Nic nie kombinuj - to jest dawno sprawdzone. Nastawy mają być takie jak podałem, jeżeli akumulator ma być utrzymany w 100% gotowości do pracy.
Dokładnie chodziło mi o podtrzymanie zasilania elektroniki podczas ładowania akumulatora poza pojazdem - co zasugerowałem w końcówce postu. Ja pierwszego posta zrozumiałem nieco inaczej, ale już mniejsza o to. Jeśli zasilanie "zapasowe" na czas ładowania akumulatora poza pojazdem to podłączałbym się jednak jak najbliżej podłączenia oryginalnego akumulatora...
Producenci akumulatorów często podają informacje "nie przekraczać napięcia ładowania 14,2 V"(lub 14,4V) Powyżej 14,5 V występuje silne gazowanie które może powodować uszkodzenie akumulatora, np. " puchnięcie " W pojazdach najczęściej napięcie ładowania zawiera się w przedziale 13,8V ...14,2V ( łada Samara do 14,5 ) akumulator zaleznie od stopnia rozładowania...
Wybrane wyniki badań przebiegu procesu ładowania akumulatorów pojazdów elektrycznych W artykule zaprezentowano wyniki badań przebiegu procesu ładowania akumulatorów pojazdów elektrycznych w kontekście efektywności energetycznej, ekologicznej i ekonomicznej procesu. Wykonano szereg badań układu szybka ładowarki DC-pojazd elektryczny oraz rejestrację...
Odświeżę temat, czy można ładować akumulator EFB zwykłym prostownikiem i czy można w razie rozładowania uruchomić pojazd "na kable" z innego pojazdu? Czy jednak BEZWGLĘDNIE MUSI być to prostownik dostosowany do tego typu baterii?
Właściciel tego elektrycznego pojazdu Chevy Bolt zrobił to, czego do tej pory nie zrobił żaden producent pojazdów elektrycznych. Coś zupełnie logicznego. Zawsze zastanawiałem się, dlaczego te pojazdy nie zostały zaprojektowane do użycia energii, którą powoduje obrót kół do ładowania akumulatorów pojazdu. Ten człowiek zrobił to w swoim domu. To co widzisz...
Tak jeszcze dorzucę tekst z poradnika dostępnego na stronie producenta akumulatorów Banner: Firma Banner zaleca ładować tradycyjne akumulatory poza pojazdem przy napięciu ładowania 16 V przez 24 godziny.
Podaj typ i specyfikację akumulatorów.
Cześć w instrukcji swojego auta mam informację odnośnie ładowania akumulatora. Przy ładowaniu prądem o dużym natężeniu - należy odłączyć przewody od ładowanego akumulatora Przy ładowaniu prądem o małym natężeniu - nie ma konieczności odłączania przewodów od ładowanego akumulatora. Pojazd to leon 3. Co oznaczają te natężenia w praktyce dla aku 70ah AGM?...
Dostęp do Google i YouTube wam zablokowano? Tutaj jest przykład poradnika ładowania akumulatorów Li-ion/pol: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Co do akumulatorów kwasowo-ołowiowych, to nie warto ślepo małpować metod przyjętych w samochodach, bo jest tam tzw. ładowanie cykliczne, czyli w praktyce wymuszanie (totalnie na chama),...
Mam Hulajnogę trójkołowiec E-roller 1000W .W pojeździe są 4 akumulatory 12 V /12AH z uwagi na to że są już słabe akumulatory wpadłem na pomysł zastosowania ogniw LiON . Znalazłem na AliExpress gotową obudowę z płytką BMS gdzie można zastosować zwykłe ogniwa 18650. Chciałem zapytać czy po zastosowaniu tak skonstruowanego akumulatora można ładować pojazd...
Możesz go ładować bezpośrednio, nic mu nie będzie. W końcu to AGM. Tyle tylko, że będzie trochę niedoładowany, ale zawsze możesz dać przetwornice podbijającą napięcie. Tak się tylko zastanawiam, po co ci taki mały akumulatorek. Przecież ten GPS to na tym chwilę pochodzi. Nikt przy kradzieży nie odłącza też akumulatora, to po co i na co? Jak pojazd,...
