Ustal jak jest sterowany silnik (falownik?!), np. zwieranie przez wejścia cyfrowe (np. CM i P1) i jaka jest zależność w sygnale sterującym (np. przez styki przekaźnika i czasówki; czy tylko przez jedne a aparat sterowany czasówką?). Bo może jest jeszcze jakaś inna zależność, np. czujnik braku kleju, czy nie zamknięta osłona.....inaczej to tylko gdybanie...
Dzięki archaniele40 za zainteresowanie i fachowe doradztwo. Odnośnie sprawdzenia przejścia od gniazda przekaźnika pompy do samej pompy, to będę jeszcze jutro tu usiłował coś zdziałać, ale dostęp jest niezwykle utrudniony, czeka mnie zrywanie tapicerki i t p. - dlatego szukałem najpierw przyczyn w urządzeniach pod maską. Z tego co do tej pory stwierdziłem...
Witam Obserwując ten temat, widzę, że nie bardzo wiesz jak się za to zabrać, a podpowiedzi dostajesz (takie sobie), które Ci nie pomogą. Podpowiedź powinna być stanowcza i dobitna - nie wolno Ci robić żadnych zwarć - piszesz < jak zwieram ten obwód to to nic nie daje>, a daje, albo może dać, że uszkodzisz sobie sterownik EDC. Czujnik (czujniki)...
Zabezpieczenie samochodu w systemie „1-wire”. Jak wiadomo, system „1-wire”polega na przesyłaniu do urządzenia wykonawczego napięcia zasilania i sygnału sterującego za pomocą jednego przewodu (oraz masy). Zastosowanie tego systemu w zabezpieczeniu samochodu pozwala na uzyskanie takich właściwości, jakich nie można, lub bardzo...
Generalnie paliwo w baku po postoju zamienia się w obrzydliwą, kleistą substancję, która w niczym (nawet w zapachu) nie przypomina benzyny. Z tym tylko, że: - nie po pół roku, raczej po 3 latach - nieraz takie świństwo spuszczałem z baku w Polonezie, po prostu odpinając wężyk przy wtrysku i zwierając przekaźnik pompy paliwa - pompa nie uszkodziła się...
W gnieździe przekaźnika od pompy paliwa sprawdzamy czy jest napięcie na stykach 30 lub 87, jeżeli jest napięcie to zwieramy te styki ( 30 i 87 ) i sprawdzamy czy to napięcie dochodzi do pompki. Jeżeli napięcie dochodzi to sprawdzamy układ załączania przekaźnika styki 85 i 86. Na jednym styku powinien być plus a drugi jest zwierany przez sterownik do...
Witam. Znajomy ma problem z Oplem Corsą 1.2 C rocznik 2001. Po spawaniu coś przy tylnej blacharce samochód nie odpala. Z tego co wiem to przed spawaniem był odłączony akumulator. Zdiagnozowałem na razie następująco. Nie ma iskry. Nie działa pompa paliwa. Przy zwieraniu styków przekaźnika pompy paliwa, pompa działa. Brak sterowania cewki stycznika. Bez...
Witam. Również mam problem z zasilaniem pompy więc chciałbym się włączyć. Peugeot 206 1,1 1998 rok. Po włączeniu zapłonu nie pracuje pompa paliwa. ECU Magneti Marelli (jedna wtyczka trójrzędowa). Sprawdziłem podwójny przekaźnik który jest pod ECU.Ten który steruje pompą nie ma masy z pina nr 7 z ECU. Po podaniu masy przekaźnik zwiera i pompa zaczyna...
Wyciągnij przekaźnik od pompy paliwa i zmostkuj zamiast przekaźnika kabelkiem dwa piny które normalnie zwiera przekaźnik i pompa paliwa musi zadziałać jak będziesz podłączał mostek, wtedy będziesz miał pewność, że z pompą wszystko ok tylko nie ma sterowania. Tak jak wyżej pompę powinno być słychać przez chwilę po włączeniu zapłonu i przekaźnik powinien...
Przekaźniki tego typu występowały w każdym układzie K-jetronic. Np. audi, mercedes vw. Jak nie znajdziesz,, to jutro podam Ci symbole z mercedesa. Masz do przekaźnika doprowadzone 30, 31, 15, 87 i 1. W chwili pojawienia się kluczowania na jedynce, przekaźnik zwiera 30 i 87, wystawiając zasilanie na pompę paliwa i nastawnik biegu jałowego, czasami też...
Raz piszesz że jest zasilanie a raz że go nie ma. Przygotuj kontrolkę zrobioną z żarówki (np. 5W) i dwóch przewodów. Na bezpieczniku zasilanie ma być cały czas, bezpiecznik jest przed przekaźnikiem. Skoro zwierasz przekaźnik i pompa rusza to zasilanie na styku roboczym jest a problem jest tylko w sterowaniu cewki. Błąd P0418 to problem w sterowaniu...
