To nie jest zawór bezpieczeństwa, a zawór przelewowy. Chodźbyś go zablokował na sztywno, nie podniesiesz tym ciśnienia oleju na jałowych. Na wyższych obrotach - owszem.
Ja w zetorze 5011 miałem to samo wymieniłem pompe na nową i chodzi jak ta lala. Ale ostatnio na filtrze oleju od pimpy pod siedzeniem zaczęły pojawiać się metalowe opilki i co 1 h trzeba go czyścić bo nie daje rady podnosić. Nie wiem z kąd te opilki się biorą. Proszę o szybkąodpowiedź. Z góry dziękuję
Astra H 2007r Z16XER, objawy chrobotanie przy odpaleniu, kontrolka cisnienia oleju gasnie po ok. 3 sekundach po uruchomieniu motoru i chwile po tym ustępuje chrobotanie. Silnik potem chodzi cicho i równo, tylko raz na jakiś czas "chrobotnie" - wg. mnie jest to dźwięk od rozrządu. Jak zwiększyć ciśnienie na pompie oleju? Wydaje mi się że to można na...
Jeżeli silnik ma luz zaworowy kasowany hydraulicznie, to spadek ciśnienia oleju słychać po pracy zaworów. Po zwiększeniu obrotów silnika ciśnienie oleju wzrasta, powinien wtedy hałas z głowicy ustać. Nie w tym przypadku. Tu jest ręczna regulacja.
No to dlaczego nie pracuje? Zawory wydechowe się nie otwierają? jak dostanie obrotów o zwiększy ciśnienie oleju to hydrauliczne regulatory zdołają popchnąć zawór?
Myślę, że temat do zamknięcia. Wszyscy praktycznie piszą, że turbo nie nadaje sie i wgl, a ja zadałem proste pytanie i powód dlaczego nie zrobię tego w oryginalnym obiegu oleju i nie prosiłem o porady co zrobić , żeby zwiększyć ciśnienie oleju, bo podałem jasny powód, a chłodnica oleju juz zamontowana jest.
jeżeli problem powruci a ciśnienie będzie za słabe to zawsze na pąpie oleju można zwiększyć ciśnienie
Zespół wirujący składa się z 7 wirników. Panewki są smarowane olejem pod ciśnieniem. Spróbuję zwiększyć ciśnienie podawanego oleju i sprawdzę efekt. Czy jest to możliwe, że w widmach drgań względnych wału pompy jest brak częstotliwości łopatkowych, które dominują w widmach drgań bezwzględnych korpusu łożyskowego od strony ssawnej pompy.
Spróbuj podmienić świecę na inną. Jeśli mimo tego nie uruchomisz silnika, to wlej strzykawką do cylindra ok. 1 cm 3 czystej benzyny i ponów uruchamianie silnika. W przypadku, gdy silnik zaskoczy i chwile popracuje, to będzie oznaczać, iż gaźnik nie podaje paliwa (zabrudzone dysze), może niepoprawnie jest dokręcony do cylindra lub bez uszczelki. Oczywiście...
Mam z avensis podobny problem na ciepłym i na zimnym jednakowo ciężko pali. Zmieniłem baterie na większą i trochę pomogło. Dolałem oleju do ropy i jakby ręko odjął .Zwiększyłem tym ciśnienie układu paliwowego. Auto ma 230tyś i poza tym żadnej awarii
Dodatkową korzyścią tych metod jest możliwość użytkowania mieszaniny tlenku węgla i wodoru do celów opałowych lub syntezy związków organicznych. To nie lepiej od razu wsadzić tam jakiś mały reaktor atomowy :?: Moim zdaniem wtrysk wody jest bardziej "korozjogenny" A zwiększone ciśnienie oleju powoduje kawitacje, która też jest szkodaliwa dla silnika...
85 bar powinno skręcić kołami na postoju. Z orbitrola jest powrót do zbiornika z olejem spróbuj przy orbitrolu zmniejszyć średnicę powrotu. Przewód ciśnieniowy do orbitrola skąd wychodzi ?
Min 2 bar przy 2000 obrotów z temp 80 stC. Max 7,0 bar przy zwiększonej szybkości obrotów.
Co do kapania oleju z dyszy to niby da się to zminimalizować ale objętość linii oleju za elektrozaworem musi być naprawdę minimalna, mam jeden palniczek do przerobienia i myślałem o jego przeróbce na ciśnieniowy właśnie ze zbiornikiem który będzie zalewany olejem i utrzymywane będzie w nim ciśnienie powietrza ok 0,8bar , praca bez reduktora oleju. A...
Do klawiatury dociera olej (sprawdzone na wszystkich cylindrach). Do ostatniej panewki też. Reasumując jeżeli ciśnienie jest poniżej 6 bar jest ok. Wyższe może rozerwać filtr (jedyne potwierdzone zagrożenie). Moje obawy były związane z tym iż kanał olejowy na półpanewki jest od góry i zwiększone ciśnienie będzie mocniej dociskać wał na dolną półpanewkę.
