Odłącz na jakiś czas sprzęt- wtedy potwierdzisz lub wykluczysz. Poza tym można zmierzyć prąd ładowania.
Jak ci się palą tylko pozycyjne to masz kaszaniaste żarówki, przechodziłem to w corsie, poprostu gość sprzedawał przechodzone żarówki widać po skrętce, jak ci nie pali radia i deski to wszystko ok. z ładowaniem
Witam czy wiesz co było przyczyną zapalania się lampki ładowania pozdrawiam
599149 VRG36209
Tak jest dobrze, mozesz spac spokojnie. Kiedy uruchomisz samochod napięcie powinny mieścić sie w przedziala 13,8-14,7V Producent podaje granice tolerancji na poziomie 1.5 % co daje w Twoim przypadku 14.71 V. Zreszta mozna tez wziasc pod uwage granice bledu Twojego miernika .... bleeebleeee :D Jest dobrze kolego, ja bym niczego ie robil i nie kombinowal...
Naładuj akumulator.
Niestety dużo jest przypadków (wypytuje użytkowników o tryb korzystania z auta)w tym sezonie chodzi o to że auta są odpalane troszkę w gorszych warunkach więc pobór na rozruchu jest troszke większy dalej natychmiastowe włączenia świateł ,nawiewu,radio,ogrzewanie tylniej szyby to wszystko z krótkim dojazdem do celu i oczywiście przy słabszej kondycji...
lampka kontrolna ładowania zapala sie przy niedomaganiu układu ładowania a wiec .......a stop jest lampka centralna dla wszystkich układów takze ładowania
Czy posiada jakieś błędy związane z tym ładowaniem?
Nie koniecznie scop jest potrzebny, bo miernikiem też widać różnicę w obu napięciach. Kwestia wprawnego oka. Np. sytuacja taka. Prąd wzbudzenia upływa w znacznej mierze, dajmy uszkodzony moduł do jazdy w dzień, to też powędruje do góry napięcie ładowania.
Auto ma mały przebieg Jak wszystkie auta w Polsce... wszystkie urządzenia elektryczne działają OK Jak widać nie wszystkie działają OK skoro masz problem ze światłami. Zmierzyłbym prąd ładowania Ja bym polecał zmierzyć napięcie ładowania.
Witam, mam dobry alternator od Laguny i uszkodzony od Scenica, Laguna to 2 oddzielne kable + wzbudzenie i - kontrolka ładowania, Megane/Scenic - jeden fioletowy z żółtym paskiem, wg schematu są oddzielne, fizycznie jest 1 kabel. Pytanie czy wystarczy podpiąć tylko wzbudzenie, czy trzeba (by nie uszkodzić regulatora napięcia) szukać kabla od kontrolki...
na pewno podpięcie -rezerwowego akumulatora by coś pod powiedziało, czy akumulator jest ciepły ?? oczywiscie stawiam na szczotko-trzymacz , tak czy inaczej caly czas jedziemy na światłach wiec .. nie ma ładowania
Pewnie że nie wina akumulatora, tylko brak ładowania, sprawdzone?
Gdzie zacząć szukać przyczyny jeżeli to nie wina alternatora i ładowania ?
Sprawdzałeś napięcie ładowania akumulatora?
Podładować akumulator lub wymienić. Sprawdź też ładowanie.
Zmierz ładowanie.
No i wyciągnąłem cały alternator, teraz będę trochę złośliwy, Najbardziej śmieszą i jednocześnie denerwują mnie informacje które nie są prawdą a dodają nam tylko dużo pracy , nie mówiąc o straconym czasie. Powiem krótko żeby zdjąć regulator wcale nie trzeba wyjmować całego alternatora!!! Nie uważam że takie informacje są złośliwe, ale proszę- nie piszcie...
Tylko o filtrze przeczytałeś? To może przeczytaj raz jeszcze?
Witam miałem bardzo podobny problem u mnie pomogło naciągnięcie paska wielorowkowego.
kalkulator wtrysku ogranicza ładowanie. błądzisz
Podłączę się do tematu bo też chcę wymienić złącze RCA na USB/AUX w Megane III. Czy udało Ci się rozwiązać problem? Jam mam co prawda moduł z podłączeniem USB (do CBOX) ale niebieska wtyczka i przewody wyglądają identycznie. Zależy mi tylko na ładowaniu telefonu z USB. Ciekawe czy bez CBOX można jakoś zasilić moduł żeby było 5V na gniazdach USB?
