Myślę iż Skoro Tamten "wechikół" działał i jeździł (silnik szotkowy miał 2600 RPM, A mój ma 3150 RPM, to jest chyba dobry tok myślenia ze moja Hulajnoga na tym samych zebatkach może pojechać szybciej ? Jest zły, gdyż do szybszej jazdy potrzeba większej energii. Taka sama moc w połączeniu z większą zakładaną prędkością daje mniejszy moment obrotowy....
To jest zabawka dla nastolatków, a nie środek transportu. Ich konstrukcja nie powinna pozwalać na przekroczenie 45 km/h (stąd typowo mają silnik o mocy 3,5-4 KM). Przyspieszenie można "regulować" poprzez wymianę zębatki zdawczej (mniejsza zębatka = lepsze przyspieszenie). Jak poprzedni kierowca był lekki, to mógł dać większą zębatkę, żeby mieć wyższe...
Zębatka zdawcza w S51 mocno zmienia charakterystykę przełożenia pierwszego biegu. Gdy założysz 15z to wróci do normy. Inna sprawa jeśli masz stuningowany cylinder lub wydech, przez co straciłeś moment obrotowy na niskich obrotach.
Akurat nie znam zestawów jakie Ci sprzedawcy oferują. Sprawdź zębatke zdawczą ,czy pasuje pod łańcuch 415. W tych silnikach montowane są dwa rodzaje zębatek zdawczych, jedne pod łańcuch 415 ,drugie pod łańcuch "no name". Te pod "no name" mają troche inny moduł i należy wpierw troche pojeździć na łańcuchu oryginalnym, aby zębatka się "dotarła". Dopiero...
Witam. Producent optymalnie dobrał zębatkę zdawczą. Zwiększanie liczby zębów powoduje, że silnik jest bardziej obciążony i może ulec szybkiemu zużyciu. Zwłąszcza przy dwóch osobach obciążenia i pod górkę. Te niepokojące dźwięki to może być spalanie detonacyjne, ułatwione w przegrzanym silniku i obciążaniu zbyt dużym momentem. Ogólnie taka przeróbka...
Sorka, ale to po prostu wygląda na to, że moto jest po prostu na luzie. Nawet dźwigni od zmiany biegów nie masz założonej :/ . To jak chcesz mieć biegi? To jest manualna skrzynia biegów, a nie jakiś automat, że sam ci będzie biegi zmieniał. Zębatkę zdawczą łańcuchową (czyli zębatkę łańcucha w silniku) masz montowaną na pierścień zabezpieczający i wtedy...
Klima, tu mają jeszcze coś do powiedzenia przełożenia zębatka na wale>zębatka sprzęgłowa> skrzynia biegów/wariator> zębatka zdawcza> zębatka na kołach
Polecam przejść się do sklepu modelarskiego. Jeśli twoja zębatka ma jeszcze zęby, to powinni dobrać odpowiedni moduł. Ewentualnie podać wymiary zębatki, wysokości zębów, odstępu itp.
zebatka zdawcza?co chcesz uzyskac zdejmujac ja jaki to simson opisz sie prosze bardziej?
Mam pytanie czy warto kupic zebatki trybu zdawczego 18 zebow do simsona sr50 i czy bedzie jakas widoczna zmiana w osiagach:?:
Chodzi o to łożysko igiełkowe które jest na zębatce zdawczej, ma ktoś jego numery? Jest totalnie zmielone i musze zamówić a bez numerów lipa z tego.
Witam, mam nietypowe pytanie. Czy z lewej strony wału (od strony sprzęgła) pod zębatką zdawczą jest tam klin, czy to jest na stałe? Chodzi mi o to, czy da się wyjąć ten niby klin?
Zestaw napędowy wymienia się w całości. Nie wymieniasz zębatki zdawczej bez wymiany łańcucha i zębatki na kole bo niema to sensu, całość zużywa się podobnie jeśli poszczególne elementy sa dobrych firm. Zestaw wymieniasz wtedy, gdy zęby na kołach łańcuchowych maja kształt zębów rekina, w łańcuchu są luźne tulejki, ogniwa maja luz, widać brak uszczelek...
CAPS-LOCK CI SIĘ WŁĄCZYŁ!
Przeczytałem cały temat i nikt nie zaproponował takiego rozwiązania by wykorzystać na przykład skrzynkę od PF125 czy FSO 1500 po okrojeniu z obudowy sprzęgła i innych duprerli to ma nawet przyzwoitą szerokość. Na wałku sprzęgłowym dajemy jakąś małą podtrzymkę (piastę) by wałek nie latał i montujemy koło pasowe czy też zębate i łączymy z silnikiem z...
