Witam szanownych forumowiczów. Mieszkam poza miastem, czyli na wsi. :) Utrapieniem jest dla mnie cotygodniowe koszenie trawy (a teren mam nierówny i nachylony), tak więc jak wielu innych konstruktorów postanowiłem ułatwić sobie życie i zbudować zdalnie sterowaną kosiarkę. Pierwotne założenia zakładały zwykłą ;) zdalnie sterowaną kosiarkę na większych...
Choć silniki spalinowe odchodzą już w zapomnienie i pozostanie po nich jedynie nostalgia, cofniemy się dziś w przeszłość i zbadamy tę legendarną konstrukcję zainstalowaną w samochodzie Citroën 2CV. Pokażemy, dlaczego warto studiować ją na wydziale inżynieryjnym i jakie cechy uczyniły całość przykładem myśli projektowej. Porównamy też dany silnik z niemieckim...
To wygląda na uszkodzony regulator który powinien "trzymać" napięcie 14,2 do 14,8 bez względu na obroty.
Jedno co jest pewne alternator jest obcowzbudny i wytwarza pole magnetyczne przez elektromagnesy w stojanie i wirniku. Na pewno mowa o alternatorze?
jeżeli przewine stojan na większy prąd, a więc drutem o większym przekroju to zwiększeniu ulegnie tylko maksymalny prad ładowania czy większy prąd uzyskam też w dolnym zakresie obrotów?
Witam Chcę przerobić alternator samochodowy na magnesy .Alternator ma 6- par biegunów i wzbudza się przy około 1000 obr/min. Potrzebuję aby dawał pełne napięcie przy połowie tych obrotów .czy jak zwiększę ilość biegunów to uzyskam zamierzony cel ?
Witam. Jestem tutaj nowy i za jakieś błędy przepraszam. Proszę, aby mnie pouczać 1Czy można przewinąć alternator tak, aby dawał 12v ale przy mniejszym momencie obrotowym??(alternator od malucha miałby za zadanie ładować akumulator 12v 45A) 2Chciałbym zrobić coś takiego jak na foto i odlać coś podobnego z włókna szklanego i żywicy (aby było lekkie) dało...
Witam wszystkich, Otrzymalem od Opel nie ladujacy alternator Hitachi-12v,70A. Nawiniety jest podwojnym drutem i polaczony w gwiazde. Zamierzam zmienic to przedluzajac uzwojenie o cala dludosc. Drut jest chyba 1,2 albo 1,3-gruby i 10 w rowku.Czy cos pozytywnego o trzymam przy polaczeniu w pojedynczy drut. Chodzi mi o zmniejsenie potrzebnych obrotow....
Mam prośbe do kolegów.Czy ktos z was przewijał juz alternator samochodowy i może podać ilośc zwojów i średnice drutu aby mozna uzyskać ok. 220v ewentualnie jaka moc mozna uzyskać i czy jest to w miare ekonomiczne.
Witam! Mam pytanie czy możliwe jest przewinięcie alternatora na jednofazową prądnicę synchroniczną 230V tak aby mógł on oddawać moc zbliżoną do tej z przed przewinięcia ?
Witam. Zbudowałem koło wodne nasiębierne o średnicy 120cm, które napędza strumyk o natężeniu ok 10l/1s, i spadzie 150cm. Koło ma ok 30 obr/min zamontowałem przekładnię 1:30, która napędza alternator (po wzbudzeniu obroty zwalniają go do 300-400 obr/min , który ładuje akumulator. Alternator się wzbudza ale ładuje 3-4 A, co daje jakieś 36-48 watt, i czy...
Panowie, wytłumaczcie mi, skąd alternatory maja taką wydajnośc pradową? Trzy fazy, połaczone czasami w trójkąt, czasami w gwiazdę, nawinięte przykładowo uzwojeniem 1,1 mm i mozesz z niego pobierać 45A. No przecież jak nawijasz transformator, to musisz być naprawdę odważny aby przyjąc gęstość prądu 4A \ mm2 A tutaj... Przykład na fotografii-drut mierzony...
Witam! Potrzebuję regulatora obrotów silnika 230v 1.5kw. Chcę go zastosować do napędzania alternatorów.
Witam posiadam ciągnik rolniczy z alternatorem 55 Amper i akumulatorem 110Ah. Potrzebuje do niego podłączyć opryskiwacz sadowniczy który ma 6 silników 100W . Do tego światła drogowe 4 halogeny, radio czyli razem w granicach 1000W czy ten alternator podoła temu, a jeśli nie to czy jest możliwość jakoś usprawnić układ elektryczny w ciągniku. Wydaje mi...
