Nie, tam nie.
Metalowy klosz lampy styka się z metalowym uchwytem żarówki. Przecież, prawdopodobnie trafnie, ustaliłeś, źródło problemu? Nie mam pojęcia co może to powodować Powód, może być w nie poprawnym montażu! Należy zainstalować oprawkę żarówki, która jest izolowana na zewnątrz tak , aby nie doprowadzało to do zwarcia.
Przełącznik zespolony , max do 100 zł za używkę pasuje z Fiesty MK4 tylko zwróć uwagę na rozstaw i ilość pinów w kostkach.
Łap schemat, może się przyda. 1058277
Następny Debil wkładał bezpiecznik na pałę.
Sprawdź instalację nie zmieniaj bezpieczniki na większe !!! Prawdopodobnie jest zwarcie od czegoś wpiętego lub samej instalacji . Musisz przeglądnąć całą , przede wszystkim ten przewód który się izolacja topi . Nie uruchamiaj niczego przed znalezieniem usterki . To grozi spaleniem wiązki oraz auta !!!
Witam warto sprawdzić wszystkie kostki w instalacji czy nic się z nimi nie dzieje i warto przeczyścić gaźnik oraz wyregulować
Jak lampka oświetlenia wnętrza to pewnie radio też jest pod tym bezpiecznikiem, sprawdź radio, czy tam nic nie jest popaprane (np. przewody źle zaizolowane). Schemat masz na elektrodzie, musisz mieć punkty aby go pobrać. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Wiązka świateł najczęściej przeciera się w rynience którą poprowadzone są przewody elektryczne i pneumatyczne obok kolumny kierowniczej.
F10, F34 , F43 do sprawdzenia na pierwszy ogień. manetka BC połączona prosto do KI , więc tam bym szukał.
Sprawdz złącze cienkiego czerwonego przewodu od akumulatora tam często śniedzieje.
Skoro bezpieczniki ok. to prawdopodobnie uszkodzony moduł zarządzania energią. Przeprowadzić test elementów wykonawczych z poziomu komputera serwisowego. nawet nie wiedziałem że tam takie cudo jest ale poczytałem i trochę to miało by sens, odłączone elementy które ciągną prąd, a jeszcze jedna uwaga sprawdzałem kostkę w tylnej lampie i wygląda na to...
Prawdopodobnie zwarcie w regulatorze napięcia. Mógł być zbyt maj mocy lub w ogóle do innego układu cewek lub był problem z jego masą i się skopcił. Regulatory z reguły są równoległe więc najgorzej się czują gdy instalacja świateł jest nieobciążona. Wtedy muszą zamienić na ciepło prawie całą moc prądnicy. Jeżeli spalił się również obwód ładowania akumulatora...
A załączanie się świateł awaryjnych podobno jest standardowym objawem gdy siada napięcia poniżej 7V - tak powiedział. Oryginalne światła awaryjne samoczynnie NIE ZAPALĄ SIĘ - obojętnie co by się działo. Ponieważ są załączane mechanicznie - przyciskiem na desce. Tak więc można podejrzewać, że impulsy pochodzą z domontowanego układu (chociaż nie wiem...
Ten dźwięk to przepustnica. Mi to wygląda ewidentnie na brak masy ale to trzeba sprawdzić. Otwierałeś tylne lampy patrzyłeś jak wyglądają gniazda żarówek i okolice wtyczek do lamp czy nie są piny powypalane. Nie eksploatuj tego auta bo narobisz sobie więcej szkody.
Dwie skrzynki, jedna nad kolanami, odchyla się jak się naciśnie dzyndzla, druga koło akumulatora. Wykluczyć włącznik świateł stop poprzez zwarcie.
https://obrazki.elektroda.pl/6515014000_... https://obrazki.elektroda.pl/6515014000_...
