Od nowości nie rozkręcana pilarka i taki luz poosiowy był także od nowości? Bo ten luz powinien wynosić około 0.50 mm, a wynika z wymiarów długości czopa wału korbowego, plastikowej zębatki napędu pompy oleju i bębna sprzęgła. Każdy chińczyk produkuje części o innym wymiarze i po wymianie części mogą pojawić się problemy. Przy dużym luzie osiowym zębatka...
Do takiego zużytego silnika olej 5W30 jest zbyt rzadki. U mnie VW Golf 2 1,3 klekotał do momentu przytrzymania na najwyższych obrotach z powodu braku ładowania alternatora i słabego akumulatora. Połamała się zębatka pompy oleju bapędzana łańcuchem. Wtedy zrobiło się gķośno. Później przejecał 10 km i trzeba było przycìągnąć do domu. Na najgęstszym oleju...
Ciśnienie oleju masz, ale czy jest właściwe na głowicy? Nie Wiem czy jest właściwe na głowicy.. jak to zmierzyć? Dodano po 1 A zębatka na wale również wymieniona? Czy tylko na wałkach rozrządu? Na tamtej zębatce jest drugi łańcuch.. pisałem, że problem jest tylko z "górą" Dodano po 3 Filtr oleju tylko oryginał A sprawdź czy miska olejowa nie jest zagięta,...
Też przerabiałem. Odprężnik automatyczny. Składa się z trzech elementów. Dwa ciężarki i ślizg odpręznika. Do tego dwie podkładki i zabezpieczenia. Silnik musisz rozebrać- zdjąć cały bok po uprzednim zdjęciu głowicy /wcześniej oczywiście osłony/. Po odkręceniu pokrywy pompy oleju i odrobinie myślenia i sprytu wyciągniesz koło rozrządu /największa zębatka...
Witam, potrzebuję informacji jak działa napęd pompy ojeju w clio 1.5 dci. Gdy kręcę wałem pompa oleju nie kręci się stoi w miejscu, można ręką kręcić zębatka na wale. Nie powinno tam być jakiegoś klina który zaspala tą zębatkę z wałem?
Taki temat: Fiat 900T - OHV 903cc 37PS - z roku 1979. Mikrobusik na bazie Fiata 6oo Multipla z lat 50 i 60. Z różnym powodów chcę się z nim pobawić i nieco go usprawnić mechanicznie. Mam prawie nowy silnik 899cc wydłubany z Seicento a.d. 2000 o przebiegu nieco ponad 15tys w stanie doskonałym. Silnik oryginalny w moim busiku ma swoje lata i przebieg....
Poszukiwane momenty dokręcania śrub zębatki pompy oleju n43b16 https://obrazki.elektroda.pl/2727335100_...
Wypali się co ma wypalić i będzie dobrze. Nie rozbieraj gaźnka chyba, że potrafisz złożyć. Zmień filtr i będzie hulać. ps. tam nie ma pompy oleju tylko smarowanie rozbryzgowe. Taka mała plastikowa zębatka się kręci mając napęd z wału korbowego, a z tej zęhatki wystają trzy czy cztery bolce i taka koronka kręcąc się rozbryzguje olej z dna skrzynki korbowej.
maluch jakoś nie chce się tak od razu zatrzeć jeśli stuka z dołu to panewki (głuchy stuk) przyczyny: zawór redukcyjny się zaciął albo rozleciał, nieszczelność na uszczelce smoka, nie masz już panewek (pewnie długo kręciłeś zanim zapalił), wypchało zaślepkę z wału, obróciła się na dobre zębatka pompy oleju na wałku napędzającym, pierścień uszczelniający...
Jak założysz koło pasowe i dokręcisz to będzie OK. Np w peugeocie boxer z silnikiem DJ5 zdarzało się że zebatka napędzająca w pompie oleju była pęknięta przez wprasowany wałek. Zaglądnij do wnętrza pompy.
