Już nie wnikam co to za "działko" Samo ładowanie kondensatora, powinno być wykonane przez rezystor.
po niecałych dwóch minutach oporniki osiągaj przeszło 70°C i "czuć je na nos" A kto powiedział że tak ma nie być? Temperatura zależy od tempa odprowadzenia ciepła. Jeżeli jest wystarczające to opornikom nic nie grozi, a temperatura ustabilizuje się, w sumie na każdym z nich wydziela się niewiele ponad 1W. A swoją drogą Układ to transformator z mostkiem...
Czyli kondensator potrzebny jeśli ma to ładować akumulatory. Kolega raczy żartować ;) kondensator nic nie da. Prostownik samochodowy ładuje akumulator "fragmentami sinusoidy" 13 V x √2 = 18,4 V (napięcie szczytowe) - ok. 1,4V (spadek napięcia na mostku Graetza) = ok. 17 V Przy napięciu większym od SEM akumulatora, diody prostownika pracują w...
... a przepraszam, jaki to kondensator i po kiego grzyba chcesz go ładować ? Jeśli to kondensator przy zestawie audio, to on sie naładuje sam, podczas pracy.
Witam. Można to zrobić np. z wykorzystaniem 555, jak w temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Narastające napięcie sterujące może być wytwarzane na ładowanym przez rezystor lub źródłem prądowym kondensatorze. Pozdrawiam.
Posiadam najprostszy prostownik, tj. trafo + mostek + kondensator filtrujący Do ładowania akumulatorów samochodowych kondensator niepotrzebny.
Ładujesz akumulator nie odłączony od instalacji samochodowej?
Oczywiście przez sprawne diody nie popłynie. Popłynie przez kondensator filtrujący napięcie.
Chodzi o MAX czego? Jeśli ci chodzi o pobór prądu to zerknij na bezpiecznik na tym kablu. Czasami z takimi zasilaczami komputerowymi jest problem przy startowaniu bo jeżeli mają zabezpieczenia przeciwzwarciowe/nadprądowe to duży kondensator na linii zasilającej w takim radiu (w środku) może powodować jego zadziałanie - po włączeniu zasilania błyskawicznie...
Za transformatorem 12,5V Z mostkiem i kondensatorami uzyskasz ok 16,5V DC więc wydaje mi się że trochę za dużo ponieważ w instalacji samochodowej podczas ładowania panuje napięcie ok 14,4V DC ale należy sprawdzić w nocie katalogowej radia czy 16,5V DC jest przez nie tolerowane...
Proszę: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic99... http://obrazki.elektroda.net/65_11763938... Częstotliwość migania diody ustala pojemność kondensatora (im mniejsza tym szybciej kondensator się ładuje i rozładowuje = dioda szybciej miga) Pozdrawiam _TIGER_
Moge zastosowac do ladowania kondensatora kontrolke taką samochodową?
albo kondensatory
Sprawdż tranzystor (podaj jaki tam jest), oraz czy ładuje się kondensator elektrolityczny (ten wysokonapięciowy)?. Sądzę, że tam IFK(120) jest za dużym palnikiem, powinien być taki (lub mniejszy - nie mogę go tak szybko wyszukać w magazynie):
Tak trzeba wybrać ten większy amperaż 2,5. Ładować należy do momentu aż akumulator będzie miał te umowne 14,4V przy podłączonym prostowniku. Akumulatorowi na pewno nie zaszkodzisz. Co do pytania czy naładujesz ten akumulator do pełna to patrząc na to napięcie jakie podałeś czyli 13,47V (jeśli jest to napięcie bez kondensatora, a zapewne tak jest) to...
ja swoje ogniwa ładuje zwykłym prostownikiem samochodowym z dużym kondensatorem elektrolitycznym który podnosi troche napięcie i rozładowywuje trzema żarówkami 21w połączonymi równolegle, musze przyznać że baterie grzeja się tylko przy rozładowywaniu. W ten sposób, po kilku razach, można dobrze "rozruszać" zleżałe ogniwa. Jeśli pakiet świeci długo i...
Witam Dopiero przeczytałem wpis. Proszę na początek pomiędzy elektrody zgrzewarki włączyć żarówkę samochodową 55W. Kondensatory ładujemy do 12...15V i strzelamy. Tataki prosty test może pomóc odpowiedzieć na pytanie , czy tranzystory są sterowane poprawnie. Jeżeli nic nie wymyślimy, proszę postarać się o dostęp do oscyloskopu cyfrowego o pasmie rzędu...