W motocyklach Yamaha na wtrysku czujnik prędkości występuje w skrzyni biegów lub na zębatce zdawczej, podłączony do ECU wtrysku. Licznik komunikuje się cyfrowo z ECU odczytując prędkość i temperaturę silnika. W liczniku masz wbudowany tryb diagnostyczny, w którym można podejrzeć prędkość pod pozycją d08.
1.Łożyska: Na wał 3x 6203 Na wałek główny 6201 Na wałek pośredni 6003 2.Tulejki można kupić w sklepie z takimi motorkami, chyba że chce się z brązu, bo kupne są mosiężne. 3.Simmeringi: Na wał 2x 17x40x10 Przy zębatce zdawczej 19x32x7 Przy dźwigience sprzęgła w deklu 8x16x7 (Mało kto go wymienia, niektórzy nie wiedzą, że tam jest) Silnik na kopkę, czyli...
Przedmówca ma rację. Przykład: właśnie taki napęd mój klient uparł się wymienić na nowy Came BX Strong a ten oddał za darmo. Wymiana WSZYSTKICH łożysk i uszczelniaczy kosztowała 120 zł, zespół nowych krańcówek z Came BX - 60 zł (pasuje PnP), centralka Elmes STP to 150 zł. Czyli generalny remont jakieś 350 zł - i tysiączek w kieszeni. No - ten mój aparat...
Paliwo nie może się wylewać z gaźnika, więc jeśli już grzebałeś przy pływaku to jeszcze raz zmniejsz poziom paliwa w komorze pływakowej tak aby był ciut niższy niż jest teraz, wcześniej jak przestawiałeś to za bardzo obniżyłeś ten poziom paliwa, ( wiem wiem łatwo powiedzieć trudniej wykonać ) jak już będzie obniżony to spinką na iglicy trzeba będzie...
Zakupiłem moduł gotowy z allegro na 12v. Do tego przekładnie i zębatkę zdawczą. Najtrudniejsze było przystosować zębatkę zdawczą do koła. Reszta pasowała.
Jeżeli zębatka zdawcza się wypracowała (a miała prawo po 9 latach) to ją trzeba wymienić razem z koszem sprzęgła, jeżeli jest "pływająca" to się wymienia samą zębatkę.
Silnik to zongshen 250 lub loncin 250, podobne silniki może się okazać że jest to 200. Pod zębatką zdawczą masz wybity na karterze model silnika
Rzeczywiście, w trasie przy wyprzedzaniu przydało by się trochę więcej prędkości... I chcąc ją zwiększyć musisz zwiększyć moc, a to osiągniesz tylko przez zmiany w silniku. Ja myślę, że na początek wymieniłbym wydech na akcesoryjny i zmieniłbym dysze w gaźniku. To powinno zwiększyć moc o kilka kM, co pozwoliłoby na zmianę przełożenia (zmiana zębatki...
Na szybko - od Golfa VII silnik i elektronika prawie pasuje - cały mechanizm można dostać za grosze . Są tam mosfety , jest jeden WZR . Niestety 1:1 na bank nie będzie pasować bo inny CPU i układ ma tylko jeden kanał do komunikacji . Na pierwszy rzut oka wygląda na to że korpus aluminiowy też podejdzie a u mnie stary jest zgnity i to on wpuścił wodę...
Czy kontrolka luzu działa poprawnie? Jeśli nie, to problem masz z samym czujnikiem luzu lub z połączeniami. Przewód z tym dziwnym jasnozielonym/turkusowym kolorze z czerwonym paskiem. Czujnik znajduje się nad zębatką zdawczą, ewentualnie może to być czujnik na wskaźnik biegów co ma 5 lub 6 przewodów i wtyczkę. Światła postojowe są realizowane w stacyjce...
Miejsca było dużo, nie było problemów z zamontowaniem. A po przykręceniu osłony zębatki zdawczej nawet tego nie widać :P.
Zębatka zdawcza na łańcuch w silniku ma 16 zębów, zamówiłem 15 żeby go wzmocnić.
Jak to zębatka na łańcuch, to spróbuj w sklepach z częściami do np. motorowerów. Może coś dobierzesz z zębatek zdawczych, ważna ilość zębów i średnica wałka, no i podziałka łańcucha. Jak znajdziesz na cieńszy wałek to rozwiercisz. Przy okazji. Sprawdź łańcuch czy nie wyciągnięty, bo ci w krótkim czasie 'zje' tę nową zębatkę.
