Nie ma żadnej potrzeby rozłączania biegunów ujemnych.
Czasami w pompie blokują się zaworki i dlatego pompa tak głośno pracuje nie mogąc zaciągnąć wody. Dzieje się tak gdy ekspres nie jest urzytkowany przez jakiś czas.
Pamiętaj że do otwarcia tranzystora PNP emiter musi mieć wyższy potencjał niż baza. Czyli rezystor R3 powoduje przewodzenia tranzystora bo „zwiera” bazę do masy a emiter na stałe połączony jest z plusem zasilania. I jeśli T1 jest otwarty dzięki R3, świeci dioda czerwona. Tranzystor T2 jest zatkany przez naładowany kondensator C1. Kondensator...
Amperomierz w prostowniku jest wstawiony w szereg w plus więc jak go wyrzucisz i złaczysz obwód to bedzie ładować . Przecinając obwód na zewnątrz i wstawiając zewnetrzny amperomierz bedziesz miał wskazania. Ja na twoim miejscu nie wstawiał bym zewnętrznego amperomierza tylko pojechał do elektronika i zakupił taki sam lub podobny w miejsce fabrycznego.
Znaleźć fazę najmniej obciążoną i nią nowy obwód zasilić. Chociaż ładowanie i tak pewnie będzie się w nocy odbywało, ale lepiej inną porę również przewidzieć. Pamiętaj o RCD.
Co do akumulatora, to oczywiście możesz użyć takiego jak na zdjęciu. Musisz tylko zadbać o odpowiednią ładowarkę. Nie wiem jak są połączone ogniwa w tej baterii, ale wygląda na 3S6P, czyli trzy pakiety szeregowo po sześć ogniw równolegle. Napięcie końcowe ładowania będzie 12,6 V, a rozładowania około 9 V, przyjmując 3 V na ogniwo. Stosuje się również...
Parowanie tranzystorów znane z tematyki audio to podstawa późniejszej pracy takiej pary w klasie "A". Tutaj sytuacja jest podobna; prąd ma się rozłożyć mniej więcej na pół. Zwiększanie rezystancji w bramce nie poprawi sytuacji to są MOSFET-y nie tranzystory bipolarne. No i jeszcze o jednej sprawie trzeba pamiętać: podróbki, są takie sklepy na Ali z...
Ten nie będzie miał wypełnienia. Potrzebne są 2 diody oddzielające obwód ładowania od obwodu tozładowania kondensatora. Kolega poszuka, schematy są dostępne.
Brak kodu silnika troszkę utrudnia ale najprawdopodobniej z pinu 23 sterownika wychodzi przewód do alternatora .Sterownik silnika rejestruje napięcie wyjściowe alternatora i określa warunki ładowania.
Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
To jest BTD2150 : http://www.datasheetarchive.com/dl/Datas...
Światła zasilane są z innego obwodu niż ładowanie akumulatora, więc będą świecić, podłącz naładowany akumulator i sprawdź co się dzieje.
Zamontuj kontrolkę ładowania ponieważ ona zamyka obwód wzbudzenia.
Chodzi po prostu o ładowanie niskim prądem. Możesz użyć zasilacza laboratoryjnego który ustawisz na limit prądu 100mA, możesz użyć innego zasilacza, powiedzmy 5V i użyć prostego obwodu ograniczania prądu oraz napięcia.
Dzięki za odpowiedź, ale nie za bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc o kontrolce ładowania. ŁADOWANIE - tam przewiduję gniazdo, które umożliwi ładowanie akumulatorów. Proponujesz wstawić bezpiecznik na plusie przed akumulatorem? W zasadzie miało by to rację bytu i zabezpieczało akumulatory przed nadmiernym naładowaniem?
Dioda na plusie zabezpieczy, bo przy odwrotnym podłączeniu akumulatora układ sterowania nie dostanie zasilania, i nie włączy przekaźnika; można ją dać i na minusie, ale wtedy uwaga, żeby minus sterowania miał połączenie tylko z tą diodą (oczywiście, jak na plusie, to plus sterowania ma być połączony tylko z diodą). W każdym razie czy na plusie, czy...
