A co pisze wytwórca w charakterystyce pojazdu? 85wat czyli około 7a i jest ona wykorzystywana w 100% do ładowania akumulatora Obawiam się, że jest inaczej. Prawdopodobnie w tym pojeździe akumulator ma zasilić rozrusznik, oświetlenie pozycyjne i może sygnał dźwiękowy. To tyle. Jeśli sobie zafundujesz 8 Ah (jeśli zmieści się di obudowy) to masz z górką.
Witam, w 'dawnych czasach / 45 - 30 lat temu ', do Harley-ow WLA / 'chopperow', itp. montowano 'diode Zenera 7,5 - 8V'/ zamiast regulatorow napiecia, przez co kazde napiecie ponad 7,5V - bylo 'oddawane na mase' i nie niszczylo akumulatora i zarowek. Tutaj tez by mozna bylo tak zrobic, jesli regulator jest uszkodzony wewnetrznie, zeby go nie 'otwierac'...
Wybrałem najprostsze rozwiązanie – bezpiecznik i bezpośrednio do aku.
Napisz co to za motocykl? Nie mysl o zadnych stabilizatorach, kondesatorach itp. tego się nie stosuje do ładowania (idealnym stabilizatorem jest właśnie akumulator)
Po pierwsze - pozbądź się kostki pomiędzy regulatorem i alternatorem - wszystkie 3 przewody oczyść i polutuj, po czym zabezpiecz koszulkami termokurczliwymi. Po drugie - przewód minusowy i plusowy z regulatora przedłuż (daj 2,5mm2) i podłącz pod zaciski przy akumulatorze - najlepiej przylutuj do oryginalnych oczek. Zapomnisz o problemach z ładowaniem
Zacząłem rozłączać wszystkie kostki łączeniowe, psikać ContactSprayem i ładowanie przy włączonych światłach oscyluje w okolicach 14,8V (było 15,5V). Wymieniłem też bezpiecznik na większy ale to nic nie pomogło. Te 14,8V to nie jest tak źle może aku nie będzie się gotował. Połączyłem B z IG i rzeczywiście ładowanie przy włączonych światłach spadło do...
Najprościej wstawić woltomierz cyfrowy taki mały.
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
No to ja też zadam pytanie. Czy możliwe jest, że taki prostownik to taka przetwornica impulsowa, w której stabilizowany jest właśnie prąd ładowania i sprawdzane napięcie i po przekroczeniu zadanego napięcia na aku wszystko jest odłączane? Jeżeli tak jest no to sposoby z żarówką nie pomogą tylko sprawią, że wcześniej będzie odłączane ładowanie (o spadek...
Podłącz poza motocyklem do akumulatora i posprawdzaj czy będzie taki sam efekt ale to pewnie wina ładowania motocykla albo halogenów.
ale stary układ odłącz
Wydaje mi się że jest to równoległy warystor zabezpieczający układ przed zwbyt wysokim napięciem na zasilaniu. http://en.tdk.eu/inf/75/db/CTVS_09/Stand... może on się uszkodzić w przypadku "przeładowania" akumulatora podczas jego ładowania w motocyklu, bez odłączania aku od instalacji. Warystor ten należałoby wymienić. Możliwe, że nie tylko...
Diagram postępowania przy wyszukiwaniu usterek obwodu ładowania akumulatora dla motocykli japońskich
Ural K-750 brak ładowania. Szanowny przyjacielu! Jestem ciekawy jak poradziłeś z ładowaniem w motocyklu. Nic nie napisałeś o wynikach, czy moja rada przydała się. Po tym sprawdzeniu prądnicy byśmy wiedzieli co dalej sprawdzić i zrobić. Napisz jak wygląda sytuacja. Pozdrawiam i czekam na wiadomość. Miro.Nasz
Nie równolegle a szeregowo.
Zrobisz w prosty sposób-komparator napięcia/woltomierz progowy ::lol: Napięcie poniżej 13 V- ładowanie nie ma ( stan wysoki-tr. wykonawczy nie przewodzi i nie zpala lampki) napięcie powżej 13V i sytuacja się odwraca. Układzik zrobisz na..niech pomyślę....dwu tranzystorach, zenerce i czterech opornikach. :lol:
Sprawdzić wszystkie złączki i stacyjkę oraz sprawdź napięcie ładowania.
