A może warto sprawdzić regulator skoro jednak kontrolka gaśnie a niby alternator sprawny.
kolego kiedyś dwa razy miałem podobny przypadek w jednym przypadku było to miedzyzwowoje na wirniku a w drugim na stojanie
Co takimi obrotami chcesz ładować... wolne obroty GY to ok. 1200, a na filmie widać max 250. Trójfazowe alternatory do GY mają dosyć dobre ładowanie, w moim bez problemu świeci 2x35W i jeszcze ładowania mam kilka amperów. Cała instalacja zasilana z akumulatora, na wolnych obrotach 13.5V na średnich 14.5V
izolacja pod pierściienami, było o tym.
wolne obroty w tym silniku to ~650-700 zmierzyłeś w 2 alfie gdzie masz 850 więc chyba jasne te 650 to trochę za wolne.
Wszystko się zgadza ale wg moich informacji koło mierzone na rowkach ma mieć 57.1mm, koło 66 mm jest dużym kołem.P
Te orginalne mają 1A 50V można dać 2A większych nie ma sensu. Tylko nie daj czasem na większe napięcie bo będzie na nich większy spadek.Diody główne tylko orginalne (kupisz wszędzie) Ten mały kondensatorek jest przeciw zakłuceniowy (odbiór radiowy) dla ładowania nie gra roli, ale powinien być.
Kiepski regulator napięcia (zbyt wysoki próg zadziałania). Normalnie można z tym jeździć i nic się nie stanie. W Twoim przypadku masz alternator na gwarancji, możesz spoko reklamować. Dogadaj się ze sprzedającym czy sam regulator przyjmie i wymieni. Regulator da się wymienić bez wyjmowania całego alternatora.
To masz alternator produkcji DDR z IFY ,lub Mulitkara.W tych alternatorach regulatory mogły się tak zachowywać jak pamiętam,przy naładowanym akumulatorze.
[quote]żazenie sie kontrolki jest zwiazane wlasnie z spadkami napiec w instalacji, jeśli sie je usunie to powinno ono ustać, jesli jest to spowodowane spadkami napieć Ale on pisze [quote]dokladnie chodzi mi o ladowanie na wolnych obrotach zazy sie kontrolka ladowania i moze poradzil by mi ktos jaka moze byc przyczyna tego zazenia jak wchodzi silnik...
Napięcie mierzysz na alternatorze - czyli plus na wyjście alternatora. A gdzie masz podpięty minus - na akumulatorze czy na korpusie alternatora. Czasami trzeba poprawić połączenia masy miedzy silnikiem a karoserią. Miałem tak w Nissanie. Minus na korpusie alternatora pokazywało 12,8V, minus na akumulatorze - pokazywało 14,0. Poprawienie styków taśm...
Te regulatory potrafiły się sypnąć. Trochę powinno wyjaśnić sprawę: http://forum.redmotorz.eu/viewtopic.php?... co do prądu. Jeśli szukasz więcej informacji na temat tych silników, to się tam zarejestruj. Jest spora grupa ludzi, którzy wstawili silniki BMW w radzieckie ramy i mają dużą wiedzę o tych silnikach. http://forum.redmotorz.eu/viewtopic.php?...
(at)doogg Musisz wymienić wszystkie, wymiana tylko uszkodzonych nic nie daje. Mając numery szukaj na necie, ale to może nie być tanie.
Prad wzbudzajacy jaki dochodzi do alternatora to 11.7v Jak i gdzie mierzone? Jak wygląda regulator? tym kabelku w szereg wlutowany jest opornik o wartosci mierzonej miernikiem 374kohm Wątpliwy ten pomiar. Rezystancja jest zapewne o wiele mniejsza.
Sprawdź napinacz paska i sam pasek. Voltomierz w rękę i sprawdzić ładowanie na wolnych obrotach.
A jakie masz ładowanie na wolnych obrotach?. 13.8 to norma w starszych Opelkach, od nowości.
