A oprócz tego że się zastanawiasz, to przynajmniej wiesz nad czym?
W pospolitym okresleniu niczym, to trzy nazwy tego samego urzadzenia.(o ile miałes na mysli hydrokinetyczny zmiennik momentu obrotowego.) Z tym że okreslenie przekładnia hydrokinetyczna tak naprawde określa zespół sprzegła hydrokinetycznego i przekładni żebatej biegów.Ale pospolicie okresla sie samo sprzęgło jako przekładnie no bo obroty na wyjsciu...
Sprawdź kondensator, prawdopodobnie zmniejszyła się jego pojemność.
Popełniłeś błąd Kolego na etapie doboru przemiennika. Zapewne doradzał Ci "fachowiec", albo nie podałeś istotnych cech napędu: praca z małą prędkością i dużym momentem obrotowym. ACS150 nie ma niestety takich możliwości jak przemienniki ze sterowaniem wektorowym, niemniej warto spróbować osiągnąć cel z tym co posiadasz. Rozwiązaniem jest zwiększenie...
Sprawdź kondensator czy nie stracił pojemności.
Zamiast studiować kompendium od Motion Control (raczej nie dla początkujących) polecam sprawdzony sposób. Zakładam, że napęd pracuje jako V/f control (P100=1). Należy wtedy: 1. P318=1 (Boost Mode=Voltage boost), 2. P326=5...10 Hz (Boost End Freq), 3. P325=1 i powoli zwiększać, aż do uzyskania pożądanego efektu (Boost Volts), 4. Dodatkowo P322=10% prądu...
A jakie wybrałeś sterowanie, bo z tego co wiem to też ma duże znaczenie -> http://www.doc.ic.ac.uk/~ih/doc/stepper/... , chyba największą moc uzyskuje się przy half-steppingu. Link już poprawiony ( za blisko dałem przecinek :( )
1. Zasilając silnik w układzie trójkąta zasilam tylko jedną (dowolną) fazą podłączoną jednocześnie do 3 zacisków - czy tak? Nie. Silnik nie ruszy na jednej fazie. Można ewentualnie dołączyć kondensator ale wtedy moc silnika spadnie. Co do punktu 2 - moc a zarazem moment się nie zmieni zakładając, że zasilisz z go 3 faz 230V przy połączeniu w trójkąt...
a nie ma zadnej opcji aby zwiekszyc moment obrotowy bez zwiekszania napięcia? np poprzez jakis kondensator czy cos takiego?
co trzeba zamontowac i co przerobic zebyzwiekszyc moment obrotowy? i o ile % mozna maksymalnie go zwiekszyc? cena nie gra roli prosze o wszystkie pomysly
Silniki od wycieraczek spokojnie starcza. Zeby zwiekszyc moment obrotowy, uzyj przekladni. Najlepiej wyjmi z samochody silnik od razu z przekladnia, wtedy nie bedziesz sie musial mordowac ze zrobieniem nowej. Tanie silniki sa na szrocie, musisz sie tylko przejsc. Znajdziesz tam wszystko, napewno beda tez zebatki rowerowe.
Witam probuje zastosowac alternator jako silnik synchroniczny 3-fazowy jest to alternator od malucha wirnik 6 par biegunow, stojan 3x6 par biegunow standardowo wszystko jest polaczone w gwiazde i kreci sie po podlaczeniu do sterownika ktory zalacza poszczegolne fazy w ten sposob ze dzieli okres na 12 czesci nie jestem tylko zadowolony z momentu tego...
Zależy do czego chcesz uzywać ten silnik, modelarze przewijaja te silniki (i wymieniaja magnesy) zeby zwiekszyc moment obrotowy, czyli "zeby poleciał ;) ", ale jesli nie wymagasz duzych obrotów mozebyc "taki jak jest". Ja bym na twoim miejscu sprawdzil najpierw jak sa uzwojenia, jako sterownik uzyl jakiegos kontrolerka a jako uklady wykonawcze daj tranzystory...
