Witam! W Citroenie C4 MK1 nie ma kontrolki ładowania :-) W przypadku gdy zerwie się pasek od alternatora pojawi się kontrolka SERVICE i komunikat na komputerze pokładowym informującym o braku ładowania :-) Pozdrawiam.
Możesz ominąć zegary. Z zacisku wzbudzenia podajesz na żarówkę najlepiej 1,2 W i do zacisku +. Po podłączeniu ma się świecić, a po odpaleniu (w trakcie pracy silnika) ma zgasnąć.
szukaj mocniejszego alternatora
Sprawdź ładowanie akumulatora czyli alternator.
Tak , na tym schemacie D+ to 12V po 15 (zapłonie).
Przede wszystkim trzeba zrobić pomiar napięcia ładowania. Rozumiem że z tym będzie problem. Opisz co się dzieje ze światłami przy dodawaniu gazu. Jeżeli się nie rozjaśniają to brak jest ładowania. Na początek należy zajrzeć do szczotek i zrobić pomiar woltomierzem.
wygląda ze kończą ci się szczotki same szczotki to jakieś 15zł + robocizna ale najlepiej wyciagnać alternator na stół i sprawdzić przy odkręcaniu alternatora sprawdż czy przewody nie są zaśniedziałe bo czasem w nich jest przyczyna.
Kontrolka ładowania zaświeca się? Ładowania nie ma w całym zakresie obrotów, czy tylko na wolnych? Co widzi sterownik silnika i BSI/BSM?
Żarówka , wskaźnik ładowania , ma równolegle opornik. Zasilana jest po bezp nr. 30. Wypnij z alternatora przewód wzbudzania i dotknij nim masy / na włączonym zapłonie/ , kontrolka powinna zaświecić b.jasno. Jednak opisane przez Ciebie objawy / nic nie piszesz o napięciu ładowania na klemach akumulatora/ wskazują na regulator napięcia na alternatorze!
Witam, mam podobny problem ze swoim Citroenem, rocznik 1992. Po wymianie alternatora kontrolka ładowania świeci tylko przy pracującym silniku,a na zapłonie nie świeci, czyli zupełnie na odwrót. Co może być przyczyną tejże usterki? Proszę również o pomoc, pozdrawiam.
Witaj. Żeby naładować mocno rozładowany akumulator (a jak piszesz to kontrolki się nie świeciły) należy najpierw sprawdzić napięcie jakie panuje na akumulatorze nie obciążonym jeżeli jest ono poniżej 10V to należy podłączyć prostownik z ograniczeniem napięcia ładowania (ok 12V na prostowniku) lub podłączyć równolegle drugi naładowany akumulator, żeby...
Obroty spadają, bo wzrasta obciążenie alternatora po uruchomieniu świateł, który pobiera większą moc z silnika. To normalne, ale sterownik silnika powinien podnieść obroty. Problem w tym przypadku dotyczy prawdopodobnie układu regulacji prędkości biegu jałowego. W tym aucie obroty są regulowane silnikiem krokowym. Zacząć należy od odczytania błędów...
Witam , brak ładowania citroen c4 2018r diesel układ start stop , ładowanie pojawia się na 20- 50 sekund , a potem zanika , brak błędów , po kilku minutach komunikat na desce o braku ładowania , czy to możliwe żeby alternator ładował przez chwilę ? miał ktoś może podobny przypadek ?
... Na tym małym kabelku przy alternatorze pojawiło się napięcie 14 V, gdy tylko kontrolka ładowania świeci jest tam napięcie 3 V . I prawdopodobnie tutaj tkwi twoj problem. Sprawdz kabel 1072 miedzy alternatorem i pinem 14 na zoltej kostce BSI. Wystarczy, ze masz kiepski styk np na okraglej czarnej zlaczce na podluznicy (pin 9) i zamiast 12V na alternatorze,...
pepe150, przepraszam za te kropki i przecinki w nieodpowiednich miejscach, oczywiście w obu przypadkach chodzi o (V). Dziś rozmawiałem z kolegą, pracuje w serwisie gdzie będę robił przegląd. Da mi znać kiedy, podjadę i przy okazji sprawdzi mi wszystko. Teraz sprawdzałem i jest sucho wszędzie. przed zakupem, podczas oględzin był ładowany akumulator....
Wszyscy obecnie traktują regulator napięcia jako "magiczną kostkę", w którą rzeczywiście niema możliwości ingerować. Ale przecież taki regulator można zbudować samodzielnie z możliwością wyboru napięcia ładowana, lub regulację rezystorem nastawnym. Tu przykład takiego regulatora: https://obrazki.elektroda.pl/6781298100_... Regulacja...
