izolacja pod pierściienami, było o tym.
Kiepski regulator napięcia (zbyt wysoki próg zadziałania). Normalnie można z tym jeździć i nic się nie stanie. W Twoim przypadku masz alternator na gwarancji, możesz spoko reklamować. Dogadaj się ze sprzedającym czy sam regulator przyjmie i wymieni. Regulator da się wymienić bez wyjmowania całego alternatora.
Na wzbudzeniu 12V po podłączeniu do alternatora ginie i pojawia się jakieś śmieszne 1.5V Tak mam być, po drugie po zapaleniu i wzbudzeniu możesz cienki przewód odłączyć i wtedy patrz czy zanika ładowanie. Nie powinno. Chyba że za niskie obroty lub niewłaściwe kółko pasowe lub uszkodzony alternator.
Sprawdź napinacz paska i sam pasek. Voltomierz w rękę i sprawdzić ładowanie na wolnych obrotach.
Prad wzbudzajacy jaki dochodzi do alternatora to 11.7v Jak i gdzie mierzone? Jak wygląda regulator? tym kabelku w szereg wlutowany jest opornik o wartosci mierzonej miernikiem 374kohm Wątpliwy ten pomiar. Rezystancja jest zapewne o wiele mniejsza.
Akumulator jest nowy
A jakie masz ładowanie na wolnych obrotach?. 13.8 to norma w starszych Opelkach, od nowości.
A może warto sprawdzić regulator skoro jednak kontrolka gaśnie a niby alternator sprawny.
kolego kiedyś dwa razy miałem podobny przypadek w jednym przypadku było to miedzyzwowoje na wirniku a w drugim na stojanie
Te regulatory potrafiły się sypnąć. Trochę powinno wyjaśnić sprawę: http://forum.redmotorz.eu/viewtopic.php?... co do prądu. Jeśli szukasz więcej informacji na temat tych silników, to się tam zarejestruj. Jest spora grupa ludzi, którzy wstawili silniki BMW w radzieckie ramy i mają dużą wiedzę o tych silnikach. http://forum.redmotorz.eu/viewtopic.php?...
Musisz podłączyć tester. Prawdopodobnie będzie błąd coś o napięciu zasilania. Wątpię by był to bezpiecznik ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Gdzie podłączyłeś kontrolkę? Zrób zdjęcie tylnej pokrywy, jakie ma oznaczenia.
Witam, Borykam się z problemem ładowania w zipp pro gt 50. Sprawa wygląda tak, że motorze posiada dwie h4 w lampach. Jak go zakupiłem miał zamontowane zwykłe h4 z samochodu 55/60W. Pomyślałem, że przez to rozładowuje akumulator (za słabe ładowanie). Zamontowałem 30/30W było ciut lepiej ale dalej brakowało mocy ładowania. Zacząłem sprawdzać magneto,...
Jeżeli Ci się jarzy kontrolka ładowania to uszkodzona dioda mostka wzbudzenia , tak jak mówi kolega janek1815 , a jak przekracza napięcie 14,4 V , to też jest do wymiany regulator napięcia . :| Dodano po 2 Jak to nie pomoże to głębsza interwencja w alternator . :|
wolne obroty w tym silniku to ~650-700 zmierzyłeś w 2 alfie gdzie masz 850 więc chyba jasne te 650 to trochę za wolne.
Wszystko się zgadza ale wg moich informacji koło mierzone na rowkach ma mieć 57.1mm, koło 66 mm jest dużym kołem.P
Te orginalne mają 1A 50V można dać 2A większych nie ma sensu. Tylko nie daj czasem na większe napięcie bo będzie na nich większy spadek.Diody główne tylko orginalne (kupisz wszędzie) Ten mały kondensatorek jest przeciw zakłuceniowy (odbiór radiowy) dla ładowania nie gra roli, ale powinien być.
Wymontuj zespół bezpiecznika i odkręć od niego przewody.Zakup w każdym sklepie motoryzacyjnym gniazdo bezpiecznika z wyprowadzonymi z niego dwoma przewodami.Po włożeniu w to gniazdo bezpiecznika samochodowego np 16A zamykasz górną część gniazda odpowiednią przystosowaną pokrywką Cena takiej obudowy bezpiecznika to około 5 zł.Na wolnych obrotach gdy...