Zielny jest na granicy. Jak dokręcisz kluczem dynamometrycznym i śruby są posmarowane to jest odkręca. Jak przyrdzewieją to już nie daje rady. Bateria zmienia trochę ale różnica może 5-10%. Dopiero Czarny parkside bez problemu odkręca koła osobówek. Ale on jest niby do 1390 Nm
Lepiej miec mozliwosc zmiany obrotow-przelozenia na paskach. Zaden silnik nie nadaje sie jako wrzeciono, bo ma nieodpowiednie lozyskowanie i latwo wybic dekle silnika podczas dociskania materialu konikiem. Obroty tokarki sa uzaleznione od srednicy materialu obrabianego i jesli ta tokasrka ma sluzyc do roznych srednic, to falownik nie poradzi sobie,...
Przekladnia nie zwieksza mocy, raczej zmniejsza bo wystepuja straty. Moze zwiekszyc tylko moment obrotowy.
Chcem troszke moment zwiekszyc i Basik :)
Witam, nie wiadomo, co to za silnik i co on robi oraz jak jest sterowany. Typowo w datasheet'cie masz podany prąd rozruchowy lub charakterystykę w funkcji obciążenia, co powinno dać ci pogląd, czego oczekiwać. Pozdrawiam
Możesz zwiększyć moment bezwładności, zakładając jakąś tarczę na oś silnika.
Kiedyś testowałem falownik Delta Electronics z serii VFD-C2000 na kruszarce do betonu. Z tego co pamiętam to koło napędowe ważyło około 5 ton. Porównanie było z bezpośrednim załączeniem z sieci w trójkącie. Podczas pracy na falowniku po autotuningu, przełączeniu w heavy duty i pracy w wektorze udało mi się rozpędzić napęd kilka sekund szybciej niż z...
markonix, gdzie podstawowe zabezpieczenie przed obróceniem się klocka (czytaj- połamaniem rąk) czyli klin tuż za stożkiem ? Pooglądaj może uważnie filmiki w sieci na ten temat, wszystko tam widać. Tak z ciekawości: gwint na stożku jakiś specjalny, czy zwykły jak na śrubach- oprócz tego, ze na stożku? Chyba wiesz, że musi mieć dość specyficzny przekrój?
Jest jeden sposób - falownik. Krótkotrwale (do ok. 30s) możesz przeciążyć silnik (w zależności od porducenta o 30-50%)
Nie mozesz po prostu zwiekszyc "udzwigu" silnika. Jedyne mozliwosci to: -zastosowac przekladnie (i tym samym zwiekszyc moment kosztem predkosci silnika) -zwiekszyc napiecie (ale napiecie glownie zwieksza predkosc obrotowa, na moment ma maly wplyw.. oczywiscie na dluzsza mete prowadzi to do zwiekszonego grzania sie silnika i jego ew. znieszczenia) Ogolnie...
Moje pytanie brzmi co mogę zrobić żeby zwiększyć moment rozruchowy tego silnika?jakiś kondensator dodatkowy ? Kupić silnik 0,37kW jednofazowy, jeżeli nie chcesz falownika.
dziekuje za odpowiedzi, podlaczalem dobrze, chyba ten silnik jest rzeczywiscie za slaby do takiej pily :(
Witam Sprawa jest następująca: Mam silnik indykcyjny klatkowy trójfazowy o mocy 85W. Jest to specjalnej konstrukcji silnik z przekładnią. Problem polega na tym, że z racji pewnych ograniczeń klienta i popełnionych przez niego błędów nie ma możliwości zastosowania silnika o większej mocy ze względu na gabaryty. Niestety aplikacja, w której ma pracować,...
A co jesteś w stanie zmienić? Podejrzewam, że taka zmiana, która zwiększy moment, może być trochę trudna. Najprostszy sposób, żeby zwolnić obroty i zwiększyć moment, to wymiana magnesów stojana na silniejsze.