Zabytkowy nie KTM EXC250 z 2001r Znalazłem wał od strony magneta wymiary pasują 35mm Natomiast od strony zębatki zdawczej u mnie jest 30mm a w tym znalezionym 32mm teraz pytanie dało by radę te 2mm na tokarce zmniejszyć?
W terenie górzystym lepiej spisałaby się skrzynia 5-biegowa i zębatka zdawcza 15z.
no górka nie jest jakaś ogromna. Ale jest takie około 150metrowe wzniesienie na które bez problemu powinien się wdrapać. Myślałem nad zmianą zębatek zdawczych no i odblokowaniem. Bo blokady na bank gdzieś ma. Powinien się kręcić do max. obrotów a tak nie jest...
Nie ma tam czujnika jako takiego. W karterze (w okolicy zębatki zdawczej) umieszczony jest mosiężny kołek w tulejce plastikowej. Blaszka przynitowana do mechanizmu "wybieraka" w pozycji "N" zwiera go do masy.
Witam mam drugi problem 2 bieg mi wyskakuje podczas jazdy muszę trzymać nogą próbowałem regulować tą śrubką koło zębatki zdawczej ale nic nie pomogło???
Jak stwierdzasz że sprzęgło nie działa? Przecież to SWAP który jeszcze nie jeździł. Zapewne tarcze sprzęgłowe się skleiły od długiego postoju silnika. Żeby sprzęgło puściło trzeba przenieść przez sprzęgło znaczną siłę, taką którą ręcznie nie da się wytworzyć mając jedynie dostęp do koła magnesowego i zębatki zdawczej. Mogła też zdarzyć się taka sytuacja,...
Witam remontuje silnik 023 i nie wiem czy dawać podkładkę pomiedzy łożyskiem a tą zębatką zdawcza czy coś się stanie jak nie dam tej podkładki???
Sprawdziłem, faktycznie jest pęknięcie na zębatce zdawczej z silnika. Małe ale dlatego ślizgało. Skleiłem, działa.:) Niestety problem główny pozostał.
Tak jest, elementy regulacji sprzęgła sa pod prawą kapą koło zębatki zdawczej łancucha. Tak mam w 175. w 350 powinno być podobnie.
Zmianę przełożenia dużo łatwiej będzie ci zrealizować chyba zmieniając zębatki (zdawczą lub tylnego koła)
Do problemów z iskrą przyczynia się wyłamany karter od zębatki zdawczej co skutkuje zabrudzeniem całego układu zapłonowego ewentualnie uszkodzony przewód wysokiego napięcia lub fajka. To ocieranie to równie dobrze mogą być blachy na wale korbowym szczególnie jeśli był regenerowany. Zaspawana zębatka świadczy jak to było serwisowane.
Łożyska w WSK 125: 6203 - 4x na wale 6202 - 1x od strony sprzęgła 6004 - 1x od strony zębatki zdawczej Z luzem C3 możesz dać wszędzie.
Niższe okno wydechowe=mniejszy czasoprzekrój. Różnica w wysokości okien wydechowych pomiędzy ETZ 250 a 251 wynika z różnic w układzie wydechowym. Aby zachować podobny przebieg momentu obrotowego przy mniejszej długości układu wydechowego (mniejsza odległość od okna do pierwszej przegrody za dyfuzorem), zmniejszono wysokość okna wydechowego. Stosując...
Dziekuje za odpowiedź . Jesli chodzi o chlodzenie to mogę zastosować dodatkową przekladnie 26z na przekladni i 68z na zębatce zdawczej. Co jeszcze obniży obroty. Silnik czasem bedzie pracowal godzinę na dobę, czasem dłużej. Zależy wszystko od zamówienia. Myślę że te 6 obrotów to będzie minimum
Zmień przełożenie na zębatkach silnik -koło. Na wałek zdawczy silnika daj mniejszą zębatkę. Wtedy silnik wkręcać będzie się na wyższe obroty na 5biegu😀😀 kosztem predkości
Nigdy nie mierzyłem czasu napełniania dwóch butli, ale nie jest źle. Jak dłużej chodzi to oczywiście, że się grzeje i wtedy robię dłuższą przerwę. W tamtym tygodniu wymieniałem w motocyklu kolegi łańcuch napędowy i jakby nie klucz udarowy to byłoby ciężko. Szczególnie z nakrętką zębatki zdawczej.