To masz alternator produkcji DDR z IFY ,lub Mulitkara.W tych alternatorach regulatory mogły się tak zachowywać jak pamiętam,przy naładowanym akumulatorze.
[quote]żazenie sie kontrolki jest zwiazane wlasnie z spadkami napiec w instalacji, jeśli sie je usunie to powinno ono ustać, jesli jest to spowodowane spadkami napieć Ale on pisze [quote]dokladnie chodzi mi o ladowanie na wolnych obrotach zazy sie kontrolka ladowania i moze poradzil by mi ktos jaka moze byc przyczyna tego zazenia jak wchodzi silnik...
Alternator może dawać takie napiecie (7V) przy odłączonym akumulatorze. Według mnie za małe ma obroty alternator przy wolnych obrotach silnika. Można je zwiększyć przez zmianę (zmiejszenie) średnicy koła pasowego na alternatorze.
Chciałem profilaktycznie sprawdzić alternator. Wymontowałem go i oddałem elektrykowi. Po "regeneracji" po uruchomieniu silnika po kilku, kilkunastu sekundach na wolnych obrotach nie ma ładowania. Wystarczy lekko zwiększyć obroty i ładowanie wraca. Wymontowałem go ponownie i oddałem na reklamację.Elektryk niby wymienił regulator, zrobił test i stwierdził...
Witam otóż mam problem z ładowaniem, na wstępie powiem że regulator został wymieniony bo miał przebicie o ile dobrze to napisałem jakoś 3 dni temu a akumulator jest nowy z 2,5 miesiąca ma, był ładowany i sprawdzany tydzien temu sprawny w 100% chodzi o to ze na wolnych obrotach ze światlami ładowanie spada do 11,9V a jak sie doda gazu na 2,5k obrotów...
no to zamierzam zrobić w pierwszej kolejności. Czy napięcie na akumulatorze w spoczynku przy wyłaczonym silniku na poziomie 12,5V oznacza że jest on sporo niedoładowany?
UPDATE: Usterka wróciła, zmierzyłem napięcie: - na włączonym silniku i niskich obrotach 950rpm (kontrolka ładowania świeci), na akumulatorze jest wtedy 11,5V i spada, - na wyższych obrotach (kontrolka gaśnie) i napięcie rośnie do 14,3V Usterka czasem ustępuje (tylko na rozgrzanym silniku) Usterka czasem nasila się (potrzeba wyższych obrotów aby kontrolka...
Zmniejsz koło pasowe z 5-8mm na średnicy,uzyskasz pełne ładowanie na wolnych. Pełnych obrotów i tak sie prawie nie uzywa,sprawdzony myk. ;) A1003 ma też wysokie napięcie regulowane także styknie ci prądu.
(at)doogg Musisz wymienić wszystkie, wymiana tylko uszkodzonych nic nie daje. Mając numery szukaj na necie, ale to może nie być tanie.
Wygląda to na alternator, który nie daje sobie rady z ładowaniem na wolnych obrotach lub wadliwe sterowanie. Włączasz klimę i jest wszystko git (podniesione obroty), wyjmujesz wtyczkę sterowania i też jest git (13,7 ale stabilne). Zacznij szukać od strony sterowania.
Witam mam problem z ładowaniem w Renault Master 2.3 od razu po odpaleniu wywala błąd od ładowania i gdy chodzi sobie na wolnych obrotach faktycznie nie jest ładowany lecz po dodaniu gazu zaczyna się ładować ale błąd dalej nie znika. Został sprawdzony alternator, akumulator(wymieniliśmy na nowe) oraz została sprawdzona cała wiązka.
Podstawa to ładowanie 14,4V. Nawet na wolnych obrotach.
Co takimi obrotami chcesz ładować... wolne obroty GY to ok. 1200, a na filmie widać max 250. Trójfazowe alternatory do GY mają dosyć dobre ładowanie, w moim bez problemu świeci 2x35W i jeszcze ładowania mam kilka amperów. Cała instalacja zasilana z akumulatora, na wolnych obrotach 13.5V na średnich 14.5V
W moim aucie wyłączona jest funkcja załączania automatycznie przy odpaleniu grzania szyb. Pomiarów prądu dokonywał elektryk i stwierdził że wszystko z poborem prądu jest ok. Dzisiaj rano po odpaleniu miernik pokazywał 13.2V a po ok 5 minutach 14.2V. Po włączeniu świateł i radia ładowanie takie same 14.2 V. Natomiast po włączeniu dodatkowo ogrzewania...