Witam, mam mieszane uczucia, czy prąd balansu wg. załączonego schematu będzie wystarczający a to jest istotne od kondycji zastosowanych ogniw (muszą mieć zbliżone parametry). Istotne jest również napięcie ładowania w motocyklu. Pozdrawiam
Może inaczej - jakim ty motocyklem jeździsz, że wibracje wyrabiają Ci gniazdo? Od siebie polecę Quadlocka z tłumieniem drgań i ładowaniem indukcyjnym, ale musiałbyś się przesiąść na cokolwiek ze wsparciem ładowania indukcyjnego Qi.
witam nalezy sprawdzic prostownik ktory znajduje sie pod siedzeniem czesto zdyczaja diody które sie tam znajdują pozdro T
prosze usunac ten wpis
Jak masz naładowany akumulator to problem nadmiernego prądu ładowania praktycznie nie wystepuje, trzeba coś zaradzić jak go rozładujesz do 1.0V na ogniwo bo wtedy rzeczywiście zamiast 0.4 ładuje się prądem ponad 4A. Pakiet 10S powinien osiągnąć przy pełnym naładowaniu około 14.2V a to będzie niemożliwe jak dasz stabilizator, nawet te LDO będą mieć z...
Temat już stary ale muszę go reaktywować. Wpadłam na pomysł? A może by tak zrezygnować z akumulatora i tych nieszczęsnych 6V. Żeby było tylko oświetlenie. Zastosować tylko stabilizator 12V i około10A(arternator daje max 38 V). Co Wy na to ??????????
Jakiś alarm ma? Trzeba sprawdzić na początek stan akumulatora i ładowania.
Witam szanownych kolegów. Od jakiegoś czasu posiadam motocykl i dwie skrzynki części. Z mechaniką sobie poradziłem Ala mam problem z elektryką. Z części, które dostałem wraz z motorem złożyłem następujący układ. Alternator i prostownik są z Jawy 350, stabilizator RNA -2 chyba nie, pewnie jakiś uniwersalny… http://obrazki.elektroda.pl/3729140500_1...
Zdemontowałem wirnik, okazało się że na jednym pierścieniu ślizgowym jest głęboki ubytek na całą szerokość pierścienia. Po starannym wyrównaniu pierścienia i zmontowaniu, ładowanie nie przekracza 14,3 V. Zamykam temat
https://allegro.pl/oferta/ladowarka-pros...
Nada się. Z czujką nie współpracuje i podobno szybko padają baterie lub moduł ładowania w tym urządzeniu.
Ładowanie w WSK 175- to była bolączka tych motocykli, proponuję wykonać i zainstalować układ mierzący napięcie w instalacji. Na zaciskach ładowanego akumulatora pojawia się napięcie 6,9÷7,2 V (instalacja 6 V), akumulator w pełni naładowany, nie obciążony i nie ładowany daje na zaciskach ok. 6,5V. Proponuję jako napięcie progowe przyjąć 6,7V (wyższe-...
a to brak włącznika, a to brak bezpiecznika Obie rzeczy banalne do dodania (i uszczelnienia) :) Najtrudniejsze jest moim zdaniem uszczelnienie samego gniazda USB i układu przetwornicy.
(at)domin192 Można spróbować. Te nowe systemy ładowania w motocyklach niewiele się różnią od siebie.
W takich wypadkach zacząć od zadbania o silnik, rozrusznik, układ ładowania i nową baterię akumulatorów. W końcu nowy motocykl zapalał bez problemu. Te pojawiły się na skutek zużycia baterii akumulatorów i być może mniej sprawnego działania silnika, rozrusznika i prądnicy. Jeżeli to nie pomaga, bo pojazd ma wady konstrukcyjne wynikające z oszczędności,...
Bardzo ciekawe. A jaki masz układ ładowania w motocyklu? Trójfazową maszynę asynchroniczną zwaną potocznie alternatorem?
