Są małe alternatory na magnesach trwałych. Takie cuda miały silniki Kuboty. Ale najlepiej pod względem masy wyjdzie prądnico-rozrusznik. Pogogluj z hasłem DYNASTARTER.
kkknc napisał: Schemat poprawny. Zbędny bezpieczniki w układzie wzbudzania bo nigdy nigdzie takiego nie widziałem. Zastanawia mnie tylko ten przewód z boku k.ładowania gdzie on idzie. Może też zajść potrzeba zbocznikowana diody (k.ładowania) rezystorem celem lepszego wzbudzania układu. Widać, że nie znasz ETZ. Nie wiem czemu NRD'owcy wsadzili tam bezpiecznik...
Witam. 48, to Ampery, nie Volty.Takim pradem możesz obciążyć akumulator w przypadku np. elektrycznego rozrusznika. Czas i prąd ładowania akumulatora wynika z jego piojemnosci. ogólnie jest przyjąte,że akumulatory ołowiowe ładujemy pradem dziesięciogodzinnym , co w przypadku akumulatora 6- cio voltowego o poj. 10 Ah równe jest ładowaniu akumulatora prądem...
witam ja mialem kiedys podobny problem z regulatorem i tez w 250 ale ze nikt niewiedzial jak go zrobic to poszedlem do sklepu i kupilem nowy elektroniczny i kosztowal o kolo 20 zl wiec niewiem czy warto sie ze starym badziewiem bawic moze lepiej spraw sobie nowy skoro stary i tak niedziala ja ci radze kupic nowy bo szkoda nerwuw a 20 zl to nie duzo
Jeżeli źle jest ustawiony wyłącznik prądu zwróżnego, to napięcie wraca do Prądnica, rozładowuje akumulator , może dojść do uszkodzenia wirnika.Nie wspomnę o ustawieniu napięcia ładowania, które jeżeli też jest wysokie niszczy akumulator, jak również prądnicę.
Chcę stabilne światła i nie chcę ustawiać ciągle tych platynek Zapłon nie jest zawodny, jeśli nie masz luzów na łożyskach, po drugie światła też są dobre jeśli jest właściwe ładowanie.
Chodzi mi głównie o ładowanie w instalacji 12V Ładowanie nie ma związku z kierunkiem obrotu wału. Gorzej z zapłonem, ale najgorzej z tłokiem sworzniem przekladniami i sprżegłami kłowymi skrzyni biegów.
witam jak odpalic silnik etz 250 na krutko Popraw ten post, bo się płakać chce! :cry: Może tak być podłączone.
kondensatora nie ma, sprawdź czy jest ładowanie.
Witam tutaj sa bardzo rozbudowane schematy mi chodzi o jakis prosty bez kierunków kontrolek itp
Skąd jesteś, po drugie zasil wirnik bezpośrednio 12V i zobacz czy zacznie ładować pięknie.
"Etki" maja alternator z prawdziwego zdarzenia i w połączeniu z dobrym regulatorem (elektronicznym) wzorowe ładowanie.
Poszukaj w sieci Serwisówki do MZ ETZ 250 tam jest wszystko opisane.
Sprawdzałeś albo wymieniałeś już coś? Masz miernik? W MZtkach często uszkadzał się mechaniczny regulator napięcia, ale nie zaszkodzi sprawdzić: -diód w prostowniku(jest ich 9)-mają przewodzić w jedną stronę -wirnika- opór pomiędzy pierścieniami powinien wynosić kilka ohmów, wirnik nie może mieć zwarcia do masy -stojan- opór pomiędzy fazami powinien...
Witam wszystkich uzytkownikow. Mam problem z pradnica od Pozostaje do wykluczenia przerwa w cewkach stojana, bądź zwarcie uzw. wirnika. Mam jeszcze jedno pytanie czy mozna zamienic pradnice 6V w Mz 250 TS Na alternator 12V?? Nie, nie można - całkowicie inne rozwiązanie mechaniczne, nie dopasujesz do kartera.
Przepraszam tak wyszło... nie ma nic ani kontrolki ani ładowania. A możesz podpowiedzieć jak sprawdzić wirnik ? Te uzwojenie Bierzesz miernik uniwersalny, ustawiasz na pomiar rezystancji, i sondy pomiarowe miernika dokładasz na pierścienie ślizgowe wirnika - wynik powinien być około 8 omów (więcej na temat temat było opisane na MZ forum). Sprawdź również...
