Mam ten sam problem w moim skuterze. Przez kilka lat wymieniłem już wszystko: cewkę w magnecie, cewke WN, platynki, kondensator, kabel WN i ostatnio kabel z magneta. Zawsze na chwilę po przeglądzie i regulacji było OK ale później znowu pojawiły się zaniki iskry (szczególnie przy stopie). Jedynym sensownym wytłumaczeniem jak ktoś już wspomniał jest rozmagnesowane...
Dzięki wielkie akurat narzekałem na slabą iskrę... spróbuje przestawić ten potencjometr. Tak wiem, że do świateł mijania i drogowych jest oddzielna cewka... A na cewce od ładowania mam 20V~ na wolnych obrotach i kolo 58V~ po większym dodaniu gazu, odwinąłem 6 zwojów i nic nie pomogło, nawet dowinięcie 6 zwojów nic nie zmieniło;/ Pomoże ktoś rozwiązać...
No więc gdzieś jest jakieś zwarcie i napięcie jest gdzieś tracone , po prostu ucieka , sprawdz jeszcze raz te kable od ładowania , jesli nie pomoże możesz sobie sam dowinąć do cewki kilka zwojów drutu , lub nawinąć od nowa większą ilość zwojów, Może cewka jest krzywo przykrecona i odstaje od magneta a to też powoduje mniejsze ładowanie bo odsuniecie...
Odnosnie palenia modułów,założyłem mój zapłon i moje magneto,moje prymitywne obserwacje były takie jak u mnie,czyli czerwony przewód kopał ale po dotknieciu do masy nie iskrzył.Założyłem mój iskrownik i magneto donkelka kopał i po dotknieciu do masy lekko iskrzył.Po załozeniu kompletu donkelka magneto plus iskrownik czerwony kopał i iskrzył.Cały ten...
Krzys55-ta cewka z obrazka to cewka zapłonowa pochodząca z klasycznego, iskrownikowego układu zapłonowego z przerywaczem. Ona ma pierwotne uzwojenie zakończone tym białym przewodem z oczkiem zwierane za pomocą przerywacza oraz wysokonapięciowe wtórne wyprowadzone tym drutem w rurce do podłączenia kabla W.N. Czysto teoretycznie jej konstrukcja jest bardzo...
Z tymi numerami 1 i 15 to faktycznie różnie bywa. Zależy od tego jaka jest polaryzacja napięcia na przerywaczu w momencie jego rozwarcia a to określa kierunek nawinięcia cewki zapłonu iskrownika i tego który jej koniec jest na masie. Jak pisałem trzeba zrobić próby i wybrać wariant z najlepszą iskrą. Proponuję zacząć od połączenia (1, 15) tak jak na...
Witam Mam zamiar przerobić instalację elektryczną w simsonie z 6V na 12V. Chcę przewinąć cewkę świetlną i cewkę ładowania ale nie wiem ile nawinąć drutu. Chodzi mi o ilość zwojów i grubość drutu. Przeczytałem gdzieś, żeby nawinąć 2 razy więcej o połowę cieńszego drutu ale nie wiem czy to prawda. Najlepiej jeśli ktoś wie ile drutu jest nawinięte w oryginalnych...
eksperymentalnie kiedyś dowinąłem cewkę ale nie było poprawy (zapewne strumień magnetyczny był już za mały) Jeżeli chciałbyś całkiem przezwoić to ilość zwojów taka sama jak jest a przekrój drutu następny jaki jest (oczywiście jeżeli się zmieści)
A po co chcesz kombinować? Na schemacie jest albo czujnik w.n w postaci kilku zwojów na przewodzie do świecy lub podłączasz się do wejścia cewki zapłonowej (miedzy moduł i cewkę). I jest to najlepsze rozwiązanie. W zapłonie jest jakaś cewka i ukłąd magnetyczny i musiałbyś dorabiać dodatkowy klucz, który formowałby impulsy do obrotomierza. A te impulsy...