Ewentualnie co sprawdzonego i bezpiecznie ładującego bez odłączania akumulatora od pojazdu polecacie? Ale po co ładować non-stop akumulatory w pojazdach? No chyba, że to pojazdy pracujące sezonowo. Ale będziesz obserwował cały czas ich ładowanie? Po co? Chcesz kupić 30 ładowarek? Może po prostu opisz dokładniej, o co chodzi. .
No właśnie od początku do tego dążę a wyśmiewaliscie się w kółko pisaliście że napiecke 13v na agm i po podl prostnika po min pokazywał full pisaliście że to świadczy o akumulatorze zasiarczonym który miał dosłownie parę miesięcy Sprawdź, czy rozumiesz powyższe zdanie. Ja niestety nie. Jakie my??? Ja się nie wyśmiewałem. :) Nawet na akumulatorach pisze...
A co pisze wytwórca w charakterystyce pojazdu? 85wat czyli około 7a i jest ona wykorzystywana w 100% do ładowania akumulatora Obawiam się, że jest inaczej. Prawdopodobnie w tym pojeździe akumulator ma zasilić rozrusznik, oświetlenie pozycyjne i może sygnał dźwiękowy. To tyle. Jeśli sobie zafundujesz 8 Ah (jeśli zmieści się di obudowy) to masz z górką.
4S to już potencjalnie wieksze niebezpieczeństwo. Przy wyładowanym akumulatorze, będzie szedł dość spory prąd wyrównawczy. Który będzie ładować akumulator pojazdu. A że trochę będzie to trwało rozładować można pakiet. Im większy pakiet tym mniejsze prądy na ogniwo.
nie trzeba ładować po zakupie, ale jak się wyładował to znaczy że nie jest ładowany w pojeździe.
A jaki w tym Polo 1.1 jest akumulator, że wymaga prądu ładowania 15A? 150 Ah nie mają nawet niektóre dostawczaki. Prostownik z pierwszego posta ma napisane "5 Ah", nie "5 A" jak twierdzi sprzedawca. To oznacza, że prąd ładowania będzie w okolicach 0,5 A, czyli zdecydowanie za mało do akumulatora samochodowego (chyba, że mowa o ładowaniu podtrzymującym,...
Akumulator o napięciu powyżej 12,60V w spoczynku jest naładowany w 100% i najprawdopodobniej to jest przyczyną wyłączania się prostownika. A czy akumulator jest dobry najlepiej sprawdzić przy rozruchu pojazdu czy napięcie przypadkiem nie spadnie poniżej 10V.
Można ładować z akumulatorem podłączonym do instalacji pojazdu.
Ten układ jest znany wykorzystujący hamowanie, chodzi o silniki z magnesami trwałymi z wirnikiem walcowym. Na zewnątrz cewki silnika a od wewnątrz cewki prądnicy, oraz kontroler ładowania poszczególnych akumulatorów. Pojazd korzysta przykładowo z trzech akumulatorów a następne trzy się ładują i tak do możliwości bezpiecznego używania tych akumulatorów....
Ja bym nic nie zmieniał. Wtedy jedynie trzeba pamiętać że amperomierz działa odwrotnie , czyli jeżeli pokazuje + ładowanie to pobiera prąd z akumulatora , a jeżeli - rozładowanie to ładuje alternator. W niczym to nie komplikuje korzystania z pojazdu. Ten amperomierz to i tak należy traktować jako mało precyzyjny wskaźnik , a nie przyrząd pomiarowy.
Witam, Mam takie naiwne pytanie, wydaje mi się że znam odpowiedź ale wolę mieć pewność. Czy mając podłączone dwa akumulatory 12V szeregowo do 24V, mogę je ładować pojedynczo ładowarką 12V bez ich rozłączania? Pozdrawiam, Możesz ładować osobno bez rozłączania pod warunkiem że w pojeździe jakiś odbiornik nie zamyka obwodu. Dodano po 5 Bo jeśli obwód...