Nie wydaje mi się aby moje zawory były proporcjonalne. Aczkolwiek nie próbowałem sterowania prądem. Ale czy przypadkiem elektrozawory proporcjonalne nie winny mieć 3 wyprowadzeń (moje mają tylko 2) ? Owszem silnik to chyba Mazda z tym że jedyny sterownik jaki jest w wózku znajduje się pod deską po lewej stronie i on steruje również przepustnicą silnika...
Witam, mazda 6 GH 2.0D 103kw 2010r. Cytuję wpis na forum mazdy "W mojej (2.0 MZR-CD 143 KM 2006 więc już po lifcie, ale też dieslu jak u Ciebie) była podobna akcja z piskiem od strony rozrządu w wakacje. Tyle, że piszczało z 4x bardziej, po za tym normalnie jeździła. Wymieniłem rozrząd 10kkm wcześniej ciesząc się, że nic się nie rozpadło i okazało się,...
Nowy wygląda inaczej nie jest pełna z metalu zębatka . Ma to jakieś znaczenie ? wałek muszę kupić nowy. Nowe wersje są inne. Stare modele są pełne, a te nowe ażurowe. Podobno słabsze, ale pełnej nie da się nigdzie kupić - nowej oczywiście. U mnie problemy były dwa: dekompresor i jak się później okazało, słaba masa. Po wymianie dekompresora kręcił (wcześniej...
W 2,0 TDi można się spodziewać wszystkiego, pękają głowice, podają pompowtryski, obrabia się napęd pompy oleju (występują dwie wersje: jedna ma łańcuch i obrabia się zębatka na wale korbowym, która nie jest częścią zamienną i trzeba wymienić cały wał. Druga "poprawiona" ma napęd wałków balansowych i pompy kołami zębatymi, za to obrabia się 6-kątny trzpień...
Czy można wyciągnąć wałek rozrządu w CC700 bez wyciągania pompy oleju i odkręcania miski olejowej? Chodzi o to czy zębatka napędu pompy jest przeszkodą aby wyjąć wałek. http://obrazki.elektroda.net/7_127481192...
Pewnie w tamtych obróciła się zębatka na wałku napędowym. Możesz wykorzystać swoje zębatki i drugą obudowę. Przynajmniej z powodu kiepskich zamienników (niechęci do nich) i braku dobrej pompy ja bym taką próbę podjął.
Witam forumowiczów. Od dłuższego czasu irytował mnie ten szmer silnika, osobiście byłem przekonany w 90% że to właśnie napinacz i łańcuch pompy oleju i tak też ja laik poinformowałem mechanika. Niestety mój mechanik (jeden z lepszych i polecanych przez wszystkich że drogi ale fahowiec więc warto u niego robić auto) miał inną wizję. Oczywiście na początek...
Witam pana odpowiedz utwierdziła mnie w tym że ta przekładnia zmniejsza obroty pompy, mala zębatka jest u góry a duza napędzająca pompy jest na dole czyli na pewno będzie zmniejszać. Przekładnia tak wygląda jak na załączonych zdjęciach wloty oleju i kierunek obrotu pompy podejrzewam ze jest prawidłowy, ciśnienie które uzyskuje nie jestem w stanie go...
Witam wszystkich, Mam pytanko czy ktos ma moze jakis pomysł na zrobienie pompki do spuszczania paliwa z baku auta do beczki. Czesto musze spuszczać paliwo i ciagnać caly czas wezyk to jest troche nie zdrowe, czy ktos ma moze jakis pomysl na spuszczanie paliwa moze być elektryczne np. na max 12V do polaczania pod zapalniczke czy o cos podobnego, chodzi...
witam Załozyłem palnik na olej opałowy do miałowca, kupiłem w CPN olej napedowy na próbe paliło się OK.wiec chciałek kupic małą ilość ok. 100l oleju opałowego ale najmniejsza ilosc jest 1000l inaczej nikt nie sprzeda. Poszukałem na allegro i znalazłem goscia co miał 800l niby oleju napedowego z jakimś syfem sprawdziłem na miejscu paliło się jak napęd...