Dokładnie jak pisaliście. Po wymianie prostownika ładowanie wróciło. Można zamknąć :)
Prawdopodobnie zakłócenia od zapłonu. Załatw sobie np dobry wychyłowy.
Zdemontowałem wirnik, okazało się że na jednym pierścieniu ślizgowym jest głęboki ubytek na całą szerokość pierścienia. Po starannym wyrównaniu pierścienia i zmontowaniu, ładowanie nie przekracza 14,3 V. Zamykam temat
http://obrazki.elektroda.net/12_12884482... Jak to nie widać kabla masy? Na regulatorze są podpięte 3 kable, a masowy to jest ten po lewo (brązowy). A jeśli chodzi o masę całego regulatora to jest on mocno przykręcony do ramy więc musi ją mieć :D Wyniki pomiarów (po umyciu prostownika): Końcówka COM do D+, końcówka V/ohm do diod Dioda W -...
Wyrzuć ten regulator (albo zostaw sobie na pamiątkę) i zamontuj jego elektroniczny odpowiednik - MZ ES ma na tyle kiepskie ładowanie że zabawa z 50-letnim regulatorem mechanicznym jest z góry skazana na porażkę
Musi być instalacja ładowania i zapłonu z wyłącznikiem. Czyli zewnętrzny akumulator, regulator napięcia i cewka. Żadne CDI nie da się tam bezpośrednio zastosować.
witam wszystkich mam pytanie mam mz 250 ts i nie mam w niej ładowania. Wymieniłem regulator oraz szczotki i nadal nie mam lądowania co to może być pomóżcie .:cry::cry:
witam potrzebuję pomocy posiadam mz ts 250 6v i mam rozszarpaną całą elektrykę w moim motorze czy mógłby mi ktoś wytłumaczy coś na temat ładowania . I przydał by mi się schemat
Z pominięciem kierunków,świateł,regulatora i jeżeli to możliwe to stacyjki (chcę zobaczyć czy moto jeździ wiem że długo nie pojeżdżę bez ładowania ).
To ma sens jeśli ktoś bez wiedzy zmieniał regulator na elektronik to uznał za zbędny przewód skoro lampka ładowania gasła :) . A w rzeczywistości ładowania nie było.
Podejrzewam, że to będzie wina akumulatora. Pozdrawiam.
do mz kosztuje 20 zł na allegro i w sklepie jest na tyrystorze ale radze po pierwsze sciągną schemat elektryki bo jak są poucinane przewody to to morze byc główna przyczyna braku ładowania
Minął rok. Zająłem się innymi projektami, a MZ nie została skończona. Dziś wróciła "na tapetę". Chciałbym ten temat w końcu zamknąć jestem skłonny zrewanżować się finansowa za konkretną i ostateczna poradę/wskazówkę/wykładnia jak mam pokonać kwestię ładowania.
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
może to pomoże :) ...............http://obrazki.elektroda....
Dalej podtrzymuję tezę z postu #13. Masz podłączone ładowanie (przewód 51) po stacyjce. Jeśli nie wierzysz, to odpal motocykl, wyłącz stacyjkę, odłącz akumulator i zmierz napięcie ładowania na luźnych klemach.
witam nalezy sprawdzic prostownik ktory znajduje sie pod siedzeniem czesto zdyczaja diody które sie tam znajdują pozdro T
witam kupilem dzis regulator napiecia na 3 piny podłaczyłem go i nadal sie swieci ładowanie czego moze byc wina ? pradnica jest dobra.
usterka usunieta- padniety wirnik
REGULATOR NAPIĘCIA ALTERNATORA 12V MZ ETZ 250 251 To ładowanie to ma być oryginał czy jakaś przeróbka bo z tego co czytam to z tematem na bakier.
wymiana wirnika pomogła, nie opłacało się przewijać a było zwarcie.
Popaliły się żarówki To nie wina akumulatora, trzeba zająć się ładowaniem.....
Ja akurat stosuje te http:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, w twoim przypadku przeróbka nie jest wymagana. Dodano po 2 Sprawdź czy kontrolka ładowania jest zasilona + po zapłonie. Zastosuj jeszcze to: 3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym).
W tych prądnicach często padały wirniki,mimo że wyglądały dobrze.Pozdr.
