w samochodach VW napięcie jest do 14V mierzyłem w paru i nigdy nie przekraczało 14V
Witam! Moze zdjęcia wnetrznosci regulatora coś Wam pomogą! http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9120... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e66a... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/65fc... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4294... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b98... Dzięki...
W stronę regulatora płynie prąd, ja daję duodiode z zasilaczy komputerowych połaczona równolegle. Jest płaska i wytrzymała i dobrze ja wpasować tam + poxipol na wyczyszczony papierem sciernym regulator.
alternator jako prądnica obcowzbudna Generalnie alternator jest samowzbudny. jest wzbudzana z akumulatora napięciem ~12V Z akumulatora wzbudzenie jest tylko w momencie rozruchu. Nie znalazłem konkretnej informacji/ odpowiedzi, czy po zwiększeniu napięcia wzbudzenia zwiększy się napięcie wyindukowane w uzwojeniu stojana. Oczywiście, że się zwiększy....
Ubocznym efektem może być utrata Start/Stop, w grupie Vag (Audi, VW, Seat, Skoda) Jak ma IBS, czyli czujnik na klemie to wystarczy odpiąć wtyczkę od niego. Na ogół auta nie sygnalizują błędów tego czujnika za pomocą kontrolek, ale nie będzie działać system start-stop. W żadnej znanej mi marce system Start-Stop nie zadziała bez czujnika stanu akumulatora....
Masz problemy z czytaniem? Kolego nie mam najmniejszych problemów z czytaniem, dodam z czytaniem ze zrozumieniem. W przytoczonym cytacie nie jest to precyzyjnie sformułowane. Wynika że autobusy mają małe przebiegi, a więc są również długie przestoje i bilans energetyczny jest niezrównoważony. Nie ma podane gdzie to przestoje są realizowane. Dla mnie...
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
Witam wszystkich, przejrzałem wiele postów na tym forum jednak po dwóch dniach sie poddałem i zadaje pytanie wprost. Kto potrafi mi rozrysować schemat zewnętrznego regulatora napięcia do alternatora który przy sygnale sterującym zwiększy napięcie alternatora do około 40V jednocześnie odłączając akumulator żeby go nie uwędzić. Chodzi dokładniej o taką...
Może zwiększyć jakoś to napięcie do 14,5? Zgadza się, poprzez naprawę obecnego alternatora i nic więcej nie potrzeba.
Przewody łączące alternator z elektroniką przesyłają informacje o stanie alternatora, komputer musi dostać informację, że z alternatorem jest coś nie tak. Albo jest jakaś mądrość a alternatorze, która przestała działać i nie posyła informacji do kompa, ze alternator jest OK, zwykle jest to magistrala dwuprzewodowa. Może być, że komputer jest taki mądry,...
mam regulator napięcia na 12v jest podłączony do alternatora i ładuje mi 9,5v jak to zwiększyć ??
Też posiadam Felicję i mam ten sam problem 13,6V i nie jest to akumulator. Do tego na wyprowadzeniu do regulatora jest 14V a na główny styku owe 13,6. Aby było śmieszniej to po włączeniu świateł i wciśnięciu stopu na wolnych obrotach nap. spada do 12,5V :cry: Przerobiłem regulator ustawiłem 14,4V i ciekawa sprawa. Po uruchomieniu silnika przez pierwsze...
zastanawia mnie co wspólnego ma wzrost obrotów ze spadkiem ładowania? Przy niskim napięciu ładowania sterownik silnika podnosi jego obroty żeby np. zwiększyć wydajność alternatora która zależy od obrotów.
Nie da się tak po prostu zwiększyć prądu ładowania że alternator ma ładować 20A. W tej sprawie trzeba się kierować napięciem ładowania aby alternator podnosił napięcie akumulatora do wartości o 20 % większej niż napięcie znamionowe akumulatora a prąd ładowania zmienia się proporcjonalnie do obciążenia. Jeżeli alternator jest obcowzbudny zalecam przerobić...