Pokazuję dokładniejsze zdjęcie mocowania silnika, osadzony jest na osi piasty nad nią wkręcona jest śruba w miejsce mocowania wspornika błotnika takie rozwiązanie pozwala na regulację naciągu łańcucha. Jak już wspominałem przełożenie przekładni jest w stosunku 5:1, zębatka zdawcza ma 14z a odbiorcza 54z wszystko spięte jest łańcuchem o oznaczeniu T8F....
Wszystkie "chińczyki" mają silniki będące kopią tego i wszystkie mają ten sam problem... przy 80 km/h to trudno stopy utrzymać na podnóżkach ;) Lusterka - im sztywniej do kierownicy i krótsze ramiona tym lepiej, każda guma tylko zwiększy amplitudę drgań. Mimo wyglądu to raczej cruiserek niż ścigacz i jeździć tym można w miarę komfortowo tak do 60 km/h....
Pytania są dwa-z czego w niej jest obudowa przekładni, czy to ciśnieniowy odlew aluminiowy cz plastik? Przednia tarcza łożyskowa to na 100% plastik. Drugie-jak jest łożyskowana zębatka zdawcza od strony przeciwnej do piasty-tulejka czy łożysko igiełkowe?
Jakie DKW? NZ miały po dwie rury wydechowe. Port wydechu jest tu umieszczony centralnie, zazwyczaj nawet jeśli jest jeden, jest przesunięty w bok by nie kolidował z ramą. Sterowanie sprzęgłem za pomocą popychacza przechodzącego przez wał łączący sprzęgło z zębatką zdawczą, rzeczywiście jak w dwusuwach DKW lub radzeckich.
1. Sprzęgło możesz wyregulować także za pomocą śruby umieszczonej na dekielku kosza sprzęgłowego. 2. Przyczyn może być wiele, może go zalewać na wolnych- wyregulować gaźnik; powietrze, sprawdź wysokość iglicy, który ząbek, sprawdź jaka zębatka zdawcza, czy czasem nie ma kosza 70.
Mam silnik od hondy cbr 600 f3. Myślałem nad ustawieniem silnika bokiem i wykonanie na obróbce skrawającej zamiast zębatki zdawczej coś w rodzaju przejściówki na wał napędowy i połączeniem go z dyfrem od passata B5. Taki mam pomysł. PS. Pomyliłem się. Rozstaw to 3000-3100 mm
Witam, Może ktoś z was ma możliwość pomocy. Mam szlifierkę Parkside 125 model B2 z 2015r. Uszkodzona jest w niej przekładnia. Od popularnych chińskich elektronarzędzi nie mogę dopasować. Gdzie szukać takich części? Chciałbym ją naprawić, bo mimo że ma tyle mocy co obecnie sprzedawane, to posiada większy wirnik (ogólnie silnik) oraz przykrecaną zębatkę...
Po pierwsze to nie planetarny rozrusznik. Po drugie rozbierz i zobacz czy masz szczotki i czy sprężynki nie wygrzane. Dodano po 2 Polega on na tym, że rozrusznik jest wysokoobrotowy, a "kręci" jak zwykły Na zębatce zdawczej obroty są podobne.
Ogólnodostępna jest 95 oktan, na 92 też pojedzie. Lepsza dla tego silnika będzie benzyna 92, czy 95 oktan ? kolejne miejsce do smarowania to wyciągasz popychacz sprzęgła ( jakby w środku zębatki zdawczej uważaj na kulkę żeby nie wypadła ) i dajesz tam trochę smaru i wkładasz popychacz i przykręcasz pokrywkę na 3 śruby i wpinasz linkę. Czy do tego celu...
czy ktoś może mi powiedzieć co mogę zrobić jeszcze w moim simsonie żeby osiągał lepszą prędkość maks. zmieniłem już zębatkę zdawczą z 15z na 17z i idzie ok.45-50km/h a wiem że powinien lecieć ponad 60km/h.prosze o pomoc Dodano po 2 jeszcze dodam że kapitalny remont silnika był robiony 2 lata temu i po nim zrobił około 2000km (jest to simson s51 "b"...