Witam Forumowiczów. Próbuję na stole uruchomić taki alternator, jak na zdjęciu. Net przeszukałem, moze ktos znajdzie COŚ co ja nie widziałem. Jak to zrobić? Próbowane z akumulatorem w pełni naładowanym ( ok.13V), zasilaczem 12,2 V, rozładowanym akumulatorem (prąd ładowania 3A). Obroty zadane z wiertarki ( z tabliczki około 1300 obr/min.). Liczę, że...
Witam ponownie po jakims czasie probowalem dzis napedzic alternator silnikczkiem od wentylatora niesety to co otrzymalem to jedynie 0,25V czyli cale nic czy istnieja jakis sposob zeby napedzic alternator mniejsza sila znaczy zeby na wale byly male obroty a alternator dal mi 12v ewentulanie czy wiece czy jest jakis silnik o duzej mocy i obrotach przynajmniej...
W starym, zamkniętym temacie Rzuuf napisał: "Zasada łączenia jest taka sama, jak dla prądu stałego..." /http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Rozumiem...trochę- ale to za mało do mojego pomysłu. Na konkretnym przykładzie- bo tak najłatwiej wyjaśnić: - chcę z posiadanych urządzeń uzyskać maksymalne napięcie "zmienne" do zasilenia grzałek....
Witajcie, mam alternator samowzbudny z magnesami neodymowymi zatopionymi w wirniku, produkcji MADE IN CCCR . Obroty wzbudzenia żedu 1250/s,mam pytanie jak go przerobić na wolniejsze obroty. Czekam na odpowiedż , z góry dziękuję, i pozdrawiam
Witam, Posiadam silnik Yamahy, 2 suwowy 15KM. http://obrazki.elektroda.net/91_12403981... http://obrazki.elektroda.net/66_12403982... http://obrazki.elektroda.net/63_12403983... W ramach tuningu silnik dostał już rozrusznik ale chciał bym zamontować alternator o większej mocy niż fabryczny (który ma chyba tylko 5W). Myślałem...
Mianowicie jest tam alternator wielkości DF, żuka i podczas jazdy na światłach łądowanie jest ok ale dodatkowe 9A pobierane przez 2 wentylatory powoduja że napięcie spada do 26,1V i wiadome - problemy z rannym rozruchem. Regulator daje całe napięcie na szczotki ale wydajność prądowa alternatora jest mała i nie wydoli. Wie ktoś może co poradzić na to....
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza. Obrotomierz jest w wersji z podłączeniem do alternatora. Niestety zainstalowany w samochodzie alternator nie ma wyjścia do obrotomierza. Interesuje mnie jak jest zrobione wyjście w takim alternatorze? Czy jest to wyprowadzenie z uzwojeń tego alternatora czy też oddzielna cewka? Jakie są tam poziomy napięcia...
Witam Nawet nie wiem jak nazwać ów układ. Jak ktoś podpowie zmienię temat. Poszukuję kogoś kto potrafił by zrobic układ który były podłączony do alternatora wyjscie W - sygnał obrotomierza. I tak Układ miałby zadanie załączyć przekażnik po osiągnięciu przez alternator określonych obrotów, a po spadku obrotów poniżej określonego poziomu przekaznik miałby...
mam duzo roznych zeczy na temat elektrowni wiatrowych http://blueenergy.org/NewFiles/PicturePa... Dodano po 40 Prądnica z alternatora BOSCH Pytanie: Mam alternator ile mocy mogę z niego uzyskać po przerobieniu na prądnicę? Wstęp: Często spotykam się z "magikami", którzy rzekomo uzyskują wielkie moce...
Obroty alternatora to obroty silnika x2, przy takich objawach alternator kwalifikuje się do naprawy
zastanawia mnie co wspólnego ma wzrost obrotów ze spadkiem ładowania? Przy niskim napięciu ładowania sterownik silnika podnosi jego obroty żeby np. zwiększyć wydajność alternatora która zależy od obrotów.
Osobiście słyszałem opinie, że wypada podnieść obroty silnika dawcy w momencie odpalania silnika biorcy, aby zwiększyć obroty alternatora, a co za tym idzie wydajność prądową.
Możesz mieć jeszcze alternator słabej wydajności (uszkodzony), bo nie wiemy jak był sprawdzany na stole. Tu dobrze by pomierzyć prądy. ps. próbowałeś po odpaleniu przegazować (zwiększyć obroty) i wtedy mierzyć? klemy masowej IBS Co to za dewajs? Pomiar prądu?
