Witam. Mam taki oto zespół sterowania komorą laminarną firmy POLON. Sytuacja wygląda następująco. Załączam nawiew, pracuje sobie przez dowolnie długi czas. Lecz jeżeli wyłączę nawiew i załączę ponownie to następuje zwarcie i wywala bezpiecznik w szafce elektrycznej na korytarzu (16A). Po odłączeniu prawego stycznika (odpowiada on za cały układ sterowania...
Może komuś jeszcze przyda się rozwiązanie problemu. Zacząłem od wyjęcia bezpiecznika F40, który bezpośrednio zabezpiecza sterowanie przekaźnika klimatyzacji R6. Wyeliminowałem w ten sposób zwarcie w wiązce między stacyjką a przekaźnikiem. Ponieważ po wyjęciu bezpiecznika przekaźnik był dalej zwarty, a wentylator dalej chodził, stało się jasne, że zwarcie...
Dzisiaj posprawdzałem co nieco. Rezystor jest sprawny na 100% podobnie jest z silnikiem wentylatora. Czego nie napisałem wcześniej a teraz wydaje mi się być istotnym. Kiedy wczoraj sprawdzałem bezpieczniki zauważyłem że 2 - 15A odpowiedzialne za prawy i lewy reflektor są dosłownie stopione - faktycznie efektem tego był niedziałający prawy reflektor...
Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne kody diagnostyczne. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij...
Witam wszystkich, w moim kochanym Fordziku (CMAX 2012 diesel 2.0 Climatronik) pojawił się problem - kompletnie przestał działać nawiew w aucie. Generalnie wszystko na panelu sterowania 'świeci' - ale wentylator nawiewu nie kręci - na żadnym biegu. Po wielu godzinach prób i poszukiwań znalazłem miejsce w którym 'coś' nie działa - PRZEKAŹNIK R13 w skrzynce...
Błąd nie ma powiązania. Sprawdźcie czy panel sterowania klimatyzacji nie jest zalany np. Kawą. Jest jakieś zwarcie. Kierowca tego nie naprawi.
Witam kolegę.Najwidoczniej problem leży w rezystorze wentylatora.Takie urządzenie dzięki któremu można zmieniać prędkość obrotową wentylatora.Pójdź po kablach od wentylatora i następne urządzenie do którego dotrzesz to rezystor. Wymontuj,powinien znajdować się na nim bezpiecznik w kształcie opornika, spróbuj go zewrzeć i powinno być ok. Pozdrawiam!
Witam mam Ducato 98r 2.5TDI wersja bez świec żarowych tylko ze świecą płomieniową. Mam problem że nie pokazuje mi temperatury non stop leży. Przy obudowie termostatu mam jeden czujnik jak na zdjęciu jak zewrę z masą jedną nóżkę to świeci kontrolka przegrzania, jak drugą to nic się nie dzieje wskaźnik leży. mam jeszcze jedna wtyczkę dwupinową ale nie...
Z tego co odpisujesz to masz uszkodzony sterownik wentylatora mylnie nazywany opornicą. Panel podaje sygnał do sterownika a ten steruje prędkością. Skoro po odpięciu panela działa cały czas wentylator to jest zwarcie na sterowniku wentylatora. Wygląda to na uszkodzony tranzystor w sterowniku. Chyba że masz zwarcie w instalacji pomiędzy sterownikiem...
najpierw niech pan troszke poczyta, a pozniej bierze udzial na forum!! Czytanie i naukę uskuteczniałem 20 lat temu(technikum,politechnika),teraz piszę na forum nię to co czytałem,tylko z praktyki.Więc powtórzę =wentylator zdławiony bierze mało prądu-przykład -silnik 75 kW-bierze przy pracy(napędza wentylator)około 120 A,przy rozruchu(3 sek. nieruchomy...
Tak układ diagnostyczny nie obejmuje pojazdu. I nie może bo nie steruje bezpośrednio wentylatora nawiewu.
Dzień dobry, czy rozwiązał Pan problem z dmuchawą? Mam podobną sytuację, tylko w moim przypadku nie ma sterowania przekaźnikiem. Na stykach podstawy przekaźnika zamiast 12V jest zwarcie. Wszystkie bezpieczniki są ok. Czy oriętuje się Pan jakie urządzenie steruję tym przekaźnikiem? Co może powodować zwarcie przewodów.
By wyciągnąć przełącznik od nawiewu rozebrałem cześć kokpitu w którym się on znajduje ( odpiąłem radio, wyświetlacz od komputera, ) wykręciłem też osłonkę z kierownicy by mieć lepsze dojście do śrubek. Jak miałem wszystko na wierzchu i odpięte zwarłem kabelkiem styki z przełącznika od załączania nawiewu by sprawdzić czy ruszy wentylator, efekt taki...
wentylator nawiewu nieda sie wyłączyć, a klimatronik zgasł i już nieświeci,bezpieczniki dobre. Wypiołem całkiem sterownik a wentylator chodzi cały czas, podejrzewam elektroniczny regulator wentylatora mam racje. Pewnie ma zwarcie.
o dziwo, przedmuchanie wentylatora w okolicach szczotek pomogło. Pył musiał powodować zwarcie. Nie potrzebnie wymieniałem tranzystor.