Ogólnie S poza światłem cofania i ładowaniem akumulatora oraz zasilaniem przyczepy nie ma nic więcej jest tam jeszcze przewód kontrolny i masa obwodu ładowania.
Czas ładowania kondensatora przez opornik jest proporcjonalny do iloczynu R*C, ale nie pamiętam teraz dokładnego wzoru na tzw. stałą czasową T i czas ustalenia 5*T, gdzie występuje logarytm naturalny (może inni forumowicze z blisko dostępną biblioteką przytoczą te wzory lub poszukaj coś w rodzaju "ładowanie obwodów RC") Jest jednak jeden "knif". W praktyce...
Czas włączenia prądu cewki, ile jest? Standard to 2,6 ms. Wygląda mi to na zbyt małą energię doprowadzoną do uzwojeń pierwotnych, pasowało by sprawdzić jak jest ładowany obwód magnetyczny cewki (czas i prąd). Tam jest sterownik Simtec MS 71 i skupił bym się na jednej rzeczy...
Przypuszczam że sprawdziłeś naciąg paska , proces samowzbudzenia występuje w okolicach 1000 obr/min , z regulatorami różnie bywa a zwłaszcza z podróbkami to jest prawie jak loteria , a ja bym jeszcze sprawdził obwód lampki ładowania zbyt duża rezystancja tego obwodu może powodowac takie objawy , może wystarczy tylko wymiana żarówki i przeczyszczenia...
0,1 pojemności akumulatorka, czyli w tym przypadku prądem nie wiekszym niż 0,4A (400mA). Czas ładowania jest zależny od prądu ładowania i stany technicznego baterii. O ile pamiętam to napięcie to nie może przekroczyć 16,2V. Najlepiej jest przy pierwszym ładowaniu włączyć szeregowo w obwód ładowania amperomierz, ustawiając napięcie, nie przekroczyć progu...
tak jak koledzy mowią AKU-ale tez sprawdz styki czy wogóle masz ladowanie,prawidłowe napiecie na AKU podczas ładowania ok 3,4V jesli tak nie jest -sprawdz obwód ładowania
Biały LED potrzebuje około 3,2V więc jeśli ogniwo guzikowe to coś z serii CR w zależności od dostępnego miejsca. Rezystor 10om wystarczy. Ledy kupujesz zwykłe " gołe" diody. Akumulator, batimexu się nada ale tu jeszcze trzeba go jakoś ładować.
Koledzy to nie tak. Alternator w momencie rozpoczęcia ładowania w wyjściu z gwiazdy zaczyna generować prąd.Dlatego musi być przekażnik ładowania czyli rozwierający a podłączenie następujące; cewka przekaznika 1-masa 2-wyjście z gwiazdy 30-masa 87-kontrolka. Na kontrolkę z drugiej strony zasilanie 15. Pozdr. Dodam że przy przekażniku typowym do ładowania...
Sprawdź obwód ładowania kondensatorów w obwodzie za mostkiem prostowniczym. A dokładniej dlaczego napięcie z tych kondensatorów maleje.
Witam, Mam takie naiwne pytanie, wydaje mi się że znam odpowiedź ale wolę mieć pewność. Czy mając podłączone dwa akumulatory 12V szeregowo do 24V, mogę je ładować pojedynczo ładowarką 12V bez ich rozłączania? Pozdrawiam, Możesz ładować osobno bez rozłączania pod warunkiem że w pojeździe jakiś odbiornik nie zamyka obwodu. Dodano po 5 Bo jeśli obwód...
Czyżby akumulator zaczął padać? Przy cyklicznym sprawdzaniu jego stanu, przy zdejmowaniu przez centralę napięcia zasilania z obwodu ładowania, napięcie w obwodach centrali spada na tyle nisko, że zakłóca pracę magistrali. Nie ma sygnalizowanej awarii akumulatora? Nie można również wykluczyć słabych połączeń typu słabo dokręcony przewód. PS. Czy oprócz...