Ten kondesator nie jest elektrolitem. Dziękuję za odpowiedź. A wiesz może do jakiego napięcia (chociaż mniej więcej) mogę go ładować? Sądząc po rozmiarze -> ze 100V?
Kolega Ptolek zasugerował Ci najprostszy sposób zmierzenia napięcia szczytowego (te 20V nie wzięło się cudownie z kondensatora, tylko ono tam było ;)). Twój woltomierz mierzy napięcie skuteczne (Usk=Uszcz/1,41), stąd więc takie małe wskazania. Jak pisano wyżej, napięcie szczytowe jest ważnym parametrem prostownika do ładowania akumulatorów i to jego...
Kondensator elektrolityczny 1000µF i więcej warto ładować przez niewielki opór nawet kilkanaście omów, aby ograniczyć prąd ładowania (jeśli jest taka potrzeba, bo przy ładowaniu z aku samochodowego nie ma sensu, a z zasilacza o wydajności np. 1A lub mniej tak)
Witam poczytałem na innych forach i problem nie został do końca rozwiązany. 1.W moim Larku 35.5 był orginalnie akumulator 650mA i zamieniłem go na Palm Tungsten T5 1350mAh Li-Polymer 3.7V z oporami ale wszedł - teraz nawigacja działa bardzo długo nawet do 5h 2.Próbowałem różne ładowarki sieciowe USB do 600mA i Lark raz chciał się ładować a raz tylko...
Witam. Czy da się w jakiś sposób podnieść napięcie akumulatora samochowego 12v na 14v ale tylko na jednym kablu ? Oczywiście na wyłączonym silniku jak się nie ładuje z alternatora. Jakiś kondensator?
Wg mnie agregat nie posiada AVR, ale najlepiej jak sam sprawdzisz. Zwróć uwagę, czy do wirnika podłączone są szczotki (podobne jak w samochodowym alternatorze), ja ich na załączonych fotkach nie widzę. Agregat ma układ prostownikowy do ładowania akumulatorów oraz kondensator do wzbudzenia prądnicy. Wg mnie jest to inny typ prądnicy, niż podałeś w linku.
Wygląda to na zbyt gwałtowne ładowanie kondensatora powinien być jakiś ogranicznik wpięty szeregowo. Akurat kondensatory do samochodowej instalacji audio mają wbudowany układ kontroli ładowania, czasami nawet woltomierz, wiec sorry za takie uwagi. :cry:
Zamiast czterech przekaźników możesz użyć dwóch podwójnych. 1.Ciągnięcie Wszystkich przewodów ziemią nie jest konieczne, lepiej wszystko zamknąć w szczelnej obudowie. 2. Arduino może pracować 24h, problemem będzie tylko ciepło z obwodów zasilających oraz pobór prądu. Można zastosować uśpienie. 3. Bezpiecznik bimetaliczny zadziała gdy silniki będą przeciążone...
Z prostownika do ładowania akumulatorów nie wolno zasilać radia samochodowego . Takie prostowniki mają nadmiar napięcia, by "wbić" duży prąd w akumulator a po podłączeniu do radia kondensatory elektrolityczne naładują się do wartości szczytowej (U skuteczne X 1.41). Napięcie osiąga zwykle ok 25V a tego radio nie przeżyje ! Łatwo sprawdzić - do prostownika...
Kondensatory wymieniłem i problem zniknął, ładuje do ponad 14V. Tylko muszę zewrzeć krokodyli by przestało ładować
Nie mam od niego żadnych dokumentów. I mam takie pytanie czy niebieska kontrolka z małym znaczkiem + która znajduje się na kondensatore oznacza czy kondensator jest naładowany?? Ładuje go teraz prostownikiem przez kontrolke samochodową xD Czy robie to poprawnie?? Ta niebieska kontrolka dziwnie miga co jakis czas.
Musiał byś znać parametry elektryczne, napięcie, dopuszczalny spadek napięcia, maksymalny czas pracy, da się to zrobić na superkondensatorach, ale wątpię żeby to było dobre rozwiązanie, dużo miejsca zajmuje i drogo wychodzi w porównaniu z akumulatorami. Odnośnie wymiany baterii, ich żywotność nawet jako nowych jest dość krótka Jaki tam jest akumulator...
Są tutaj #273 zmienił się tylko kondensator.