We wszystkich renówkach jest ten sam problem opornica tylko nikt nie pisze czemu się przepalają E tam opornik najbardziej się nagrzewa tak na 30-40% obrotów , wtedy jest mały przepływ. A pali się jak pasta wyschnie, wentylator zacznie pobierać nadmierny prąd z powodu zawalenia grafitem przedziałek, lub kostka opornicy się wypali i nie mam pewnego zasilania...
Witam! W xsarze jak w temacie, rocznik prawdopodobnie 2003 nie działa nawiew. Najpierw uszkodzony był regulator przy silniku - tranzystory byly zwarte - został on wymieniony. Po wymianie okazało się, że nadmuch nie działa. Prąd na grubych przewodach, dochodzących do wentylatora jest. Po podaniu przez potencjometr napięcia na żółty, cienki przewód, dochodzący...
witam w octavia pojawil sie problem ze dmuchawa nawiewu raz dziala a raz nie podpiolem pod vaga- bledu nie udalo sie skasowa- zwarcie do plusa uszkodzony jest prawdopodobnie sterownik przy wentylatorze "jez" miernik pokazuje napiecia na przewodach ze sterownika climatronica, dmuchawa po podaniu napiecia startuje. pytanie takie czy ktos to osobno wymianial?...
Zainspirowany Gdzie: R1 = 10 100 ohm R2 = 10 000 ohm R3 = 12 000 ohm R4 = 16 200 ohm R5 = 16 000 ohm R6 = 820 000 ohm R7 = 1 200 ohm Rh = 4 000 000 ohm Rsc = 11 000 ohm C5 = 100 nF Q1 - tranzystor BUZ11 U2A, U2B - wzmacniacz operacyjny LM358 KTY81-110 - czujnik temperatury (termistor) 1N4148 - dioda zenera LED Odnośnie tego schematu miałem co najmniej...
Witam Mam problem dotyczący wentylatorów w Golf VI 1.6 APF Komputer pokazuje mi błąd 18070Wentylator chłodnicy drugi bieg - zwarcie do masy Problem polega na tym że wentylatory załączają się na 2-gi bieg ale dosłownie na 1 sekundę i tak co 3-4 sek. Pobór prądu jest dość spory przez takie załączanie się wentylatorów i doprowadziło to do stopienia bezpiecznika...
Przewody od wentylatora są podłączone bezpośrednio do rezystora, a rezystor do konsoli nagrzewnicy? W takim przypadku bym się nie zastanawiał nad sprawdzaniem rezystorów, bo prawdopodobnie wewnątrz tego modułu jest zwarcie pomiędzy zasilaniem a masą. Jeśli wentylator jest podłączony bezpośrednio do konsoli, to wówczas bym obwiniał przełączniki o zwarcie...
Który przewód Ci się pali - robi gorący? Zaznacz na zdjęciu. Pokaż zdjęcia tej pajęczyny którą tam masz. Ten czarny przewód ma być niepodłączony. Widać że ktoś tam zmieniał wtyczki. W oryginalnej wtyczce nie ma cienkiego czarnego przewodu. Ta duża wtyczka ma tylko gruby czerwony i czarny oraz cienki żółty. Podłącz wentylator bezpośrednio pod tą małą...
[quote="sigi"]Szukaj w okolicy silniczka. to racja, a dokładnie jest wpuszczony na kanale powietrza od wentylatora, na 99% padł termik zabezpieczający, który jest podobny do diody prostowniczej, albo wymienisz całą opornice za kilkadziesiąt pln, albo go poprostu zewrzesz i też będzie ok.
Witam Szanownych Forumowiczów, wiem że temat spalonych tranzystorów wałkowany był już tysiące razy ale w moim przypadku dzieje się coś co już mnie doprowadza do pasji. Otóż sprawa wygląda następująco: - nawiew chodzi na maksa (brak regulacji obrotów), pierwsze badanie-spalony tranzystor FW26025 1 szt. Sprawdzam kontrolnie wszystkie elementy na płytce...
To raczej skutek zespawanego przekaźnika. Sprawdź przekaźnik nawiewu czy nie jest zwarty.
Witam proszę sprawdzić styk nr 5 przełącznika obrotów wentylatora powinna być " masa " , sprawdzić styk nr 6 na tym przełączniku tam jest wyjście "masy" na styk nr 16 modułu A/C. Można wyjąć przekaznik wentylatora i zewrzeć styki w podstawie tego przekaznika nr 5i6 i jeżeli przełącznik ma zasilanie "masy" silnik powinien ruszyć na każdym zakresie przełącznika.Jeżeli...