Byłem w sobotę na pomiarach i ładowanie na wolnych obrotach to 14,5V.
Bateria w ten sposób eksploatowana, traci z czasem pojemność (efekt pamięciowy) i wytrzymuje 2, może więcej lat. J
na niskich obrotach przy włączonych światłach i dmuchawie na 4 biegu nie miał w ogóle ładowanie ale jak obroty wskoczyły na 1000 to już było ładowanie 14,2. Napięcie ładowania 14,2V przy obciążeniu światłami i dmuchawą jest jak najbardziej w porządku. Normalne jest również to, że na wolnych obrotach napięcie może trochę się zmniejszyć. Może Twoje problemy...
Ch-a? Co to? Już wyczyszczony i pusty :) Nie wiem, jak nawinąć, żeby przy 8 parach magnesów uzyskać coś, co pozwoli mi ładować akumulator przy wolnych obrotach.
Pisanie dla pisania. Skoro masz pobór 120A przy starcie podgrzewacza a alternator masz 150A, to nic nie wymyślisz. 120A przy 13v to 1560w czyli prawie 2.1KM Więc nie dziw się, że aż obroty faluja. Skoro jak odepniesz podgrzewacz to wszytsko jest w porządku, to co jest źródłem niskiego ładowania i falowania? Alternator na wolnych obrotach nie ma prawie,...
I co, jak dasz 2500 rpm to potem już ładuje na wolnych obrotach. Daj nr alternatora lub chociaż rzuć foto wtyczki. Jak dwa kabelki to masz LS, czyli lampka i sterowanie. Jeżeli w liczniku masz diodę (alternator) to musi być ona zbocznikowana rezystorem, podobnie jak było robione w Vag'ach.
Witam tak jak w temacie mam problem z ładowaniem w mojej hondzie cbr 125 wymieniłem nowy alternator akumulator i regulator napięcia ładowanie jest jak mu dam na obroty a na wolnych obrotach nie ma wogule ładowania traci prąd gdy pochodzi chwilę na postoju zgasze go to już rozrusznik nie chce zakręcić wyciągnołem 2 żarówki ładowanie było na wolnych obrotach...
Chyba usterka nie jest zależna od obrotów, a bardziej od sterowania. Gdy puszczasz gaz silnik schodzi z obrotów, a razem z nim synchronicznie alternator, gdyby było niesynchronicznie to słyszałbyś pisk paska rowkowego. Po drugie skoro na wolnych obrotach ładuje czyli ładowanie jest non stop. Zobacz czy przypadkiem napinacz nie jest kulawy. Możesz śmiało...
Witam. Co wy mierzyliście ładowanie jest albo go nie ma poprawne ma być koło 14V i zacznij od tego, o ile już nie udało ci się uśmiercić alternatora poprzez odpinanie kabla lub przez to że odpaliłeś na za bardzo rozładowanym akumulatorze. Na początek zmierz ładowanie ile pokazuje na wolnych obrotach ile na wysokich różnica powinna być nie duża.
Do sprawdzenia regulatora wystarczy woltomierz:przy w pełni naładowanym akumulatorze napięcie na jego zaciskach podczas pracy silnika powinno mieć wartość 14 do 14,5V niezależnie od obrotów silnika i mocy obciązenia (światła). Możliwy jest spadek napięcia ładowania na wolnych obrotach przy włączonych światłach (lekko przygasają).
Ma być ładowany z alternatora na wolnych obrotach. Zakładam ładowanie do "pełna" bo to rozwiązanie awaryjne.
Podłączyłem na nowo ten alternator jak na rysunku karola44-81 . Musiałem jeszcze wymienić szczotko-trzymacz i regulator bo tamten nie działał ( regulator RNC 12 firmy JEZPOL). I teraz ładowanie jest z tym, że dopiero od około 1000obr/min , na wolnych obrotach kontrolka lekko się żarzy i ładowania praktycznie nie ma. Po przetrzymaniu na obrotach napięcie...
Kontrolka ładowania zaświeca się? Ładowania nie ma w całym zakresie obrotów, czy tylko na wolnych? Co widzi sterownik silnika i BSI/BSM?