Mam w pdf ale nie mam jak wkleić
Nie wiem jak w tym samochodzie ale np. ford pewne model miały problemy podobnego typu (świecące kontrolki, ogólnie deska wyświetla co chce) i ma to związek z zegarami. Najczęściej występują tzw. suche luty powodując różne anomalia. Podobny problem miałem u siebie z świecącą kontrolką ładowania i po poprawieniu lutów zegarów problem ustąpił (Focus C-max)....
Kolego masz mnie za durnia czy źle napisałem ?Może źle.Odpinałem cienki żółty kabelek.Na wyjściu z alt. Tam gdzie idzie ten kabelek, jest po rozruchu 13v.Po przekroczeniu 1000rpm jest tam 14.2.To samo jest na głównym obwodzie.Czy kabelek jest wpięty czy nie po przekroczeniu 1000rpm jest 14.2v ładowania.
klema ciepła podpowiada słaby kontakt na niej, z takiego układu rozrusznika nie uruchomisz. Od tego bym zaczął. Objawy z kontrolkami wskazują na niskie napięcie, ale przyczyną tego może być słabo naładowany akumulator albo... słaby kontakt na klemie Symbol akumulatora mówi to samo albo ... słaby kontakt na klemie. Jak masz chociaż marketowy woltomierz...
Gniazdo musisz dostosować do standardu 7PIN wtedy jak np wypożyczysz przyczepkę nie będzie problemu, odtwarzanie oryginału nie ma sensu. Gniazdo 7 pin to anachronizm z epoki gdy przyczepy nie musiały być wyposażone w światło cofania. Gniazdo 13 pin posiada styk dla światła cofania oraz dodatkowo może (nie musi) podawać zasilanie stałe do ładowania...
Wypuścił Pan dżina z butelki. Przymierzałem się od pewnego czasu, żeby opisać różnice między boxami od aut zasilanych 120V i 162v, a jest ich kilka. Część informacji zawartych poniżej pochodzi z instrukcji dotyczących tych aut i ich akumulatorów, ale większość jest owocem ponad sześcioletniej praktyki w serwisowaniu sagemboxów. Przede wszystkim radzę...
Gdzie mierzyłeś napięcie.
Widziałeś kiedy w 306 BSI? Bo ja nigdy. I w żadnym samochodzie jaki by nie był nie ma bezpiecznika kontrolki ładowania.
Jak z tego równania wynika zwiększenie pojemności musi pociągnąć zwiększenie choćby jednej danej po prawej stronie Nadal kolega błądzi jak dziecko we mgle. :D Wzór jest prawidłowy tylko mówimy o dwóch różnych rzeczach. Kolega uparcie twierdzi, że większy akumulator wymaga dłuższego ładowania i ma rację w przypadku gdy rozpatruje dwa akumulatory rozładowane...
Powodem takich skoków napięcia ładowania jest na 95,5% zepsuty akumulator.
Co do czystości to nie mam zastrzeżeń. Alternator ma przebieg około 80.000 km i wygląda wzorowo. Uzwojenia błyszczą się lepiej niż mogą obrączka. Jeśli chodzi o szczelinę to z tym nic nie zrobię. Taka konstrukcja Boscha. Zastanawia mnie jeszcze czy pomimo że do wzbudzenia dochodzi tylko jeden przewód to czy jest on wprost brany po kluczyku czy jakoś...
Coś sie może stać? Nic się nie stanie, ale to dziwne bo powinna zapalić się kontrolka ładowania lub pojawić się jakiś napis o awarii ładowania.
Sprawdź w pierwszej kolejności jakie daje napięcie alternator na tych wyjściach -czyli główne i kontrolki ładowania.
alternator się kończy. sprawdź voltomierzem jak chodzi na wolnych i jak dasz mu gazu jakie napięcie pokazuję. Lub jakiś kabelek czasem nie łączy.
Dostałem maila z pytaniem jak skończył się problem z lampką w moim przypadku. Odpisuję tu - może się komuś przyda. Nie skończył się. Jeżdżę już tak 2 lata! Tym, którzy twierdzą, że to dioda alternatora - nie tak hop. Było tak - po odwiedzeniu paru serwisów zostawiłem auto w jednym z nich. Elektryk po zdemontowaniu alternatora stwierdził że to na 1000%...
Owo spotkanie z rowem mogło spowodować urwanie przewodów masowych i teraz zasilanie instalacji odbywa się przez linki wskaźniki itp. Pociąga to dalsze skutki których jeszcze nie zauważyłeś.