Witam, proszę o pomoc w rozwikłaniu tematu. Otóż nie działają nawiewy w moim Manie. Z panelu klimatyzacji można włączyć i wyłączyć jedynie webasto, nic innego nie reaguje. Panel wymieniłem na nowy i temat ten sam zero reakcji. Podczas jazdy mocno wieje ciepłym powietrzem, ale to pod wpływem jazdy bo tak to wogóle nie chodzi wentylator. Bezpieczniki...
1 temat. Brak obrotów wentylatora nadmuchu. Jeżeli jest możliwość podania napięcia na silnik wentylatora nadmuchu na krótko, to je podać! Gdy wentylator chodzi, to winę mogą ponosić: włącznik, bezpiecznik, przekaźnik lub przewody. Gdy nie chodzi - wina jest po stronie silnika, komutator, szczotki itd. 2 temat. Jeżeli z modułu komfortu nie wychodzi impuls...
Moja rada-podjedż do jakiegoś elektryka samochodowego.Wygląda na uszkodzony silnik.Jeśli tą konserwę da się otworzyć, to wyczyść komutator nitro lub innym.Zobacz czy między lamelkami nie widać zwarć i czy kolor drutu nawojowego się nie zmienił.Sprawdż stan szczotek.nigdy nie smaruj WD, bo to tylko penetruje.Silnik powinien mieć ok.60W.powodzenia
Zwykle bezpieczniki się palą przy przeciążeniach lub zwarciach w obwodzie. Moze gdzieś okablowanie do przełącznika nawiewu się przetarło i robi zwarcie do obudowy? Nie ma żadnych zwarć do obudowy na rezystorze?
Problem rozwiazany.przyczyna byla awaria opornicy wentylatora... czyli modulu zamieszczonego na zdjeciu ktory powodowal zwarcie.przyczyna jego zepsucia bylo zaniedbanie i praca klimatronika z brudnym filtrem przeciwpylkowym co powodowalo grzanie sie opornicy ktora sie zepsula.wymiana koszt ok. 200zl nowa valeo i po problemie.temat uwazam za zamkniety.dziekuje...
Jeżeli na odłączonym wentylatorze włączasz bieg 4 i pali się bezpiecznik to masz zwarcie w instalacji. Na biegu 1,2,3 bezpiecznik się nie przepala bo całe napięcie odkłada się na rezystorze. Jeżeli masz zwarcie w instalacji to wentylator nawiewu nie będzie działał na żadnym biegu, a na 4 biegu będzie się przepalał bezpiecznik.
Problem leżał po stronie webasto a raczej dogrzewacza - ebersprachera. Robił zwarcie i wywalał bezpiecznik. Wentylator był zasilany właśnie z niego. Po odłączeniu webasto wentylator śmigał. Naprawa webasto i wszystko działa. Dziękuje i temat zamykam
witam autko kiedys bylo titanicem , po wyciagnieciu modulu od wentylatora wyglada wszystko ok tranzystor nie ma zwarcia na przewodzie sterujacym z panela jest caly czas 8v nie ma zadnej roznicy po zmianie predkosci nawiewu a wiec zamowilem caly panel i na drugim jest to samo a wiec zamowilem modul z tranzystorem a tez jest to samo , ma ktos moze wiedze...
Witam Podepnę się pod temat, a mianowicie - wracam właśnie od mojego essiego wyjałem stary bezpiecznik termiczny bo był spalony- na dodatek ktoś go zwarł kawałkiem drutu i chodziło do czasu ... właśnie ... dzis wymieniłem na nowy bezpiecznik ale żadnych efektów - dmuchawa nie działa na żadnym biegu - świeci sie tylko lampka od klimy. U mnie bezpiecznik...
Witam. Niestety i mnie dopadł pech z tą opornicą. Powodem zwarcia tranzystora zapewne był już przyjechany wentylator. Po wymianie wentylatora na nowy i tranzystora na irl2203 cieszyłem się dwoma miesiącami spokoju i tu znowu powtórka z rozrywki. Po otwarciu obudowy opornicy wcześniej wymieniony irl jest ewidentnie sfajczony o czym świadczy obudowa tranzystora....
Witam, W tytułowym samochodzie uszkodził się sterownik wentylatorów chłodnicy (zwarcie wyjścia FAN do plusa baterii). Postanowiłem zatem "na szybko" wykonać układ zastępczy, aby do czasu zakupu nowego sterownika można było jeździć bez obaw w miejskich warunkach (jak wiadomo, w korkach brak jest wspomagania chłodzenia powietrzem). W tym celu pomierzyłem...
Jednak uszkodzony był silniczek wentylatora, robił zwarcie. Dziękuje wszystkim za pomoc.
Pojawił się następujący problem w samochodzie Opel Astra G r.prod. 2004, pełny klimatronik. Dmuchawa nawiewu przestała reagować na polecenia siły nadmuchu, sądząc po sile nawiewu przyjęła pozycję 3/4 siły nadmuchu. Cała reszta sterowania temperaturą i miejscem nadmuchu działa dobrze. Wentylatora nie da się również wyłączyć ustawiając pokrętło nadmuchu...