Sprawdź ciśnienie na cylindrach
cugi - chyba, że pod zbiornik oleju, podłączy się wlot pary powodując zwiększone ciśnienie na otworze który podaje olej, wtedy powinno działać. Tylko trzeba zrobić też odolejacz na wylocie.
Jeżeli korba mu blokowała to boje się o zwiększone ciśnienie atmosferyczne. A napisz czy olej próbował przez ten korek wydostawać się gdzie mógł ?,czyli nieszczelność. Kiedyś się spotkałem że ktoś po zakupie kompresora nie wkręcił właściwego korka oleju ale mu wywaliło ten transportowy korek.Czyli taki aby się olej nie wylewał jak w czasie transport.
Do sprawdzenie ciśnienie oleju. Sprawdź na gorącym silniku, najlepiej wtedy po tym, jak Ci miga. Poprstu najprawidopodobniej masz za niskie ciśnienie oleju, jak zwiększysz obroty ciśnienie rośnie normalna rzecz. Zobczysz jakie będzie ciśnienie na biegu jałowym, gdy olej jest gorący. Pisząc "gdy wskazówka temp. dojdzie do ok 90 st." masz na myśli temp....
Dobrałem się do tego zaworu i faktycznie, stoi w miejscu. po spięciu na krótko silnik się odezwał. Lecz pojawił się inny problem, myślałem że zawór znajduje się po 4 śrubami trzymającymi głowice. Poluzowałem je i wylało się trochę oleju z silnika. Pasuje go teraz uzupełnić, tylko jaki kupić olej? i ile tego oleju mieści się w silniku ?
Witam, przyjechał do mnie passat w którym zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju podczas jazdy. Podłączyłem manometr i na biegu jałowym na w miarę ciepłym silniku ciśnienie oleju wynosi 2.0 bar a po dodaniu gazu nie wzrasta. Czy tak ma być czy pompa oleju padła ? Według danych technicznych: Min. 2,0/ 2000 (80° C) Max 7,0 bar przy zwiększonej szybkości...
3. Czy na problem "skakania wskazówki" może mieć wpływ to, że silnik jest rozgrzany? Dodam jeszcze że, ogólnie na ciśnienie oleju ma wpływ temperatura, bo ciepły olej jest rzadszy i łatwiej (i szybciej) przepływa przez różne szpary, a i te szpary potrafią się zwiększyć z uwagi na rozszerzalność cieplną.
Właśnie po to zasugerowałem demontaż ,,dzielnika,, abyś zobaczył jak to działa i jak jest realizowany podział oleju. Regulacją nacisku sprężyny tłoczka zmienisz ilość oleju na poszczególne rozdzielacze.
Witam. Mam kompresor kupiony z autem.GHH-RAND CS80 Problem mam z ciśnieniem oleju w instrukcji pisze że max 2.5 bara. Ja na zimnym mam 0.8bar a jak się zagrzeje to schodzi do 0.5 bar. Jak dodam gazu aby zwiększyć obroty ciśnienie minimalnie wzrasta nie tak jak w samochodzie gdzie cisnienie mocno rośnie. Sprawdziłem sitko ssące olej ale jest czyste....
odp typu ,,oddaj do mechanika" w niczym mi nie pomogą. Z dociekania "czemu to tak się zrobiło" po lakonicznym opisie, też nic nie będzie. Generalnie przyczyna wyjściowa jest jedna - z jakiegoś powodu dochodzi do tarcia pomiędzy czopem wału, a materiałem ślizgowym panewki. Ten się uplastycznia i wręcz przylepia do czopu - na skutek zwiększonego tarcia,...
Trochę trudno ocenić na podstawie tych zdjęć. Ale rozumiem, że chodzi o zużycie płaszczyzny pionowej. Więc pytanie jaki jest luż wzdużny wału (oczywiście z założoną panewką ioporową)? Ponadto zużycie (zwiększony luz) nie wpływa specjalnie na wielkość ciśnienia. Niby nasuwa się wniosek, że panewki zawsze były na dnie misy, ale to chyba przesda. Ponadto...
Z całym szacunkiem, jeśli chodzi o pierścienie, to jest to nieistotne, ponieważ z 0,9 bara na 1 bar po zalaniu 5 ml oleju na tłok, gdzie inne mają 12,5-13,3 bara, to chyba jednak nieznacznie zwiększone ciśnienie. Tym bardziej, że jest mierzone zegarem analogowym. Ewidentnie go nie ma, co oznacza, że winna jest góra... tak dla innych, którzy to czytają. Reklamę...
Witam Mam takie pytanko, czy wie ktoś może dlaczego ciśnienie oleju spada przy zwiększeniu liczby obrotów silnika ursus c-328?
