Znaleźć fazę najmniej obciążoną i nią nowy obwód zasilić. Chociaż ładowanie i tak pewnie będzie się w nocy odbywało, ale lepiej inną porę również przewidzieć. Pamiętaj o RCD.
Nie da się podłączyć bezpośrednio ładowarki tylko dla samochodu, to musi być wpięte do sieci domowej. Jak by nie było zasilacz samochodu i tak będzie pobierał prąd z sieci a tylko część energii będzie dostarczana z paneli. Tak licząc orientacyjne jak byś ładował w słoneczny dzień akumulator powiedzmy ok 10 kWh to panele może by doładowały 1,2 czasami...
Moja partnerka zamówiła sobie teraz T-roc w plug-in. Więc pobór z instalacji dodatkowo wzrośnie o ładowanie hybrydy plug-in. Ładowanie ma sens moim zdaniem ale prosto z paneli, zeby cykli na magazynie nie robić, osobna instalacja cos jak do cwu a dzisiaj wpadl pomysł cwu plus blatu elektrycznego do kuchni i przelacznika :P
Instalacja PV jako źródło energii do ładowania hybrydy to tylko ułamek jej produkcji.
Istnieje ładowana wersja hybrydy - np. Prius Plug-in Hybrid Toyoty.Ma gniazdo do ładowania i może przejechać (wersja najnowsza) do 50km na samym akumulatorze.Poza tym Toyota też pracuje nad bezprzewodowym systemie ładowania podobnym jak Mercedes. https://pl.wikipedia.org/wiki/Toyota_Pri...
Są także hybrydy „plug-in” ale one nie ładują baterii pokładowej podczas jazdy Moja niro ładuje w trybie hev. Wiadomo jak wolno jedziesz to wlaxzy sie ev. Trakcyjną to caly czas ładuje w trybie sport.
...nie wspominając o kłopotach z ładowaniem takiej "hybrydy".
a jeszce jedno pytanie czy wie pan moze jakie lampy najcześciej były ładowane do hybrzyd z lat 80 i 90? bo wszystkie jkie znalazłem to ecc83 chyba że hughes &kettner ładował jaieś inne tego nie wiem ale podobo wszystkie hybrydy maje ecc83 ? czy to prawda?
Mam 8.6kw. Pytanie było retoryczne czy bateria z hybrydy zasili dom przez noc. Ładowanie z paneli oczywiście, zużycie domu to ok 12kw na 24h. Czyli na noc duzo nie potrzeba pewnie lodówka i piec i urządzenia na czuwaniu.
A po co go ładować? Jezdzisz to sam z trakcyjnego sie laduje. Jak nie trzyma i siada kup nowy i kropka
Potrzebuje 20-30 kWh, chciałbym to ładować maksymalnie raz w tygodniu ze względu na odległość, najlepiej szybkie lądowanie z agregatu, żeby długo to nie trwało. Myślałem nad bateria z hybrydy do tego moduł ładowania, żeby ładować przenośna ładowarka z agregatu
Witam, mam problem z autem Peugeot 3008 HDi Hybrid4 z 2014 roku. Jakieś półtora tygodnia temu zerwało albo coś zeżarło pasek PK. Wywaliło checka na desce o awarii silnika. Pasek został wymieniony, po parokrotnym przekręceniu stacyjki check zgasł sam z siebie i auto wróciło do ruchu. Po 6 dniach, po powrocie z miasta i godzinnym postoju pod domem, auta...
Witam, chodzi o ładowarkę do ładowania samochodu elektrycznego, konkretnie hybrydy PEHV, gniazdo typu 2.
Założenie o podłączeniu bez pytania o zgodę bardzo prawdopodobne. Nie wiemy dokładnie w jaki sposób naprawił swoje grzeszki ale z artykułu wynika, że najpierw rozmawiał z zarządem a nie bezpośrednio z sąsiadami. Czyli w ich mniemaniu najpierw ich zlekceważył a potem próbował za ich plecami dogadać się z zarządem. Z jednej strony te gniazdka czemuś służą,...
Powodzenia w ładowaniu takiej "hybrydy".... Akumulatory z laptopa się kategorycznie NIE nadają. One mają za mały prąd szczytowy. Są przewidziane do długiej pracy z małym prądem, a nie krótkich impulsów po 40A...
Ładowarka ma opcję ograniczenia prądu ładowania do 50% 1197139
5 - 3.3 6 - 3.3 Jeżeli to są linie komunikacyjne to wygląda mi to na jakąś zaburzoną komunikację. Sygnał na smb jest szybko zmienny dlatego miernik nie powinien rejestrować składowej stałej. Jeżeli pomiar został dokonany na zakresie DCV to możesz szukać w tym kierunku.