Tam jest tylko pomiar napięcia ładowania. A jak mam sprawdzić ile amper ładują cewki ? Nie znam się na elektryce dlatego tak pytam.. O przetwornicy wiem tyle: Vin 9-16V Vnorm 13,2V Inorm 3,2A Iin max 20A Pout 35W A o Ładowaniu motocykla nic.. A co gdybym przetwornice podłączył do cewek które są teraz przy żarówce ? Ale gdy motocykl jest na wolnych obrotach...
z tego co wiem to akumulatory kwasowe nie mają efektu pamięciowego i możesz go doładować w każdym momencie ale niewskazane by było czekać aż się rozładuje całkiem. i mam nadzieje że masz na prostowniku wskaźnik naładowania po tym najłatwiej poznasz w jakiej kondycji jest akumulator
po odpaleniu i odpięciu akumulatora motor gasinie Chcesz spalić całą elektronikę w pojeździe? Licznik, immobilizer, ECU, koszt nowych w serwisie przekracza wartość pojazdu. To nie Fiat 125p, tak się nie sprawdza ładowania w motocyklu ani w nowoczesnym samochodzie.
1. Jakie napięcia wytwarza prądnica/alternator w twoim motocyklu bez obciążenia, z włączonymi światłami przy średnich obrotach ? 2. Jaki cel oprócz walorów edukacyjnych ma wykonanie tego prostownika ? Czy układ ładowania w motocyklu nie zapewni naładowania akumulatora ? 3. Precyzyjnie wyregulowałeś tą łądowarkę. Założę się, że napięcie generowane przez...
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
Cześć, mam też ten prostownik. Ładowałem motocykl na zewnątrz i spadł deszcz. Coś w nim się przepaliło, chcę sobie to wymienić, tylko nie mogę odczytać wartości, możesz mi sprawdzić, co to jest wypalone? Przesyłam zdjęcia (C22 jest przepalony, nie znam wartości). Pozdrawiam, Mateusz
Dodam od siebie, że takie regulatory można kupić gotowe za kwotę ok. 40 zł, trzeba tylko poszukać. Chińskie quady i skutery od 125 cm3 już takie mają. Rozumiem że motocykl ma światła z akumulatora i "bezmasowe" uzwojenie ładowania. Regulator ze schematu ma jedną wadę - rozładowuje akumulator gdy motocykl nie jest używany.
Nie wiem czy to coś pomoże? Mój kolega ma dwa starsze motocykle z instalacją 6 V, Triumph i Pannonie oraz nowszego Ducati Monstera z 2010 roku. Do ładowania stosuje zakupiony w lombardzie u znajomego jakieś dwa lata temu tak zwanego samoobsługowca procesorowego i jest bardzo zadowolony. Najprostszy z najprostszych. :) https://obrazki.elektroda.pl/6023546900_...
Cześć, panowie, takie pytanie: mam problem z ładowaniem w motocyklu. Wiem, że regulator napięcia raczej do śmietnika (przepuszcza napięcie powyżej 15 V). Aku od kilku dni trzyma 14,5 V — czy aku też do śmietnika? Aku ma jakieś 4 lata AI: Jaki to dokładnie model i rocznik motocykla? Honda AI: Poza tym, że regulator puszcza ponad 15 V – masz jakieś inne...
Witam! Podczas ładowania akumulatora w motocyklu (Beta 350 RR Racing) zapomniałem wyłączyć zapłon. Po odłączeniu prostownika motocykl nie chciał zapalić. Okazało się, że nie ma iskry. Co mogło się uszkodzić w pierwszej kolejności podczas ładowania akumulatora z włączonym zapłonem? Od czego zacząć poszukiwania? Pozdrawiam serdecznie!
Witam, też zastanawiam się nad tym prostownikiem. Mam tylko pytanie w związku z ładowaniem aku żelowych. Mam motocykl i siedzi w nim aku żelowy. W instrukcji jest napisane, że łąduje też żelowe, ale przy wyborze trybu pracy trochę się gubię. Czy ten prostownik ładuje aku żelowe, bezobslugowe? Pozdrawiam.