Masz trzy przewody czyli kontrolkę , do ECU jest to kontrola procentowego obciążenia alternatora dlatego przy zwiększanym poborze następuje podnoszenie obrotów silnika w celu zwiększenia mocy i zasilanie kontrolne akumulatora.P
Panie Doktorku , słabo odrobiłeś zadanie domowe. Poszukaj SCHEMATU alternatora , może już nie będziesz wyciągał takich wniosków i nie zadasz takich pytań. Napięcie 14V masz na każdym "promieniu" gwiazdy , diody są łączone równolegle , to w jaki sposób zwiększy się napięcie? potrafisz uzasadnić?
Co ty uwalony alternator albo zkorodowane styki, toto musi miec 14,4 v- to nie benzyna żeby można jezdzić ze zwalonym łądowaniem.
No ale czy jesteście pewni że pod ciążeniem napięcie nie powinno się zwiększyć ? 16 volt sięga przy odpaleniu praktycznie wszystkich odbiorników. Nie jest to normalne. Rolą regulatora napięcia jest utrzymywanie napięcia alternatora (prądnicy) na stałym ustalonym poziomie. 16 V to stanowczo za dużo i moim zdaniem to jest przyczyna grzania się akumulatora....
Co ci da podniesienie napięcia na wirniku jak i tak stojan nie będzie miał z tym co zrobić, pole będzie wirowało za wolno :lol: Słuchaj, zwiększ stosunek przełozeń.
Jak już się bawić, to ja bym z tego podrabianego regulatora zostawił tylko obudowę, żeby robiła za szczotkotrzymacz i dorobiłbym osobny układ kontroli i regulacji napięcia - ten chińczyk skończy się wcześniej czy później (ze wskazaniem na wcześniej) . http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... Potencjometr zamiast R1 Tyle tylko, że zwiększenie...
Brakuje ci prądu na rozruch czy na zasilanie do audio? Jakie masz napięcie ładowania?
Kontrolować akumulator, może sprawdzać jakimś miernikiem jego kondycje - jeżeli jest już slaby akumulator (zwiększone opory wewnętrzne) alternator będzie dawał wyższe napięcie, żeby naładować z powodu podwyższonej rezystancji wewnętrznej. Może warto doładowywać akumulator od czasu do czasu?
W takim razie mam pytanie, czy stabilizator powszechnie stosowany w motorkach potrafi zwiększyć napięcie, gdy te z magneta/alternatora jest za małe, czy tylko potrafi obniżać tak jak mój LM317 ?
Popatrz na wykres w poście #4 (kol. SQLmaster), można przyjąć że dla tego alternatora obroty "robocze" to 3000/min. Dalsze zwiększanie obrotów nie powoduje już znaczącego przyrostu mocy, gdyż regulator nie pozwala na zwiększenie napięcia, a dopuszczalny prąd tylko o tyle się zwiększa, o ile poprawia się chłodzenie (na osi wirnika jest wentylator). Przedstawiony...
Możesz dać regulator napięcia ze zwiększonym ładowaniem ale za dużo nie pomoże jak alternator jest przeciążony.
No to ja też się odezwę, bo jak dla mnie to całe podnoszenie napięcia ładowania diodą to "maskowanie gó.na dezodorantem" Bo jeżeli faktycznie z upływem czasu rośnie oporność na stykach wewnątrz alternatora to po prostu spada skuteczność alternatora i sztuczne podniesienie napięcia ładowania rzeczywiście powinno podnieść całą krzywą ładowania do góry...
A sprawdź może lądowanie? Czy czasem regulator nie zwariował i może sterownik elektryki coś odcina… zwiększenie obrotów o te 200 może powodować wzrost napięcia na alternatorze
co do dynama to trzeba zastosowac zaj****ta przekladnie zeby uzyskac znamionowe napiecie, lepiej juz zastosowac jakis pradnice jakis silnik pradu stalego albo nieduzy alternator
Po odpaleniu silnika kontrolka gaśnie ale praktycznie nie ma ładowania akumulatora więc napięcie na pokładzie to niecałe 13V. Po dodaniu gazu alternator podwyższa napięcie do trochę ponad 14V to i żarówki świecą jaśniej. Wszystko jest tak jak powinno być.