Akumulator powinien osiągnąć końcowe napięcie ładowania takie, jak zaleca producent. Informację tę można znaleźć w instrukcji obsługi akumulatora. Ta informacja dotyczy ładowania akumulatora w pojeździe czyli przy stałym napięciu ładowania choć idealnie stałe ono nie jest i zależy od sposobu działania regulatora napięcia alternatora.
mikroinstalacji będzie typu off-grid (energia wykorzystana tylko na jeden obwód lub dwa: grzanie wody, zasilanie pompy wody, ładowanie pojazdów, ładowanie akumulatorów do instalacji oświetleniowych, itp. itd.). Jak ogólnie wiadomo - Polacy potrzebują metr sześcienny ciepłej wody dziennie na rodzinę, będą ładować samochody w godzinach dziennych a potem...
(at)^ToM^ Dzięki, pójdę w coś budżetowego. Pozdrawiam! Jedyne o czym należy pamiętać, że tym zwykle nie naładujesz akumulatora do 100% a jedynie gdzieś do 80%. Żeby naładować do pełna trzeba ładować akumulator poza pojazdem jakimś mocniejszym urządzeniem. Natomiast jak chcesz ładować bez odłączania od pojazdu, to tylko takie ładowarki wchodzą w grę,...
Witam, Czy wie ktoś z was ile procent anergii traci akumulator stojąc nieużywany? Mianowicie co ile trzeba by go ładować, żeby zawsze był pełny i ile np po tygodniu stania straci swojej mocy? Dziękuję Straci około 10-30% na miesiąc. Zależy to od temperatury przechowywania i ew. innych okoliczności. Dotyczy to jedynie baterii odłączonej od wszelkich...
Dzisiaj pomierzyłem ładowarki , dają prąd 0,01 V Podłączyłem akumulator na krótko pod ładowarkę uniwersalną do ładowania akumulatorów/paluszków - ładowarka rozpoczęła ładowanie ... Czyli obie ładowarki z zestawu zabawek wyzionęły ducha . Obecnie przeprowadzam ładowanie akumulatorów ładowarką telefonu. Jako że ładowarka ma 5 V 350 mA akumulatory podłączyłem...
Na początek sprawdź stan połączeń elektrycznych, muszą być "pewne" i styki czyste, bez śladów korozji itp. zanieczyszczeń. Wg mnie w traktorku masz prostownik tzw. jednopołówkowy, a więc przy napięciu 24 V (zmiennym) da na akumulator zaledwie ok. 12 V napięcia stałego, co jest zbyt mało do naładowania akumulatora. O ile dobrze pamiętam, to sprawny alternator...
Witam, zakupiłem pojazd trójkołowy elektryczny zabudowany i mam problem z ładowaniem. Pojazd posiada pięć akumulatorów 12 V 80 amperogodzin połączonych szeregowo. Po podłączeniu przewodu do ładowania kontrolka ładowania zamiast świecić na czerwono, miga na przemian czerwony i zielony i nie ładuje, bo moduł ładowania się nie uruchamia. Czy ktoś jest...
Wypada znaleźć słupek mający gniazdo bez zabezpieczeń Na stronie UDT jest opis jak to działa https://www.udt.gov.pl/systemy-ladowania Systemy ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce Procesy ładowania samochodów elektrycznych zostały szczegółowo opisane w normach IEC 61851 i IEC 62196. W ramach ww. norm zdefiniowano 4 systemy ładowania akumulatorów...
Postojówki przód i tył chyba powinny być na obwodzie ładowania akumulatora żeby można było oświetlić pojazd w nocy z wyłączonym silnikiem. Nawet na przeglądzie to nieraz sprawdzają .
A widziałeś ciągnik C 330 ? tam jest dwa aku. 6 V, a w instalacji jest 12 V. Jak masz w maszynie 24 V to jeden biegun z prostownika na masę , a drugi na klemę akumulatora (nie wiem, ale podejrzewam, że +, bo większość spotykanych pojazdów ma + w instalacji, a - na masie. Drugi przewód ma być podłączony do tego akumulatora, który nie jest połączony z...