Chciałem profilaktycznie sprawdzić alternator. Wymontowałem go i oddałem elektrykowi. Po "regeneracji" po uruchomieniu silnika po kilku, kilkunastu sekundach na wolnych obrotach nie ma ładowania. Wystarczy lekko zwiększyć obroty i ładowanie wraca. Wymontowałem go ponownie i oddałem na reklamację.Elektryk niby wymienił regulator, zrobił test i stwierdził...
Wygląda to na alternator, który nie daje sobie rady z ładowaniem na wolnych obrotach lub wadliwe sterowanie. Włączasz klimę i jest wszystko git (podniesione obroty), wyjmujesz wtyczkę sterowania i też jest git (13,7 ale stabilne). Zacznij szukać od strony sterowania.
Akumulator jest nowy
Pisanie dla pisania. Skoro masz pobór 120A przy starcie podgrzewacza a alternator masz 150A, to nic nie wymyślisz. 120A przy 13v to 1560w czyli prawie 2.1KM Więc nie dziw się, że aż obroty faluja. Skoro jak odepniesz podgrzewacz to wszytsko jest w porządku, to co jest źródłem niskiego ładowania i falowania? Alternator na wolnych obrotach nie ma prawie,...
Na wolnych powinno być ładowanie u kolegi na wolnych jest prawie 14V u mnie dopiero przy 2,5 a zdarza sie ze motocykle sie utknie w korku czy cos to nie bedzie w ogole ladowania dlatego pytam co moze byc powodem.
Do sprawdzenia regulatora wystarczy woltomierz:przy w pełni naładowanym akumulatorze napięcie na jego zaciskach podczas pracy silnika powinno mieć wartość 14 do 14,5V niezależnie od obrotów silnika i mocy obciązenia (światła). Możliwy jest spadek napięcia ładowania na wolnych obrotach przy włączonych światłach (lekko przygasają).
Witam, Borykam się z problemem ładowania w zipp pro gt 50. Sprawa wygląda tak, że motorze posiada dwie h4 w lampach. Jak go zakupiłem miał zamontowane zwykłe h4 z samochodu 55/60W. Pomyślałem, że przez to rozładowuje akumulator (za słabe ładowanie). Zamontowałem 30/30W było ciut lepiej ale dalej brakowało mocy ładowania. Zacząłem sprawdzać magneto,...
Jeżeli Ci się jarzy kontrolka ładowania to uszkodzona dioda mostka wzbudzenia , tak jak mówi kolega janek1815 , a jak przekracza napięcie 14,4 V , to też jest do wymiany regulator napięcia . :| Dodano po 2 Jak to nie pomoże to głębsza interwencja w alternator . :|
Musisz podłączyć tester. Prawdopodobnie będzie błąd coś o napięciu zasilania. Wątpię by był to bezpiecznik ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Witam. Świeci mi się lampka od akumulatora zmierzyłem ładowanie wolne obroty 14.5 po dodaniu gazu 16 itd.. a więc wymieniłem regulator i diody ładowanie jest stałe 14.6 lecz kontrolka dalej się świeci/żarzy co jeszcze może być nie tak?
Witam i proszę o pomoc Wymieniłem paski alternatora i po kilku dniach przestał działać obrotomierz sprawdziłem kable od alternatora ale jest ok. Bardzo proszę o jakieś wskazówki. Ładowanie : wolne obroty 14:40 ok 3000 ob 14:80
Ja też nie znam :D , jest to alternator z układem cdi. Moc alternatora, to co prawda tylko 100 W, ale powinien wystarczyć. Ciekawiej za to wygląda kwestia układu WN, jeśli nie kłamią, to 25 kV przy 1000 rpm da Ci duże efekty. Nie przeliczałem jak to wychodzi finansowo, ale jest to droga wyjścia z sytuacji.
Gdzie podłączyłeś kontrolkę? Zrób zdjęcie tylnej pokrywy, jakie ma oznaczenia.
Zgnity kabelek do USM albo co podobnego. Nawet mi się nie chce sprawdzać .Ale jaki opis wozu taka odpowiedź.