Ładowanie akumulatora w samochodzie zależy tylko od różnicy napięcia między alternatorem a akumulatorem .O kondycji akumulatora decyduje gęstość elektrolitu w naładowanym powinna być 1/28 g/cm3 .W przypadku jak uda nam się uruchomić samochód z rozładowanym akumulatorem to będzie ładowany dużym prądem ale zanim ten prąd nagrzeje i uszkodzi akumulator...
Sprawdź jeszcze napięcie paska klinowego, na osi alternatora siedzi jeszcze wiatrak dlatego zwiększenie przełożenia jest ryzykowne bez dokładnego wyważenia tego wirnika. Prawidłowe napięcie ładowania nie powinno być niższe niż 13.8V
Kolego jak w przedszkolu: 1. Nie ma różnicy w ładowaniu akumulatora gdyż tym zajmuje się regulator napięcia znajdujący się w alternatorze. 2. Przy ubytku napięcia przy rozruch względem ładowania jest duży pobór prądu do rozrusznika. 3. W przypadku zastosowania grubszego przewodu od alternatora do akumulatora nic się nie zmieni, poza średnicą przewodu....
Poprzedni drut był za cienki, za duży spadek napięcia przy obciążeniu. Ale zamiast użyć jeden gruby, lepiej nawijać trzema cienkimi, których sumaryczny przekrój jest taki sam. Łatwiej jest nawijać i wykorzystać całe dostępne miejsce. teraz pozostaje zrobić próbę obciążenia, np żarówka od kierunkowskazów. Najlepiej rezystor dużej mocy około 4 5 omów....
Witam Chcę przerobić alternator samochodowy na magnesy .Alternator ma 6- par biegunów i wzbudza się przy około 1000 obr/min. Potrzebuję aby dawał pełne napięcie przy połowie tych obrotów .czy jak zwiększę ilość biegunów to uzyskam zamierzony cel ?
Dotyczy ostatniego postu-jak już wcześniej pisałem na tym portalu są osoby o dużym zakresie wiedzy i na nich liczę , na nich wsparcie wiedzą. A żartownisiom , grzecznie pisząc dziękuje. Twój układ będzie jak najbardziej działał. Musisz mieć silnik DC 12 V o mocy około 400 W oraz alternator 12 V. Teraz podłączasz silnik pod akumulator i silnik zaczyna...
Ale nie ma go co obciążać. Zapalam światła i dmuchawę. napięcie jest 14,4V jak zwiększę nadmuch na maksa to 14.2V . Więc nic więcej nie obciążą.
odpowiedź na pytanie dlaczego napięcie jest większe po podłączeniu akumulatora jest bardzo prosta. Ale nigdy na to nie wpadniesz. Witaj na forum elektroda.pl! Chętnie postaram się pomóc i wyjaśnić, dlaczego napięcie może być większe po podłączeniu akumulatora. Jednym z powodów, dla których może wystąpić większe napięcie po podłączeniu akumulatora,...
Chcąc zwiększyć napięcie ładowania musisz wymienić diodę zenera, tą szklaną z prawej strony
jak by przelozyc diody z regulatorem napięcia z innego alternatora do tego z malucha.czy to cos da
Sprawdziłem wczoraj ładowanie w golfie 2 1,3+lpg samochód inny ale alternator o tej samej mocy czyli 55A przy okazji sprawdziłem czy zwiększenie obrotów ma wpływ na wydajność alternatora silnik rozgrzany wolne obroty bez obciążenia 13,71V zwiększenie obrotów nic nie daje włączone światła+radio na wolnych obrotach 13,5V zwiększenie obrotów nić nie daje....
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Twój alternator doładuje akumulator w 100% 56Ah. Napisz jakie masz napięcie ładowania na światłach i bez świateł. Jak stary jest ten akumulator?