Kolego, ładowałeś akumulator w pojeździe, z podłączoną instalacją elektryczną samochodu?
bo czytałem że musi być w sam raz do panelu dobrany. Jak wspomniałem to troche odwrócenie kolejności bo akumulator powinien być dobrany do zapotrzebowania na energie a w zasadzie do zapotrzebowania na magazynowane energii a panel należy dopasować do takiego zestawu. Ale można próbować chodzić tyłem tylko proszę bez pretensji, że nie jest tak szybko...
Kolego ToM zamiast kupować prostownik za 100-150 pln można kupić bez mała w tej cenie akumulator z gwarancją. Chyba, że ktoś chce w celach szkoleniowych pobawić się i wydać niepotrzebnie pieniądze. A odnośnie ładowania akumulatora w pojeździe to istnieje możliwość uszkodzenia elektroniki w pojeździe, gdy się nie rozłączy akumulatora z układu.
Jeśli akumulator zmieści się w pojeździe, to może być. Ładowarka może być, ale będzie za "słaba" do tego akumulatora. W Twoim przypadku powinien być ładowany prądem 1/10 jego pojemności, czyli 0,9 A.
Szybsze ładowanie, większa trwałość ale ciągle mizerna gęstość energii... Sprawę ratowały by może supergęsta infrastruktura punktów ładowania ale to i tak spora niewygoda ładować pojazd co 100km.
Wózek widłowy elektryczny lub coś podobnego? Zielony przycisk uruchamia proces ładowania wówczas, gdy napięcie na akumulatorze jest zbyt niskie, by automatyka prostownika zadzialala i wlaczyla go tylko po włożeniu wtyku ladowania do pojazdu. Czerwony przycisk wyłącza ładowanie w dowolnym momencie. Trojkąt z wykrzyknikiem - uszkodzony prostownik lub...
Czyli masz poprawny stan. Wzrasta napięcie, spada prąd ładowania. Dobrze byłoby sprawdzić napięcie na zaciskach akumulatora, które nie ma przekroczyć 14,8 V. Prawdopodobnie akumulator już odzyskał poziom naładowania i teraz podlega ładowaniu konserwacyjnemu. Czyli możesz ładować, możesz przestać szczególnie jeśli pojazd jest użytkowany na bieżąco.
Witam! "Tonący brzytwy się chwyta", ale takie zastosowanie mieści się w zakresie możliwości tej ładowarki (masz w opisie: "Urządzenie jest przeznaczone do ładowania różnych akumulatorów typu SLA (akumulatory ołowiowo-kwasowe, żelowe itp), stosowanych w samochodach osobowych, motorowerach i pozostałych pojazdach mechanicznych" ). Sprawny akumulator będzie...
Panowie ja również mam problem z moim strażackim na 266 12v pod kabiną jest gniazdo ładowania akumulatorów lub jak kto woli rozruchu z zew na pierwszej parze zew. jest OK na wew nie mogę podłączyć prostownika bo chyba mam jakieś zwarcie strasznie iskrzy czy te przewody z tego gniazda idą bezpośrednio do akumulatorów czy przez stycznik. No i niestety...
bawiłem się z akumulatorami kwasowo-ołowiowymi i nie nadają się one do pracy cyklicznej Nie właściwe/zbyt głębokie rozładowanie/za mocne ładowanie. Zwróć uwagę na pracę akumulatorów w pojazdach, kilkaset amper poboru przy rozruchu a następnie ileś kilometrów przejechane z ładowaniem. Jest to praca cykliczna. Jakość/trwałość obecnych akumulatorów jest...
a mam tylko podstawowe pojecie o elektronice Ja też mam podstawowe, ale z tego co przypuszczam, to tej baterii nie możesz ładować alternatorem, do tego wymagana jest ładowarka impulsowa. No i druga sprawa, czy ta bateria wytrzyma obciążenie podczas rozruchu pojazdu?