Przewody łączące alternator z elektroniką przesyłają informacje o stanie alternatora, komputer musi dostać informację, że z alternatorem jest coś nie tak. Albo jest jakaś mądrość a alternatorze, która przestała działać i nie posyła informacji do kompa, ze alternator jest OK, zwykle jest to magistrala dwuprzewodowa. Może być, że komputer jest taki mądry,...
Bez regulatora ten agregat nie będzie działał, każde zmniejszenie obciążenia alternatora spowoduje nagły wzrost obrotów a zwiększenie, zgaśnięcie silnika. Taka sprężynka kosztuje kilka złotych. Podważ simering wkrętakiem, tak aby nie uszkodzić wału, tam nie ma żadnej nakładki, po prostu jest on aluminiowy.
Fizyka jest nieubłagana i nie istnieją magiczne zaklęcia, które by ten stan zmieniły. U=n* dφ/dt Fizyka nie jest do błagania ani do modlitwy - Fizyka to Nauka - ten wzór trzeba umieć czytać. Trzeba rozróżnić strumien elektromagnetyczny silnika indykcyjnego od strumienia magnetycznego prądnicy synchronicznej i ich przebiegi. Mam pytania: n* w silniku...
Ogólnie zamontuje się jakaś przekładnie, żeby zwiększyć obroty alternatora żeby w ogóle ładował, na razie jest to tylko w postaci pomysłu, i chciałem się dowiedzieć czy coś takiego ma w ogóle rację bytu czy w ten sposób uda mi się zasilać domek czy lepiej sobie to podarować, a jeśli chodzi o to na ile by miało wystarczyć prądu z akumulatorów w bezwietrzne...
Albo nie bawić się w kombinowanie w przerabianie kół pasowych i zwiększyć minimalnie obroty biegu jałowego i po zawodach. Ciągnik służy do pracy a nie do stania w korkach w mieście na wolnych obrotach :D
W takim razie musisz sam doprowadzić przewody tak jak robią to ci którzy podłączają wzmacniacze po kilkaset wat. Czeka Cię przeprowadzenie dodatkowych przewodów o przekroju kilku-kilkanastu milimetrów kwadrat. Do tego jakiś UPS 2000-3000W. Założenie zabezpieczenia nadprądowego przy akumulatorze. Oczywiście taki piekarnik szybko rozładuje akumulator....
Odłącz od szczotkotrzymacza przewód z mostka, wchodzi za plastikową obudowę alternatora i dodatkowym kabelkiem połącz wolny styk na szczotkotrzymaczu z plusem na alternatorze Świetny pomysł, odpalenie alternatora na maxa z pominięciem regulatora. Gratuluję. Maluchy tak mają. Jedynym rozwiązaniem jest zwiększenie obrotów alternatora na jałowym. Ale...
Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
Alternator może dawać takie napiecie (7V) przy odłączonym akumulatorze. Według mnie za małe ma obroty alternator przy wolnych obrotach silnika. Można je zwiększyć przez zmianę (zmiejszenie) średnicy koła pasowego na alternatorze.
Tu są przykładowe charakterystyki kilku alternatorów: http://obrazki.elektroda.pl/4946996500_1... Jak widać, wymiana alternatora 63A na 72A może wcale nie przynieść poprawy wydajności prądowej dla 1500 obr/min - to wręcz katastrofa, natomiast zwiększenie obrotów KAŻDEGO alternatora daje przyrost wydajności prądowej.
jeżeli 1300 W to przy 14V masz prawie 100A to raczej oryginalny alternator nie da rady chyba że ta moc będzie pobierana w niedługim czasie ale i tak dał bym większy alternator jakieś 150 lub 180 A i wtedy większy akumulator żeby dał radę na postoju a zwiększenie obrotów biegu jałowego to dobry pomysł stare mietki tak miały żeby się szybciej nagrzewały...
alternator jako prądnica obcowzbudna Generalnie alternator jest samowzbudny. jest wzbudzana z akumulatora napięciem ~12V Z akumulatora wzbudzenie jest tylko w momencie rozruchu. Nie znalazłem konkretnej informacji/ odpowiedzi, czy po zwiększeniu napięcia wzbudzenia zwiększy się napięcie wyindukowane w uzwojeniu stojana. Oczywiście, że się zwiększy....