Widzisz sens przetwarzania energii i ekonomię. Daruj sobie. Nie na tym polega sens działania hybrydy. W elektrykach awaryjnie dopuszcza się ładowanie małym silnikiem spalinowym.
Celem hybrydy jest odzyskiwani energii marnotrawionej w czasie jazdy (hamowania) a nie traktowania jako samochód elektryczny ładowany z sieci energetycznej. Zasięg przejazdu z wykorzystaniem w pełni naładowanego akumulatora w tych samochodach jest niewielki. Budowanie stacji ładowania dla niego nie ma sensu ekonomicznego. Ale...
Witam. Mam problem z peugeot 508 hybryda 2013r, HDI. Samochód podczas jazdy po paru kilometrach zgasł. Błędy w sterowniku hybrydy były od paska alternatora, samego alternatora i silnika/napędu hybrydowego Diagboxem zresetowałem wymianę paska i alternatora, auto odpaliło, ładowanie jest, ale zostaje na desce usterka silnika, po minucie ładowanie idzie...
Wiem....ale silnik chyba powinien odpalić....no chyba że to nie hybryda
Diagnoza była "Autel Maxi Ultra", dobrze ogarnia elektrykę i hybrydy, sprawdzałem to wcześniej. Mam wprawdzie tester Lexia, ale już nieco leciwy i elektryki nie ogarnia. Dla wyjaśnienia sprawy podaję, że sam alternator na stole probierczym ładuje. Na każdej fazie jest około 200 V. Stawiam na falownik, ponieważ przewód do ładowania 12 V wychodzi z falownika,...
Dokładnie tak, to jest właśnie hybryda bo hybryda łączy plusy on-grida (export nadwyżek) z plusami off-grida (ładowanie akukulatorów) Hybryda Ongrid i Hybryda Offgrid i po temacie
Witam. Zakupiłem zasilacz jak w tytule dużej mocy, potrzebuję go do szybkiego ładowania w trasie skutera elektrycznego. Skuter ma aku z ogniw z hybrydy 13S 2P 80 Ah. Ładowałem go do tej pory Eltekiem tylko inny model w którym regulacja natężenia polegała na tym, że co jakiś czas podkręcałem napięcie potencjometrem wieloobrotowym, ale tamten zasilacz...
2x 150k wyrównuje napięcia na kondensatorach połączonych szeregowo => non stop pod potencjałem 400V•√2. 47Ω ogranicza prąd ładowania kondensatorów w momencie załączenia zasilania, pracuje chwilowo przez kilka sekund. W praktyce można zastosować rezystor o mocy 5÷10W. Pożądane zabezpieczenie termiczne. pozdrawiam
Wyróżniamy 3 sekcje fotowoltaiki: Panele, regulator (ew. przetwornica), akumulator oraz brak sieci fizycznej - OFF GRID Panele, falownik (czyt. regulator, przetwornica, AVR), akumulator, sieć fizyczna - OFF z dobieraniem z GRIDA (w skrócie, chiński wynalazek) Panele, falownik co oddaje do sieci - ON GRID HYBRYDA Reasumując : wszystko co oddaje do sieci...
Ehh, nikt nie wysilił się spojrzeć na schemat. Ładowanie bezmyślne kości TDA w miejscu hybrydy to jak zabójstwo, po za tym regulacja barwy wpięta jest w sprzężenie zwrotne układu STK(piny 2 i 17), co delikatnie pisząc utrudnia zastosowanie tam innego układu końcowego. Moja propozycja jest taka, kupić podróbkę STK4191V i bezproblemowo korzystać ze wzmacniacza...
Sądzę, Koledzy, że to Wy komplikujecie prostą sprawę. Cewka w magneto, przewód do hybrydy,masy i stacyjki (gaszenie) kabel WN na świecę, znaleźć punkt zapłonu i jazda. Co do regulatora napięcia z takiego alternatora, utworzonego z trzech cewek oświetleniowych i sześciu diod, regulator musial bym opracować sam, z jakimś MOSFETem na wyjściu (pobór prądu...
Luknijcie panowie na to ustrojstwo: Wydaje się że urządzenie spełnia funkcję hybrydy, można ładować w akumulatory i do sieci. Miejmy nadzieję że jakaś firma u nas zrobi do tego certyfikat i będzie można podpiąć oficjalnie do sieci. Oczywiście mogą być jak zwykle jakieś problemy w szczegółach, ale tego z ich opisu się nie wychwyci. https://pl.aliexpress.com/item/329655810...
Proszę o pomoc jak można sprawdzić pojemność akumulatorów NiMH i jak je ładować? Dostałem akumulator z rozbitej hybrydy. Jedyne co na nim widnieje to napis NiMH. Cały zestaw składa się z 30 pakietów, każdy pakiet to 9 ogniw. Wszystko połączone w szereg i daje napięcie 315V. Oczywiście poszczególne pakiety można wyjąć wtedy bateria taka ma 10,5V Choć...