Powinien załączyć pompę tak jak mówisz. Sprawdź przewód pomiędzy ECU a przekaźnikiem pompy. Powinna się tam pojawiać masa przez jakieś 3 sekundy po włączeniu zapłonu. Zwierając przekaźnik pompy pompa powinna się załączyć Jeżeli brak tego to raczej wina ECU i nie mam nic do tego hall.
Patrząc na twój pierwotny rysunek, jeśli chcesz tylko sprawdzać częstość załączeń, bez blokady pompy przez atmegę, i planujesz dać tam przekaźnik z cewką równolegle do pompy, to pomiń transoptor, nie będzie potrzeba baterii, a uzyskasz separacje galwaniczną. Wersja minimum ustawiasz pull-up na atmedze i zwierasz stykami przekaźnika ten pin do masy....
W oplach najczęściej czujnik daje o osobie znać po nagrzaniu silnika. Jednak, skoro zwierasz mu przekaźnik, pompa powinna działać.
Termostaty będą sterowały cewkami przekaźników nie podłączasz ich bezpośrednio do ot w kotle styki ot zwierasz wykorzystując wolne pary styków w obu przekaźnikach które łączysz równolegle ,pozostałe pary sterują fazami pomp . Jakiekolwiek termostaty typu on off będa dobre polecam salusy tylko zmień adresy , lub eurostery
Powiem tak przekaźnik nie zwiera jeżeli zewrze płytkę przekaźnika ręcznie pompa się uruchamia po przekręceniu stacyjki zero reakcji
Prosty układ.Przekaźnik,dioda,tranzystor,oporni... i trzy kawałki drutu.Układ sprawdzony.Najdłuższy drut do+,średni drut do 1 styku zwiernego z wyjścia tego styku do najkrótszego drutu i przez opornik do bazy tranzystora.Kolektor tranzystora do cewki przekaźnika.Równolegle z cewką dioda,drugi koniec cewki przekaźnika do+,emiter do- tranzystor...
Nie wiem wydaje mi się że ten moduł DSW 400 jest sprawny przekaźnik załącza (zwiera 11 i 14)
1. Wpinasz się manometrem między przewód zasilający i zespół wtryskowy i mierzysz. 2. Ściągasz pokrywę zespołu wtryskowego, zwierasz przekaźnik pompy paliwa, włączasz zapłon i obserwujesz wtryskiwacz. Nadal błądzisz. Wiesz chociaż czego brak albo być może czego za dużo, kiedy już zgaśnie i nie chce zapalić?
sprawdziłem prad na wtyczce pompy i jak sie kreci autem to pojawia się napięcie Jak pojawia się napięcie to i przekaźnik musi zwierać.A więc musi być sterowanie.Jak jest sterownie i przekaźnik zwiera to pompa musi chodzić bo: zwarłem na krótko przekaźnik i pompa działa, zamontowalem nowy przekaźnik i pompa dalej nie działa, jakieś wskazówki? A wiec...
Autor tematu chciał uniknąć "grzebania" na sterowniku, dlatego przedstawiłem takie a nie inne rozwiązanie. Można by jeszcze kombinować z przełącznikiem oszukującym sterownik co do temperatury ale wtedy piec chodziłby jak szalony próbując nadgonić (błędne) wskazanie - a nam chodzi tylko o pompę. Ponadto odłączanie zasilania od sensora temperatury i podłączanie...
Podpowiem że przewód od czujnika idzie do przekaźnika i zwiera przekaźnika startuje pompa. Zainwestuj w tester a będziesz zadowolony. sklep.avt.pl/tester-kabli-samochodowych....
tylko że nie wiem i nie mogę coś znaleźć który to przekaźnik i jak go zewrzeć na krutko Powinien być za schowkiem, tak jakby nad sterownikiem. Zwierasz te dwa piny w gniazdku, co odpowiadają stykom zwiernym przekaźnika.
przekaznik K5 86-12v ,30-12.1v , 87- 0.21V , 85 -0V. Dodam, że zwierajac przekaznik K4 od pompy paliwa słychac ją , zwierając przekaznik K5 od ECU , slychac w sterowniku klikniecie. Po wpięciu przez OBD , brak mozliwosci polaczenia z Immo , Sterownikiem silnika i skrzyni, natomiast w ukladzie hamulcowym i na desce pokazuje błąd U2105 czyli brak komunikacji....
Podłączone i działa. Zasilenie 24VAC uruchamia cewkę a ta zwiera i załącza pompę ( przekaźnik z 1 zdjęcia) . Nie wiem tylko dlaczego nie było słychać na mierniku zwartych końcówek🤔🤔🤔ale prąd przewodzi😊.Miernik sprawny😉. Wszystko opisane na przekaźniku. Dziękuje za pomoc. Dodano po 1 Podłączone i działa. Zasilenie...