Alternator może dawać takie napiecie (7V) przy odłączonym akumulatorze. Według mnie za małe ma obroty alternator przy wolnych obrotach silnika. Można je zwiększyć przez zmianę (zmiejszenie) średnicy koła pasowego na alternatorze.
Kontrolka ładowania zaświeca się? Ładowania nie ma w całym zakresie obrotów, czy tylko na wolnych? Co widzi sterownik silnika i BSI/BSM?
Do naładowania akumulatora wymagane jest 13,5 V, w pełni naładowane 14,4 V. czy bateria jest nowa? kwas / żel?
Zmniejsz koło pasowe z 5-8mm na średnicy,uzyskasz pełne ładowanie na wolnych. Pełnych obrotów i tak sie prawie nie uzywa,sprawdzony myk. ;) A1003 ma też wysokie napięcie regulowane także styknie ci prądu.
W C 360-3P mam zamontowany alternator od poloneza z mniejszym niż standardowe kołem pasowym. Alternator kilkadziesiąt motogodzin temu był kompleksowo regenerowany. Od jakiegoś czasu (robiłem coś przy silniku i rozłączałem instalację, ale wydaje mi się że to nie ma związku), brak ładowania na wolnych obrotach, a dokładniej to: Do tej pory uruchamiałem...
UPDATE: Usterka wróciła, zmierzyłem napięcie: - na włączonym silniku i niskich obrotach 950rpm (kontrolka ładowania świeci), na akumulatorze jest wtedy 11,5V i spada, - na wyższych obrotach (kontrolka gaśnie) i napięcie rośnie do 14,3V Usterka czasem ustępuje (tylko na rozgrzanym silniku) Usterka czasem nasila się (potrzeba wyższych obrotów aby kontrolka...
po uruchomieniu silnika tak, chyba że silnik ma za niskie wolne obroty.
Pacjent: VW New Beetle 2000r. 2.0 benzyna, alternator Bosch 90 A Choroba: Brak ładowania na wolnych obrotach - napięcie ok.12.7V i trzmając go na wolnych obrotach rośnie samo do ok.13.3V (po jakiś kilku minutach), minimalne zwiekszenie obrotów (ca. 900/min) - ładowanie normalne (14.35-14.4), zdjęcie nogi z gazu i sapdek na wolne obroty(ok.800/min) spadek...
no to zamierzam zrobić w pierwszej kolejności. Czy napięcie na akumulatorze w spoczynku przy wyłaczonym silniku na poziomie 12,5V oznacza że jest on sporo niedoładowany?
Podstawa to ładowanie 14,4V. Nawet na wolnych obrotach.
https://as-pl.com/c/kola_pasowe_do_alter... tu sobie dopasuj , parametry OD , ID , G masz z boku.
Wszystko jest ok, po prostu akumulatory naładowane do pełna i alternator nie ma co ładować, regulator rozłącza wzbudzenie i kontrolka się zaświeca, następnie następuje spadek napięcia i alternator od nowa się wzbudza i kontrolka gaśnie. Objawia się to właśnie okresowym miganiem kontrolki, załączenie świateł powoduje obciążenie i wtedy kontrolka nie...
jedna ze szczotek zawieszona, albo szczotki do wyminay
Podłączyłem na nowo ten alternator jak na rysunku karola44-81 . Musiałem jeszcze wymienić szczotko-trzymacz i regulator bo tamten nie działał ( regulator RNC 12 firmy JEZPOL). I teraz ładowanie jest z tym, że dopiero od około 1000obr/min , na wolnych obrotach kontrolka lekko się żarzy i ładowania praktycznie nie ma. Po przetrzymaniu na obrotach napięcie...
Na wolnych obrotach grubo poniżej 12v.