Jak to jest z tymi prostownikami do motocykli które ładują małej poj. akumulatory, bo przy prostownikach podane są zakresy dla któryh nadaje się ten prostownik np. od 30 do 70 Ah. Czym różnią się te prostowniki do motocykli ??? Ograniczają prąd ładowania jak tak to w jaki sposób????????
więc potrzebny jest balancer. I co jeszcze ciekawego napiszesz? W tej chwili przez Ciebie wszyscy kierowcy ciężarówek trzęsą portkami bo nie mają balanceraua mają dwa ołowiowe akumulatory połączone szeregowo. Do autora, zwykła ładowarka automatyczna z Lidla czy biedronki poradzi sobie. Można przełączyć w tryb ładowania motocykla o ile jest taka opcja....
Załóż na przewodzie z prądnicy do akumulatora diodę szotkiego lub zmień ładowanie na regulatorze. Czy napięcie jest takie samo z oświetleniem i bez? Regulator nie ma możliwości zmiany ładowania. Nie jest takie samo, po włączeniu oświetlenia i wprowadzeniu motocykla w obroty wzrasta do prawie 8V z regulatora na akumulator. Tą diode dać za prądnicą,...
Masz wszystkie śruby zdrutowane w tym LC4? Wałek wyrównoważający występował w silnikach co miały wyjście na łańcuch po lewej stronie, czyli mniejsze pojemności i następca LC4 — 690. Napięcia nie mierzysz tanim miernikiem z rozładowaną baterią 9 V? W normalnych motocyklach nie powinno występować tak wysokie napięcie ładowania, natomiast w chińczykach...
Nie rozchodzi się o samą składową co raczej o wartość napięcia jak i temperaturę ogniwa podczas ładowania. W odpowiedzi na pytanie: Na dłuższą metę żelówka np. w motocyklu, który fabrycznie jest wyposażony w zwykły akumulator nie pociągnie więcej jak 2 lata
w takim wypadku ten schemat będzie wyglądał inaczej skoro rezystor na emiterach. wprowadzam korektę muszę mieć 100% pewność. Dodano po 2 akumulator np. samochodowy , ciągnikowy , do ładowania motocykla Ten jest prawidłowy według podpowiedzi: http://obrazki.elektroda.pl/8167761800_1...
Za parę minut nie podładujesz akumulatora , to wymaga więcej czasu ( ze 2 godziny ). Tak mały akumulator spokojnie podładuje, samochodowemu całkowicie rozładowanemu wystarczy 10-15min ładowania, żeby móc nim uruchomić silnik. właśnie nie chcę tak robić, bo boję się o elektronikę w motocyklu, jak pisałem w pierwszym poście. Bez obaw, jak się bardzo...
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
Na schemacie widnieje jak byk że ten dwu połówkowy prostownik który był stosowany w motocyklach WSK 175 w motocyklu WSK 125 jest zastosowany i wykorzystany wyłącznie jako jedno połówkowy.Zamiast łamać sobie głowę jego podłączeniem wystarczy w obwód ładowania motocykla WSK 125 zamontować 5 Amperową diodę. Dodano po 10 W pierwszej wersji WSK175 z instalacją...
Bardzo przepraszam za te wielkie litery. Rozpisałem się duzymi i nie chciałem przepisywać. Więcej już się to nie powtórzy ! Obiecuje ! Wracając....zdjąłem klemę i w ogóle prad nie idzie na akumulator. Silnik zgasł. Prąd wychodzi z alternatora i znika. Czyli albo stacyjka, albo prostownik, co? Bo regulator by nie spowodował całkowitego braku ładowania.
Mnie się wydaje, że akumulator powinien się ładować. Wydajność ma 10 A ponieważ ma dwa tranzystory. Czymś takim będzie się dało ładować akumulator w motocyklu?A mogę sprawdzić wielkość prądu miernikiem uniwersalnym?
Tak sobie przetłumaczyłem z Twojego na mój :) Przerywa ładowanie z powodu wibracji w jadącym motocyklu? Oczywiście jest możliwość naprawy. Tylko potrzebny jest Pan Złoty Rączek, taki sprytny kombinator :) Zwykły lut będzie za miękki i szybko się zetrze. Trzeba nalutować mininakładkę z mosiądzu, albo srebra i to tak, żeby plastiku nie roztopić.
No cóż, jak chcesz jeździć okrakiem na bombie to twoja sprawa. Ja bym nie ryzykował. Do li-jon są dedykowane ładowarki i tylko takimi można je ładować. Podłączone do instalacji w motocyklu w czasie ładowania mogą się zapalić lub wybuchnąć.