Dziękuję. Rozumiem , bezpieczniki wszystkie dobre sprawdzane miernikiem, przekazniki zwarte ręcznie załączają wentylatory a jest ich w sumie 5. na 3 zdjęciu ten niebieski i zielony i te białe na 2 zdjęciu Dodano po 1 Sprężarka się załącza i nawiew sam zaczyna działać. Dodano po 1 Opis przekazników. 1) zał. wentylatora chłodnicy silnika. 2) zał.wentylatora...
Zaczęło się od wymiany żarówki, wymieniając ja zrobiłem zwarcie wyrzuciło bezpiecznik od tamtej pory auto ma wysokie obroty, przestał działać tempomat i nawiew, po nienaciśnięciu hamulca obroty w równym tępię skaczą od ok 700 do 2000. Odwiedziłem już kilka warsztatów i wszyscy się poddają, zacytuję co dziś mi powiedział mechanik: "Auto ma zbyt wysokie...
Witam.Wygląda na zwarcie w module wentylatora coś w rodzaju opornicy wmontowane przy samym wentylatorze.
Panowie podbijam temat i nadal proszę o Wasze podpowiedzi . Do tej pory sprawdzony rezystor - podmieniony na inny . Wymieniony wentylator bo poprzedni ciężko chodził . Sprawdzone przewody od panelu do rezystora . Są całe i nie mają żadnego zwarcia . Brakuje mi napięcia sterującego przekaźnik ( kolor zielono/żółty ) . Dałem na krótko tam napięcie przekaźnik...
Który dokładnie bezpiecznik Ci pali ? Rzadko jest tak ze bezpiecznik jest bezpośrednio od wentylatora, lecz zasila jeszcze inne rzeczy. Najwidoczniej masz gdzies uszkodzoną wiązke do masy i od razu robi zwarcie wiec nie próbuj z dokładaniem wiekszych bezpieczników.
Witam mądre głowy! Pacjent to Opel Corsa C 2005 1.0 z klimą po przeszczepie silnika z Corsy C 2004 1.2 bez klimy. ( z Z10EX na Z12XE - przełożony komputer, ECU, wkładka stacyjki oraz licznik). Ogólny problem to brak załączenia się wentylatora chłodnicy po osiągnięciu temperatury powyżej 95°C (nawet przy 109°C). Nazwijmy to że wszytko od BSI w dół jest...
Cześć Mam problem z autem i pokrótce postaram się o nim opowiedzieć. Pacjent: WV Touareg 3.0 z 2009roku diesel z automatyczną skrzynią biegów, w pakiecie ogrzewanie postojowe Webasto (fabrycznie zakodowane :( Webasto: Thermo Top C 12V 40W // 5,0kW // Diesel/PME // 2,5bar // artikel nr 9014171D Objawy: 1) nie działa sterowanie ogrzewaniem postojowym...
Witajcie Panowie, sprawdziłem wg opisu powyżej. Zwarłem kostki i faktycznie wentylator ruszył na maksa. Gdy wewnętrzną opornice podłączyłem a zewnętrzną zwarłem równiez działał na maksa wentylator. Gdy zrobiłem odwrotnie to nie działa. Wnioskuje po tym, że ta zewnetrzna jest uszkodzona. Czy wymieniac je parami czy tylkouszkodzoną? Dodano po 1 Czy te...
Witam. Kup sobie regulator obrotów wentylatora od Poloneza, z płynną regulacją /potencjometr/, albo skokową, tańsza parę złotych, jak wolisz. Koszt nowego z gwarancją ok 30-35 zł. Ten regulator ma cztery konektory, są dość dobrze oznaczone. 1. dwa tj zasilanie standartowe z instalacji samochodu /+/ i /-/ 2. i dwa to wyjście na silnik went. Tylko nie...
problem polega na braku regulacji wentylatora działa tylko na najwiekszym biegu , rozebrałem co trzeba i dostałem sie do układu regulacji i mam mały problem sa tam trzy cewki (działajace chyba jak rezystory o róznej grubosci drut) i jest 4y element który jest uszkodzony ale niewiem co to jest wyglada to na diode najprawdopodobniej, i jesli to dioda...
Taa, najprawdopodobniej przepalił się termistor. Jest to ten element co niby wygląda jak dioda. Zewrzyj ja i zobacz czy wentylator będzie działał na wszystkich biegach. Jak tak, to jako zwore najlepiej przylutować kawałek cyny o śr ok 0,8-1mm. Będzie ta cyna takim prowizorycznym zabezpieczeniem termiczny. Nie zwieraj tego drutem, albo jakimś grubym...
