W pospolitym okresleniu niczym, to trzy nazwy tego samego urzadzenia.(o ile miałes na mysli hydrokinetyczny zmiennik momentu obrotowego.) Z tym że okreslenie przekładnia hydrokinetyczna tak naprawde określa zespół sprzegła hydrokinetycznego i przekładni żebatej biegów.Ale pospolicie okresla sie samo sprzęgło jako przekładnie no bo obroty na wyjsciu...
A oprócz tego że się zastanawiasz, to przynajmniej wiesz nad czym?
Sprawdź kondensator, prawdopodobnie zmniejszyła się jego pojemność.
Popełniłeś błąd Kolego na etapie doboru przemiennika. Zapewne doradzał Ci "fachowiec", albo nie podałeś istotnych cech napędu: praca z małą prędkością i dużym momentem obrotowym. ACS150 nie ma niestety takich możliwości jak przemienniki ze sterowaniem wektorowym, niemniej warto spróbować osiągnąć cel z tym co posiadasz. Rozwiązaniem jest zwiększenie...
Sprawdź kondensator czy nie stracił pojemności.
no tak tylko ze ten alternator przy oryginalnym dzialaniu daje do 36A i prawdopodobnie przy takim pradzie dzialalby dobrze jako silnik wiec wnioskuje ze mozna jeszcze sporo zwiekszyc strumien ale trudniej jest sterowac ogromnymi pradami i niskimi napieciami niz srednimi pradami i troche wyzszymi napieciami sa wtedy mniejsze straty na elementach przelaczajacych...
Zamiast studiować kompendium od Motion Control (raczej nie dla początkujących) polecam sprawdzony sposób. Zakładam, że napęd pracuje jako V/f control (P100=1). Należy wtedy: 1. P318=1 (Boost Mode=Voltage boost), 2. P326=5...10 Hz (Boost End Freq), 3. P325=1 i powoli zwiększać, aż do uzyskania pożądanego efektu (Boost Volts), 4. Dodatkowo P322=10% prądu...
A jakie wybrałeś sterowanie, bo z tego co wiem to też ma duże znaczenie -> http://www.doc.ic.ac.uk/~ih/doc/stepper/... , chyba największą moc uzyskuje się przy half-steppingu. Link już poprawiony ( za blisko dałem przecinek :( )
1. Zasilając silnik w układzie trójkąta zasilam tylko jedną (dowolną) fazą podłączoną jednocześnie do 3 zacisków - czy tak? Nie. Silnik nie ruszy na jednej fazie. Można ewentualnie dołączyć kondensator ale wtedy moc silnika spadnie. Co do punktu 2 - moc a zarazem moment się nie zmieni zakładając, że zasilisz z go 3 faz 230V przy połączeniu w trójkąt...
a nie ma zadnej opcji aby zwiekszyc moment obrotowy bez zwiekszania napięcia? np poprzez jakis kondensator czy cos takiego?
efekt wystapi na kazdej szerokosci geograficznej od bieguna do rownika tyle , ze nie kazde ustawienie zyroskopu bedzie optymalne jest jedyny przypadek gdzie nie wystapi- jesli plaszczyzna wirowania Ziemi bedzie rownolegla z plaszczyzan wirowania dysku zyroskopu (to juz napisalem wczesniej - nie ma znaczenia jakim lukiem skreca samolot zyroskop zawsze...
Witam, to jest raczej 'przekladnia bezstopniowa', czyli kolo pasowe o 'zmiennej srednicy' - w zaleznosci od obciazenia, czyli w trakcie ruszania z miejsca - powinno sie 'zmniejszyc samoczynnie', zeby zwiekszyc tym samym moment obrotowy / uciagu. Sam takie 'cos' sobie kupilem 'na zlomie' - z uszkodzonej kosiarki, bo chce to zastosowac w silniczku rowerowym...
Moze by tak zastosowac cos w rodzaju rozrzadu pozwalajacemu na wiekszy rozkurcz lub skurcz w cylindrach aby podniesc " chwilowy" moment obrotowy, a dopiero wtedy pozwolic na swobodny przeplyw gazow. Dodano po 4 Ogniwa Peltiera mimo ze kosztorys bylby dosc wysoki, odpowiednio polaczone, aby uszkodzone ogniwa nie przeszkadzaly pozostalym, mogly by zlikwidowac...
