Często urządzenia zasilane z baterii czy akumulatorów wymagają kompatybilności z szeroką gamą źródeł ładowania czy rodzajów baterii – ich składu chemicznego, napięcia i dopuszczalnego prądu. Na przykład w zaawansowanych, przemysłowych systemach, urządzeniach medycznych czy motoryzacyjnych systemach ładowania akumulatorów wymagana jest implementacja...
Jeśli zaczniecie nazywać rzeczy po imieniu, to od razu będzie wiadomo, dlaczego nawigacja z janosikiem zasila się z wbudowanego akumulatora lub baterii akumulatorów zamiast z zasilacza przyłączonego do gniazda USB. Jeśli urządzenie do pracy potrzebuje prąd np. 1A, a zasilacz dostarcza standardowe 0,5A, to urządzenie zacznie korzystać z wbudowanego akumulatora...
Witam chciałbym zrobić jakiś prosty zasilacz samochodowy który na wyjściu miał by bez względu na obciążenie około 3V max obciążenie 150mA. Zasilacz chce zrobić do ładowarki akumulatorków BC-900. Gdy ładowarka chodzi bez aku pobiera prąd 12mA. Przy ładowaniu 2 aku 200mA pobiera około 50mA. Przy 4 aku 1000mA pobiera 80mA. Próbowałem zrobić z ładowarki...
Witam ponownie. Z projektem z wzmacniaczem dałem sobie spokój. Nie chcę zakładać nowego tematu ,ponieważ mój nowy problem jest związany właśnie z zasilaczem. Jeżeli źle zrobiłem to proszę o przeniesienie. Mam w domu nawigację Medion GoPal PNA205. Jest do niej zasilacz samochodowy i sieciowy. Ale problem jest taki iż nie wiem co się stało z zasilaczem...
najpierw zamowiles a potem sprawdzisz :) , praktycznie najwazniejszym parametrem po napieciu jest prad i jesli to ma byc uzyteczne to musi miec min 250-300 mA nie 50 mA:). z doswiadczenia wiem , ze najpierw znika prad potem napiecie 3 v to bedzie przy swietle Ksiezyca ale jak spadnie ponizej 10V(dla tej12V) to i tak juz nic nie naladujesz prad to juz...
Owszem, ma to sens, najlepiej sprawdzić rzeczywisty pobór prądu za pomocą zwykłego miernika uniwersalnego. Większość ładowarek samochodowych to stabilizatory impulsowe, powinny pobierać ok. 1/2 tego prądu, który jest podany jako znamionowy. Podłącz ładowarkę do telefonu, poczekaj aż bateria będzie naładowana na 100%, załącz GPS, i wtedy zmierz ile pobiera...
Witam. Posiadam ładowarkę impulsową od ładowania akumulatorów żelowych, ładowarka ładowała dwa 12v akumulatory co dawało 24v, moje pytanie brzmi czy tą ładowarką można ładować zwykły akumulator który jest w samochodzie. Na ładowarce jest opis 12/24v max 8A czy ona sama wyczuwa napięcie na akumulatorze i przełącza się na 12v. Proszę o pomoc.
Nie podajesz odległości pomiędzy licznikiem a tymi gniazdami. Nawet przewód 2,5mm? może być za słaby - to znaczy wytrzyma prąd, ale spadek napięcia jest dość duży i za te straty ty płacisz, a czas ładowania mocno się wydłuża. Standardowo jak odległość jest powyżej 15m to przewody do ładowarek samochodów daje się 4mm?, Ładowarka samochodowa impulsowa...
Ten układ nie nadaje się do ładowania akumulatorów samochodowych-ma za mały prąd znamionowy-3A.Reklamują go jako dodatkową ładowarkę do akumulatorów żelowych na bazie ładowarki samochodowej
Od LM317 prostszy będzie stabilizator 7508? No i tradycyjny stabilizator parametryczny z wtórnikiem, ale już nie tak prosty. Jeszcze mniej prosty będzie stabilizator impulsowy (np. LM4960), ale za to jaki elegancki i energooszczędny. :)
Chciałem kupić taką przetwornicę - ale ona nie jest impulsowa. Czyli jaka? Na 99% charakterystyka będzie taka jak w zasilaczu stabilizującym Czyli jaka? A jaką charakterystykę powinien mieć zasilacz do laptopa? To ja ci odpowiem: Powinien dawać napięcie stałe o wartości takiej jak jest napisane na laptopie i mieć odpowiednią wydajność prądową. Tylko...