Może najpierw podaj wartość tej baterii kondensatorów pracującej jako akumulator samochodowy. Później podyskutujemy dalej.
ja mam tak zasilacz 19V 7.9A packarda /SIC !/ xl4015 realne z tego to 5.5 A przy wymuszonym chłodzeniu i bez obudowy zasilacz. Wentylator mam na lm7012 zapinany bez regulatora Zasilacz kiczowaty ale im wyższe napięcie tym sprawność lepsza. tutaj wiadomo jak najmniejsze wymiary a prąd duży. Drogi markowy zasilacz >170W kosztuje sporo.......... drugi...
Trzeba pamiętać, że taka lampa zrobiona z grubego szkła ma pewnie z 10bar ciśnienia w środku, które jeszcze rośnie podczas pracy - czyli należy z nią uważać, używać okularów ochronnych, bo jeśli szkło będzie gdzieś zarysowane to defekt może pójść dalej i lampa wybuchnie. Druga sprawa to jej emisja - xenon daje dużo szkodliwego UV - więc ochrona przed...
Zasadą jest, że (delikatne) styki kontaktronu nie powinny bezpośrednio, bez rezystora ograniczającego ładować kondensator, lub włączać/wyłączać indukcyjność (cewkę). Kondensator w pierwszej chwili włączenia "stanowi zwarcie", w teorii płynie nie skończenie duży prąd, i nastąpi wypalenie/sklejenie styków. Trzeba w szereg z kondensatorem dodać rezystor...
Jaki samochód? Częściej przyczyną jest instalacja aniżeli ładowarka. Najlepszy sposób to zasilenie zapalniczki bezpośrednio z akumulatora. Akumulator jest jakby kondensatorem. Albo podłączyć radio bezpośrednio do akumulatora.
w sumie to mam już zrobione to urządzenie jako zasilacz tr. które tam zastosowałem to 25,8 v 180W oraz kondensator to 10000mikro/50v,lecz czy można go użyć jako prostownika samochodowego ?
Wzmacniacz ma softstart, a zasilacz - stwierdza, że nic nie ma "na obciążeniu" i się wyłącza". Raczej nie, obstawiam zabezpieczenie przeciw zwarciowe zasilacza. Po podłączeniu wzmacniacza ładują się kondensatory, co zasilacz traktuje jako zwarcie. Żarówka natomiast ogranicza prąd ładowania kondensatorów. Zrób eksperyment po uruchomieniu nie odłączaj...
Akumulator był rozładowany do takiego stanu że na mierniku pokazywał 11,5V Czyli tym wynalazkiem będziesz go ładował co najmniej 2 doby. Podaj napięcie z samego kondensatora.
W raporcie było cytuję "Że co?" . Popraw pisownię składnię zdania itp. Co do tematu to możesz naładować go nawet 21 W(krócej) czy 5W(dłużej) żarówką samochodową . Nie ładuje się kondesatora "żarówką" tylko napięciem czy tam prądem a wspomniana żarówka ogranicza prąd ładowania który w pierwszej fazie osiąga spore wartośći, dlatego stosuje się jego ograniczenie.
poniżej 3A (zmierzyłem miernikiem UT203+) dodałem kondensator ale nie pomogło ciekawe, że czasem ładowanie z MPPT działa (jak odłączę panele i jest sam akumulator) już nie mam pomysłów :(
Witam. wiem że temat był już poruszany ale nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie. mam nawigacje GOCLEVER która w zestawie miała tylko ładowarkę samochodową. ładowana jest standardowo przez mini USB (1,5A). nie wiem co lepiej zrobić czy dać transformator, mostek , 7805 , i jakiś kondensator i ładować ją bez pośrednio z USB czy próbować zrobić jakąś...
miedziana kostka z ozaczeniem "200A 75mV" Nie wiem jaki akumulator został wygotowany, bo taki koń (bocznik) byłby zasadny przy ładowaniu akumulatorów do 2000 Ah, lub wspomagania rozruchu. Przy ładowaniu przeciętnego akumulatora samochodowego (do 100 Ah) wskazówka amperomierza ledwo się ruszy z miejsca. Jeszcze raz sprawdziłbym dokładnie czy diody są...
Mozna wykozystać przetwornice napieciową i zastosować układ podobny jak w simsonie (moduł zapłonowy jest b.prostym układem opatrym na 1 tyrystorze + 2 diody mostek prostowniczy oraz potencjometr i kondensator wysokiego napięcia, zapewnia sporą energie iskry) przetwornice mozna zasilić prądnicą z instalcji el. moto. Przetwornica wytwarza napiecie 200-400V...