Nie chcę się chwalić, ale chyba z 8 lat temu wymyśliłem na dokładnie taki sam patent i jak ten na tym rysunku, nawet klucz jest na nim podobny. Potrzebowałem wtedy dokręcić nakrętki momentem 80 Nm, a klucz miał zakres 50 Nm.
Witam. Ostatnio przewinąłem taki mały silniczek od zabawki 2 razy grubszym drutem, więc weszło mniej zwoi, następnie zwiększyłem strumień magnetyczny stojana (dla zwiększenia momentu obrotowego) przez zastosowanie magnesów neodymowych. Do takiego silnika zamontowałem śmigło i miał sporo większą moc niż w oryginale, jednak po 10 min zabawy szczotki się...
Witam , mam następujący problem , buduję prasę hydrauliczną kolumnową i mam problem z napędem pompy hydraulicznej tłoczkowej . Jest to pompa o stałej wydajności wymagająca dużych mocy silnika ,więc pozostaje mi zrobienie napędu poprzez przekładnię by zwiększyć moment obrotowy kosztem wydajności pompy. Potrzebuję rozwiązania mechanicznego lub elektrycznego...
Żadne BOXY. Jak chcesz żeby to jeździło to albo DOBRY program albo w ogóle nie ruszać. Box oszukuje tylko informację z czujników, nie dość, że kiepskie efekty to jeszcze ryzyko przyśpieszonej eksploatacji.
W praktyce osiągnięcie wymienionej dokładności na śrubie trapezowej bez kasowania luzu będzie b. trudne, żeby nie powiedzieć niemożliwe. Przekładnia zmniejszy szybkość przejazdów ale zwiększy moment lub odwrotnie, w zależności od przełożenia. Często przekładnię stosuje się też z przyczyn konstrukcyjnych, umożliwia umieszczenie zespołu napędowego równolegle...
A nie uważasz, że powinieneś nasmarować jakiś schemat? Sam kod to sobie możesz wrzucać jakbyś pisał program na PC.
Możesz podać jakie obroty maja silniki i ich gabaryty. Myślałem na zastosowaniu jakiś przekładni To jest tez wyjście.
W jaki sposób?
Diody (te do +12V) masz w złą stronę. Diody równolegle do rezystora bramkowego nie są potrzebne. Z tym wyższym napięciem to nie takie proste, zwiększenie napięcia pozwala zwiększyć moment obrotowy, przy większych prędkościach, ale w Twoim układzie, przy małych prędkościach, prąd popłynie większy od nominalnego i przegrzejesz silnik. Żeby móc podwyższać...
Witam. W am6 chciałbym zwiększyć moment obrotowy nie zmieniając cylindra 50cc. Myślę o zmianie skoku tylko pytanie. W 50 cc jaki ten skok może być maksymalny? Żeby nie przesadzić. Ewentualnie prosiłbym o jakieś pomysły jak zwiększyć ten moment?
Jeśli od klucza to czy klucz się obraca ? Przed odpowiedzią przeczytaj pytanie: Klucza nie można przekręcić ani w lewo ani w prawo. Czuć mega opór. Proponuję autorowi dobrze naoliwić klucz, kilkakrotnie włożyć i wyjąć z zamka a po ostatnim włożeniu wsunąć w ucho klucza jakiś pręt aby zwiększyć moment obrotowy i spróbować przekręcić z wyczuciem aby...
Witam zainteresowanych, znalazlem firme tuningowa w Holandii, mozna zwiekszyc moc do 190KM i moment do 230Nm, kosztuje 500 euro, To ich strona: http://bsrtuning.nl/ Pozdrawiam
fakt jest to cyrkiel w momencie kiedy to tworzylem nic lepszego nie mialem pod reka ale za to mozna zakrecac wymienne koncowki typu kubelek siatki poprzez kadlub wyprowadzone sa popychacze osloniete mieszkami gumowymi - kupilem w sklepie rowerowym cos tam do hamulcow . bojka posiadala otwor - biale kolko na dziobie tuz za kamerka poprzez ten otwor przelozona...
Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
Silnik 3f 1440 obr/m 5,5kw/ 50Hz, czy podając mu 60Hz zwiększy się moment obrotowy Raczej zwiekszy obroty razy 6/5 czyli 1,2. Dla czego miałby zwiększyć moment obrotowy?
1kg paliwa na 15-16 kg powietrza.
Witam. Jeżeli Autor twierdzi , że silnik dobrze startuje z /trójkąta / to należy mu wierzyć , że tak jest . Jeżeli by zastosował przełącznik gwiazda- trójkąt to na pewno zmniejszył by prąd rozruchu o około 40 % , ale równocześnie powoduje to spadek momentu rozruchowego trzykrotnie . Wydaje się , że w tej sprężarce jest zastosowany silnik z ulepszonym...
AVE... Jak masz zasilacz regulowany, to możesz podłączyć pojedynczą cewkę do niego i regulując napięcie znaleźć moment, kiedy silnik zacznie się grzać. Prąd poniżej progu grzania przy określonym napięciu to w przybliżeniu prąd znamionowy silnika... EDIT: Cały system jest na 12V, więc może spróbuj z tym napięciem. Do sterowania możesz użyć drivera na...
Tu warto dodać dla jasności: aby zwiększyć moment, trzeba zwiększyć powierzchnię łopat. Można to zrobić na kilka sposobów: - zwiększenie ilości łopat, - zwiększenie szerokości łopat, - zwiększenie wymiarów całej turbiny. Wolnoobrotowość turbiny rodzi następne problemy: im niższe obroty prądnicy, tym mniejsza jej moc, i gorsze wykorzystanie materiału...
Z tym wyłącznikiem gwiazda / trójkąt to jest tak że jest obowiązek stosowania do silników o mocy powyżej 4kW załączanych do sieci publicznej , chodzi o zmniej szenie prądu rozruchu ( o pierwiastek z 3) i zwiększenie momentu rozruchowego silnika .Uruskich też jest f= 50Hz , 60 masz w USA , Hong- kongu i bodajże w Chinach, W przeszłości mieliśmy linie...
Upraszczając: Gdy U/f=stałe to moment silnika w przybliżeniu pozostaje stały. Przy zwiększaniu częstotliwości napięcie musi rosnąć żeby mógł przez uzwojenia płynąć nominalny prąd, bez tego spada moment. Przy zmniejszaniu częstotliwości trzeba zmniejszać napięcie bo wartość prądu przekroczyła by wartość nominalną - co za tym idzie - wydzielanie większej...
Zależy jaki masz ten silnik. Przekładnia nie jest tylko po to, aby zmniejszyć obroty, ale też po to, aby zwiększyć MOMENT OBROTOWY. Paweł
Moc będzie taka sama (mniej więcej). Przekładnia ta zwiększy moment obrotowy.
Witam, to jest raczej 'przekladnia bezstopniowa', czyli kolo pasowe o 'zmiennej srednicy' - w zaleznosci od obciazenia, czyli w trakcie ruszania z miejsca - powinno sie 'zmniejszyc samoczynnie', zeby zwiekszyc tym samym moment obrotowy / uciagu. Sam takie 'cos' sobie kupilem 'na zlomie' - z uszkodzonej kosiarki, bo chce to zastosowac w silniczku rowerowym...