Witam po przerwie. Układ złożony i ładuje zarówno tableta jak i telefon. Ale wystąpił inny problem. Mianowicie: Podczas ładowania tableta występuje nie przyjemny gwizd/przydźwięk, słychać również pisk zwiększający się z obrotami silnika. Czy jest możliwość odfiltrowania zakłóceń płynących z alternatora i instalacji elektrycznej? Pozdrawiam
MAN TGL 8.210 Rocznik 2006 Brak wskazań zegarów, (brak obrotomierza, prędkościomierza, wskaźniki powietrza) Czasami "zaskoczy" obrotomierz. Na wyświetlaczu "Awaria jednostki CAN" Problem pojawił się po próbie odpalenia samochodu na "słabych" akumulatorach. Samochód nie chciał odpalić, zostały podładowane akumulator i odpalił, ale znikły wskaźniki. (uprzedzam...
Kombinujesz całkiem ciekawie ale niestety zupełnie źle. Instalacja jak jest na 12V to musi być na 12V a nie na 24V. Żarówki + cewka zapłonowa + radio +inne urządzenia na 12V --pójdą z dymem. A tak na marginesie to cewka zapłonowa nie ładuje akumulatora tylko prądnica lub alternator. Jedynym rozwiązaniem jest zwiększenie pojemności akumulatora (nie napięcia!!!)...
Kolega wyżej ma racje sprawź napięcie bezpośrednio na alternatorze jeśli będzie wyższe to musisz kombinować z połączeniami masa albo kabel+.:)
Nigdy w motocyklach nie ma ładowania akumulatora na obrotach biegu jałowego - za niskie napięcie generowane przez alternator. Należało włączyć światła, zwiększyć obroty silnika do 3-5 tys. i czekać aż napięcie na akumulatorze osiągnie 14.4V. Jeśli jest to możliwe, mierzyć przy tym prąd ładowania akumulatora miernikiem cęgowym do pomiaru prądu stałego...
Witam, Passat B6 2.0TDI 140KM CBAB Po odpaleniu samochodu kontrolka akumulatora gaśnie, akumulator nie jest ładowany, wystarczy jednorazowo na chwilę zwiększyć obroty powyżej 2 tysięcy i zaczyna ładować. Wszystkie rezystancję pomiędzy bliskie zeru. klema dodatnia-biegun dodatni alternatora klema ujemna-obudowa alternatora klema ujemna-część metalowa...
Witam, wygląda to na uszkodzenie regulatora napięcia alternatora. Alternator zaczyna pracować wtedy "na full", rośnie znacznie napięcie, a co za tym idzie prąd w instalacji co powoduje większe obiążenie alternatora, a za tym zwiększone obciążenie słabiutkiego bądź co bądź silnika.
witam wszystkich mam pytanko robię prostownik z rozróhe ale mam problem ze zwiększeniem napięcia na 800a czy ktoś wie jak zrobić transformator do którego wpływa napięcie z alternatora a wypłynie prąd o mocy 800a??proszę o pomoc
To było dość dawno i nie pamiętam już... :cry: Ale zrób pomiary: Akumulator musi dostawać z alternatora napięcie 14,3 - 14,4 V. Jak pamiętam to spadek napięcia na kablach dochodził w 126p do 2V :!: I wtedy niestety prądu w akumulatorze brakuje bo jest niedoładowywany...
520 -tka to ma dużą szybę.... Pewnie jednak obciążenie wprowadzane w obwodzie powoduje zwiększony opór mechaniczny na alternatorze,a to chwianie się napięcia... Może to wskazywać na uszkodzony regulator alternatora Jeżeli masz mozliwość zmierz napięcie na pokładzie z właczoną i wyłaczoną szybą. Pozdr.J.
Fizyka jest nieubłagana i nie istnieją magiczne zaklęcia, które by ten stan zmieniły. U=n* dφ/dt Fizyka nie jest do błagania ani do modlitwy - Fizyka to Nauka - ten wzór trzeba umieć czytać. Trzeba rozróżnić strumien elektromagnetyczny silnika indykcyjnego od strumienia magnetycznego prądnicy synchronicznej i ich przebiegi. Mam pytania: n* w silniku...
Na pewno wystarczy kabel o dużo mniejszym przekroju niż dla 12-tu woltów przy tej samej mocy. Zastanawia mnie kwestia mechaniczna, a konkretnie "mocowa". Załóżmy że średnie obroty alternatora powinny być na poziomie 3500/min. (teoretycznie). Załóżmy również, że wiatrak w sprzyjających warunkach osiągnie 100 obr/min. Przekładnia musi zwiększyć obroty...