Silniki od wycieraczek spokojnie starcza. Zeby zwiekszyc moment obrotowy, uzyj przekladni. Najlepiej wyjmi z samochody silnik od razu z przekladnia, wtedy nie bedziesz sie musial mordowac ze zrobieniem nowej. Tanie silniki sa na szrocie, musisz sie tylko przejsc. Znajdziesz tam wszystko, napewno beda tez zebatki rowerowe.
Zależy do czego chcesz uzywać ten silnik, modelarze przewijaja te silniki (i wymieniaja magnesy) zeby zwiekszyc moment obrotowy, czyli "zeby poleciał ;) ", ale jesli nie wymagasz duzych obrotów mozebyc "taki jak jest". Ja bym na twoim miejscu sprawdzil najpierw jak sa uzwojenia, jako sterownik uzyl jakiegos kontrolerka a jako uklady wykonawcze daj tranzystory...
Lepiej miec mozliwosc zmiany obrotow-przelozenia na paskach. Zaden silnik nie nadaje sie jako wrzeciono, bo ma nieodpowiednie lozyskowanie i latwo wybic dekle silnika podczas dociskania materialu konikiem. Obroty tokarki sa uzaleznione od srednicy materialu obrabianego i jesli ta tokasrka ma sluzyc do roznych srednic, to falownik nie poradzi sobie,...
Chcem troszke moment zwiekszyc i Basik :)
Przekladnia nie zwieksza mocy, raczej zmniejsza bo wystepuja straty. Moze zwiekszyc tylko moment obrotowy.
Czyli znaczenie ma tez czestotliwosc generatora. Na ten moment mam ustawiony na 5kHz czyli 0,2 ms wiec z azotem nie powinno byc problemu. Napiecie tez moge zwiekszyc ale w tym momencie 5kV wydaje sie wystarczajace do generowanie ozonu.
Witam, pamietaj jednak jeszcze o dzisiejszej benzynie, ktora jest przeznaczona do silnikow o stopniu sprezania co najmniej 9 : 1 [ 95 Oktan ], natomiast silniki WSK byly produkowane w czasach, kiedy benzyny na stacjach mialy : 78 lub 94 Oktany. WSK 125 ma stopien sprezania od 6,9 : 1 - do 7,8 : 1 - czyli byly skonstruowane do bardzo 'wybuchowej 78 Okt.',...
Nie mozesz po prostu zwiekszyc "udzwigu" silnika. Jedyne mozliwosci to: -zastosowac przekladnie (i tym samym zwiekszyc moment kosztem predkosci silnika) -zwiekszyc napiecie (ale napiecie glownie zwieksza predkosc obrotowa, na moment ma maly wplyw.. oczywiscie na dluzsza mete prowadzi to do zwiekszonego grzania sie silnika i jego ew. znieszczenia) Ogolnie...
fakt jest to cyrkiel w momencie kiedy to tworzylem nic lepszego nie mialem pod reka ale za to mozna zakrecac wymienne koncowki typu kubelek siatki poprzez kadlub wyprowadzone sa popychacze osloniete mieszkami gumowymi - kupilem w sklepie rowerowym cos tam do hamulcow . bojka posiadala otwor - biale kolko na dziobie tuz za kamerka poprzez ten otwor przelozona...
Witam zainteresowanych, znalazlem firme tuningowa w Holandii, mozna zwiekszyc moc do 190KM i moment do 230Nm, kosztuje 500 euro, To ich strona: http://bsrtuning.nl/ Pozdrawiam
ja was PYTAM tylko jak zwiekszyc iskre a nie że ja moge użyc motoplat wiez że to moge zastosowac ale niechce bo motoplat swoje wazy wiec moment obrotowy bedzie niski a ja chcem żeby był jak najwiekszy wiec POWIEDCIE jak zwiekszyc iskre na swiecy
W napedzie jest silnik kondensatorowy. Kondensator potrzebny jest by silnik ruszyl (bez niego moment rozruchowy jest rowny zero), a potem jak juz silnik pracuje mozna kondensator nawet odpiac i silnik nie powinien sie zatrzymac. Wiec to nie bedzie raczej problem z kondensatorem. Problem moim zdaniem istnieje w samej bramie (problem mechaniczny). Zreszta...
Możesz zwiększyć moment bezwładności, zakładając jakąś tarczę na oś silnika.