Witam posiadam xedos 6 2.0 l V6 1994 r czyli podobnie jak piszący wcześniej, Jestem po wymianie 3 alternatorów ( używek ) ale zawsze sprawdzanych fachowym okiem . Znowu mam problem z tym samycm co wczesniej , mianowicie przy niskich obrotach okolo 1000/min. jak mam odpaloną klime czyu światła czy nawet nadmuch etc. (coś związanego z elektrykom ) świecą...
Chyba usterka nie jest zależna od obrotów, a bardziej od sterowania. Gdy puszczasz gaz silnik schodzi z obrotów, a razem z nim synchronicznie alternator, gdyby było niesynchronicznie to słyszałbyś pisk paska rowkowego. Po drugie skoro na wolnych obrotach ładuje czyli ładowanie jest non stop. Zobacz czy przypadkiem napinacz nie jest kulawy. Możesz śmiało...
Witam Mam problem z układem ładowania lub z samym alternatorem. Samochód OPEL VECTRA 1,7 TD "isuzu" alternator z pompą vacu Chodzi o to że zauważyłem że na wolnych obroach silnika ok 850 obr/min alternator daje napięcie ładowania 12,7 V po podniesieniu obr silnika do ok 1000 ładowanie juz jest w przedziale 13,8 - 14,1 V Jak temu zaradzic ????? POMÓŻCIE
Ch-a? Co to? Już wyczyszczony i pusty :) Nie wiem, jak nawinąć, żeby przy 8 parach magnesów uzyskać coś, co pozwoli mi ładować akumulator przy wolnych obrotach.
I co, jak dasz 2500 rpm to potem już ładuje na wolnych obrotach. Daj nr alternatora lub chociaż rzuć foto wtyczki. Jak dwa kabelki to masz LS, czyli lampka i sterowanie. Jeżeli w liczniku masz diodę (alternator) to musi być ona zbocznikowana rezystorem, podobnie jak było robione w Vag'ach.
Witam. Dzisiaj nagle zaświeciła mi się kontrolka od ładowania ale tylko na wolnych obrotach. I pojawia się i znika jak murz.. na pasach. Sprawdziłem miernikiem i aku daje 12.8 V a jak odpale autko to 14.4. ALe dlaczego może mi się pojawiać ta kontrolka od ładowania.
Witam. Co wy mierzyliście ładowanie jest albo go nie ma poprawne ma być koło 14V i zacznij od tego, o ile już nie udało ci się uśmiercić alternatora poprzez odpinanie kabla lub przez to że odpaliłeś na za bardzo rozładowanym akumulatorze. Na początek zmierz ładowanie ile pokazuje na wolnych obrotach ile na wysokich różnica powinna być nie duża.
bo silnik w c330 ma wolne obroty, i żeby alternator ładował, pogubiłem sie xD
Byłem w sobotę na pomiarach i ładowanie na wolnych obrotach to 14,5V.
Tzn pasek jest ok niewiem przy jakich obrotach to sie dzieje poniewaz niemam obrotomierza niewiesz czasem czy od 125p bedzie pasowal? tej jak i ten maja 4 gary kontrolka ladowania nie zaswieca sie tak doslownie tylko jak jest ciemno to widac ze na wolnych sie zazy a musze go na dosc wysokie obroty wkrecic zeby zgasla
Nie uruchamiaj silnika z odkręconymi przewodami od alternatora! Polecam weryfikację kompleksową - demontaż alternatora, sprawdzenie rezystancji i izolacji uzwojeń oraz sprawdzenie diod (na rozłożonym alternatorze) i sprawdzenie przy okazji łożysk. Jeżeli to zrobisz, to później weź się za weryfikację regulatora. Taki sposób postępowanie zapewni bezawaryjną...
prosze o opinie na ten temat. Moja jest tylko jedna-na temat żarzącej się kontrolki ładowania w maluchy napisano na tym forum wiele. Wyszukiwarka. Temat zamykam.
Zaobserwuj lampkę kontrolną ładowania akumulatora , przy prądnicy ma ona przy wolnych obrotach świecic dosyć jasno , ale tak aby silnik nie gasł. Jezeli masz alternator w/w lampka ma świecic na pograniczu gaśniecia i zarzenia się , również na takich obrotach aby silnik nie gasł gdy przechodzi z wysokich obrotów na wolne obroty. Precyzyjnie to możesz...