Mówisz o momencie obrotowym chyba ? W roli wentylatora nie potrzebuje dużego momentu Nic istotnego nie zmienisz, szukaj innego silnika - a do czego to potrzebujesz ? Oczywiście przekładnia zwiększy moment kosztem obrotów, ale jej wykonanie zabije kosztowo
Dodano po 2 Może problem można rozwiązać mechanicznie. Pomiędzy wał sinika i pompy wstawić podatne sprzęgło z możliwością obrotu np. o 1/4. Wtedy pełne obciążenie bedzie otrzymywał silnik już rozpędzony. Generalnie robię taką jednostkę testową do mechatronik, w których pompa napędzana jest silnikiem BLDC. Te mechatroniki będą testowane tym urządzeniem....
Czyli znaczenie ma tez czestotliwosc generatora. Na ten moment mam ustawiony na 5kHz czyli 0,2 ms wiec z azotem nie powinno byc problemu. Napiecie tez moge zwiekszyc ale w tym momencie 5kV wydaje sie wystarczajace do generowanie ozonu.
Nie, a jak według Ciebie kondensator miałby zwiększyć moment obrotowy silnika? Przekładnia jest niezbędna, zwolni obroty i zwiększy moment obrotowy silnika.
Witaj . Migające diody według instrukcji wskazują na uszkodzenie napędu, ale jakiego typu (czy przeciążenie) tego instrukcja nie wyjaśnia. Na początek spróbuj zwiększyć moc/moment silnika naciskając przycisk POT(po 1s) do zapalenia wszystkich ledów. Można wyłączyć funkcję testu napędu wg instrukcji w załączniku. Można też spróbować wyłączyć hamowanie...
[quote="MACIEK_M"] Ok Jak zwiększyć moment obrotowy podczas obciążenia ? Przekładnią mechaniczną ?
ja was PYTAM tylko jak zwiekszyc iskre a nie że ja moge użyc motoplat wiez że to moge zastosowac ale niechce bo motoplat swoje wazy wiec moment obrotowy bedzie niski a ja chcem żeby był jak najwiekszy wiec POWIEDCIE jak zwiekszyc iskre na swiecy
Sterowanie fazowe to kiepski pomysł do silnika do wiertarki, nawet ze sprzężeniem zwrotnym od prędkości obrotowej. Falowniki o mocy 0.75kW można już wyrwać od 400zł, a nawet mniej. Kultura pracy nieporównywalna. Znamionowy moment prawie od zera, stabilność obrotów, zmiana kierunku obrotów, rampy itp. bonusy. Z drugiej strony nie rezygnuj z przekładni...
Przekładnia ślimakowa zapewnia zwiększenie momentu, brak możliwości "napędu od tyłu" czyli stabilność. Sznurkiem da radę zrobić ale - musisz używać większej siły, układ będzie mało precyzyjny, siła ciągnięcia sznurka może zniszczyć ośkę. Możesz założyć zwykłe pokrętło o większej średnicy i ręką bezpośrednio kręcić.
Na to pytanie nie można odpowiedzieć jednoznacznie, bowiem wszystko zależy od użytego siłownika. Wszystko ma swoje plusy i minusy. Jeśli założymy wyżej to będziemy mieli większy moment zamykający i otwierający a co za tym idzie będziemy mogli zamykać łyżkę przy większej masie nabranej. Minusem tego rozwiązania jest fakt, że im wyżej będziemy zakładać...
Dobra. Dzięki wszystkim za pomoc. Jutro go rozbiore przy okazji poszukam pewnie nowego będzie najłatwiej i najszybciej. Jak to ogarnę dam znać czy pomogło Poszukaj gdzieś na Amazon albo w necie (e-Bay) nowszej Generacji (3-Gen.- KOHLER) rozrusznik (starter) z zębnikiem 9 zębów . Ta nowa modyfikacja obejmuje zmniejszone gabaryty, zmniejszony pobór prądu,...
