Jezeli chcesz podladowac akumulator,to lepiej podladuj go prostownikiem.Bo w przypadku ladowania go alternatorem w samochodzie,to skorka nie warta wyprawki.Spalisz wiecej paliwa niz zaplacisz za prad.A i silnika szkoda.
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
Kolega pisze że, ma 14.3V ładowanie więc wszystko w porządku ponadto jeżeli ma 2 razy 6V 165 ah to jest normalne że po zastartowaniu alternator musi uzupełnić pobrany prąd więc wyższa temperatura przez parę minut jest zjawiskiem normalnym. Jeżeli jednak temperatura utrzymuje się przez cały czas najprawdopodobniej są zużyte akumulatory i alternator ładuje...
Witam serdecznie grupowiczów , znowu potrzebna pomoc a mianowicie chodzi o ładowanie w polonezie podłączyłem miernik pod akumulator powyżej 1 tys obrotów pokazuje 14,5v problem w tym ze podczas chamowania przygasają delikatnie zarówki od podswietlenia deski rozdzielczej i delikatnie zaswieca sie kontrolka od akumulatora(bardzo słabo swieci) podobnie...
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
Załatwisz nie tylko akumulator, ale również powypalasz żarówki, uszkodzeniu może ulec nawet radio.
Podczepię się do tematu. Mam te same objawy. Rano, gdy jest zimny to nie ma problemu (kontrolka zapala się, po uruchomieniu autka gaśnie). Po nagrzaniu auta ładowanie pojawia sie i znika, ale częściej znika. Wnioskuję po spadku napięcia w instalacji. W trakcie jazdy po mieście (światła, dmuchawa, wentylator na chłodnicy) napięcie na gnieździe zapalniczki...
Przecież musisz czymś uruchamiać silnik, więc potrzebny jest rozrusznik, a jak rozrusznik, to akumulator, więc i ładowanie się przyda. To tak w skrócie.
też miał kumpel problem z ładowaniem było 15 ,16 v wymienilismy regulator napięcia i hula ładowanie w tej chwili to 14,4V wszystko działa poprawnie.
Witam -Najczęstszym powodem żarzenia się kontrolki ładowania akumulatora jest uszkodzenie którejś z diód wzbudzenia ,który znajduje się w tylnej pokrywie alternatora.W celu ich sprawdzenia konieczny jest demontaż alternatora można przy okazji sprawdzić diody prostownicze ,stan łożysk,stan szczotek i pierścieni wirnika.
komputer z bezpiecznikami i przekaźnikami za schowkiem. No to sam moduł zapłonowy raczej nie jest w stanie obsługiwać silnika, bez udziału ECU - bo ECU steruje wtryskiwaczem, pompą paliwa i pewnie wieloma innymi elementami. Dodano po 1 a czasem zatrzymywał się na 4000. To literówka, czy naprawdę zatrzymywał się na 4000? - jeśli tak, to ładowanie akumulatora...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
No to albo utrata gwarancji i jakiś wyłącznik na przewodzie prostownik <> aku, albo po prostu zostawić żabki i podpinać je za każdym razem do klem. Po pierwsze tak jak piszesz - szkoda gwarancji... a po drugie to chyba bezpieczniej jest odpinać aku od instalacji podczas ładowania... no chyba że masz Poloneza :D Szczerze mówiąc, nawet Polonez...
Po pierwsze, czy zmierzyłeś Ładowanie ?.
A może faktycznie to zwarcie gdzieś w aucie. Jeśli alternator ładuje, to nawet uszkodzony akumulator nie powinien tak obniżać napięcia. Poza tym gdyby to był padnięty aku, to raczej nie zakręciło by rozrusznikiem. Przerwa altek - aku też nie, bo widziałem elektryków magików, co to ładowanie sprawdzali odczepiając klemę przy włączonym silniku i patrzyli...
W Polonezach ( tylko nie pamiętam od którego roku ) jeżeli nie było ładowania akumulatora nie było możliwości grzania szyby . To ten model co włącznik grzania szyby był z takim długim modułem . A więc raczej ładowanie .
Napięcie mierzone na zaciskach aku, pomiarz chwilowy. Przy 2500 obr/min 14.3-14.4V z tego co napisałeś wynika że ładowanie jest ok. powtórze pytanie jednego z kolegów ile masz tych wzystkich odbiorników?
A może to ładowanie świeci ?
Sprawdź ładowanie i masę na silniku.
Sprawdź ładowanie w aucie
Ładowanie 14,2V, jak jeżdżę to Ok 100km.
