Musisz podłączyć tester. Prawdopodobnie będzie błąd coś o napięciu zasilania. Wątpię by był to bezpiecznik ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Prad wzbudzajacy jaki dochodzi do alternatora to 11.7v Jak i gdzie mierzone? Jak wygląda regulator? tym kabelku w szereg wlutowany jest opornik o wartosci mierzonej miernikiem 374kohm Wątpliwy ten pomiar. Rezystancja jest zapewne o wiele mniejsza.
Akumulator jest nowy
Gdzie podłączyłeś kontrolkę? Zrób zdjęcie tylnej pokrywy, jakie ma oznaczenia.
Nie zawsze. Najpierw ładowanie przez żarówkę (mały prąd ) dopiero jak osiągnie 11V to normalne ładowanie. Miałem EXIDE które przeżyło 3 takie operacje jedną nawet przy mrozach (aku wyciągnięte). Sprawny alternator nie potrzebuje akumulatora czy zasalania na wzbudzeniu by zacząć ładować. Widomo ze wzbudzeniem zacznie ładować już przy niskich obrotach....
Zanik świecenia się lampki wskażnika ładowania oznacza że obroty silnika a zarazem prądnicy co ma miejsce już przy średnich obrotach i napięcie na prądnicy jest wyższe od napięcia akumulatora i następuje ładowanie akumulatora.Przy obrotach jałowych silnika nie ma możliwości ładowania gdyż elektromagnes nie ściągnie kotwicy wyłącznika prądu zwrotnego...
Alternator nie ma żadnego ładowania! Ładowanie dotyczy akumulatora. Prawidłowo działajacy alternator w instalacji, w której jest sprawny i naładowany akumulator, przy najwyższych obrotach powinien utrzymywać napięcie nie wyższe, niż 14,4V przy braku poboru prądu przez większe odbiorniki. Napięcie będzie się zmieniać w zależności od obrotów silnika i...
Chyba usterka nie jest zależna od obrotów, a bardziej od sterowania. Gdy puszczasz gaz silnik schodzi z obrotów, a razem z nim synchronicznie alternator, gdyby było niesynchronicznie to słyszałbyś pisk paska rowkowego. Po drugie skoro na wolnych obrotach ładuje czyli ładowanie jest non stop. Zobacz czy przypadkiem napinacz nie jest kulawy. Możesz śmiało...
Alternator może dawać takie napiecie (7V) przy odłączonym akumulatorze. Według mnie za małe ma obroty alternator przy wolnych obrotach silnika. Można je zwiększyć przez zmianę (zmiejszenie) średnicy koła pasowego na alternatorze.
Witam mam problem z ładowaniem w Renault Master 2.3 od razu po odpaleniu wywala błąd od ładowania i gdy chodzi sobie na wolnych obrotach faktycznie nie jest ładowany lecz po dodaniu gazu zaczyna się ładować ale błąd dalej nie znika. Został sprawdzony alternator, akumulator(wymieniliśmy na nowe) oraz została sprawdzona cała wiązka.
To normalne z prądnicą, że na wolnych obrotach prąd pobierany jest z akumulatora. Nie masz zwykłego amperomierza? Światło mijania było włączone? Upewnij się, że prądnica jest w stanie oddać 45W (szczotki, komutator, regulator) i że z tych watów będzie kilka na ładowanie baterii, a pozostałe na światło i zapłon.
Jeżeli Ci się jarzy kontrolka ładowania to uszkodzona dioda mostka wzbudzenia , tak jak mówi kolega janek1815 , a jak przekracza napięcie 14,4 V , to też jest do wymiany regulator napięcia . :| Dodano po 2 Jak to nie pomoże to głębsza interwencja w alternator . :|
Witam. Co wy mierzyliście ładowanie jest albo go nie ma poprawne ma być koło 14V i zacznij od tego, o ile już nie udało ci się uśmiercić alternatora poprzez odpinanie kabla lub przez to że odpaliłeś na za bardzo rozładowanym akumulatorze. Na początek zmierz ładowanie ile pokazuje na wolnych obrotach ile na wysokich różnica powinna być nie duża.
Kolega wspomniał o alternatorze za 50 zł. z samochodu . To był dobry pomysł . Ładnie pasuje alternator od Cinquecento 700 . 12V 55A . Ma wbudowany regulator napięcia wraz z szczotko trzymaczem . Elegancko trzyma napięcie 14,4V . :| Dodano po 2 A pro po przekładni - kiedyś zakładało się kółko pasowe od poloneza i już na wolnych obrotach miał początkowe...
