Czy ktos pamieta jak poskladane sa walki,zebatki w zespole bebna w tym modelu.
te dwie blaszki służą do dociśnięcia wałka dolnego do teflonowego. Z tego co widzę to akurat są odwrotnie włożone. Muszą być tak włożone ze jak przykręcisz listwę z odrywaczami to na tą blaszkę zakładasz sprężyny dociskowe a drugi koniec tych sprężyn mocujesz na listwie odrywaczy. Po poprawnym złożeniu sprężyny muszą obydwa wałki utrwalania ściskać....
Zrobić planowanie głowicy, dotrzeć zawory, wymienić na nich uszczelniacze, złożyć i jeździć. Ewentualnie zdjąć misę olejową, wymienić pierścienie. Zakładając je pamiętać o rozmieszczeniu zamków pierścieni co 120°, jak podają mądre poradniki. Ja rozmieszczałem o większy kąt. Jak pierścienie to i od razu honowanie plus mierzenie tłoków zwłaszcza luzów...
Uszkodzona pompa lub silnik. Jak ktoś rozbierał to mógł źle złożyć wałki oraz założyć nieprawidłowe łożyska. Mógł być też źle ustawiony luz wałków.
Akurat wpust na wycięcie w wałku rozrządu pasuje dość dobrze, wałek jest zablokowany po dokręceniu śrub do obudowy wałka rozrządu. Problem jest w tym, że otwory ustalające blokady w obudowach są zbyt duże tak, że nie wymuszają jednej konkretnej pozycji, po popuszczeniu śrub nawet o pół obrotu można blokadą wraz z wałkiem o niecały ząb obrócić. W blokadach...
znalazłem w innej instrukcji, od dolnego punktu do punktu prawego koła wałka rozrządu jest 52 zęby Jeżeli jesteś na 100% pewien, że pomiędzy tymi dwoma punktami muszą być 52 zęby paska, a u Ciebie ten odcinek jest dłuższy o jeden ząb, to jedyne wytłumaczenie jest takie, że zmieniła się pozycja rolki prowadzącej. Skoro jej średnica jest nadal taka sama....
Według mnie rozbieranie skrzyni od strony jej dzwonu można spróbować podjąć się tylko w przypadku, gdy na 100% jesteśmy pewni, że jest uszkodzone jedynie to najmniejsze łożysko wałka sprzęgłowego - atakującego (zalety tego sposobu demontażu skrzyni: łatwo i szybko można wymienić uszkodzone małe łożysko tego wałka oraz mniej jest roboty, wady: nie sprawdzisz...
Ustawianie wałków na oko nie ma sensu. Trzeba zablokować wał i wałki i wtedy złożyć rozrząd. Położenie znaku koła na wałku Ci się nie zgadza bo masz je przesunięte. Sam napisałeś że tam nie ma klina.
Tak dla ścisłości - to co masz to nie są prowadnice liniowe. Tu są wałki liniowe lub podparte. I strasznie drogo... Sporo kasy byś urwał zamawiając to w Posce. Konstrukcja z tego co widać to zwykłe profile T-slot aluminiowe, nic specjalnego. Sporo taniej idzie złożyć taką konstrukcję. I dobrze widzę czy napęd stołu masz zrobiony na śrubie trapezowej?...
Ludzie już przestańcie z tym "szacunkiem" bo to żaden wyczyn coś takiego sklecić ! Jak ma się łeb na karku to cały napęd da się złożyć za niewielką kasę nie mając żadnych narzedzi prócz wiertarki i piłki do metalu, są za niewielkie pieniądze do kupienia wałki z wieloklinami sprzedawane na metry do tego dopasuje się różne koła zębatki również za śmieszne...
No ktoś w końcu zainteresował się tematem, szkoda że dopiero po ponad miesiącu. Nie zrobisz tego sam. Musisz ją prawie cała rozebrać co później wiąże się z ponownym ustawieniem a jak to zrobisz nie mając stołu probierczego. No i oczywiście zrobią to tylko w Anglii bo to przecież stamtąd ona pochodzi. No może jeszcze jakiś Marsjanin by sobie poradził....
