mój problem zaczął się w momencie jak chciałem poznać przyczynę braku wolnych obrotów oraz nie załączanie się wentylatora od nawiewów,świateł awaryjnych,wycieraczek,światła stop itd.. CC wyposażone jest w gaźnik ASIAN z całą masą czujników pod maską. Zauważyłem że w momencie jak delikatnie wyciągnę ssanie to pod maską słychać załączającą się elektrykę...
Tak jak pisze kolega wyżej. Albo zwarty tranzystor sterujący wentylatorem, albo potencjometr regulacji obrotów ma przerwę.
Patent, który ja zastosowałem jest troche inny - zamontowałem wentylator od zasilacza komputerowego. Montuje się go niemalże w kilkanaście minut w sposób następujący: - środek deski rozdzielczej - scylamy się i znajdujemy połączenie gumowe między tunelem a nawiewami. ;) - wyjmujemy gumę (osobiście wolałem to robić od strony deski) - wkładamy wentylatorek...
30 - zasilanie z akumulatora 15 - zasilanie po stacyjce R - zasilanie ze styku X - jest to chyba przekaźnik z oznaczeniem 18. Dolny rząd, drugi od lewej. Przekaźnik ten podaje zasilanie po stacyjce ale odłącza je w momencie pracy rozrusznika. Wtedy np przestaje pracować wentylator kabiny, wycieraczki,światła mijania/drogowe itp. Przekaźnik 109 jest...
KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyswietlania temperatury. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij '+' temperatury aby zmieniac jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyswietlaczu klimatyzacji i wskaznika temperatury zewnetrznej. Dostepne kody diagnostyczne. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij...
u mnie tez poleciala opornica wymienilem juz 2 razy tranzystor ale pierwszy dzialal 2 tyg a drugi 1 dzien dostaje zwarcia pracuje na max caly czas.
Nie.Posprawdzaj te BUK'i. Pewnie któryś zwarty na złaczu D-S. Ale jeszcze sprawdź czy zaraz koło silnika nawiewu nie ma modułu regulacji obrotów wiatraka.
Witam wszystkich serdecznie ! Na wstępie chcę napisać że corse b zakupiłem niedawno na dojeżdżanie nią do pracy i od tamtego czasu mam same problemy. Corsa posiada silnik 1.2 8v C12NZ 45KM rocznik 1994 bez zaworu EGR na aparacie zapłonowym. Przy autku wymieniłem już klocki hamulcowe, silniczek krokowy, sondę lambda, wszystkie filtry, olej, świece, przewody...
A czy mogę ominąć ten opornik i zewrzeć pin 1 i 3 (grube kable) "drutem", aby sprawdzić, czy bez opornika ruszy wentylator?
Witam, mam kłopot z wentylatorem ciepła zimna nie ma na nim napięcia. przy włączeniu coś pykło myślałem ze bezpiecznik spalił się ale jest okej, co mogło cię stać przy włączeniu jakieś zwarcie? nie ma prądu na całym panelu.
Witam! Buduję właśnie w domu wentylację i montuję rekuperator własnej produkcji. Napotkałem jednak problem w zaprojektowanym przez siebie systemie. W moim założeniu chcę aby wentylator nawiewu świeżego powietrza włączał się zawsze w kilku przypadkach: 1. automatycznie co ustawię na zegarze czasowym. 2. przy włączeniu okapu w kuchni. 3. przy uruchomieniu...
Witam! Szukałem w różnych postach interesującego mnie tematu ale nie znalazłem i pisze co mnie zasmuca w moim samochodzie - Audi A6-C4 Avant Quattro 2.0 1995 Benzyna + Gaz. Zauważyłem że słabo grzeje. Temperatura silnika w normie ok. 85 st. C ale gdy włącze nagrzewnice-nawiew ciepłego powietrza zaraz temp. silnika spada do ok. 65-70 st. C (silnik niedogrzany-więcej...
Bardzo proszę kolego może to się przydać i jak się trochę postarasz to sam zrobisz pełną diagnostykę Pasują do wszystkich aut wyprodukowanych przez VAG tj. Volkwagen Golf MK3/MK4/MK5, Passat B4/B5/B6, Skoda Octavia/Fabia/SuperB, Audi A4/A6/A8/TT itp… spisane, wyszukane, testowane by ygd. Volkswagen Passat B5/B6: 1. Wciśnij Fan Down, Temperature...
Pojawił mi się problem z elektryką, po wymianie termostatu i złożeniu dolotu pali mi się bezpiecznik Maxi FV6 ten od sterownika i pompy paliwa i prawdopodobnie od wtryskiwaczy, być może gdzieś coś źle złożyłem albo kolektor przycisną wiązkę wtrysków i gdzieś zwiera z masą dodam że bezpiecznik nie pali się odrazu tylko jak auto skoczy na wyboju, dziś...