Przy opisanych objawach (między innymi mrugająca kontrolka ładowania) sprawdziłbym jak się zachowuje napięcie (najlepiej woltomierzem wskazówkowym), przy załączonych światłach i zwiększonych obrotach na alternatorze . Jeżeli pływa, to w pierwszej kolejności sprawdziłbym stan szczotek w alternatorze (może być za krótka i niepewny kontakt z pierścieniem)
Witam mam problem z kontrolką ładowanie gdy odpalę auto kontrolka gaśnie jest ok ale jak załączę np halogeny czy inne odbiorniki to kontrolka świeci się albo miga gaśnie dopiero gdy zwiększę obroty silnika alternator sprawdzony na stole jest ok przewody do niego też sprawdziłem proszę o pomoc
Nic nie wyjdzie. Zmniejszysz przekrój magnetowodu a przez to spadnie strumień magnetyczny, a przez to SEM, a przez to moc, itd. nie szlifuj żłobków. SEM zależy liniowo od strumienia magnetycznego oraz od prędkości jego zmian. Na strumień magnetyczny wpływ mają zastosowane magnesy, dlatego lepsze wyniki uzyskiwane są ze wzbudzenia elektrycznego. Ale...
MAN TGL 8.210 Rocznik 2006 Brak wskazań zegarów, (brak obrotomierza, prędkościomierza, wskaźniki powietrza) Czasami "zaskoczy" obrotomierz. Na wyświetlaczu "Awaria jednostki CAN" Problem pojawił się po próbie odpalenia samochodu na "słabych" akumulatorach. Samochód nie chciał odpalić, zostały podładowane akumulator i odpalił, ale znikły wskaźniki. (uprzedzam...
Popatrz na wykres w poście #4 (kol. SQLmaster), można przyjąć że dla tego alternatora obroty "robocze" to 3000/min. Dalsze zwiększanie obrotów nie powoduje już znaczącego przyrostu mocy, gdyż regulator nie pozwala na zwiększenie napięcia, a dopuszczalny prąd tylko o tyle się zwiększa, o ile poprawia się chłodzenie (na osi wirnika jest wentylator). Przedstawiony...
Można dać przekładnię pasową i zwiększyć obroty.
Przekaznik nr 5 nr na nim 373. Zwiększenie obrotów nic nie daje. Na starym alternatorze wszystko było ok zaczęło się po rozrządzie i wymianie alternatora. Jakie napiecia powinny być na kostce od alternatora? Z tego przekaźnika jeden przewod idzie na sygnał do rozrusznika a drugi do alternatora. Teraz wyjelem przekaznik i jeżdżę bez wszystko wydaje mi...
Jak zapalam to ma 1 obrotów po chwili spadają do 0,7.
Witam. W zwykłym (czyli 9-cio diodowy, regulator czarny kapelusik) alternatorze Bosch wymieniłem mostek, stojan i regulator. Alternator wzbudza się dopiero po osiągnięciu przez niego około 4000 rpm (silnik około 2000 rpm). Na wolnych obrotach kompletnie nie ładuje (lampka od alternatora nie świeci), dopiero zwiększenie obrotów powyżej 1500 skutkuje...
Chciałem profilaktycznie sprawdzić alternator. Wymontowałem go i oddałem elektrykowi. Po "regeneracji" po uruchomieniu silnika po kilku, kilkunastu sekundach na wolnych obrotach nie ma ładowania. Wystarczy lekko zwiększyć obroty i ładowanie wraca. Wymontowałem go ponownie i oddałem na reklamację.Elektryk niby wymienił regulator, zrobił test i stwierdził...
Jeszcze zapomniałem napisać, a myślę, że to też kluczowe: wcześniej wszystko działało poprawnie, lampka gasła, jak lekko zwiększyły się obroty i ładowanie było, ciągnik stał sporo czasu nieużytkowany. Teraz niestety ta lampka nie gaśnie.
piotrek0207 napisał: pkorol napisał: Hamowanie i napędzanie odbywa za pomocą paska alternatora Czytałem o tym już, że chcesz użyć paska. Chodzi mi o to , że w tym całym łańcuchu w którym przepływa energia z kół do twojego silnika BLDC czy alternatora masz po drodze taką ciężką maszynerię jak silnik spalinowy, jego bezwładność, sprężanie. Zanim ta energia...
Poszukaj alternatora o zbliżonej mocy i będziesz miał od razu załatwiony problem napięcia wyjściowego. Można samemu wykonać regulator zapewniający w takim układzie te 13,8V. Jedyne co trzeba będzie przerobić to zwiększyć przekładnię bo alternator potrzebuje dużych obrotów.