Witam Mam takie pytanie gdzie w tym samochodzie znajduje sie opornica wentylatora bo domniewam że ona się upaliła bo wentylator pracuje tylko na max. a i jeszcze jedno czy jest gdzies jakis bezpiecznik od regulacji kierunku nawiewu (szyba, nogi przód). bo przed demontażem deski działało a teraz nie i nie wiem czy zrobiłem gdzieś zwarcie czy poprostu...
Nie działa nawiew klimy w Peugeot 307 2.0 HDI, r. 2003. Kolega wyjął wentylator, a z racji, że jestem elektronikiem zwrócił się do mnie. Ma już dwa takie, bo raz ponoć padł jeden. Wyglądają tak. Jeden z nich rozebrałem: Pod radiatorowym jeżem znajduje się płytka z elektroniką i 5-pinowym złączem: Sprawdziłem: - tranzystory mocy na elektronicznym testerze...
Czujnik temperatury wentylatora jest umieszczony w chłodnicy. Odłącz wtyczkę i zewrzyj w niej kawałkiem przewodu oba styki. Jeśli wentylator zacznie się obracać to znaczy, że albo uszkodzony jest czujnik temperatury, lub chłodnica nie osiąga odpowiednio wysokiej temperatury. Brak ciepłego powietrza z nawiewu wskazuje na skrajnie niski poziom płynu w...
Witam. Mam problem takowy volvo FM12 z 99r.regulacja siły nawiewu ,było wszystko dobrze aż pewnego dnia przy włączeniu wentylatora nastąpiło zwarcie gdzieś przy włączniku (tak słyszałem)i poleciał bezpiecznik. Wymieniłem i zaczęły się schody, działa tylko na 3 i 4 biegu a 1 i 2 nic cisza, gdzie szukać przyczyny? Proszę o pomoc
te oporoniki nie mają jak się spalić A właśnie że padają. To jest ta aluminiowa opaska mocująca silnik do obudowy wentylatora z 4 pinami. Od lewej: 1.zasilanie nin obr. 2. średnie 3. max 4. do silniczka Ustaw przełącznik dmuchawy na max i zewrzyj pin 3>4 jeśli nie zadziała, to trzeba szukać napięcia po kolei w stronę sterownika. Być może poprostu poluzowana...
Witam auto: Passata b6 2005r 1.9 tdi 105kM silnik BKC Problem zaczął się z wentylatorem chłodny a mianowicie po włączeniu zapłony cały czas pracuje bez względu na temperaturę silnika. To samo dzieje się po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka. Wentylator wchodzi na najwyższe obroty popracuje ok 0,5 min. i wyłącza się. Po podłączeniu do kompa wyszły...
rozebralem parownik i z tylu parownika po prawej str. poziomo jest umocowany do rurki czujnik >wypiolem go i sprawdzam na Ohm.ma 0 Ohm tyle samo co przy zwarciu dwoch przewodow miernika. Parametry ma takie same niezaleznie od temperatury .Mysle ze jest niedobry Ogolnie podaja na elektr. ze powinien miec 5-6 K Ohma.Nowy kosztuje 164 zl. Moglby mi ktos...
Witam, mam kłopot z wentylatorem ciepła zimna nie ma na nim napięcia. przy włączeniu coś pykło myślałem ze bezpiecznik spalił się ale jest okej, co mogło cię stać przy włączeniu jakieś zwarcie? nie ma prądu na całym panelu.
Miernikiem zmasowanym z akumulatora sprawdzałem po wszystkich przewodach i nie ma plusa (żarówka się nie świeci). A body komputer pod kierownicą jest tam przekaźnik od dmuchawy? Czy wiesz który to może być? Nie ma opisu tych przekaźników. Dodano po 7 Wcześniej objawy był takie po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka wentylator chodził jakby dostał...
Tak jak pisze kolega wyżej. Albo zwarty tranzystor sterujący wentylatorem, albo potencjometr regulacji obrotów ma przerwę.
Chyba mam zepsuty miltimeter DT-9208A, po włączeniu i ustawieniu 20A p.zmienny / przy stałym nie ma takiego problemu/ pojawiają się ciągle zmienające się wartości od 0,5 do 1,5. .. kilka na sekundę., multimetr w tym czasie nic nie mierzy.. hmm, pozostałe V,F,Hz itd w mlutimetrze nie zmieniają się. . Bateria OK, po zwarciu z COM bez zmian..... czy myle...
Witam Zauważyłem, że stopił się bezpiecznik 30A, który jest podpisany wentylator dmuchawy i klimatyzacja. Klima teraz nie używana, pod wsadzeniu nowego po dwóch dniach to samo, została kulka. Dzisiaj włożyłem następny po przejechaniu 40km z nawiewem na dwie kreski na wyświetlaczu jest OK. Czy sam silnik wentylatora może też dawać taki objaw czy małe...
Jak mogę sprawdzić na krótko czy to wina nowego rezystora czy może sam wentylator się spalił. zewrzyj grube kable czerwony z czerwonym ,czarny z czarnym ominiesz opornik,lub sprawdź probówką napięcie grube przewody w jednej i w drugiej kostce.