Przerwę na przerywaczu mam 0.3 na świecy mam 0.55. Przy wyprzedzeniu zapłonu 2.5mm przed gmp nie chce chodzić stabilnie, gaśnie. Przy wyprzedzeniu zapłonu 0.5mm chodzi zadowalająco. Świeca wypalona dobrze. V-MAX 110km/h przy 6 tyś. Obr/min. Cewkę zapłonowa posiadam od Żuka. Zębatka zdawczej 17 zębów.
tak naprawdęnie musisz tych kulek wysypać. Wystarczy że w miejsce wyciąganego wałka kulkowego wsadzisz inny pręt możliwie zbliżonej średnicy. A ściśclej rzecz biorąc tym prętem wypchniesz wałek klulkowy i pozostawisz go w miejscu gdzie są klulki ustalające (czyli zaraz koło zębatki zdawczej) Potem przy montażu wałkiem klulkowym wypychasz wcześniej pozostawiony...
Witam Mój problem polega na braku 3 biegu. Dzisiaj rozpołowiłem silnik i powymieniałem niektóre części skrzyni (tryb od zębatki zdawczej i od startera). Biegi sprawdziłem na rozłożonym silniku i wskakiwały wszystkie, gdy złożyłem silnik to okazało się że nie wskakuje 3 bieg i nie wiem o co chodzi. Za odpowiedzi dziękuje.
Masz takie możliwości: - Pękł pręt wybierający biegi (klin przesuwny), uległ wygnieceniu przez kulki, kulki koła zębatego pierwszego biegu mogły też się wygnieść, kulki ustalające pręt wybierający w pozycji biegu wyleciały (pękła sprężyna). - Straciłeś napęd na tylne koło, obkręciła się zębatka zdawcza albo połamały się bolce w zabieraku lub piaście...
CO WY za głupoty gadacie że simson 65km/h jedzie, JAk macie slinik na polskich częsciach zrobionych i zapłon ustawiał jakiś ,,niedzielny mechanik" to tak wychodzi. Ja mam wszystko na częsciach niemieckich i v max to wynosi 85km/h. Cylinder 50cm niemiecki, zębatka zdawcza 16 zębów. POLSKIE częsci zaniżają moc simsonków!
Witam, Zakupiłem tydzień temu zipa pro 72/50.Niestety jedzie mi licznikowe 70/9.5k obrotów. Moja poprzednia 50 tyle jechała. V-max GPS jutro sprawdzę, ale wątpię żeby licznik zaniżał wskazanie. Teraz pytanie co jest w tym zestawie nie tak? Wiem, że należałoby na początku zmienić zębatkę zdawczą na większą. Jednak jeśli się okażę, że nie będzie mieć...
z tego co piszesz to raczej licznik będzie ok. Ponieważ po włączeniu zapłonu powinien wykonać test (czyli wskazówki w max) potem jeżeli dalej zostaje na zapłonie i wskazówka (obrotomierza) odchyla się cyklicznie na pewna liczbę obrotów należy w instrukcji serwisowej sprawdzić jaki to błąd. Podjedz do yamahy to ci powiedzą co nawaliło Licznik ten nie...
Ciekawy temacik i ciekawe efekty. Też mam daelima vt tyle że akurat mocno przerabiany jest. Z tego co się dowiedziałem to daelim konstruował silniki wzorując się na silnikach hondy i ponoć niektóre elementy są w pełni kompatybilne. Ale nie miałem potrzeby sprawdzać tego jak na razie (zębatki zdawcze pasują plug'n'play z np. rebelką :-)) Z tego co słyszałem...
Witam wiem ,że to forum samochodowe ale nie wiedziałem na jakim umieścić post . Otóż remontuje silnik rometa (2 biegowy) który będzie pracował w komarze.Planuje wymienić w nim : wał ,łożyska ,simeringi ,uszczelki ,cylinder, pierścienie ,tłok ze sworzniem i zabezpieczeniami ,sprzęgło ,cały zapłon,świecę zębatkę zdawczą i wszystkie śruby. chciałem się...
Witam serdecznie! Miesiąc temu miałem poważny wypadek w którym ucierpiał mój quad, a mianowicie podczas skoku wyrwało mnie z siedzenia i zleciałem z niego na ziemię, prosto w błoto ):<. Uderzył on centralnie przodem w drzewo i przeleciał jeszcze dachując kilka metrów.Policja zbadała miejsce wypadku, bo sąsiad ją wezwał =D. Cały przód został zniszczony,...
Rometów było dużo i w zależności od silnika miały różne wielkości zębatek. Silnik możesz zabić zbyt dużym obciążeniem i zbyt małą prędkością na dłuższej strasie. Tak, zbyt małą prędkością - Cylinder jest chłodzony powietrzem i jest przystosowany do dłuższych tras z prędkością od 30 do 45 km\h, wtedy chłodzenie jest optymalne. Zębatka z Jawki będzie...