To niema znaczenia jaki napęd zależny czy nie.Nagrzej olej i sprawdź ciśnienie, jeżeli nie masz manometru to wiejskim sposobem podłącz hydraulikę obiegu zewnętrznego do przyczepy i na 1000 obrotów, zobacz co się dzieje później rura i zobacz jak reaguje , to istotne żeby Ci pomóc. Pewnie że ma znaczenie. Jeśli będą oberwane nity tarczy drugiego stopnia...
https://obrazki.elektroda.pl/9830814300_... https://obrazki.elektroda.pl/3096116400_...
Pompa olejowa i napęd zalożone, pilarka działa. Wyrobiony był w zasadzie napęd plastykowy , ząbki na pompie troszkę, wiec wymieniłem komplet. Patent z sznurkiem super, sprawdził się znakomicie. Do odkręcenia tarczy sprzęgła posłużyły kleszcze do pierścieni segera. Okazało się, że zębatka łańcucha też już jest trochę wyrobiona, ona przychodzi razem z...
CIĘGNO BIEGÓW NOWE ORYGINALNE EMBLEMAT „POLSKI FIAT” GUMA WLOTU POWIETRZA NOWA ORYGINALNA KOŃCÓWKI DRĄŻKÓW NOWE ORYGINALNE KOPUŁKA APARATU ZAPŁONOWEGO NOWA ORYGINALNA KOREK WLEWU OLEJU UŻYWANY / NOWY ORYGINALNY LINKA SSANIA FIAT 126P ORYGINAŁ ŁOŻYSKO PIASTY KOŁA ORYGINALNE ŁOŻYSKO PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ ORYGINALNE ŁOŻYSKO OPOROWE SPRŻEGŁA...
To zależy gdzie było sprzęgło przed zamontowaniem skrzyni do samochodu, przy silniku czy przy skrzyni biegów. Jeżeli sprzęgło zamontowałeś do silnika to błąd. A jeżeli sprzęgło montowałeś do skrzyni biegów to powinno "wskoczyć" na dwa razy. Najpierw na frez pompy oleju następnie szyjka sprzęgła w zębatkę pompy oleju.
Trzeba w pierwszej kolejności zwolnić hamulec (pociągając za rączkę hamulca). Nie jestem pewien czy taśma hamulca jest pęknięta, czy to jego końce. Zdjęcie jakby odwrócone, to pod tym plastikiem powinien być mechanizm hamulca. Pod nim jest minięcie końców taśmy hamulca. Przy zakładaniu bębna trzeba jeszcze ustawić go wycięciem w stronę drutu napędzającego...
sewo.k - przeczytałeś ze zrozumieniem o zębatkach w zębatej pompie oleju? W dawniejszych czasach gdy nie było części pod dostatkiem takie pompy regenerowało się metodą szlifowania płaszczyzn i tulejowaniem.
Wałek rozrządu znak na kole na godz. 17 odnośnik na osłonie wewnętrznej, wał korbowy nacięty ząb zębatki na godz.12, odnośnik - aluminiowa część pompy oleju.
Silnik DJ5 ma wadliwie skonstruowaną pompę oleju. Wciśnięto ośkę w zębatkę pompy i powstaje pęknięcie pomiędzy zębami. Po czasie ośka się kręci, zębatka stoi i nie ma ciśnienia oleju. Dobry jest silnik z Fiata Ducato 2,8 musisz ze skrzynią szukać.
Mam jeszcze jeden problem z tym silnikiem. Zamówiłem nowy kompletny rozrząd po modyfikacjach. Na kole które jest na wale korbowym jest zębatka, która napędza pompę oleju i te zęby są dużo szersze jak na pompie oleju. Trzeba wymienić całą pompę, czy można kupić samą zębatkę i łańcuch?
Sprawdzałeś zębatkę napędową pompy ? http://megaserwis.com/pompa-pompka-oleju... , wężyk http://sklep.grizli.pl/index.php/hikasho...