Problem leży w lewej lampie... przedniej! Popraw masę lub na próbę wyjmij żarówkę i zobaczysz, że wszystko wróci do normy. I jeszcze jedno. Pamiętaj, że za każdą próbą musisz wyłączyć i włączyć zapłon.
a może masz skręcone do oporu ściemnianie?
Myślę, że to jednak brak masy. Przy zwarciu plusa kierunku do masy wywali bezpiecznik, ewentualnie padnie przerywacz, a zwarcie z światłami drogowymi lub mijania powodowało by ich mruganie przy wyłączonych światłach. Szukałbym niepełnej masy przy prawym reflektorze, wspólnej z prawym kierunkiem. Po załączeniu świateł bierze masę przez żarówki z kierunku....
Raczej pomysłów nie potrzeba bo odciołeś zasilanie awaryjnych /fioletowy/ od zasilania przy radiu.P
Witam. Posiadam Opla Vivaro z 2003r 1,9 dCi i mam zwarcie w obwodzie świateł lewe postojowe oraz podświetlenie tablicy zegarów. Nie potrafię zlokalizować zwarcia. Odpiąłem kostkę tylnich świateł odpiąłem podświetlenie tablicy zegarów i zwarcie nadal jest. Posiada ktoś jakiś schemat tego obwodu. Pozdrawiam.
Powodem awarii był samoczynny obrót żarówki ze względu na niewłaściwy trzonek, spowodowało to zwarcie obwodu świateł pozycyjnych z obwodem świateł stopu i stop zaczynał świecić gdy załączało się pozycyjne . Światła stopu zasilane są z obwodu zapłonu a więc po przyciśnięciu pedału hamulca i wyłączeniu zapłonu obwód ten był dalej zasilany. Dopiero zwolnienie...
Dodam, że bezpiecznik polimerowy to ten zielony prostokącik, sprawny powinien mieć zwarcie.
https://obrazki.elektroda.pl/7971008600_... Bezpieczniki pod kierownicą. Teoretycznie F16. Proszę jeszcze sprawdzić przerywacz opisany jako K2.
Cześć, Właśnie przechodziłem ten problem, okazało się że tylnia lewa lampa generowała taki problem. tzn, po włączeniu świateł było zwarcie na masie i dlatego wyskakiwał taki błąd, Pozdro
No i po problemie,tak mi się wydaje. Ktoś podłączył z wtyczki radia szary kabel z napisem LIGHT do masy radia. Po za tym mam jeszcze do rozgryzienia 1. Dlaczego jak włączę światła to przygasa zegarek i monitor klimatyzacji ? 2. Dlaczego bez kluczyka działają światła drogowe,stop,wsteczny,szyby elektryczne ? 3. Falującymi obrotami zajmę się potem. Pozdrawiam
Sprawdz w necie gdzie Toyota ma bezpieczniki [kilka miejsc]. Bezpieczniki sprawdza się lampką kontrolną .
jak zegarek i wszystko gaśnie po wyłączeniu stacyjki to w skrzynce bezpiecznikowej masz taki jeden bezpiecznik który pasuje normalnie jak inne ale pod nim jest możliwość wsadzenia go jedną nogą w szparkę niżej, to tam właśnie powinna być zwora a nie bezpiecznik w polu 8 - ma być tak jak na zdjęciu - taka zwora HS pomiędzy rzędami, pewnie jej nie masz,...
Coś takiego jak na obrazku? http://obrazki.elektroda.net/16_12817796... Swoją drogą wyobrażam sobie spustoszenie w procku od np. zwarcia świateł pozycyjnych z przewodami od czujnika poziomu paliwa :D Częsta usterka (zwarcie wiązce).
Tak, udało sie. Pod maską jest rynienka z przewodami, i tam sie poprzecierały przewody i było zwarcie.
Zobacz czy jak odłączysz wiązkę pod maską, w dalszym ciągu będziesz miał zwarcie. Jeśli tak to poszukaj zwarcia w przewodach pod nagrzewnicą, jeśli nie to niestety wina jest gdzieś w instalacji poza kabiną.