Wypnij przekaźnik zespolony wykluczysz czy to nie on zwiera.
Myślałem jeszcze sprawdzić przekaźniki czy na pewno zwierają tak jak powinny! Przeekaźniki mało prawdopodobne, ale sprawdzić możesz, jak przeanalizujesz ścieśki od złącz obu pomp i kumasz coś z elektroniki to powinieneś wpaść na nowy trop :) co sprawdzić jeszcze skoro na self testach obie pompy drgają, Drganie dla Ciebie nie ma żadnego znaczenia. I...
Przy takim długotrwałym eksperymencie to rezystory musiałyby mieć moc porównywalną z mocą pompy. Czas , możliwy czas połączenia szeregowego został w temacie określony: U mnie od ponad 2 lata działa sofstart z oporem 3,33Ω przez +-100ms a potem pełna moc (rezystory są zwierane przekaźnikiem). Jak na razie nie wiem czy mam szczęście czy to faktycznie...
Kostka w stacyjce ok przepuszcza sygnał na rozrusznik? Napięcie na elektromagnesie się pojawia? Na krótko zwierając klemy rozrusznika kręci?
Oznacza że na wejścia impulsowe nie podajesz napięcia -zwierasz GND na stykach przekaźnika. Dużo sterowników jest tak sterowane masą np. Trane, Carel podanie napięcia na styk uszkadza go. Jeżeli w menu ustawisz na. 0.5 l na minutę a zewrzesz styki to pompa maksymalnie poda te 0,5l
Witam, prośba o pomoc w weryfikacji połączeń schematu. Założenia, zasady działania. Załączenie grzania kotła poprzez zwarcie styków wyjściowych ze sterownika firmy Tech T-2x WiFi — styki beznapięciowe. Załączenie dodatkowej pompy obiegowej poprzez moduł ERM12A firmy Engo lub Zamel PEP-10/16A tymi samymi stykami beznapięciowymi, połączonymi równolegle...
Jak to się bedzie sprawować w praktyce to nie mam pojęcia. Gdzieś to chyba było na elektrodzie ale nie moge znaleźć. Z tego co pamiętam to na kontaktronie było kilka zwojów z drutu około 0,5 mm, trzeba popróbować. Co do przekaźnika to wydaje mi sie że najlepiej 12 Voltowy załączany przez podanie masy tranzystorem NPN np BC547. Na baze tranzystora 12V...
Pompę paliwa. Ale na patencie. Przekaźnik ze stykiem przełącznym zamontowany tak by podczas blokady styk zwierał samą pompę.
A podawałeś napięcie na pompę paliwa? Można to zrobić wyjmując przekaźnik i zwierając odpowiednie styki. Pompa powinna wtedy zadziałać, jeśli nie będzie jej słychać, to obstawiałbym uszkodzenie pompy (spalony, zatarty silnik pompki). Dodano po 13 Silnik 1,6 APF ma motronic Boscha.
Witam. Sprawdź ciśnienie paliwa. Ma być prawie 3 bar. Pompa jest pod siedzeniem. Klucz nasadowy 12 i do roboty. Często nie łączy same złącze od pompy pod samochodem. Pompa ma być cicho. zacznij jednak od spawdzenia przekaźnika pompy. Jest pod maską. Zdarzało się, że były usmalone kable przy samym gnieździe. Pompę sprawdzisz zwierając pin 30 i 87 w gnieździe...
Przepraszm że dopiero dziś, ale do rzeczy: - sprawdziłem jak pisał fuelinyourblood zasilanie na przekaznik pompy, i wygląda na to że miał racje, to znaczy np. gdy auto jest zimne i normlanie odpala po przekręczeniu stacyjki pokazuje sie tam masa, przekaznik zwiera normlanie pompa działa. Kiedy natomiast silnik sie zagrzeje, i zgaśnie masa jest na tym...
Pompa z pływakiem... Pływak bez wody opada i rozłącza pompę. Można sobie rozbić z kontaktronem zalanym żywicą, można jak w fabrycznych rozwiązaniach na przełączniku. Tutaj można zmienić czujnik, przełącznikiem zwierać bramkę do źródła żeby nie były potrzebne elektrody. Można pominąć tranzystor i zostawić przekaźnik. Pominięcie przekaźnika to już rozwiązanie...
Myślałem o tym, ale termostat musiałby być zewnętrzny (odporny na warunki) z zasilaniem pewnie z pompy i z WiFi. W sumie mógłbym też jakimś cyklicznym przekaźnikiem równolegle zwierać cn21 co 1h na 5 min, np. https://sklep.avt.pl/pl/products/program...
no właśnie o to mi chodziło , w najgorszym razie trzeba dodać 10zł i zamiast 2x10+30zł dać 2 x30 ;) Jednak najpierw rozebrałbym sterownik czy nie ma tam przekaźnika. Masz tylko zdjąć blachę i obejrzeć płytkę. natychmiast zamknąć. Jeśli nie zwierasz wzrokiem to pod warunkiem że nie będziesz dotykać nic nie powinno się uszkodzić ;) PS Oczywiście przy...