Witam. Przeczytałem od deski do deski całość. Jest też dużo na ten temat na innych forach. Mam silnik benzynowy 6v z gazem i nie jestem w stanie wszystkiego popróbować. Jeżeli byłby chętny z okolic Kętrzyna udostępnię silnik v6 benzyna do testów. Co do diesla, dodanie pary wodnej o temperaturze poniżej temperatury 100% odparowania oleju napędowego zwiększy...
Ciśnienie ok oleju też nic nie ubywa raczej coś z gaźnikiem sprawdzę gaźnik i dam znać
Nie rozumiem aluzji, po uszczelnieniu uzyskałem max 0,1 bara, przy sofcie 480Ps doładowanie dalej było na poziomie 1,1 do 1,2 bara. Prawdą jest, że nie dokładnie sprawdziliśmy szczelność układu dolotowego! Po zmianie softu doładowanie zwiększyło się do 1,55 bar i spalanie spadło mi tak o ok 2 litry, w pracach lokalnych, nie testowałem jeszcze softu...
Witam Czujnik dać w połączeniu z rezystorem tak, żeby tworzył dzielnik napięciowy a następnie dopasować sygnał do wskaźnika przy pomocy wzmacniacza operacyjnego. Trudno jednoznacznie doradzić nie znając parametrów wskaźnika czy czujnika ale mniejwięcej wg takiej zasady należałoby rozpatrywać problem. -- pozdrawiam
zapala się na około 3s a potem sama gaśnie. Ponownie włączam i wyłączam rewers i błąd się powtarza. Gdy zwiększę obroty na około 1200 błąd nie wyskakuje
Jeszcze podmieniłbym od sprawnego cyklopa dzielnik strumienia.Zrób tak jak kładziesz ładowaczem to nie opuszczaj łap tylko podnieś je na maksa do góry gdy będziesz podnosił wysięgnik to jedną ręką ciągnij wajchę od wysięgnika a drugą ręką popchnij wajchę od łap w ten sposób zamkniesz przepływ oleju w rozdzielaczu 2-sekcyjnym i zwiększysz wydatek i ciśnienie...
Witam, silnik kopci niesamowicie, ale raczej białym dymem a nie niebieskim. Oleju chla tyle co benzyny Właśnie sprawdziłem sprężanie na cylindrach i generalnie jest tak: 1. Na pierwszych trzech 0,7 na czwartym 0,6 Mpa czyli dużo za mało. 2. Po zalaniu cylindrów olejem powtórne badanie wykazało zwiększenie ciśnienie do 0,8 MPa. Jak myślicie, moim zdaniem...
Czujnik przegrzania stopnia śrubowego. Zablokuj na sztywno cewkę gaszenia i znajdź czujnik, który ją wyłącza metodą kolejnego mostkowania. Doprowadź do ładu instalację elektryczną maszyny. Zbadaj też ciśnienie oleju w silniku. Zacznij coś działać, bo przywaliłeś się do tego jednego czujnika i wymiany oleju, oraz separatora jak rzep do psiego ogona nie...
Mam pytanie, jak wyłaczyć brzęczyk który włącza sie podczas jazdy wraz z kontrolką od oleju, niby powinen włączać sie w momencie gdy jest niskie lub wysokie ciśnienie oleju ale ciśnieni jest ok,wyłącza sie dopiero jak zwiększą sie obroty silnika, nie pomaga też odłączenie czujników, może ktos wie gdzie zlokalizowany jest brzeczyk lub jak go wyłączyć??
jeżeli twierdzisz że na innym ciągniku pracuje to Twój ciągnik daje małe ciśnienie na cylinder zwiększ obroty ciągnika przy obracaniu
Witam. Pompa ma za zadanie wytworzyć odpowiednie ciśnienie w układzie. A zwiększone zużycie paliwa i zwiększający się poziom oleju to nic innego jak dodatkowy dotrysk paliwa celem wypalenia DPF. Paliwo się nie spala w cylindrze i ścieka do miski. Szukałbym przyczyny w DPF. Może trzeba mu kompem wymusic wypalenie.
Na silniku kolo 2 razy mniejsze niż na sprężarce ,w necie są kalkulatory przekładni pasowych ,moment się zwiększy 2 razy a obroty spadną o połowe na sprężarce
Miga kontrolka od oleju??!!. A po zwiększeniu obrotów również? Trzeba w takim razie zmierzyć ciśnienie oleju. Wegług serwisówki którą ja mam powinno być 4,1bar /2000rpm. A jaki ma przebieg?? Pozdr Ps. Z tym olejem to przypominają mi się czasy maluchów po 100kkm. A tak z ciekawości ile kosztuje przeróbka na lewą stronę takiego auta.