Brak odpowiedniej masy w tym reflektorze. Najszybciej i najprościej dołączyć dodatkową masę do przewodu brązowego we wtyczce.
80A nie jest od świateł. W sumie jak na początek to i tak sporo sprawdzone. Gdyby żarówka pobierała prąd to na pewno świeciłaby, w końcu ma 55W, z resztą, żelazko ma 2000W i nie świeci. W opisie bezpiecznika co jest podane? https://www.google.pl/search?q=omega+bez...
Witam. Pod klapą są duże bezpieczniki. Napewno poszedł jeden z nich. Pozdrawiam. :wink:
Masz zwarcie, robiło się na czujniku świateł cofania, po prostu kable idące do czujnika przecierały się o spodnie oblachowanie.
Jeśli jest uszkodzony to opłaca się go wymieniać i czy zwykłą lótownicą dam radę go wymienić? Czy lepiej założyć włącznik kołyskowy i nie ryzykować reszty? Pewnie że się da ale to wymaga wprawy. Nie mając jej narobisz tylko szkód na płytce. Połącz jak było i daj w szereg włącznik kołyskowy, będzie szybko pewnie i bezpiecznie.
A więc trzeba szukać zwarcia od czujnika do lamp.Być może zwarcie w gnieździe przyczepy jak jest.
Zapomniałem napisać, że podpiąłem komputer diag. Delphi i pokazał błąd 901C - przekaźnik świateł mijania, zwarcie obwodu do plusa, stały
Wiązka miedzy klapą a budą auta do sprawdzenia, pewnie przetarta wiązka i zwarcie.
kabel zasilajacy lampke pod sufitem idzie po slupku i wychodzi do bagaznika i wlasnie w tym miejscu czesto sie przeciera izolacja i robi zwarcie
Pewnie moduł od świateł ogląda prąd i widząc większy stwierdza zwarcie i odłącza światła. Podłączenie poprzez przekaźnik powinno rozwiązać sprawę.
Albo jest realne zwarcie i trzeba realnie poszukać (wirtualnie trudno zgadnąć) albo bezpiecznik "za mały" skoro jest jeden zamiast dwóch...
No, trochę dziwne. Ale w pierwszej kolejności wyjął bym żarówki z tyłu. Być może któraś robi zwarcie
Chodziło o to że przy tablicy rejestracyjnej jest żarówka obok żarówki i prosiłoby się je połączyć razem ale nie Fiat musi to zrobić na dwu osobnych bezpiecznikach(zamiast dwu trzy kable).A teraz o awarii.Otóż zwarcie spowodowało gniazdo zapalniczki.Lużne śruby elementu plastykowego dookoła lewarka na którym jest mocowane gniazdo zapalniczki pozwoliły...
#1 Padnięty akumulator
Włącznik świateł też raczej do wymiany.
Witam kolego ..jakis czas temu miałes problem z instalacja w LT ,mogłbys mi podpowiedziec jak rozwiazałes problem ? gdzie było te zwarcie poniewaz mam podobny problem.Pozdrawiam ...mogłbys mi ewentualnie wyslac smsa bylbym wdzieczny 791777868
Witam serdecznie, jestem za Granicą i muszę zjechać autem do Polski. Ostatnio pojawił się problem z elektryką Przy włączonych światłach i zapłonie włączając prawy kierunek - on zawiesza się, nie miga i tak zostaje do momentu wyłączenia świateł, Przy wyłączonych światłach włączając kierunek też prawy w tym samym momencie włączają się wycieraczki.. Proszę...
Nie róbcie draki, nie straszcie chłopaka.
Ta usterka bardziej wygląda na zwarcie w obwodzie obrysów ciągnika.Z ZBR R2|6 obrys boczny lewy,R2|7 obrys boczny prawy.
Sprawdź przelotkę do tylnej pokrywy.