Problem leży gdzieś indziej a mianowicie kontroler ładowania kontroluje pewnie pojemność baterii i nie pozwoli naładować ją bardziej niż jej znamionowa pojemność . A jak miałby to robić ? Ładuje do określonego napięcia moim zdaniem
Może się źle wyraziłem, ale porównaj jakiego prądu potrzebuje pełen elektryk ładowany ze stacji ładowania która jest punktem ładowania, a jakiego hybryda ładowana z gniazdka. Chcesz łapać za slówka to łap, ale najpierw zapoznaj się z ustawą o elektromobilności.
Mam dwa stringi, jeden na wschód, drugi na południe. Oba po 2.4kWp. No właśnie tutaj trzeba się zastanowić co będzie tańsze, czy dołożenie falownika off grid (i ewentualne przepięcie jednego stringa paneli jeśli nie da się sterować ładowaniem w falowniku) czy zastąpienie obecnego on grida falownikiem hybrydowym. Z tego co się orientowałem to hybrydy...
W laptopie było zwarcie na wyjściu 3,3 V na głównej przetwornicy poleciało zabezpieczenie baterii, przetwornica, kbc i most w hybrydzie. Po wymianie układu zabezpieczania linii wykrycia baterii i samej przetwornicy nie było napięć 3,3V i 5V przetwornica nie dostawała sygnału włączenia. Po wymianie Kbc pojawiły się napięcia 3,3V i 5V i 1,8V laptop pobierał...
OFF to jest typowy OFF. Jak wszystko wpakowali do jednej skrzyni (falownik) czyli regulator, AVR, przetwornicę, zasilacz etc... i do tego dołożyli możliwość podłączenia pod sieć, aby ładować akumulatory... to od tego czasu te skrzynie stały się hybrydami :) Bo nikt nie powie jak ma sam regulator i przetwornicę ze ma hybrydę.... prawda 🤔. Dlatego są...
Przekładniki CT są po to, żeby falownik "wiedział" kiedy wysyłać nadwyżki energii z PV do sieci a kiedy wysyłać tylko na dom. Dodano po 3 Autor planuje zamontować dodatkowe panele do hybrydy. a dołożyć jeszcze trochę paneli i podłączyć je do DEYE Dodano po 2 I przy tym rozwiązaniu przy braku napięcia sieci panele nie będą dawały energii na akumulator...
Nie, dzięki, ja mam jeszcze przez 13 lat magazyn " w sieci " Ah, głupi człowiek był że nie brał PV wcześniej ;) A w trakcję szkoda się bawić. Za dużo problemów, za dużo roboty, inna sprawa że hybrydy Deye si3 do trakcji nie nadają, bo ładują maksymalnie do 59,5V (w datashecie masz 60V niby), a do poprawnej obsługi trakcji trzeba minimum 66V. I niestety,...
Wszytsko ładnie się uruchamia, ale gdy chce instalować system, pojawia sie komunikat, że "uruchomienie instalatora wymaga, aby 'rozmiar najwiekzego wykonywalnego programu' wynosił co najmniej 442368 bajtów". :| Ni cholery nie wiem co to znaczy i dlaczego się tak wyświetla? Znaczy to tyle że masz za mało wolnej pamięci RAM (tzw pamieci konwencjonalnej)...
To w tej hybrydzie masz silnik odpalany z baterii trakcyjnej? Jeśli tak, to czy akumulator 12 V masz podłączony z instalacją poprzez specjalny moduł? Masz na silniku alternator ładujący akumulator 12 V czy ładuje go hybryda? 3 tygodnie to około 500 godzin. Akumulator 45 Ah w warunkach idealnych rozładuje się w tym czasie przy poborze 90 mA prądu. Przy...
W Sofarze jest to jak najbardziej możliwe - W tej konfiguracji systemu system hybrydowy stosowany do już istniejącego systemu PV uzupełnia się falownikiem solarnym dowolnej marki. Instalując drugi inteligentny licznik, można wziąć pod uwagę produkcję PV i wykorzystać ją do ładowania akumulatora. Poniżej tego tekstu jest schemat podłączenia. Zobacz co...
Dziś Panowie tylko hybryda, zużywasz - ładujesz aku- nadmiar oddajesz do sieci i z tego pomniejszasz sobie fakturę z ZE.
Czego nie rozumiesz? że hybrydy zostały celowo zepsute? komu i po co Soft Hybrid skoro na samej baterii bez uruchomionego silnika nie można przejechać ani jednego metra? Chcesz jeździć na prąd to kupuj elektryka, innej alternatywy już nie masz, ten silnik elektryczny w Soft Hybrycie jest tylko po to aby był i aby prospekt reklamowy dobrze wyglądał że...