W moim aucie wyłączona jest funkcja załączania automatycznie przy odpaleniu grzania szyb. Pomiarów prądu dokonywał elektryk i stwierdził że wszystko z poborem prądu jest ok. Dzisiaj rano po odpaleniu miernik pokazywał 13.2V a po ok 5 minutach 14.2V. Po włączeniu świateł i radia ładowanie takie same 14.2 V. Natomiast po włączeniu dodatkowo ogrzewania...
Bateria w ten sposób eksploatowana, traci z czasem pojemność (efekt pamięciowy) i wytrzymuje 2, może więcej lat. J
Temat wielokrotnie opisany . Wystarczy trochę poszukać na forum.
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
Prawdopodobnie za duże koło pasowe na alternatorze to znaczy że alternator przy pracy ciągnika na wolnych obrotach ma za niskie obroty na kole pasowym alternatora i wskutek czego na wolnych obrotach ciągnika nie wzbudza się
na niskich obrotach przy włączonych światłach i dmuchawie na 4 biegu nie miał w ogóle ładowanie ale jak obroty wskoczyły na 1000 to już było ładowanie 14,2. Napięcie ładowania 14,2V przy obciążeniu światłami i dmuchawą jest jak najbardziej w porządku. Normalne jest również to, że na wolnych obrotach napięcie może trochę się zmniejszyć. Może Twoje problemy...
Tylko czy wolne obroty silnika wski 3 nie będą za małe zeby ten alternator ładował akumulator.. A ile czasu ten silnik będzie pracował na wolnych obrotach ?! Chociażby nie ładował na wolnych obrotach to i tak podczas pracy będzie miał wystarczającą moc aby naładować akumulator.
Panowie, prosta sprawa - montaż dodatkowej nagrzewnicy elektrycznej, która pobiera masę prądu i przy załączeniu alternator nie daje rady z ładowaniem na wolnych obrotach. Katalogowo wychodził w Corsie w tym silniku alternator 100 i 140, więc zakładam, że ten drugi spisze się dobrze.
Sprawdź ładowanie spadki napięć.
Ma być ładowany z alternatora na wolnych obrotach. Zakładam ładowanie do "pełna" bo to rozwiązanie awaryjne.
Czym wyższe obroty tym mniej oporu stawia alternator bo nadrabia obrotami. Na wolnych obrotach jest najwyższy moment przenoszony.
Po pierwsze skoro nie ma odbioru energii to i nie ma potrzeby ładowania. Po drugie przetwornica w 100% wystarcza, jeśli jest właściwe napięcie ładowania na wolnych obrotach.
Kolego Punk's napisz w wolnej chwili jak rozwiązałeś problem z niegasnącą kontrolką ładowania na wolnych obrotach. Pozdrawiam.
Cześć! Przyczyn może być kilka np: bardzo duży pobór prądu w czasie pracy,przebicie na stojanie,niesprawny regulator napięcia, choć w czasie pracy alternator może się nagrzewać nawet do 50 st C w zależności od obciążenia ,a żarzenie kontrolki na desce może świadczyć o niskim stanie ładowania.Sprwadź czy na wolnych obrotach i przy włączonych np światłach...
Jakie jest to napięcie ładowania na wolnych obrotach i na 2000 obr/min.
Czyli mam od razu poprowadzić przewód plusowy od akumulatora do plusa alternatora.I przewód minusowy od akumulatora do masy alternatora.I zobaczyć miernikiem na zaciskach klem czy ładowanie na wolnych obrotach wzrosło.Powinno być tak coś koło 14 V?Pasek tu jest napinaczem napinany.W lewą stronę kluczem pasek luzuje,a w prawo napina.Przyznam że ten pasek...