W C 360-3P mam zamontowany alternator od poloneza z mniejszym niż standardowe kołem pasowym. Alternator kilkadziesiąt motogodzin temu był kompleksowo regenerowany. Od jakiegoś czasu (robiłem coś przy silniku i rozłączałem instalację, ale wydaje mi się że to nie ma związku), brak ładowania na wolnych obrotach, a dokładniej to: Do tej pory uruchamiałem...
Czyli mam od razu poprowadzić przewód plusowy od akumulatora do plusa alternatora.I przewód minusowy od akumulatora do masy alternatora.I zobaczyć miernikiem na zaciskach klem czy ładowanie na wolnych obrotach wzrosło.Powinno być tak coś koło 14 V?Pasek tu jest napinaczem napinany.W lewą stronę kluczem pasek luzuje,a w prawo napina.Przyznam że ten pasek...
Miewałem również niedoładowany akumulator w maluszku i wymieniłem tranzystor (kształt równelogłościenny) odpowiedzialny za ładowanie i wszystko było O.K., proszę spawdź jeszcze tę ewentualność Pozdrawiam DARO
Tylko czy wolne obroty silnika wski 3 nie będą za małe zeby ten alternator ładował akumulator.. A ile czasu ten silnik będzie pracował na wolnych obrotach ?! Chociażby nie ładował na wolnych obrotach to i tak podczas pracy będzie miał wystarczającą moc aby naładować akumulator.
Witam problem polega na tym ze ładowanie rosie do 30v na wolnych obrotach alternatory sprawdzone w czym może być problem ??
Witam, dziś sprawdzałem ładowanie na "wolnych " obrotach bez obciążenia i na zimnym silniku - choć to chyba nie ma znaczenia... Pokazywał mi prawie 16,5 V. Po obciążeniu światłami spada do 14. Gdzie szukać problemu i jak?
poprostu na wolnych ładuje na obrotach ładowanie spada dlaczego ?
Gdyby rozrusznik robił zwarcie to stopiła by się izolacja na kablu + prowadzącym do niego. Sprawdź czy masz ładowanie podczas jazdy, w piątek miałem przypadek w mondeo, ładowanie na wolnych obrotach książkowe, po włączeniu klimy znikało, rozwulkanizowało się koło pasowe na wale
Praca silnika na postoju jest zabroniona , przynajmniej w Polsce .! Pomijając TO możesz ładować na postoju , na wolnych obrotach .
A mam pytanie wie ktos jakie powinno byc ładowanie na wolnych obrotach w tym skuterze?
Panowie prawidłowe ładowanie to 13,8V - 14,4V nigdy nie będzie idealnie 14,4V .Alternator do wyjęcia i sprawdzic trzeba diody obwodu wzbudzenia bo to one odpowiadają za ładowanie na wolnych obrotach.
WITAM WSZYSTKICH!Walcze z ładowaniem w fiacie 126p,na wolnych obrotach 11v na wysokich 13v.Wymieniłem juz akumulator,i szczotki bo sie zawieszały,po odkreceniu kabla zasilajacego od alternatora napiecie na wyjsciu pokazuje wg miernika az 15v.do tego na wolnych obrotach swieci sie ładowanie po dodaniu gazu gasnie ale po chwili lekko sie żarzy.prosze...
Pacjent: VW New Beetle 2000r. 2.0 benzyna, alternator Bosch 90 A Choroba: Brak ładowania na wolnych obrotach - napięcie ok.12.7V i trzmając go na wolnych obrotach rośnie samo do ok.13.3V (po jakiś kilku minutach), minimalne zwiekszenie obrotów (ca. 900/min) - ładowanie normalne (14.35-14.4), zdjęcie nogi z gazu i sapdek na wolne obroty(ok.800/min) spadek...
TEMAT dyskusji Ładowanie - Alternator Po ok 5 godz pracy ciągnika na wolnych obrotach nie pali sie ani nie ża rz y kontrolka ładowania tylko pulsuje z częstotliwością co 1-2 sekundy jak obroty wzrastaja to przestaje swiecić, lub po zapaleniu np świateł postojowych (na wolnych obrotach) Czekam na opinie Pozdrawiam Marka sprzętu? Marka alternatora? Może...
Kolega wspomniał o alternatorze za 50 zł. z samochodu . To był dobry pomysł . Ładnie pasuje alternator od Cinquecento 700 . 12V 55A . Ma wbudowany regulator napięcia wraz z szczotko trzymaczem . Elegancko trzyma napięcie 14,4V . :| Dodano po 2 A pro po przekładni - kiedyś zakładało się kółko pasowe od poloneza i już na wolnych obrotach miał początkowe...
