Na razie to tylko dyskusja, oczywiście mniej doświadczeni nie próbujcie tego w domu, mogę to zdanie dopisać do każdego mojego postu jeśli to konieczne tak jak ostrzeżenie że kawa jest gorąca. Chętnie bym przetestował jakbym miał choćby samą prądnicę synchroniczną o podobnych parametrach (napięcie zbliżone do sieciowego, moc do prób może być mniejsza),...
Test, tym razem trochę dokładniejszy, po naładowaniu prostownikiem (mam pewność że akumulator jest pełny i wzrost napięcia odzwierciedli faktycznie ustawienia regulatora, możliwości ładowania itp) wygląda tak: 1. Spoczynek - 6,3 V. 2. Włączony zapłon, silnik nie pracuje - 6,1 V, kontrolka świeci. 3. Na zapalonym silniku kontrolka gaśnie niezależnie...
Co się wszyscy nagle zawzięli na ten zapłon DC-CDI? To już chyba 3 pytanie, jakie mi się trafia w ciągu tygodnia. Ładowanie kondensatora 1uF do 400V to 80mJ, przy częstotliwości 200Hz oznacza to moc średnią przetwornicy 16W a w praktyce - ponieważ czas trwania iskry jest niezerowy - rzędu 30W a to daje moc szczytową na poziomie 60W. Zakładając, że chodzi...
Prądnica jest duża waży 90 kg nawinięta drutem 4,5mm² ale śmigło nie wyprodukowało więcej niż 3800W a obroty były już kosmiczne. Teraz nawinąłbym na ciut wyższe napięcie żeby ładowała przy niższych obrotach. Złotym środkiem byłby zakup oryginalnego śmigła wtedy dopasowałbym prądnicę do niego, a teraz mam drewniane o bliżej nieokreślonych parametrach...
Zacisk 30 APE z plusem akumulatora. Zacisk ST APE połączony z masą. Zacisk 51 APE połączony z 51 Co to za zacisk ST? Masa powinna być na podstawie regulatora. Coś pamiętam jak przez mgłę że był taki wynalazek z dodatkowym podłączeniem żeby prądnica ładowała przy niskich obrotach. Ale to do plusa po stacyjce chyba było, o ile to właśnie to ST. Odłącz...
Ile zwoji dać na cewke do prądnicy 2 fazowej tej w poście wyżej i jakiej grubości drut aby uzyskać prad stały do ładowania akumulatora? Aby uzyskać prąd stały,trzeba dać prostownik bo każda prądnica wytwarza prąd zmienny.Grubość drutu zależy od tego co chcesz z tą prądnicą zrobić,ładować aku 12V a może 24V?. Ale ja nawinąłbym drutem 1.2mm, zwojów do...
To z linku to akurat nie jest LDO - może za słabo ładować akumulator przy niskich obrotach, np. kiedy prądnica daje 15V - będzie ładować dopiero przy 17V. Jakieś schematy stabilizatorów LDO powinny być na Elektrodzie - szukałeś? Ja znalazłem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Czy te 17V to jest po wyprostowaniu na kondensatorze,...
W mieście prądnica nie będzie dostarczała dość energii dla jakiejkolwiek baterii - czy 30 Ah czy 45 Ah. W trasie będzie lepiej, bo będzie mniej postojów, niskich obrotów silnika. Moim zdaniem nie ma co się bać pojemniejszej baterii akumulatorów. Ciągnikowe 165 Ah były włożone z myślą o częstych rozruchach ciągnika i uruchamiania silnika wysokoprężnego...
Witam! Najprościej jest zastosować przetwornicę impulsową "step-down", opartą na którymś z gotowych układów, np. LT1074 lub L4970A. Napięć z prądnicy niższych, niż 15V nie warto przetwarzać, za mała moc. Zobacz, jaka jest charakterystyka Twojej prądnicy: moc i napięcie w funkcji obrotów. Aplikację masz tu: http://www.datasheetcatalog.com/datashee...