z regulatora wychodzą cztery przewody: czerwony- plus akumulatora, poprzez bezpiecznik 8A zielony lub czarny- minus akumulatora, rama pojazdu różowy i czarny- podłączone do przewodów w silniku (ładowanie)
Diody (raczej należy użyć Schottky, mają niższe napięcie przewodzenia i nawet do 5A bywają w obudowach bez radiatorów, bo mniej się grzeją) powinny być w taką stronę, żeby pozwalały na ładowanie akumulatorów, a nie pozwalały ich rozładowywać. Jak TL431 wykryje, że napięcie na akumulatorze jest wystarczające, to włączy tranzystor i wtedy prąd zamiast...
Do normalnego użytku może być, mało zakresów regulacji. Rozruch, to raczej wspomaganie. Przy niesprawnym akumulatorze może nie dać rady, i przy okazji uszkodzić elektronikę w pojeździe. Akumulatory w jakich pojazdach zamierzasz nim ładować?
Tak przepraszam nadużyłem słowa inteligentny kontroler.Rzeczywiście wystarczy chociażby przełącznik na dobrych przekaźnikach do zmiany podłączenia układu z klucza mocy w ładowarke . Robiłem rower elektryczny więc zainteresował mnie temat , niestety sam wiem że odzysk energi przykładowo w rowerze jest trudnym zagadnieniem również mechanicznym , chyba...
Mam prośbę o informacje w n/w sprawach: 1. Czy mogę ładować malutki akumulator 12V 1,2 Ah podłączając go równolegle do dużego akumulatora np. 12V 44Ah. Poza pojazdem 2. Czy mogę ładować ten w/w akumulator mały z gniazda zapalniczki samochodowej 12V 3. Czy mogę na stałe ładować akumulator np. 44Ah 12V prostownikiem do akumulatorów, ale małym prądem np....
Wg. mnie dziwny wynalazek, w razie awarii regulatora napięcia jakby się nagle pojawiło 16V to nie wiem czy się nie zapali-wolę jednak zwykłą kwasówkę z ołowiem. Co do prostownika masz podane-parametry jak dla instalacji 12V w pojazdach (napięcie 14,4V) i maksymalny zalecany prąd ładowania 3A (ciekawe, czy ma jakieś zabezpieczenia, czy jakby była rozładowana...
Skoro akumulator po naładowaniu wrócił do żywych to zmierz dokładnie ładowanie w pojeździe...
Witam.Jeździłem kiedyś do VW na kursy.Zalecali przy ładowaniu akumulatora w pojeździe odłączać od niego obydwa zaciski by pod koniec ładowania za wysokie napięcie nie narozrabiało.Pozdrawiam.
Należy kupić ładowarkę, która umożliwia regulację maksymalnego napięcia do 16,5 V. W samochodzie alternator ogranicza napięcie ładowania do 14,4-14,6 V w celu ochrony przed wrzeniem elektrolitu, które rozpoczyna się przy napięciach powyżej 14,8 V. Jednak przy napięciu 14,4 V akumulator osiąga tylko 75-85 procent swojej pojemności. Stałe niedoładowanie...
(at)ledowki nie wiem do czego pijesz, ale nikt (a tym bardziej ja) z Ciebie nie drwi. Uzmysławiam Ci jedynie jak nikłą masz wiedzę na temat akumulatorów oraz ich sposobu ładowania w pojazdach. I popraw wpis!
Jeśli ładowanie jest sprawne to wszystko powinno być OK. Pokrowca na akumulator nie kupuj, bo i tak to nic nie da - po nocy akumulator będzie tak samo zimny jak reszta pojazdu.
Witam. Przesuszony akumulator może mieć zdeformowane płyty. Z pewnością ma mniejszą pojemność, co objawiać się może m. in. wcześniejszym gazowaniem i co za tym idzie bulgotaniem. Radzę zachować ostrożność przy ładowaniu z prostownika i NIGDY nie odłączać zacisków podczas ładowania i zaraz po nim. Byłem już świadkiem niejednego wybuchu. Skrajnie może...