Witam, miałem również taki problem ze swoim polonezem. Wszystkie układy sprawdzałem, wymieniałem, wymieniłem cały alternator i nic. Dopiero Mechanik samouk rozwiązał mój problem, wszystkie styki, śruby odpowiedzialne za przenoszenie napięcia przeczyścił papierem ściernym. Trwało to pół godziny ale ładowanie wróciło do normy. Ten sam problem miał znajomy...
Tak, temat oklepany, ale nigdzie nie udało mi się znaleźć odpowiedzi. Jak pisałem w innym wątku, zaczęło się od krótkiego spięcia z mojej winy, po czym pojawiła się konieczność przygazowania po odpaleniu, zanim alternator zacznie ładować. To tak w skrócie. W ramach poprawy stanu ustrojstwa, postanowiłem wymienić pierścień ślizgowy, który miał już spore...
Panowie najprawdopodobniej się udało zapiąłem przewód od kontrolki do masy i zaświeciła założyłem kabelek na swoje miejsce i kontrolka świeciła po włączeniu zapłonu i po dodaniu gazu na 2500 obr zgasła i tester akumulatora wykrył ładowanie teraz mam problem że po wymianie przepustnicy na obrotach większych niż 3k telepie autem. Dzięki za pomoc z tą...
Być może ginie ci ładowanie jak złapie wilgoci.
Pewnie mnie wyśmiejecie, ale z doświadczenia wiem, że w 1.6 GLI podobne cyrki się dzieją, gdy napięcie ładowania przekracza 17V, bo tak właśnie miałem :-) Jeszcze to sprawdze, ale z tego co pamiętam to ładowanie było ok.
Strasznie szybko się rozładował (30 km),skoro szczotki zużyte,to nad czym się zastanawiasz? Koszt regulatora nie jest w końcu tak wysoki w poldku żeby na tym oszczędzać wymień go. Jeśli diody masz sprawne zamontuj nowy regulator i sprawdź ładowanie i tyle
Od kierunków sie zaczyna . Kiedyś w maluchu trzeba było odpowiednio wczesniej właczyc kierunek bo bimetal działał z opóżnieniem przy hamowaniu i na swiatłach. Sprawdż ładowanie i regulator napięcia ( zasniedziałe lub nadpalone styki)
Zależy czy jest to wtrysk BOSCH czy ABIMEX. Jeżeli to drugie(a raczej cyba jest), to są cztery wyjścia: niesprawny(zabrudzony) silniczek krokowy, niesprawny czujnik położenia przepustnicy, za wysokie ładowanie akumultora lub nieszczelnośc gdzieś w okolicy sonde lambda.
Sprawdz ładowanie i alarm. Może był wcześniej uruchomiany ze "spawarki".
tak więc już mam 12 v z prądnicy . SPOSÓB - plusową szczotkę przez większą diodę podłaczamy do plus aku . plus po stacyjce podłączamy do wzbudzenia ALE w szeregu OD STRONY STACYJKI wstawiamy regulator napięcia starszego typu fiat , polonez i następnie dodatkowo rezystor dużej mocy taki aby w momencie gdy regulator przepuszcza pełne 12V { przy niepracującym...
Jeśli zdecydujesz się alternator z poloneza to potrzebna będzie mała modyfikacja, dołożenie jednego obwodu. Jeśli nie masz alternatora to lepiej kupić taki do C-360 A co niby , każdy polonezowski jest 9 diodowy i ma regulator, tylko fitat 125p jest 6 diodowy. Z tego co kojarzę to w polonez był regulator oddzielnie elektroniczny
mój problem polega na tym gdy gaszę auto to zapala mi się kontrolka ładowania i cały czas swieci przy wyciągniętym kluczykó po włoczeniu zapłonu kontrolka nie swieci mierzyłem ładowanie alternator nie ładuje prosze o pomoc zgóry dziękuje
a może ładowanie za duże lub nadwozie nie ma czsami masy
prąd może pobierać np radio , uszodzona dioda w alternatorze (sprawdź ładowanie czy jest 14 V po uruchomieniu silnika)
witam mam problem w polonezie 1.6 gsi 98r.otoz coś sie dzieje z ładowaniem gdy jade normalnie 2-4tys obrotow ładowanie nie świeci gdy jest na normalnych obrotach kontrolka ładowania jarzy a po właczeniu kierunków miga razem z nimi to samo ze stopem przy hamowaniu świeci bardziej co moze być przyczyna regulator?