Spróbuj max obciążenia na średnich obrotach, jeśli napięcie siada na alternatorze więcej niż 0.1V, możesz podejrzewać jakieś uszkodzenie, na wolnych obrotach to żaden test, nikt nie jeździ na wolnych.
Podłączyłem na nowo ten alternator jak na rysunku karola44-81 . Musiałem jeszcze wymienić szczotko-trzymacz i regulator bo tamten nie działał ( regulator RNC 12 firmy JEZPOL). I teraz ładowanie jest z tym, że dopiero od około 1000obr/min , na wolnych obrotach kontrolka lekko się żarzy i ładowania praktycznie nie ma. Po przetrzymaniu na obrotach napięcie...
Zaobserwuj lampkę kontrolną ładowania akumulatora , przy prądnicy ma ona przy wolnych obrotach świecic dosyć jasno , ale tak aby silnik nie gasł. Jezeli masz alternator w/w lampka ma świecic na pograniczu gaśniecia i zarzenia się , również na takich obrotach aby silnik nie gasł gdy przechodzi z wysokich obrotów na wolne obroty. Precyzyjnie to możesz...
Ciągnik służy do pracy a nie do stania w korkach w mieście na wolnych obrotach 1550 RPM to początek zalecanych obrotów pracy (1600 - 2000) Wracamy do myślenia polskich konstruktorów, którzy zafundowali nam prądnice w tych ciągnikach. Tylko że wtedy nie było obowiązku jazdy na światłach mijania po drogach publicznych. Nie łam sobie głowy podjedź na...
akumulator, który ładowałem w domu przez zimę dał radę, ale po kilku minutach ładowanie na zaciskach - na maksymalnych obrotach ok. 13,5V a na wolnych 12V z kawałkiem i spadało. Nie dało się już uruchomić - podłączyłem go na kabel z samochodu. Twój opis wszystkiemu przeczy. Na wysokich obrotach masz ładowanie - napięcie 13.5V, co zarówno oznacza że...
Mam starą lancię 1.9TDS, świece zaraz po odpaleniu grzeją nawet 4-5 minut, do osiągnięcia ok 50°C. W czasie jazdy, wiadomo, szybciej wyłącza grzanie. A świece pobierają u mnie ok 60A, na wolnych obrotach bieda z ładowaniem ±13.5V
no to zamierzam zrobić w pierwszej kolejności. Czy napięcie na akumulatorze w spoczynku przy wyłaczonym silniku na poziomie 12,5V oznacza że jest on sporo niedoładowany?
Bateria w ten sposób eksploatowana, traci z czasem pojemność (efekt pamięciowy) i wytrzymuje 2, może więcej lat. J
Regulator jak jego nazwa wskazuje ma utrzymywać napięcie powiedzmy 14V na akumulatorze.Akumulator w tym wypadku nie przeładuje,prądnica na wolnych obrotach najczęściej nie ładuje,to przeładowanie nie grozi.Niebezpieczne byłoby ładowanie zaczynające się powiedzmy 14,8-15V wzwyż,to jest szkodliwe dla akumulatora.Napisałeś tak; Dodam że jak ręcznie zewrze...
Jak alternator na wolnych obrotach bez obciążenia daje napięcie 14V to nie jest tak tragicznie. Powinno być 14,4V Eeee tam. Chyba żaden samochód tak nie ma. Vw w standardzie miały ładowanie w okolicach 14-14.2V i było dobrze. To górna granica ładowania - przyjmiecie w końcu do wiadomości, że jeśli napięcie na klemach w trakcie pracy silnika zawiera...
Witam, Borykam się z problemem ładowania w zipp pro gt 50. Sprawa wygląda tak, że motorze posiada dwie h4 w lampach. Jak go zakupiłem miał zamontowane zwykłe h4 z samochodu 55/60W. Pomyślałem, że przez to rozładowuje akumulator (za słabe ładowanie). Zamontowałem 30/30W było ciut lepiej ale dalej brakowało mocy ładowania. Zacząłem sprawdzać magneto,...