No ale impuls zapłonowy (ładowanie obwodu magnetycznego cewki) trwa poniżej 2ms, więc po miganiu diody nic nie stwierdzisz.
W środku takiego powerbanku są tylko dwie rzeczy - pakiet ogniw i płytka zawierająca elektroniczny układ kontrolujący go ("ładowarki" to tylko zasilacze. Obwód kontrolujący ładowanie baterii w telefonach, powerbanakch itd. znajduje się w samym urządzeniu docelowym). Jedyne co mu przychodzi do głowy, to uszkodzenie elektroniki, przynajmniej obwodów kontrolujących...
Kolego, emaero1! Przeanalizuj schemat. W tym wariancie oscylacja jest nieunikniona, ponieważ po osiągnięciu ustawionego napięcia akumulatora przekaźnik odłącza akumulator od źródła ładowania , ale napięcie akumulatora natychmiast spada, i obwód ponownie przechodzi w tryb ładowania , więc powstaje oscylacja. Zamień baterię i źródło ładowania miejscami....
Niestety. Próbowałem setki razy i ciągle nic, a dotego teraz jeszcze mam kolejną chyba usterkę. Teraz znów po włączeniu expresu cały czas na wyświetlaczu pisze "ładowanie obwodu".
Wielokrotnie zakładałem w VW F00Ma tylko z wyjściem L i alternator ładował prawidłowo. Widnieje tylko błąd z obwodu DMF.
Otóz kolego w polonezie w zależności od rocznika był albo całkowicie zespolony alternator ( owe 9 diod) albo alternator starszego typu który do poprawnego wzbudzenia potrzebował obwodu z żaróweczką kontrolną ładowania.
Czerwony z diodą to obwód ładowania, do świateł jest czarny. Na schemacie, przewód czarny (światła) w ogóle nie jest podłączony do stacyjki ani do akumulatora. Światła działają wtedy tylko przy włączonym silniku. Jest to całkowicie oddzielny obwód.
Najprościej będzie jeśli ustawisz zasilacz na, powiedzmy, 6V i w obwód ładowania włączysz rezystor ograniczający prąd do 200-300mA. Nie wiem jakiej pojemności masz akumulator, ale podane przeze mnie wartości powinny być w miarę bezpieczne..... :) pozdrawiam
weź tu człowieku zrozum to, to w końcu omija tę baterię, czy prąd przez nią przechodzi? To nie działa tak, jak sobie myślisz. Bateria ma całkowicie osobny obwód ładowania. Obwód ten "ładuje" baterię z (w większości) typowego zasilacza USB 5V. To samo napięcie, poprzez odpowiednie przetwornice, jest przetwarzane na 3,3 V, a nawet mniej dla zasilania...
Jezeli symuluje gałąź RC i stala czasowa tej gałezi wynosi tau=Rc=1.77 s (obliczona ze wzrozu) to czas naładowania bedzie wynosil 5*1.77s=8.85s?, ponieważ poprzez poprowadzenie stycznych do krzywej narostu na wykresie wartośc ustalila sie po 4tau, stałe rózniły sie miedzy sobą nieznacznie i czas wyniósł 6.71s rys. poniżej. Który wynik jest poprawny...
Taka mała moja uwaga - regulacja napięcia na triakach, czy tyrystorach powoduje zmniejszenie napięcia skutecznego przy prądzie przemiennym lub napięcia średniego przy prądzie pulsującym, nie zmieni natomiast napięcia maksymalnego (szczytowego), a do takiej wartości będzie dążyło napięcie ładowanego akumulatora. Jaka to będzie to wartość, łatwo sprawdzić...
Chociaż tak, jak wspomniał kolega wyżej, jeśli obwód ładowania będzie poprowadzony kablami o stosunkowo małym przekroju i dość dużej długości to sama rezystancja kabli ograniczy prąd ładowania do bezpiecznej wartości. Tak zwane przewody bezpiecznikowe, spala się razem z całym samochodem. Gratulacje pomysłu.