Transformator symetryczny 2x12V. Prostownik półmostkowy (szukać w google), daje napięcie szczytowe 17V, w sam raz do ładowania akumulatora samochodowego. Drobna niesymetria czasem się zdarza, 1V to jeszcze nie jest tak dużo ;) Jako zasilacz regulowany może służyć, wystarczy że podłączysz mostek na wyprowadzenia o napięciu 27V, za mostkiem kondensator,...
A regulację prądu ładowania masz w tym prostowniku?
Kolega jest jakiś nie kumaty żarówkę czy opornik podłącza się przy pierwszym włączeniu kondensatora do układu przeciwnym razie bezpiecznik tego nie wytrzyma. Po naładowaniu kondensatora można założyć bezpiecznik ponownie i już nigdy więcej się tym nie bawić chyba że ktoś odepnie akumulator na dłuższą chwilę. Żarówka może być nawet 12V 55W albo większa...
dostałem podpowiedź od kolegi Roberta Kaminskiego , że w kwietniowym nr elektroniki praktycznej z 93 był taki układ; tam wykorzystują też cewkę samochodową, ale przez złykły transtormator ładują kondensator do 200V i to dopiero podają na cewkę, całością steruje 555 który wyzwala triaka; płytkę już zrobiłem, właśnie składam i jak będę w domu na weekendzie...
Kondensator możesz pominąć, to zwykły kondensator wygładzający, ale telefon w torze ładowania ma własny :D myślę że śmiało możesz przykrecić stabilizator do metalowej obudowy radia i będzie ok, bo telefon pobiera prąd rzędu 350 - 400 mA więc tego ciepła nie będzie też aż tak dużo. Sam kiedyś miałem w maluchu zamontowany CD-ROM z PC i zasilanie zrobione...
Ja takim prostownikiem (ale własnej roboty) posługuję się od ponad trzydziestu lat. Napięcie 10.8 V po mostku to jest napięcie średnie, napięcie szczytowe przy napięciu zmiennym 12V wynosi 17V i takie napięcie (w przybliżeniu) zmierzyłbyś na wyjściu mostka gdyby tam był podłączony tylko kondensator. Ładowania takim prostownikiem akumulatorów samochodowych...
To jest zwykły przekażnik. W tymże TME są przekażniki "samochodowe" na prądy mniejsze, oraz duże, 40A, 60A, 80A, 110A, 150A, do wyboru. Moim zdaniem nie potrzebna przetwornica do zasilania uzwojenia przekażnika. Prekażniki nie są wrażliwe na nawet duży wzrost napięcia. Jeżeli są obawy że przekażnik na napięcie 12V będzie nieco się grzał przy napięciu...
Kondensator? Prawidłowe napięcia ładowania (mierząc na zaciskach akumulatora) powinno wynosić 14,4V.
A może zwyczajnie kondensator jest założony??? Te „nieścisłości’ opisane przez Ciebie i kolegę namber31 są spowodowane tym, że prąd nie ma stałej wartości. Podłączenie do niego kondensatora, a nawet i akumulatora podnosi napięcie skuteczne. To się chyba mnoży przez pierwiastek z 2??? Tak, chyba tak i Ci wychodzi ile się podniesie prąd. Jeżeli...
Być może kondensator zapobiegał indukowaniu się dużego napięcia przy odłączaniu od akumulatora w trakcie ładowania.
To co miernik pokazuje przy odpietych klemach to wartość średnia napięcia pulsującego po prostowniku. Dołącz równolegle kondensator elektrolityczny na napięcie min 25 V to zobaczysz ile masz naprawde na wyjściu. Zaistniała sytuacja jest normalna, większość prostowników daje ponad 16 V i jakos nie szkodzi to akumulatorom. Po zakonczonym ładowaniu napięcie...
Ogniwo kwasowo-ołowiowe ma SEM o wartości 2.1V. W samochodowych akumulatorach jest 6 takich ogniw łączonych w szereg, więc normalnie w naładowanym akumulatorze napięcie wynosi około 12.6V. Gdy ogniwo obciążymy odbiornikiem o sporym poborze prądu to napięcie będzie maleć. W samochodzie mamy także alternator - służy do zasilania odbiorników w samochodzie...