Zielny jest na granicy. Jak dokręcisz kluczem dynamometrycznym i śruby są posmarowane to jest odkręca. Jak przyrdzewieją to już nie daje rady. Bateria zmienia trochę ale różnica może 5-10%. Dopiero Czarny parkside bez problemu odkręca koła osobówek. Ale on jest niby do 1390 Nm
Witam.Jeżdze Renault Megane rok 1996. 1.6benz.na wielopunkcie odpala bez problemu,po odpaleniu przez chwile ma obroty 1000 a za moment obroty spadają do 700-750.Ma instalacje gazową więc nie wiem czy zwiekszenie obrotow nie wpłynie zle na ustawienia instalacji.Jak te obroty zwiekszyc i co moze być przyczyną?Proszę o pomoc i dziekuje z góry NORBERT
Witam, Mam Toyote Corolle sedan 1991 r 1.3 benzyna z gazem. Od paru miesiecy zastanawiam sie co mozna by zrobic by zwiekszyc choc odrobine moc i przede wszystkim elastycznosc silnika. Moc - 75 KM ale maksymalny moment ma dopiero przy 5000 obrotow co wiaze sie ze straszna eksploatacja silnika. Poza tym przy wyprzedzaniu ciezko wbic silnik na takie obroty,...
Przełączenie automatyczne na Bypass to przełączenie na Static Swich - wykonuje to samodzielnie UPS. Oprócz tego wewnątrz jest (powinien być - zgodnie z opisem modelu) Bypass ręczny/manualny - serwisowy. Działa tak jak zewnętrzny a jedyna różnica - nie można "odpiąć" UPS, natomiast możliwe są prace serwisowe. Tak, zgadza sie, wiem. :D 160 sztuk przeanalizować...
Witam, nie wiadomo, co to za silnik i co on robi oraz jak jest sterowany. Typowo w datasheet'cie masz podany prąd rozruchowy lub charakterystykę w funkcji obciążenia, co powinno dać ci pogląd, czego oczekiwać. Pozdrawiam
czy 406 to HDI silnik? 2,0 L HDI? prosze nie porownywac TDI I HDI :-) ba sa to silniki o calkiem innej charakterystyce i budowie :-) HDI to CommonRail a TDI to jak sama nazwa wskazuje Turbo i bezposredni wtrysk :-) W HDI turbina nie musi sie caly czas krecic bo cisnienie jest posrednio regulowane przez turbine, wazne jest cisnienie w MAGISTRALI ZASILAJACEJ...
A co to za silnik? Na razie wiemy tylko, że raczej nie spalinowy. Mialem na mysli silnik wlasnej roboty. Silnik tarczowy z magnesami neodymowymi z cewkami bezrdzeniowymi. To pytanie na razie nie ma charakteru praktycznego ale raczej czysto teoretyczny. Myslalem o tego typu zasilaniu aby z silnika miec mozliwosc wyciagania maksymalnej mocy na jaka pozwoli...
Chyba niedokladnie wyjasnilem, no ale nie jestem z zawodu pedagogiem, wiec nie mam tego daru zrozumialego wyjasniania. :-( Jak pisalem wczesniej, trzeba w pierwszej kolejnosci rozgrzac komin. Jak juz to osiagniesz to masz co najmnij kilka godzin na oszzedzanie paliwa i obnizanie temperatur, zanim zacznie wystepowac kondensacja w kominie. Nie mozesz...
o ile dobrze pamietam ok 0,1- 0,2atm , kompresor moze miec problem z wydajnoscia , predkosc strumienia powietrza byla mierzona rurka pitota i predkosciomierzem lotniczym tuz przy wylocie z weza. W tym zakresie predkosci cisnienia sa bardzo male ale przy predkosciach ponaddzwiekowych dochodza do 4 atm - w komorze silnika. konstrukcja silnika z zalacznika...
Żadne BOXY. Jak chcesz żeby to jeździło to albo DOBRY program albo w ogóle nie ruszać. Box oszukuje tylko informację z czujników, nie dość, że kiepskie efekty to jeszcze ryzyko przyśpieszonej eksploatacji.
A może zrobić to z innej strony - wykorzystać Timer/Counter1 z odszumiaczem (Noise Canceler). Licznik może zliczać impulsy z kontaktronu, a przerwanie w stałych odstępach może sprawdzać stan licznika. Tak sie niestety nie da zrobic poniewaz pomiar nie bedzie dokladny - bedziemy mieli czas ale nie z dokladnoscia do jednego obrotu , poniewaz nie mamy...