2F wystarczający. Sprawdź poziom naładowania akumulatora. To, że jest nowy wcale nie musi oznaczać, że jest naładowany. Obecnie akumulatory, to dziadostwo. Kiedyś wytrzymywały po 5-7 lat. Teraz ledwo dożywają końca gwarancji. Posprawdzaj połączenia (alternator-akumulator). Sprawdź napięcie ładowania. Zwiększenie przekroju kabli zasilających - jak najbardziej...
Nie jest trudno dostępny ale Tobie w ogóle nie potrzebny. Podłącz tak aby zapalały się po kluczyku, mają mały pobór prądu więc będzie ok. W innym przypadku trzeba dorobić/kupić układ załączający przekaźnik po zwiększeniu napięcia w instalacji (alternator zaczyna ładować). Dodano po 41 Nie polecam wykorzystywania kontrolki ładowania!
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
tomleszno ! Wzbudzenie związane jest z generowanym napięciem w ten sposób, że: NAPIĘCIE = (PRĄD WZBUDZENIA) x OBROTY. Przy niższych obrotach aby utrzymać napięcie trzeba zwiększyć prąd wzbudzenia, i to "załatwia" regulator. Warto przyjrzeć się charakterystykom alternatora: na wykresie widać wzrost prądu (!) w funkcji obrotów! Jak to rozumieć? Otóż jest...
Zazwyczaj alternator samochodu zabezpiecza ładowanie akumulatora do napięcia 13.8 -14.2V . W buforowym reżimie akumulator należy ładować do 13.6-13.8V . Przy wskazanych napięciach pojemność SPRAWNEGO akumulatora będzie składała 80 - 90 odsetków od nominalnej. Uwzględniając, co większość współczesnych akumulatorów stosuje do nie obsługiwanych - zwiększenie...
Przybliżony wzór na moc turbiny wodnej: P[kW]=9,81*H[m]*Q[m3/s]*n(sprawność turbiny) Przy sprawności turbiny 0,8 moc jaką możesz uzyskać na wale przy Twoich parametrach to około 117W. Tylko że sprawność 0,8 mają turbiny z prawdziwego zdarzenia, koła wodne zdecydowanie mniej (jak poszukasz to coś na pewno znajdziesz). Do tego dochodzi jeszcze sprawność...
Silnik mam 1.6 8v nie pamiętam oznaczenia. Spadek mierzony pomiędzy + alternatora a + akumulatora wynosi ok. 0,3V. Podałem to co jest na biegu jałowym, po zwiększeniu się obrotów napięcie pozostaje na podobnym poziomie. W alternatorze wymieniane były szczotki z regulatorem, pierścienie i łożyska.
"Tak wiec przewiniety na zmienny prad altek napedzany przez silnik spalinowy podłaczony do transformatora o duzej mocy? Czy to naprawde niewykonalne i tak smieszne?" Witam I co z tego że dasz trafo np. 20 kVA skoro konstrukcja altka pozwala na uzyskanie max. mocy 700 W. To są podstawowe prawa fizyki których nie oszukasz. Jeżeli zwiększysz napięcie altka...
Uważasz że jeśli zrobi oddzielny obwód do zasilania reflektorów, a napięcie z lamp skieruje na przekaźnik, to zwiększy się pobór?
Sprawdziłem po podłączeniu akumulatora ładowanie, było poniżej 13V, jednak teraz już wiem, że trzeba zwiększyć obroty do ~ 3 tysięcy by wzbudzić alternator. Jutro sprawdzę jeszcze raz napięcie ładowania i napiszę.
A uszkodzenie diod może wpłynąc na zwiększenie napięcia? Bo wydaje mi się że jak będzie przerwa w diodzie to może napięcie być mniejsze. Alternator to prądnica synchroniczna. Jak się wzbudzi to już wzbudzenie ma przez diody więc dlaczego odłączenie akumulatora zrobi spustoszenie?