Witam Panowie miałem problem z prawą szybą przepalał się bezpiecznik co kilka dni, zacząłem szukać zwarcia w prawych drzwiach i oczywiście nic nie znalazłem, po kilku dniach bez przekręcenia stacyjki włączał mi się wentylator od chłodnicy i gasł i tak kilka razy, potem nawiew mi to działał to nie działał... rozebrałem lewe drzwi. szukałem, szukałem...
Potencjalna usterka może być opornica dmuchawy wentylator . Tranzystor sterujący dostał zwarcia i nie reaguje na polecenia z klimatronika tylko wieje cały czas na max.
Rezystor pierwszego biegu bardzo się nagrzewa i szybko stopi lut Drut oporowy zgrzany fabrycznie z miedzianym króćcem połączyłem przyciętą nieizolowaną złączką, zacisnąłem i dodatkowo zalałem cyną. Zainstalowałem przed chwilą fabrycznie nowy sterownik i okazuje się, że zachowuje się identycznie, jak ten stary: zwarcie na konektorach wtyczki termoprzełącznika...
19595096 Pamiętasz jaki był prąd na wentylatorze? umnie pracuje na maksa i ciągnie 17A, rozebrany kręci bez oporów, mosfet powinien ograniczać jego prąd możliwe ze pada zwarty i ciągnie ile może.
Tam ma problem z masą lub zasilaniem, po dodatkowym obciążeniu dmuchawą wali błędem zbyt niskiego zasilania (zwarcie do masy) głupieje sterownik i załącza awaryjnie wentylatory. Gdyby zmierzył temperaturę płynu termometrem, okazałoby się, że wszystko jest ok a termostat sprawny. To nie tłumaczy niskiej temperatury w małym obiegu. Nawet gdyby to wentylator...
Według opisu na płytce jak pisałem - 12V 5A - tak samo stwierdza naklejka na cewce pomiędzy stroną pierwotną a wtórną. Wnętrze mam nawiew wentylatorem więc grzanie się jest "w miarę" opanowane. Moc 75W nie jest przypadkiem rozkładana na oba tranzystory ?
Błąd który Ci się wyświetla dotyczy wentylatora chłodnicy a nie nawiewu. Nagrzewnicy nie trzeba wyciągać, przecież da się wyciągnąć wentylator od strony pasażera. W pierwszej kolejności sprawdź bezpieczniki od nawiewu. Istotne jest również czy masz klimatyzację czy nie - po podaniu tego szczegółu będzie można zastanawiać się co dalej. PS. Poza tym było...
Dziś wypiałem kostkę zieloną z GEM, wtyczkę drzwi kierowcy, radio, sprawdziłem wiązkę idącą do pokręteł wentylatora i nawiewu i dalej pali bezpiecznik. Jutro spróbuję wypiąć licznik bo te mi ostatnio tylko połowa podświetlenia została i sprawdzę bez licznika. Zauważyłem też że mam mokry wygłuszajacy dywan w okolicach skrzynki bezpieczników i tej wpinanej...
Witam Mój problem zaczął się w momencie jak chciałem poznać przyczynę braku wolnych obrotów oraz nie załączanie się wentylatora od nawiewów,świateł awaryjnych,wycieraczek,światła stop itd.. CC wyposażone jest w gaźnik ASIAN z całą masą czujników pod maską. Zauważyłem że w momencie jak delikatnie wyciągnę ssanie to pod maską słychać załączającą się elektrykę...
Witam.Sprawdż miernikiem napięcia na nóżkach scalaka dobrego i porównaj z napięciami na żle działającym.Npięcia zalecam mierzyć na ścieżkach dalej od nóżek scalaka,żeby nie zrobić zwarcia.Trenowałem tenkit i działał dobrze.Najlepiej jest odizolować radiator od obudowy i scalak zamontować na cienką warstwę pasty silikonowej.Radiator wtedy może być o...
A więc tak.Pewne jest że czynnik jest dobry i też tyle go powinno być.Natomiast na pewno również nie powinna sprężarka być załączona gdy klima jest wyłączona.Nie dotyczy to funkcji nawiewu na szyby,bo wtedy klima sama automatycznie się załącza do tzw."osuszania szyb" z wilgoci.Gdy klima jest wyłączona to wentylatory nie powinny się załączać,jasna sprawa,że...
Wentylatory mają zabezpieczenie termiczne jeśli jeden z nich się uszkodzi wyłączy centralę. Chodzi o zabezpieczenie termiczne nadprądowe (popularny termik np. seria ZB Moellera), czy zabezpieczenie termiczne w rozumieniu styku, który reaguje na sygnał z czujnika temperatury PTC w momencie, gdy silnik pracuje w zbyt wysokiej temperaturze niż wynika...
jak w temacie mój passat '98 ma problem z wentylatorem nawiewu-nie chodzi. Ostatnio szybko wszedłem w zakręt (jak by to miało znaczenie) i przestał działać wentylator. po samodiagnostyce climatronica wyskoczył jedyny błąd: 4F9 którego skasowałem i nic to nie dało. Jak sie dowiedziałem z netu (google i elektroda itp.) to błąd wentylatora albo sterownika...
