Ta turbina jest na magnesach, a do ładowania akumulatorów się nie nadaje, szkoda kasy na takie wynalazki, komórkę naładuje. :D
Podłącz go przez żarówkę H7 żeby z godzinkę go reanimować, jak w czasie ładowania osiągnie napięcie 13.8V znaczy aku uratowany, można dalej ładować bez żarówki.
LM317 z tego co mi wiadomo posiada ograniczenie prądowe ? Jakieś tam posiada, ale tą metodą możesz usmażyć transformator. Ładuj przez żarówkę, pilnując prądu i napięcia.
Jak jest "stary" (używany) to wywal całą elektronikę i ładuj przeż żarówkę i patrz co się dzieje.
Patrząc na obecne twoje problemy z tym to szybciej nie będzie. Masz raczej na pewno zepsuty regulator, te elektroniczne łatwo spalić, gdyby był mechaniczny to inna sprawa Zrób najprostszą czynność. Pomiędzy 67 w alternatorze i plus ze stacyjki wepnij szeregowo żarówkę H4 (55/60W). Powinno ładować a żarówka słabiej lub mocniej świecić. Druga sprawa...
Nie zawsze. Najpierw ładowanie przez żarówkę (mały prąd ) dopiero jak osiągnie 11V to normalne ładowanie. Miałem EXIDE które przeżyło 3 takie operacje jedną nawet przy mrozach (aku wyciągnięte). Sprawny alternator nie potrzebuje akumulatora czy zasalania na wzbudzeniu by zacząć ładować. Widomo ze wzbudzeniem zacznie ładować już przy niskich obrotach....
Zwiększ przekrój kabli zasilajacych, zmniejsz głośność subwoofera i wtedy sprawdź. Co to da ? Jak zasilacz nie wyrabia? Będą tylko mniejsze spadki, ale co z tego jak zasilacz nie wydoli? Nic. Kondensator, hmhm. Jeśli się będzie ładował, to dla zasilacza czyste zwarcie. I w ogóle może nie wystartować. Można ładować przez żarówkę, i po naładowaniu zewrzeć...
W raporcie było cytuję "Że co?" . Popraw pisownię składnię zdania itp. Co do tematu to możesz naładować go nawet 21 W(krócej) czy 5W(dłużej) żarówką samochodową . Nie ładuje się kondesatora "żarówką" tylko napięciem czy tam prądem a wspomniana żarówka ogranicza prąd ładowania który w pierwszej fazie osiąga spore wartośći, dlatego stosuje się jego ograniczenie.
Podłączyłem żarówkę samochodową H4 do prostownika na wyjściu przewodów. W jaki sposób podłączył Kolega tą żarówkę? na pewno równolegle do akumulatora. Aby ograniczyć prąd ładowania akumulatora bardzo starym sposobem jest szeregowe podlączenie żarówki z ładowanym akumulatorem. Można wtedy dobierać wielkość prądu ładowania dobierając odpowiednią moc...
Prawdopodobnie owa "ładowarka" to zasilacz 12V, który równie dobrze może służyć do ładowania akumulatorów i zasilania żarówki.
czy lampka ogrodowa z panelem solarnym będzie się ładować pod żarówką LED tak samo jak promieniami słonecznymi? Nie.
Przecież to jest prostownik którym były już ładowane akumulatory. O jaką żarówkę w szereg Ci chodzi? Mam dołożyć żarówkę na plus ładujący z prostownika do klemy? Przecież ten prostownik w oryginale nie miał czegoś takiego. Prostownik przeznaczony jest do ładowania akumulatorów normalnie rozładowanych, posiadających napięcie nieco mniejsze od 12V. Podłączanie...
Na wszystkie Twoje pytania jest :TAK, oprócz migania żarówki: po prostu, jak skończy sie ładowanie, to żarówka zgaśnie. A jeżeli pomimo np. 24 godzin ładowania nie chce zgasnąć, a napięcie dalej jest poniżej 7,2V, to prawdopodobnie akumulator ma zwarcie w jednej celi. Prawidłowa praca jest taka: załączasz - żarówka świeci - w miarę ładowania świeci...