Witam, powinno być 14,2-14,4 niezależnie, czy światła są włączone czy nie. Ale może są nieco za niskie obroty, czy po zwiększeniu obrotów napięcie nie podnosi się?
Zastanawia mnie czy udało by się zrobić taki układ który załączał by świece w tedy gdy alternator ma sprawność w 90%? W tedy nie było by problemu z szybko padającym akumulatorem. Wystarczy prosty układ z rysunku nr.2, który to kontroluje początek ładowania alternatora (napięcie powyżej 13.8V). W praktyce alternator ładuje już i uzyskuje odpowiednie...
"Od ok. roku 1996 Bosch zaczął stosować w swoich alternatorach regulator z zaciskiem DFM. Mierzy on napięcie wzbudzenia pomiędzy wyjściem jednego z tranzystorów, a wejściem na jedną ze szczotek. Informacja o wartości napięcia jest obrabiana przez układ scalony regulatora na falę prostokątną o zmiennym wypełnieniu i wysyłana do głównego sterownika silnika....
A akumulator masz sprawny ?? Wygląda mi to na prawidłowe działanie regulatora , ale na niedomaganie akumulatora ,bądz złe przewodzenie instalacji ( połaczenia z masa lub końcówek na przewodach) Swoja drogą przy takim obciążenu to też zależy jaki to akumulator ( nie podałes parametrów ) i jaki prad ładowania alternatora, dopiero możemy stwierdzić czy...
Sprawdz napięcie ładowania pod obciążeniem. Może ślizgać pasek. Jednak najlepiej było by to usłyszeć. Pozdrawiam.
Przez takich moderatorów nie chce mi się tu pisać. Ja stawiam na diodę wzbudzenia, bo to robiłem. Przy uszkodzonych pierścieniach byłby kłopot z ładowaniem, byłoby za niskie lub wcale (brak połaczenia na komutatorze). We fiatach alternator będzie prawie poprawnie ładował przy dwóch diodach, regulator zwiększy napięcie na wirniku. Tak jest skonstuowany....
Przy opisanych objawach (między innymi mrugająca kontrolka ładowania) sprawdziłbym jak się zachowuje napięcie (najlepiej woltomierzem wskazówkowym), przy załączonych światłach i zwiększonych obrotach na alternatorze . Jeżeli pływa, to w pierwszej kolejności sprawdziłbym stan szczotek w alternatorze (może być za krótka i niepewny kontakt z pierścieniem)
No i trzeba ciagnac jak psu z gardla... Tam jest pradnica czy alternator? Akumulator? Sprawny? Regulator napiecia? Sprawny? Moze masz usterke w elektryce i trzeba to naprawic, a nie "poprawiac producenta"
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
Zwiększony prąd ładowania na początku procesu nie grozi akumulatorowi. Wspomnij o zasadzie działania alternatora, który ogranicza tylko napięcie , a prąd nie w całości naładowanym akumulatorem, po kilku włączeniach rozrusznika, może wynosić kilkadziesiąt A. Po pierwsze - prąd ładowania będzie ograniczony możliwościami transformatora, a po drugie - wraz...
Twoje koło magnesowe ma teraz niewłaściwą ilość biegunów, dlatego nie uzyskujesz praktycznie żadnego napięcia z alternatora. Magnesy mają taką szerokość, że uzyskujesz 20 biegunów z czterema "przerwami". Musisz rozmieścić równo 12 magnesów które nie mogą się bezpośrednio stykać ze sobą. Jeszcze jedno o czym zapomniałem. Nie widziałem jeszcze kół z neodymami...
Czybyszew poradziłeś sobie z tym napięciem? Sprawdzałem takiego samego forda koledze i wyszło że napięcie ECU ma około 43V . Nie sądzę żeby to był błąd interfejsu. Kolega przyszedł do mnie bo dzieje mu się coś takiego "podczas jazdy spadają obroty, gaśnie silnik i włączają się światła awaryjne. Żeby nie zgasł silnik trzeba zwiększyć obroty." Sprawdziłem...
