Biały i żółty pod zaciski bez oznaczeń. Czarny do masy (tej srebrnej podstawy prostownika). Zacisk z oznaczeniem do plusa akumulatora. Minus akumulatora do masy.
Jakie napięcie znamionowe mają ładowane akumulatory?
Witaj, może wyraziłem sie nieprecyzyjnie. Chodzi mi o ładowanie akumulatora podczas używania silnika - to co większość nowych silników ma w standardzie. Nie znam sie na budowie silnika wiec możliwe że coś pomieszałem w poprzednim poście.
Ten akumulator z BMW to nie LiFePO4. Poza tym nie ma co porównywać akumulatora z samochodu, gdzie jest stały (i niemały) odbiór energii, oraz zaawansowanego (inteligentnego) systemu sterowania ładowaniem - z silnikiem zaburtowym, w którym jest prosty układ regulacji napięcia i dodatkowo w czasie płynięcia nic nie pobiera energii z akumulatora. Jest...
Podłączanie żarówki to trochę ryzykowne - może się spalić. Lepiej podłączyć akumulator (zacząć od sprawdzenia, czy tam jest w środku dioda prostownicza, która nie pozwoli, by prąd z akumulatora zasilał silnik) i mierzyć prąd ładowania - czy nie wychodzi za duży...
Z tej "czarnej kostki na śrubki" wychodzi osiem kabli. czyli to raczej nie będzie takie proste --> ten kabel podepnij pod akumulator :D
Witam widziałem na youtube piłę spalinową z alternatorem zamiast prowadnicy. Fakt że małe agregaty są tanie ale pewnie nie spełnią swojej roli ze względu na czas ładowania chodzi o szybkie ładowanie dużym prądem. Silnik stacjonarny do np piły do betonu kosztuje 350 pln do tego alternator 120 a i jak największy akumulator
Też tak sądziłem ale, ta druga cewka ładowania, to możliwa opcja i nie w każdym silniku jest montowana. Chciałbyś zasilać z jednej cewki ładowanie i CDI, tak?
A czy może kolega podać link do takiego regulatora? ceny oryginalnych są wręcz zapororowe. W skrócie potrzebny jest regulator króry wyprostuje napięcie przemienne 30-100 V i da na wyjściu 13.5-14 VDC do ładowania akumulatora.
Nie jest szkodliwe. Naładowany akumulator weźmie tylko tyle prądu aby pokryć samorozładowanie. Dla AGM producenci podają parametry zależnie od trybu pracy (buforowa-cykliczna). Ważny jest maksymalny prąd "startowy" ładowania, dla 7Ah firmy CSB to max 3A. Ustawiasz ograniczenie prądowe na np. 2A i napięcie 13,8V (praca buforowa), dla pracy cyklicznej...
Najlepiej spożytkujesz energię z PV traktując akumulatory "buforowo": ładowanie nastawione na 13,8V i jeśli słońce jest, a nie pobierasz nic z akumulatora, to produkowana energia w zasadzie wystarczy na I bieg. Jeśli słoneczko świeci, a Ty jedziesz na wyższym biegu, to niedobór energii z PV będziesz pokrywał akumulatorem, który wtedy będzie się nieco...
Prądowe zidentyfikowałeś dobrze, to klasyczny stycznik rozrusznika. Biały to najprawdopodobniej albo włącznik rozrusznika albo gaszenie silnika.Brakuje mi jednego przewodu do gaszenia. Silnik nie ma zasilanej elektroniki z akumulatora. Zobacz jak jest rozwiązane ładowanie.
A którą konkretnie ładowarkę zaproponowałbyś gdyby ładować je oddzielnie na 6v ?
Pomierzyłem ostanio trochę moją HondęB75 i okazało się że cewka wysokiego napięcia jest dobra.Przyczyna była gdzie indziej.Zrywka naprawiona i silniczek ładnie odpala i chodzi jak zegarek.Ten moduł elektroniczny zaznaczony właśnie odpowiada za wszystko.A ten z radiatorem to zwykły regulator napięcia do ładowania zewnętrznego akumulatora.