Czyli kluczyk na on i mają się świecić. I bardzo dobrze, ktoś uwzględnił samochody z systemem start-stop czy hybrydy. Wyobraźmy sobie właśnie w hybrydzie drl sterowane ładowaniem. Podczas jazdy na elektryku mogą się nie zapalić. W startstopie będzie disco na każdym skrzyżowaniu.
REGENEROWANIE BATERII HYBRYDY Wśród wielu naszych klientów nadal panuje przekonanie, że im wolniej ładujemy dany akumulator, tym lepiej dla jego kondycji i żywotności. Niestety bardzo łatwo o nieświadome zniszczenie swoich akumulatorków. Jeżeli nowe akumulatorki AA ładujemy prądem rzędu 200-300 mA to z dużą pewnością nie wykorzystujemy ich pełnego...
Witam, mam akumulator z hybrydy NI-MH 200V 5.5Ah 42 sekcje po 4 szt 1.2V ogniwa na sekcje. Pytanie: jakim prądem ładować i rozładować poszczególne sekcje żeby przywrócić go do żywych. Wymieniłem jedną sekcje bo była uszkodzona, przed skręceniem wszystkiego do kupy chcę poprawić jego parametry. Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
Jak wyżej - a jeśli miałeś mało szczęścia to także hybryda (a dokładniej PCH). Możesz sprawdzić jaki prąd pobiera płyta i czy grzeje się mały rdzeń hybrydy.
To zależy czego tak na prawdę oczekujesz od swojego projektu i co zamierzasz osiągnąć. Zasilacze projektuje się albo pod konkretne wymaganie, albo jako uniwersalne do prac warsztatowych, laboratoryjnych. Tu też jest szerokie pole do działania. Czy to ma być zasilacz do nisko prądowych projektów (elektronika), czy np. do ładowania akumulatorów. Odradzam...
Niektórzy co się więcej znają i im się chcę, to zamiast hybrydy STK, ładują zwykłe tranzystory + dodatkowe elementy i jest o wiele bardziej odporne. Niby w hybrydzie też tranzystory są, ale jak próbowałem moją końcówkę na skrzyni basowej 300W / 4Ω to hybryda + kondensatory 2*10000µ + trafo 180VA nie umiała poprawnie wysterować głośnika. Całkiem...
Fotowoltaika daje komfort jazdy po mieście ( za friko ) Jak słyszę takie teksty to nie wiem czy się śmiać czy płakać. Auto elektrycznie nie jeździ "za friko". Ty już prąd kupiłeś do tego auta za gotówkę z wyprzedzeniem na X lat. Przy czym ten X to wielka loteria. To jest tak jak bym powiedział, że jeżdżę samochodem spalinowym za "friko", bo mam zakopany...
Czy wiesz może jaki jest % strat w przypadku, gdy np. korzystamy z falownika, który nie ma żadnej mocy z FV, ani też z akumulatorów? Jeżeli działało by to na zasadzie przekaźnika fizycznego to straty wynosiły by pewno 0% (plus parę wat na działanie elektroniki tej hybrydy). Natomiast jeżeli falownik "robi" 230VAC korzystając do tego z 230VAC z sieci...
Przy takiej masie ciekaw jestem jak wyjdą crash testy, elektryka/hybrydy to nadal prototypy i dopóki punkty ładowania nie spowszechnieją to i tak mało kto z tego będzie korzystał
I wszystko się zgadza ale dotyczy akumulatorów ołowiowych starej generacji i nie ma nic wspólnego z nowymi technologiami Nie ma nić wspólnego ? :D Przeoczyłem jakąś rewolucje ? Oczywiście - hybrydy ołowiowo - wapniowe czy z dodatkiem antymonu, oraz "podgatunek" akumulatory bezobsługowe. Mniejsze samorozładowanie i brak konieczności uzupełniania poziomu...
Zamiast hybrydy polecam poprostu wyposarzyć taki silnik w alternator... lub ich kilka... zależnie od potrzeb. Pozwoli to na ładowanie akumulatorów w czasie jazdy. Nie zrekompensuje to wszystkich strat (chyba, że dużo będzie tych alternatorów :P ), ale pozwoli przynajmniej na zwiększenie zasięgu...
Witam! Posiadam inwerter on grid 5,5 kW zasilany dwoma stringami paneli 2x2,75kW. Chciałbym podłączyć do jednego stringu impulsową ładowarkę aku (400 W,24 V), aby w razie wyłączenia sieci publicznej zasilić z akumulatorów przetwornicę sinus (24 VDC/230 VAC). Pytanie jest następujące: czy podłączając do paneli w/w ładowarkę nie zakłócę pracy regulatora...