Mam nadzieję, że nie zamykam tematu przedwcześnie ale po dwóch dniach prób wydaje się, że wszystko jest OK tzn ciśnienie w normie a ściślej przy 1500 obr.- 4,5 bara przy 1000 obr- 3,5 bara przy 600 obr-1,5-1,8 bara i żadnych niepokojących komunikatów. Co zrobiłem? Postanowiłem, że zanim zacznę rozbierać silnik na kawałki i wymieniać części "na pałę"...
W ramach dalszego sprawdzania podmieniłem zaworek i sprężynę - brak poprawy, ciśnienie oleju nadal ok 5 bar. Doświadczalnie skróciłem sprężynkę i udało się uzyskać ciśnienie 3 bar. Jednak po zwiększeniu obrotów nadal rośnie do 6-7 bar, ale już nie gaśnie na biegu jałowym. Wiem, że to nie jest rozwiązanie problemu.
Poziom oleju nie wzrasta. A tu są parametry DPF. Ciśnienie Wacha się pomiędzy 4-10mbar https://obrazki.elektroda.pl/4034621200_...
Albo zrób próbę olejową, wpuść strzykawką trochę oleju do otworu po świecy i zobacz jak zmieni się ciśnienie sprężania. Jak się zwiększy to pierścienie-cylinder, jeśli nic się nie zwiększy to albo gniazda zaworów albo uszczelka pod głowicą.
Jak sprawdziłeś czujnik? Wszystko wskazuje na jego uszkodzenie. Podaj oznaczenie silnika albo dane auta rocznik moc. Dodano po 8 Na 99% czujnik powinien przy zwiększonych obrotach czyli przy zwiększeniu ciśnienia podać masę na przewód, który idzie bezpośrednio do zegarów. Mierzyłeś ciśnienie oleju czy jest ok? Na próbę możesz podłączyć przewód z czujnika...
Jest układ hydrauliczny w automacie tokarskim , który porusza supportami . Problem polega na tym , że po załączeniu maszyny po dłuższym czasie postoju jeden z siłowników ( pierwszy )pracuje znacznie wolniej niż po powiedzmy 0,5 godz pracy . Musze wtedy na zaworze dławiącym zwiększyć przepływ aby wyglądało to w miarę a po jakimś czasie powrócić do położenia...
Wcześniej kolega powiedział że mu biało niebieski dym leci układu wydechowego więc podstawowa sprawa to brak spalania czyli można podejrzewać zawory i rozrząd. O ile powietrze da się ścisnąć to oleju napędowego już nie i zbyt duże ciśnienie powoduje przedostawanie się oleju napędowego do skrzyni korbowej a stamtąd do miski olejowej i w ten sposób widoczny...
witam ta " margaryna" to olej zmieszany z woda ( dokładniaj parą)i to tworzy taki właśnie nagar , jeśli występuje w dużych ilościach świadczy to o przedostawaniu sie wody albo z układu chłodzenia , albo z cylindrów do komory smarującej , najpierw dogrzewaj silnik na benzynie , zwiększone spalanie może powodować równierz zbyt małe ciśnienie w ogumieniu...
Witam. Punkt I - Problem: Problemem jest rozruch silnika BLDC. Zmagam się z wykonaniem sterowania do silniczka BLDC. Silnik napędza pompę oleju hydraulicznego i o samym silniku nie ma zbyt wielu informacji. Wiadomo tylko, że prawdopodobnie zasilany jest z 12 V, nie posiada czujników określających położenie, a fazy połączone są w trójkąt. Do jego sterowania...
witam. auto Volvo FL 240 silnik Deutz D7E (2013) z 2008 roku problem z ciśnieniem oleju, mianowicie przy zmianach biegów na rozgrzanym oleju (ok 90stopni i więcej) ciśnienie oleju spada że zapala się kontrolka ciśnienia, po zwiększeniu obrotów auto odzyskuje ciśnienie i nic się nie dzieje. wał po szlifie na głównych, panewki nowe kolbenschmidt, korbowodowe...
i jeszcze teraz gość podłożył dwie podkładki pod sprężynę do pompy / nowej pompy - nie wiem po co Podłożył bo chciał zwiększyć ciśnienie na pompie olejowej, tak to się robi. Nowa pompa, to nie znaczy ,że jest dobra. a jak się zagrzeje to na 400 obrotach jest 0,8 at , Wg mnie nie jest jeszcze tak źle, kto sprawdza ciśnienie na tak wolnych obrotach silnika,...
Uznałem ze to pewnie wina zbyt niskiego poziomu płynu hydraulicznego. A wiec uzupełniłem braki. Problem nie zniknął a po za tym okazało się ze płyn ma biały kolor. A wiec wymieniłem cały płyn. Przez 3 dni było 0K a potem problem powrócił. Czy należy odpowietrzyć układ, a jeśli tak to w jaki sposób ? A może problem tkwi w jakiejś nieszczelności lub...