...czy moze byc dobrej jakosci grafitowy? Możeby być. Uszkodzeniu uległ wielowypust wirnika chce to naprawic na orginalnych podzespołach znalazlem na aledrogo taki wirnik cena 200 zł, twoim zdaniem czy jest sens takiej naprawy ? Szkoda pieniędzy na wymianę samego wirnika...trzeba wymienić też zębatkę zdawczą...pomimo że jest sprawna. Czy wirnik jest...
może zębatka na wałku zdawczym się odkręciła lub obrobił się wieloklin lub problem tkwi w sprzęgle
W Simsonach po roku '90 blokowano do 50 km/h. Blokady były w: 1. Układzie wydechowym: dłuższe kolanko, zwężka wewnątrz kolanka, inna konstrukcja wydechu "kompakt" - krótkiego tłumika 2. Przełożenie końcowe: zębatka zdawcza 14z - powinna być 15z, bolec-blokada na założenie większej zębatki. a słyszałem że takie sprzęty mogą iść okolo 100km/h taaa......
Co do braku dyfra w tej ramie, mój stary kiedyś miał traktorek z silnikiem Junaka, dyfer rozwiązał w kowalski sposób, rozciął jego obudowę i naspawał na zębatkę z dyfra wieniec zębatki od motocykla, ktoś się w tej chwili pewnie uśmiechnie że to zero smarowania itp ale traktorek chodził kilkanaście lat bez awarii owego wynalazku, w polu, w błocie, jedyne...
Witam. Mam takie pytanie. Rozebrałem silnik i rozsypała się skrzynia więc poskładałem zgodnie ze schematem wszystko się kręci. Tylko zastanawiają mnie 2 podkładki. Gdzie one dokładnie są. Na pewno nie pomiędzy wałkiem zdawczym a głównym. Jedna jest taka cienka a druga troszkę grubsza. Dam zdj. http://obrazki.elektroda.pl/9948851200_1...
Czy sygnał z halltrona zawierającego przerzutnik schmitta wygląda podobnie jak z przycisku, czyli stan wysoki, stan niski? Tom dzięki za fragment kodu :) muszę jeszcze tylko doszkolić się w używaniu przerwań praz timera :) A co do zakłóceń to już czytałem parę takich problemów na elektrodzie. Myślę że kondensatory w odpowiednich miejscach oraz dławiki...
6000 C3 Chyba 6200? Ja już zamówiłem zgodnie z Twoją sugestią i swoją wiedzą techniczną łożysko PFI 6200 z luzem C3 . Dlaczego PFI? Bo to są bardzo dobre łożyska Made in USA, i przebijają chińskiego SKF-a. Wiem bo je już nabijałem w do odkurzacza i śmiga jak trzeba. Kupiłem też sprzęgło ale firmowe Aprilia , nie żaden tam podróbki za 50zł. Nie uznają...
Witam. Potrzebuję podpowiedzi na temat wyprodukowania maszyny mierzącej moc/moment silnika spalinowego, mianowicie romet z polskim silnikiem 023. Nie chodzi mi o konkretne wyniki, tylko o względne wskazania. Chodzi o sprawdzenie wpływu zmiany kanałów/przelotów/gaźników/stopnia spręzania na moc/moment na danych obrotach. Myślałem wstępnie nad jakąś zwyczajną...
Jest dłuzsza odmiana Wingo - 3524 o skoku 470 mm. A co do mechanizmu - owszem, w modelach 24V są części tworzywowe i to sporo - zębatka odbierająca ze ślimaka silnika, zębatka stożkowa zdawcza przekładni kątowej (na jednej osi z w/w, zębatka odbiorcza na śrubie pociągowej jest ze stopu lekkiego), "nakrętka" suwaka. Co nie przeszkadza siłownikom osiągać...
Tu trzeba by patrzeć co konkretnie z tego może ci się przydać. Kartery i pokrywy, raczej będą sprawne (jeśli miejsca pod łożyska i uszczelniacze nie są wywalone w kosmos). Podobnie głowica. Cylindry - śmietnik. Względnie do remontu. Wał - śmietnik i raczej nawet nie ma czego remontować. Tłok - śmietnik. Zębatki skrzyni biegów - raczej będą żyć po solidnym...
Skrzynia motocyklowa jest sekwencyjna i trudniej zamontować tam czujnik biegu - najlepiej zrobić to na aparacie zmiany biegów. W moim motorowerze aparat jest w górze ale w większości motocykli jest z boku w oleju. Motocykliści mający trochę oleju w głowie nigdy nie wciskają biegu bez potrzeby a ruszają z pierwszego biegu więc wystarczy po odpaleniu...