Jeśli to ma być hybryda to po co ładować coś, co gra na pograniczu działania, skoro można zbudować prosty układ tranzystorowy, do parametrów którego nie można się przyczepić? Sztuka dla sztuki? Jeśli tak to ten załączony układ podłącz do końcówki tranzystorowej poprzez kondensator separujący. Nie znam parametrów tego układu, więc szczegółów nie podam.
głównej myśli tego artykułu Główna myśl to reklama. Poza egzotykami typu chińskie/hinduskie tworki oraz hybrydy, auta elektryczne pracują na napięciach zbliżonych do 400V (przy pełnym naładowaniu, nominalnie koło 300).
A takich przykładów jest wiele. Wg unii gaz i paliwa kopalne są be. Ok ale z skąd wziąć w takim razie prąd elektryczny i to zielony by zastąpić ich ekwiwalent? Wg Unii będziemy liczyć ślad węglowy ale tylko ten powstały na terenie UE. Każda emisja CO2 będzie opodatkowana. Oczywiście ta na terenie UE. Przecież to prosta droga by wypchnąć firmy produkujące...
Trochę nie rozumiem, co ten post wnosi. Nic. A co ciekawego można w tym temacie napisać. Możesz zamontować woltomierz i przy każdym spadku napięcia o 0,1 V odpalać silnik. W ten sposób dojdziesz do napięcia przy ,którym jeszcze da się go odpalić. Itd i tp. W zależności od parametrów fabrycznych aku, jego zużycia, temperatury zewnętrznej i tolerancji...
Ja bym raczej nie kombinował i nie robił na siłę hybrydy :D Skąd wiesz jak ta turbosprężarka ładuje, ile daje bar itd.. i czy nada się to do twojego silnika..? Szukaj takiej samej najlepiej turbosprężarki, bo nawet w tym samym silniku możesz spotkać różniące się nieco turbo. Zostaje ew. regeneracja starej, ale w wielu przypadkach jest to koszt większy...
Swoją drogą niby hybryda i jeszcze ze wspomnianym system, a średnie spalanie wcale nie było tam mniejsze niż w silnikach porównywalnej wielkości (1.5l) bez powyższych bajerów. A powiedz mi jakim cudem miałoby być mniej ? Przecież Hybryda samym odzyskiwaniem energii nie dostarczy jej na tyle byś miał ją w pełni naładowaną ciągle - to coś co ją ładuje...
Dziwne - dla mnie możliwość dociążenia silnika hybrydy do optimum przy stałej prędkości obrotowej (czyli prymitywny dieselek) to zaleta tego rozwiązania; przecież tak długo, jak długo aku trzeba ładować to się je ładuje z optymalną dla systemu mocą - a jak jest naładowane (przeładowane) to się po prostu silnik wyłącza. Co tu filozofować? A dla mnie...
Pisząc o hybrydzie chodziło mi o falowniki (np Fronius Gen, Fronius Hybrid, Growatt MOD czy Huawei Sun), które mogą oddawać nadwyżkę energii do sieci. Minus offgrida jest taki, że jeśli nie pobieramy energii i mamy naładowane akumulatory to nie wykorzystujemy mocy paneli w pełni. Falowniki hybrydowe tego problemu nie mają, bo oddawają nadwyżkę do sieci,...
Były takie hybrydy na Allegro ale cena tak zaporowa, że szkoda słów. Jeśli dobrze pamiętam to PV 235-250W i od tyłu solar - cena chyba 2800.
Chwilkę analizowałem Twoją propozycję. Jak wspomniałem na razie mogę jedynie 3 kWp paneli. Oczywiście to nie pokrywa 100% zużycia, ale patrząc z drugiej strony te 3000 kWh amortyzuje mi się w droższej cenie prądu niż 2000 kWh - więc zwrot będzie szybszy, Jak wspomniałem moim celem jest ograniczenie wzrostu cen energii, a nie generowanie dodatkowych...
A jaka u Ciebie sprawność baterii była w czerwcu? Pytasz o różnicę między energią ładowania a rozładowania? Ładowanie 186.1kWh, rozładowanie 177kWh. Wychodzi jakieś 95.1% ale to trochę zakłamany wynik, ponieważ normalnie w pozostałe miesiące, przykładowo w maju mam 208.9 ładowania i 191.1 rozładowania, czyli około 91.4% i taki wynik mniej więcej mam...
Mylisz się . Wybaczcie za linka ale bez akumulatora też się da. https://allegro.pl/oferta/inwerter-solar... Nie no spoko szacun oczywiście się mylę, kładę pokłony :) Ale czekaj cyt: "Zarządzanie trybami ładowania akumulatora Wybór priorytetu ładowania akumulatora: Solar lub Sieć" "Inwerter musimy podpiąć albo...