A sprawdź może lądowanie? Czy czasem regulator nie zwariował i może sterownik elektryki coś odcina… zwiększenie obrotów o te 200 może powodować wzrost napięcia na alternatorze
Silnik chodzi zapewne na jałowym biegu nierówno, w moim tez tak jest. Obroty muszą być na "luzie" ok 950obr./min wtedy alternator dobrze laduje. Może trzeba troche zwiekszyc obroty?
A wszystko w imię pseudo ekologii, bo padnięty akumulator i konieczność kupna nowego, bardziej zanieczyszcza środowisko niż gdyby tego dogrzewania nie było. O większym obciążeniu alternatora tym samym zwiększony zużyciu paliwa już nie wspomnę.
Sprawdziłem po podłączeniu akumulatora ładowanie, było poniżej 13V, jednak teraz już wiem, że trzeba zwiększyć obroty do ~ 3 tysięcy by wzbudzić alternator. Jutro sprawdzę jeszcze raz napięcie ładowania i napiszę.
A ty przywracasz instalację do oryginału czy coś rzeźbisz po swojemu? Taki alternator był tam oryginalnie? Tak działa w oryginale. W instrukcji napisane "jak pali się lampka od ładowania zwiększ obroty silnika aż zgaśnie" :) Ten led i dioda pomiędzy ledem i alternatorem to fabryczny myk
Po dotoczeniu nowego koła pasowego obroty wzrosły 2x jedynie napinacz skończył swój zakres napinania.
Jak wytłumaczyć zwiększony prąd obciążenia tuż po wzbudzeniu alternatora przy niskich obrotach? Dlaczego tak sie dzieje ? zamieszczam wykres gdzie dokladnie to widac https://obrazki.elektroda.pl/9115038000_...
Kolego jakiś czas temu założyłem podobny temat, chciałem wykorzystać alternator samochodowy. Niestety nikt mi nie odpowiedział na moje pytania ? Pomysł miałem by alternator ładował akumulator, a całość służyła do oświetlenia garażu max 2 godziny dziennie. Zastanawiało mnie kilka kwestii zastosowania alternatora 1. Czy alternator musi się kręcić tylko...
Tylko że w ciągnikach obroty sa niższe niż w samochodzie, i używając rozumu należało by zwiększyć prąd wzbudzenia celem szybszego i pewniejszego wzbudzenia.
czy przy zwiększonych obrotach kotrolka ładowania gaśnie? Miałem podobny przypadek przy fiacie Temra. Alternator był na nic
Ten z kolei twierdzi że alternator nie ma siły przepchnąć prądu bo jest problem ze stykiem. Coś w tym jest bo Alternator sie strasznie grzeje oraz plusowa klema przy akumulatorze. Nie podoba mi się ta gorąca klema. Być może fabryczne zagnieceni się utleniło, masz możliwość sprawdzenia lub wymiany tej klemy? Alternator pozbawiony bufora w postaci akumulatora...
tomleszno ! Wzbudzenie związane jest z generowanym napięciem w ten sposób, że: NAPIĘCIE = (PRĄD WZBUDZENIA) x OBROTY. Przy niższych obrotach aby utrzymać napięcie trzeba zwiększyć prąd wzbudzenia, i to "załatwia" regulator. Warto przyjrzeć się charakterystykom alternatora: na wykresie widać wzrost prądu (!) w funkcji obrotów! Jak to rozumieć? Otóż jest...
Ale prądu wtedy na pewno pobrać z instalacji mogę mniej. Nieprawda, alternator na wolnych obrotach ma mizerną wdajność, podniesienie obrotów da to że wydajność wzrośnie i starczy ok 25A na klime na 1 biegu wentylatora i na radio. A jak sie ma nowszy samochód to alternator zostanie dodatkowo wysterowany. Kolego, przeczytaj to co napisałem wyżej ze zrozumieniem....
Z tego co wiem to jest to klasyczne rozwiązanie, ale dzisiaj znowu coś się zmieniło: po odpaleniu faktycznie nie ma ładowania (11.5V) na akumulatorze. Wystarczy jednak, że delikatnie zwiększy się obroty silnika i ładowanie się pojawia (14.2V) i jest stabilne, niezależnie od obrotów, ale kontrolka nie gaśnie, wspomaganie nie wstaje. Wszyscy już rozkładają...
alternator zwiększyć alternator zwiększyć ładować alternator zwiększyć ładowanie
przetwornica polskie skaner linii papilarnych głośno wiatrak
brennenstuhl listwa zlecę lutowanie
Unlocking Volkswagen MFD Radio Navigation System Kod HL na wyświetlaczu pieca gazowego - co oznacza?