Stara bateria może być już po prostu zużyta. Nowa, jako że to jeden z zamienników, często są wątpliwej jakości i kompatybilności z danym urządzeniem. Trzecia opcja to uszkodzony "obwód ładowania" baterii na płycie głównej, najmniej chyba w tym przypadku prawdopodobna. Najlepszym testem na sprawdzenie gdzie jest problem, było by podstawienie oryginalnej...
Ładowanie masz wzorowe , a napięcie z kontrolki jest tylko potrzebne po uruchomieniu silnika , inicjalizacja ładowania , później diody pomocnicze w altu przyjmują na siebie to zadanie. U ciebie wyraźne przywieranie obwodu wzbudzania do masy.
Może nie ten przewód. Jak "przedzwaniasz" to ? Odepnij kostkę od altka i sprawdź czy jak dźgniesz ten pin przy liczniku probówką to się kontrolka zaświeci. Może ktoś coś pociął po drodze,albo porobił jakieś przekaźniki. Nie masz czasem jakiegoś DRL-a własnej roboty zapiętego pod ten obwód?
Diagram postępowania przy wyszukiwaniu usterek obwodu ładowania akumulatora dla motocykli japońskich
Może teraz ma ktoś jakiś pomysł? Pomysłów może być wiele, ale diagnostyki nic nie zastąpi. 1. Możliwe, że uszkodzony jest obwód ładowania. 2. Możliwe, że uszkodzony jest obwód przełączania źródeł zasilania (zwarcie). 3. Możliwe, że uszkodzony jest kontroler KBC. 4. Możliwe, że uszkodzony jest inny element. I pytanie na koniec: jakie Kolega ma doświadczenie...
ogniwo wtórne - ogniwo elektrochemiczne, które po rozładowaniu nie da się naładować i je wyrzucamy. To akurat raczej jest pierwotne...
Zaproponowałem układ stykowy bo to najprostszy sposób, wziąłem również pod uwagę znajomość autora postu w tych sprawach. Ostatnio gdzieś się spotkałem, że kontrolka ładowania gasła podczas samego kręcenia ale to było związane z odłączeniem obwodu wzbudzenia podczas kręcenia jak i wszystkiego co się na pokładzie znajdowało. Proponowałbym włączyć miernik...
Może jednym tranzystorem ładowanie małego elektrolitu impulsami z oczka a drugim załączanie obwodu kiedy napięcie to uzyska założony poziom?
Gdzie szukac obwodów odpowiedzialnych za ładowanie w tym sprzecie bo sciągnołem sobie servisówke ale nic nie mogę w odnaleść.
Przyczyna to dioda prostownicza, temat do zamkniecie, dziękuję wszystkim za pomoc. Ładowanie na początku obwodu za diodą wynosi 13,6 lecz już przy akumulatorze 13, podobnie jest jeśli traktorek chodzi na pół obrotów - tak koszę , za diodą 13,1 a na aku 12,8. Uniemożliwia to rozładowanie akumulatora lecz czy tak powinno być? Czy sama instalacja nie powoduje...
Zdjęcia będę w stanie wrzucić pod koniec następnego tygodnia. Instalacja jest kompletna. Auto jest z 2002 roku. Ja przypuszczałem, że to trochę inaczej działa, ale to co napisaliście jest najbardziej sensowne i pewnie prawdziwe. Sprawdzę to i napisze jak jest, ale dopiero pod koniec przyszłego tygodnia. Dodatkowo udało mi się ustalić od czego jest przewód...
Czy sprawdziłeś obwód ładowania w UPS?
Witam Amperomierze wpinasz w szereg tzn. Jeśli chcesz sprawdzić pobór prądu to odłącz plusowy przewód zasilania (główny) i wstaw szeregowo amperomierz.Tak samo z ładowaniem, z tą różnicą ,że wpinasz go w obwód ładowania( przewód ,który wyłazi z prądnicy i śmiga do aku).Pamiętaj jednak aby amperomierze miały odpowiednia zakresy pomiaru bo inacze jak...