Czy ma ktoś pomysł na wykonanie jakiejś kontrolki, która po odpaleniu motoru zapali się informując, że akumulator jest ładowany?
podłącz miernik na zaciskach akumulatora, odpal maszynkę i sprawdź pomiary na woonych obrotach może być mizernie ale jak dodajesz gazu, musi wskazywać większe napięcie, jeśli tak nie jest... brak ładowania.
Masz padnięty akumulator i w takim stanie nie da się zmierzyć prawidłowo napięcia ładowania w motocyklach, za duża rezystancja wewnętrzna akumulatora. Dopiero przy sprawnym i w pełni naładowanym akumulatorze można zmierzyć maksymalne napięcie ładowania.
Akumulatory w motocyklu jak najbardziej można naładować ładowarką 6V. Do ładowania akumulatora z samochodu musi być wyższe napięcie, bo tam bateria ładuje się do 14.5V. Zasilacz 15V ma zbyt wysokie napięcie do ładowania akumulatora żelowego. Kolega powinien szukać takiego o napięciu 13,8 - 14,5V.
Zapłon i ładowanie to dwie różne sprawy. Ten niebieski przewód nie ma wpływu na to, czy motocykl zapala, czy też nie. Sprawdź czy ten niebieski przewód idzie do regulatora i dalej do kontrolki ładowania. Jeśli tak, to podłącz go do szczotki, tylko nie tej, która podłączona jest do masy.
Witam jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania w tym motocyklu i jak je regulować (regulator napięcia oryginalny mechaniczny)
Kolego weź to wyrzuć jak nie chcesz spłonąć razem z motocyklem.
Racja- było by politycznie poprawnie i była by kontrolka ładowania , ale musiałbym rozkopać alternator bo wyprowadzenia uzwojeń są w nim wewnątrz. Ładowanie w tym układzie działało dobrze- nie narzekałem na brak prądu. Czy miałbym jakieś korzyści z dołożenia tych trzech diod? (oprócz kontrolki ładowania)
Ja teoretycznie też zazwyczaj korzystam z małych prądów i krótko, ale taki zasilacz bardzo dobrze nadaje się do ładowania akumulatora z motocykla/samochodu. Także w wersji 2.0 radzę Ci blaszany spód z otworami wentylacyjnymi i gumowe przykręcane nóżki: https://obrazki.elektroda.pl/5714052000_... Nie polecam natomiast tych naklejanych.
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
Mam pytanie o zjawiska zachodzące w typowym układzie ładowania motocykla z alternatorem z magnesami stałymi i regulatorem tyrystorowym. Czyli pokrótce mamy: 1) Wirujące koło z magnesami stałymi 2) Stator z cewkami połączonymi szeregowo, chłodzonymi olejem lub wymuszonym strumieniem powietrza 3) Prostownik diodowy 4) Regulator tyrystorowy zwierający...
Witam Prostownik jedno-połówkowy całkowicie wystarczy i nie wymaga przeróbki instalacji. Muszę przyznać, że pomysł z zastosowaniem akumulatora żelowego jest ciekawy. Pozdrawiam. :)
no fajni a co z ładowaniem bo nie widze. A ile pali na 100. Dodano po 7 a jak z ładowaniem??? ile pali??? fajna "wyduma"
Witam. Jestem tu nowy i mam nadzieje ze dobrałem odpowiedni dział do mojego problemu. Mam problem z elektrycznym biegiem wstecznym w trajce. Producent kitu trajki rozwiązał to montując rozrusznik o mocy 1,4 kW co przy odpaleniu biegu wstecznego powoduje taki spadek napięcia na motocyklu ze komputer szaleje. Była podjęta próba dostawienia drugiego akumulatora,...
Ostatnio jaką naprawiałem z tych marketowych ładowarek, uszkodzonej po niewłaściwej kolejności załączania, to impuls ładowania miał poziom około 18V i różna szerokość impulsu zależnie od pomiaru jak i ustawień typu ładowania (motocykl .... zima) potem był impuls pomiaru napięcia pod obciążeniem około 6A (stąd te pojawiające się iskrzenie) i jak pod...