Witam. Zdarza mi się dość intensywnie używać sprzętów akumulatorowych na terenie bez dostępu do sieci elektrycznej. Niestety akumulatory w tych urządzeniach mają ograniczoną pojemność i wtedy z pomocą powinien przyjść zestaw akumulator samochodowy + przetwornica. Zakupiłem przetwornicę jak w tytule ([url=https://voltpolska.pl/przetwornice...
Mam takie dość głupie pytanie, można ładować akumulatory samochodowe ładowarkami/zasilaczami impulsowymi np zasilaczem komputerowym?
Niestety nie ma uniwersalnej recepty na pozbycie sie zakłóceń, porządni producenci robią badania EMC i na podstawie wyników tych badań projektują filtry przeciwzakłóceniowe. Marni producenci albo całkowicie pomijają ten kosztowny etap tworzenia urządzenia, albo w końcowym wyrobie nie montują elementów filtru (często spotykane puste miejsca i zwory na...
Powodem może być źle podpięte radio CB (w tę samą wiązkę co zapalniczka samochodowa). Próbowałeś podpiąć CB bezpośrednio pod akumulator osobnymi przewodami? Kwestia ładowarek to niestety ale przetwornice impulsowe stosowane w ładowarkach powodują te zakłócenia temat poruszany na forum nie raz.
-> slaweek_22 Myślę, że można by się pokusić o próbę odkłócenia tej ładowarki albo zbudowania lepszej impulsowej. Stabilizator liniowy to niezbyt szczęśliwy pomysł w samochodzie - temperatury bywają wysokie. -> k4be Jak się doliczyłeś strat 30W?
ok. ładowaki samochodowe do 3310 tak może nie pasują ale sieciowe pasuja i takie mają parametry (w przybliżeniu) sam używam ładowarki transformatorowej do ładowania 3310 i 3210, więc jak stwożymy ładowarkę o takich paramętrach jak te sieciowe to spewnością będzie ok. Niewiem jak przebiega ładowanie przez ładowarki samochodowe (chyba impulsowo dużym...
Nie narzekaj, bo takie ładowarki robią też na zamówienie Niemców. To, że prosta, to nie znaczy że nieskuteczna. Jest grono kierowców, którzy wolą co jakiś czas wymienić baterię rozruchową niż ją doładowywać czy dolewać wodę. To dla nich powstały bezobsługowe baterie akumulatorów. Jest grono miłośników prostych sprzętów, które podładują baterię,a cudu...
Najprędzej stabilizator napięcia 5V gdyż to chyba ładowarka USB. Najprędzej, to nic takiego tam nie ma. To stabilizator impulsowy. Element oznaczony jako F1 - to to zielone z literą "K", powinien mieć rezystancję ułamka Ω, duże czarne "coś" oznaczone bodaj D1 - dioda, powinna przewodzić w jedna stronę, w drugą nie. Jeśli elementy będą sprawne,...
Spodziewam się, też mam obawy, ale sprzedawca twierdził przez telefon, że na 100% nie jest to ładowarka impulsowa.
Zauważcie, ze w ładowarkach sa scalone stabilizatory. Tetnienia są to fakt, ale bardzo małe. A te ładowarki w których transwormatora sieciowego, jako takiego nie ma to działaja na zasadzie przetwornika impulsowego. Na wyjsciu zasilacza impulsowego jak wiadomo przebieg napiecia jest prawie ze gładki, a jesli sie uprzemy, ze sa tetnienia to co najwyzej...
Regulowany LM317, jednak jest ryzyko uszkodzenia telefonu, przy przekroczeniu określonego napięcia. Poza tym to będzie się mocno grzało. W tym przypadku (samochód) jednak przetwornica impulsowa.
tutaj schemacik (robiony na kolanie) może by pomógł jakiś dodatkowy filtr? pozdrawiam. ps. obie ładowarki (samochodowa i sieciowa impulsowa) mają takie same napiecie na WY 8,5V (bez obciążenia), na sieciowej taki problem nie występuje.
jak jest impulsowa to da rade
Akumulatorowi dobrze słyży ładowanie prądem pulsujacym (trafo + mostek). Ma to związek z zesiarczeniem płyt. Ale to nie znaczy że zasilacz AT(X) go zabije. Sam popełniłem kilka ładowarek z AT i sprawują się nieźle. W sklepach coraz częściej pojawiają się ładowarki impulsowe. Sugeruje zauważenie faktu że normalny akumulator samochodowy podładowujemy...