Nie wiem jak tutaj jest ze schematem ładowania ale zamień z powrotem żarówkę od ładowania na zwyklą , bo przez nią jest zapewne prąd wzbudzenia alternatora.
Każda dioda ma jedno wyprowadzenie a obudowa diody jest drugim. Diody są umieszczone parami, "minusowe" są wbudowane w obudowę alternatora a "plusowe" w płytkę która jest odizolowana i z niej jest wyprowadzony biegun plusowy. Jak odkręcisz nakrętki, które łączą wyprowadzenia każdej pary to będziesz mógł je sprawdzić. Jednak te diody mocy rzadko się...
No tak, ja myślałem o żarówce ;-) tylko trochę dłużej będzie się ładować. Żarówka żarowa to też rezystor niebyt dużej wartości. Dobrać odpowiednią i po sprawie. Oczywiście czas łądowania wydłuży się ale też wydłuży się czas (lata) użytkowania akumulatorów. Ładowanie zbyt wysokim prądem skraca życie akumulatorów. PS. Jeżeli byłem pomocny to klinij "Pomógł".
Przecież przez neonówkę przypływa prąd, a więc i przez świetlówkę. Ładuje się elektronika w żarówce i co trochę następuje wyładowanie.
Akumulator jest za bardzo rozładowany i pobiera bardzo dużo prądu i dlatego przepala bezpieczniki. Podłącz prostownik szeregowo z żarówką samochodową (np od świateł mijania) i ładuj tak przez ok godzinę. Później możesz wyjąć żarówkę i ładować już normalnie.
Tak sobie poczytałem i mogę powiedzieć że ten alternator nawet jeśli jest 24V to i tak jest zepsuty bo: - żarówka nie świeci - nawet 24V altek podłączony do 12V zacznie ładować, tyle że żarówka na moment zgaśnie w tracie rozpędzania alternatora a jak już altek osiągnie napięcie znamionowe będzie świecić - jak mocno to już zależy od źródła prądu czyli...
Witam ponownie. Jestem tu znów ponieważ mam znów ten sam problem. Skuter znów przepala żarówki. Po raz kolejny wymieniłem regulator napięcia, rezystor i nic to nie zmieniło. Proszę o pomoc, czy może to być wina prądnicy? Proszę o odpowiedź i z góry dziękuję.
Witam.Jest ona po to aby zmniejszyć napięcie na wyjściu transformatora - 13V ...a tym samym prąd ładowania akumulatora.Bez żarówki napięcie jest wyższe - 15V i tym samym przy bardzo rozładowanym akumulatorze prąd ładowania byłby za duży. Pzdr.
Ładować wstępnie zwykłym prostownikiem przez żarówkę. Można też przez żarówkę podładować z innego akumulatora.
No tak, w stanie wyłączonym można by także ładować przez żarówkę akumulator, który służyłby do zasilania Atmegi i załączania? No ale to musi być żarówka a nie LEDy bo one to nie wiem czy zachowają się według naszego życzenia i nie będą wtedy świeciły lub migały?
Ad.1. Jeżeli napięcie jest 16V, to akumulator jest naładowany, więc dalej nie ładuj, Ad.2. Jeżeli płyty wystają nad elektrolitem, to dolej tyle, żeby były zakryte. Koniec filozofii.
Nadwyżka zaświeci żarówki.
Jeżeli po 2 minutach napięcie skacze do 15V to znaczy, że akumulatory są trupy i tyle. "Inteligencja" tych ładowarek polega na tym, że jeśli wykryją wzrost napięcia do końcowej wartości ładowania przy jednoczesnym spadku prądu ładowania uznają, że akumulator jest naładowany i przechodzą w tryb konserwacji. Obciąż ładowany akumulator żarówką reflektorową...