Akumulator żelowy jest akumulatorem ołowiowym wiec jego ładowanie moze być przeprowadzane w kazdej chwili. Nie posiada efektu pamieciowego jak akumulatorki z telefonów komórkowych więc ładuj bez obaw. Pamietaj , że aby ładowanie przebiegało w miare sprawnie napiecie ładowania powinno byc dla aku 12 woltowego 14,4V . Prąd ładowania 1/10 pojemności. Czyli...
Ale przy jakim napięciu na niskich obrotach prądnica silnika ledwo co ładuje aku.
Ciągnięcie kabla na taką odległość to naprawdę sporo sie na kopiesz i wydasz kaski na instalacje(plusem jest jednak dostęp do napięcia sieciowego) a użytkować tego codziennie pewnie nie będziesz,. Policz ile twoje urządzenia będą pobierać mocy(tak średnio). Ja widzę dwa rozwiązania albo przedłużacz ciągnięty na czas przebywania w tym domku albo pomyśl...
Dokładnie jak kolega Cowboy mówi, dodam jeszcze że prądnica jeśli ciągnik jest odpalony załóżmy na te 40min też potrafi nie doładować nawet tych akumulatorów jakie zaleca producent, szczególnie jak silnik pracuje na niskich obrotach, a bywa tak że ciągnik zostaje odpalony tylko na 15min, a taki R11 potrzebuje mocy żeby ruszyć te 4 tłoki, a jak jeszcze...
czyli rozumiem ze prawy styk regulatora pelni role wylacznika ladowania z pradnicy gdy akumulator jest w pelni naladowany tak aby go nie przeciazac... Ten styk pojedynczy który u ciebie działa pełni rolę wyłącznika, ale nie wtedy gdy akumulator jest naładowany, tylko wtedy gdy prądnica daje niższe napięcie od tego które jest na akumulatorze. Chodzi...
Panowie dręczy mnie od jakiegoś czasu temat usprawnienia ładowania w motocyklu starszej daty, to jest cz 350 6v. Istnieją co prawda różne sposoby na usprawnienie ładowania ale są zazwyczaj drogie lub kłopotliwe , nie szukam rozwiązania , które da mi dużo więcej watów ale chodź kilka nie zaszkodzi. Pytanie do was nie jestem w tej dziedzinie biegły, czy...
Teraz pytanie bo układy na LM317 i podobnych mają tą wadę że napięcie na wejściu musi być kilka V wyższe niż wyjściowe więc powstaje problem że np przy obrotach jałowych energia produkowana przez prądnicę idzie w powietrze ponieważ jest niższa lub równa 14-15V (tyle chciałbym mieć w instalacji aby ładowało też akumulator). Czy istnieją inne układy bez...
Jak jest miejsca a maszyna ma pracować a nie być kolekcjonerskim egzemplarzem i jest miejsce to wymienił by prądnicę na alternator . Zmiana mocowań kółka można dokupić na dowolny pasek 17mm czy 19 mm. Alternator z golfa 4 czy passata B5 czy opla corsy astry można dostać za 50 pln (Oplowskie są lepsze bo mają podłączenie wzbudzenia na oczko). Wymaga...
Informacji o wartości rezystancji oporu regulacyjnego nie ma nawet w fabrycznej instrukcji napraw MZ TS 250 ale poszukałem w moich zbiorach i znalazlem 1 nowy i 3 używane oporniki i tak : nowy opór 4,5Ω używane 5÷5,5Ω. Co do elektronicznego regulatora napięcia prądnicy to nigdy go nie stosowałem, ale wiem że nie są one zbyt dobre.W prądnicach...
Wytwarza ale napięcie jest niższe jak na akumulatorze więc akumulator nie będzie ładowany.