Wystarczy, że dwa kable (jeden od skrzyni a drugi od świateł) będą miały zwarcie ze sobą i dziać się będą własnie takie hece. Może też być wilgoć w peszlach a izolacja na kablach przetarta np opaską zaciskową i już jest problem.
Sprawdziłem miejsca które koledzy proponowali,ale tam nic nie znalazłem.Myślę że to może być zwarcie przewodów od świateł cofania a sterowaniem kierunkowskazów i świateł awaryjnych.Po załączeniu kierunkowskazu lewego jednocześni migają światła cofania i kir.lewy,a po załączeniu prawego światła cofania i prawy kier.Gdyby było zwarcie świateł cofania...
Wymień aku na sprawny. Ma mieć 12,5V i to przy obciążeniu np. przy włączonych światłach.
więcej informacji mid 144 psid ???? fmi ?? a światła to sprawdź: żarówki, bezpieczniki i przekaźnik <---- raczej od tego bym zaczął (przekaźnik) . -Wyjście świateł stop -Napięcie nadmiernie wysokie lub zwarcie z układem o wyższym napięciu.
Padnięty akumulator. Napisz jakie masz bezpieczniki- ile A. Tak wogóle to proponuję zmienić oryg. skrzynkę na inną.
Prawdopodobnie uszkodził się sterownik w hulajnodze. Opory koła wskazywać mogą na zwarcie mosfetow. Ciągle zapalone światło i brak informacji o stanie baterii na przebicie np. portu w mikrokontrolerze w niekontrolowany sposób jeśli mosfet ma przebicie do bramki - zwarł się na amen. Powodem może być: pech, przetarty kabel silnika.
Miernik podpiąć do akumulatora na odpalonym silniku z włączonymi światłami. Powinno być pow.14 volt
To znaczy że musiały zgrzać się gdzieś dalej we wiązce. I tak czeka Cię prucie osłon przewodów bo jak dojdziesz inaczej.
Pablo1791 Nie oceniałem twoich zdolności intelektualnych. Stwierdziłem fakt i wysnułem przypuszczenie. Ocenę, z resztą całkiem słuszną, wystawiłeś sobie sam... Popatrz na schemat. Do regulatora dochodzą dwa kable. W/Y i G czyli biało-żółty i zielony, który w japończykach jest z reguły masą. Wystarczy "przejechać" po linii oznaczonej G aby za kilka mm...
Witam wszystkich! Mam wielki problem i prośbę o pomoc równie wielką :) ...Więc tak... Jechałem samochodem Toyota MR2, akumulator spadł i plus akumulatora zetknął się z przepływomierzem (aluminium), nagle wszystko zgasło, powstało zwarcie w skutek którego wszystko działa oprócz świateł przednich i nie moge też odpalić silnika, gdy próbuje zakręcić rozrusznik...
W K11 miałem od tego bezpiecznik pod maską. A podświetlenie przyrządów masz oprócz klimy? Bezpiecznik jarał mi się prze przetarty kabel klapa-buda co otwierałem bagażnik to zwarcie.
Problem rozwiązany, op-com pokazywał, że jest zwarcie w przełączniku od świateł. Później okazało się, że obniżanie świateł przyciemnia wnętrze. Trzeba było poprawić styki i wszystko działa bez problemu.
Proste jak szpadel. Zrób zwarcie jak na zdj. https://obrazki.elektroda.pl/8517034000_...
No jezeli zwarcie jest w klapie , a odepniesz przed miejscem/punktem zwarcia, to tak. Tylko wylacz zaplon, swiatla i znow zaswiec.
nie przypala jedne bezpiecznik od świateł pozycyjnych i tablicy rejestracyjnej
Samo się stało, czy po jakiejś robocie? Skoro nie żarówki, nie wyłącznik, to chyba pozostaje sprawdzić wiązkę...