Witam posiadam xedos 6 2.0 l V6 1994 r czyli podobnie jak piszący wcześniej, Jestem po wymianie 3 alternatorów ( używek ) ale zawsze sprawdzanych fachowym okiem . Znowu mam problem z tym samycm co wczesniej , mianowicie przy niskich obrotach okolo 1000/min. jak mam odpaloną klime czyu światła czy nawet nadmuch etc. (coś związanego z elektrykom ) świecą...
Sprawdź ładowanie spadki napięć.
Czym wyższe obroty tym mniej oporu stawia alternator bo nadrabia obrotami. Na wolnych obrotach jest najwyższy moment przenoszony.
Zaobserwuj lampkę kontrolną ładowania akumulatora , przy prądnicy ma ona przy wolnych obrotach świecic dosyć jasno , ale tak aby silnik nie gasł. Jezeli masz alternator w/w lampka ma świecic na pograniczu gaśniecia i zarzenia się , również na takich obrotach aby silnik nie gasł gdy przechodzi z wysokich obrotów na wolne obroty. Precyzyjnie to możesz...
Witam, mam problem w Ursusie C-360 z ładowaniem. Miga kontrolka od ładowania na wolnych obrotach po tym jak alternator naładuje akumulatory. Pasek naciągniety, ładowanie jest Ok. Koło pasowe na alternatorze o odpowiedniej wielkości. Objawy ustępują po np. włączeniu świateł czyli pod obciążeniem.
Witam Mam problem z układem ładowania lub z samym alternatorem. Samochód OPEL VECTRA 1,7 TD "isuzu" alternator z pompą vacu Chodzi o to że zauważyłem że na wolnych obroach silnika ok 850 obr/min alternator daje napięcie ładowania 12,7 V po podniesieniu obr silnika do ok 1000 ładowanie juz jest w przedziale 13,8 - 14,1 V Jak temu zaradzic ????? POMÓŻCIE
Witam ;) Kontrolka ładowania akumlatora na wolnych obrotach delikatnie się jaży , przy dodaniu gazu mocniej świeci . włączając np. światła na wolnych obrotach zaczyna świecić mocniej . Wymieniony został regulator napięcia bo wcześniej za dużo ładował, szczotko trzymacz też . Ładowanie przy wolnych obrotach i dodaniu gazu jest bardzo dobre ok 14,7 V...
Spróbuj max obciążenia na średnich obrotach, jeśli napięcie siada na alternatorze więcej niż 0.1V, możesz podejrzewać jakieś uszkodzenie, na wolnych obrotach to żaden test, nikt nie jeździ na wolnych.
po uruchomieniu silnika tak, chyba że silnik ma za niskie wolne obroty.
Mam starą lancię 1.9TDS, świece zaraz po odpaleniu grzeją nawet 4-5 minut, do osiągnięcia ok 50°C. W czasie jazdy, wiadomo, szybciej wyłącza grzanie. A świece pobierają u mnie ok 60A, na wolnych obrotach bieda z ładowaniem ±13.5V
Witam kupiłem alternator do c330 od punto 65A. Problem jest w tym że jest kompletny brak ładowania na wolnych obrotach a nawet pobór pradu. Żarówka gaśnie a ładowania nie ma. Ładowanie jest od średnich obrotów, powyżej 14 i dochodzi do 14.6. Co robić ? Jaka powinna być żarówka wzbudzenia o ile ma to znaczenie ? Aktualnie siedzi 4w.
Ładowanie jest prawidłowe , pozdrawiam.
witam ,czasem jak silnik schodzi na bardzo niskie obroty, to lampka zaświeci , jest to normale ,przy jakich obrotach to świeci??? jeśli już przy 800 to fakt że trzeba coć zrobić ,sprawdz ładowanie średnio 14,4V ,masy ,plusy i najważniejsze zobasz pasek pozdro
W maluchu przy identyczych objawach uszkodzona była jedna dioda wzbudzenia, ładował a kontrolka na wolnych obrotach świeciła.