Na HZ mi tak bardzo nie zależy, wszystko chodzi o to aby prądnica była jak najbardziej wolnoobrotowa i aby przy jak najniższych obrotach ładowała np aku 24 lub 48V, druga sprawa aby mieć ciągle 50Hz trzeba mieć stałe obroty a wiatr nie wieje cały czas tak samo :)
Witam, Kupiłem nieopatrznie "niebieski" regulator pracy prądnicy 6V. Wygląd w załączniku. Nie przepracował nawet 10 sekund- lampka kontrolna nie gaśnie. Przy podłączeniu nie było iskrzenia czy cech jakiegokolwiek zwarcia. Pytanie: Czy ktoś na schemat takiego regulatora i w ogóle czy jest sens się takim wyrobem zajmować (czy jest to wyrób naprawialny...
Czyli jest źle ustawiony regulator. A pełni on 3 funkcje: regulatora napięcia, wyłącznika zwrotnego prądu i ogranicznika maksymalnego prądu. 1-szy przekaźnik ma 2 uzwojenia - jeden nawinięty cienkim drutem - załącza kotwicę (akumulator) jak napięcie jest większe niż na akumulatorze (ustawiasz go blaszką która odchyla sprężynę) i wyłącza jak prądnica...
No żeby ruszyć dynamo rowerowe, to wcale ta turbinka taka mała nie będzie. Lepiej gdy masz trochę wyższe napięcie, bo ładowanie aku będzie przy niższych obrotach. Oczywiście należy zastosować ograniczenie tego napięcia, bo gdy będzie za bardzo dmuchało, to możesz uszkodzić ten akumulatorek.
Najprawdopodobniej uszkodzona jest dioda w alternatorze. Zakładam że masz alternator bo prądnica na wolnych nie ładuje nigdy.tylko napisz czy polski czy Magneti Marelli.
Tu jest porównanie charakterystyk prądnicy i alternatora, w funkcji obrotów: http://obrazki.elektroda.net/31_12348172... Moc elektryczna prądnicy P=U*I wynika z dostarczonej mocy mechanicznej P=M*ω (moment razy prędkość kątowa, czyli obroty). Prąd prądnicy jest ograniczony przekrojem drutów, jakim jest nawinięta. Napięcie jest w zasadzie...
bo silnik w c330 ma wolne obroty Silnik może sobie ''pyrkać'' na wolnych obrotach czyli 400 obrotów na minutę oryginalna prądnica zaczyna ładować od około 800 obrotów na minutę silnika i żeby alternator ładował to potrzebuje odpowiednich obrotów pogubiłem sie xD W samochodzie przełożenie kół pasowych jest 1 do 2 czyli obroty alternatora są około dwa...
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Problemy z doładowaniem spowodowane są niesprawną prądnicą, albo niesprawnym akumulatorem (nie pomyślałem o tym), a nie za dużą pojemnością akumulatora. Pożycz sprawny akumulator i wtedy sprawdź ładowanie, bo ten stary może mieć zwarte ogniwa i dlatego możesz mieć za niskie napięcie. W ostateczności możesz odłączyć akumulator i sprawdzać wtedy napięcie...
gjacek Bez wątpienia można pokręcić i za wałek . Kręciłem za koło by było widać obrót ośki . To pochwal się jak masz ułożone magnesy i jakie ?? . Edek45 Właśnie dla celów edukacyjnych zostawiłem oryginalne uzwojenie . Tylko wyprowadziłem wszystkie końce faz na zewnątrz żeby móc przełączać trójkąt / gwiazda . Ta prądnica ma ładować tylko akumulator...
mam iża 49 (motocykl rosyjski) z prądnicą 6V 45W, prądnica jako taka jest sprawna i zaczyna lądować praktycznie od niskich obrotów, jednak jest z nią mały problem co jakiś czas zmienia sie jej biegunowość. wygląda to tak że podłączam akumulator plusem na masę odpalam motocykl pojawia się ładowanie wszystko działa cacy a w pewnym czasie (po zgaszeniu...
Dzieki chlopaki myślałem że uda się reanimacjia tanim kosztem i bez kłopotu ,a powiedzcie mi jak założę alatek z auta to czy obroty nie będą miały wpływu na ładowanie bo w Ursusie są sporo niższe niż w aucie szczególnie benzyniaku ?