Dzięki za jakieś zainteresowanie powiedz mi kolego jeszcze gdzie szukać tych symboli AM i EM bo wyczytałem o nich wcześniej ale na wałkach nic takiego niema.Głowicę zciągałem sam kolega mi składał ale w 100 procentach nie był pewny jak złożyć wałki bo ja ich niezaznaczyłem.Jak ktoś może mi coś podpowiedzieć to bendę wdzięczny.
Witam wszystkich. Ja zawsze ustawiam tarcze sprzęgła "na oko" i nigdy nie było problemów z połączeniem silnika ze skrzynią biegów. Nawet jeżeli nie można połączyć za pierwszym razem to według mnie szybciej jest odjechać silnikiem i delikatnie przestawić tarczę niż meczyć się ze skręcaniem przez okienko. Czasami problemem jest trafić wałkiem w łożysko...
Witam jeszcze raz, pomożcie, jak rozmontować napinacz hydrauliczny łańcucha rozrządu i jak go potem złożyć oraz zabezpieczyć, do silnika jak w temacie. Z góry dzięki
Super! Ja zacząłem od Anet A8 i dopiero dziś widzę, że drukarkę porównywalną z Anet można złożyć we własnym zakresie Za cenę Anety nie zbudujesz nic co drukuje tak jak ona. Układ sterujący kolegi z tego wątku jest droższy niż cała Anet. Do autora tematu: zastosowanie podwójnej osi z na plus, wykonanie stołu też na plus, ekstruder też wygląda dobrze....
A nie łatwiej zdjąć wałki rozrządu i sprawdzić kompresję? Pokaże całe zero... Bo skąd niby silnik weźmie powietrze do sprężenia. Złożyć prawidłowo na starym rozrządzie i mierzyć ale czarno to widzę. Za dużo przestawione. Ewentualnie kamera, jeśli na tłokach są ślady zaworów to czapka w górę
Cóż przyjacielu, coś musiałeś źle złożyć albo czegoś nie wymieniłeś :/ 1. jeżeli jesteś w stanie na słuch zlokalizować stukot poniżej głowicy to możliwości są następujące: - obrócona panewka; - zły wymiar panewki - źle złożona stopa korowodu (dla hejterów - da się, już wiele w życiu widziałem, nawet odwrotnie założoną łamaną stopkę) - niewycentrowany...
Witam jak poprawnie złożyć silnik motoroweru np. Romet, WSK, dokładnie drugi karter od strony sprzęgła aby nie było naprężeń, czy rozgrzać go osadzić w nim łożyska i dopiero montować w całość na wałki czy może tak jak Simson Lehrvideo czyli rozgrzać karter zamontować w całość i później osadzać łożyska? Czy za pomocą takiego przyrządu można osadzić wał?...
Bez sensu ten 1050Ti w cenie prawie 800Zł. Pomyśl nad 1060 3GB za 1k. Poczytałem, masz rację, akurat wyjdzie 2500 z groszami :) A pytanie, zamawiał ktoś z x komu już złożony komputer? Lepiej dorzucić i zostawić to w ich rękach, czy złożyć samemu? Bo wiem że w konkurencyjnym sklepie lubią robić wałki z używanymi częściami + walą plombe na cały komputer...
http://obrazki.elektroda.net/90_11728812... Witam, przedstawiam własnoręcznie zmodyfikowany Laminator L-405 HC zakupiony na allegro za 50zł. Koszt laminatora + sterownik to ok 65-85zł (w zależności po ile kupimy części) więc chyba dobra cena jak na takie możliwości :D Sterownik jest oparty na atmega8 i wyświetlaczu lcd2x8 nie zapominając o...