No cóż, skoro nie chcesz "budować całej elektroniki" to włącz w szereg z akumulatorem rezystor 1Ω/5W ograniczający maksymalny prąd ładowania . Za transformatorem - prostownik Graetz'a, jeśli dołączysz kondensator - ładowanie będzie prądem wygładzonym, bez kondensatora - tętniącym. Trzeba uważać, aby nie przekroczyć końcowego, maksymalnego napięcia...
Za pomocą przełącznika uzwojenia pierwotnego ustaw minimalne napięcie na wtórnym. Do uzwojenia wtórnego włącz żarówkę samochodową 50-60W i zobacz spadek napięcia AC. Następnie włącz żarówkę na wyjściu mostka i ponownie zmierz napięcie , ale DC. Bez kondensatora lub akumulatora napięcie DC wyniesie 0,9 napięcia AC na wejściu mostka. Po podłączeniu kondensatora...
Dzięki za pomoc. Okazało się że nie działa- podłączam i po 2 sec gaśnie jakby kondensatory się ładowały i po naładowaniu obraz i dźwięk znika - po zrobieniu zwarcia znowu tak samo. Pomogliście. Dzięki.
Mhmmm no w zasadzie macie rację, szukałem już na elektrodzie troszke na ten temat. Ale ten pomysł z agregatem prądotwórczym to całkiem niezły jest. Na to nie wpadłem, i chyba jeszcze nie było takiego pomysłu tutaj. Z drugiej strony działke mam prawie w kieleckim wiec z wiatrakiem też dałoby radę pokombinować. Zostaje tylko kwestia odpowiedniego ładowania...
Problem może być w tym, że nie poprawnie wymierzyłeś napięcie po mostku . Wskazałeś napięcie 18,5V, lecz nie wziął pod uwagę że to napięcie jest impulsami częstotliwością 100Hz i woltomierz pokazuje nie prawidłowe znaczenie. Napięcie po mostku powinno być Uwej x 1,41 . W tym łatwo przekonać się jeśli na wyjście mostku włączyć kondensator, pojemność...
Do minus podałem na poprzednim zdjęciu rezystancja na kondensatorze około 145k ohm
Jeśli jest to trochę lepszy wzmacniacz niż chińskie 300W problem może leżeć w przeciążeniu zasilacza w chwili ładowania się kondensatorów we wzmacniaczu. Ew zasilacz jest lepszy i bez wykrywania obciążenia na +3.3V +5V i odpowiedniego sygnału na pinie Power Good się wyłącza. Lub wzmacniacz jest uszkodzony... Sprawdź czy sam zasilacz się włącza, obciąż...
Albo kolega Szy-mat nie precyzyjnie opisał temat, albo ja nie zrozumiałem. W przypadku dot. agregatu o mocy 2,4 KW, z silnikiem 2T, to albo jest to stary agregat, albo masz silnik 4T. W takich agregatach (bez AVR jak podajesz) zarówno wzbudzenie prądnicy jak i regulacja napięcia zależna jest m.in. od kondensatora (C) a nic nie wspominasz o nim. Agregaty...
Tak niskie napięcie z zasilacza przy podłączeniu sugeruje próbkowanie na zwarciu. Przejrzyj wszystko co jest na głównym zasilaniu. Ja do takich namiarów mam swoją metodę a mianowicie wpinam zasilacz od PC na linii 3.3V. Jeżeli przebicie ma jakiś kondensator to wystrzeli ale w twoim przypadku myślę raczej ,że coś się będzie mocno grzało. Tylko zewrzyj...
Prostownik o którym pisałem wyżej w 7 poście działa wg stałego napięcia ( regulator alternatora ), mocno rozładowany akumulator może jednak przeciążyć transformator, stąd w obwodzie uzwojenia PIERWOTNEGO oporniki i kondensatory, dobrane, by nie przekroczyć maksymalnego prądu strony wtórnej. Można powiedzieć, że ten prostownik ma ograniczenie prądu do...
Przekaźniki samochodowe mają solidne styki. Lecz nie na tyle, by ładować pojemność 1000 uF lub więcej, bezpośrednio z akumulatora. W szereg z zasilaniem kondensatora(-ów) trzeba dodać rezystor, od kilkunastu do kilkudziesięciu omów.
Nie ma dodatkowej płytki z elektroniką. Jedyne co to tą płytę łączy się poprzez kabel COM z PC, podłącza się wtyczki i kable z osprzętu i to wszystko. Co nieco bawiłem się z odczytami EEPROM ze sterowników samochodowych i nie ma na tej płycie wg mnie żadnych pamięci EEPROM. Pozostałe układy to LM393LM, 74HCT4052D, ULN2003A, MAX232, SG513P, LM340,TIC216M,...