To ma być na niskie napięcie, konkretnie chodzi o to aby w ten sposób sterować przyciskiem w starym telefonie komórkowym który zamierzam przerobić na pewne cudo:), Mały przekaźnik, jego cewka uruchamiana ładunkiem zgromadzonym w kondensatorze elektrolitycznym, ładowanie kondensatora przez rezystor.
JAk masz taką ładowarkę to narysuj w np w eagle schemat, wystarczy jak narysujesz jeden obwód ładowania/ rozładowania bo reszta i tak jest zwielokrotniona. Ja narysowałem schemat lii 500 z tym, że rysowałem ze zdjęć. https://obrazki.elektroda.pl/7460986500_...
a kontrolka ładowania na przednim panelu mrugała sobie na pomarańczowo. Kontrolka ładowania powinna świecić się światłem pomarańczowym ciągłym, gdy ładowanie jest w toku, zaś światłem zielonym ciągłym, gdy ładowanie jest zakończone (bateria jest w pełni naładowana). Miganie diody oznacza problem zasilania - ściślej: obwodu ładowania baterii - który...
Podmień na próbę akumulator oraz sprawdź alternator obwód ładowania. Jakie teraz ma napięcie akumulator bezp dobre?
Tego kategorycznie bym nie próbował! Może się skończyć upaleniem regulatora. Sprawa jest prosta. Zaczynasz od sprawdzenia akumulatora i jego porządnego naładowania. Jak się będzie ładował, to sprawdzasz po kolei obwód po obwodzie, odpinając resztę i sprawdzając jedynie dany obwód na jakimś zewnętrznym zasilaniu. Mi wygląda na brak masy i płynięcie prądu...
bo w opisie bms’a jest napisane, że ma on funkcje ładowarki. Producenci i dystrybutorzy tych płytek różne rzeczy piszą. Na zdjęciu tej płytki nie widać niczego co mogłoby być ładowarką albo systemem balansowania. To nie jest żaden BMS , to jest po prostu sprzętowy układ zabezpieczający . bo bym musiał dołożyć do tego wszystkiego osobną wtyczkę,...
Alternator nie będzie działał bez wzbudzenia. Skoro na tym czerwonym przewodzie ładującym cały czas jest takie samo napięcie bez względu na to czy silnik jest odpalony, to znaczy że nie ładuje. Sprawdź obwód wzbudzenia (kontrolki).
A popatrz na schemat, i tu, i tu ten tranzystor to klucz- kolektor na obciążenie, emiter na masę. :lol: Tranzystor nasycony->ładuje obwód magnetyczny, zatkany->wiadome. :) Aczkolwiek osobiście jestem przyzwyczajony do innej koncepcji generatora samodławnego-indukcyjność komutowana na emiterze, kolektor na plusie. , iż w układzie zapłonowym jest jeszcze...
Jeżeli tak się dzieje, to musi być zwarcie cewki ładowania do masy. Obwód zmiennoprądowy nie może wykazywać oporności do masy. Omomierz przy wył. motorze nie musi tego wykazać, należy mierzyć napięcie przemienne względem masy (każde końce oddzielnie). Oczywiście, jeżeli cewka nie ma zwarcia nie powinno nic wskazywać.
Zadziała w ten sposób. Jedno wyprowadzenie połączyć z masą, drugie na przewody żółty i biały oryginalnej instalacji. Problem w tym, że ładowanie akumulatora będzie dużo słabsze niż na oryginalnym alternatorze. Prąd ładowania pojawi się dopiero po osiągnięciu napięcia stabilizacji obwodu świateł.
Motocykl ma kilka obwodów - oświetlenie, zapłon, ładowanie. Mogą one pracować niezależnie od siebie. 1. Odłączyć prądnicę, załączyć zapłon tylko z akumulatora, odpalić motocykl, ustawić parametry pracy silnika. 2. Wyłączyć silnik, włączyć prądnicę, zmierzyć napięcie na jej wzbudzeniu. Odpalić motocykl, przegazować, zmierzyć napięcie w instalacji. Jeśli...
dokładnie denso a co on ma naprawic jak ma ładowanie??