Zadaniem moim jest zrobić aktywne doładowanie ich w czasie jazdy ! Nie o Priusa ani inne ( Perpetum-mobile ) tu chodzi , tylko po chłopsku - żeby ta ładowarka spełniała rolę alternatora dla akumulatorów bazowych ! Jak alternator w pojazdach spalinowych ! Teraz rozumiem że kolega nie wie ze nie można ładować bateri jednocześnie czerpiąc z nich prąd,...
Witam, w tym roku pierwszy raz w życiu zmuszony byłem wymienić akumulator w mojej astrze, co ważne, wyposażonej w ogrzewanie postojowe pobierające w najgorszym dla akumulatora przypadku ok 12A przez 30 minut. I pierwszy raz w życiu w ciągu jednego tygodnia poszukiwań interesującego mnie akumulatora dobre pięć razy usłyszałem, że "większy niż w katalogu...
Jak głęboko będzie rozładowywany akumulator. Jaki długi postój przewidujesz, czy razem z samochodem czy osobno itd. To ważne rzeczy. Akumulator nie będzie głęboko rozładowywany ale będzie rzadko używany. Po prostu jest pewien nietypowy pojazd, który będzie przewożony na przyczepie i na czas przewożenia chcę żeby była możliwość doładowania akumulatora...
Także wykluczam wadliwość regulatora napięcia. Zle robisz ze go wykluczasz bo kolega moze miec racje ;-) Mam dobrego mechanika, kieruję się do niego od lat. Na mechanice moze sie dobrze zna ale w tym samochodzie bez Lexii nic nie zdiagnozuje sensownego. Lexia jest w stanie zdiagnozowac Twoj pojazd prawidlowo , uniwersalne skanery nie widza wszyskiego.
Naładują się. Eneloop bardzo nie lubią głębokiego rozładowania i szybko się później rozładowują oraz tracą pojemność. Można je szybko ładować, ale wtedy napięcie końcowe jest wyższe i trzeba pilnować temperaturę, napięcie, czas lub chociaż dwie z tych wartości. Akumulatory są z zaworami bezpieczeństwa, więc przegrzane nie wybuchną, ale stracą wodę z...
Dziękuję za odpowiedzi. Zapomniałem dodać, że będzie to mój pierwszy prostownik i chcę przeznaczyć na niego nie więcej jak 200 zł. Mam zamiar nim ładować Akumulatory do pojazdów (ciężarówki, samochody osobowe, motocykle) i innych urządzeń, np. akumulator ALARMTEC BP 7-12 (jak będzie taka możliwość). Na tym forum kiedyś znalazłem polecany model ładowarki...
Oprócz regulacji Prądu ładowania (1 / 2) użytkownik dysponuje przełącznikiem odpowiadającym za wybór ładowania lub rozruchu oraz dodatkowym przełącznikiem który określa, czy prostownik jest podpięty bezpośrednio do akumulatora, czy dodatkowego złącza plusowego wyprowadzonego pod maskę pojazdu (Dostępne w nowszych pojazdach, gdzie akumulator jest zabudowany,...
U mnie nie ma stabilizatora napięcia. Co to jest? W samochodzie cc 700 alternator ma wbudowany regulator napięcia, w związku z czym podłączasz go tak: B+ bezpośrednio do akumulatora, D+ przez kontrolkę ładowania, do zasilania po stacyjce. Masa pojazdu na obudowę alternatora. I ma działać. Jakie obroty uzyskujesz na alternatorze? Jaką masz przekładnię...
Firma Banner zaleca ładować tradycyjne akumulatory poza pojazdem przy napięciu ładowania 16 V przez 24 godziny. Przez tradycyjne rozumie chyba nie wszystkie z płynnym elektrolitem a "tradycyjne z korkami' skoro wcześniej pisze: Przed rozpoczęciem ładowania akumulatorów należy sprawdzić poziom elektrolitu i w razie potrzeby uzupełnić niedobór wodą destylowaną...