Czy tam masz żarówki led , czy żarnikowe . Tak czy inaczej sprawdź poziom ładowania akumulatora. Co ma ładowanie do tego skoro żarówka obok świeci normalnie? Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
Układu ze spawarki niema potrzeby montować, wystarczy układ regulacji prądu zastosować, pełno jest tego na elektrodzie.
niewłaściwe ładowanie może go uszkodzić Bez przesady, żarówka lub dwie w szereg i można ładować.
Sprawdź ładowanie.
Bez miernika to jak wróżenie z fusów. . Jeżeli żarówka nie świeci, to znaczy że prąd jest mały, to dobrze. Ale nie wiesz kiedy zakończyć ładowanie, to źle. Jeśli masz możliwość zajrzeć do cel, to sprawdź gazowanie elektrolitu. Jak nie możesz zajrzeć, to posłuchaj. Zwykle da się usłyszeć bąbelki ulatniającego się tlenu i wodoru UWAGA-GROZI WYBUCHEM....
Witam Prąd ładowania odsiarczającego powinien wynosić 1/20 pojemności akumulatora.Jeśli nie można go zmniejszyć regulatorem w prostowniku,to proszę połączyć ładowanie w szereg ze wspomnianą żarówką.Po częściowym naładowaniu,kiedy oporność akumulatora wzrośnie i prąd ładowania się zmniejszy żarówkę można zlikwidować.Regulacja prądu ładowania odbywa się...
Witam! Prostownik ZAWSZE zadziała poprawnie: przewodzić będzie tylko ta dioda, która jest zasilana napięciem wyższym, niż istniejące na obciążeniu (+ spadek na diodzie). Jeżeli uzwojenia nie są przesunięte dokładnie co 120 stopni, to napięcia też będą tak samo nierówno przesunięte i przebieg po prostowniku będzie trochę "kulawy" (zrób sobie wykres z...
Jaki power bank solarny z poj. 30.000 mAh Też ładowany z żarówki?
Z pewnością ma śrubę M8 lub podobną. Z niej idzie ok +13,5V i ładuje akumulator. Biegun ujemny jest na obudowie. Dodatkowo alternator potrzebuje tzw. napięcia wzbudzenia. Zazwyczaj robi się to tak, że styk wzbudzenia podpina się przez żarówkę powiedzmy 5W 12V do dodatniej klemy akumulatora. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować wtedy ta żarówka...
P - obrotomierz IG - zasilanie +12V po przekręceniu kluczyka L - lampa/kontrolka ładowania podłączania do żarówki, a z niej przewód do zasilania +12V po kluczyku.
... żarówkę w szereg by odłozyło sie na niej napięcie, czy w jakis inny sposob podłączyć? Tu popatrz: http://obrazki.elektroda.net/50_12785145... Układ LM7815 ogranicza napięcie na bramce tyrystora (15V), więc jeśli na katodzie tyrystora (i na akumulatorze) napięcie osiągnie 14,4V, to tyrystor przestanie się włączać - ładowanie bedzie zakończone....
to co zostaje ładowanie przez żarówkę jak?
Zapewne żarówki masz typu LED a wyłącznik posiada podświetlenie.W trakcie gdy nie palą się żarówki to świeci podświetlenie wyłącznika i prąd płynący przez neonówkę która jest w wyłączniku ładuje kondesator zabudowany w żarówce LED a ten po naładowaniu wyzwala swoją energię przez żarówkę LED i stąd te błyski. Wymontuj tą neonówkę z wyłącznika i błyski...
Wepnij szeregowo z ładowanym akumulatorem żarówkę samochodową 50W i obserwuj co się będzie działo pod koniec ładowania, powinna stopniowo przygasać bo naładowany akumulator powinien pobierać coraz mniejszy prąd. Przy okazji ograniczysz prąd co powinno zabezpieczyć także przetwornicę DC-DC.
widzisz zabawa polega na tym że jeśli nie ma ładowania, to prąd biegnie przez żarówkę od strony akumulatora i żarówka świeci zamykajać obwód przez alternator czy pradnicę, podczas ładowania żarówka dostaje z 2 strony taki sam potęciał nie świeci.
Skoro jest napięcie, to znaczy że prądu brakuje. Styki w gnieździe nie są zaśniedziałe?