Myślałem, że to wiatrak za duży opór stawia, ale bez podpiętego wiatraka sytuacja identyczna Mam rozumieć, że odpinasz obciążenie (silnik wentylatora) od tego rezystora, a on się dalej nagrzewa? To szukaj zwarcia jakiegoś. Albo dziwnie połączonej instalacji.
Witam mam problem z klimatyzacją bo nawiew w aucie działa normalnie ,ale nie podaje zimnego powietrza gdy ustawie Climatronic na najmniejszą temperaturę i gdy otworzę maskę to wentylator od klimatyzacji się nie załącza w ogóle . Ostatnio wszystko działało normalnie bez problemów. Znajomy mechanik podłączył komputer VAG i pokazało błąd: 818-Czujnik temperatury...
Przy podlaczeniu pod orygialny w oryginalnym miejscu czujnika temperatury silnika wskazania utrzymuja sie na poziomie 120...130 stopni... Podłączasz dwa wskaźniki do jednego czujnika ? Po sprawdzeniu temperatury plynu w zbiorniczku jak i na wezu gornym od chlodnicy wzkazania sa pomiedzy 90....96 stopni Czym, jak to sprawdzasz ? Nowym elektronicznym...
Tu z zaprzyjaźnionego forum - może Ci pomoże Wyświetlana wartości kodu. 1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej 2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86) 3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56) 4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury...
Próbnie możesz zewrzeć te dwa grube kable, jeżeli jest niesprawny to wtedy ruszy nawiew. Muszę to sprawdzić. Dodano: Sprawdziłem mostkując ten element i wentylator ruszył. Zamawiam opornik. Dodano: Wymiana opornika rozwiązała problem.
Pamiętasz jaki był prąd na wentylatorze? umnie pracuje na maksa i ciągnie 17A, rozebrany kręci bez oporów, mosfet powinien ograniczać jego prąd możliwe ze pada zwarty i ciągnie ile może.
Zamieszczam logi wszytkich sterowników.Czy jakaś usterka/i (te które podalem z vcds) moze blokowac impuls startu? Przekaźnik ten od rozrusznika gdzie szukać?Dodam jeszcze raz że w kabinie przy kreceniu kluczykiem slychac przekażnik w środku. VIN: WVWZZZ1KZ7B063202 Przebieg: 129910km 00-Czujnik kąta skrętu kierownicy -- Stan: OK 0000 01-Silnik -- Stan:...
Potencjalna usterka może być opornica dmuchawy wentylator . Tranzystor sterujący dostał zwarcia i nie reaguje na polecenia z klimatronika tylko wieje cały czas na max.
Zainspirowany http://obrazki.elektroda.pl/3759428700_1... Gdzie: R1 = 10 100 ohm R2 = 10 000 ohm R3 = 12 000 ohm R4 = 16 200 ohm R5 = 16 000 ohm R6 = 820 000 ohm R7 = 1 200 ohm Rh = 4 000 000 ohm Rsc = 11 000 ohm C5 = 100 nF Q1 - tranzystor BUZ11 U2A, U2B - wzmacniacz operacyjny LM358 KTY81-110 - czujnik temperatury (termistor) 1N4148...
Chyba mam zepsuty miltimeter DT-9208A, po włączeniu i ustawieniu 20A p.zmienny / przy stałym nie ma takiego problemu/ pojawiają się ciągle zmienające się wartości od 0,5 do 1,5. .. kilka na sekundę., multimetr w tym czasie nic nie mierzy.. hmm, pozostałe V,F,Hz itd w mlutimetrze nie zmieniają się. . Bateria OK, po zwarciu z COM bez zmian..... czy myle...
Witam ponownie kupiłem od gościa z allegro to co proponowałeś. Ale wiele więcej niż kolega BIGOLSEN mi pomógł się nie dowiedziałem, wszystko poniżej to jest z allegro. A ten gratis co proponuje gościu już kiedyś w elektodzie zamieściłem "CLIMAtronic w VW i AUDI do 92'". passat: 1. Wciśnij Fan Down, Temperature Colder, ECON w tym samym czasie. 2. Użyj...
Więc zwieram tylko pin 5 do masy a pinu 1 nie ruszam? Dokładnie tak, pin 1 zostaje bez zmian, po zwarciu pinu 5 do masy piec będzie w trybie lato. Po załączeniu pieca z timera bądź gsm ruszą tylko wentylatory nawiewu.
witam autko kiedys bylo titanicem , po wyciagnieciu modulu od wentylatora wyglada wszystko ok tranzystor nie ma zwarcia na przewodzie sterujacym z panela jest caly czas 8v nie ma zadnej roznicy po zmianie predkosci nawiewu a wiec zamowilem caly panel i na drugim jest to samo a wiec zamowilem modul z tranzystorem a tez jest to samo , ma ktos moze wiedze...