Rozkręć regulator i sprawdź luty. W MZ 250 i 150 często odrywa sie gruby drut biegnący z cewki regulatora.
Witam :) kupiłem sobie nowy regulator , musiałem po niego drałować tyle , że to jest masakra , ale opłaciło się jest ładowanie i elektryka działa pięknie :)) Dziękuje bardzo za pomoc :)) Pozdrawiam :)
. W mieście na światłach kierunkowskazach silnik zaczyna gasnąć na jarzącej się kontrolce ładowania. A obroty jałowe ustawione są prawidłowo? Bo jak alternator zacznie ładowanie to już silnik na zicher zgaśnie. BTW - szczotki sprawdzone?
Właśnie i dlatego nie mogę sobie poradzić :/
w czasie naprawy silnika w serwisie został poprawiony lut na cewce O jakiej cewce piszesz??? Ori regulator mechaniczny zawierał w sobie ogranicznik prądu. Wg mnie (i nie tylko mnie) nie jest on potrzebny przy alternatorze ale jest to "zaszłość konstrukcyjna" wynikająca z zastosowania regulatora prądnicy do alternatora. W motorze kolegi zastosowano...
Motocykl ma kilka obwodów - oświetlenie, zapłon, ładowanie. Mogą one pracować niezależnie od siebie. 1. Odłączyć prądnicę, załączyć zapłon tylko z akumulatora, odpalić motocykl, ustawić parametry pracy silnika. 2. Wyłączyć silnik, włączyć prądnicę, zmierzyć napięcie na jej wzbudzeniu. Odpalić motocykl, przegazować, zmierzyć napięcie w instalacji. Jeśli...
Bez sensu. Ładowanie zrób albo zaimplementuj jakś cdi zapłon. Co będzie jak ci się aku skończy gdzieś w lesie kilka kilometrów od cywilizacji?
Witam, czy mógłby ktoś podpowiedzieć jak podłączyć elektroniczny regulator od malucha RNc -12 w MZ ETZ 250? Z regulatora wychodzą dwa kable, żółty i zielony i masa. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Oto schemat instalacji ładowania w MZ.
Co takimi obrotami chcesz ładować... wolne obroty GY to ok. 1200, a na filmie widać max 250. Trójfazowe alternatory do GY mają dosyć dobre ładowanie, w moim bez problemu świeci 2x35W i jeszcze ładowania mam kilka amperów. Cała instalacja zasilana z akumulatora, na wolnych obrotach 13.5V na średnich 14.5V
I tu i tam potrzebny jest akumulator - z czegoś trzeba to zasilić ;] W prostych motocyklach powstaje też problem ładowania bo skądś trzeba 3 A prądu wziąć
czesc , mam problem z podpieciem elektryki do mz etz 250 12 v bardzy bym prosil o rozrysowanie schematu elektryki na krotko do mojej mz-etki nie mam swiatel ani zadnych wlaczyników wyłączników stacyjki itp prosze tylko o schemat tak zeby miała ładowanie i bym mógł ją odpalic . z góry dziękuje za odpowiedz .
witam jak w temacie nie wiem jak podłączyc te wszystkie kabelki do alternatora żeby ładowanie było bo dopiero co wymieniłem wirnik i teraz nie wiem jak to zrobić pomóżcie
Ten regulator jest przystosowany do układu 9-cio diodowego. Nie napisałeś jaki masz układ w swoim motorze i jak podłączony. Czy na 100% przyczyną przerywania jest układ ładowania? Przecież łatwo to sprawdzić odłączając zupełnie alternator i jeżdżąc na samym (ale dobrze naładowanym) aku. Najczęstszą przyczyną "gubienia" iskry (co za eufemizm!) jest utrata...
Witam mam problem z ładowaniem po włączeniu zapłonu na obydwa przewody od żarówki kontrolki ładowania przychodzi od razu prąd o napięciu 12v i w żaden sposób nie mogę tego opanować. Regulator jest nowy ale po włączeniu zapłonu na wszystkich 4 pinach też od razu jest 12v na wyjściu z mostka prostowniczego opisanego nr 61 też jest 12v. Proszę o szybką...