Te moje przejażdżki tygodniowe mają mieć działanie konserwujące dla silnika, klimatyzacji, zawieszenia etc. Dziękuję wszystkim za wyjaśnienia - jestem spokojniejszy. Myślę, że niekoniecznie trzeba jeździć do tydzień, mogą to być znacznie dłuższe postoje, bez szkody dla pojazdu. Jednak trzeba pilnować wtedy akumulatora.
Jesteś do końca pewien tego napięcia? Bo to jest napięcie występujące generalnie w akumulatorach do elektronarzędzi. Jak się zachowuje pojazd po zasileniu go 12V?
Nie ma co kombinować. Kupić prostownik który ma na wyjściu 5-6 Amp , Ładować np. w łazience z wentylacją i nie kombinować. Ładować 10 godz 1/10 pojemności czyli ok 6 A . i na pewno się nie zatrujesz. Inna sprawa sprawdź ładowanie instalację i akumulator pojazdu. Jak wszystko gra akumulator naładowany powinien odpalić auto po 30 dniach bez jazdy.
W takich pojazdach zazwyczaj światła są zasilane napięciem zmiennym, regulator tylko ogranicza jego wartość tak aby nie paliły się żarówki. Akumulator jest ładowany małym prądem przez diodę 1A w regulatorze
Witam, W punkcie 4 na stronie: http://www.mototechnika.republika.pl/pli... jest dokładnie opisane jak wpływa temperatura na parametry akumulatora. Poza tym akumulatory są przecież ładowane przy tak niskich temperaturach w czasie pracy pojazdu i nic się nie dzieje (nie wybucha, itp.).
Ja po wymontowaniu alternatora z pojazdu,biorę go na stanowisko do badania pod obciążeniem.Test taki wyklucza usterki w instalacji pojazdu,akumulatora,...Może ten alternator jest sprawny.Ileż to roboty przetestować go na stole probierczym.To trwa ok.5min.
W samochodach z systemem Start-Stop mogą być akumulatory EFB (z płynnym elektrolitem) lub AGM (elektrolit uwięziony w matach szklanych). Sam akumulator w EFB możemy ładować napięciem do 16V, w AGM napięciem 14,7-14,9V. W systemach Start-Stop już spotykałem się z tym, że pojazd ładował napięciem nawet 15,3V. Jeżeli w pojeździe mamy EFB i chcemy ładować...
Nie chodzi o zepsucie aku., lecz o bezpieczeństwo. Dlatego (-) podłącza się do karoserii lub silnika , aby uniknąć iskrzenia przy aku. i wybuchu. Najpierw (+)do aku., następnie (-) na nie malowaną część silnika. Tak samo powinno łączyć się przewody rozruchowe. Szczególnie rozruchowe - gdy aku. są nabuzowane wodorem. Odłączanie - najpierw (-) Oczywiście...
Ty piszesz o jakichś prądnicach, które maja ładować jakieś dodatkowe akumulatory. To nie ja napisałem, lecz Ty sam w poście #23.
W zasadzie można do tego wykorzystać przetwornicę mocy kilku kW. Prąd minimalny 20A, maksymalny gruby 160-200A. Tylko, jedna mała skucha i będzie po przetwornicy. Przy większej ilości skuch może być po akumulatorowni/garażu. Słownictwo dopasowałem do poziomu pytającego. Ile grubych amperów może pobrać akumulator? Chwilę po rozruchu silnika natężenie...
Pytanko do was, jest jakakolwiek możliwość ładowania takiego Powerboxa w samochodzie za pomocą gniazdka zapalniczki? W samochodzie z instalacją 12 woltową, takie akumulatory możesz ładować bezpośrednio z instalacji elektrycznej pojazdu (np. przez wspomniane gniazdo zapalniczki). Napięcie ładowania w instalacji samochodu jest zgodne z wymaganiami tych...