Kolega SP8JZ ma racje szybciej by zrobił elektroniczny, ale to z kolei wiąże się z tym, że instalacja motocykla nie będzie już oryginalna. Ja kiedyś sam przewijałem cewki do simsona trzeba tylko policzyć zwoje na cewce i udać się do kogoś kto przewija silniki niech Ci sprzeda drut o takiej samej grubości jaki był na cewce i spokojnie nawinąć. Wiadomo...
Witam . Kondensator warto sprawdzić . Jeśli chodzi o przezwojenie cewek to pod uwagę należy brać nie długość drutu , a ilość zwoi , kierunek nawinięcia i dokładną średnice drutu nawojowego . Uzwojeniu warto poświęcić trochę czasu i nawijać starannie układając zwój przy zwoju bez krzyżowania . Po nawinięciu warto uzwojenie należy zaimpregnować żywicą...
Sprawdź napięcie cewki świetlnej. Możesz dowinąć na cewkę 5-6 zwojów i będzie lepiej.
mam jeszcze dwa pytanka Czy jeśli napięcie wytworzone przez cewke bezie mniejsze nic japiecie stabilizatora to prąd bedzie zatrzymany czy akumulator bedzie ładowany niższym napięciem :?: Ten układ stabilizowałby tylko napięcie, a zeby zmienic natężenie w przypadku gdy bedzie za male lub za duże to musze zmienic grubośc zwojów na cewce ?
Coś podobnego robiłem kiedyś w WSK . O ile dobrze pamiętam to neonówka była włączona do masy i kilkunastu zwojów kabla nawiniętego na kablu wysokiego napięcia .Drugi koniec kabla wisiał w powietrzu czyli zachowywał się jak kondensator.
W linku to ble ble. Wiedzą, że coś dzwoni tylko nie wiedzą w którym kościele. Nie wiem jaki masz silnik? Czeski czy Dezamet? W tym drugim można się pokusić o montaż prądnicy od Simsona. Ludziki. Nie raz pisałem, że 6V czy 12V to sprawa umowna. Tyczy żarówek i akumulatora (szczególnie!). To jakie napięcia są w instalacji zależy od: 1. Obciążenia przyłączonego...
Michał91a cewki przewinąłem drutem 0,85mm,podwójnie emaliowany,i wszystkie po 242 zwoje,cewki miałem 6V kiedyś
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... to może w takie sposoby ? Tam jest mowa o obwodzie DC, ładującym akumulator. Dodano po 1 Przyczyną problemów ze zbyt wysokim napięciem może być podróbkowe no-name koło magnesowe, które jest silniej namagnesowane. A także cewki o niewiadomych parametrach (więcej zwojów niz trzeba) lub cewki pochodzace...
Przewinąłem cewkę i Simson pali dobrze. Nawinąłem drutem fi 0,22 mm do pełna bo taki miałem najcieńszy. Na pewno jest dużo mniej zwojów ale iskra jest mocna. Napięcie podczas kopania max 60 V (kiedyś mierzyłem i dochodziło do 90V). Co do drutu to znalazłem najtaniej fi 0,15 w podwójnej izolacji w firmie REWI w Krakowie 37,62zł za 0,5kg - na znanym portalu...
Możesz spróbować nawinąć tą cewkę z dwukrotnie większą liczbą zwojów tą samą średnicą drutu. Jeśli uzwojenie będzie za grube to użyj cieńszego drutu. Przy cieńszym drucie będzie mniejszy możliwy do uzyskania prąd.
odwiń od tej cewki kilka zwojów to zmniejszy napięcie wtedy zastosujesz układ prostowniczy i będzie działać. czy od tej cewki są dwa odczepy tak jak w oryginale?
A czy ktoś zna parametry techniczne cewki zapłonowej (w iskrowniku) do elektronika ? Grubość drutu, ilość zwojów itp edit // Znalazłem opracowanie z EDW na temat budowy zapłonu CDI w Simsonie, podane tam parametry cewki ładującej : 36zw x 0.7mm - Uzwojenie stabilizujące przylutowane po obu stronach do rdzenia, odlutowanie jednego końca od masy podwyższa...