Zrobiłem badanie mojego 2 latka 100Ah AGM z mojej hybrydy. Zrobiłem tym urządzeniem jakie Ci poleciłem. Pomiar robiłem akumulatora losowego o temp 16°C co z tabeli wynika ze powinien mieć ok. 95% pojemności. Jako ciekawostka ze akumulatory co posiadam przy -20°C powinny mieć 60% pojemności ... więc co tutaj mówimy o dwóch dniach -3°C. https://obrazki.elektroda.pl/3672797600_...
Masz tu WdHybrida_v1.6.zip, z resztą nie pomogę bo instalowałem na czysto. Niemniej w moim wypadku instalacja zgodnie z instrukcją nie pomogła - wymieniają mi w serwisie drugi dysk. Najgorsze, że dopiero za 3 razem mogę sprzęt zwrócić, bo zaufania do tej hybrydy i bezpieczeństwa moich danych mam zero.
https://obrazki.elektroda.pl/8893711500_... Witam , przedstawiam vivisekcję wbudowanej ładowarki/przetwornicy napięcia stałego samochodu Peugeot 308 III T10 1.6 Hybrid Plug in (PHEV) . Temat podobny do opisywanej niedawno przeze mnie ładowarki wbudowanej samochodu w pełni elektrycznego . Urządzenie te pełni funkcję : Przekształcanie...
No nie rozpędzaj się za bardzo. Nowe systemy, z alternatorem sterownym przez sterownik silnika czy nadwozia, mierzą właśnie napięcie na akumulatorze. Pomiar 4 przewodowy, przy niewielkiej średnicy przewódów jest wygodniejszy i tańszy niż ładowanie przewodu 10 czy 16mm2, dla zniwelowania spadku napięcia Czasem prawie na akumulatorze jest osobny sterownik....
o do czego jest przeznaczona ? do ładowania akumulatora ? ale w jakim celu ? Do zasilania czegokolwiek... 400W czy ile ona tam ma- do ładowania..? Mam wrażenie, że dalej nie do końca kumasz o co chodzi z Twoją turbiną. Może więc inaczej w telegraficznym skrócie. Nie pokazałeś typu turbiny, a jedynie szczątkowe dane, więc załóżmy: " wind rate " = 12m/s...
SPF 5000 ES daje max 80A z AC do aku. Na te 8 aku 12V 200Ah potrzebował by około 5 godzin ładowania (o ile się nie pomyliłem w obliczeniach). Nie wróżę długiego życia inwertera przy maksymalnych amperarzach. Tu prościej było by dać osobną ładowarkę akumulatorów (łatwiej tym wysterować niż całym inwerterem), która by się włączała i wyłączała na żądanie,...
Gdybym nie wiedział, że całe to EV jest guano warte w obecnych czasach i z obecną technologią. A i jeszcze dodać należy, iż jest to tylko chwyt bardziej marketingowy by ukryć wady Tesli i tym podobnych pojazdów za pomocą wyglądu i nielicznych zalet, które są trendy i cool. Nawet szybkie ładowanie samochodu w 45 minut nie ukryje faktu, że taki samochód...
Tak sobie trochę obserwuje ostatnie trendy i wydaje mi się iż samochody spalinowe w obecnym kształcie jednak znikną. Sposob komplikacji ich napędów osiąga poziom krytyczny. Jest bardzo złożony, wymaga złożonych czynności serwisowych a przy tym mimo wszystko potencjalnie awaryjny. Samochody elektryczne mają niezaprzeczalne zalety - proste i trwałe elementy...
Ekoświry gadają, jak to samochody nie trują itd, i że tylko elektryczne autka - a ja powiem, że najekologiczniejsze są hybrydy - niska emisja spalin, silnik ładuje akumulator, więc ograniczamy zużycie węgla celem doładowania akumulatora. W żelazkach na kółkach są jeszcze wielgachne akumulatory, a nie kojarzę, aby powstał jakiś biodegradowalny, nieszkodliwy...
A ładowanie jest?Akumulator naładowany?Zwykły leksus czy hybryda?
Człowiek leniwy wymyślił wszystkie udogodnienia z jakim kolego wyżej korzystasz - gdybys dostał taki rower, lub była by okazja kupić to byś go wziął pomiędzy nogi i bys jechał, więc przestań pitolić bez sensu i nabijać posty. Dodano po 2 Edit Co do artykułu - wszystko zmierza ku elektryfikacji naszych pojazdów i bardzo się z tego cieszę. Ale zamiast...