Można spróbować wykorzystać sygnał z termostatu, który steruje kotłem. Przy pomocy tego sygnału można wysterować przekaźnik do załączania pompy od podłogówki. Termostat steruje kotłem poprzez zwieranie styków w kotle, do których jest podłączony.
Podłączyłem jak napisałem. Czyli jak poziom jest wysoki, styk przekaźnika zwiera zaciski pompy. Tylko że napięcia tam nie ma. A zasilić trzeba tak, jak kolega Mupet1 napisał w swoim poście. Najkrócej rzecz ujmując styk pomiędzy zaciskami 7, 8 powinien przerywać zasilanie prowadzone do pompy i włączać je przy wysokim poziomie cieczy.
Trudno powiedzieć, ja sprawdzałem przy zasilaniu z inwertera i nie pomogło. Może z generatorem pomoże. Z inwerterem pomógł bardzo prosty układzik, który przez pierwsze pół sekundy od pojawienia się napięcia puszczał przez rezystory (chyba w sumie 12 om) dużej mocy, a potem przekaźnik je zwierał. Ale ostatecznie zastąpił to lepszy inwerter.
Witam pytanie pewnie banalne ale nie mam wyjścia. Mam 5 pokoi w każdym czujnik temperatury, jeśli temperatura jest poniżej zadanej z przekaźnika leci 230v otwiera zawór termostatyczny, teraz pytanie: jak podłączyć pompę obiegową by załączał ja każdy czujnik temperatury z osobna (nie zwierając pętli w całość) jak by przekaźnik załączał 2 osobne styki...
Cześć, poprawiłem połączenia w stacyjce, włożyłem nowe radio, działa. Zrobiłem zwarcie na funkcji X, niestety nic to nie dało. Ponownie sprawdziliśmy przekaźnik od funkcji X, no i zwiera dobrze, nie jest zasniedziały. Być może komputer?
Witam ponownie:) No więc tak... koledzy z forum wprowadzili mnie w błąd, ponieważ przekaźnik od wentylatora jest czerwony ale znajduje się obok ECU w komorze silnika obok przekaźnika pompy itd , przekaźnik wewnątrz jest od dmuchawy. Zwierając 30 i 87 silnik wentylatora pracuje. Cewka tego przekaźnika jest sterowana prawdopodobnie z ECU idą od niej dwa...
A jeżeli chodzi o CWU to opiszę jak mam u siebie. Włącznik typu dzwonkowego mam w łazience który podaje napięcie (chwilowo) na przekaźnik, a ten z kolei zwiera styki czynne drugiego przez które jest podłączone zasilanie na czasówkę (2minuty) i na pompę CWU. Drugi przekaźnik podtrzymuje również napięcie czasówki. Po odmierzeniu czasu czasówka wyłącza...
Regularnie pada przekaźnik (styki zwierają się na stałe pompa pracuje non stop) Z twojego opisu nie wynika jednoznacznie czy uszkodzeniu ulega sam przekaźnik , czy układ załączający przekaźnik . Zatem pytanie pomocnicze : czy styki przekaźnika są sklejone po uszkodzeniu lub okopcone , lub wypalone , czy też wyglądają prawidłowo ?
Pompa paliwa. Przekaźnik ze stykiem przełączanym podłączony tak by na blokadzie zwierał samą pompę. Nawet podanie osobnego zasilania nie pomoże. A nie sądzę by był czujnik ciśnienia paliwa żeby byka wywaliło
Tylko pomiary bez obciążenia nic nie wnoszą bo bez obciążenia nieraz wychodzi ok a pod obciążeniem już nie. Do testów można sobie wykonać przekaźnik który jest mechanicznie załączony na stałe. W którychś golfach 2 lub 3 były takie zworki z blachy zamiast przekaźników. Po postu wkładając ją zwierało styk 30 z 87 symulując jego załączenie.
Błąd - to pierwszy obwód pompy paliwa - to jest obwód do przekaznika. Przekaznik do góry lub zapalić na krotko , zwierając palcem styki przekaznika.
Witam, dysponuje takim schematem: Jeep_Commander_XK_2006-2010_SM Ja potrzebuję schemat do Commandera 3.0 CRD, Mam problem z zasilaniem pompy paliwa, silnik nie odpala ponieważ nie załącza przekaźnika pompy, zwierając styki przekaźnika silnik uruchamia się, ale tylko w trybie awaryjnym i miga czerwona błyskawica. Czerwona błyskawica miga już po załączeniu...