Pytanie takie jak w temacie:) pojemność kondzia to 1f więc jakie modele polecacie i jakich firm:) zależy mi aby nie trzeba było go ładować przez żarówkę ;) pozdrawiam
Można ładować przez żarówkę, zamiast rezystora. Trzeba było by tylko wyliczyć ile czasu by to zajęło.
Tak ma iskrzyć bo tam ładuje kondensatory, podłącz to z żarówką 21W szeregowo żarówka powinna błysnąć i zgasić się gdy nie ma obciążenia, czyli gdy nie grają głosniki, jak nie zgaśnie to prawdopodobnie uszkodzony scalak.
Wiele osób informowało, że ten układ im działał, więc jak nie działa, to jest błąd w wykonaniu i trzeba znaleźć ten błąd; niestety, trzeba go szukać w tym niedziałającym układzie, który zrobiłeś, a nie w założeniach - i nie da się go znaleźć na podstawie tak ogólnikowej informacji. Minimum, to pomiar wszystkich napięć w tym układzie, który nie działa....
Próbował rozładowywać, ładować, podłączać żarówki itd Wkońcu kupiłem następny odkurzacz bo u mnie to bardzo pomocne urządzenie. W dniu dzisiejszym dopiero przyszła bateria zamawiana kilka miesiecy temu. I teraz mam dwa odkurzacze :D
Szanowni koledzy zapomnieli chyba o najprostszym rozwiązaniu stabilizacji prądu ładowania... Włączona szeregowo żarówka. Zmienna rezystancja jej włókna w funkcji poboru prądu przez obciążenie... :idea:
Przecież to proste.Przy dodatnim okresie tranzystor BC 547 zwiera"Bazę" tranzystora BD 135 do masy(akumulator się ładuje),przez żarówkę(2W 12V) nie płynie prąd,a przy ujemnym jest odwrotnie.Rezystorem nastawnym można regulować prąd żarówki.
Trochę to nie tak, ja napisałem że prostownik powinien ładować 3/1. Prostowniki impulsowe ładują troche inaczej. Skoro teraż ruszył z ładowaniem proszę podłączyć równolegle żarówkę 5 lub 10 W może odżyje.
Witam, mam problem tego typu że, wymieniłem cewke ladowania i stopu bo w moim była uszkodzona. Przełożyłem z innego iskrownika, założyłem podłączyłem światła działają stop działa wszystko fajnie dodałem gazu spaliło mi wszystkie żarówki. Mówię spoko może cewka 12v i może pomyliłem przewody od stopu ze świetlna. Założyłem żarówki 12v zmieniłem przewody...
a więc czasami zapala się czasami gaśnie(nie jest to zależne od obrotów bo na różnych obrotach gaśnie i zapala się). A może jest to awaria rodzielacza napięcia(jest cos takiego bo taka opinie słyszałem)
Ładowanie jest bo żarówka gaśnie po uruchomieniu alternatora, Na internecie są schematy złącza alternatora, podłącz odpowiednio i po temacie.
Jak powyżej napisał kol. BC109B , sprawdź bezpiecznik 5A. Szeregowo z akumulatorem włącz żarówkę o mocy 40-55W. Do napięcia ca. 11V ładuj przez żarówkę, powyżej tego napięcia ładuj normalnie (bez żarówki). Żarówka pełni rolę ogranicznika prądu ładowania, głęboko rozładowany akumulator stanowi zwarcie dla prostownika i powoduje "palenie" bezpiecznika.
Myślę, że chodzi o ładowanie z ograniczeniem prądu i napięcia. Prąd można ograniczać żarówką.
Jak musisz naładować akumulator 6V mając prostownik z wyjściem 12V, to przejdź się do pierwszego sklepu motoryzacyjnego i kup żarówkę oświetleniową na 6V. Żarówki takie używane są w motocyklach. Włącz tą żarówkę w szereg z ładowanym akumulatorem i podłącz pod prostownik 12V. Żarówka ograniczy Ci prąd do mniej więcej do wielkości wynikającej z jej mocy....