Ile ci razy trzeba powtarzać, że to co ty nazywasz gęstoscią, to jest lepkosć. Gęstość, to masa jednostki objętości w określonej temperaturze i ciśnieniu. Gęstość zmienia się nieznacznie, ze wzrostem temperatury, lepkość znacznie,nawet kilkaset razy. Poczytaj sobiechićby tu https://olejeklimowicz.pl/podstawowe-poj... Lepkość...
A co z miarką oleju?? wydobywa się z niej dym?? Ja osobiście dla upewnienia się czy to napewno z wnętrza silnika wydobywa się "klekot" ściągnąłbym na chwilikę pasek klinowy i odpalił samochód bez niego. Zobaczysz wtedy czy nadal stuka. A sprawdzałeś ciśnienie oleju?? Spotkałem się z takim przypadkiem że silinik w BMW dziwnie stukał po oględzinach okazało...
->Janek Bień Jakoś zupełnie nie mogę sobie wyobrazić uszczelnienia na trzonku zaworu bez uszczelniacza, szczególnie w "kredensie" przy znacznych rozrzutach pasowań. Co do innego stopnia sprężania to w większości fiato-pochodnych zmieniano go przez zmianę kształtu denka tłoka(np silnik do benzyny LO78 ze stopniem sprężania około 8 ma poprostu płaskie...
okazało się że to na 94% zapieczone pierścienie mechanik stwierdził sprawdzał ciśnienie ale nie pamiętam jakie było remontu nie będę robił bo się nie opłaca ładować kasy w stary samochód zrobiłem 36 tys km i branie oleju nie zwiększyło się nie wiem jak bardzo ok 1l na 6 tys sorki że tak długo nie odpowiadałem ale zapomniałem hasła do konta
Fachowcy w aso w mojej okolicy, jak się okazało są niekompetentni. Z jakiego powodu niekompetentni ? Wymiana samych zaworów (bez zmiany softu) skutkuje rozszczelnieniem elementów asb (tłoki, uszczelki, a nawet powoduje powstanie włoskowatych wżerów w dystrybutorze hydraulicznym) spowodowanym zbyt wysokim ciśnieniem, zanieczyszczonym olejem i konstrukcją...
Zagrzany olej klasy 5/40 jest rzadki a pompa olejowa jest zębata i na wolnych obrotach olej spowrotem częściowo wraca poprzez luz międzyzębny i występuje obniżone ciśnienie a co za tym idzie sygnalizacja o braku smarowania poprzez zapalenie się lampki o braku smarowania. Nie poprawiaj fabryki.Dla tego typu silników lej olej 15/w40 a lepiej nawet 10/w40...
Jeśli chodzi o motogodziny to nie wiem bo nie wierzę w ten licznik. Niby 3000, ale ogólnie po 7 tyś motogodzin silnik rozbierany od ładowarki JCB(śilnik Perkinsa) ma ślady honowania na cylindrach. Praktycznie zerowe progi. Nie dymi w odmę itd. Także przypuszczam, że sprężarka będzie miała dużo więcej. Podobnie jak większość skręconego sprzętu z zagranicy....
może być wina czujnika miałem taki przypadek ze silnik po remoncie i po kilku tygodniach zaczęła zapalać się kontrolka gdy obroty weszły ponad 1500 i już nie gasła dopiero po zgaszeniu silnika i odpaleniu go ponownie było wszystko ok do momentu gdy obroty nie zostały zwiększone, ciśnienie manometr pokazywał dobre wymieniłem czujnik i auto śmiga już...
Temat mogę zamknąć. Wyczyściłem, zalałem świeżym olejem i poskładałem. Faktycznie, powodem był zawór odcinający zasilanie przy wzroście ciśnienia. Nowy niestety trochę kosztuje, więc rozebrałem go i zwiększyłem długość tej twardej sprężyny z 31 na 33 mm. Efekt? Wyłącza pompę gdy zrobi ciśnienie i włącza/wyłącza ją gdy naciśnie/zwolni się nacisk na pistolet....
Witam. MID 144 PSID 25 FMI 1 Wyciek powietrza . Dane prawidłowe, ale poniżej normalnego zakresu roboczego. Warunki występowania kodu usterki: Kod usterki zostaje wygenerowany, jeśli pojazd wykazuje zbyt wysokie zużycie powietrza w trakcie normalnej jazdy z prędkością około 50 km/h. Możliwe przyczyny: Nieszczelność w układzie pneumatycznym pojazdu lub...
Dzieki, czytalem wczysniej ten post jednak nie moglem sciagnac pliku, teraz na szczescie sie udalo:) Druga czesc pytania dotyczyla kontrolki turbo, przy jakim cisnieniu zaczyna ona sygnalizowac awarie?Aby nie bylo tak ze podniose cisnienie doladowania i ta bedzie caly czas sie swiecic.Fakt, mozna ja odlaczyc ale to chyba mija sie z celem, albo po prostu...