Tak, to jest z czujnika od tacho. Jeśli było coś robione przy AGS, np. odpinana wiązka, wyciągana skrzynia itp to zdarza się, że przerwany jest kabel do kitasa pod AGS. Pominąłem Twój wcześniejszy błąd 5752. - Wyjście zasterowania świateł cofania ma zwarcie z masą. Mocy od tego nie ubędzie. :)
Ze schematu wychodzi że jak naciśniesz jeden pedał to światła stop się nie zapalą. Jeśli masz schematy to zobacz jeszcze schemat świateł. Nie jestem pewien czy podświetlenie licznika jest prosto z pozycyjnych.
Okazało się że to zwarcie w lampie.
Przy próbie zamontowania dodatkowych świateł cofania nastąpiło zwarcie i teraz nie świecą wcale, bezpieczniki ok, przynajmniej te w kabinie, czujnik wstecznego też ok. Mogłby ktoś coś doradzić?
...Zbyt wysokie ładowanie może dawać takie efekty ale nie zwarcie w obwodzie świateł.. Zwarcie w obwodzie świateł jak najbardziej skraca żywotność żarówek. Nie wiem na jakiej zasadzie to działa ale już nie raz się o tym przekonałem.
Obstawiam wypalone styki w wyłączniku, czyli do wymiany, albo poluzowane przewody, które można poprawić dokręcając śrubki po odkręceniu wyłącznika. Należy uważać bo przewody są pod niebezpiecznym napięciem 230V zagrażającym zdrowiu i życiu.
Witam, mam zwarcie na światłach postojowych lewych, odłączyłem przód, tył i dwie boczne i nadal wywala bezpiecznik. Mógł by mi ktoś udostępnić schemat albo chociaż numer przewodu i jak on idzie?
Zwarcie do masy gdzieś masz, cała instalacja obrysówek do przejrzenia.
Nie mogę namierzyc usterki . Przy włączaniu świateł lub lewego kierunku przepala bezpiecznik , prawy kierunkowskaz działa normalnie , światła drogowe są tylko chwilowe , nie można ich właczyc na stałe manetką, mijania brak , brak również podświetlenia deski rozdzielczej . Lewy kierunek przy włączeniu przez chwilę jest dobrze a każde następne mignięcie...
Zwarcie przewodu prądowego, na odcinku kolumna kierownicza skrzynka bezpieczników , lub uszkodzenie przełącznika świateł.
witam, mam taki sam problem. bezmyślnie zacząłem teraz grzebać śrubowkrętem po stykach i zrobiłem zwarcie- światło postojowe tylnie lewe nie świeci. gdzie jest przyczyna? bezpieczniki sprawdzone-wszystkie są ok.
we włączniku świateł,takie pokrętełko okrągłe ,można regulowac prawo-lewo.
No i nie umiesz wyciągnąć wniosku z tego faktu?
Witam. Mam taki problem z renowka jak w temacie z swiatlami, mianowicie jak wlacze swiatla to pali mi sie ciagle kierunek z prawej strony, natomiast jak wlacze kierunek to miga mi cale podswietlenie wnetrza oraz oswietlenie. Wlacznik zespolony swiatel juz podmienilem i nic. Podejrzewam zwarcie w instalacji ale jak bym mogl to poprosze o schemat. Dziekuje...
Zacznij od wypięcia kabla EBS, lub sprawdź czy modulator nie ma zasilania ze świateł stop. Druga sprawa, na wiązce naczepy może być zwarcie pomiędzy przewodem świateł stop i zasilaniem 24V z ciągnika. Zobacz, czy problem zniknie jeśli odłączysz 9 pin w kablu spiralnym 15 pin (bodajże pomarańczowy). Z każdą naczepą jest problem czy tylko z jedną?