Wyłącznik prądu zwrotnego jak nazwa wskazuje zabezpiecza przed przepływem prądu w drugą stronę, czyli od akumulatora do pradnicy (to może być przyczyna uszkodzenia prądnicy, bo jak wiadomo zacznie wtedy ona działać jak silnik elektryczny). Rola wył. prą. zw. nie polega na włączaniu lampki kontrolnej ładowania. To że na wolnych obrotach prądnica prądu...
Działać będzie, ale będziesz musiał pozmieniać połączenia. Wg mnie 20zł za nowy sprawny regulator do poloneza to nie jest dużo i za te 20zł szkoda Twoich nerwów bo coś nie ładuje albo gaśnie silnik na włączonych światłach.
Witam. Na wstępie proszę modelatorów o przeniesienie mego forum na odpowiedni dział.Piszę do wszystkich fanów Jawy 350 ts którzy bawili się elektryką :D. Sprawa przedstawia się następująco. Kupiłem Jawę od brata bez ładowania chcąc zrobić ładowanie kupiłem regulator napięcia od REGULATOR NAPIECIA ALTERNATORA 12V MZ ETZ 250 251 ponieważ sprzedawca powiedział...
Witam posiadam mz etz 250. Problem jest taki brak ładowania akumulatora. Wirnik pomierzony na pierścieniach wynik od siedmiu do ośmiu om , sprawdzony został też czy nie ma zwarcia do masy (OL) .Stojan też nie ma przebicia i również sprawdziłem trzy wychodzące przewody każdy z każdym jest 3 om . Sprawdziłem multimetrem czy wogóle jakiś prąd przemienny...
Hmm CZ ładna a ten temat z ładowaniem przeczytałem, ale nie bardzo rozumie. Na instalacji 6v którą mam wszystko OK, ja cce przerobić na 12V
Jakiś czas temu kupiłem w częściami mz etz 250 podkładałem paliła bez problemu ale sprzęgło nie działało zrobiłem sprzęgło chwilkę pojeździłem rozładował się akumulator bo wtedy nie było zrobionego ładowania i wtedy zaczął występować problem z odpaleniem motoru próbowałem wszystkiego ale nie chce odpalić jest nowa cewka kondensator nowe kable nowy wirnik...
Odpowietrznik w korku, wydech - może być przytkany. Zakładam że tak prozaiczne sprawy jak zapłon, regulacja cięgła ssania itp już zrobione. Dysza powietrza na wysokich obrotach nie ma nic do rzeczy. Sprawdziłbym jeszcze poziom paliwa w gaźniku czy nie za niski, pływak - czy się nie zawiesza. Na koniec - jak zdechnie po wejściu na wysokie - wykręć świecę...
Jeśli faktycznie podłączył 12v to efekt - spalone żarówki, uszkodzony regulator napięcia i możliwe prądnica ( chyba że odłączył ładowanie wtedy nie). Istnieje możliwość że akumulator 12v był mocno rozładowany i wtedy nic nie uległo uszkodzeniu. Spróbuj ją uruchomić na aku. 6v wtedy wyjdą wszystkie uszkodzenia.
czyli rozumiem ze prawy styk regulatora pelni role wylacznika ladowania z pradnicy gdy akumulator jest w pelni naladowany tak aby go nie przeciazac... Ten styk pojedynczy który u ciebie działa pełni rolę wyłącznika, ale nie wtedy gdy akumulator jest naładowany, tylko wtedy gdy prądnica daje niższe napięcie od tego które jest na akumulatorze. Chodzi...
Witam. Ja używam przy moim napędzie na silniku weslake boxer 342ccm, bateryjnego zapłonu cdi. Jest to czujnik Halla na korpusie i magnesik generujący impuls na piaście śmigła. Moduł jest wielkości pudełka zapałek, z którego wyprowadzone są dwa przewody wysokiego napięcia na świece. Pakiet baterii 4.8V pojemności 4200 mAh starcza na cały sezon bez ładowania....
Witam! Już kolejny temat, w którym biorę udział, dotyczący motocykli MZ. Remontuję zupełnie starą MZ ES 250/2 i jest problem jak w temacie. W całym motocyklu wymieniłem elektrykę (kable - zgodnie ze schematami) i efekt jest taki, że regulator nie załącza ładowania (nie gaśnie kontrolka). Sądziłem, że to wina starego (elektromechaniczneo) reglera, więc...