Luz będzie i tak ponieważ łożyska turbosprężarki utrzymują się na filmie olejowym. Jeżeli naprawdę chcesz sprawdzić luz na turbosprężarce to musisz patrzeć czy sprężarka lub turbina nie ociera o obudowę(to świadczy luzach) i czy nie powstały jakieś uszkodzenia mechaniczne (np uszczerbanie). Inne możliwości to zanieczyszczenie kanałów olejowych przez...
Witam Kiedy silnik jest zimny wszystko pracuje jak należy, natomiast po nagrzaniu przy około 80 st C następuje w ułamku sekundy pogorszenie pracy silnika, czuć nierówną pracę silnika, a przy pełnym otwarciu przepustnicy silnik dość wolno wkręca się w obroty oraz strzela w kolektor ssący. Sprawdzona cała elektronika, czas wtrysku ok 4 ms przed nagrzaniem...
Tak, wytworzyć odpowiednie ciśnienie załączenia, jest to sygnał dla sterownika o zwiększonym zapotrzebowaniu na moc. Tyle że nie ma on nic wspólnego, z tym, czy wspomaganie jest czy go nie ma.
Nie jest to aż tak strasznie skomplikowane. Jest możliwość aby z jednej pompy zasilać dwa odbiorniki ale w takowym układzie musimy zastosować dzielnik strumienia. Wówczas rozdzielacz i wspomaganie będą działać niezależnie. Zębata pompa jest wystarczająca, trzeba tylko dobrać odpowiednią wydajność. Dobierając pompę należy wziąć pod uwagę dwie najważniejsze...
Jest możliwe stosowanie pomp dwustrumieniowych o różnych ciśnieniach maksymalnych i różnej wydajności, przy jednym siłowniku. Przy małym oporze pracuje pompa o niższym ciśnieniu i dużej wydajności, natomiast przy zwiększeniu oporu włącza się strumień oleju z pompy o wyższym ciśnieniu i małej wydajności. Należy tylko rozwiązać zabezpieczenie, aby wyższe...
Witam. Mam problem z silnikiem sw 400 zamontowanym w kombajnie Bizon Z056. Silnik kupiony, od człowieka, który mówił, że silnik chodził w agregacie. Następnie silnik sprawdzony w POM - Jankowski okolice Łęczycy. Sprawdzone sprężanie ciśnienie, wymiana pompy i smoka oleju. Pompa wtryskowa wymieniona na oryginalną od Bizona, bo tamta gabarytowo była mniejsza...
Sory że nie brałem udziału w tych rozmowach, ale po prostu nie miałem czasu.Co do tych sprężarek, nie mówię ,iż za każdym razem trzeba wymieniać sprężarkę, ale prawda jest tak , że zapchanie wynika z tego że sprężarka przepuści olej, jeżeli jest to tylko przypchanie czyli nie "idzie" cały parownik to ok.Ale jeśli ją blokuje dość solidnie to wchodzi...
Pompa oleju musi zwiększyć wydajność wraz ze wzrostem obrotów silnika.
Czy powodem uszkodzonogeo intercoolera może być zwiększenie dymienia samochodu Wydaje mi się że tak. Intercooler wygląda na nieszczelny ale weź kompresor nabij ciśnienie w dolot spryskaj pianą i patrz gdzie bąbluje
Idąc tym tropem, jeżeli będzie nagminnie przegrzewany (pompa hydrauliczna pracująca ze zbyt dużym przepływem) lub np. wentylator będzie pracował przy zbyt wysokiej temperaturze przedmuchiwanej, może on ulec uszkodzeniu. Intrygująca teoria! Pompa hydrauliczna zasysa olej ze zbiornika otwartego, to znaczy na powierzchnię oleju działa ciśnienie atmosferyczne....
mogę żeby zwiększyć twardość sprężyny dodać w środku np. podkładkę żeby mocniej domykał mi się ten zawór? Jak najbardziej - nawet niektóre typy tak mają np. NK100 rotorkompa, z tym że dobrze jest się upewnić przy jakim ciśnieniu następuje otwarcie, w tej dtr jest napisane że ma być 3-4 bary, ja mam w sprężarkach 4-5 więc 4 byłoby optymalnie. Manometr...
Witam, Mam dylemat jak diabli, bo co dokręcę filtr oleju, bo zakładałem nowy jakiś czas temu non stop mi wydmuchuje uszczelkę pod filtrem i rzyga olejem, jest to tak denerwujące że mnie już łeb pęka jak mam stawać na trasie i gapić pod maskę czy nie leje olejem. Dodam że przy wymianie: posmarowałem uszczelkę olejem jak trzeba, dokręcając filtr uważnie...