Otóż zastanawia mnie sposób działania klimatyzacji dla pasażerów tylnych siedzeń. Samochód VW T4 Caravelle 1997 rok 2.8 VR6. Mianowicie, jak ustawię na panelu climatronic LO i prędkość nawiewu na 1 lub 2 biegu (kresce) to wentylator nie działa. Natomiast jak ustawię prędkość nawiewu od 3 biegu (kresce) to działa już z maksymalną prędkością. Każda zadana...
Witam Miałem podobną sytuację. Przepalony bezpiecznik modułu. Wymianiłem moduł na nowy nowy (sklepowy). Auto zrobiło jakieś 50km i znowu to samo. Dodam tylko, że na kilka km przed ponowną awarią modułu auto nie pracowało poprawnie. Gasł w momencie włączenia wentylatora nawiewu. Wiążę to ze zmianą pogody i dużą wilgotnością powietrza. Zwarcie na bezpieczniku...
Ulep jak cholera. Opisze do czego się dogrzebałem : Pod panelem nawiewu mam 4 przewody z przekaźnikiem, przekaźnika brak. 2 przewody leca do załączenia załączenia sprężarki 1 chyba do wyzwolenia przekaźnika zaświeca się po wciśnięciu przycisku AC jak zewrę go z którymś od sprężarki klima się włącza, ale podświetlenie przycisku gasnie. Ostatni czwarty...
Wyglada na typowe wyprowadzenie z przekaznika dö wpiecia w obwod zasilania wentylatora nawiewu. Powinny byc w spoczynu zwarte przez przekaznik jesli call obwod jes sprawny. Przewod nĺ ktorym pojawia sid napiecie po starcie pieca podlacza ske dö wentylatora a drugi loczy sie z instalacja od strong auta.
Witam. od nie dawna mam problem z dmuchawą w golfie 2. jest trzy prędkości nawiewu. pierwsza i druga nie działa tylko trzecia. w czym tkwi problem? jak rozebrać dmuchawe aby wyjąć silnik (sprawdzić szczotki itp.)? gdzie szukać tego bezpiecznika wokół jest sama plastikowa obudowa... proszę o odpowiedz. Dmuchawa montowana jest od dołu pod półką pasażera,...
Witam wszystkich serdecznie ! Na wstępie chcę napisać że corse b zakupiłem niedawno na dojeżdżanie nią do pracy i od tamtego czasu mam same problemy. Corsa posiada silnik 1.2 8v C12NZ 45KM rocznik 1994 bez zaworu EGR na aparacie zapłonowym. Przy autku wymieniłem już klocki hamulcowe, silniczek krokowy, sondę lambda, wszystkie filtry, olej, świece, przewody...
Więc zwieram tylko pin 5 do masy a pinu 1 nie ruszam? Dokładnie tak, pin 1 zostaje bez zmian, po zwarciu pinu 5 do masy piec będzie w trybie lato. Po załączeniu pieca z timera bądź gsm ruszą tylko wentylatory nawiewu.
Minęło już troszkę czasu od kiedy założyłem temat ale niestety nie udało mi się uzyskać żadnej pomocy.. Najważniejsze piny mam już rozpracowane i przedstawię Wam wszystko gdy tylko uda mi się to do końca uruchomić. Na chwilę obecną mam problem z wysterowaniem wentylatora nawiewu.. Panel climatronik zależnie od ustawionej mocy nadmuchu podaje napięcie...
Czytalem troszke na watoku na ten temat ale nic dla siebie a moze ktos sie orientuje. Mam MB Vito 112CDI i zamontowane ogrzewanie postojowe (chyba eber) ktore niestety nie dziala, czasami display miga. Na odczycie kodow bledow mam B0005 i B0007 no i nie wiem o co chodzi. Dodam tez ze nie dziala mi wentylator (nawiew w kabibnie) a chyba to jest wszystko...
Chodzi koleżance pewnie o nadmuch? :-) Jaki model, albo chociaż rocznik? Skoro czuć (zakładam, że podczas postoju), a nie słuchać, to pewnie wentylator nawiewu chodzi na pierwszym, najwolniejszym biegu. W 1,6 RT '97, stojąc przodem do maski po prawej stronie pod plastikami pod oknem jest wiatrak. Kable od niego idą do opornicy obok akumulatora, przy...
Bardzo proszę kolego może to się przydać i jak się trochę postarasz to sam zrobisz pełną diagnostykę Pasują do wszystkich aut wyprodukowanych przez VAG tj. Volkwagen Golf MK3/MK4/MK5, Passat B4/B5/B6, Skoda Octavia/Fabia/SuperB, Audi A4/A6/A8/TT itp… spisane, wyszukane, testowane by ygd. Volkswagen Passat B5/B6: 1. Wciśnij Fan Down, Temperature...