Witam. Co do instrukcji to wielkiej filozofii tu nie ma. Pamiętając że kondensatory o tych pojemnościach należy ładować przez ogranicznik prądu żarówka/rezystor. W innych przypadkach grozi nawet wybuchem.. A wyświetlacz nie świecił bo zrobi to dopiero po podaniu napięcia na pin Remote (włączeniu radia) Jeśli tak się nie stanie znaczy że coś jest nie...
I jeszcze jedna zagwózdka- w tych zegarach nie ma żarówek :D
Tranzystor TIP35C jest na 100V Chodziło właśnie o to którą wersję tych tranzystorów masz, bo jak byś znów nie zauważył to wcześniej nie podałeś tej informacji. Tak jak nadal nie podajesz jakie masz transformatory i żarówkę. Chodzi o moc żebyś znów dobrze zrozumiał o co pytamy. Witam. Tak ma być. Żarówka zaświeca się pełnym światłem, kondensatory się...
Tak. Akumulator się ładuje. Podłącz np. kilka żarówek pod obciążenie.
Przy alternatorze są dwa kable gruby do aku i cienki na wsuwkę zdejmij go z alter. kluczyk na zapłon i dotknij do masy jak zaświeci to żarówka/instalacja ok a alternator do roboty Objawy o których piszesz wskazują na brak ładowania Alternator wzbudzany jest właśnie przez żarówkę Jak jej niema alter.nie ruszy
A napięcie żarówki jakie tak żeby akumulator jak najlepiej sie ładował ?????????
mam pyanie czy oni osigają 24v? skąd takie ładowarki ja mam do 16v - pytanie niezrozumiałe. co znaczy ładować przez żarówkę 10 wat 24V? - ładowanie przez żarówkę stosuje sie np: do ograniczenia prądu ładowania - żarówka zastępuje nam rezystor (bo chyba nie masz u siebie zbyt dużo rezystancji o mocy 10W :D), albo: podłaczona równolegle do akumulatora...
od 2-4A prawdopodonie będą ładowane przez żarówki halogenowe 300W
Dla stabilizowania prądu ładowanie w zamian rezystora lepiej wykorzystać żarówki.W odróżnieniu od rezystora żarówka ma nie liniowy charakter przemiany oporu.Prąd ładowania zależy od mocy żarówki . Przy użyciu 3 żarówek różnej mocy i różnych kombinacji ich rownoleglego włączenia można otrzymać różne zasięgi prądu ładowania. Dodano po 12 Względem twojego...
20 -50 Wat, Żartujesz?Zdecydowanie za dużo, 5W a max 10W. Policz sobie prąd płynący przez taką żarówkę jak podałeś.
Jak akumulator ma dużo mniej niż 11-12V, to możliwe przegrzanie transformatora. W takim przypadku do 12V ładuj poprzez żarówkę odp mocy.
Kolega ma rację,najlepiej i najtaniej jest zastosować w szereg z ładowanym akumulatorem żarówkę na 6V.Jej moc dobierz odpowiednio do mocy akumulatora.Pozdrawiam.
Akumulator złom! Trochę pomogło ładowanie przez żarówkę, ale i tak skończyło się wymianą. Temat do zamknięcia.
Tak, masa jest na silniku dla wszystkich cewek, a ta od ładowania ma poprostu odczep w połowie uzwojenia... I ten środkowy odczep jest do światła pozycyjnego tylnego (5W), a górny odczep do stopu i ładowania... Zindentyfikować odczepy możesz mierząc opór względem masy... odczep o większej oporności to stop i ładowanie, a o mniejszej żarówka tylna (5W).......
To jest podstawa! Jeżeli odpaliłeś motor i po pewnym czasie klapa, to nie masz ładowania. Ładowanie nie zasila żarówek ,ale ładuje aku podczas jazdy.