świeca po "dydłaniu" sucha co oznacza że problem leży w zasileniu paliwowym (podejrzewam ssanie) ciepły pali na dotyk. Po drugie - jak już się go odpali to gaśnie po puszczeniu manetki więc trzeba go trzymać na półgazie żeby nie zgasł, jak się silnik rozgrzeje porządnie - zaczyna równo pracować, ale wystarczy 5-10 min postoju i wszystko wraca Sam sobie...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Sprzedawca wysłał mi sprawny. Po zamontowaniu, od razu ładowanie na wolnych obrotach. Niesprawny odesłany za darmo. Jeszcze będzie zwrot za dodatkowy demontaż alternatora u mechanika. Dzięki za odzew i pozdrawiam.
witam mam pytanie odnośnie starej 17letniej skody 120 jakie powinien iść prąd z alternatora do akumulatora przy włączonym silniku na wolnych obrotach z góry dziękuje
http://obrazki.elektroda.pl/8213398400_1... Witam! Chciałbym zaprezentować jedno z najbardziej przydatnych urządzeń, jakie zdarzyło mi się wykonać. Jak pewnie fani mechanicznych jednośladów wiedzą, nowe przepisy ruchu drogowego mówią, że motorowery muszą być obowiązkowo wyposażone przynajmniej w światła pozycyjne i (nowość) światło...
http://obrazki.elektroda.net/63_12733092... Moduł zapłonowy do motoru z instalacją 6V Witam!!! Sezon motocyklowe się już zaczął więc trzeba było maszynę wyciągnąć z garażu, wymyć, wyregulować i ulepszyć :-P. Mój motor (MZ TS 150) posiada zapłon akumulatorowy(6V) z przerywaczem. Wyznaczone cele: - odciążenie styków przerywacza (z 4A do 150mA),...
Czyli mam od razu poprowadzić przewód plusowy od akumulatora do plusa alternatora.I przewód minusowy od akumulatora do masy alternatora.I zobaczyć miernikiem na zaciskach klem czy ładowanie na wolnych obrotach wzrosło.Powinno być tak coś koło 14 V?Pasek tu jest napinaczem napinany.W lewą stronę kluczem pasek luzuje,a w prawo napina.Przyznam że ten pasek...
Jak ma IBS, czyli czujnik na klemie to wystarczy odpiąć wtyczkę od niego. Na ogół auta nie sygnalizują błędów tego czujnika za pomocą kontrolek, ale nie będzie działać system start-stop. Inteligentne ładowanie w większości aut ma podobną strategię. Na wolnych obrotach nie ładuje, chyba że pobór mierzony jest naprawdę znaczny. Jak ładuje, to tak do 13.6....
Robię własną konstrukcję pojazdu z silnikiem od mini quada. Jestem w trakcie robienia instalacji elektrycznej prostej. I stąd moje pytanie, czy jest jakaś możliwość, żeby z rozrusznika takiego silnika zrobić ładowanie? Po odpaleniu rozrusznik działa jak prądnica na wolnych obrotach 6-8V. Gdy dostanie obroty 15V.
Pierścienie w tych magneti marelli wymienia się i to bez większego problemu. . Oczywiście że się wymienia, ale z foto widać że taka wymiana nie miałaby sensu. Pierścienie do wymiany, do sprawdzenia czy na czerwonym jest zasilanie. Pozostałe dwa trzeba przedzwonić dużym prądem. Przy uszkodzeniu któregoś kabla regulator "ustawia się' w ładowanie około...
Mam problem ze skuterem 2T, Keeway. Brak ładowania akumulatora, jest, ale bardzo małe. Na wyłączonych światłach przy gazowaniu ładuje max do 13,2 V, po włączeniu świateł spada do 12,6 V i ładuje w tych okolicach niewielkie wartości, natomiast pod obciążeniem - światła, plus długie, kierunkowskaz, chodzi na wolnych i nie wyrabia z ładowaniem, spada napięcie...
A gdzie mierzyłeś wtedy gdy Ci wyszło 3V? Trzeba było podać też napięcia pomierzone na akumulatorze? Trzeba było pomierzyć napięcia u znajomego i podać a przypuszczam, że nie musiałbyś tutaj pisać.... Sprawdź sprawność akumulatora... Naładuj go w domu i podaj jego napięcia przed i po naładowaniu i wykonaj pomiary znowu. Ustal schemat elektryczny instalacji...
Po pierwsze regulator musi być zgodny, oryginalny bo zamienniki się ciężko parują i źle działają z systemem inteligentnego ładowania. Ładowaniem steruje komputer samochodu a nie regulator napięcia. U mnie jest np tak odpalam auto mam 14,2V Załączam grzanie szyby przedniej i tylnej, lusterka podgrzewane i nawiew dość mocno. Następuje spadek napięcia...
Chciałem profilaktycznie sprawdzić alternator. Wymontowałem go i oddałem elektrykowi. Po "regeneracji" po uruchomieniu silnika po kilku, kilkunastu sekundach na wolnych obrotach nie ma ładowania. Wystarczy lekko zwiększyć obroty i ładowanie wraca. Wymontowałem go ponownie i oddałem na reklamację.Elektryk niby wymienił regulator, zrobił test i stwierdził...