Posiadam pompę cyrkulacyjna sterowana przez prosty czujnik przepływu. W trakcie przepływu zwiera przewody załączające przekaźnik. Przy krótkich użyciach np. Mycie rąk nie ma problemu. Posiadam duża wannę i pompa mogła by się wyłączyć po 2minutach ale działa przez cały okres zapełniania wanny. Myślałem żeby zrobić coś na 555 ale ciężko to pogodzić z...
Bo kablem to chyba zwierasz obwód zasilania pompy (to, co robią styki przekaźnika), a tu chodzi o to, by cewka przekaźnika miała kompletne zasilanie, a wtedy przekaźnik zrobi to samo, co Ty kablem.
Na starcie sprawdź bezpieczniki od pompy z reszta wszystkie jak wyciągniesz przekaźnik powinien być na nim schemacik które piny się zwierają a które puszczają prąd sprawdź tez pompę na krótko czy na pewno nie idzie do niej prad itp opcji tego jest wiele.
Jak zrobić mają dwa przekaźniki od central zamka i włącznik taki ktory daje tylko impuls odciecie doplywu paliwa (chodzi mi o nie danie pradu do pompy)?? Przekaźniki są upakowane w jednej obudowie. Idzie do nich wspólny + i dwie masy. Każdy przekaźnik ma 3 styki (kable siłowe). Oznacza to, że przy dwoch obwodach trzeba dac wspolny + albo wspolny -....
Jeżeli przekaźnik działa przez te 2 sekundy po włączeniu zapłonu a pompy wtedy nie działają to masz uszkodzony przekaźnik (nie zwiera styku) bądź uszkodzony bezpiecznik od pompy (o ile pamiętam nr 18). Nie działają wtedy też wtryskiwacze i grzałka lambdy. Jeżeli pompy działają tylko przez 2 sekundy po włączeniu zapłonu to tak ma to pozostać. ECU włączy...
Nie chcę robić reklamy, więc opiszę ogólnie. 1. Polecam polski, lub przynajmniej ze wsparciem technicznym w j. polskim, bo w razie problemów z jego obsługą możesz zadzwonić do producenta/dystrybutora i zapytać jak i co ustawić jeśli będziesz miał z tym problemy. 2. Polecam hermetyczny lub z dodatkową obudową hermetyczną - wiadomo dlaczego. 3. Polecam...
Przekaźnik jest zwykły (cewka zwiera 3 piny - (4d0951253)). Gdzie mogę sprawdzić kod silnika? - chwilowo nie moge podłaczyć VAG Czy po WIN da radę?
sterownik w kotle ma za zadanie uruchomić urządzenie np. pompę obiegową, robi to za pomocą styków bezpotencjałowych czyli zwiera lub rozwiera obwód, nie podaje napięcia na zaciski więc odpada typowy przekaźnik z cewką. Nie wiem co zastosować aby dało się uruchomić pompę mając do dyspozycji tylko zwarty lub otwarty obwód a pompa działa na 230V
Na pewno sprawdziłeś czy przekaźnik zwiera styki robocze po przełączeniu na benzynę? Przekaźnik wyłącza zasilanie (+12v) na wtryski i sterownik "nie protestuje"? Przekaźnik pompy paliwa sterowany (jego cewka) jest masą ze sterownika , druga strona cewki po 15!
W dzisiejszych samochodach wypompować paliwo z baku to najprostsza czynność. Odpinasz wężyk od filtra, listwy, pompy i podstawiasz baniak. Drucikiem lub przygotowanym "urządzeniem" (drut zakończony wsuwkami) zwieramy przekaźnik od pompki paliwa. Wejście do baku masz skierowane poziomo. Musiałbyś mieć bardzo giętki wąż aby się złamał i sięgnął do dna.
CAN odpowiada za komunikację między sterownikami, jej lepiej nie zwierać Użyj trzech oporników ok. 10 Ω Zewrzyj przez 3-torowy przekaźnik (ewentualnie 3 przekaźniki z jedną parą styków): CAN L przez opornik 10 Ω z CAN H oraz CAN L przez opornik 10 Ω do masy i CAN H przez opornik 10 Ω do masy odcięcie zasilania po "15" sterownika...
http://www.archiwum.vectraklub.pl/1/memb... tu masz przekaznik, a i tuu http://auto-truck3.pl/product.php?id_pro... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... Przekaznik91 masa jest na 85 , w momencie kiedy zostanie podany prád na 86 z przekaznika o symbolu90(przekrecenie stacyjki) przekaznik91...
Pompa podciśnienia napędzana silnikiem DC 12V o mocy kilkunastu watów jest sterowana czujnikiem który zwiera styki po osiągnięciu docelowego podciśnienia. Odbywa się to za pomocą przekaźnika który wyłącza pompę po podaniu napięcia na cewkę. Układ działa, ale silnik często jest uruchamiany i zatrzymywany w cyklach krótszych niż sekunda, gdyż podciśnienie...