Jak w temacie lampka ładowania żarzy się na wolnych obrotach(napięcie na zaciskach akumulatora wtedy wynosi 12,8V),po dodaniu gazu lampka gaśnie (napięcie na zaciskach aku. 14,43) i jak obroty spadają to napiecie na aku też maleje. Opinia mechaniak jest taka że akumulator jest dobrze naładowany (to fakt ładowałem go przed wysąpieniem żarzenia kontrolki)...
Robię własną konstrukcję pojazdu z silnikiem od mini quada. Jestem w trakcie robienia instalacji elektrycznej prostej. I stąd moje pytanie, czy jest jakaś możliwość, żeby z rozrusznika takiego silnika zrobić ładowanie? Po odpaleniu rozrusznik działa jak prądnica na wolnych obrotach 6-8V. Gdy dostanie obroty 15V.
winny okazał się regulator - szczotki były dziwnie wytarte, założenie nowego regulatora oraz nowego akumulatora pomogło, Tylko teraz mam ładowanie na wolnych obrotach rzędu 15,3V czy to oby nie za dużo??
Witam mam pytanie jakie napięcie powinno wychodzić z alternatora w skuterze Peugeot satelis 125. 2007r. Idą trzy kable z alternatora ile powinno być na każdym z osobna kablu?(mam problem z ładowaniem na wolnych obrotach nie ładuje a jak dam gazu to pokazuje 12.45v i nie wiem czy to wina alternatora)
Witam, Posiadam Chevroleta g20 z przełożonym silnikiem (2.5D z w124). Ostatnimi czasy pojawił się problem z ładowaniem na wolnych obrotach przy obciążeniu. Sprawa wygląda tak: 1. Ładowanie na alternatorze na wolnych obrotach bez obciążenia: 14.2V 2. Włączam światła i dmuchawę. 3. Ładowanie na wolnych obrotach na alternatorze spada do 12.2V. 4. Zwiększę...
Witam Mam problem z ładowaniem przy xtrail t30 Mianowicie zaczęło się od tego że zaczął ładować powyżej 15v na wolnych obrotach i po kilku odpaleniach się poprawiło i praktycznie cały tydzień ładował prawidłowo równe 14.5v z światłami Ale teraz gdy go odpalę ale też nie zawszę czasami wskoczy od razu na te 14.5v to na wolnych nie ładuje albo jak ładuje...
Okazało się ze alternator jest jednak 9 diodowy, przejścia nie było ponieważ uszkodzony był przewód od wsuwki odizolowanej. Alternator rozebrałem bez zdejmowania koła pasowego, zlutowałem podpiąłem według swojego schematu i wszystko działa. Ładowanie na wolnych obrotach miałem około 26,4v po przygazowaniu szło w górę do 27,8v. Da się podnieść ładowanie...
Vag- komunikuje się ze wspomaganiem. Masz albo zły miernik , a najprawdopodobniej złe ładowanie. Na wolnych obrotach na zimnym silniku 14,4V(+-0,2V) powinno być. Sprawdź pasek klinowy.
Siema. Mam problem z ładowaniem a mianowicie bez obciążenia jest wszystko dobrze ale jak dam pełne obciążenie to ładowanie spada poniżej 13V ale tylko na wolnych obrotach, czym zwiększam obroty ładowanie wzrasta i zatrzymuje się w granicy 14.40V. Dodam że alternator po regeneracji i nowy regulator.
Witam Mam następujący problem w MercedesActros MP2 2007 Kontrolka akumulatora na wolnych obrotach świeci się cały czas na czerwono, a jak dodam gazu, auto wejdzie na wyższe obroty to gaśnie. Ktoś podpowie co to może być? Alternator się kończy czy może pasek jest luźny i na wolnych obrotach nie ładuje, a może ktoś ma inny pomysł o co chodzi. Jak sprawdzić...
A jak nie ładuje na wolnych obrotach - mierzyłeś na podwyższonych napięcie , uznałeś że alternator jest dobry a stoisz w korku i masz słaby akumulator i włączone światła - to co będziesz silnik na obrotach trzymał i gotował wodę ?
Nie zawsze. Najpierw ładowanie przez żarówkę (mały prąd ) dopiero jak osiągnie 11V to normalne ładowanie. Miałem EXIDE które przeżyło 3 takie operacje jedną nawet przy mrozach (aku wyciągnięte). Sprawny alternator nie potrzebuje akumulatora czy zasalania na wzbudzeniu by zacząć ładować. Widomo ze wzbudzeniem zacznie ładować już przy niskich obrotach....