Jeżeli rząd chce żeby w Polsce pojawiły się hybrydy czy elektryki musi zrobić coś żeby nam się to opłacało - np baaaaardzo tanie stacje ładowania na każdym kroku w mieście albo szybkie ładowarki na stacjach benzynowych. Albo niech coś innego wymyślą Szczerze to bardzo się boję, aby "czegoś innego nie wymyślili"... bo mogą np. podnieść 4x akcyzę na...
Moc to iloczyn prądu i napięcia więc prawie 170A przy pełnej mocy. Ekonomia mówi, że sprawność 1 falownika i tak jest korzystniejsza niż kilku stopni przekształtników. Oscylacyjny tryb pracy podczas niedoboru energii w panelach zabije podłączone urządzenia. Słuszną drogą jest hybryda sprzężona z akumulatorami ale ekonomiczne nadal to nie będzie. Energia...
Hybryda będzie nadal zasilać dom, ładować akumulatory, itp. Nie będzie, z prostego powodu, na złączu Grid po zaniku zasilania z sieci ZE nie będzie napięcia. Sam falownik będzie działał, ładował akumulator i podawał zasilanie na wyjście load.
Witam. Konstrukcja takiego pojazdu jak z linku jest poważnym wyzwaniem . Oczywiście że elektronika jest w tym wypadku chyba najlepsza . Jak już miałbym koniecznie robić coś z silnikiem spalinowym to inaczej . Po prosu coś na kształt " hybrydy " . Jak wiadomo z konstrukcjami tego typu jest problem - zasilanie odpowiednio mocnych silników . Można by zastosować...
Pytanko do autora tematu. Jak tanio kupiłeś te akumulatorki i w jaki sposób ładujesz je ?
dosypać zawsze można, ale nie przeskoczy się możliwości technicznych. Jakby to było możliwe to ulepione w garażach "hybrydy" wstawałyby jak serie. Także kolego dejavuu, soft tu nic nie pomoże. Dobrze, że wymieniłeś zaworek super. By określić jak jest faktycznie potrzebny byłby log dynamiczny i wtedy można okreslić czy ta suszarka powinna ładować lepiej,...
Panele produkuja w szczycie najwiecej jak slonca dobrze daje, ale w tym jest problem ze wszyscy robia to naraz w tym samym momencie, siec nie odbierze i mozna w dupke te 30 paneli wsadzic Przy off-gridzie nie będziesz mieć wyłączeń (chociaż te wyłączenia z tego co wiem są mało uciążliwe w stosunku do zysków z on-grida) ale tego maksa z paneli nawet...
Możne robię sztuczna reklamę ale serio nie żałuje decyzji i tym co poleciłem też nie żałują. Witam. Absolutnie Ciebie kolego nawet bym nie podejrzewał o reklamę..... Super, nareszcie jest ktoś kto zrobi własne zdjęcia swojej hybrydy i pokaże na forum, jak zamontował podłączył , jak wygląda instalacja , jakie napięcia i prądy ładowania ustawiłeś. Pokaż...
(at)strucel masz rację, ale elektryk to elektryk, nadal rzadkość i dlatego główkuję ile kupić używanych modułów aku z priusa hybrydy, bo z Tesli nie ma jeszcze na rynku Są litówki o dużej pojemności w telekomunikacji, stacjach bazowych jako zasilanie awaryjne ale nie ogłaszali jeszcze złomowania. Wiem, że nie znajdę 85 aku, dlatego szukam całych modułów...
jeśli instalacja jest w układzie TT, bo wówczas 4 przewody to L1,L2,L3 i N, brakuje PE W gnieździe 4-pin nigdy nie występuje N, tylko PE. Najłatwiej będzie sprawdzić czy ładowarka potrzebuje przewodu N (zasilanie 400/230 V) czy jest wykonana w standardzie przemysłowym i jej zasilanie to 3 fazy + PE (400 V). W drugim przypadku wymieniasz tylko wtyczkę,...
W tak zaprojektowanym układzie przekaźnik zawsze załączy się wcześniej, niż triak, bo sterowany jest bezpośrednio z wyjścia 2 U1A 74132, bez żadnej zwłoki. Nie spełnia więc założenia tej hybrydy, że pierwszy powinien załączyć się triak . Poza tym; nie mogą występować stany nieustalone po włączeniu zasilania, a w tym układzie występują; bez sygnału sterującego...
Taki wyszedł z fabryki? Chyba tak, bo ja go z folii odpakowałem. Bardzo dobry pomysł. Jestem przekonany, że znajdzie się wielu użytkowników, którzy zamęczą Cię pytaniami Zainteresowanie pewnie będzie, szkoda że do lokalizacji tej hybrydy mam ponad 50km i nie mogę na bieżąco postępów prac budowlanych "pilnować" (stojak na panele z masztem dla turbiny...