Mam starą lancię 1.9TDS, świece zaraz po odpaleniu grzeją nawet 4-5 minut, do osiągnięcia ok 50°C. W czasie jazdy, wiadomo, szybciej wyłącza grzanie. A świece pobierają u mnie ok 60A, na wolnych obrotach bieda z ładowaniem ±13.5V
W maluchu przy identyczych objawach uszkodzona była jedna dioda wzbudzenia, ładował a kontrolka na wolnych obrotach świeciła.
Witam. Zapaliła się kontrolka od ładowania ,sprawdziłem ładowanie było za małe 13 v , wymieniłem alternator ,sprawdziłem ładowanie 14,3 v czyli prawidłowe ,czy wolne obroty czy wyzsze , a kontrolka jednak się pali. Gdzie jest problem? Ktoś pomoże?
co to może by proszę o pomoc i dziekuje Wydaje mi się że może to być brak ładowania na wolnych obrotach, ale nie jestem pewny. Niech któryś bardziej doświadczony kolega to potwierdzi. W końcu to dział "Samochody Elektryka i Elektronika", więc napewno ktoś Ci poradzi. Nawet wiem czy może być ten brak ładowania na wolnych obrotach spowodowany, ale niestety,...
Gdy będzie miał włączone przykładowo światła ,to napięcie dość szybko spadnie do 13V lub minimalnie będzie mniejsze.Tak więc ustawienie wyłącznika prądu zwrotnego na 13,5V będzie dobre.Jeżeli nikt nie ingerował w regulator ,to nastawy fabryczne muszą być dobre.Prądnica ma przełożenie takie jakie ma ,więc z pewnością na wolnych obrotach nie będzie ładować...
poprostu na wolnych ładuje na obrotach ładowanie spada dlaczego ?
Witam.Do wczesniejszych wypowiedzi dodam jeszcze taka wskazowke-byc moze koncza sie pierscienie uzwojenia wzbudzajacego wirnika tz. szczotki z regulatora napiecia musza miec dobre przejscie elektryczne na wirnik.Przy wiekowych alternatorach pierscienie tak duzo sie wycieraja ze w niektorych miejscach poprostu ich nie ma .Przy malych obrotach przerwy...
Witam, dziś sprawdzałem ładowanie na "wolnych " obrotach bez obciążenia i na zimnym silniku - choć to chyba nie ma znaczenia... Pokazywał mi prawie 16,5 V. Po obciążeniu światłami spada do 14. Gdzie szukać problemu i jak?
Ja osobiście nie mam problemów z akku. Jeżdżąc nawet po 4km w jedną stronę do pracy zimą. Problem z niedoładowaniem miałem gdy dorzuciłem wentylator do poprawy ogrzewania taki z R19 (bierze to coś 9A!) Wtedy zrobiłem tak: Regulator napięcia podpiąłem pod sam akku - tym samym zlikwidowałem spadek napięcia z przewodów połączeniowych. Tzn. może nie zlikwidowałem...
Witam problem polega na tym ze ładowanie rosie do 30v na wolnych obrotach alternatory sprawdzone w czym może być problem ??
Spróbuj max obciążenia na średnich obrotach, jeśli napięcie siada na alternatorze więcej niż 0.1V, możesz podejrzewać jakieś uszkodzenie, na wolnych obrotach to żaden test, nikt nie jeździ na wolnych.
Poprawne napięcie ładowania na wolnych obrotach 13,8V-14,4V. Układ ładowania do przeglądu.
Nie zawsze. Najpierw ładowanie przez żarówkę (mały prąd ) dopiero jak osiągnie 11V to normalne ładowanie. Miałem EXIDE które przeżyło 3 takie operacje jedną nawet przy mrozach (aku wyciągnięte). Sprawny alternator nie potrzebuje akumulatora czy zasalania na wzbudzeniu by zacząć ładować. Widomo ze wzbudzeniem zacznie ładować już przy niskich obrotach....
Jakie masz napięcie ładowania na wolnych obrotach i po przegazówcę?