Może akumulator dożywa końca swoich dni (ew. złe ładowanie) albo niekontrolowany pobór prądu - poprzez wypinanie bezpieczników poszczególnych obwodów elektrycznych da się ustalić gdzie jest upływ...
Jak "samoprogramowalny" to tylko zobaczysz, jeśli "wybieralny" to wybierzesz i zapiszesz. Jeśli jest wybrany niewłaściwy albo nierozpoznawalny to po około 10min pracy pojawi się na desce błąd obwodu ładowania. Ładowanie oczywiście będzie.
Mam 3 akumulatory połączone szeregowo 36v 12 ah czy zwykły prostownik do akumulatorów żelowych jest w stanie naładować coś takiego bez rozpinania na raz? Nie. Napięcie jest za niskie (trzykrotnie). Jednak jeśli w trakcie ładowania odłączasz obciążenie - wtedy wystarczą 3 identyczne ładowarki dołączone do zacisków poszczególnych akumulatorów, każda...
Na 90% ma instalację 12/24. Narobi sobie tylko tym dziadostwa. Tam kabel może iść tylko do przełącznika 12/24V. Bo jeśli się nie mylę to "przetwornica" jest w pronarach. Nic nie kombinować, zrobić jam ma być a potem mierzyć i myśleć dalej. Jaki masz rozrusznik? na 12 czy 24 V?
Pokaż kawałek schematu obwodu ładowania. Sprawdzałeś przywarcia na dławiku ładowania, mosfet sprawny, dostaje sygnał ładowania z układu ładowania? Pierwszy mosfet na zasilaniu sprawny, nie zwarty?
Sugeruje podmienić na próbę akumulator z innego auta. Druga opcja załozone led chińskie kierunki i rezystory obciążaja obwód nadmiernie.
+Apc=15= +po stacyjce DEM=50= + przy kręceniu rozrusznikiem Tem= lampka kontrolna świec EVKSB= elektrozawór (nie pamiętam, ale chyba zwiększa obroty biegu jałowego, gdy silnik jest zimny) PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury -Bat= masa
Na razie naladowalem tablet i odlozylem na później. Albo będę go naprawiał, albo wykorzystam baterię do powerbanku lub czegoś innego. Ładowanie baterii będzie z obwodu tabletu.
Szukasz problemu tam, gdzie go nie ma. 2 godziny to zupełnie normalny czas ładowania baterii. Pół godziny możesz ładować zmasakrowaną baterię. Typowa bateria składa się załóżmy z 6 ogniw 3.7V o pojemności 2400mAh (co daje 6 x 3.7V x 2.4Ah = 53Wh). Żeby taką baterię naładować w pół godziny zasilacz musiałby dysponować mocą większą niż 100W (zakładając...
widzisz zabawa polega na tym że jeśli nie ma ładowania, to prąd biegnie przez żarówkę od strony akumulatora i żarówka świeci zamykajać obwód przez alternator czy pradnicę, podczas ładowania żarówka dostaje z 2 strony taki sam potęciał nie świeci.
Elektromagnes połączony mechanicznie z wyłącznikiem i o funkcji trzymania. Po załączeniu przyciąga styk i zamyka obwód,który pozwala uruchomić ładowanie. Wyprowadzenia cewki elektromagnesu najprawdopodobniej są podłączone przez 3 styk zasilacza do termistora w baterii. Stawiam na termistor PTC - gdy sie akumulator zbytnio ogrzeje, termistor zwiększa...
Trzeba zacząć "naukowo" - czyli od dokumentacji. Poniżej masz opis bezpieczników, z którego wynika, że opisane, wyłączające się urządzenia są na bezpieczniku "I" https://obrazki.elektroda.pl/4801844300_... Daleko nie szukając w tym poście https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Mamy schemat elektryczny z którego wynika,...