Akumulatory "bezobsługowe" - czyli o aktualnej konstrukcji, mogą być ładowane do napięcia 14,4V (aku 12V), które jest granicą, powyżej której zaczyna się gazowanie, utrata elektrolitu i zniszczenie akumulatora. Poniżej tego napięcia można ograniczyć początkowy prąd ładowania, np. do wartości "C10", choć w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych - gdy...
Potwierdzam, że wymiana regulatora pomogła. Dla osób, które będą miały podobny problem to kilka wskazówek: 1. Po przekręceniu kluczyka na desce rozdzielczej brak świecenia lampki akumulatora 2. Po włączeniu silnika napięcie alternatora 12V, w dalszym ciągu brak światełka akumulatora na desce rozdzielczej. 3. Podczas dodaniu gazu i zwiększenia obrotów...
Poszukaj alternatora o zbliżonej mocy i będziesz miał od razu załatwiony problem napięcia wyjściowego. Można samemu wykonać regulator zapewniający w takim układzie te 13,8V. Jedyne co trzeba będzie przerobić to zwiększyć przekładnię bo alternator potrzebuje dużych obrotów.
Witam ponownie. Panowie nie doczytali iż usterka jest wyłącznie przy gorącym silniku? Ja nie jestem nieomylny, lecz pojemność aku zaraz po zgaszeniu silnika jest wyższa niż po wystygnięciu auta. a możesz wytłumaczyć jak to jest możliwe, co tu ma za znaczenie zgaszenie silnika do pojemności akumulatora jakoś nie bardzo wiem jak to jest możliwe zwiększenie...
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
Witam Po wymianie regulatora(alternator Bosch) napięcie ładowania na wolnych obrotach 14,8V, pod obciążeniem 14,4V. Po zwiększeniu obrotów (do średnich w czasie jazdy)napięcie wrasta do 17 - 18V. Co może być przyczyną? Pozdrawiam
Otóż przepaliła mi się jedna z 30 żarówek w "łańcuchu" umieszczonym na choince. Odczytałem jej parametry umieszczone na gwincie (E10): 8 V 1,5 W Możesz wymienić na żarówkę o nieco wyższym napięciu np, 10V i mocy 2W lub na ''typową'' choinkową o napięciu 14V i mocy 3W Nie. Powinna być taka sama, zamiana na mocniejszą spowoduje szybsze przepalanie kolejnych....
Wszystkie wyżej porady u mnie nie działają. Wyjęty alternator z samochodu u elektryka na stanowisku do sprawdzania alternatorów daje 14,4 V, a włożony do mojego pojazdu 13,1 V. Akumulator ciągle nie doładowany, po tygodniu jazdy po mieście teraz cięzko odpalić. Akumulator główny ma 6 miesięcy, mam jeszcze 2 dodatkowe, i na wszystkich to samo. Czy przypadkiem...
Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
Dokładnie pomiar napięcia na akumulatorze i na alternatorze plus pomiar różnicowy A jak wychodzisz tylko z tego bo mi przygasają to nic z tego.
Są takie układy, jak przetwornice - na wejście można podawać różne napięcia (w jakimś zakresie), a na wyjściu jest cały czas tyle, ile się nastawiło. Z bardziej popularnych rozróżnia się przetwornice step-down i step-up - pierwsze dają na wyjściu mniej, niż mają na wejściu, drugie odwrotnie. Prostszy jest stabilizator liniowy, ale on tylko obniża napięcie...
A jak trzymasz gaz, ciśnienie rośnie to przepustnica się otwiera? Wygląda to jakby podlewał więcej paliwa bo widzi rosnące ciśnienie w kolektorze, co jest normalne, ale bez otwarcia przepustnicy co prowadzi do zalania silnika paliwem. Niestety ja tu widzę dwie przyczyny: postrzelony sterownik silnika; wariacje z rozrządem. Wczoraj patrzyłem w swoim...
Jeszcze raz wytłumaczę. Pozycja zapłon - kontrolka akumulatora świeci Wolne obroty około 650 rpm (V 6) - kontrolka nie świeci, brak ładowania, na akumulatorze napięcie spada poniżej 12 V. Zwiększenie obrotów silnika powyżej 1500 rpm skutkuje normalnym ładowaniem, na akumulatorze napięcie około 14 V. Utrzymując takie obroty alternator stabilizuje napięcie...