Wymieniłem REGULATOR NAPIĘCIA w junaku 901f na Nowy i nie mam pszednich światełamiałem taki Regulator napięcia a nowy wygląda tak https://obrazki.elektroda.pl/3525804900_... a Nowy reg... Krótka odpowiedź W Twoim Junaku 901F (rocznik 2017) reflektor zasilany jest z osobnej cewki statora prądem przemiennym (AC) , a nie z akumulatora. Stary...
Na wstępie wszystkich witam. Mam problem z motocyklem Kawasaki er6, otóż pod koniec sezonu straciłem ładowanie, okazało się, iż spaliło 3 cewki uzwojenia. Oddałem stator do regeneracji po czym złożyłem wszystko i zacząłem szukać przyczyny. Bardzo dziwne wydaje mi się ładowanie, które na wolnych obrotach wynosi około 14,2-14,5V czyli tak jak deklaruje...
Witam otóż mam problem z ładowaniem, na wstępie powiem że regulator został wymieniony bo miał przebicie o ile dobrze to napisałem jakoś 3 dni temu a akumulator jest nowy z 2,5 miesiąca ma, był ładowany i sprawdzany tydzien temu sprawny w 100% chodzi o to ze na wolnych obrotach ze światlami ładowanie spada do 11,9V a jak sie doda gazu na 2,5k obrotów...
Padło koło pasowe,po wymianie dalej nie było ładowania,wymieniłem regulator napięcia i ładowanie jest !!!! Czyli przy uszkodzeniu koła pasowego może paść regulator napięcia
Ja osobiście "kupuję" taki schemat. https://obrazki.elektroda.pl/4454714500_... Czyli ładowanie przez przekaźnik , z tą różnicą że w nowszych autach jest EPC itp.. czyli regulacja prądu wzbudzenia jest nadzorowana przez jakiś komputerek. Żeby tam nie mieszać pod maską przy alternatorze to kupujemy taki wynalazek. Przekaźnik sterowany...
Byłem w sobotę na pomiarach i ładowanie na wolnych obrotach to 14,5V.
Simson S51 Enduro elektronik, 50cm3. Po uruchomieniu które jest możliwe tylko na ssaniu mocno dymi i w ciągu 5-10 sekund mocno go zalewa, na wolnych obrotach wogóle nie pracuje .Cieknie z kolanka przy głowicy oraz połączeniach na rurze wydechowej . Po tych kilku sekundach świeca jest mocno mokra a po odkręceniu gaźnika widać ślady paliwa na łączeniu...
W moim aucie wyłączona jest funkcja załączania automatycznie przy odpaleniu grzania szyb. Pomiarów prądu dokonywał elektryk i stwierdził że wszystko z poborem prądu jest ok. Dzisiaj rano po odpaleniu miernik pokazywał 13.2V a po ok 5 minutach 14.2V. Po włączeniu świateł i radia ładowanie takie same 14.2 V. Natomiast po włączeniu dodatkowo ogrzewania...
Być może fabryczne zagnieceni się utleniło Ale wtedy na wyjściu z altka miałby np. 14,5V a na baterii słabo. Nie jestem specjalistą ale też mi się tak wydaje. A tu na samym alternatorze już nie ma nic. Dla porównania mam A4 jako drugie auto i tam po załączeniu podgrzewania szyby, światła, przeciwmgielne, grzane fotele, na baterii na wolnych obrotach...
Jak tam jest stabilizowane napięcie? Regulator w alternatorze czy wzbudzanie sterowane zewnętrznie przez ECU? Czy możesz, może z pomocą innej osoby, zrobić takie pomiary ale zewnętrznym woltomierzem podłączonym np: przy klemach? Te padnięte akumulatory wykończone niedoładowaniem czy przeładowaniem? Sprawdzono to w ogóle? Nie jestem ani elektrykiem,...
Alternator ładuje, ale nie wiadomo, czy odbiorniki nie ciągną z akumulatora więcej, niż akumulator jest w stanie "się ładować" z alternatora. A jest prawdopodobne, że na wolnych obrotach tak właśnie się dzieje, W takiej sytuacji spada napięcie. Jeśli napięcie utrzymuje się na właściwym poziomie a bateria jest rozładowana to istotny jest czas ładowania...
stuki wolnych obrotach łańcuch wolnych obrotach spalanie wolnych obrotach
chrysler kluczykiem youtube telefon rezonator pilot bramy
bateria parkside styki hilti udaru
KUKA MFC – brak widoczności wejść, diagnostyka KRC2/KRC4, iosys.ini, WorkVisual Mercedes-Benz W251 P0121 P0699 brak reakcji na gaz – diagnoza napięcia 5V ECU