Kiedyś testowałem falownik Delta Electronics z serii VFD-C2000 na kruszarce do betonu. Z tego co pamiętam to koło napędowe ważyło około 5 ton. Porównanie było z bezpośrednim załączeniem z sieci w trójkącie. Podczas pracy na falowniku po autotuningu, przełączeniu w heavy duty i pracy w wektorze udało mi się rozpędzić napęd kilka sekund szybciej niż z...
markonix, gdzie podstawowe zabezpieczenie przed obróceniem się klocka (czytaj- połamaniem rąk) czyli klin tuż za stożkiem ? Pooglądaj może uważnie filmiki w sieci na ten temat, wszystko tam widać. Tak z ciekawości: gwint na stożku jakiś specjalny, czy zwykły jak na śrubach- oprócz tego, ze na stożku? Chyba wiesz, że musi mieć dość specyficzny przekrój?
Jest jeden sposób - falownik. Krótkotrwale (do ok. 30s) możesz przeciążyć silnik (w zależności od porducenta o 30-50%)
A co jesteś w stanie zmienić? Podejrzewam, że taka zmiana, która zwiększy moment, może być trochę trudna. Najprostszy sposób, żeby zwolnić obroty i zwiększyć moment, to wymiana magnesów stojana na silniejsze.
dziekuje za odpowiedzi, podlaczalem dobrze, chyba ten silnik jest rzeczywiscie za slaby do takiej pily :(
Witam Sprawa jest następująca: Mam silnik indykcyjny klatkowy trójfazowy o mocy 85W. Jest to specjalnej konstrukcji silnik z przekładnią. Problem polega na tym, że z racji pewnych ograniczeń klienta i popełnionych przez niego błędów nie ma możliwości zastosowania silnika o większej mocy ze względu na gabaryty. Niestety aplikacja, w której ma pracować,...
Diody (te do +12V) masz w złą stronę. Diody równolegle do rezystora bramkowego nie są potrzebne. Z tym wyższym napięciem to nie takie proste, zwiększenie napięcia pozwala zwiększyć moment obrotowy, przy większych prędkościach, ale w Twoim układzie, przy małych prędkościach, prąd popłynie większy od nominalnego i przegrzejesz silnik. Żeby móc podwyższać...
W praktyce osiągnięcie wymienionej dokładności na śrubie trapezowej bez kasowania luzu będzie b. trudne, żeby nie powiedzieć niemożliwe. Przekładnia zmniejszy szybkość przejazdów ale zwiększy moment lub odwrotnie, w zależności od przełożenia. Często przekładnię stosuje się też z przyczyn konstrukcyjnych, umożliwia umieszczenie zespołu napędowego równolegle...
Moje pytanie brzmi co mogę zrobić żeby zwiększyć moment rozruchowy tego silnika?jakiś kondensator dodatkowy ? Kupić silnik 0,37kW jednofazowy, jeżeli nie chcesz falownika.
Nie chcę się chwalić, ale chyba z 8 lat temu wymyśliłem na dokładnie taki sam patent i jak ten na tym rysunku, nawet klucz jest na nim podobny. Potrzebowałem wtedy dokręcić nakrętki momentem 80 Nm, a klucz miał zakres 50 Nm.
Witam. Ostatnio przewinąłem taki mały silniczek od zabawki 2 razy grubszym drutem, więc weszło mniej zwoi, następnie zwiększyłem strumień magnetyczny stojana (dla zwiększenia momentu obrotowego) przez zastosowanie magnesów neodymowych. Do takiego silnika zamontowałem śmigło i miał sporo większą moc niż w oryginale, jednak po 10 min zabawy szczotki się...
Witam , mam następujący problem , buduję prasę hydrauliczną kolumnową i mam problem z napędem pompy hydraulicznej tłoczkowej . Jest to pompa o stałej wydajności wymagająca dużych mocy silnika ,więc pozostaje mi zrobienie napędu poprzez przekładnię by zwiększyć moment obrotowy kosztem wydajności pompy. Potrzebuję rozwiązania mechanicznego lub elektrycznego...
A nie uważasz, że powinieneś nasmarować jakiś schemat? Sam kod to sobie możesz wrzucać jakbyś pisał program na PC.
stabilizator zwiekszyc zwiekszyc generatora zwiekszyc chlodzenie
połączyć przewód paliwo zbiornik centralnego zamka kangoo impulsy cewki obrotomierza
interfejs diagbox zmywarka whirpool mruga start
Najlepsze styczniki: Siemens, ABB, Schneider Electric i inne Audi Q7 błąd komunikacji 1000 – tylne lewe drzwi, przelotka, moduł J388, diagnoza