Dziękuję jamjampoland za odpowiedz. Obstawiał bym na jeden enkoder i jeden licznik. Jak pisałeś SLN-44, by mi odpowiadał. Czy mógłbyś mi podpowiedzieć jak złożyć wszystko do "kupy" aby działało pod względem elektronicznym? Enkoder zamontowałbym na wałku, ewentualnie czy taki licznik działałby z czujnikiem indukcyjnym zamiast enkodera? Dodatkowo powiem...
Z drukarek jednymi z najbardziej przydatnych układów scalonych są mostki H/sterowniki silników krokowych znajdujące się zazwyczaj przy złączach od silników. Sekcje zasilania są awaryjne, czyli stabilizatory, kondensatory są wątpliwe w kwestii sprawności. W drukarkach część mechaniczna jest bardziej pożyteczna, masa enkoderów z czujnikami, paski klinowe,...
ja z ojcem zawsze musimy rozbierać raz wymieniamy tylko łożysko wyciskowe bo skończył się w nim smar i zaczęło chrupać bo się zacierało . i trzeba było rozkręcić sprzęgło bo nie szło trafić bo wałki opadły dodam jeszcze że sprzęgło muszę zaznaczać jak złożyć . Jak widać regulamin tego forum i jego zasady kolegę przerastają. Żegnam więc po raz drugi....
Cześć, dzięki za odpowiedź, problem mój polega na tym, że składam silnik , którego nie rozbierałem. Wałki mają nacięcia w tylnej części służące do blokowania. Znak na wale jest czytelny, ale koła rozrządu można przykręcić do wałków na 3 sposoby. Łatwo jest wymienić rozrząd - gorzej złożyć silnik który ktoś rozegrał i oddał w częściach. Dużym ułatwieniem...
Podejrzewam ,że właściciel 406-ki nie mówi mi całej prawdy o tym samochodzie.Na pewno pękł mu wcześniej pasek rozrządu(sam mi to powiedział),a ja podejrzewam że głowica jest od 406 2.0 i a nie 1.8i. Np.cewka zapłonowa jest od FIATA PUNTO,WTRYSKI Z LISTWA OD 406 2.0 więc może i głowica . Jutro pojadę do warsztatu w którym była regenerowana głowica i...
Ważny jest też stan gumowej "koronki" - znajduje się bodajże po stronie zębatki napędzającej - pomaga ona obracać folią grzałki - (jedna krawędź folii grzałki nie jest pokryta teflonem) i w tym miejscu ta gumowa "koronka" wspomaga obrót folii. Czy folią można obrócić bez problemów? Gumowa zębatka jest jak nowa. Folia obraca się bez problemów. Dodano...
Witam. Mój problem polega na tym że nie wiem dokładnie jak złożyć mechanizm który "chyba" służy do wyważania silnika Deutz F4L913 tzn. (dwa wałki współpracujące ze sobą z przeciwwagą) który znajduje się w misce olejowej i napędza go wał korbowy silnika. Problem polega na tym że kolega rozkręcił ten mechanizm i nie wiemy w jakim położenie względem siebie...
Czyli z tego co rozumiem powinienem złożyć tak jak składam na te strzałki, wtedy zgadzają się kolorowe ogniwa, a krzywki na 1 cylindrze powinny być ustawione jak zwykle, odbicie lustrzane do siebie? No i ma się rozumieć wałki do wymiany. Ach i w razie czego, jak to jest z tymi wałkami w głowicach, one są spasowane do głowicy czy raczej jeden wymiar...
Witam niestety wywaliło mi uszczelkę pod głowicą, lub sama głowica jest uszkodzona, związku z czym będę musiał to rozłożyć i sprawdzić. Przy okazji chciałem wyczyścić tłoki z nagaru, wiec jak ściągnę głowice to będę musiał obrócić wałem, żeby mieć poszczególne tłoki na górze. Jak ustalić później GMP (suw sprężania na pierwszym tłoku) żeby złożyć rozrząd?...