Nie mam nic podobnego ale możemy wspólnie przeprowadzić analizę całego obwodu ładowania. Czy w ładowarce jest transformator, jeśli tak to zmierz jakie wychodzi napięcie i jaki maksymalny prąd ładowania, jeśli nie ma transformatora to podaj dokładne dane akumulatora, napięcie już mam to podaj pojemność w Ah i jaki jest czas ładowania przewidziany przez...
Kontrolki awarii naprawione. Uszkodzone: - Czujnik obrotów sieczkarni (przerwa). - Do wymiany dwa elementy elektroniczne w uszkodzonym sterowniku kontrolek awarii wytrząsacza - obwód detektora. (samoczynne gaszenie kontrolek na zgaszonym) oficjalnie które nie powiem dla ułatwienia upływność prądowa - Zamienione miejscami dwa duże sterowniki kontrolek...
Dzięki za te schematy. Ale ponawiam pytanie... czy ładowanie z gniazdka ładowarki idzie przez ten sam obwód co ładowanie z podstawki biurkowej poprzez gniazdo systemowe?
no z tym grzaniem to spokojnie bo UEM jest o ile się nie mylę klejony.Przeczyść płytę a jak po zalaniu to wanienka i dobrze wysusz.Jeśli nadal du** to zobacz R100..termistor 47k jak i elementy RC w środkowej lini od złącza bateri BSI.Oczywiście standartowe sprawdzenie obwodu od gniazda ładowania do samego UEMa (V101) sprawdziłeś..
A orginał jakie miał numery i czy wogóle ten założony pasuje wg EPC do tego modelu
Nie rób "pajęczyn" odłącz wtyczkę MA pod "maską" w tej wtyczce MA znajdź pin 9 (biało-czarny przewód), odłącz złącze regulatora przy alternatorze i sprawdź pomiędzy MA9 a pinem 3 regulatora (biało-czarny) czy: - jest ciągłość obwodu - nie ma zwarcia do masy
Jeśli prąd ładowania będzie za mały to ładowanie się nie uruchomi. Daj amperomierz w obwód i zobaczysz czy płynie prąd ładowania.
No dobra. Zatem odłącz alternator od instalacji i zrób prowizorycznie nową, tylko z obwodem ładowania - nie wiem czy się tam tak da zrobić. Wtedy będziesz miał pewność gdzie jest problem w alternatorze i regulatorze czy instalacji.
a jak zachowuje się kontrolka ładowania gdy jest uszkodzony? świeci po włączeniu zapłonu?
Braku ładowanie, tzn. tego że kontrolka gasnie. Myslałem, że uszkodozny jest obwód ładowania baterii wbudowany w aparat. Ten felerny kabelek ładował inne urządzenia. Ale sprawdziłem też inne mini USB, jakie mam w swoich zapasach. W jednym przypadku wtyczka nie chciała wejśc go dniazdka , nie próbowałem na siłe aby nie uszkodzić. To kolejny przykład...
Gdyby ładowarka sieciowa (czy jakkolwiek to nazwiecie, bo to nazwa potoczna, podobnie jak bateria od angielskiego battery, czy kabel zamiast przewodu) podawała te powiedzmy 120W przy 20V(6A), a telefon nie przetwarzał tego na 120W przy 4,2V (28,5A-chociaż tyle to przy sprawności 100%), to zgodnie z obowiązującymi prawami fizyki(zasada zachowania energii),...
a nie lepiej bezpośrednio pod charge podpiąć koszyczek bez żadnych innych obwodów?
Jaki to dokładnie model silnika? Jeżeli wychodzą dwa przewody to ten z diodą, to ładowanie akumulatora, drugi, to zasilanie oświetlenia. Masa jest wspólna i podłączona do rdzenia cewek. Jeżeli jest dioda, to nic więcej nie jest potrzebne. Zapłon, jest całkowicie oddzielnym obwodem. http://obrazki.elektroda.net/51_12866090...
Witam, Dostałem do przetestowania falownik Stober MDS5150/L. Pierwotnie falownik pracował z kilkoma serwami, dlatego aby przetestować go na silniku asynchronicznym , zmieniłem jego ustawienia. Podłączyłem się do falownika po RS232, w narzędziu POSITool za pomocą kreatora wygenerowałem projekt dla sinika asynchronicznego, jedna oś. Próbuję ruszyć ręcznie...