Witam. Chciałbym przy pomocy ukrytego przełącznika (pozycja włączony/wyłączony) sterować tak przekaźnikiem aby mógł on zwierać/rozwierać przewód masowy np. do pompy wtryskowej. Da się coś takiego wykonać? skoro standarwowo na styk 30 przekaźnika podaje się ,,+,, ??? Dzięki za pomoc. Pozdro.
Dałem Ci schemat. Więc ustal, które wyprowadzenia go załączają (tam podaj 12V), i zmierz omomierzem, czy "zwiera" odpowiednią parę. Dojdziesz po kolorach kabli, a jak nie to poproś kogos, kto kuma. Dodano po 1 W czarnej skrzynce przy nadkolu od strony kierowcy sa tam bezpieczniki i ten jeden przekaznik. Jest tez miejsce na jeszcze jeden ale nie ma tam...
Skoro masz plus na obu przewodach pompy, to nie masz masy. ECU steruje przekaźnikiem(elektromagnesem) jeżeli zwierasz przewody 4(czerwony) i 8(czerwono-niebieski) i pompa nie chodzi, to ECU nie ma z tym nic wspólnego. Sprawdź kostki, może dostała się gdzieś wilgoć.
Kenworth 18 napisał: Jeżeli grzałka będzie sprawna to szukaj na forum tematów związanych z cewką tachogeneratora pompy myjącej i tu również musisz pomierzyć rezystancję cewki Pomiar dał 220Ω Co wcale nie gwarantuje jej sprawności, ale póki co zostaw ją. Kenworth 18 napisał: Dopiero na końcu po sprawdzeniu cewki i grzałki jeśli będą sprawne kierujesz...
Problemem była pompa paliwa i węże w niej - ciśnienia paliwa było zbyt małe. I chyba sprawdzenie ciśnienia paliwa powinno być pierwszym krokiem w diagnozie Po wymianie pompy i węża problemy ustąpiły. W przypadku zakupu używanych pomp polecam przed zakupem dopytać o stan wężyka - są to już dosyć stare części i wężyki parcieją i pękają. Można dokupić...
Witam, udało mi się rozwiązać problem. Mianowicie osoba podłączająca wcześniej instalację do auta zwarła masę na stałe do cewki i innych urządzeń, a plus chciała wysterować na przekaźniku z pinu 23 co powodowało ciągłe podawanie do masy na pin 23 i zwieranie przekaźnika. Instalacje poprawiłem. Przekaźnik podwójny działa poprawnie po podaniu sygnału...
A tak wykrywa, bo jest przekaźnikiem z cewką podłączoną do sieci, oraz dwoma parami styków NO/NC. Gdy w sieci jest napięcie, styki pomiędzy pompą a sterownikiem sa zamknięte. Gdy w sieci prądu brak, przekaźnik zwiera styki pomiędzy pompą a UPS,a druga para stykow odłącza ją od sterownika. Ehhhhhh :cry: A wszystko działa zgodnie z Twoimi założeniami,...
Witam, Tam jak wpiąłeś sygnał z przekaźnika z listwy podłogówki to podaj sygnał z kominka szeregowo z tym sygnałem z listwy. Oczywiście nie podajesz żadnego napięcia na kocioł a tylko zwierasz i rozwierasz obwód. Jeśli takiego sygnału z kominka nie masz to np. podłącz do pompy kominka cewkę przekaźnika na 230V a z jego styków podaj sygnał do kotła....
Wyłącznik ciśnieniowy przy pompie jest tego typu http://omnigena.istore.pl/pl/wlacznik-ci... Pod jego pokrywką jest schemat połączeń jak niżej http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Wtyczka wpięta w zaproponowany przez Ciebie układ w drugiej wersji. Może jeszcze dla wyjaśnienia bo nie wiem czy zostałem dobrze zrozumiany....
Witam Moje autko od tego dzieli OCEAN ale ja zmajstrowałem czasowy wyłącznik pompy paliwa (silnik odpala i po 2 3 sek gaśnie)pozatym przekażnik po zadziałaniu zwiera zasilanie pompy paliwowej do masy(jagby ktoś chciał połączyć bespośrednio) Tylko pytanie jak na taki numer zareaguje komputerw tym autku. http://www.danasoft.com/vipersig.jpg
kolega (at)MalyGrubyLysy zaproponował bardzo przyjemne i tanie rozwiązanie. Jeśli jednak chcesz isć w najbardziej toporne to jest coś takiego jak przekaźnik czasowy, który gdy dostanie napięcie, przełącza (zwiera) swój styk na określony czas. Wtedy termostat elektroniczny + przekaźnik czasowy i masz "naciśńięcie" przycisku przez określony czas za każdym...