Na cewkę zapłonową są dwa sensowne sposoby: 1) klasyczny układ zasilany niskim napięciem z gromadzeniem energii w cewce - wysokie napięcie uzyskuje dzieki szybkiemu zanikowi prądu. 2) układ z gromadzeniem energii w kondensatorze (CDI) - kondensator ładuje sie do 200-300V po czym jest impulsowo rozładowany przez cewkę. Jako stacjonarnego generatora iskier...
Kolego Hrabia322 , żadne kondensatory nie są potrzebne. Jak masz wszystkie bebechy tzn. to trafo i mostek prostowniczy najlepiej 25A na radiatorze to nic prostszego jak to scalić (to żadna filozofia nawet dla laika) i spróbować jak ładuje. To nic nie kosztuje i proszę wynikami podzielić się z niedowiarkami na tym forum. Ja za wynik jestem pewny, bo...
CD4017 raczej nie (byłoby dużo kombinowania). NE555 tak, tylko trzeba wyliczyć, jak te kondensatory mają się ładować jeden od drugiego - ten drugi musi mieć dużo większą pojemność. Albo trzeba więcej elementów...
Czy ten kondensator 470 na tym rysunku: http://obrazki.elektroda.pl/6105636100_1... można zastapic kondensatorem 105k lub 2.0k? 250v? [/img]
Do starego, dobrego APC BackUPS 400 podłączyłem kiedyś samochodowy 12V 72Ah. Radził sobie nieźle (ponad 3 godziny pracy na akumulatorze pod prawie pełnym obciążeniem). Ale była seria awarii energetycznych i wkurzyło mnie zbyt wolne ładowanie - podpiąłem supermarketowy prostownik i zapomniałem o tym - po 2 tygodniach akumulator był już tylko do wyrzucenia....
Złożę go w takim razie z tym trafem, a może kiedyś znajdzie się odpowiednie i podmienię. Do "ratunkowego" podładowania to jest bardzo odpowiednie trafo, innego nie potrzeba. Kondensatora nie potrzeba, natomiast żarówkę jak najbardziej polecam - jak pisał jeden z kolegów posłuży i za ogranicznik prądu i za wskaźnik. Może być samochodowa H7. Pamiętaj,...
Można trochę prościej :) https://obrazki.elektroda.pl/1582219700_... Załączam też plik z symulacji LTSpice jakbyś chciał się bawić. Krótki opis - przez czas impulsu na wejściu in ładuje się kondensator C1 ze źródła prądowego sterowanego napięciem U1 M1), po zakończeniu impulsu wejściowego wyzwalany jest U3 pracujący jako przerzutnik...
Jeśli na uzwojeniu jest 11,3V przemiennego, a po prostowniku 11V napięcia skutecznego, to wszysko jest prawidłowo. Jeśli chcesz wiedzieć jakie jest rzeczywiste napięcie ładowania, to włącz kondensator np. 10uF na zaciski ładowania i zmierz napięcie, a przekonasz się że będzie około 19V. Pozdrawiam.
Hej, Mam plan podłączyć do automatycznego prostownika mikroprocesorowego - baterie kondensatorów 6x2,7V 50F. Celem otrzymania - mini akumulatorka. Moje obawy: Prostownik wykryje je jako zwarcie i nie będzie ładował. Moje pytanie: Czy mogę dodać rezystor aby prostownik nie wykrył ich jako zwarcie ? Jeżeli tak - to jaki ? Planowane ładowanie - max - 4A...
Chyba czegoś nie rozumiem z dyskusji. Gdzie i kiedy stacyjka łączy masę? W jaki sposób będzie ładowany kondensator w sytuacji, kiedy układ jest załączony? I może napisz co faktycznie chcesz uzyskać (czyli co ma działać).
kondensator wymienię a prąd myśle ze koło 5-8A aha a czy takim zasilaczem dałoby sie ładować akumulator samochodowy Dodano po 1 kondensator zamieniony na 400v 22µF daje spokojnie 51v aha czy taki prąd jest wogóle mozliwy w zasadzie na prądzie mi nie zalezy tylko na napięciu
A nie równolegle do diody z szeregowym rezystorem ograniczajacym prąd diody? Wtedy kondensator ładuje się ekspresowo (teoretycznie jest pomiądzy '+' a GND, natomiast rozładowuje się wolniej - przez rezystor i LED.