Temat bardzo ciekawy tylko strasznie źle się czyta przez to stado wielkich "znaffcóff". Nie wiem jakim sposobem chcecie pobierać dodatkową energię z wody. Wodanie nie jest paliwem! Woda jest tylko środkiem odbierającym energię! Powierzchownie przejrzałem 7 stron i nie wie czy ktoś wyjaśnił po co ta woda. Ona służy do tego co daje nam common-rail w dieslu,...
dźwig nie ma nawet siły podnieść wysięgnika bez dodania gazu. Po zmierzeniu ciśnienia na zaworze jest około 100 bar chyba za małe Jestem mechanikiem, konserwatorem tego dźwigu Jakie ciśnienie powinno być wg dokumentacji? Pompa w tej chwili nie może go osiągnąć, bez podniesienia obrotów - zwiększenia wydatku. Znajdź przyczynę obniżenia ciśnienia ( zmniejszenia...
Jak pisałem wcześniej w tym silniku jest odprężnik i ciężko zmierzyć kompresję. Do nowo złożonych silników poleca się się podać 1-2 cm3 oleju do dwu suwa tak by zwiększyć kompresję na nowych niedotartych elementach. 2. Luzy zaworowe wyregulowane? Lepiej dać większe bo po dotarciu i tak wypada skorygować. 3. Częstym problemem tych silników jest pompa...
Jak ma służyć do pompowania kół to musisz jeszcze zastosować jakiś odolejacz ponieważ powietrze z tego kompresora posiada opary oleju ze sprężarki a to źle wpływa na gumę opony. Po pewnym czasie możesz stwierdzić sparciałość opony. Do użytku domowego w celu wykonania zaprawek, nawet jeżeli zwiększysz ciśnienie, lub przedmuchanie czyszczące bez odolejacza...
Witam! W tytule napisałem, że temat będzie dotyczył pompy olejowej i pompy hydraulicznej, ale nie wiem czy tak jest do końca. Problem wygląda następująco: Po uruchomieniu ciągnika kontrolka od ciśnienia oleju gaśnie. Nie świeci się na zimnym silniku (bez względu na obroty). Natomiast na rozgrzanym włącza się na niskim obrotach, a kiedy je zwiększam,...
Na tej pompie chodzą wspomagania w ursusach, w ruskim i ciort wie w czym jeszcze zawsze z orbitrolem 100 i siłownikiem o średnicy wewnętrznej cylindra 50 mm. Napęd na pasek trochę mnie dziwi tak jest to rozwiązane we władku i tam potrafi ślizgać. Osobiście spróbował bym objętość zbiornika zwiększyć bo wiele oleju w nim nie ma a to jest najprościej zrobić...
Witam, mam palnik na olej opałowy i chcę go przerobić na olej przepracowany. W zbiorniku podgrzewam olej przep. ale i tak palnik nie chce odpalić, zwiększyłem ciśnienie na pompce ale to też nie dało żadnych rezultatów. Czy ktoś mógłby jakoś pomóc? Przeczytałem już wiele tematów, ale wszędzie jest to opisane pobieżnie. Pozdrawiam
witam serdecznie W środę wymieniałem panewki 4 szt. Mechanik zalecił wymianę oleju oraz filtra. Olej wlałem lotos półsyntetyk 10w40. Po wymianie samochód chodzi : http://www.youtube.com/watch?v=2AFbc9JRo... Dodam że zalecono mi wlanie motodoktora który miał rzekomo zagęścic olej i miało zwiększyć się cisnienie oleju. Proszę o jakieś...
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Wymieniałem dzisiaj żonie olej w silniku. Sprzedawca sprzedał mi 4L, bo tyle miało wejść. Starego oleju zleciało prawie 5L. Wlałem 4L nowego i jest mało. Nie wiem czy sprzedawca się pomylił. Samochód to polo 9n 1,4tdi silnik amf. Sklepy już zamknięte. Auto potrzebne. Olej jaki wlałem Motor oil 5W30 ACEA C3. Mam jeszcze trochę oleju elf 5W30 ACEA C4...
Ciśnienie mierzyłem. Na zimnym silniku wskazuje 0, dopiero po zwiększeniu obrotów ciśnienie idzie na 2,5 pod 3 bar na wolnych obrotach. Na ok. 2 tys. jest już 5 bar. Na ciepłym nic się nie dzieje, ciśnienie jest od razu i tez trzyma podobnie jak i na zimnym. Może mu płukankę zrobić? Może coś się zapchało?
Płyn chłodniczy ma kolor pomarańczowy jednolity, wycieków żadnych nie ma auto stoi w garażu świeżych plam nie ma, właśnie wróciliśmy od mechanika sprawdził ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach wykazało zwiększenie z normy 11bar na 16bar, więc to stosownie za dużo, mechanik mówi że prawdopodobnie pierścienie zgarniające są zapieczone i będą...
Za małe ciśnienie wtrysku raczej nie. Temperatura spalin jest tym wyższa im więcej i dokładniej jest spalane paliwo w cylindrze. Przy małym ciśnieniu na wtryskiwaczach trzeba by się spodziewać raczej pogorszonego spalania.Początek wtrysku paliwa jak najbardziej ale tylko gdy jest za wczesny. Zbyt małe ciśnienie wtrysku - utrudniony oraz opóźniony zapłon...