Witam zmodyfikował by mi ktoś moją mape z seata leona ?? zna się ktoś na tym chodzi mi o zwiększenie momentu obrotowego:) nie koniecznie dużo koników :)
No i czy falownik zmniejszając obroty zwiększa moment? Opierając się o znany wzór M=9550 x N/n zmniejszenie obrotów zwiększy moment wyjściowy na wale silnika a przy stałym przełożeniu reduktora spowoduje to również zwiększenie momentu na wale wyjściowym z reduktora. To ja założyłem, że przy zwiększonym obciążeniu organu moment zwiększy się kosztem...
Przełożenie powiedzmy 5:1, może być planetarna. Tak właściwie nie zależy mi na jakiejś konkretnej. Chciałbym co najmniej dwukrotnie zwiększyć moment.
1,1 kW to sam się ledwo kręci ;) ;) Żartuję :) To po prostu nie jest moc która by urywała wałki ;) Za to Wan AW to już klamot :D Ale i wałek ma stosownie gruby ;) Zmierzałem do tego, że silnik mający 2800 obrotów ma dwa razy mniej biegunów niż silnik 1400 obrotów, co za tym idzie 2800 ma dwa razy mniejszy moment obrotowy od silnika 1400 obrotów (pracującego...
Żeby zwiększyć moment rozruchowy korzystając ze zjawiska naskórkowości. Szczegóły w pozycji: "Maszyny elektryczne" Plamitzer.
Rozumiem. A gdybym chciał zwiększyć moment rozruchowy zmieniając kondensator przy silniku to muszę zwiększyć czy zmniejszyć pojemność kondensatora ?
Wymiana na większa (8,5 zamiast 7) pojemność zwiększy moment obrotowy.
Jak przekładnią zmniejszysz prędkość to zwiększysz moment to wynika ze wzoru. P=ω•M. Moment lub moc zawsze się zmniejszy o sprawność.
Tak, ten suwak na dole służy do zmiany biegów, jednak u mnie jest albo zaklinowany, albo wymaga przeczyszczenia, bo ani drgnie. Zmiana biegu = zmniejszenie prędkości i zwiększenie momentu. Do odwiertów w plastiku oraz metalach potrzebna jest mniejsza prędkość, w drewnie - większa.
Na początek spróbuj zwiększyć moment obrotowy zgodnie z instrukcją. A podpowiedź o który punkt w instrukcji chodzi
Konstrukcja silnika nie znacznie pozwoli na zwiększenie momentu obrotowego.
To chyba wynika z idei silnika szeregowego - zwiększenie obciążenia - zwiększenie prądu wirnika - zwiększenie prądu wzbudzenia - zwiększenie momentu. Być może rozwiązaniem byłoby rozpięcie uzwojeń i zasilenie wzbudzenia prądem niezależnym od prądu wirnika. Choć będą komplikacje wynikające z różnicy faz. Bardziej przewidywalne byłoby zasilenie uzwojeń...
Ten silnik nie potrzebuje aż tyle powietrza żeby trzeba było modyfikować dolot. Wszelkie stożki i udrażnianie dolotu w tym silniku sumarycznie wychodzą na minus. Zmienia się tylko subiektywne odczucie i dźwięk dolotu. Tym co zrobiłeś mocy ani momentu nie zwiększysz. Podobnie jak usuwaniem sprawnego katalizatora jak niektórzy sądzą.
Falownik nie zwiększy momentu dostarczanego przez silnik. Jeśli obroty się zgadzają, a brak momentu - należy użyć silnika o odpowiednio większej mocy.
Witam Mam prośbę czy ktoś z forumowiczów mógłby mi pomóc jaki parametr mam zmienić aby awiekszyć moment startu - falownik AMB300-011T3, napędza koło zamachowe od stołu ustawiania pomp wtryskowych. Dziękuje bardzo za info.
Witam . Konstrukcje pierwsza klasa . Ale jestem ciekaw jak rozwiązałeś przeniesienie napędu ze skrzyni biegów na koła w ciągniku . Czy dałeś coś w rodzaju zwolnicy aby zwolnić obroty a zwiększyć moment.