Oznaczenia regulatora i wyprowadzenia alternatora wskazują, że alternator jest obco-wzbudny. Potrzebuje więc napięcia 24V po stacyjce na zacisk 15 regulatora. Gdybyś na krótko podał +24V na zacisk 67 alternatora to byś dał wzbudzenie i alternator zacząłby ładować maksymalnym prądem. Natomiast opisywany przez Ciebie woltomierz raczej powinien być amperomierzem...
Jak długo napięcie na PV jest wieksze od napięcia ładowania + spadek napięcia na regulatorze wszystko będzie działało. Dlatego nie martw się napięciem Umpp niższym o ułamek wolta, a 2V mniejsze napiecie obwodu otwartego nie ma żadnego znaczenia dla ładowania. Jak wiadomo P=U*I czyli dla tej samej mocy PV przy niższym napięciu Umpp mamy większy prąd...
Czy nie można by było wykorzystać prądnicy do hamowania a jak mało się hamuje to załącza się sam. Bez części ruchomych po prostu przerywając obwód ładowania bo jak niema obciążenia to prądnica nie stawia oporów ładuje akumulator albo co innego. A klocki tylko w ostateczności
Pytanie jescze z ktorego rocznika był nowy licznik czy czaasem nie z polifta. Odpowiadajac na pytania 13V nie zabije aku od razu ale ładowanie 13V nie ładuje przy krótkich odcinakach akumulatora. Niedoladowanie skutecznie skróci żywotnośc aku i spowoduje że po prostu nie odpalisz. Co do sprawdzenie altka to tak nie są to czasy syrenek czy 126p ale 13...
Prawdopodobnie zwarcie w regulatorze napięcia. Mógł być zbyt maj mocy lub w ogóle do innego układu cewek lub był problem z jego masą i się skopcił. Regulatory z reguły są równoległe więc najgorzej się czują gdy instalacja świateł jest nieobciążona. Wtedy muszą zamienić na ciepło prawie całą moc prądnicy. Jeżeli spalił się również obwód ładowania akumulatora...
Po stronie odbiorników to nie bardzo jest po co rysować schemat - w UPS wpiąłem się tylko w kable do akumulatora. Mam jeszcze taką myśl, że obwód ładowania w UPS nie ma mostka graetza tylko może być na jednej diodzie - wówczas na drugim biegunie akumulatora może pojawić się napięcie naprzemienne. Jeśli w drugim UPS będzie ta sama sytuacja to połączenie...
Witam, w jednym stanie ustalonym na kondensatorze jest napięcie V, w drugim stanie ustalonym 0 (zero). Przejście z jednego do drugiego odbywa się przez rozładowanie lub ładowanie kondensatora za pomocą rezystora, ze stałą czasową τ = RC. To jest opis "mocno uproszczony", napisz i rozwiąż stosowne równania różniczkowe dla obwodu RC i wszystko będzie...
jeśli na innej baterii chodzi a nie ładuje to musi coś być z obwodem ładowania. Ja bym sprawdzić ciągłość pomiędzy np plusem jakiegoś kondensatora a plusem złącza ładowania.
Tak,tylko mój obvwód nie ma żródła,ten kondensator toi jakby bateria z której ładuje się cały obwód ,nie potrafie sobie z tym poradzić
Jest tam toroid, a wiadomo jakie są chwilowe prądy magnesujące rdzeń tego typu transformatora. Zwiększyłbym zabezpieczenie na 16C jeśli oczywiście pętla zwarcia obwodu na to pozwala.
przerwanie obwodu impedancja obwodu oczko obwodu
laser vam1201 transformator halogenowy zmienne zestaw naprawczy pompa
sonoff przekaźnik sonoff przekaźnik
Długość i wysokość anteny drutowej dla fal długich na 230 km Problemy z regulacją głośności na pilocie - przyczyny i rozwiązania