Jeśli chodzi o wyrywanie to miałem na myśli wyrywanie całego tego elementu na którym jest zamontowany wałek widać je na drugim zdjęciu. Wyczepia się z tylnych zaczepów i wtedy łańcuch się luzuje i spada jeśli nawet jakimś cudem nie wypnie się z mocowań to łańcuch się zrywał na zapince (możliwe że był źle zapięty i wtedy wałek nie zdążył się wyczepić)...
No to coś słabo wyregulowane. Te silniki oryginalne 50 ccm "lecą" po powyżej 70 km/h więc dla tej 72ccm to powinien być wyczyn. Nie napisałeś jeszcze z jakim ładunkiem te 70 km/h. Kolega ważący 85 kg jechał podobnym(50ccm) 80 km/h i to jest pewne bo mierzyliśmy to GPS bo nikt nie wierzył licznikowi (wiadomo dlaczego :) ) Nie wprowadzaj ludzi w błąd,...
Heya Odnośnie przegubów to zostały wykonane z prętów na tokarce środek pręta został zeskrawany a zewnętrzne końce uformowane w kule. Potem zostały nawiercone przez środek i przełożone zostały przez nie kołki. Trzeba mieć do tego tokarkę albo znajomego który by to zrobił. kielichy też robione na tokarce i frezarce (wyfrezowane fasolki na kołki przegubów)...
lecz gdy wrzucę jałowy bieg czyli luz zębatką na wałku zdawczym bardzo cieżko się kręci. Przekręcenie rękami jest prawie niemożliwe. Podkładki dystansowe dobrze założone? Założone na właściwe wałki i miejsca, zgodnie ze schematem? http://obrazki.elektroda.pl/5922333600_1... http://www.jawa50.fora.pl/usterki,3/wsk-...
Skoro i tak już robicie OT, to może ktoś mi powie czym się różni Jawa zablokowana od odblokowanej ? I na czym polega ta blokada. Pozdrawiam Więc w Jawach przystosowanych na rynek Polski było poblokowane: 1.Zmniejszony przelot króćca gaźnika (kolektora ssącego) 2.Dysza główna gaźnika mniejszej przepustowośc 3.Zablokowany tłumik, tłumik zablokowany dławikiem...
Strasznie się rusza Na wałku zdawczym?
O ile się orientuję, to tego typu silniki są składane z dwóch części - jedna o silnik właściwy, a druga - konkretna do potrzeb przekładnia. O ile przekładnia jest sprawna, to sam silnik powinien pasować do niej - ilość obrotów (tu mogę się mylić, ale nie spotkałem się dotąd z innymi) to 375/min (chyba dobrze pamiętam?) a przekładnia - zależy jak pisałem...
Powiem ci tak, ja jeżdze Ogarem 200(silnik jawy) i jestem zadowolony... :D Tłukłem go po lesie po łąkach i do dziś chodzi. Co do wad...hmmm Ciężko się do czegoś przyczepić. To w silnikach jawy jest fajne że jest kilka zębatek zdawczych (tych w silniku na które nałożony jest łańcuch) Miałem na początku zębatke 11 zębów jechałem równe 60km/h silnik wył...
może zębatka od III biegu na wałku zdawczym jest niewłaściwa, w tym miejscu ma być zębatka z cienkimi wypustkami. Jeśli ktoś tam założył zębatkę od II biegu z wałka pośredniego to właśnie taki będzie efekt.
BANANvanDYK Takie teksty są poniżej pasa! Jeżeli osiągałeś gorsze wyniki, to wcale nie znaczy że masz kpić. Prędkości były sprawdzane podczas jazd za samochodami. Wiadomo, że mogą być błędy pomiaru, ale nie na tyle duże aby podważać osiągnięte wyniki. Simsony były z lat 1995-1997 z gaźnikami Bing i nowymi (wtedy) wydechami. Przełożenia były dostosowane...
Jest to fabryczny chiński zestaw napędowy. Przeniesienie napędu odbywa się poprzez zębatkę zdawczą, łańcuch i zębatkę przykręcaną do lewej strony koła. Zazwyczaj zębatka dociskana jest śrubami głównie do szprych, u mnie natomiast koło zakończone jest stożkiem, na końcu nieco szerszym od otworu zębatki, dzięki czemu opiera się ona również o piastę. Zębatka...