Napięcie na akumulatorze nie powinno przekroczyć 16V, inaczej może dojść do jego uszkodzenia. Poprawne napięcie ładowania w instalacji 12V powinno w przypadku idealnym wynosić 13.8V, zwykle nie przekracza 14.5V. Jeżeli masz jakieś problemy z aku, zgłoś się lepiej do elektryka, bo może coś jest nie tak z alternatorem lub regulatorem napięcia.
Zwiększenie napięcia-ilość zwoi istniejąca x krotność zwiększenia napięcia. Średnica drutu-taka aby zmieścić uzwojenie w żłobku, im grubszy drut tym większy uzyskany prąd. Pozostaje jeszcze problem izolacji dla 220V.
ociz -> Alternatory to też prądnice. Alternatory z magnesami trwałymi i współcześnie spotyka się w motorkach. A biorąc pod uwagę rozwój elektroniki, to kto wie czy i w samochodach nie wyprą za jakiś czas tych ze wzbudzeniem elektromagnetycznym bo są tańsze w produkcji i nie posiadają szczotek. pepebiskup -> Łopatologicznie i w wielkim uproszczeniu:...
...zapomina się o czymś takim jak alternator który i tak produkuje ponad to co wymaga instalacja samochodu... Zrozum że każdy amper prądu który wypływa z alternatora obciąża go mechanicznie powodując zwiększony opór dla silnika spalinowego. Zwiększony opór silnika spalinowego, jest kompensowany najczęściej poprzez zwiększenie spalania.
Potwierdzam, że wymiana regulatora pomogła. Dla osób, które będą miały podobny problem to kilka wskazówek: 1. Po przekręceniu kluczyka na desce rozdzielczej brak świecenia lampki akumulatora 2. Po włączeniu silnika napięcie alternatora 12V, w dalszym ciągu brak światełka akumulatora na desce rozdzielczej. 3. Podczas dodaniu gazu i zwiększenia obrotów...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Witam serdecznie wszystkich. Możliwe, że odgrzewam kotleta, ale pragnę podzielić się zdobytą we własnym zakresie wiedzą o problemach ze skokami napięcia w Focusie Mk2 i C-Max podczas kręcenia kierownicą, co wiąże się z dużym poborem prądu przez elektryczną pompę wspomagania. Jeżeli ktoś miał problem z mocno mrugającymi światłami przy kręceniu kierownicą,...
Normalne zjawisko. Wydajność alternatora na obrotach biegu jałowego jest znacznie mniejsza niż przy obrotach użytkowych (normalnej jazdy). Jeżeli przy zwiększeniu obrotów napięcie wzrasta do 13.5 V, to oznacza że bilans jest dodatni — akumulator jest doładowywany. Napięcie 14.4 V uzyskasz przy mniejszym obciążeniu instalacji elektrycznej, po osiągnięciu...
Czyli wychodzi na to, że napięciem 14.4 z alternatora da sie doładować akumulator. Albo że masz dodatni bilans energetyczny oraz niewielką upływność prądu spoczynkowego. Ja u siebie w samochodzie mam moduł szacowania naładowania akumulatora oraz spory pobór prądu podczas spoczynku na poziomie 60mA. Niestety z włączonym modułem dochodziło do rozładowania...
Witam, mam problema świeci mi się lampka ładowania akumulatora na alternatorze jest napiecie około 15 V i podobne jest na akumulatorze (niskie obroty) przy obciązeniu światłami i zwiększeniu obrotów napięcie na akumulatorze wzrasta do ok 16,5 V. Co to może być ? Regulator napiecia zmieniłem i objawy są takie same wiec włozyłem stary (mniej wydam) diody...
zwiększyć napięcie ładowarce transformator zwiększyć napięcie zwiększyć napięcie pojemność
instalacja plomb diagnosta pytania speech radio
ogranicznik przepięc urmet schemat
Realtek RTL8188ETV - Jak ponownie włączyć adapter? Kondensatory w sprzęcie elektronicznym po zalaniu fekaliami – czy wymiana jest konieczna?