Nie ma takiego schematu i nie będzie. To tak jakbyś do 126p włożył wtryskiwacz i pytał gdzie go podpiąć. B6 i B5 to zupełnie inne auta. W B5 manetką zwierasz styki EDC i tak tu dziala tempomat. W B6 masz sterownik pod kierownica który to odczytuje stan przycisków z manetki i wysyła odpowiednie rozkazy do EDC. Teraz pozostaje tylko rzeźba - zrobić sterownik...
Dostałem się już do pompy paliwa i sprawdziłem, że pompa jest sprawna. Przekaźnik do pompy paliwa też już zlokalizowałem (znajduje się pod maską samochodu w skrzynce nieopodal płynu chłodniowego). Problem rozwinął się następująco: Gdy wyjąłem przekaźnik i ponownie go włożyłem ze zmostkowanym pinem 87 i 30 to pompa działa - cały czas pompuje. Na złączu...
Racja. Puszczę ten kabel od obudowy. Ciekawi mnie tylko dlaczego jak puściłem te 3 kable oddzielnie (jeden rozszyty na 2 z F5 na pomaranczowe i jeden z F17) bezpośrednio do komputera to pompa nie chodziła. Powinna po przekreceniu zapłonu włączyć się na 2 sek. a tu nic. Ręczne mostkowanie zdawało tylko rezultaty. Wiem, że to komputer (ecm) steruje pracą...
Rozważałem nawet jakieś mikrosiłowniki który by mi naciskały guziki wg programu 😬 Akurat to byłoby najprostsze: wlutuj się równolegle do włączników i zwieraj je przekaźnikami (choćby nawet półprzewodnikowymi - będzie ciszej) - poprzez jakies arduino itp..
Np. 7 to com 8 nz a 9 no to zwiera 7 z 9 i tak jest zwarte jak się przekaźnik zepsuje.
Podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo idzie powrotem(nadmiarem), lecz nie idzie na przewody wysokiego ciśnienia. A i jeszcze jedno oglądałem też przekaźnik i podczas zwierania go coś tyka w tej pompie.
Pacjent corsa D 1,2 benzyna 2007 r Na wyświetlaczu pali się literka F i auto z kluczykiem . Brak możliwości odpalenia auta z kluczyka . Po podpięciu oo Coma brak komunikacji z ECU reszta modułów bez problemu . Bezpieczniki sprawdzone , przekaźnik rozrusznika niskie napięcie około 7 v , przekaźnik pompy również 7 v i przekaźnik od rozruchu również 7...
no więc trochę pogrzebałem się w tej elektryce posprawdzałem masy, pomierzyłem sygnały na złączu komputera wtrysku wedlug Autodata, wszytko niby jest ok tylko że samochód nadal nie pali. Po przekręceniu kluczyka słychac przekaźnik pompy i pompa zaczyna pompowac i nie przestaje. Paliwo wraca powrotem do zbiornika i tak w kółko. Dokładnie tak samo można...
po odpięciu wtryskiwaczy zapisuje błędy? Po odpięciu wtyczek wtryskiwaczy żadnych błędów nie pokazuje. Przejścia są a zasilania na wtryskiwacze jest prawidłowe? Tak są. U mnie pokazują się dopiero jak zaczynam kręcić. Podpięte są pod przekaźnik od pompy paliwa. Przekaźnik też sprawdzałem zwierając styki i dalej nic nie działa. I poprawne zasilanie...
Gdyby jednak to zwieraj piny 2 i 8 (kabelki czerwony i czerwono-niebieski). Bezpieczniki oczywiście sprawdzone?
laicyzm Nie możesz użyć takiego zwrotu, możesz napisać "przepraszam za moje dyletanctwo" nie "laicyzm"... Niestety twoja wiedza nie gwarantuje fachowego opisu problemu a tym bardziej naprawy... to jest najdziwniejsze. Jesli zwieram przekaznik recznie pompka dziala. Jesli przekrece kluczyk przekaznik rowniez sie zwiera ale pompka nie dziala. Aczkolwiek...
85 jest bezposrednio wpiety do komputera po podaniu na 86 napiecia(ze stacyjki) zalacza pompe, czyli zwiera styk 30 z 87. Sprawdz w srodku przekaznika jak to wyglada. Potem zostaje ci sterownik do sprawdzenia. http://obrazki.elektroda.pl/9271880300_1... Biala wtyczka od sterownika(sprawdz polaczenie) pokazane od strony sterownika. http://obrazki.elektroda.pl/2366489600_1...
dzięki zobaczę z tym schematem ale też zwierałem wszystkie przewody przekaźników nie (sterowania) i też brak reakcji. Masz może rospis tych przekaźników który to dokładnie jet ten K20 na moim mam inne rozpiski literowe A,B.C
gdyby ten przekaźnik padł o którym mówisz świeciła by sie lampka od ABS-u juz to przerabiałem Nie do końca masz rację - bo tych przekaźników jest sporo rodzajów, może mieć kilka wyjść, może w ogóle mieć wewnątrz kilka styczników, tak więc możliwości uszkodzeń jest sporo. Możesz go zapiąć na krótko - masa i zasilanie. Aby nie chodził cały czas, to wysteruj...