Cześć, Chciałem dopisać kolejny rozdział do sagi o Renkforce RF100XL. Na wstępie napiszę, że po wielu bojach drukarka działa i zaimplementowane są prawie wszystkie funkcje, jakie chciałem dodać - brakuje tylko poziomowania stołu, ale niebawem i ono się pojawi - jak tylko będzie gotow, ma się rozumieć, napiszę o tym. Więc tak, w kolejności niechronologicznej:...
Witam ponownie kupiłem od gościa z allegro to co proponowałeś. Ale wiele więcej niż kolega BIGOLSEN mi pomógł się nie dowiedziałem, wszystko poniżej to jest z allegro. A ten gratis co proponuje gościu już kiedyś w elektodzie zamieściłem "CLIMAtronic w VW i AUDI do 92'". passat: 1. Wciśnij Fan Down, Temperature Colder, ECON w tym samym czasie. 2. Użyj...
KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyswietlania temperatury. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij '+' temperatury aby zmieniac jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyswietlaczu klimatyzacji i wskaznika temperatury zewnetrznej. Dostepne kody diagnostyczne. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij...
Tutaj masz ukryte funkcje klimatronika: KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyswietlania temperatury. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij '+' temperatury aby zmieniac jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyswietlaczu klimatyzacji i wskaznika temperatury zewnetrznej. Dostepne kody diagnostyczne. Nacisnij i przytrzymaj...
W końcu udało mi się podpiąć auto pod laptopa i w sekcji klimatyzacji były 4 błędy 779 Czujnik temperatury zewnetrznej-G17 przerwa lub zwarcie do plusa - BŁAD SPORADYCZNY 766 Czujnik temperatury nawiewuprzód-G152 przerwa lub zwarcie do plusa - BŁAD SPORADYCZNY 796 Wentylator czujnika temperatury-V42 brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY...
To możesz obejrzeć na klimatroniku, sprawdź co Ci pokazuje. KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne kody diagnostyczne....
Tu z zaprzyjaźnionego forum - może Ci pomoże Wyświetlana wartości kodu. 1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej 2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86) 3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56) 4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury...
Pojawił mi się problem z elektryką, po wymianie termostatu i złożeniu dolotu pali mi się bezpiecznik Maxi FV6 ten od sterownika i pompy paliwa i prawdopodobnie od wtryskiwaczy, być może gdzieś coś źle złożyłem albo kolektor przycisną wiązkę wtrysków i gdzieś zwiera z masą dodam że bezpiecznik nie pali się odrazu tylko jak auto skoczy na wyboju, dziś...
Witam, Zaczne od poczatku mojego problemu mianowicie zaczelo sie od niedzialajacego wentylatora nawiewu w aucie okazalo sie ze byl upalony kabel na kostce rezystora problem naprawiony przy okazji rozebrania polowy auta w srodku postanowilem wymienic zarowke na oswietleniu pokretel od nawiewu(manualne) no i zrobilem zwarcie az dymek polecial widzialem...
Witam! Buduję właśnie w domu wentylację i montuję rekuperator własnej produkcji. Napotkałem jednak problem w zaprojektowanym przez siebie systemie. W moim założeniu chcę aby wentylator nawiewu świeżego powietrza włączał się zawsze w kilku przypadkach: 1. automatycznie co ustawię na zegarze czasowym. 2. przy włączeniu okapu w kuchni. 3. przy uruchomieniu...
Jak juz pisalem wczesniej,to powodem grzania sie alternatora jest wentylator nawiewu,teraz tylko problem pozostaje w tym co dokladnie powoduje tam zwarcie czy sam silnik czy tez suwak od zalonczania poszczegolnych biegow lub tez sam opornik.Przed powstaniem tej usterki podobno jak zalanczalo sie alternator to na samym starcie powstawaly dosc duze dragania...
Witam. Kombinowałem troche przy klimach, więc podziele się tym co wiem. Wspomniany układ z seata toledo, ma czujnik ciśnenia, ktory posiada w sobie dwie pary styków. Jedne sterują załączaniem wentylatora skraplacza na maksymalnym biegu, po przekroczeniu cisnienia 1,6Mpa (16bar), druga para jest jednoczesnie czujnikiem zbyt małej ilości czynnika chłodniczego,...
mam problem z moim cc 700 a mianowicie,nie posiadam w samochodzie wskaznika temperatury tylko kontrolke. problem w tym ze jak sie samochod nagrzeje,wlacza sie kontrolka,potem wentylator na 10 sek i sie wlacza,a kontrolka nadal swieci. sprawdzalem wentyalator "na krótko" i działa. w momencie gdy wentylator chodzil wypiolem kabelek z czujnika temparatury...