Proste. Włączenie wentylatora-> zwiększenie zapotrzebowania na energię elektryczną->wzrost obciązenia alternatora->zwiększenie momentu hamującego na osi wirnika=obciązenie mechaniczne silnika.
Widzę, że temat się rozwija :) Kolego elmo0104 , poczęści masz rację z tą recyrkulacją. Ale nie zauważyłeś jednego istotnego szczegółu. Ja piszę o recyrkulacji wewnętrznej, która odbywa się wewnątrz silnika za pośrednictwem zaworów. Są oczywiście układy zewnętrznej recyrkulacki spalin, zawory EGR itd. W silnikach M50 i M52 jest stosowana recyrkulacja...
witam do do kolegi jdjan1 czyli teoretycznie jak mamy częstotliwość w silniku indukcyjnym większą zamiast 50 Hz to 60 Hz większą o np 15% to możemy uzyskać moc i moment większy o 15% bez podnoszenia parametrów prądu czy to jednak też musimy podnieść ? czy możemy uzyskać zwiększenie momentu tylko na przykład ? czy ta sama zasada będzie dla silników BLCD...
Jak w temacie. Ciekawi mnie, czy jest to wykonalne/ sensowne. Ktoś już zrobił taki trick? Auto ma 150KM ale dojść tak do około 180, a szczególnie zwiększyć moment obrotowy. Bo jednak benzyna nie ciągnie tak jak diesel o tej samej mocy. :-)
Pamiętaj że wymiana falownika nie wystarczy. Przy zejściu do niższych częstotliwości silnik się grzeje więc wypadałoby go chłodzić / entylator zewnętrzny /. Możesz zwiększyć moment układu napędowego stosując mechaniczną redukcję obrotów. Pzdr
Jeżeli jest zdrowy ten AHF to po korekcji map w ECU powinien dac 140KM i 300Nm i to raczej koniec na seryjnych wtryskach i oryginalnej turbince. Jak chcesz więcej to turbina od silnika AWX + wtryski z końcówkami 0,216 + FMIC + remap i masz około 160KM i 340Nm i tu przyda się wymiana sprzęgła na sprzęgło od golfa III VR6 - potrzebujesz: koło zamachowe...
musiałbyś zastosować chłodzenie wymuszone. Oczywiście silnki musi mieć bardzo dobrą wentylację. Twoim zdaniem użycie falownika zwiększy moment obrotowy silnika? Nigdzie tego nie napisałem.
Znalazłem jakieś silniki nawet 24V o mocy 1500W tylko problemem jest zbyt niska wartość momentu który osiąga 10N*m czy poprzez dodanie sprzęgła ciernego uda mi się zwiększyć moment ? Jeśli tak to jak dobrać odpowiednie sprzęgło?
Samo wyciągnięcie zaślepki oczywiście nic nie zmieni... Pod zaślepką jest śruba do regulacji, fabrycznie ustawiona według norm ekologicznych, odpowiednia regulacja zwiększy moment z dołu, ale pro eko to już nie będzie...:d
Tego typu wspomagacze rozruchu były testowane wiele razy. Wygląda na to, że działają. Działają gdyż większość współczesnych aut ma rozruszniki szybkoobrotowe z przekładnią planetarną - dużo niższy prąd rozruchowy. Na forum dalej są sceptycy, że takie małe "pudełko" może działać. Ale jakie to ma znaczenie czy szybkoobrotowe. Chcąc uruchomić silnik i...
Schemat identyczny.Tak jak wcześniej napisałem dołóż rezystor-u mnie 15k od minusa -Vs do potencjometru.Takie zjawisko które występuje ma sens tylko w przypadku silników-zwiększony moment w czasie rozruchu. W przypadku żarówek to zjawisko jest niepożądane.