Jeśli takie wyniki masz na wolnych obrotach, to zobacz po dodaniu gazu. Jeśli to na obrotach powyżej 1500, to ładowanie za małe.
VF1BMR20531213238 W Renault twierdzili, że są 3 modele. Dzięki Chciałbym się jeszcze tylko zapytać czy to normalne że w Megane nie zapaliła się kontrolka ładowania przy uszkodzonym alternatorze.
..No właśnie moja intuicja też mi podpowiadała dziś że to ważne co zauważyłam ...kurcze gdyby mnie mechanicy wcześniej potraktowali poważnie ...a nie jak zło konieczne blond :D to pewnie miałabym już sprawne auto i bez stresu ... bo już wcześniej to zauważałam ....i mówiłam im o tym ..nawet jeden nie wpadł na pomysł sprawdzenia ładowania ...bo już jak...
Można, bez ładowania zrobisz z 10km.
Sprawdź dobrze ładowanie miernikiem na klemach aku przy zapalonym silniku.
Szajsowaty alternator, słabe połączenia, regulator napięcia.
Sprawdź ładowanie.
Cewkę przekażnika pod alternator(wyjście na kontrolkę ładowania) oraz pod (przewód)światła mijania.To jest chyba najprostrze rozwiązanie.(chodzi mi oczywiście o przekażnik do zasilania św.dziennych)
Jak na odłączonej klemie padł akumulator to jest to akumulator do wyrzucenia. Musisz sprawdzić ładowanie. PS. wymieniałaś kabel od masy a o prądzie nic nie wiesz?
Po podłączeniu do komputera w silniku błąd "Napięcie zasilania sterownika" Mierzyłeś napięcie, jak nie wiesz jak przy sterowniku to najpierw zmierz na akumulatorze, zmierz też jakie masz napięcie ładowania akumulatora.
sprawdziłem i zwarcia nie ma; mosfety sprawne; kondensatory się ładują i trzymają, silnik nie reaguje...
Ma znaczenie. to napisz jakie
Już przemyslałem sprawę. Z przodu przed samymi żarówkami wepnę przekażniki do świateł mijania i drogowych. Impuls na żarówkę będzie sterował przekażnikiem. W sumie cztery przekaźniki. W ten sposób chcę odciążyć styki pod kierownicą. Muszę się jeszcze zastanowić skąd "zasilić" te przekaźniki. I jeszcze jedna sprawa - sterowanie automatem św. dziennych....
Moja szklana kula podpowiada, że masz uszkodzony układ ładowania.
Kiedy dowiesz się jakie jest to twoje pierwsze auto to napisz. Ale ze sposobu opisu wnioskuję, że najlepiej będzie, kiedy udasz się do warsztatu lub kogoś, kto ma wiedzę o samochodzie.
Ja widzę fioletowy i czerwony.
Witam, Okazało się że głównym sprawcą całego zamieszania okazał się jednak alternator. Nie doładowywał akumulatora. Oczywiście lampka ładowania nie zapalała się. Alternator Boscha ze specyficznym kołem pasowym w którym jest gumowe sprzęgło (nie wiem jak to się fachowo nazywa). Alternator po regeneracji, już miesiąc jeżdżę i na razie jest OK. Polecam...
dzięki za odpowiedź. pozdrawiam
Wita, Mam problem w Renault Megane 1.4 z 1999 roku. Początkowo sporadycznie, teraz ciągle świeci się kontrolka braku ładowania akumulatora oraz brak jest wspomagania. Dodatkowo wcześniej słychać było czasami pisk paska od alternatora - na początku, krótko po odpaleniu, przy niskich obrotach, potem po rozgrzaniu silnika wszystko ustępowało. Czy ma to...
Wykonaj pomiary - stan akumulatora i napięcie ładowania w zależności od obrotów.
Sprawdź masę na alternatorze i wyczyść na początek wszystkie wtyki. Jeśli masz szczęście to masz zaśniedziałe styki i jak się silnik trochę potrzęsie to zaczyna kontaktować i ładuje. Pozdrawiam
Światła miałam włączone cały czas (po otwarciu samochodu się zaświecały, po zamknięciu gasły, gdzieś kiedyś taką opcję włączyłam i tak zostało). Prawdopodobnie były słabe baterie w karcie i możliwe że dlatego auto świrowało (chociaż dziwne, że obie karty na raz przestały działać, ale tak jak mówisz, akumulator też już musiał ledwo dyszeć). Skończyło...
Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało...