Więc tak, kupiłem niedawno zapłon elektroniczny do etz i po założeniu wszystkiego jest słaba iskra. Zmieniłem moduł i dalej to samo, podłączałem nawet cewke butelkową i dalej to samo. I mam pytanie bo czesci są chinskie najtansze, czy nie trzeba przewinąc cewek od ładowania i cewki ładującej cdi. Wszystko podłączone wg schematu. Ładowanie jakoś przerobione...
Witam serdecznie. Kilka dni temu udało mi się odpalić moją nowo nabytą MZ ES 250/0 i odkryłem, że jest mega namieszane z instalacją i nie ma ładowania. No ale było jak było, ale chociaż iskra była. Zrobiłem instalację tak z grubsza według schematu i teraz zaczynają się problemy. W motocyklu brak iskry. Kontrolki się świecą, ale iskry nie ma. W ruch...
Witam czy taki regulator napięcia jak poniżej będzie właściwie działał w motocyklu Etz 250 ?? W regulatorze oryginalnym MZ (elektronicznym) jest złącze 61, Df, D-. W tym są dwa kabelki i blaszka z tyłu ( czyli D- ). Który kabel podpiąć pod lampkę ładowania i pod 61 na prostowniku, a który pod Df przy silniku? Chyba że nie będzie działał w powyższym...
Witam, mam problem z moja mz nie ładuje , przeczytałem wszystkie posty, posprawdzałem u mnie i niby wszystko ok ale nie ładuje. Mam pytanie: czy z uzwojenia wzbudzenia wirnika powinno być przejście do masy (obudowy) i tak samo czy z uzwojeń stojana też ma być przejście do masy?
Witam czy mógłby ktoś rzucić fachowym okiem na tą okrojoną instalację i sprawdzić czy wszystko jest podłączone jak należy. Czy lampka ładowania jest potrzebna i czy jest we właściwym miejscu instalacji, można by było wyeliminować żarówkę ładowania np przez zwykły kawałek przewodu ? Cewka jest przykręcona do silnika, czy w tym przypadku konieczne jest...
Jak najbardziej polecam zapłon bateryjny ze względu na zalety o których pisał autor tego pomysłu. Dodatkowo możesz kiedyś tam jak już nabierzesz wiedzy i doświadczenia pokuśić się o dobudowanie zapłonu elektronicznego (pomiędzy przerywacz a cewkę wpinasz moduł zapłonu). Układ taki poprawia iskrę i sprawia, że silniczek pracuje lepiej i ma większego...
Witam mój problem polega ładowaniu z alternatora . Gdy odpalam motocykl na wolnych to pokazuje 11,8volt dopiero jak przygazuje do 2 i pół tyś. obrotów lampka ładowania stopniowo przygasa i pokazuje się odpowiednie napięcie 13,3 wolt do 14,4 wolt ,a jak włącze dodatkowo światła mijania lub drogowe to spada do 11,6 wolt i utrzymuje się takie napięcie...
A swoja droga gdybym ja mial potrzebe rzezbienia z zaplonem to wybralbym na pewno bezstykowy z jakiegos chinczyka.. Mniej problemow z powodu braku przerywacza Też tak uważam. Zamiana zapłonu bateryjnego przerywaczowego na iskrownikowy i też przerywaczowy jest bez sensu. Lepiej dorzeźbić jakiś zapłon bezstykowy do tego co jest i.... mieć sprawny alternator....
Podlaczylem pod samochod i tak bylo. Dokladnie tak samo jak na tym filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=lxojM9l2E... Zawiozlem sam rozrusznik i mechanik powiedzial ze jest dobry. W czym tkwi problem? Jesli chodzi o swiatla to chyba kupie uzywany regulator napiecia :) bo teraz mam od starej mz 250 i facet mowil ze bedzie dobry ;P od poczatku sadzilem...
majster_15 napisał " a widzę tylko trzy linki czyli linka gazu jest, linka sprzęgła jest, linka biegów jest ... ale linki hamulcowej nie ma ... A po za tym, klamka od hamulca na kierownicy jest tylko od hamulca przedniego a tylni wajcha jest pod prawą nogą." Motorynka ma biegi w stopce .... komar 3 miał biegi w rączce , a tutaj prezentowany silnik jest...