Standardowy błąd po wymianie silnika "na większy". W nowych silnikach jest zamontowany alternator przeznaczony wyłącznie do ładowania akumulatora, a w pojeździe siedzi instalacja z oświetleniem zasilanym "ze silnika". Przekładasz stator lub kompletny zapłon (pokrywę, stator, koło magnesowe) ze starego silnika albo robisz mody w instalacji na światła...
No to super czyli montuję ten układ na mosfecie i to już wszystko? Prawie, bo jeszcze trzeba ograniczyć prąd. jakich rezystorów użyć? Około 4 omy. Lepiej by się do tego nadawała żarówka, bo na zwykłym oporniku będzie szybko spadał prąd ładowania, a żarówka jako element o nieliniowej oporności w zależności od temperatury będzie się "starała podtrzymać...
Znalazłem na innym forum troche niekonwencjonalny sposób ładowania... Mianowicie ładowanie "przez żarówkę", czyli szeregowo wpinamy żarówkę (w moim przypadku 5W) i ona sama sobiera sobie prąd. Podłączyłem również multimetr aby kontrolować napiecie. Jak na razie mam 13.28V i rośnie. Żaróweczka się żarzy.
Jutro wytestuje ale po części już Ci mogę odpowiedzieć że alternator zacznie ładować a ECU nie zaświeci żarówki i kontrolka nie zgaśnie od ładowania.
Na żarówce nie startuje, słychać jakby się ładowała błysk żarówki i to koniec.
Dałbym ogranicznik prądu ładowania. W najprostszym rozwiązaniu żarówkę 12V/21W w szereg z akumulatorem. Konieczne odłączanie ładowania po przekroczeniu 14,5-14,8 V na zaciskach akumulatora.
Spróbuj włączyć w szereg z ładowanym akumulatorem żarówkę samochodową. Moc żarówki musisz dobrać tak aby mieć odpowiedni prąd ładowania.
Musisz podłączyć tester. Prawdopodobnie będzie błąd coś o napięciu zasilania. Wątpię by był to bezpiecznik ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Do tico z małych o prądzie ładowania 5A, wtedy tan 7Ah ładuj przez żarówkę samochodową 45W/12V
nie kolego a masz ładowanie?
Czyli czym w końcu mam to ładować ? Prostownikiem przez żarówkę da radę ?
szeregowo żarówką
Tak jak na schemacie. Ładuje się przez żarówkę, na forum już było wiele razy o ładowaniu kondensatora więc poszukaj i będziesz wiedział wszystko .
Schemat mi znana. Nie będziesz miał możliwości płynnej regulacji prądu ładowania, a żarówka zabezpieczy ograniczenie prądu . Przy ładowaniu akumulatorów różnej pojemności, każdorazowo należy wykorzystać żarówki różnej mocy .Jeśli ciebie zadowala schemat z żarówkami, to przedstawiam ci jeszcze jeden wariant schematu z użyciem 3 żarówek różnej mocy, że...
Instrukcja pisze jak podłączyć a co do skond wiem że nie ładuje wystarczy do przewodów od ładowania podłączyć żarówkę 12V jak świeci to jest prąd ładowania jak nie świeci to nie ma prądu ładowania
G107R z informacji jakie podałeś i ja jeśli dobrze odczytałem rysunek to muszę wyjąć plus z kostki która wychodzi z alternatora. Nie, nie wyjmujesz, a podpinasz się do tego przewodu, jak alternator będzie ładował, na przewodzie pojawi się plus. Bez ładowania alternator "wystawia" masę, a że żarówka dostaje z licznika plus - więc świeci. Gdy alternator...
Tylko mój skuter ma instalację AC Jesteś tego pewny ?, może warto byłoby sprawdzić multimetrem jakim rodzajem napięcia faktycznie zasilane są te żarówki. Pozdrawiam.