Nie, na osi pompy jest zębatka, która napędza pompę oleju (analogicznie jak aparat zapłonowy w silnikach benzynowych)
Najprędzej rzęzi podpora z ośką i zębatkami która napędza pompę oleju. Spuść olej i odkręć talerz pod tylnym mostem. Sprawdź stan zębatek.
No chyba, że przy niskich obrotach niska wydajność to też będzie niskie ciśnienie a pompa będzie mieliła w miejscu. Dokładnie tak jest, pompa na niskich obrotach nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia do pokonania oporów koła stąd nic się nie dzieje. Podnieś przód do góry i sprawdź czy koła będą skręcać ;) A co do ewentualnej wymiany pompy to ta oryginalna...
Jeżeli auto nagle zgasło to może być problem z elektryką jeżeli dłużej i stopniowo traciło moc to problem jest z paliwem. Najlepiej zalać pompę paliwem i sprawdzić czy idzie paliwo na wtryski. Przez podgrzewacz paliwa może się układ paliwowy zapowietrzać. I jeszcze uwaga nie mająca z tym problem nic wspólnego: Silnik DJ5 ma wadliwą pompę oleju, źle...
Śruba, o której piszesz to regulacja ilości oleju. Właściwie to nie jest śruba tylko bolec z mimośrodowa końcówką, na rysunku numer 6. Obraca się do okola i w zależności od położenia zwiększa lub zmniejsza skok tłoka pompy. Musisz to ustawić doświadczalnie, jeżeli znaki uległy zatarciu. Na rysunku masz pokazane co musisz sprawdzić jeżeli regulacja nic...
Pompy orygianlnej raczej nie kupisz ... tak mi się wydaje przynajmniej. Zmierz luz na zębatce ewentualnie bo ładowanie jakiegoś polskiego tandetnego zamiennika te mija się z celem. Wyjmij tą podkładkę i zmierz ciśnienie oleju na rozgrzanym dobrze silniku. Jak będzie ok to pompy bym nie ruszał.
Rady w stylu "masz Google... " mogłeś sobie podarować. Co do pilarki to najczęstszym powodem jest rozszczelnienie wężyka łączącego zbiornik oleju z pompą. Znajdziesz go pod spodem pilarki niestety zakryty dolną częścią pałąka (jedyny czarny element z tej strony). Jeśli chcesz sprawdzić przed rozebraniem to zdemontuj prowadnicę, i wstrzyknij kilka kropel...
Nigdy nie zalewam pompy przed montażem, natomiast zawsze smaruję zębatki olejem W tych pompach newralgicznym punktem jest zawór przelewowy i tam bym zaglądnął, czy nie został w pozycji otwartej
(at)BANANvanDYK dzieki , mam serwisówkę. Wał łozyskowany jest na łożyskach. Na 99% , z manuala zdejmie się je bez usuwania zębatek (rozrządu i pompy oleju). Korbowód nie wiem jak jest łożyskowany. Jak pisałem robiłem próbę na ad luz na korbie. Wygląda,że nie ma. Wolałbym nie rozbierać silnika - ciężko z uszczelkami. Łożyska główne wału o luzie C3?...
Poszperalem trochę w internecie, znalazłem rozwiązanie (jeżeli okaże się to problemem też u mnie - walki wywazajace w pompie oleju), w postaci zębatki vis, która eliminuje problem z błędem niskiego ciśnienia oleju. Czy Ktoś z Was stosował takie rozwiązanie i może się wypowiedzieć jak się ono sprawdza?
Sprawdź czy ma dobre zazębienie pompa oleju z zębatką wału korbowego. Możliwe że wytarło zęby i pompa nie obraca się. Były opiłki w misce olejowej?
Pompa oleju w silniku DJ5 Peugeot Boxer. Zębatka napędzająca i wałek są robione oddzielnie, połączenie jest na wcisk co powoduje że pęka zębatka między zębami.