Ostatnia fotka niezbyt wyraźna, ale wygląda na pęknięty wałek zdawczy?
Odświeżam. Wymienione : Wałek zdawczy, tulejka dystansowa, simmering, nakrętka, zębatka. Po około 5 minutach po rozgrzaniu silnika widać pierwsze krople na betonie .. nie mam już sił.
Po tym nagłym zablokowani silnika w ogóle nie mogłem ruszyć łańcucha i w domu okazało się, tak jak mówisz, że łańcuch przeskoczył na zębatce. Nie wydaje się być zepsuta. Czy to możliwe, iż coś głębiej w silniku się zepsuło? Nie daje mi spokoju to, że gdy świeca nie jest przykręcona, tłok pracuje, aż miło posłuchać. Odkręciłem głowicę i wszystko na...
Nie lepiej zrobić to raz a dobrze. Zaspawanie nakrętki zębatki to półśrodek.
Odpowiadając na Wasze pytania: koszt tegoż układu to około 20zł. Czas tworzenia... trochę to trwało, ale powielenie konstrukcji to już małe piwo. Trzeba się było trochę napocić z docinaniem przeźroczystej szybki (użyta przeze mnie obudowa nie miała dedykowanego filtra) i małymi przeróbkami softu już z laptopem na motongu. Wzorowałem się nieco na konstrukcji...
Troszkę nie ten temat! Trzeba rozpołowić silnik i wymienić odpowiednią zębatkę. W tym przypadku wałek zdawczy i i trybik bezpośrednio zazębiający się z nim czołowo. Paweł
Zmiana łożyska na węższe to nie najlepszy pomysł. Grzebałeś coś z "choinką"? Rozbierałeś wałek zdawczy na części?
Wg. mnie jeżeli wypadła z tej bardziej skomplikowanej strony , czyli od strony lewej to powinieneś dopasować na podstawie średnicy wewnętrznej otworu tej podkładki. Tam jest wał korbowy , wałek główny skrzyni biegów ze sprzęgłem , oś rozrusznika z dżwignią zmiany biegów.Gdzieś tam.Jeżeli wypadła od strony prądnicy to pozostaje wał korbowy i wałek zdawczy...
bogdan3211 zaczynasz chłopie od d..y strony. W takich zabytkach należy najpierw przeprowadzić gruntowny remont kapitalny zespołu napędowego: szlif cylindra, wymiana tłoka na nadwymiarowy, nowe pierścienie, sprawdzenie przylegania głowicy i ewentualne jej dotarcie, regeneracja wału napędowego, wymiana sprzęgła i ewentualna wymiana tarcz, regulacja skrzyni...
Witam serdecznie. Chciałem poruszyć na forum temat, z którym borykam się od dłuższego czasu i nie znalazłem żadnego konstruktywnego rozwiązania. Mianowicie kwestia dotyczy dziwnych drgań/wibracji motocykla SUZUKI GSXR 750 SRAD z 97r 52000 przebiegu, przy prędkości od 120km/h i szybciej (wibracje te nie są małe, tylko znaczne). Drgania pojawiają się...
tylko pamietaj zeby zebatka zdawcza w silniku byla po tej samej stronie co zebatka na kole, ja kiedys do starej yamahy 80 wrzucilem od wsk 175. i mialem z tym problem kolo trzeba bylo odrwocic i byly problemy z hamulcem tylnim
Silnik próbuje ruszyć ale jakby coś blokowało Więc najwidoczniej coś ją blokuje. Czasem zdarzało się, ze zbyt "siłowo" zamykana szufladka przeskakiwała na zębach mechanizmu ją wciągającego co powodowało złe ułożenie zdawczej zębatki która informuje zamknięciem mikro-przełącznika o zamknięciu/otwarciu szuflady. Elektronika nie dostaje informacji o stanie...
Wyskakujące biegi to niekoniecznie wina kłów, ale może też wina "automatu" biegów. A co ma automat biegów do ich wyskakiwania? Po prawidłowym montażu z wcześniejszą weryfikacją części i pomiarami biegi nie mają prawa przez długi czas wyskakiwać! podginając widełki zwiększę z kolei luz na czwórce, Nie daj Boże. Żadnego podginania! Wodziki mają być prostopadłe...
zębatka wirnika zębatka rozrządu technics zębatka
gorący przewód karta graficzna niskoprofilowa creative glosnosc
traktorek silnik briggs traktorek silnik briggs
Yamaha PSR-520: Migające kreski na wyświetlaczu Telefon nie widzi karty SIM - przyczyny i rozwiązania