W oplu zasilanie na wtrysk idzie przewodem koloru czerwono niebieskiego z przekaźnika a przekaźnik jest załączany przez EDC przewodem brązowo żółtym zwieranym do masy. W tym ciągniku też plusowy jest czerwono niebieski ?
Zacznij kolejno Bezpiecznik>przekaźnik>kostka w stacyjce. być może coś poleciało albo nie zwiera.
a jak bezpieczniki i przekaźnik pompy??- ostatnio miałem taki przypadek -zwierało na obwodzie lampki sufitowej i wywalało bezpiecznik i silnik próbował zapalić i zaraz gasł(w kabinie w lewym rzędzie 2 od góry) na tym bezpieczniku jest 6 różnych obwodów i dlatego dość trudno było zlokalizować przyczynę
Sprawdź przekaźnik może zimne luty? Jak przekaźnik nie zwiera to spiralka nie miga.Auto kreci ale nie zapali.
A czy pompa pływakowa nie wyłączył się zaraz jak dostanie trochę wody i np napełni się na 2 kręgi, czy jest jakiś drugi czujnik tam ? W przepompowni ścieków są trzy pływaki wiszące na łańcuchu i szafka sterowania. Sam zbiornik ścieków to właśnie betonowe kręgi. Pompa startuje gdy środkowy pływak zaczyna pływać a zostaje zatrzymana gdy dolny pływak...
Co mówi diagnostyka? Jak załączysz pompę zwierając ręcznie styki przekaźnika auto pali? Dodano po 2 Nie chcę Cię martwić, sam wiesz co to za sterownik... Jak auto odpala to można pokusić się o naprawę, jeśli nie, lepiej zmienić sterownik. Dodano po 4 Podepnij woltomierz cyfrowy, bez obciążenia do sterowania masą przekaźnika, z wypiętym przekaźnikiem,...
Poszukuję sposobu na wyłączanie pomp CO przez piec. Mam piec DeDietrich i w nim stycznik beznapięciowy zaprogramowany tak, aby zwierał przy uruchomieniu się obiegu CO. Można przez niego przepuścić max. 1 A 230 V. Do tego mam dwie pompy, których max. moc delikatnie przekracza tę, którą mogę przepuścić przez stycznik w piecu. Chciałem to załatwić jakimś...
W puszce z bezpiecznikami i przekaźnikami nad silnikiem są dwa przekaźniki od wtrysku: główny i od pompki paliwa. Czy załącza się przekaźnik główny? Jeżeli będzie przerwa pomiędzy sterownikiem a przekaźnikiem pompki paliwa (sterownik zwiera przekaźnik do masy) to silnik nie odpali nawet jak na krótko damy plus na pompkę. Można spróbować zewrzeć przekaźnik...
Instalację wykonywał "fachowiec". Zapłaciłem już za pompę i sterownik do niej. Wszystko zamontowane w studni. Chłop zniknął. Odnośnie pompy, powinienem podłączyć dwa pływaki na wyjściu ze sterownika czy na zasilaniu sterownika? I co z elektrozaworem? Logicznie dolny pływak powinien zwierać styk elektrozaworu, górny go rozwierać. Jak to połączyć? zasilanie...
Witam. Skoro ręcznie zwierałeś styki przekaźnika to sterowanie możesz wykluczyć bo nawet przy niesprawnym pompa dostaje napięcie i powinna działać. Tam często nie łączyło na samej kostce pompy. Sprawdź też jej masę. Jak wygląda bezpiecznik od niej? To jeden z tych czterech nad nogami pasażera. Od przekaźnika do pompy idzie tak byle jak pociągnięty niebieski...
Dzisiaj zgazł mi z 5 razy. Kiedy podjechałem pod dom wyciągnałem przekaxnik z obudowy, sprawdziłem tak na oko czy wszystko z nim dobrze; wygladał wporządku. Pobawiłem się troche zapłonem zwierając styki 30 i 87 sprawdzając czy pompa brzeczy. Wszystko było OK ale potem juz nie odpaliłem samochodu. Próbowałem z pół godziny i nic. Czy mogłem coś uszkodzić...
zwieranie styków przekaźnika pompy zwieranie styków przekaźnika sterowanie przekaźnika pompy
ekspres bosch wyczyść zaparzacz alpine kostki stabilizator baterii
włącznik dotykowy zawór trójdrożny uszkodzony siłownik
Korozja styków w akumulatorze Xbox: przyczyny i zapobieganie Czujnik temperatury LM335 - zasada działania i zastosowanie