Dziś wsłuchałem się dokładnie i w momencie gaśnięcia kontrolek jest taki dźwięk jak gdyby jakiś stycznik w okolicach nawiewów górnych się zawieszał (brzęczy jak na zwarciu) I jeszcze jedno jak jest zimny po przekręceniu stacyjki włącza się jakiś wentylator (choć może być to coś innego co brzmi podobnie) gdy jest ciepły to tego dźwięku nie ma.
Według opisu na płytce jak pisałem - 12V 5A - tak samo stwierdza naklejka na cewce pomiędzy stroną pierwotną a wtórną. Wnętrze mam nawiew wentylatorem więc grzanie się jest "w miarę" opanowane. Moc 75W nie jest przypadkiem rozkładana na oba tranzystory ?
Witam. Mam takie Audi po spaleniu. Przyjechalo na sznurku cale rozebrane. Zaczalem skladac do kupy. Autko juz kreci. Na liczniku po 6-8 sekundach zapala sie napis SAFE (razem z kontrolka od poduszek). Przeczytalem VAS-immo blad: 01176-kluczyk -brak sygnalu/komunikacji. Kluczyk od auta jest orginalny. Pilot dziala otwiera i zamyka. Auto nie bylo jakos...
sprawdzilem wszystko awaria w tablicy z bezpiecznikami. przewod zolty ztopiony styk (wada fabryczna czy umyslna przez konstruktora) chce wyeliminowac ta przyczyne chce sie podlaczyc pod kluczyk ale mam watpliwosc pod ktory przewod i w ktorym miejscu. Na zdrowy rozsadek to podpiol bym sie pod najgrobszy przewod z najwiekszym amperazem ale nie mam zielonego...
A wiesz moze ktory bezpiecznik idzie do swiatel?? jesli tak to powyciagaj przekazniki po kolei i sprawdzaj ciaglosc przedowod az znajdziesz ten od swiatel a zeby sprawdzic przekaznik czy dziala zewrzyj obwod roboczy i powinny sie swiecic caly czas:) wesolych swiat zycze. swieta bez lamek to nie swieta, powinny dzialac;)
Otóż zastanawia mnie sposób działania klimatyzacji dla pasażerów tylnych siedzeń. Samochód VW T4 Caravelle 1997 rok 2.8 VR6. Mianowicie, jak ustawię na panelu climatronic LO i prędkość nawiewu na 1 lub 2 biegu (kresce) to wentylator nie działa. Natomiast jak ustawię prędkość nawiewu od 3 biegu (kresce) to działa już z maksymalną prędkością. Każda zadana...
Witam mam problem z klimatyzacją , a mianowicie przepala mi się bezpiecznik od klimatyzacji -recyrkulacji ,a co za tym idzie nie działa klimatyzacja. Miga kontrolka na przycisku A/C włączania klimatyzacji Gdzie szukać zwarcia? Bezpiecznik nr - (58) 7.5A brązowy Klimatyzacja, recyrkulacja powietrza I co ciekawe jak ten bezpiecznik jest przepalony to...
Czujnik temperatury wentylatora jest umieszczony w chłodnicy. Odłącz wtyczkę i zewrzyj w niej kawałkiem przewodu oba styki. Jeśli wentylator zacznie się obracać to znaczy, że albo uszkodzony jest czujnik temperatury, lub chłodnica nie osiąga odpowiednio wysokiej temperatury. Brak ciepłego powietrza z nawiewu wskazuje na skrajnie niski poziom płynu w...
Na chwilę obecną mam problem z wysterowaniem wentylatora nawiewu.. Panel climatronik zależnie od ustawionej mocy nadmuchu podaje napięcie (stałe, nieimpulsowe) od ok 2V do 8,5V. Przy wyłączonym panelu ten pin jest zwarty do masy. A w czym problem? Załóż orginalny regulator. Po drugie do tego panelu najlepiej pasuje orginalna konsola nagrzewnicy która...
Witam Panowie miałem problem z prawą szybą przepalał się bezpiecznik co kilka dni, zacząłem szukać zwarcia w prawych drzwiach i oczywiście nic nie znalazłem, po kilku dniach bez przekręcenia stacyjki włączał mi się wentylator od chłodnicy i gasł i tak kilka razy, potem nawiew mi to działał to nie działał... rozebrałem lewe drzwi. szukałem, szukałem...
zwarcie wentylatora bezpiecznik wentylatora nawiewu sterownik wentylatora nawiewu
sharp migające podświetlenie zasilanie manipulatorów integra kontrolka termostat świecić
zafira schemat włącznik wyłącznik świateł
Zależność matematyczna: liczba 6 razy mniejsza Wymiana programatora w pralce Ignis AWF 505 - krok po kroku