Chcę wynik przerobić na 5 V= Chcę ładować bank energii, który wymaga ładowarki 3,3 V=/300-500 mA. To jakie napięcie jest potrzebne? Prądnica wodna generuje od 2,5 do maksymalnie 6 V~ o mocy może 5-10 W Panowie, w minielektrowni kręci się dynamo rowerowe. Jak dynamo rowerowe, to raczej 3 W albo 3,6 W; natomiast napięcia, które mierzysz są dość niskie,...
A tak na poważnie? Stwierdzenie kolegi (at)gkwiatkowski jest całkowicie poważne. To, że kolega wzbrania się przed poczytaniem literatury o maszynach elektrycznych to nie nasza wina. W zasadzie prowadząc dalej ten watek napiszemy podręcznik z maszyn elektrycznych rozdział synchroniczne prądnice trójfazowe a publikacja podręczników nie jest celem tego...
Najważniejsza jest przekładnia mechaniczna, jeśli silnik przy 6V ma obroty przykładowo 6000obr/min to żeby tyle dał jako prądnica trzeba go kręcić z taką samą prędkością a nawet większą kiedy będzie obciążenie. Co prawda przy 3000obr/min uzyskasz 3V ale dostępna moc będzie 4x mniejsza więc przetwornicami wiele nie zdziałasz. Najlepsze na prądnicę będą...
Że w czołgach starszej konstrukcji T 34 i niektórych T55 oraz transporterach produkowanych w Lublinie były prądnice to wiem na pewno.Nie pamiętam jakich parametrach były silniki dislowskie,wysoko czy nisko obrotowe,zdaje mi się że te drugie.Jeżeli te drugie to i prądnice ładowały przy małych obrotach i o takie mi chodzi.Obawiam się że zbyt duża liczba...
Witam. Mam taki dość nietypowy problem z ładowaniem akumulatora przez alternator. Otóż kiedy odpalam samochód nie mam ładowania i żarzy mi się dioda ładowania. Natomiast jeśli zwiększe obroty silnika do około 2500 dioda mi gaśnie i pojawia się ładowanie. Nawet jak później zmniejsze do wolnych obrotów. I tak za każdym razem jak odpalam samochód. Poza...
Witam ponownie sprawdziłem prądnice i jest w porządku, przewody również w porządku lecz regulator nie za bardzo ponieważ przy wyskokich obrotach ładowanie już jest. patrzyłem ten regulator to jeden ze styków przy elektromagnesie (taka cewka) nie styka przy niskich obrotach a dopiero przy 1600obr/min elektromagnes przyciąga i wtedy styka jak można to...
Cześć. Usterka usunięta:). Opowiem po kolei, może komuś się przyda. Po rozkręceniu prądnicy zauważyłem , że jedna ze szczotek "zawiesiła się" na swoim własnym przewodzie. Przez to nie przylegała dobrze do komutatora. Poprawiłem to i przy okazji oczyściłem komutator drobnym papierem ściernym. Po złożeniu, napędzana wiertarką prądnica bez problemu "zaświeciła...
Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku....
Sensowny prąd ładowania akumulatora 5Ah to 1A (standardowe ładowanie to C/10, czyli 0.5A, jeśli ładujesz ładowarką i masz dużo czasu, ale zwykle ładuje się większym prądem, żeby szybciej). Stosując stabilizator szeregowy, potrzebujesz podczas ładowania zamieniać do 28W na ciepło, i to ciepło będzie podgrzewać tranzystor; stosując równoległy, możesz...
To wszystko nie to. W ciągniku była prądnica. Założyłeś alternator od samochodu i dziwisz się że przy 800 obrotów nie wzbudza się. Tak było w samochodzie. Koło pasowe na wale w samochodzie jest większe niż w ciągniku i przy 800 obrotach alternator ma na tyle wysokie obroty że się wzbudza. W ciągniku koło pasowe na wale jest mniejsze i przy 800 obrotach/min...