Witam dzisiaj w c330 zrobiłem modernizację ,założyłem mniejsze koło pasowe [nawet od tego co było montowane w polonezie ,cc 700] zleciłem wytoczenie tak aby było jak się należy pod pasek 13mm i powiem że łapie po odpaleniu i kontrolka zaczyna świecić dopiero jak ciągnik ma poniżej 400 obr[silnik prawie gaśnie] Na pewno alternator sie nie rozsypie bo...
Odnośnie masy to popieram to także jedna z przyczyn, alle w tym oprzypadku problem by był przy rozruchu. Sprawdzić trzeba ładowanie oraz tą masę przeczyścić a potem pozostałą instalację
Witam, niedawno w moim polonezie "poszły" szczotki w alternatorze, wymieniłem na nowe ale nadal coś jest nie tak. Po przekręceniu kluczyków na „zapłon“ nie świeci się kontrolka ładowania. Pojawia się ona jedynie przy uruchamianiu silnika, świeci tak długo jak długo kręci rozrusznik, a po uruchomieniu gaśnie i już się nie zapala, nawet przy...
Sprawdź jakie masz ładowanie alternatora przy obciążeniu światłami, stpopem i kierunkiem, może masz pasek alternatora za luźny:?:
Witam , mam pytanie dotyczące akumulatora 55Ah 420A 12V .Akumulator dwu letni SZNAJDER nagle zaczął się rozładowywać . Cele pełne , jednak w jednej celi jest brązowy odcień pozostałe bez zabarwień . Czy to z powodu zwarcia na celi ? Jeśli tak to jakie są tego przyczyny skoro ładowanie z alternatora prawidłowe prawidłowe .
Sprawdziłem wczoraj ładowanie w golfie 2 1,3 Bo te alternatory mają wiecznie problem z trzymaniem napięcia.
Przyczyną objawu nie gaśnięcia silnika po wyłączeniu zapłonu może być uszkodzona dioda w alternatorze co za tym idzie zbyt małe ładowanie spowodowało rozładowani akumulatora dlatego rozrusznik nie działa.
W Polonezie Caro Plus wyłącza się ładowanie po około 3500 obrotach. Jeśli tą granicę nieznacznie przekroczę to po zmniejszeniu obrotów ładowanie się włącza. Natomiast, po dłuższej jeździe na 3500 - 4000 następuje jakby chwilowe wyłączenie silnika ("puknięcie"), i brak ładowania przez parę minut. Elektryk stwierdził, że ładowanie do granicy 3500 jest...
ładowanie ok , a zapomnialem jest (+LPG)jeszcze dodac ze po przekroczeniu 3500 obr zaczyna "strzelać"
Ładowanie najłatwiej sprawdzić woltomierzem. Uruchom silnik i zmierz napiecie na zaciskach aku. Powinno być przy 2000tys obr. 14.4V( w przybliżeniu) ale nie więcej niż 14,5V. Ten sam pomiar dokonaj przy włączonych światłach i innych odbiornikach energii. Napięcie nie powinno spaść poniżej 14V. Ze zmierzeniem pradu rozrusznika może być problem jeżeli...
Miało być os Tico lub Matiza nie wiem skąd ten polonez się tam wkradł. A napisalbys jaśniej który kabel gdzie podłączyć lopatologicznie :D
witam może sie powtarzam ale nie mogłem znalezc tego tematu. a mianowicia mam taki problem z moim polonezem: 1)po odpaleniu i pozostawieniu na biegu jałłowym polonez traci swoje obrotyi gaśnie:cry: 2)drugi problem to ładowanie a mianowicie: na biegu jałowym zapalona jest kontrolka ładowania (od alternatora) po "dodaniu gazu" kontrolka przygasa co może...
Prawdopodobnie poleciały diody w alternatorze albo jakieś zwarcie w instalacji, stacyjka mogła się nie rozłączyć. Sprawdzić ładowanie i pobór prądu. Pozdrawiam.
Czytałem że akumulator powinno się dobierać pod względem alternatora Wierutna bzdura powtarzana xxx razy aż zaczęła być prawda objawioną..... Jednak u mnie tej wielkości akumulatory musiałem co miesiąc doładowywać do pełnej pojemności. Masz problem z ładowaniem albo coś ci pobiera za duży prąd. Normalnie dajesz coś powyżej 60Ah i masz spokój na lata...
polonez ładowanie alternator polonez ładowanie polonez alternator ładowanie
dziura ekran budowa falownik jednofazowy uziemienie garażu blaszanego
regulacja taśmy wzmacniacza pralka samsung zawiesza
Błąd P1215 w Toyocie Previa D4D - silnik gaśnie po odpaleniu Naprawa rozszczelnionego tyłu kolumny Altus 200