Pewni, że obrotomierz się będzie buntował, akumulator musisz mieć, nie napisałeś jaki to silnik, ja wstawiam regulatory z silników zaburtowych Hondy. Przypuszczam, że cewka nie tylko ma ładować akumulator ale i zapewnić zasilanie świateł nawigacyjnych. Oczywiście możesz zastosować regulator od quada lub skuterka, ja nigdy nie próbowałem, części z "działu...
Zakupiłem chiński regulator napięcia 12 V bez jakiegokolwiek schematu. Potrzebuję podpowiedzi jak go podłączyć do silnika zaburtowego MERKURY 2T tak żeby ładować akumulator. Z silnika wychodzą trzy przewody czarny, biały i żółty. Napięcie jest na białym i żółtym(prąd zmienny). Pozdrawiam. https://obrazki.elektroda.pl/2726050600_...
Witam Mam pytanie odnośnie podłączenia akumulatorów pod ładowanie silnika zaburtowego yamaha. Chodzi o to, że mam teraz dwa akumulatory, start i hotel. Podłączone jak na pierwszym diagramie w linku poprzez separator. https://www.bluesea.com/resources/170/Ba... Do hotelowego chcę podłączyć silnik...
Rozwiązuje to mój problem ale nie wiem co na to inwestor, bo cena 900zł to trochę sporo. Pływadło kupił za grubą kasę , a 900zł Mu żal? :-) Poszukaj jakiegoś zasilacza buforowego na 12V. I podłącz pod akumulator domestic, akumulator silnika i tak jest używany tylko do rozruchu silnika( i w sytuacjach awaryjnych). Taki zasilacz naładuje akumulator,...
Witam. Gdy moja Honda pracuje na gnieździe do ładowania akumulatora, jest tylko 0,3V (zaznaczam, że akumulator jest nie podłączony). Czy napięcie 12V pojawia się dopiero po podłączeniu akumulatora? Bezpiecznik od ładowania sprawny.
Witam Wylot spalin jest na środku śruby -spaliny idą pod wodę. Wlot wody chłodzącej - w dolnej części kolumny powinien być otwór. Silnik nie ma wbudowanego rozrusznika - odpala się go tylko na szarpankę, a kable służą do ładowania akumulatora na jachcie z wbudowanej prądnicy silnika i nie należy ich zwierać bo się zrobi zwarcie i wyleci bezpiecznik...
Dziękuję za zainteresowanie. Może gdzieś błędnie szacuje zużycie. Dodałem w pdf rozliczenie zapotrzebowania. Klimatyzator i TV mają wejścia 230V/50Hz, może to tłumaczy potrzebę przetwornicy. Akumulatory połączone szeregowo są źródłem energii dla silnika zaburtowego, które co trzy/cztery dni trzeba ładować. A pytania pozostają te same. pozdrawiam Jacek...
Mógłbyś mi jeszcze powiedzieć, czy muszę jakoś łagodnie obchodzić się z takimi akumulatorami. Akumulator będzie wykorzystywany do silnika zaburtowego osapian 55lbs i po każdej wyprawie na ryby będzie ładowany. Silnik w pozycji max 5 pobiera nawet 500W, ale ma "zabezpieczenia" w formie diód, które informują o rozładowaniu akumulatora. Nigdy nie dopuszczam,...
Silnik ma cewkę ładowania, mam podłączony regulator napięcia a na pokładzie akumulatorek.... z zasilaniem problema nie ma...
Moi drodzy, dokumentacja silnika zaburtowego podaje, że na wyjściu cewki ładowania bez podłączonego regulatora powinno być od 3 V w górę. Zmierzyłem i są 4 V. Wytłumaczcie mi, co sprawia, że po podłączeniu regulatora napięcie na akumulator ma być około 13 V. Co się dzieje, że z 3 V~ uzyskujemy 13 V=?
Witam! Jak na razie motorek działa bez zarzutu, stan oleju w normie i nie przybywa ani nie zmienia koloru czy konsystencji.Właściciel łodzi zdecydował o zamontowaniu silnika zaburtowego elektrycznego bo z tym napędem czuje się pewniej ( z wykształcenia elektryk) i będzie tańszy w eksploatacji bo akumulatory będą ładowane panelem o mocy 60W. Nie sądzę...