Cześć. Nie wiem w sumie sam, czy mam problem, czy jednak nie, dlatego chciałbym skonsultować to z kimś, kto się na tym zna. Wydaje mi się, że w moim Ursusie C360 3P, słabo świecą przednie światła. To światło jest takie bardziej pomarańczowe niż białe. Ciągnik posiada alternator, nie prądnice. Ładowanie mierzone na zaciskach akumulatora jest prawidłowe,...
http://obrazki.elektroda.pl/6641829000_1... We wszelkiego rodzaju rowerach treningowych energia, jaką człowiek uwalnia podczas treningu jest zamieniana w ciepło za pomocą regulowanego hamulca i niestety całkowicie tracona. Oczywiście zyskujemy kondycję, ale czy nie można by zyskać coś jeszcze? Np. zamienić naszą pracę w prąd elektryczny...
... silniczek im mniej obrotowy tym lepiej ... ... lepiej nie mówić! Im niższe obroty, tym mniejszą moc potrafi przetworzyć prądnica lub silnik, a przy obrotach równych ZERO przetwarzana moc mechaniczna / elektryczna jest też ZERO, niezależnie od budowy i wielkosci pradnicy. Moc mechaniczna = obroty x moment, więc im wolniejsza prądnica, tym trudniej...
Po wielu próbach udało się ustalić przyczynę tej "pracy w trybie awaryjnym". Przyczyną była zasiarczona jedna cela w oryginalnym jeszcze akumulatorze Yuasa. Przy tak dużym poborze prądu fabryczna prądnica nie była w stanie ładować akumulatora i zasilać żarówek oraz pozostałej elektroniki. Często nawet przy braku włączonych świateł słychać było "terkotanie"...
Jeżeli aktualnie akumulatory mają po 11,8V to 4x11,8=47,8V Napięcie ładowania mierzone na wejściu sterownika jeżeli wynosi 47V, to może być za niskie do rozpoczęcia przepływu prądu. Przecież prąd zapewne ma po drodze albo diodę albo MOSFET, więc te 0,8V nadwyżki może być za mało. Nie znany jest schemat układu ładującego, więc trudno o jednoznaczne wnioski....
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Mogę jeszcze dodać, że przy doborze napędu, zapas mocy na ładowanie akumulatorów będzie rósł w miarę wyczerpywania zapasu paliwa, na start wystarczy minimalny zapas, po zużyciu paliwa zapas mocy będzie rósł w zasadzie proporcjonalnie do ubytku masy paliwa w stosunku do masy startowej.. Na start można się pożywić akumulatorami i doładować je w trakcie...
Teraz to widzę inaczej patrząc na schemat (choć pewnie starszej wersji). Na schemacie masz standardowe starożytne rozwiązanie japońskie - wyłącznik dołącza dodatkową cewkę, uzwojenie jest jednofazowe ("bezmasowe"), tylko mostek Graetza do ładowania (żadnego regulatora). U Ciebie jest na pewno typowy już regulator-rectifier jaki stosuje się jeszcze w...
Jako, że noc zapada już przed środkiem dnia postanowiłem zrobić coś, żeby zapewnić oświetlenie robocze na działce/budowie. Posiadam klasyczny agregat prądotwórczy który na jałowo pobiera 0.8-0.9l/h co przy obecnych cenach paliwa i planowanym obciążeniu jest skrajnie nieekonomiczne. Mam więc opcje: 1. Akumulatory żelowe 2x12V 18Ah + przetwornica 12-230V...
ładowanie prądnicy obroty prądnicy ładowanie akumulatora prądnicy
obudowa przebicie kolor oznaczenie kabel domofon zodiak trzaski
magnetowid czarno biały obraz mikrofalówka naprawa
Światło stopu nie działa po wciśnięciu pedału hamulca Nissan Qashqai - Brak tylnego światła przeciwmgielnego