Motocykl posiada elektrostarter i akumulator, czy tylko i wyłącznie kopstarter? To jest oryginalne EC, czy SM, czy może EC przerobione na SM? W zależności od wersji i od tego czy pojazd posiada rozrusznik elektryczny zależy też jaką posiada instalację elektryczną, alternator i regulator napięcia, a czasem także i moduł zapłonowy. Stator wygląda na wersję...
układ zapłonowy odłączony czyli rozumiem że był elektronik a teraz chodzi na przerywaczu. 2 cewki jedna cała idzie na światła przód druga z odczepem, odczep na ładowanie reszta cewki na stop. i teraz można połączyć stop lub ładowanie ze światłami i wszystkie żarówki spalić. tak to się zgadza a trzecia cewka do zaplonu ale autor tematu pisze że cewka...
Zrobiłem tak jak napisałeś i alternator ładuje :) i żarówka po odpaleniu zgasła :) Więc mam dalej te same pytanie co w pierwszym poście z tego tematu, gdzie biegnie ten kabel od wyprowadzenia D+ z alternatora ?
Wiele firm (np. Ford, Nissan, Volvo) stosuje taki "ersatz" - po odpaleniu silnika włókna żarówek przednich świateł są połączone szeregowo (czyli na każdej z nich jest połowa napięcia) natomiast w nocy włączamy sobie wyłącznikiem światła i mamy pełną moc na każdej z żarówek. Problem jest troszeczkę inny: włókno żarówki H4 wymaga odpowiedniej temperatury...
Witam. Rozwiazanie jest bardzo proste, ale nie bardzo rozumiem zastosowanie. potrzebujesz: 1. Prostownik może być jednopołówkowy (pojedyncza dioda 2. Przekaźnik - do wykorzystania styki bierne 3. Kondensator elektrolityczny (350V) pojemność w zależności od mocy żarówki i czasu gaśnięcia. Układ powinien wyglądać następująco: wyłącznik załącza przekaźnik,...
Po pierwsze oznaczenie 24V to takie tylko uproszczenie. Ładowarka 24V będzie miała około 28,8V na wyjściu. Piszę około bo ładowarka ładowarce nie równa. Po drugie ładowarka musi być dopasowana do prądu ładowania akumulatora. 0,4A Dodano po 5 Tak po partyzancku to może ładowarka 1A ale ładować poprzez żarówkę o mocy 5W aby ograniczyć prąd. Jeszcze pamiętaj...
ahoj.słyszałem kiedyś o takim przypadku.tego typu konstrukcja działa tak, ze on ładuje tylko wtedy gdy na akumulatorze jest napięcie.tłumaczyło by to brak napięcia na żarówce. dioda 'cet' to sieć a 'zarjad' to ładowanie.
Czy w momencie pierwszego gaśnięcia kontrolki ładowania (żarówki) nie dochodzi do gwałtownego spadku obrotów?
Zdecydowanie odradzam takie kombinacje. Są auta, które mają światła zasilane przez moduły elektroniczne, są układy kontroli żarówek, itd, itp. W starym aucie, można było tak podładować akumulator, ograniczając prąd ładowania, np żarówką wpiętą w szereg. Pamiętaj, że mając włączone światła prąd wzrośnie, bo żarówki będą się świeciły. Więc, moim zdaniem,...
To całkiem mały akumulator. Prościej by było wziąć jakiś zasilacz wtyczkowy o napięciu 12÷15V (niestabilizowanym) i ładować przez dobrany w szereg rezystor lub żarówkę.
proponuję przez żarówkę 12V/21W taką od kierunkowskazów z auta
Ta prądnica to raczej dynamo jak w rowerze. Dioda jest potrzebna by wyprostować prąd i ładować akumulator. Żarówka może być zasilana prądem przemiennym. Alternator od tego wynalazku różni się tym, że zamiast magnesów ma uzwojenie wzbudzenia, czyli elektromagnes. Starsza nazwa prądnicy tego silnika to magneto. W tym wynalazku napięcie prądnicy zależy...
ładowanie akumulatora przez żarówkę żelowy przez żarówkę uruchamianie przez żarówkę
regulacja nacisku igły skanowanie dwustronne schematy laptopów poszukiwane
spawarka parkside spawarka parkside
Najlepsze karty graficzne do zasilacza 350W Chromecast przerywa streaming Vectra i TuneIn Pro po aktualizacji