Turbina na jachcie jest mała bo musi być odporna na sztorm. Turbin na działkę to minimum 2 m średnicy, generator to minimum 2 kg miedzi prawie tyle samo neodymów. Musi mieć nadmiar mocy jak Twoje odbiorniki (zasilanie do 4 kamer IP + radiolinia) bo wiatr też czasami odpoczywa. Na takie działanie niezbędna, pożądana jest hybryda do ładowana baterii akumulatorów.
Widziałem gdzieś Hondę hybrydę ale ona pali więcej niż prius. A auta hybrydowe są drogie z uwagi na technologie - akumulatory, silniki elektryczne, elektronika sterująca praca akumulatorów i silników, tu jest ten haczyk cenowy. Ekonomiczne są na pewno w mieście. Prius do 70km/h może jechać jedynie na silnikach elektrycznych, powyżej 70km/h włącza się...
Witam. pacjent po innym serwisie Płyta FH51M LA-J871P REV 1B i5-10300H Bios zamieniany, VBios także. Oprócz KBC ponieważ mam SAS REV 2.5 i nie chyba nie da rady ta wersja. Zrobiłem Reflow Hybrydy oraz Chipsetu. Bez zmian. Wyłączyłem NVIDIA wylutowując cewki zasilania. No i podmieniane podstawowe elementy jak RAM. Problem polega na tym że uruchamia się....
O to chodzi, ale w większości przypadku i tak klasyk Vintage ląduje na śmietniku.
W okresie prl-u i latach 90-tych technics wyrobił sobie miano kultowej marki w polskich domach dla bogatych (poza unitrą dla biedniejszych), po 2000 roku tryumf święciły już zaokrąglone klocki serie su-a su-v, do dzisiaj za tzw wycieraczki tzn końcówki mocy z wychyłowymi wskaźnikami żądają zaporowych cen (podobnie jak z radmorem który również totalnie...
przewód posiadał wewnątrz cztery przewody A wtyczka tylko trzy piny. Już samo to powinno panów "elepstryków" zastanowić. Wtyczkę rozcinałem po kawałku, ale niestety nie było można zobaczyć Teraz skoro nawet wtyczkę zniszczyłeś to raczej tylko zakup nowej ładowarki. Jednak wcześniej sprawdziłbym auto na pobliskiej stacji czy w ogóle chce się ładować....
Włosi kilka lat temu zorganizowali puchar Kia Picanto, gdzie startowały takie hybrydy z napędem na tył. Zwróć uwagę na potężną masę nieresorowaną, auta nie były dopuszczone do ruchu drogowego, jeździły tylko po torze. Zobacz na ceny poszczególnych komponentów, do tego dochodzi zgranie całości z silnikiem spalinowym i ewentualne ładowanie akumulatorów...
Najpierw, niby zdziwiony, pytasz się : Gdzie go naładujesz? żeby po chwili, samemu sobie odpowiedzieć : Poza Warszawą punkty ładowania (zazwyczaj pojedyncze) są jeszcze w Łodzi, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni, Kielcach, Elblągu i Zielonej Górze. żeby jednak na koniec koniecznie dodać : Niestety większością "elektryków" zimą...
https://obrazki.elektroda.pl/6743666700_... Potrzeba posiadania takiej ładowarki pojawiła się po tym, jak zbudowałem własny akumulator 12V zawierający pakiet trzech, połączonych szeregowo (3S) ogniw Li-Ion 3.7V/10Ah. Są one połączone na stałe ze sobą oraz z płytką układu BMS i umieszczone w obudowie po standardowym akumulatorze 12V/7.2Ah...
Na razie jest o tyle "dobrze", że pozwolili się wpiąć, to już jakiś "sukces". Bilansowania na razie nie ma, ale zobaczymy czy będzie, a mam nadzieję, że za jakiś czas przynajmniej w zakresie energii. Z drugiej strony, można nie pobierać drogiej energii po 75gr/kWh, tylko mieć ją w dzień swoją, a w nocy tanią z ZE (u mnie po niecałe 30gr/kWh). Może warto...
Nie uwzględniasz też oporu powietrza działającego na samochód. :) Powiedzmy nawet, że ktoś zrobił taki wynalazek i dostaje z generatora powiedzmy 1kW... Jak to wpływa na aerodynamikę samochodu? Podejrzewam, że na opór powietrza zużyjemy kilkadziesiąt koni mechanicznych więcej, niż zyskamy prądu. :) Czyli taniej by było podłączyć prądnicę prosto do silnika...
ładowanie baterii hybrydy ładowanie bateri hybrydy ładowarka hybrydy
prąd ładowania astra jakie nagłośnić szkolny xprog instrukcja
bateria aliexpress bateria aliexpress
Czy turbowent ochłodzi pomieszczenie? Analiza funkcji i efektywności Brak ciepłej wody: Diagnostyka i rozwiązania