Ja nic nie grzebałem przy twoim alternatorze, to nie moja wina
Mam prostownik do ładowania akumlatorów ;] Ładuje nim Aku do megane do Malucha Seja itd;] Jaką mam pewnośc ze to mi zadziała? Zadziała bo ja Ci to mówię... :)
Witam, sprawdź czy na pewno gasnie lampka w bagażniku, często się zdaza że nie. Ja mam u siebie w Renault megane 2 ładowanie 14,4v nie ważne czy są światła czy nie, aku wytrzymał od nowego 6 lat. Też często jadę krótkie odcinki, aku nie doładowywany nigdy!
też posprawdzał bym dobrze obwody alternatora
Autko odpala książkowo. Sprawdzana masa miernikiem i było ok ale pod obciążeniem spadało napięcie na ECU. Przerwa na przewodzie masowym ECU a silnik został jeszcze jeden problem brak kontrolki od ładowania nie swieci wogule a ładowanie jest.
Clip pokazuje ciśnienie po pracy 5minut 15 barów. Pytanie przy jakiej temperaturze zewnętrznej ale zdaje się że dużo a dużo . Jedyne co moduł pod maską sieje błędem: DTC920F O ile się nie mylę to coś od ładowania . Tutaj też może być problem
tak posiadam ładowanie gdy się świeca kontrolki STOP i Akumulator T Do bardzo dobrego ładowania to mu zdecydowanie daleko.
rozumiem odgięcie, sorry ale której blachy
jak to nie ma , skoro w poczatkowej faczie krecenia niekręci kołem alternatora, lub ociera i przeskakuje to co ma dawać prąd , akumulator ?, a ten długo niewytrzyma, proponuje zacząć od tego potem regulator albo miernik i odpiąć na chwile klemY i zmierzyć czy jest ładowanie , lub na zapalonym do klem , powinno być od 13,2 do 14,8 max , jeżeli jest inaczej...
Metodą prób i błędów udało się podłączyć prawidłowo alternator tak aby było ładowanie. Wszystko wychodziło prawdiłowo z pinów, wadliwy okazał się NOWY regulator napięcia. Po wymianie na inny alternator ładuje ok.
Wszystko zależy od tego jaki masz prostownik. Ten z Lidla w swoim aucie (megane), mógłbym śmiało podpiąć bo ma napięcie max 14,7V. Jak masz inny prostownik o wyższym napięciu ładowania to bezpieczniej odpiąć aku.
megane.com.pl po rejestracji będziesz mieć dostęp do "dokumentacji" w katalogu "Pliki" Tu masz link bezpośredni https://megane.com.pl/files/file/174-sch... Zapoznaj się najpierw z instrukcją korzystania z tych schematów.
O ile masz ładowanie.
A widzi Pan jednak nie świece , po co ładować się w koszty
Witam . Sprawdź napięcie akumulatora ,po zapłonie ,jak również podczas kręcenia rozrusznikiem.Jeżeli jest otwierany ,to należy wykonać pomiar gęstości elektrolitu. Jaki stary jest ten akumulator,czy sprawdzałeś ładowanie ,masę na silniku .
najpierw doładować aku bo pewnie od kiedy go kupiłeś to nie ładowałeś potem sprawdzić pobór prądu przy zamkniętym aucie (w stanie w jakim parkujesz na noc) a jeśli wszystko w normie to czeka cię zakup nowego aku
Jutro spróbuję podpompowac Akumulator mam do wymiany jutro kupie Dodano po 10 O i jeszcze jedno naładowałem akumulator to z bieda odpalił pochodził z 20 minut zgasiłem Chciałem znowu odpalić i się nie dało więc podłączyłem do ladowania miernikiem sprawdziłem prąd ładowania akumulatora było 13.8 v więc alternator chyba ok
Witam, Mam podobny problem z moim Renault Megane 2 kombi 1.5 DCi r.2007 Samochód nie odpalą, nie kręci rozrusznik. Pojawia się komunikat błąd ładowania akumulatora i włącza się wentylator (żeby się wyłączył muszę odpiąć akumulator). Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki przy kierownicy i w silniku. Liczyłem, że padł jakiś bezpiecznik z tych "3" przy klemie...
Chyba że masz prostownik z rozruchem :)
Źle się wyraziłem właśnie chodzi mi o centralny zamek. Chcę dostać się do środka, żeby otworzyć klapę i wyjąć akumulator do ładowania. Ale samochód nie został na światłach. Da się coś zrobić?