Witam, mi to wygląda na zwarcie wiązki przewodów. Gdzie konkretnie trzeba szukać i to szybko ponieważ może dojść do pożaru auta.
chyba słuszny trop z zegarami pomierz czy na masie licznika (na złączu) nie robi się ze 2V przy włączonych światłach a jak tam będzie dobrze to pomierz na masie stabilizatora (chyba środkowa nóżka - po ścieżkach znajdziesz) i jak tu będzie ok to pozostaje jedynie zwarcie (albo mały opór) między światłami a przewodem od czujnika (skrzynka bezpieczników...
Sprawdź czy żarówka nie ma zbyt dużego poboru prądu (np. zwarcie na żarniku) - wtedy obwód się wyłączy. Wymień żarówkę dla pewności.
Francuz nie ma czarnej masy tylko zieloną z paskiem więc podłączyłeś zasilanie na masę.P
Miernikiem sprawdzałeś czy nie ma zaniżonej rezystancji na stykach bez żarówki?
No to już zrobiłem porządnie i po miesiącu już była lipa. A bezpieczniki jeżeli to osobno na każdą lampę bo chodzi o to aby nie padły całe światła tylko jedną lampa na której jest zwarcie
Posiadam Citroena ax 1.0 z LPG. Ostatnio pojawiły się z nim takie problemy, że podczas cofania na zimnym silniku następuje prawdopodobnie zwarcie i odcina dopływ gazu. Prawdopodobnie odpowiada za to zwarcie światło cofania lub włącznik który za nie odpowiada. Przeglądając serwisówkę nie znalazłem miejsca w którym znajduje się ten włącznik. Czy ktoś...
A u mnie też się świeciły kiedy miałem zwarcie we wtyczce tylnych świateł. Sprawdź.
Licznik z fotki pochodzi z B4 TDI. Nie działa Ci tylko prędkościomierz, czy nie bije również kilometrów? Licznik możesz sprawdzić, podpinając pod wejście na linkę wkrętarkę lub coś, co się kręci. Tylko nie przesadzaj z obrotami i zwróć uwagę, w którą stronę się kręci. Bezpiecznik nr 14 wg opisu jest od świateł cofania. Może jest zwarcie na czujniku...
Lepiej sprawdzić lampą. W innym razie potrzeba wielu bezpieczników, aby znaleźć zwarcie.
Zwarcie- a gdzie, to trzeba znaleźć, ja bym zaczął od tylnych świateł i przepustu gumowego do tylnej klapy (jeżeli jest trzeci stop).
Przede wszystkim sprawdź czy z kostki wychodzi napięcie na zasilanie przyczepy.
Jeśli jest to wyświetlacz samochodowy, to działa prawidłowo. Chodzi o to, żeby po ciemku nie męczył wzroku.
Witam wszystkich. Przełącznik działa. Było jeszcze małe zwarcie na światłach długich. Patrząc od początku tak jak podpowiedział tomrom1985 powodem moich problemów był pająk. Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam.
Wydłubać włącznik świateł i sprawdzić czy po wyłączeniu oświetlenia na kablu szaro/zielonym jest nadal napięcie, jak jest to zwarcie we włączniku świateł.
Schematy instalacji znajdziesz tutaj i opis kabli: http://www.simery.kgb.pl/Download/Downlo... Nie podałeś jaki to dokładnie model (wiem, że SR ale one miały różne instalacje elektryczne). Pooglądaj te, które są w linku. Polecam sprawdzić cewki, styki (czy nie są skorodowane), ładowanie akumulatora i przewody (najprostszy sposób to bateria i żarówka),...
Jak w temacie, żarówki są ok z oględzin, nic nie jest w instalacji przetarte, a przepala bezpiecznik i nie ma pozycji po prawej stronie, z przodu i z tyłu.
zwarcie świateł mijania zwarcie świateł passat zwarcie świateł cofania
picasso benzyna kontrolki siłownik renault grundig unitra
Steyr 4065S – brak świateł roboczych, bezpiecznik F18, przekaźnik R7, masa M04, wiązka dachowa Steyr 4065S – brak reflektorów roboczych i lewe światło pozycyjne, diagnostyka oświetlenia