Witam Tak jak piszą koledzy do prostowników nie daje sie kondensatorów. nawet bardzo zcęsto stosuje sie prostowanie jednopołówkowe po to zeby prąd płynący przez akumulator był impulsowy. Jaki akumulator chcesz ładować z tego trafka ?? do samochodowego jak i każdego innego 12V trafo to za mało !! takie akumulatory mają napiecie po naładowaniu ok. 14.4V...
Do większości starszych UPSów można podłączyć większy akumulator bez problemów. Nalezy jednak pamiętać o tym, że w miejsce oryginalnego akumulatora trzeba wstawić kondensator(y) o dużej pojemności. W moim APC BackUPS 600 mam wstawiony kondensator 47000 uF/16V. Akumulator zewnętrzny: 12V 38 Ah żelowy, UPS radzi sobie z jego ładowaniem ale trwa to dość...
To skomplikowane ale odpowiedź brzmi "nie". Po 1 prąd z dynama jest przemienny. Po drugie przy niskim obciążeniu lub bez obciążenia napięcie może dochodzić do 20V. Dało by się coś takiego zrobić ale najpierw prostownik. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... z napięciem przebicia 50V potem stabilizator napięcia 12V z kondensatorem filtrującym...
Jeżeli ma to być zasilacz LABORATORYJNY to: Przy max obciążeniu napięcie wyjściowe transformatora musi być równe znamionowemu (oczywiście jeżeli trafo jest ok). Jeżeli zasilacz ma mieć na wyjściu napięcie stałe 30V przy max obciążeniu i ze stabilizatorem, to trafo musi mieć co najmniej 35-37V na wyjściu (kondensatory na 63V). Nieprawda, na ogół dla...
"Przy podłączaniu bezpośrednim kondensatora do instalacji zasilającej problem stanowi jego gwałtowne ładowanie. Wartość prądu podczas ładowania przekracza dziesiątki... setki amperów (następuje chwilowe zwarcie na akumulatorze)." Ciąg dalszy tego artykułu: (..) Dlatego wskazane jest podłączanie kondensatora przez opornik (rezystor, żarówkę, grzałkę)...
Cześć, Pomyślałem żeby zrobić jumpstarter z superkondensatorow 6x 2.7v 500f połączone szeregowo. Z jednej strony przewody do ładowania od akumulatora samochodowego z dioda prostownicza 10A a z drugiej przewody z krokodylkami do odpalania. Dodatkowo woltomierz do sprawdzenia stopnia naładowania kondensatorów. Po naładowaniu odpinany przewody od ładowania...
ja miałem podobny problem z buczeniem...powodem tego było zbyt małe zasilane radia...gdy dodawałem gazu i zwiekszało sie ładowanie i ty samym przypuszczam ze napiecie to buczenie ustawało...chciałem kupic kondensator samochodowy ale doszedłem do wniosku ze Radio było uszkodzone..moj kolega ma ten sam model przełozylismy i buczenie jak reką odjął......
W układzie zasilanie proponuje zastosować przetwornice dc/dc np. LM2574 - bardzo prosta aplikacja wymagająca niewiele elementów zewnętrznych. Układ zasilania nie będzie sie grzał i będzie układem uniwersalnym (zarówno do samochodów z instalacją 12V i 24 V). Co do baterii litowo-jonowej proponuję zrezygnować (o ile jest to możliwe) i wykorzystać przerwanie...
A włączenie najpierw samego zasilacza, a potem podłączenie pod zasilacz wentylatora? Zasilacz ma kondensatory po stronie sieci, może ich ładowanie plus obciążenie zasilacza ruszającym wentylatorem w sumie obciąża się na tyle, że powoduje zadziałanie zabezpieczenia.
Niedawno kupiłem zasilacz minleaf NPS3010W. Chciałem podładować aku samochodowy i nagle po zwiększeniu natężenia pojawił się dziwny dźwięk oraz dym z zasilacza. Rozebrałem i strzelił kondensator... Czy to była wina zasilacza, czy po prostu popełniłem błąd podłączając go do aku samochodowego. Z drugiej strony nie raz widziałem na YT jak ludzie tak ładowali...
LM7805, 4 rezystory, 2 kondensatory i podwójne gniazdo USB - za wszystko zapłaciłem 7,60. Robiłem schemat który jest w Step3 Zasilałem z zapalniczki samochodowej.