Tak poza głównym wątkiem: Ta Twoja przetwornica ma sinusoidę prostokątną i pewno stąd takie problemy z uruchomieniem na niej ładowarki impulsowej. Są przetwornice samochodowe z pełną sinusoidą. Tu zapewne 200W by wystarczyło choć i tu może pojawić się problem z impulsem prądowym w trakcie uruchamiania ładowarki ale nie będzie to objaw taki jak opisałeś...
Czy w tej małej ładowarce jest trafo czy cała jest wielkości pięsci,jeżeli cała to jest to ładowarka impulsowa i może ładować taki akumulator.
Nie polecane rozwiązanie przy stosowaniu tanich, bez napięcia sinus na wyjściu przetwornic mogące tylko narobić szkód Dlaczego? Dla ładowarki (zasilacza) laptopowej obojętny jest kształt napięcia wejściowego byle się napięcie mieściło w granicach podanych na niej. Równie dobrze może to być stałe napięcie, przecież to przetwornica impulsowa.
(at)daduszeryf: Dzięki. I jesteś pewny, że ona nadaje się ona do akumulatorów żelowych? Mówię o tym trzecim schemacie - chyba najprostszy. I czy w miejsce "12V" mogę podłączyć "zwykły" samochodowy prostownik?
I nikomu nie poleciłbym takiego ładowania biorąc pod uwagę transformatorowe prostowniki. Akurat klasyczne transformatorowe niczym nie sieją :) Impulsowe owszem ale: Prostowniki lubią siać szpilkami kilkudziesięciu volt. Oporność sprawnego akumulatora samochodowego wynosi poniżej 0,1Ω. Kilkudziesieciowoltowe szpilki napięcia oznaczałyby kilkusetamperowe...
Czy stabilizator się grzeje, czy dałeś jakiś radiator? Stabilizator liniowy to chyba najgorsze rozwiązanie, połowa energii idzie na ogrzewanie. Seria ABV to stabilizator LDO, może wystarczyłby pakiet 2S, nominalnie 7,4 V. Pakietu i tak nie możesz rozładować poniżej 3V na celę. Kupiłbym samochodową ładowarkę impulsową o odpowiedniej wydajności prądowej.
Ja też widziałem w Macro ale ten był do lodówek samochodowych miał 63W mocy i kosztował 120zł w promocji! Po 60zł są ładowarki.
A jak ze sprawnością takiej ładowarki samochodowej? Tak samo jak w każdej innej tego typu przetwornicy impulsowej.
Lepiej użyć akumulator 12V i stabilizator impulsowy obniżający napięcie do 5V. W gotowej postaci są to tak zwane ładowarki samochodowe, czyli przetwornice 12V/5V.
Większość (jak nie wszystkie) starych wkrętarek zasilanych z ogniw NiCd ma właśnie tak rozwiązany układ ładowania. Ja osobiście nie spotkałem się z innym rozwiązaniem nawet w firmowych sprzętach. I przy prawidłowo dobranym transformatorze nie jest to rozwiązanie jakoś wyjątkowo złe. Przy prawidłowo dobranym transformatorze prąd ładowania wraz ze wzrostem...
Hej, to nie jest ładowarka samochodowa. Generalnie jako ładowarki bezpieczne do akumulatorów samochodowych były określane te, które kontrolowały proces ładowania poprzez pomiar napięcia na akumulatorze aby nie osiągnął zbyt dużej wartości. Można zaprojektować zasilacz/ładowarkę impulsową, która będzie bardziej odporna na zawyżone napięcie niż zasilacz...
Jeżeli napięcia wyjściowe się zgadzają to nie ma znaczenia że można pobrać wyższy prad bo odbiornik go nie pobierze. Zmierz napięcie ładowarki bez obciążenia a następnie po obciążeniu ramką. Jeżeli zasilacz do ramki był tradycyjny (transformatorowy) a ładowarka jest impulsowa to tu tkwi problem.
Mam też VOLCRAFT IPC-1L i jest zepsuty wygląda identycznie jak moja działająca idealnie BC-700 . To chyba kwestia akumulatorków te samospalenia :cry: ładowarek. Ja używam tylko firmowe aku. ps. mam pytanie: Czy ktoś używał do ładowania aku samochodowych Ładowarka impulsowa LTI 1012 elsin? Dodano po 1 gdzieś czytałem że w BC XXXX przyciski się wyrabiają
Do ładowania akumulatorów samochodowych - ładowarka na tyrystorze/triaku. Dlatego, że jest: niezawodna, impulsowa, i nie grzeje się. Ładowarki liniowe są mało wydajne energetycznie, grzeją się, dlatego odradzam. Przetwornice to lekki przerost formy nad treścią. Ja używam przerobionego zasilacza atx, daje radę bardzo dobrze, ale układ jest niepotrzebnie...