Po naprawie urwanej wiązki ładowanie alternatora wróciło. pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
Właśnie też podejrzewam winę alternatora. Mam nadzinadzieję, że to tylko regulator... bo wartość alternatora to hmm trudno powiedzieć, tego auta już chyba nie ma w cennikach... trzeba bedzie używki poszukać. A zasługi dla mnie ma nieocenione :D
Witam prawdopodobnie regulator napięcia się sypnoł . Bzdura.
Jakie powinno być nominalne napięcie ładowania w Citroenie C5 I z silnikiem benzynowym? Wskaźnik na tablicy rozdzielczej jest wychylony lekko ponad połowę (czyli niby jeszcze w normie) ale napięcie mierzone na zaciskach akumulatora to 14,5-14,6V.
Witam. Sytuacja wygląda następująco: Wrzucam do auta akumulator (w stanie spoczynku 12.24V), przekręcam kluczyk - grzeją się świece (napięcie spada do jakichś 11.xxV), kręcę rozrusznikiem (napięcie spada do chyba 9.xxV - nie pamiętam dokładnie), silnik odpala i... na multimetrze pokazuje się jakieś powiedzmy np. 11.67V i stopniowo, bardzo powoli rośnie...
Witam. Czy ladowanie w Citroen-ie ZX 1.9td moze byc na poziomie 12,6V?? Podczas dodawania gazu dochodzi do okolo 13,1V?? Co moze byc popsute?
Przekaźnik, zwarcie na diodzie w mostku itp...
Jakie auto, jaki silnik? W 2003 roku maga oba: M49 i M59 i silniki XUD9, DW8 i DW8B.
Witam.czy problem został rozwiązany bo mam podobny problem w xsara picasso 2.0. Czasami jest ladowanie czasami nie ma. Akumulator jest dobry. Alternator się grzeje . Nie wiem co robić. Czy wymienić na nowy czy nie. Pozdr
Postanowiłem jednak ożywić uszkodzony sterownik. Okazało się, że sprawny tranzystor (a właściwie jego emiter) ma przejście do masy, a wymieniony nie, więc podłączyłem go do samochodu, zmostkowałem wymieniony tranzystor do masy i... iskra na 1 i 4 cylindrze wróciła!!! Niestety nie jest całkowicie dobrze. Czas ładowania cewki na sekcji 2 i 3 to 1,6 ms,...
Nówka oryginał czy podróbka.P
Tak, to wina alternatora.
witam mam nasteoujacy problem w citroenie xantia 97r wersja 2.0 turbo ct mianowicie pali mi sie kontrolka ładowania ale gasnie po przekroczeniu 2000obrotów jak obroty spadna poniżej znów sie zapala co moze byc winą?
Akumulator mocznika - budowa i działanie: https://obrazki.elektroda.pl/2277446400_... https://obrazki.elektroda.pl/6250925200_... https://obrazki.elektroda.pl/7974621700_... https://obrazki.elektroda.pl/9712854200_... Na zdjęciach powyżej część sucha akumulatora mocznika https://obrazki.elektroda.pl/7549195100_...
Regulator wymieniony i po problemie :) Pozdrawiam
Proszę o pomoc, jestem od maja 2024 właścicielem C4 Grand Picasso 2009 r. 1.6 VTi. Już zrobiłem kompletny remont silnika, a nadal mam problemy takie jak: Wypadanie zapłonu, Brak ładowania akumulatora, a ładowanie jest, Słabe ciśnienie oleju. Wymienione zostały szczotki alternatora, czujniki faz rozrządu, uszczelki pod wtryskami, sprawdzona pompa olejowa...
Witam!Mam nastepujacy problem,podczas odpalania auta nie swieci sie kontrolka ladowania,natomiat podczas jazdy(badz tez postoju) po przegazowaniu auta kontrolka od ladowania zapala sie i nie gasnie.Podczas pracy silnika sciagajac klemy a akumulatora auto nie gasnie.Czy w tym przypadku wine ponosi alternator? Prosze o pomoc bo wyczerpaly mi sie pomysly....
Akumulator ma już kilka lat, a po kilku godzinach ładowania wciąż pobiera 0,2 A; klemy OK, masy — to pierwsze, co sprawdzę, potem alternator i jego moduł. ... ale żeby tak razem z akumulatora i prądnicy prądu zabrakło... Wszędzie — blackout na pół sekundy, bez żadnych objawów wcześniej. Przy złej masie coś by poszarpywało, chociaż jeden mały objaw,...
citroen ładowania citroen kontrolka ładowania kontrolka ładowania citroen
awaria ekspresu philips wymiana grzałki indukcja electrolux wyłącza
Przekaźniki w układzie hydraulicznym JCB 3CX Hitachi CDH-LE32SMART17 Android TV Specs, Common Backlight and PSU Faults, Firmware Recovery