Tylko jeżeli zrobi sie sam porting to wzrost mocy może nie być odczuwalny przy zmianie wydechu dolotu i oprogramowania w sterowniku można uzyskać jakieś odczuwalne wzrosty mocy a można jeszcze odelżyć koło zamachowe i je wyważyć poprawi to reakcje na gaz i może zwiększyć moment obrotowy.
Po to jest spięty informacyjnie z silnikiem , aby zwiększyć moment obrotowy silnika gdy wykryje sytuację , że koła napędowe w wyniku puszczenia pedału gazu maja mniejsza prędkość niż koła nie napędzane. System ESP nie musi się zesrać w tym wypadku tylko wysłać info do ECU silnika . Tylko nie może tego zrobić. Znaczy może tylko w przypadku, gdy pedał...
Silnik jednofazowy będzie miał mały moment obrotowy. Zastosuj motoreduktor, zwiększy się moment obrotowy ale obroty będą mniejsze.
Witam Ma to na celu zwiększenie momentu rozruchowego lub dla małych f (poniżej 10 Hz, gdzie pierwszorzędną rolę w impedancji silnika odgrywa jego rezystancja) zachowanie stałego momentu tzw. podbicie ch-ki. Pozdrawiam
Lepsze jednak będzie zastosowanie przekładni, zwiększysz moment obrotowy, zmniejszysz obroty. Dodano po 1 Nawet jakieś stare kółka zębate to już będzie coś ;-)
Przekładnia ślimakowa z mechanizmem rozprzęgajacym, pracująca w smarze stałym. Ma prawo zesztywnieć na zimnie. Na początek zwiększ moment obr. silnika z menu centralki. PS. Te napędy miały też problemy z pracą na zwolnieniach zwłaszcza w wersjach firmwaru z ustawianiem zwolnień na czas ( nie po krańcówkach ), czyli najpierw więcej siły na silnik a potem...
Witam GSMINFO ma rację 125-150 jest ok. może być nawet 180µF co zwiększy moment rozruchowy silnika. Jest wzór na dobór kondensatora: C = ( 60 ÷ 70 ) x P (znamionowa silnika) C [µF] P [kW] albo prostsza zależność, ale mniej dokładna: C≈( 60 ÷ 70 ) * 0,8 Pn; Pozdrawiam
Jak masz nowy falownik z ustawieniami fabrycznymi to większość zmian ustawień w grupie Drive grup i Function group2-te z literką H. Na postoju silnika zmienić: drv- zmienić z 1 na 0 Frq – Jak klawiatura to powinno być 0 jak masz nowy z ustawieniami fabrycznymi H30 zmienić na 2.2. H31- zależy czy na tabliczce znamionowej jest około 1450obr/min...
że zwiększając obroty ponad znamionowe masz praktycznie jak w banku zwiększenie momentu Właśnie, że jest odwrotnie, powyżej prędkości znamionowej moment maleje i to w kwadracie, bo nie jest spełniony warunek u/f. Dlatego też falownik nie powinien być wysterowywany częstotliwościa większą niż 60Hz.
Wielkie dzięki panowie, o to mi chodziło:D Dodano po 17 Mam jeszcze pytanie odnośnie PWM? Jaką komendą wygenerować PWM (taki sam w obie strony), chodzi mi o zmniejszenie obrotów i zwiększenie momentu silnika.
Poprzeczne drgania w górnej części obrazu najczęściej są powodowane przez zwiększony moment hamujący - pasek hamulca na lewym talerzyku. Można spróbować zmniejszyć go(jest możliwość regulacji),lecz najczęściej wystarczy oczyścić filcową okładzinę paska.
zwiekszyc generatora stabilizator zwiekszyc zwiekszyc dawke
definiowanie pinów połączenie ogranicznika przepięć połączenie scart połączenie scart
mikrokomputer cobra1 peugept p2140
Injector No.1 Location on 2005 Vauxhall Vivaro 1.9 DTI Location of Fuel Injector No. 1 on 2004 Vauxhall Vivaro 1.9 DTI