Witam. Powalczyłem z palnikiem ale nadal to samo. Rozebrałem pompę Suntec as47. wszystko wydaje się w porządku. Pompa ma ładnych parę lat a w środku jest jak nówka. Głównym elementem tej pompy zaraz po zębatkach jest tłoczek regulujący ciśnienie oleju(chyba). Czy Ktoś potrafi wyjaśnić jak on działa? Zastanawiałem się nad śrubą do regulacji ciśnienia,...
Ewentualnie ja mogę sprzedać cały moduł bez tej zębatki...
Witam ! Jak to zrobić, jak zdjąć zębatkę od rozrządu i pompy oleju.
Paliwo mam nowe. Zapłon ustawiony jak ta lala. Problem jest na 99,9% w wyrobionej zębatce wałka napędu pompy oleju i aparatu zapłonu, która jest napędzana od ślimacznicy na wałku rozrządu. Mam nową taką ośkę i wkrótce ją wymienię. Pytanie tylko czy nie jest zjechany także ślimak na wałku rozrządu bo jeśli tak to umarł w butach. Nowy kosztuje fortunę.
Cześć. Jak planowałem, tak uczyniłem. Pompa oleju oraz pompa cieczy chłodzącej pochodzi z burgmana 400. Zębatkę na wał, niestety, musiałem sam dorobić. Na łańcuch napędowy, dawać napinacz, czy puścić to na 'sztywno'? Taki kompresor potrzebuje oddzielnego regulatora ciśnienia oleju? Bazując na sprężarce z Ziła, w środku znajduje się tam regulator ciśnienia,...
Ale odnośnie kolegi "tzok" i kolegi "owik" Mogę dodać ze źle dobrany filtr blokuje zimny gesty olej niż cieplejszy rzadszy. Ale przy takiej usterce filtr zrobi się jak balon i potrafi szczelić. W filtrze najważniejsze jest oczko (sito). I taki filtr noname mogą mieć duże. A uszkodzenie pompy jest odwrotne niż kolega"spoxx2006" napisał. Przy nieszczelności...
Kupiłem kilka lat temu jakiegoś chińczyka o poj. 52cm3 z gaźnikiem samozasysającym za ok. 200PLN. Jestem z niego bardzo zadowolony. Wymieniłem w niej łańcuch, bo stary się skończył i zębatkę napędzającą pompę oleju (kosztowała kilka PLN). Sąsiad zachwalał Stihl-a ale już mu przeszło. Zeszłej zimy padła mu cewka zapłonowa, zapłacił za nią coś koło 250PLN....
Chwileczkę- nawet jak chcesz się odnieść do jakiejś V6 z silnikiem 3.0TFSI, który kosztuje 50kzł, to w tym Q8 E-tron siedzą trzy silniki po (jak dobrze słyszę w filmiku) po 70kzł, więc? "Fachowcy" na filmie nie demontowali silnika w celu jego naprawy tylko dla oblukania co i jak przed wywaleniem na złom- zarzut chybiony. Porównanie do konwertera- ile...
W busach francuskich silnik DJ5 pompa oleju miała zębatki zakładane na gorąco na ośki, zębatki pękały pomiędzy zębami, silnik tracił ciśnienie oleju i się zacierał. Jak pęknięcia są w najcieńszym miejscu to wada fabryczna.
Między stalowe zębatki pompy a boczne aluminiowe pokrywy nie ma prawa nic się dostać, za mały luz, a nawet gdyby zazębienie tam coś wcisnęło na siłę to byłby po tym ślad na aluminium w pokrywie. Jeżeli słychać było dźwięk zaraz po uruchomieniu silnika ewidentnie to świadczy o winie tego co do tej pompy zaglądał. Przyjrzyj się dokładnie bocznym aluminiowym...
wyciek oleju pompy cisnienia pompy oleju demontaż pompy oleju
nawigacji becker berlingo radio fabryczne sterownik zaworu drogowego
Peugeot 307 Break Wiring Diagram Sources, Model Year Differences, and Fault Tracing Renault CLIP nie widzi VIN w module airbag po czyszczeniu crash-data lub wymianie SRS