Montowałem kiedyś jakieś podróbki, i montażowo pasowały, ale na większych obrotach paliła żarówki ;/ i jedyne jak to uratowałem to odwinąłem kilka zwojów drutu, i pomogło ale czy to było poprawne działanie.. ? mhm..
Cewka do CDI ma dużo większą liczbę zwojów a przez to i rezystancję Miałem to olać ale przemierzyłem tak dla wiedzy . Cewka 8352 1/2 ma opór pierwotny 4,5 Om i jest dla zapłonu platynkowego.
Jak ktoś się wypowiada to powinien wiedzieć o czym mówi Połączyć równolegle się nie da (wyprowadzony jest odczep) odłączenie części cewki odpowiedzialnej za stop nic nie da (strumień ten sam, napięcie to samo - więc gdzie zysk) Drut im grubszy tym prąd może być większy Im więcej zwojów tym wyzsze napięcie
Możesz zrobić układ zapłonowy jak w Simsonie. Tzn. cewka zasilająca ok 100 zwojów drutem 0.6 mm nawinięta na rdzeniu i karkasie starej cewki zapłonowej oraz właściwa cewka wysokiego napięcia gdzieś w pobliżu głowicy cylindra. Może być dowolna cewka byle dało się ją "wcisnąć". Cewkę zasilającą możesz nawinąć sam. Większym problemem jest usunięcie starych...
Zdjęcie niewyraźne. Czyżby to okrągłe w lewym dolnym rogu to jest kondensator? Jeżeli tak, to mamy tradycyjny zapłon iskrownikowy. Na jakiej podstawie sądzisz że cewka jest uszkodzona? Cewkę można dać do przewinięcia. Można też, po usunięciu wszystkich uzwojeń, nawinać ok 100 zwojów drutem ok. fi 0.6mm i dołożyć zewnętrzną cewkę WN. Czyli układ jak...
Rychu Wiem że był poruszany ale nikt z tego co widzę nie miał takiego problemu bo ja w swoim już wszystko wymieniłem przewody są dobrze podłączone a wszystko zaczęło się od rozlutowania zwoju cewki która idzie na masę i od tamtej pory nigdy iskra się nie pojawiła
Daj sobie spokój z takim rozwiązaniem nie podłączysz tych cewek są za małe i chyba mają mniej zwojów. Kup oryginalne części i napraw, a jeśli dalej będzie palić moduły to zmień elektrykę na zwykłą (bez modułu).
Dowinięcie zwoi nie wchodzi w grę. Nie ma tam miejsca na dodatkowe zwoje- przeszkodą jest koło magnesowe wirujące wokół cewek praktycznie na styk. Interesuje mnie raczej czy rozwiązanie, które przedstawiłem na załączonych schematach w pierwszym poście ma jakąkolwiek rację bytu.
Prostownik selenowy ma wieksza strate prądu. Najlepszy bedzie mostek Greatz'a(ten co piszesz). Im wiecej zwoju tym wiecej osiagniesz wattow. Cewki sa podlaczane rownolegle wiec nie bedziesz mial z tych 3 cewek 18v;). Mozesz pobawic sie od MZ / Simson(nie ktore wersje mialy 12V). Co do ilosci i grubosci drutu to sie jakos oblicza ale sam nie wiem i nie...
Jeśli potrzebne Ci 5W więcej to dowiń kilkanaście zwojów tym samym drutem: skompensuje to większy spadek napięcia na rezystancji cewki; będzie się ona trochę bardziej grzała, a napięciem się nie przejmuj - i tak zamierzasz stosować stabilizator.
Witam, otórz mam taki problem: Mam Simsona S51 instalacja 12V przewinąłem 2 cewki od świateł i od ładowania, a właściwie to dowinąłem tylko kilka-kilkanaście zwojów drutu i okazało się że po wyprostowaniu prądu mam ok 100V (90-96). Potrzebuje jakiś regulator, czy mogę wymontować z jakiegoś alternatora, przystosowane one są do redukcji takich napięć...