Ja pytam jakby z wyprzedzeniem. Pierwsze co zobaczę to panewki i wałki rozrządu. Jak będzie źle to wiadomo że zrzucenie głowicy i wtedy zobaczę jak wyglądają gładzie cylindrów. dopiero wtedy mogę je wyciągać i właśnie o ten moment pytam jak to potem prawidłowo złożyć aby nie było problemu. Nie wiem czy można jakby przy okazji zdjętej głowicy i odkręconych...
20zł/ 50cm - uważasz to za tanie wałki? Potrzeba takich 5 co już za same wałki + przesyłka daje ponad 120zł, dalej łożyska po 10zł, których potrzeba 16 + przesyłka daje jakieś 180zł. Uchwyty o których wspominałeś są zdaje się po ok 19zł/ sztukę... a jeszcze śruby, silniki, nakrętki i za sam materiał z allegro wychodzi grubo ponad 500zł. Wiem jak mają...
Do wszystkich którym mimo wszystko transfer się nie udaje: 1.Używajcie jak najcieńszego papieru. Parę postów wyżej była wzmianka o użyciu papieru kredowego o gramaturze 150. Nie mam bladego pojęcia jak autorowi udało się z takiego kartonu prawidłowo przeprasować PCB. Sam używam raczej starych i niezbyt prostych kawałków laminatu (zresztą przy przecinaniu...
Postanowiłem jednak złożyć wszystko i zacząć od nowa dokładnie odpowietrzyć układ paliwowy. Lecz tutaj pojawia się problem poprzednia osoba - mechanik - serwis lub pseudo serwis wymieniał pompę wodną (widać sylikon na który została przyklejona i widać że jest nowa) przypuszczam że był wymieniany rozrząd. I tu ciekawostka w Niemczech też rozrząd składają-ustawiają...
Tonery ładuję kilka lat ale to raczej "przy okazji" obsługi informatycznej firm. Kiedyś po prostu dosypywałem bez czyszczenia a na początku nawet bez opróżniania śmietniczki. Staram się jednak podnosić jakość a co za tym idzie regenerować tonery zgodnie ze sztuką. Większość klientów jest zadowolona ale z niektórymi tonerami nie daję sobie rady. Co do...
Nie uważasz że fantazja Cię lekko poniosła z tym szlifowaniem? Przed takimi zabiegami dokonuje się oceny, pomiarów itp. gusła. Jeśli silnik poprawnie trzymał ciśnienie, to po co przy przebiegu 93 tys. km było zaglądać do panewek? Mam brzydkie podejrzenia że kupiłeś skatowane padło, z kilkakrotnie większym przelotem. Samochód ma 5lat, przebieg potwierdzony...
Witam mam mały problem z samochodem BMW e46 1998r silnik 1.9 m43tu 118km. Problem polega na tym że padł mi wałek balansujący czy inaczej przeciw waga wału korbowego, wykręciłem uszkodzoną część aby wymienić na drugą używana ale nie zaznaczyłem sobie jak te wałki mają być ustawione względem wału korbowego :cry: Byłbym wdzięczny za schemat albo instrukcje...
Toner źle złożony, brak tzw. masy na wałku PCR.
Jak dobrze pamiętam, to otwórz drzwiczki z tyłu drukarki, wyjmij elektrodę i wyczyść ją dokładnie (odkurzyć, umyć spirytusem, odkurzyć nadmiar wilgoci), poczekać do całkowitego wyschnięcia ok. 30min. na słońcu i złożyć wcześniej odkurzając i wycierając miejsce po elektrodzie i drodze papieru. Jeżeli to nie pomoże, to musisz wyjąć utrwalanie, rozebrać...
czujnik wałka,albo uszkodzony ,albo rozrząd źle złożony dlatego wywala błąd.
Pewnie jak źle złożymy sprzęgło to pewnie że nic się samo nie naprawi. Chodziło mi że jak dobrze złożymy wszystko to karetka się sama ustawi względem wałka.
Odkręcałem cały silnik, bo go robiłem, ale zanim go złożyłem, ustawiłem wałki w poziomie. Teraz pokazuje kąt wydech 120, ssący 80. Co zauważyłem po odłączeniu czujnika mimośrodowego, złapał błąd, ale zaczął pokazywać 120 na obu wałkach, więc podmieniłem ten czujnik, złożyłem i było ok. Po chwili znowu zaczął dziwnie pracować.