Witam wszystkich serdecznie Mieszkam w Norwegii od kilku lat i tu kupiłem silnik do łódki mercury zaburtowy 10km nowy w sklepie Silnik ten ma wyjście do ładowania akumulatora wedlug instrukcji ma 12A 138W ale należy zastosować regulator napięcia który jest w Norwegii bardzo drogi Z górnej części silnika wychodzą dwa kable na których po zmierzeniu miernikiem...
Czy to jest oryginalny regulator od tego silnika? Bo bardzo przypomina regulator przeznaczony do starszych Piaggio. Literą "A" oznacza się zacisk do cewki świateł oraz wyjście do lamp, "G" to początek cewki ładowania (koniec połączony z + akumulatora), "B+" to + akumulatora, uziemienie to masa. Jeśli ładowanie to jest cewka "bezmasowa" to powinien być...
Witam Z uwagi iż jest to mój pierwszy post na tym forum, witam wszystkich bardzo serdecznie ;) W ostatnim czasie, zakupiłem łódź wędkarską. Stan jej jest naprawdę dobry, jednak instalacja elektryczna nie powala, tzn uważam, że należy ją całkowicie wymienić i w związku z tym miałbym kilka pytań. Ponieważ jak wspomniałem powyżej jest to łódź wędkarska,...
Witam. Proszę o pomoc w dostosowaniu "elektryki" na "łódce" - poniżej schemat blokowy. https://obrazki.elektroda.pl/2097641900_... Założenia są takie: - akumulatory AGM, pojemność jak na rysunku - lodówka (dane jak na rys.) powinna działać co najmniej 2 dni bez ładowania akumulatora. https://obrazki.elektroda.pl/9492291200_...
Zapłon w tych silnikach to zapłon iskrownikowy ("magneto") i silnik będzie pracował bez akumulatora. W typowym iskrowniku cewka zapłonowa siedzi pod kołem zamachowym: WSK, Komar. Tutaj pod kołem zamachowym jest cewka (nazwę ją generująca), kondensator i przerywacz. Przy zwartych stykach wirujące koło zamachowe powoduje przepływ prądu w cewce generującej,...
Witam, Mam silnik zaburtowy Mariner Sailmate 4KM. Napięcie bezpośrednio na cewce na wolnych obrotach wynosi ok 8V na maksymalnych obrotach ok 22V. Z silnika są wyprowadzone przewody bezpośrednio z cewki i ma ładować akumulator 12V. Czy cewka jest uszkodzona że daję takie niskie napięcie? Cewka wizualnie jest ok, opór 1,1 ohm. Po podłączeniu do akumulatora...
Trochę odkopię. Zastanawiam się nad montażem VSR (separator akumulatorów) na łodzi. Znam zasadę działania i potrafię to połączyć. Zastanawia mnie tylko , czy taki układ z przekaźnikiem jest "zdrowy" dla akumulatorów. Załóżmy taką sytuację. Dwa akumulatory z ciekłym elektrolitem. Pierwszy 50Ah do rozruchu silnika zaburtowego. Drugi 110Ah do obsługi silnika...
Witam,kupiłem dosłownie taki regulator jak na Pana foto.,podłączyłem tak jak Pan kazał.Zmierzyłem prąd ładowania przy podłączonym akumulatorze 28AH (akumulator wcześniej naładowałem prostownikiem) bo taki był i napięcie na wolnych obrotach jest 14,60-65 jak obroty rosną to V rośnie tylko do 14,70V czy jest to Ok. bo na forach piszą że V ładowania nie...
Koledzy nie mam nic wspólnego z elektryką i elektroniką i jestem zupełną nogą w temacie, dlatego potrzebuje pomocy. W silniku zaburtowym 40kM nawalił regulator napięcia i nie mam ładowania. Generalnie prąd potrzebny mi jest do rozruch silnika, a czasami do oświetlenia. Znalazłem baterię słoneczną do 10W i regulator do tego, problem w tym, iż nie wiem,...
W życiu na jachtach nie widziałem takich kombinacji z przełączaniem układu szeregowo/równolegle, a trochę pływałem. Przyjętą praktyką jest rozdział baterii - na rozruchowy (i tylko do tego! - kwasowe VRLA/AGM), tzw. hotelowe (oświetlenie, lodówki, pozostała elektronika - obecnie idzie się w stronę LiFePO4) i dedykowane baterie przy odbiornikach dużego...