Jest dobrze.. Skoro przy obciążeniu masz 13,6 V jest dobrze, alternator daje rade i aku nie jest niedoładowany.. A ładowanie na wolnych obrotach 14 V jest w normie.. nie jest powiedziane że musi być 14,5 V. 14 jest bardzo dobrze.. pozdrawiam
Na wolnych obrotach grubo poniżej 12v.
Jakie jest to napięcie ładowania na wolnych obrotach i na 2000 obr/min.
Panowie, prosta sprawa - montaż dodatkowej nagrzewnicy elektrycznej, która pobiera masę prądu i przy załączeniu alternator nie daje rady z ładowaniem na wolnych obrotach. Katalogowo wychodził w Corsie w tym silniku alternator 100 i 140, więc zakładam, że ten drugi spisze się dobrze.
Sprawny alternator powinien ładować już na wolnych obrotach. Twój jest uszkodzony skoro ładuje dopiero po podgazowaniu. Jednak jeśli często pokonujesz krótkie odcinki to zawsze ten o większej mocy byłby lepszy
Ok ale regulatora nie masz do ruska. Pozatym wszystko sie wyjaśni jak zewrzesz u siebie cienki czerwony czyli szczotki z grubym prądowym , powinno sie pojawić ładowanie na wolnych obrotach. A to już krok do naprawy.
No tak ale świece grzeją przez 5 sekund. A samochód nie ładuje nawet po 5 minutach na wolnych obrotach. Dopiero jak ruszę i przejadę około 300m to ładowanie wskakuje i trzyma na poziomie 14.4v
Witam. Dzisiaj nagle zaświeciła mi się kontrolka od ładowania ale tylko na wolnych obrotach. I pojawia się i znika jak murz.. na pasach. Sprawdziłem miernikiem i aku daje 12.8 V a jak odpale autko to 14.4. ALe dlaczego może mi się pojawiać ta kontrolka od ładowania.
Jak na mój rozum to masz problem z masą ( od akumulatora do nadwozia i dalej do silnika ) czasem łączy a czasem nie ,przeczyść końcówki przewodów minusowych zarówno przy akumulatorze jak i na łączeniu z nadwoziem powinno pomoc .A tak nawiasem to ładowanie na wolnych obrotach powinno wynosić 14,2-14,4 V .
witam mam pytanie odnośnie starej 17letniej skody 120 jakie powinien iść prąd z alternatora do akumulatora przy włączonym silniku na wolnych obrotach z góry dziękuje
Podobne objawy (gaśnięcie auta po puszczeniu gazu np. przy dojeżdżaniu do świateł - podobnie jak u ciebie obroty spadały do momentu gdy silnik gasił się) miałem gdy akumulator dożywał swoich dni. Doładuj AKU zewnętrzną ładowarką, a jeśli to nie pomoże - zmień aku na nowy. Na nowym akumulatorze silny spadek obrotów po puszczeniu gazu nie powodował "zapadania...
Nie ma sensu. Alternator ma ładować czy jest na wolnych obrotach czy na wysokich. A jak ładuje tylko na wysokich to znaczy że alternator nie domaga. A sprawdziłeś pobór prądu? Bo nigdzie nie wyczytałem.
Jeśli po regeneracji tak się dzieje to źle złożyli wam kierwonice. Widać że turbina ładuje cały czas minimum, czyli kierownice są otwarte, na wolnych obrotach powinny być przymknięte i ładować max. Jeśli wykluczacie brak podciśnienia na wolnych obrotach, zostaje tylko to.
Czemu, mniejsze koło oznaczałoby także lepsze ładowanie na wolnych obrotach :). Zatem muszę go trzymać na obrotach, faktycznie, powyżej obrotów 1200-1300 wskaźnik ładowania z wyłączonym wentylatorem chłodnicy i podłączoną oprawą pokazywał nawet 14V ,a z włączonym - 13,7. Zatem chyba nawet sobie radzi :). Czyli rozumiem, że wymiana alternatora nie ma...
stuki wolnych obrotach łańcuch wolnych obrotach spalanie wolnych obrotach
sterowniki kontrolera sieci asusa laser bufor błędu proces powershell
zalewanie ledów sterownik edc16c36
Zmywarka IKEA nie grzeje wody: przyczyny i rozwiązania Domyślne hasło administratora telefonów Cisco