Nie złożyłem z tym nowym wałkiem. Złożyłem ze starym. I działa jak działała, czyli zacina się po jednej stronie. Po złożeniu na siłę z nowym wałkiem ciężko było przekręcić mechanizm, więc tak to chyba nie powinno działać. Jak będę miał chwilę sprawdzę jeszcze prawidłowe działanie samych czujników, jak pisał (at)rys57.
To spróbuj nim wrzucisz 1nkę, podciągnąć dźwignię nieco do góry, tak prawie na 2kę, a potem nacisnąć w dół. Pamiętaj też że dźwignie zmiany biegów, lubią mieć luz na wałku, przez samą dźwignię która na wałku ciasno nie siedzi. Zresztą tutaj masz film jak złożyć taką skrzynię https://youtu.be/jisyBmOw29c
To jeszcze zależy w którą stonę kręciłeś. Trzeba "pod włos" listwy :) Najlepiej delikatnie posmaruj bęben tonerem i złoż kasetę ponownie. Jest jeszcze druga możliwość - wywineła się listwa metalowa na wałku nakładającym toner lub nieprawidłowo ją złożyłeś i blokuje wałek magnetyczny. C.
uszkodzona jest czarna wywoływaczka w zespole bębna, a konkretnie są spieki na listwie ustalającej grubość tonera na wałku. Trzeba rozebrać, wyczyścić i złożyć. Jeśli nie jesteś specjalistą w tym temacie raczej nie dasz rady. Trzeba ta rozebrać aby nic nie uszkodzić a szczególnie bębna, a następnie złożyć idealnie tak jak było. Listwa jest z delikatnej...
oczywiście rozrząd na blokadach złożony i Vanos właściwy? a ten zawór od Vanosa co go odpinasz to jest cały czas na nim napięcie?
Andrzej, jak tam ma być rozrząd złożony? Wałki i pasek. Dostałem ten samochód do roboty po pseudomechaniku co robił głowicę z zaworami; aparatem doszedłem tak że już regulacji brak a ja dalej zapłonu w znaki nie wsadzę. Silnik sapie i nie wkręca się na obroty. Co będę kombinował z zapłonem jak to jest pewnie mechanicznie zdupcone.
Dzięki za pomoc ale mam jeszcze jedno pytanie. Chciałem rozkręcić wyżymaczkę żeby wyczyścić dogłębnie te gumowe wałki, ale jest jeden problem. W jaki sposób u was jest połączona korbka z wałkiem? bo u mnie to to co łączy tą korbkę z wałkiem tak żeby można było ją złożyć to śruba nie jest ale wybić tego też nie mogę.
Niestety w tym momencie nic już nie sprawdzisz. Nie ma metody pomiaru kasatora luzu zdemontowanego z silnika. Musisz złożyć silnik, uruchomić nagrzać olej do min 60°C i dopiero wtedy kontrolować luz kasator-krzywka wałka.
Ok. Znając Twoją sytuację, to tak. zdemontuj wszystkie zawory i pozakładaj wałki. Poskręcaj ostrożnie wszystkie stopy, sprawdzając cały czas, czy wałki dają się obracać. Jeśli po dokręceniu "na gotowo" wałki nie będą się przycinały, blokowały itp., to ja bym zaryzykował i złożył. Jeśli jednak cokolwiek wyczujesz, że coś jest nie tak, to zaniechaj ryzykowania,...
ustawic wałki głowica wałki lexmark wałki
firefox reklama piece dwufunkcyjne amplituner at9010
philips ep5360 thomson 26hu5253
Acer Nitro 540Hz – jak wyłączyć komunikat OSD Lock na pół ekranu? Normy testu przelewowego wtryskiwaczy Bosch, Delphi, Denso, Siemens – wartości referencyjne i interpretacja wyników