Cześć! Mam pytanie i liczę, że ktoś z forumowiczów będzie w stanie mi pomóc. Mam najpewniej problem ze stanem zdrowia moich akumulatorów AGM VRLA 12V 100Ah . Posiadam 2 akumulatory (model: AGM30) VRLA AGM 12V 100Ah, z gwintem M6. Pełna specyfikacja znajduje się tutaj: https://greencell.global/pl/agm/3029-gre...
Nie ważne ilo letni odkop.Ludzie cały czas borykają się z podobnymi problemami.Autor wątku pisał i radził się też tu: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-colo... Ja sam szukam regulatora napięcia do silnika zaburtowego gdzie mam dwie cewki w magnecie dlatego kopałem w Simsonach...
Witam Pomyśl nad zunifikowaniem zasilania, np. wszystko z 12V. Dodatkowe elementy, typu przetwornice, powodują niepotrzebne straty. Do laptopa kup zasilacz na 12 V, czytniki sprawdź, czy nie mogą być tez zasilane z 12V. Potem do tego komplet akumulatorów żelowych i mocny kręgosłup i działa. To będzie najtańsze rozwiązanie, tylko trzeba będzie pamiętać...
Witam, Mam problem z wykonanym przez siebie akumulatorem LiFePO4, którego używam do silnika zaburtowego o mocy 700 W. Problem w tym, że gdy pływam na najwyższym biegu, BMS rozłącza silnik i nie wiem dlaczego, prawdopodobnie jakieś zabezpieczenie odcina, ale według mnie BMS nie ma powodu do odcięcia. Może znajdzie się jakaś mądra głowa, co pomoże rozwiązać...
Witam, nie wiem czy w odpowiednim dziale temat zakładam, nowy tu jestem - proszę o wyrozumiałość. Użytkuję zaburtowy silnik elektryczny i chciałbym wyposażyć akumulator w moduł woltomierza z amperomierzem, żeby podczas pływania mieć pogląd odnośnie aktualnego stanu akumulatora, oraz od czasu do czasu przeprowadzić kontrolne rozładowanie/ładowanie, oszacować...
Jeśli stać Cie na jacht to i na konkretny regulator Przepraszam ale to jest utrwalanie stereotypów - nie każdy jacht to morska Bawaria za dobrych kilkaset tysięcy czy taki jak jachty oligarchów tak jak nie każdy samochód to RR albo Bentley. Możesz kupić używany jacht kabinowy (może taki starej daty - Orion) np na aukcjach AMW i myślę, że się zmieścisz...
Dziękuję za zainteresowanie w temacie i może źle określiłem że o kąt tylko chodzi, chodzi o całość sterowania a gaźnik z parametrów to ma około 90 stopni do pełnego otwarcia przepustnicy z siłą około 200 gram wywieraną na dźwignię by ją poruszyć to wartość przypuszczalna nie mam jak to zmierzyć bo nie mam żadnej wagi by zważyć jakiś sypkie materiały...
http://obrazki.elektroda.pl/7230920900_1... W artykule postaramy się przedstawić jak wygląda życie w Polskiej Stacji Polarnej na Spitsbergenie, patrząc na pobyt okiem elektronika, użytkownika Elektrody. http://obrazki.elektroda.pl/5588642200_1... W jaki sposób na stacji wytwarzany jest prąd i ciepło? Możliwość korzystania...
Witam posiadam silnik przyczepny (zaburtowy) do jachtu model Suzuki DT 2.2 ostatnio podczas rejsu jeden z napotkanych żeglarzy powiedział mi że jest możliwość zrobienia ładowania akumulatora za pomocą mojego silnika mimo że nie posiada on ani prądnicy ani alternatora. podobno w jakiś sposób wykorzystuje się prąd z cewki czy jakoś tak, niestety nie pamiętam...
silnik zaburtowy ładowanie ładowanie zaburtowy silnik zaburtowy
tyrystorowy moduł zapłonowy schemat corsa hamulce termopara przewody
telewizor samsung restartuje telewizor samsung restartuje
Kospel EKD.M3 – błąd niskiego ciśnienia wody, nie kasuje się error po uzupełnieniu Brak działania wszystkich gniazd HDMI, USB, antena w telewizorze LG, Samsung – diagnoza i naprawa