A to napięcie 7,95 V nie jest za niskie aby ta "lidlowa" ładowarka "wystartowała"? Bo dużo tego typu elektronicznych ładowarek potrzebuje odpowiedniego napięcia akumulatora aby zacząć proces ładowania.
Jaki rodzaj alternatora i regulatora napięcia został tam zastosowany?
Zmierz tez ładowanie u kolegi. Podejrzewam ,ze też będzie około 15V. mierzyłem napięcie ładowania w 3 motocyklach i w każdym było 15V. Może dlatego akumulatory w motocyklach nie są tak trwałe jak np. w samochodach.
Witam . Widzę , że nikt nic nie chce Ci podpowiedzieć. Więc ja napiszę z własnego doświadczenia. -Ładowałem kiedyś akumulator ołowiowy ładowarką 200mA (sprawny aku) ,ale trwało to około 7 godzin ,a ''prostowniczek" grzał się bardzo !!! Dawał radę. -Akumulator doładowuję się okresowo i ładowanie należy przerwać kiedy akumulator zbytnio się nagrzeje....
Posiadam taką ładowarkę jak na zdjęciu, prąd ładowania 6V i ikonka motocykl, a samochód prąd ładowania 12V, czy z powodzeniem mogę pod "motocykl 6V" podpiąć jeden taki akumulator który mam w domu na czas zimy? Wolę się upewnić, wiem że może to długo ładować jakby był słaby choć latem kupiony, dlatego nie chciał bym go jakkolwiek popsuć. AKUMULATOR CENTRA...
W motocyklu WSK 125 do prostowania prądu ładowania wystarczy pojedyncza dioda, tam jest ładowanie połówkowe. Mostek zakładali bo takie mieli. Zauważ że te same mostki były zakładane w WSK 175 z instalacją 12V i tam było prostowanie pełnookresowe. W WSK 125 1 koniec cewki ładowania jest podłączony do masy, a 2 gi do jednego z wyprowadzeń mostka, a następnie...
Witam. Bardzo przepraszam za odkop. Po ostatnich problemach z ładowaniem w motocyklu, postanowiłem wykonać wskaźnik ładowania. Skorzystałem ze schematu z 1 postu. Ale niestety układ nie działa tak jak powinien a mianowicie, przy napięciu ok 12,5V świecą się wszystkie diody. Gdy zmniejszę napięcie do ok 11V świeci tylko 1 i ostatnia dioda ;/ Zbudowałem...
Regulator nawalony,i tyle.
W tych motocyklach występował, jak pamiętam prostownik selenowy, który w normalnej eksploatacji wystarczał. Wydaje się, że z cewki ładowania w WSK nie można otrzymać zbyt wysokiego napięcia zagrażającego akumulatorowi, więc nie ma co wymyślać układu stabilizującego napięcie.
Tak. Pozycja "0" czyli motocykl/skuter To prostownik automatyczny. Można go używać do każdego akumulatora samochodowego i motocyklowego. Sam sobie dobierze prąd ładowania i napięcie.
Polecam CTEK MXS 5.0. Sprawdza się podczas ładowania akumulatora samochodu i motocykla. Ma dodatkowo funkcje regeneracji akumulatora.
Witajcie. Zamontowałem w motocyklu gniazdko ładowania USB. To jest gniazdko które podłącza się pod 12V i ma 2 wyjścia USB - miało to być do ładowania telefonu w trasie. No i mam kłopot - nokia E52 nie reaguje na podpięcie do tego gniazdka. Ładuje przy podłączeniu do USB w komputerze, ładuje przy podłączeniu ładowarki samochodowej, a przez to gniazdko...
przetestowałem ten prostownik na innym aku i ładował bardzo dobrze wie ktoś czemu przy aku z motocykla nie chciał ładować ? Bez pomiarów woltomierzem wpiętym na zaciski akumulatora w czasie ładowania trudno powiedzieć - część prostowników "cyfrowych" pokazuje bzdury, zwłaszcza w odniesieniu do akumulatora zużytego o znacznym oporze wewnętrznym. Ponadto...
Transformator potrzebny jest do obniżenia napięcia do ok.14V Diody jak na rysunku 4sztuki 10A,lub mostek prostowniczy 16-20A i do tego radiator do chłodzenia mostka.Jeśli diody to najlepiej po 2 sztuki w jednym kierunku
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Iskra jest. Motocykl odpala i chodzi normalnie.