Nowy MXS 5 pozwala "łączyć" wybrane tryby jak. np. motocyklowy + recond itd. nie amm go, widoczne na nowszych filmach na Youtube). Może to tylko kwestia softu, może Vipow jest kopią starej wersji CTEK-a. W każdym razie współczesny CTEK oferuje dodatkowe możliwości wyboru trybu ładowania, szczególnie przydatne motocyklistom. Mam CTEK-a już chyba 2,...
Przecież w praktyce ładowarka akumulatorów jest zasilaczem stabilizowanym z ograniczeniem prądowym. Przy ładowaniu buforowym czyli napięciu 13,8 V można pozostawić taki zasilacz na stałe z akumulatorem. Przy ładowaniu cyklicznym czyli ładując do napięcia 14,4 - 15 V, fakt, pasowało by ładowanie wyłączć gdy prąd ładowania spadnie do powiedzmy 0,02 liczbowej...
Może źle to zabrzmi, ale chciałbym zrobić to "po kosztach" więc pytanko czy ten co podlinkowałem będzie okej a jak nie to znalazłem coś takiego https://allegro.pl/oferta/prostownik-sam... albo https://allegro.pl/oferta/zasilacz-bufor...
Kup za kilkanaście złotych samochodową ładowarkę USB o odpowiedniej obciążalności. W środku będzie stabilizator impulsowy.
Ładowarki do baterio litowo-jonowych są zazwyczaj przetwornicami impulsowymi, w związku z czym po załadowaniu baterii obciążenie spada a co za tym idzie częstotliwość impulsów zmniejsza się. Czy w ładowarkach samochodowych za 12zł (widziałem takie w sklepach) które ładują napięciem stałym - prosto z akumulatora jest więc przetwornica??
A czy zamiast dawać 3 oddzielne źródła odseparowane nie można oddzielić ich diodą prostowniczą? A drugim rozwiązaniem mogło by być zastosowanie jednego zasilacza 12V i zwykłe przetwornice impulsowe samochodowe z separacją.
Do samochodu nadają się tylko ładowarki impulsowe ze względu na duże straty ładowarek liniowych (Uwe-Uwy)xI.
W zasadzie niczym. Ewentualnie specyfiką topologii. Dlatego tak napisałem. Nazwy są zamienne w powszechnym tego słowa znaczeniu. Czy stabilizator impulsowy nie jest przetwornicą?
(at)sq9fmc Tylko w ładowarkach mikroprocesorowych które ,,badają" najpierw akumulator. "modyfikowana sinusoida" będzie w stanie poprawnie zasilić ładowarkę do telefonu? Owszem, bo to jest przetwornica impulsowa. Transformatorów klasycznych od 20 lat tam nie widziano. Ładowarek do telefonu samochodowych 12 VDC już zabrakło ? Co do LEDów tak samo. :cry:
Ta impulsowa ładowarka samochodowa powinna sobie poradzić. Ma ograniczenie prądu ładowania (więc nie powinna puścić dymu), poza tym świadczy o tym szeroki zakres napięć wejściowych od 10 do 27V, a do ładowania cyklicznego aku ołowiowego potrzeba 14,4V. Będzie to tylko dłużej trwało, przy założeniu że ładuje z maksymalnym prądem 1,4A to 18Ah/1,4A=12,9h....
Kupić (14-15 zł a nawe taniej) i zrysować (to jest prosta przetwornica impulsowa na jednym scalaku i kilku elementach) !
ładowarka impulsowa bedzie najlepsza w kazdym przypadku. nie jestem pewien co dokladnie montuja w ladowarkach samochodowych bo nigdy wlasciwie nie mialem okazji ich rozbierac. musialbys sie dowiedziec czy jest ona transformatorowa czy impulsowa - ta ktora masz.
ładowarka impulsowy samochodowy schemat samochodowy ładowarka impulsowy ładowarka impulsowy ładowarka
mycie elektroniki whirlpool zmywarka zablokowany komutatorowy schemat
nakręcany minutnik webasto volvo
Electrolux ER 6540 T – dane techniczne, wymiary, pojemność, klasa energetyczna Electrolux ER 6540 T – dane techniczne, wymiary, pojemność, czynnik chłodniczy