Wszystko wskazuje na rozładowany lub wyeksploatowany akumulator. Najlepiej zacząć od sprawdzenia poziomu elektrolitu, w razie ubytków uzupełnić i solidne 14godzinne ładowanie. Potem zobaczymy jakie efekty. Czy oby nie zostawiłeś czegoś włączonego na noc ? Może masz jakieś zwarcie w elektryce? Po naładowaniu sprawdź jaki pobór pradu jest na wyłączonych...
Nie wiem jak w clio, ale w megane I jest bezpiecznik między stacyjką a regulatorem. Jest w przedziale silnika. Sprawdziłeś?
Może ładowanie szwankuje.
akumulator ładował w sobotę
.Dodam ze zwiozłem ją na lawecie z pękniętym paskiem i niewiele wiem o jej przeszłości. Już wiesz dużo. Jaki pasek pękł ? Sprawdź pobory jak radzi kolega i stan akumulatora po ładowaniu. Akumulator przewidziany do tego modelu ?
Właściciel posesji jeździ Lexusem. Na gaz. W lato nie używa klimy żeby więcej nie palił. Haha. "Zastaw się, a postaw się." Nie zwracaj głównej uwagi na wygląd auta, tylko na mechanikę, bo z Twoim budżetem ładowanie się w Megane Coupe i inne "ładne" jest lekko nierozsądne.
Mam nadzieję, że mi pomożesz. Alternator kaput - to chyba szczotki, a może diody prostownicze. A czy nie powinna zapalić się w tym przypadku lampka kontrolna ładowania akumulatora? Proszę o podpowiedzi jak sobie z tym poradzić.
Co do ładowania to nie ma go w ogóle bo po odpaleniu auta jest 11V czyli nie ma go w cale.
Musisz nacisnąć tak jak byś chciał normalnie odpalić i w momencie naciśnięciu start puść pedal hamulca tak żeby zapaliły się kontrolki ładowania i ciśnienia oleju bo inaczej pompa nie będzie pompować, samochód na luzie pamiętaj!!!
jak podmieniłes te cewki? 1 z 4 i 2 z 3 czy 1 z 2? tam cewki sa parami, tzn 1 ładuje 4. Wymien wszystkie.
Tym zwarciem spaliłeś alternator, ładowania nie było i się rozładował aku - normalne że rozrusznik nie kręci. Naładuj akumulator i zacznie kręcić.
Może i rozrusznik też padł, ale to ma sie nijak do kontrolki ładowania. Nie masz Ty gdzieś złej masy miedzy akumulatorem, nadwoziem i silnikiem ? Zakorodowane połączenia po zimie.
oznacza to, że został on naładowany? Oznacza to że masz zepsute łądowanie. Te odczyty są z renault megane, w którym nie ma żadnych problemów z akumulatorem, całą zimę odpalał bez problemu, bez ładowania prostownikiem...
prawdziłeś bezpieczniki obok aku i przekaźniki bo tam gniło,masy i "grube " plusy ? Nie. Sprawdziłem tylko przekaźniki, jednak na ich stykach nie było śladu "gnicia". Jutro powyciągam i poczyszczę bezpieczniki i sprawdzę przewody. Czujnik położenia wału: gniazdo, czujnik, wtyczka, wiązka są ok? Owszem auto kręciło i nie odpalało, ale chyba problemem...
STA1 i STA2 są od kontrolki ładowania na desce rozdzielczej, A skąd!
W takim układzie pozostaje mi demontaż rozrusznika i sprawdzenie jego stanu. Dzisiaj podłączyłem akumulator do ładowania znow, ponieważ rano miałem niespodzianke jak przyszłem po auto do garażu, znowu był rozładowany.
Nie obróciliście czasem zasilania ? Jeśli nie to w tych modelach najczęściej problem polega na rozprogramowaniu immo . W tym roczniku immo jest pewnie na podczerwień , na forum znajdziesz instrukcję programowania i kogoś kto wygeneruje ci kod na podstawie kluczyka i wklejki . Jeśli nie uda się przeprowadzić procedury pozostanie wyłączenie immo otwieranie...
Te najtańsze CLIPy z allegro są coś warte? Już od dawna myślałem o kupieniu osobnego interfejsu dla każdej z marki... Tylko czy warto ładować się w te tanie podróbki za 300-500zł?
Witam! Proszę o poradę. W samochodzie Megane II 1.5 dci 2006r komputer wyrzuca komunikat (po ok 8, 10 minutach od rozruchu) o niewłaściwym prądzie ładowania akumulatora. Alternator- to BOSCH 0124525082, który został w profesjonalnym warsztacie oddany do naprawy. Wymienili w nim tuleje z pierścieniami, łożyska, i szczotki wraz z całym mostkiem prostowniczym...