Panowie pomocy !!! Mam ciągły problem ze swoim sprinterem 2.2 cdi... OM651. Temat stary jak węgiel, ale ponieważ walczę ostatnio z takim przypadkiem, to mam swoje 3 grosze do dodania. Główną przyczyną zacierania się silników 2.2 cdi po 2011 roku to wadliwy układ smarowania silnika i dość wysoka temperatura pracy (powyżej 95'C). Na wstępnie należy wspomnieć,...
Przede wszystkim nie można zwiększyć siły obrotu wały, przy jednoczesnym zwiększaniu obrotów. Zwiększanie siły jest przy obniżaniu obrotów. Zmniejszanie siły przy zwiększaniu obrotów. Przy czym to co tu nazwałeś siłą, prawidłowo nazywa się moment obrotowy. A druga sprawa, to co nazywasz "siłą siłownika" to też jest moc. 220t to czysta siła. Ale gdy...
Bezpiecznie możesz mieć ciśnienie maksymalne 0.4 bara na oryginalnych korbowodach. Nie zmienia faktu, że musisz zmienić mapy zapłonu i paliwa. Ale do rzeczy: potrzebujesz kolektor wydechowy, turbosprężarkę, zawór Blow-Up, spływ oleju do miski, smarowanie turbosprężarki ciśnieniowe, intercooler. Bardzo temat dołożenia turbo jest opisany na forach BMW....
Jak dostał obrotów to i ciśnienie się zwiększyło. Daj to komuś kto się zna na tym bo ile można uszczelniacze wymieniać? Jak pochlapalo pasek rozrządu to też go powinieneś wymienić.
http://obrazki.elektroda.pl/6432744300_1... Badacze pracujący dla Siemensa mają zamiar znacząco zwiększyć wydajność cieplnych elektrowni słonecznych, a co za tym idzie, zredukować koszty tej neutralnej dla klimatu metody wytwarzania prądu. Kluczem do tego są roztopione sole stanowiące nośnik ciepła. W kooperacji z partnerami, Siemens zbuduje...
Ale panowie zeszli na orki temat. Ja pisząc o prądzie i o ekologiczne, energooszczędne pojazdy typu sam. Świadectwo energetyczne A+++ w tym przedziale i grupie się znajduję. I zalety wymieniam jak to wygląda prawidłowo korzystanie z akumulatora i silnika. Szanowny Panie Vodiczka, moi klienci mają się dobrze, a nawet ratuję ze złomu i odkupuję silnik...
Jestem po pomiarach na zimnym silniku 5bar po pół godz spada do około 2bar obroty 700.przy zwiększeniu obrotów do 2tys ciśnienie wzrasta do 5bar.Czujnik TRW 0,3-0,5 bar TRW-M KHD 20Nm https://obrazki.elektroda.pl/7869787100_...
20488 Zawartość EGR, ilość zwracanych gazów EGR jest za mała i nie można jej zwiększyć do wymaganego poziomu. Usterka może mieć następujące przyczyny: Klapka w zaworze EGR nie może zostać otwarta. Powodem może być zablokowanie klapy lub zbyt małe ciśnienie siłownika sterującego, albo zbyt duży wewnętrzny przeciek w siłowniku sterującym. Zawór proporcjonalny...
po zdjęciu kolektora wydechowego okazało się, że olej leje się zaworami, które to były naprawiane miesiąc temu Podczas jazdy po puszczeniu pedału gazu z tłumika wydobywa się chmura niebieskiego dymu i tak średnio co 5 sekund To świadczy o tym, że silnik oddycha "rękawami" Zawory nic nie maja do tego, bo to jest silnik doładowany i w kanale dolotowym...
Mierzy się na ciepło, wg. mnie masz dobre. 1 bar na biegu jałowym to dobre ciśnienie po nagrzaniu lecz gdy zwiększysz nieco obroty do ok. 2000-3000 obr / min powinno od razu pójść w górę ponad 3 Bary. Ale zobacz do instrukcji samochodu jakie ciśnienie zaleca producent.
Witam. Wszystkich mam problem z volvo v50 w 2.0 D w zastraszającym tępię przybywa w nim olej około 1/1,5L na 2tys km w trasie a po miejscu robi to po przejechaniu 300/400km a spalanie mieści się pomiędzy 9/11l ale to oczywiste co sie dzieje z ON silnik pracuje równo nie szarpie i ma moc, według moich diagnoz komputerowych wszystko wygląda ok głownie...
ciśnienie doładowania zwiększyć ciśnienie doładować zwiększyć zwiększyć ciśnienie turbo
mitsumi m35sp schemat wycieraczki szyby tylnej berlingo światłami mijania
Czysty soft do Motoroli V980 - gdzie znaleźć? Kuchenka Amica - zwarcie przy ustawianiu godziny