W tym ostatnim schemacie nie ma tyrystora. Tranzystor może być np. BD135 i inne podobne. Gdyby się grzał, to daj mu kawałek blaszki (np. 3x3cm) jako radiator. Opornik do bazy tranzystora - np. 220 ohmów (może być od 100 do 470). Przekaźnik samochodowy 30A powinien być OK. Kondensator jest potrzebny, by po wyłączeniu ładowania przekaźnik nie brzęczał....
a jak to jest z tymi amperami ? kiedy one są ? Do przepływu prądu/ amper potrzeba jest różnica napięć. Za rozładowany akumulator uznaję się 11,8 V. Do takiego ładowania od takiego napięcia przystosowany jest prostownik. Ty masz akumulator rozładowany do 2 V jest większa różnica napięcia między prostownikiem a akumulatorem co wymusza większy przepływ...
Nawet superkondensator z pustego ci nie naleje, więc o kondensatorach zapomnij. A kto mówi o pustym? Superkondensator ma się ładować równolegle z akumulatorem PO odpaleniu silnika, a potem się odłączyć i grzecznie przechowywać ładunek do czasu odpalania. Nikt nie mówi o ładowaniu superkondensatora z rozładowanego akumulatora. Przy okazji - nikt nie...
Możesz zastosować do takiej taśmy podłączonej pod instalację samochodową (gdzie prąd ładowania akumulatorów wynosi 14,4 V) stabilizator napięcia np 7812 (oczywiście konieczne będzie dodanie kondensatorów i średniego radiatora). kiedy uruchomisz silnik będzie wszystko OK, ale gdy nie będzie napięcia zasilania wyższego niż 12 V Twoje ledy mogą świecić...
Witam jestem tu nowy i mam takie pytanie. Dostałem od znajomego prostownik bo niby ładuje tylko małym prądem. Po podłączeniu do prądu pokazał się jeden dym z niego popaliy się kable i kondensatory. Teraz moje pytanie czym zastąpić te kondensatory ?! https://obrazki.elektroda.pl/8172563300_... https://obrazki.elektroda.pl/8981511800_...
Witam. Proszę o pomoc w określenie zaznaczonego elementu. Jest on podobny do kondensatora smd ale jest biały, a kondensatory chyba nie są białe. Element ten ma przerwę gdyż omyłkowo podłączyłem ładowarkę odwrotnie do baterii i się uszkodził. Po pominięciu tego elementu ładowarka ładuje. Zastanawiam się czy to nie był jakiś bezpiecznik? podłączony jest...
Hm... dla tego samego kondensatora tętnienia napięcia i prądu rosną lub maleją razem. Dla tego samego kondensatora i obciążenia gdy dysponujemy transformatorem o sztywnej charakterystyce tętnienia prądu będą duże, z tym że mam na myśli tętnienia prądu płynącego do kondensatora a nie do obciążenia (rozpatrujemy trwałość kondensatora). Tętnienia napięcia...
Ja zrobiłem zasilacz 18 V do wkrętarki na transformatorze bezp. 250 W + mostek prostowniczy 35 A i niewielki kondensator /ok. 0,5 µF/ przy samej wktętarce. Musisz tak dobrać uzwojenie wtórne trafo, aby za mostkiem uzyskać ok. 18 V, najlepiej zrobić kilka odczepów. Kondensator to napięcie trochę podniesie /x1,41/, możesz też z niego zrezygnować....
Ja ten stroboskop robiłem ponad 30 lat temu. Wtedy nie znałem wytycznych co do wymaganej częstotliwości błysku. :D Zastosowałem IFK120 z oryginalnym reflektorem od jakiejś rosyjskiej lampy błyskowej (okrągły i duży jak reflektor samochodowy). Zastosowałem kondensator elektrolityczny 47µF ładowany z sieci przez diodę prostowniczą i rezystor dużej...
Składa się on z trafa 11,7VDC,mostka prostowniczego 8A i kondensatora elektrolitycznego 25V 2200uF. Co ogranicza natężenie prądu ? Kondensator jest zbędny. Jako ogranicznik prądu zastosuj chociaż żarówkę samochodową. Jaką moc ma transformator?
ładowanie akumulatora samochodowego ładowanie kondensatora liniowe ltspice ładowanie kondensatora
wymiana pierścień tłokowy jakie elektrody magnum pomiar częstotliwość dźwięk
aparaty słuchowe aparaty słuchowe
Opel Tigra nie odpala po podłączeniu OBD Kod błędu 7C020B w Mercedes Actros - AdBlue i czujnik wału