Witam ;) Kontrolka ładowania akumlatora na wolnych obrotach delikatnie się jaży , przy dodaniu gazu mocniej świeci . włączając np. światła na wolnych obrotach zaczyna świecić mocniej . Wymieniony został regulator napięcia bo wcześniej za dużo ładował, szczotko trzymacz też . Ładowanie przy wolnych obrotach i dodaniu gazu jest bardzo dobre ok 14,7 V...
Jak nie świeci kontrolka ładowania to w/g Ciebie jest OK? Jakie masz napięcie na wolnych i wyższych obrotach silnika?
DF połącz z 51, tylko na wolnych obrotach bo pomijasz regulator i jeśli alternator ok to walnie wysokie napięcie. A najpierw sprawdź bezpiecznik 2A w obwodzie DF.
I jak kolega wyzej napisał dodatkowy przewod ja biore kilka nitek z miedzinego przewodu owijam i co ważne lutować duża lutownica ja akurat mam 40 i 100 wiec lutuje 100 bo mała to tylko bedzie posmarkane po zewnatrz i co najwazniejsze przed lutowaniem styki maja sie swiecić z czystości
Gdyby rozrusznik robił zwarcie to stopiła by się izolacja na kablu + prowadzącym do niego. Sprawdź czy masz ładowanie podczas jazdy, w piątek miałem przypadek w mondeo, ładowanie na wolnych obrotach książkowe, po włączeniu klimy znikało, rozwulkanizowało się koło pasowe na wale
Tak, tylko co to ma do np. do kierunków? To bardziej problem elektryczny. Sprawdź jeszcze ładowanie, może błędy odczytaj itd. A wolne obroty jak? NIe gaśnie równo chodzi?
Witam Mam następujący problem w MercedesActros MP2 2007 Kontrolka akumulatora na wolnych obrotach świeci się cały czas na czerwono, a jak dodam gazu, auto wejdzie na wyższe obroty to gaśnie. Ktoś podpowie co to może być? Alternator się kończy czy może pasek jest luźny i na wolnych obrotach nie ładuje, a może ktoś ma inny pomysł o co chodzi. Jak sprawdzić...
Witam, jeśli post jest w niewłaściwym miejscu to przepraszam. Otóż mam problem z prądnicą w ursusie C330. Otóż po czyszczeniu komutatora i złożeniu do prądnicy, ta ładnie ładuje akumulator(wolne obroty-kontrolka ładowania miga, zwiększając obroty kontrolka przygada aż całkowicie gaśnie), prąd ładowania ~ 14,4V. Po ok. 20 mth prądnica robi się ciepła,...
Witam mam pytanie jakie napięcie powinno wychodzić z alternatora w skuterze Peugeot satelis 125. 2007r. Idą trzy kable z alternatora ile powinno być na każdym z osobna kablu?(mam problem z ładowaniem na wolnych obrotach nie ładuje a jak dam gazu to pokazuje 12.45v i nie wiem czy to wina alternatora)
witam.mam pytanie odnosnie świecącej kontroliki ładowania na wolnych obrotach(po dodaniu gazu gaśnie).czy wystarczy wymiana szczotek w alternatorze?prosze o rade.dzięki.
Praca silnika na postoju jest zabroniona , przynajmniej w Polsce .! Pomijając TO możesz ładować na postoju , na wolnych obrotach .
dlaczego zaczyna się wzbudzać ładowanie dopiero po dodaniu gazu ? Bo ciągnik wolne obroty ma niższe niż samochód - pewnie poniżej 400, a samochód ok. 700. Zmień koło pasowe alternatora na mniejsze to wcześniej zacznie ładować.
wolne ładowanie tabletu tablet wolne ładowanie szybkie wolne ładowanie
czujka zewnętrzna bateria dodatkowe oświetlenie wentylator chłodnicy włącza
naprawa podświetlenia koszt philips naprawa podświetlenia koszt philips
Najlepsze telewizory 21-22 cale: LG, Philips, Samsung Jak wymienić przepływomierz w zmywarce Beko DFN26420X?