W etz, tak? Tak ! cytat z serwisówki : "Jazda bez akumulatora lub z akumulatorem rozładowanym. Jeżeli w trakcie podróży akumulator się rozładuje, a prądnica jest w dobrym stanie, to jazdę można kontynuować. Uruchomić motocykl można jednak tylko poprzez pchanie, po włączeniu kluczyka zapłonu w położenie 5 (w motocyklach ETZ 250 - położenie 2). W tym...
Witam Otóż mam problem z moją MZ, 1 problem: przerywa na wysokich obrotach i strzela z rury zmiana świec nic niedaje, wymieniony mam kondensator i przerywacz (nówka), przerwa na świecy i przerywaczu jest odpowiednia, chwilowy brak ładowania bo wymieniam regulator napięcia , próbowałem odpalać na prostowniku ale taka sama reakcja, elektryka sprawna światłą...
Jeżeli nie chcesz wyprzedzenia zapłonu i układ będzie sterowany przerywaczem to nie potrzebujesz tej części z procesorem . Wysterczy przetwornica napięcia 6/250-300V .Nie polecam tej ze strony bo miałem problemy z jej uruchomieniem (trzeba liczyć ilość zwojów dla każdego rdzenia a do tego ten bd242 dość mocno sie grzeje) Ale doskonale sie nadaje jakaś...
Witam. Miałem kiedyś MZ-tkę 250/Trophy i tam był właśnie taki regulator mechaniczny napięcia. Dość sporo czasu upłynęło, ale co pamiętam to są tam dwa styczniki. Jeden chyba dwustykowy, załancza prądnicę do układu, po osiągnięciu pewnych obrotów przez silnik i wystąpieniu ok 12,5 volta na alternatorze- prądnicy. Drugi jest jak pamiętam chyba trzystykowy...
Da się rozładować akumulator zalany wodą destylowaną? Da się, próbowałem przy motocyklowym (MZ ETZ 250), nie wyłączyłem kluczyka, stał kilka dni i się rozładował ponad normę a przy okazji zasiarczył. Po naładowaniu (zasiarczony, na jeszcze tym starym elektrolicie) trzymał prąd po obciążeniu żarówką od kierunkowskazów 21 W może 5 minut, może mniej....
Dziękuję za przypomnienie, chociaż prawdę powiedziawszy, właśnie dzisiaj, miałem napisać o stanie aktualnym, mojej sprawy. 1. Poczytałem, wiele czasem fachowych, ale najczęściej barwnych a nawet dowcipnych „opowiadań” na stronach internetowych ( między innymi MZ KLUB POLSKA), ale niewiele, mi to w mojej sprawie pomogło. To z zasady, korespondencja,...
... ale tu jest ona zbudowana z SuperUltraMega wypaśnych elementów bo dla iPhone/iPada dlatego taka droga :) Jak by chinole mieli poślizg we wprowadzeniu na rynek swojej mega taniej ładowaczki to by Apple chciało za ten cudowny wynalazek pewnie ze 250-300zł :) Wystarczy cofnąć się do czasów odtwarzaczy NetMD i zobaczyć jak tam jest to zrobione. Zasilanie...
MOTOROWERY I MOTOCYKLE APRILIA BAOTIAN BMW CAGIVA CPI DNIEPR HARLEY HONDA ITALJET IŻ JAWA - CZ JUNAK KAWASAKI KTM KYMCO MACAL MALAGUTI MIŃSK MZ - ETZ PEUGEOT PIAGGIO ROMET, OGAR, KOMAR, MOTORYNKA (polskie) SIMSON STELLA SUZUKI SYM TRIUMPH WFM WSK VESPA YAMAHA [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... YZFR1L schematy...
Witam, postanowiłem napisać temat na forum bo już mi brak pomysłów. Otóż 2 tygodnie temu kupiłem MZ ETZ 150 z 89r z elektronicznym zapłonem. Ponieważ uszkodzone było sprzęgło sprzedający odpalił motocykl tylko z kopki. Co prawda załapała dopiero na drugiej świecy ale zapalił. Na luzie chodziła na 2500-3000 obrotów. Dodawał gazu wszystko było jak należy,...
restartuje ładowanie ładowanie ładowanie lifepo4 bashan ładowanie
ilość oleju skrzynia kluczyk sygnał honda łucznik łucznik
instrukcje montazu instrukcje montazu
Mercedes E212 - Zwarcie przewodu sterującego klapami obejścia turbiny Schemat budowy klawiatury keyboardu - szczegóły