Ile dokładnie trzeba nawinąć zwojów? Oporność zależy od średnicy drutu więc sposób pomiaru omomierzem jest kiepski. Im grubszy drut tym wyjdzie więcej zwojów mierząc omomierzem. Więcej zwojów - większe napięcie. Odwinąłem cewkę i naliczyłem 3907 zwojów +/- 50 ;) Było ciężko bo z wierzchu i blisko rdzenia zwoje były posklejane - w niektórych miejscach...
chodzi o to że chce mieć w motoroweże simsonie jek najmocniejsze światło reflektora ia chce sie zapytać jakim drutem i i le go potżeba żeby nawinońć cewke świetlnom tak żeby były jak najmocniejsze światła dodam że teraz mam nawiniente drutem 1,1mm 5 zwoi
Mam okazje kupić simka i mam mały problem. Nie ma on zrobionej instalacji a chce go odpalić i sprawdzić czy wszystko ok. Nie wiem jak podłączyć cewkę butelkową by ominąć stacyjkę. Opis problemu. 1.Jak mam magneto to mam tam jakieś zwoje. Dokładnie jeśli się nie mylę 3. Nie wiem który kabel z czym połączyć. Jak gdyby ktoś mógł taki szybki schemacik nawet...
(...) chcę zmierzyć cewkę NN od simsona która ma na pewno 615ohm,a miernik mi pokazuje w Kohm,i powiem że robi mnie to w konia.Czyli te 615ohm,jest już powyżej zakresu i miernik pokazuje w kohm. Jeśli widzisz różnicę wartości rezystancji między wskazaniem: 615 Ω a: 0,615 kΩ - proponuję wrócić do lektury jednostek (podstawówka). Dodam, że...
Przed rozwinięciem policzyłeś zwoje tych cewek ??, jeżeli tak to w czym problem znależć drut o wymaganym przekroju i nawinąc na nowo , później podczas pracy sprawdzić napięcie ew skorygować poprzez odwijanie drutu z poszczególnych cewek , po takim nawijaniu z tego co wiem należy je powlec taką specjalną żywicą {stosowaną w naprawie uzwojeń silnika }i...
Witam Szukałem wszędzie ale tylko pobieżne informacje są. Potrzebuję wiedzieć jakie parametry mają popularne cewki zapłonowe w samochodach osobowych oraz motocyklach(maluch, polonez, golf, mz, jawa, simson). Interesują mnie tylko cewki 12V pojedyncze ewentualnie podwójne oraz te stosowane w motocyklach butelkowe 12V. Parametry których szukam to: -opór...
Regulator jest tylko na ładowanie - z innej cewki. Żarówka reflektora jest zasilana z osobnej cewki bezpośrednio, i w tym problem. Gdyby cewka dostała przebicia na zwojach, to napięcie było by niższe, a tu jest takie wysokie. Dodano po 4 jaki regulator? na pewno nie do świateł chyba że model s 51 czy wszystkie cewki są podłączone (ładowanie) w przypadku...
Czy przeciąłeś rdzeń cewki? Z tego zdjęcia trudno określić jak jak rozbebeszałeś. Co z impulsatorem? Może ta blaszka służyła do przekazania części strumienia magnetycznego do impulsatora? Szkoda że się pośpieszyłeś z "dewastacją". Może dało się usunąć tylko uzwojenie WN ? Przewinięcie tej cewki do postaci oryginału uważam za bardzo trudne. Nie znasz...
Nie można porównywać prądnicy z Simson'a do prądnicy z WSKi ponieważ mogą być inne natężenia strumienia magnetycznego indukującego prąd w cewkach, o obrotach już nie wspomnę, Nie możesz wykorzystać drutu z cewki ładowania od Simson'a, przewijając go na rdzeń z WSKi. Nie pamiętam dokładnie ile w WSK jest cewek na 6V ale wydaje mi sie że dwie połączone...