Nic po wymianie nie trzeba programować. Można podpiąć pod clip-a A typ alternatora nie jest ważny :?: Będzie prawidłowo sterował ładowaniem akumulatora jak będzie ustawiony na inny typ alternatora niz jest w pojeździe :?:
tak, po 4 godzinach od ładowania akumulatora podłączyłem i jest ok., czy ktoś wie czy można ten model odpalić kodem awaryjnym, jeśli tak to prosiłbym o podpowiedz jak to zrobić
Podepnij miernik i sprawdź pobór prądu przy wyłączonych odbiornikach , co do ładowania możesz mieć zwarcie między zwojowe tego raczej nie wyłapiesz bez stołu probierczego. Ostatecznie któraś dioda fiksuje lub regulator ma dość.
A co było powodem jego wymiany?
Trzeba sprawdzić ładowanie ,czy przypadkiem nie pływa napięcie. Ewentualnie masa idąca na zegary,
Tak myślę:),ładowany był 2 dni,a prostownik jest sprawny,więc myślę,że jest naładowany
Bezpieczniki za aku sa ok.Przekazniki po lewej stronie tez ok.aku ładowane cała noc i dalej nic,moze spróbowac na tak zwany pych ??
Nie ma czegos takiego jak LAGUNA CLASSIC. 1.6 W lagunie bylo dopiero od 98r. Sprecyzuj co to za auto Pomyłka z mojej strony - auto to MEGANE, nie Laguna... A co do awarii to zacznij od sprawdzenia bezpiecznikow Bezpieczniki, rzecz jasna, sprawdzone - wszystko OK. Auto odpala? Ladowanie jest? Chyba czeka cie przeglad instalacji w poszukiwaniu przerwy/zwarcia....
Tak to na 100% nie wina gazu na benzynie to się dzieje tak samo jak na gazie ,jakiś czas temu padły mi wtryski gazu więc jeżdziłem miesiąc na benzynie.Zastanawia mnie ten rozrząd no ale jak go kupiłem to śmigał dobrze.cewki dla sprawdzenia założył mi gazownik nowe i było to samo.Komputer nic nie pokazuje.Jeden mechanik doradził mi abym w serwisie zmienił...
Ale to trochę bez sensu jest, bo gaszę autko i jak włączy się wiatrak to zasuwa na samym aku gdy brak jest jakiegokolwiek ładowania. To aku może paść szybko i trzeba będzie ładować. Chyba że aż tak dużo prądu nie ciągnie. Ale skoro tak być musi to ok. Można zamykać :D i dzięki wielkie za pomoc :D
Hehe ostatnio była u mnie megana 1,6 16V klima elektryka srebrna naprawdę ładna za 1600. Czarny MB clk ŁADNY za 6 .Po co ładować kasę ?
Witam! 1,9DCI120KM. Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka ładowania. Napięcie na akumulatorze poniżej 12V (szybko przełączyłem radio - AVICA w tryb zegarów, jeden z nich pokazuje napięcie w instalacji) - brak ładowania. Zjechałem na parking (może z 2-3 km przejechałem w takim stanie), po otwarciu maski z lewej strony wydobywał się dym. Jeden z odbiorników...
Megane co za herezje 3 ampery na D+?.Do wzbudzenia mA a prąd wirnika regulator załącza z B+.
Nie rozbierałem karty do Megane , ale z tego co mi wiadomo , to zrezygnowano a dodatkowego akumulatora karty. W Lagunie II mimo Hands free i tak do odpalenia auta trzeba było włożyć kartę do czytnika. Wtedy następowało ładowanie akumulatora. W Meganie nie wkładasz karty do czytnika i nie miał by śię kiedy naładować. Bateria karty odpowiada za zasilanie...
Ok dzięki, mam jeszcze obawy o baterię telefonu. Czy komurka sama potrafi zarządzać ładowaniem, czy potrzebuje jakiegoś rezystora zabezpieczającego na wyjściu ładowarki ? Może propozycję dzielnika napięcia na d+ i d-
megane kontrolka ładowania kontrolka ładowania megane renault megane kontrolka ładowania
nissan qashqai obroty silnika próżnia temperatura ciśnienie układ chłodzenia
internet mobilny internet mobilny
Brother DCP-115C Windows 10 – drukarka widoczna, skaner niewidoczny lub odwrotnie Schemat bezpieczników Volkswagen T5 1.9 TDI 2009 – lokalizacja i opis skrzynek SA–SF