Cześć. Może ktoś podpowiedzieć, jak prawidłowo zdiagnozować przyczynę braku ładowania w motocyklu Honda XL125 z 90 roku? Instalacja jest 6V. Z alternatora do regulatora idą 2 przewody, regulator to SH523 firmy Shindengen. Nie mogę znaleźć książki serwisowej ani właściwego "wiring diagram" dla tego rocznika a nowsze mają już instalację 3 fazową 12V i...
Raczej nie wyłączy, będzie ładował ciągle pełnym prądem podejrzewam dlatego z tego co pamiętam z lat szczenięcych albo żarówka szła w szereg albo mierzyło się napięcie i prąd ładowania miernikiem. Nie wyłączy się - to prawda tylko, że pełnym pradem to nie będzie ładował non stop. Prąd bedzie mu opadał wraz ze wzrostem napięcia na klemach i jesli akumulator...
Ogólnie prostownik, prosty raczej do ładowania akumulatorów z motocykli niskiej pojemności około 5-20Ah Do ładowania aku 5 Ah potrzeba prądu 0,5-1A uważaj waść co budujesz bo jak napisał kolega: będzie bum!
Odpaliłem motocykl, ładowania brak - czyli wszystko wróciło do normy :D Teraz pytanie - czy regulator 6 diodowy od starego fiata będzie ok ?
Takie coś: https://allegro.pl/oferta/zasilacz-ladow... tego to: https://pl.aliexpress.com/item/100500455... i to: https://pl.aliexpress.com/item/100500705... Wyszukiwanie oczywiście "luźne", bo można kupić taniej albo całkowicie inne i lepsze. Niemniej jednak są warunki, żeby...
Wg mnie nie działa Ci ładowanie. W motocyklach i motorowerach wyposażonych w akumulator musi znajdować się obwód odpowiedzialny za ładowanie akumulatora podczas pracy silnika. Czyli jak odpalisz alternator powinien zasilać aku jak i resztę elektryki - min. kierunki i klakson. Sprawdź regulator.
Z tego transformatora można zbudować prosty zasilacz warsztatowy E, lipa nie zasilacz by to była, ale do jakiegoś wzmacniaczyka na TDA2003 będzie jak znalazł. Albo do prostownika do ładowania akumulatora małego motocykla.
W sensie tak zrobiłem, że plus idzie z tego stabilizatora do mostka prostowniczego, a minus z masy. Potem te kable idą do akumulatora. Ale niby mostek robi tylko stratę napięcia. Ale wydaje mi się, że do ładowania akumulatora potrzebny jest również minus.
Wg mnie, nic się nie powinno stać. Bateria w radiotelefonie raczej nie powinna się w tym wypadku krócej ładować, bo prąd pobierany z zasilacza jest ustalany przez układy w samym radiotelefonie. Mogłoby ewentualnie wystąpić wydłużenie ładowania, gdyby ładowarka mogła dać mniejszy prąd niż potrzebuje bateria, ale wtedy może nastąpić uszkodzenie samej...
Raczej uśmierciłeś go zbyt niskim napięciem rozładowania. Rozładowanie nowego akumulatora normalną jazdą mogło go kompletnie zniszczyć? Tego samego dnia wróciłem i podłączyłem go do ładowania... Lampka ładowania w motocyklu, jak wracałem, była zgaszona, i jechałem tylko na światłach pozycyjnych.
Układ ładowania jest słabą stroną tych motocykli poza tym jeździ się całkiem przyjemnie. Często pali się cewka regulatora napięcia, lub styki regulatora, nie wytrzymują szczotki prądnicy, lub pali się rezystor wzbudzania umocowany na prądnicy. Związane jest to z instalacją 6V, dość duże prądy jak na taką prądnice. Napięcie ładowania powinno wynosić...
napięcia ładowania motocykl yamaha motocykl ładowania regulator ładowania motocykl
wzmacniacz samochodowy uszkodzenie czujnik fiesta bootowalny pendrive partycji
Zastosowanie siarczanu żelazowego w ogniwach paliwowych Nie można otworzyć aplikacji tsetuo-x - przyczyny i rozwiązania