Dziś zrobiłem sobie nowy moduł zapłonowy według schematu http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Iskra była piękna ale jak zapaliłem motor to znowu pochodził chwilkę i zgasł;/ Jak patrzyłem miernikiem do czerwonego przewodu (bez modułu) to przy lekkim kopie wskazywał około 100V. Na giełdzie mówili że moduły się palą bo dostają za duże...
Schemat na NE555: http://simsony.net/showpost.php?p=897398... Schemat prototypu: http://www.senda.pl/viewtopic.php?f=26&t... Myślę, że by należało wykonać jakiś filtr dolnoprzepustowy bo wraz z wzrostem obrotów rośnie częstotliwość impulsu a taki filtr by wyciął tą częstotliwość dla mnie szkodliwą. "Schemat prototypu" raczej nie...
Zdradź tajemnicę. O którą cewkę ci chodzi? Po co chcesz to robić? W zasadzie nie powinno się tego robić dla żadnej z cewek. Koła magnesowe mają bardzo różne średnice i nabiegunniki cewek nie będą wpisywały się we właściwy okrąg. Szczelina powietrzna będzie zbyt duża. A o mocowaniach i głębokości nabiegunników lepiej nie wspominać. Jeżeli sprawa dotyczy...
Tak zastanawiam się na sensem takiej przeróbki. Czy nie lepiej i taniej pozostać przy oryginalnym rozwiązaniu Simsona. Prostownik (masz) + ELBA - koszt ok 50 zł. Masz pewne i szybkie ładowanie aku bez przeładowania. Światła przód i tył zasilone z jednej cewki (nawet bez regulatora). O jakości chińskich regulatorów lepiej nie wspominać. Pooglądałem...
Te dane są dla innych prądnic - 12V, a nie 6V. Widać z nich tyle, że jest jakaś stabilizacja - napięcie pod obciążeniem nie jest proporcjonalne do obrotów. To może być skutek deformacji pola magnetycznego (w jednej z tabel widać, że bez obciążenia to nie działa - deformację wywołuje prąd dawany przez prądnicę) - kiedyś projektowano niektóre prądnice...
Każda rada może być przydatna ja akurat przytoczyłem problem jaki miałem z tym elektronicznym regulatorem. Rzecz była dziwna bo miał on takie same wyprowadzenia jak ten mechaniczny, a nie chciał pracować. Prawdę mówiąc to dopiero teraz po wielu latach wpadła mi myś, że może to drgania powodują jego nie stabilną pracę. Jednak mechaniczna kotwica naciągnięta...
Tak, tak. A co powiesz na średnioenergetyczny plazmowy zapalacz mieszanki uwarstwionej w piątym wymiarze silnika Honky? Jak on wpisuje się w temat? robokop. Proponuję przeprowadzić powyższe porównanie dla WSK. BANANvanDYK oczywiście ma rację. Nawet wartości szczeliny powietrznej zgadzają się z serwisówką Simsona. To jedyny praktyczny, a przy tym banalnie...
Poszukuję konkretnego rozwiązania od ok. 6 miesięcy, więc wszystkie tematy na tym i innych forach czytałem kilka razy. Chcę wykonać dobrą instalację ładującą akumulator w trójce na 12v. Wcześniej działałem na 6v ale dałem sobie spokój z tym, gdyż 12v bardziej się opłaca i wiele osób tak robi (nie żebym uległ namowom ale sam to rozumiem dlaczego 12v...
na pudełku pisze ze do elektronika a zwoji nie widac bo jest ta tasma żółta ale cos mi sie zdaje ze nie bedzie chodzic cewka 12 v na instalaciji 6 v
ilość zwojów cewce funkcja zwojów cewce ilość zwojów cewce tesli
zasilać kampera odkurzacz pranie wymiana mostka północnego
makita migają diody klatka faradayd
Eaton RMQ-Titan, RMQ16, Flat Design – co oznacza skrót RMQ na schematach elektrycznych? Płyta główna EAX64891 w telewizorach LG - szczegóły i usterki