Rezystancja akurat jest przez tester mierzona, nie szacowana... co prawda metodą dynamiczną, ale jednak mierzona (i o dziwo jest to pomiar 4-ro przewodowy). To prąd rozruchowy jest szacowany (na jej podstawie). 14,7V to maksymalne dopuszczalne napięcie w instalacji samochodu. Dla akumulatorów bezobsługowych nie podaje się warunków ładowania poza pojazdem,...
nocke996 kombinujesz doskonale (akumulator zasila silnik elektryczny napędzający pojazd a przy okazji alternator , który ładuje akumulator...) , jesteś o krok od perpetum mobile, kombinuj dalej...a co masz z fizyki w szkole?
Oryginał był w aucie 9 lat. Ale, ale jakiej marki i pewnie w nowym pojeździe z nowym sprawnym układem ładowania do niego dostosowanym przez producenta. Czy przy wymianie akumulatora wzięte zostały parametry ładowania akumulatora i zweryfikowane z tymi rzeczywistymi występującymi w pojeździe? Przez 9 lat wiele mogło się wydarzyć z układem ładowania,...
Witajcie. Poszukuję informacji na temat bezprzewodowego przesyłu energii a mianowicie układów wykorzystujących ową technikę wraz z ich opisem. Interesują mnie urządzenia np laptop, szczoteczka elektryczna, rozrusznik serca, dron czy ładowanie akumulatorów w pojazdach elektrycznych. Za wszelką pomoc dziękuje.
To jak będzie wiadomo napisz Bez względu co w nich się popsuło,czy to będzie regulator,czy dioda,czy mostek,czy jakaś inna elektryczna rzecz w środku alternatora to jest fakt że coś w pojeździe wpływa na to że po paru dniach alternator przestaje ładować. Myślałem że ktoś naprowadzi mnie na ścieżkę gdzie szukać przyczyny zanim wymienię kolejny alternator....
skorp napisał: skoro instalacja ma być niezależna to niby dlaczego nie można się podłączyć do jednego akumulatora. W czym problem? Nie było komputerów, przetwornic i kierowcy sobie radzili. "Elektrycznie" pobór 12V z jednego akumulatora jest " logicznie prawidłowy". Problemem jest ładowanie tych akumulatorów. Jeden akumulator- "dolny" - od strony MASY,...
Zielsko rośnie tam od wielu lat, nikt tego nie kosił, nie tykał, wygląda jak typowa łąka 😉 Koszenie dwa razy w miesiącu myślę, że będzie wystarczające, na ten moment. Chodzi na czas obecny głównie o to by przestało wyglądać jak wspomniana łąka. Teren na razie nie służy niczemu, raz na długi czas parkuje na nim kilka pojazdów. W przyszłości ma na nim...
A do ograniczenia prądu czego użyjesz? Rozumiem że akumulatory będziesz ładował poza pojazdem ciągle nadzorując i dolewając wody destylowanej. O przekroczeniu napięć nie wspomnę.
to jest normalnie prostownik na 12V, nie mam pojęcia czemu na klemach jest 6V... Albo masz uszkodzoną diodę prostowniczą lub odłączoną połówkę uzwojenia w prostowniku jeśli masz trafo z odczepem środkowym. Albo woltomierz pokazuje napięcie średnie. A w prostowniku jest ono pulsujące. Gdybyś podłączył kondensator do wyjścia prostownika o pojemności...
Przecież musisz czymś uruchamiać silnik, więc potrzebny jest rozrusznik, a jak rozrusznik, to akumulator, więc i ładowanie się przyda. To tak w skrócie.
No i co najważniejsze 100% sprawne ładowanie i brak upływu prądu w czasie postoju pojazdu. Bo żaden akumulator tego nie przetrzyma, mały czy duży każdy w końcu padnie.
Dzień dobry, mam pytanie. Używam pojazdu zbudowanego na bazie starego melexa. Napięcie instalacji 36V. Do tej pory używałem akumulatorów Trojan do zasilania. Pojazdu używam w lesie, więc wymagania na prąd zasilający są pewnie większe niż po asfalcie. Ostatnio przyciągnęły moją uwagę pakiety oparte na LiFePO4, które wydają się być atrakcyjne cenowo (np....
https://obrazki.elektroda.pl/3291005100_... Na świecie, jak i w Polsce, dużo mówi się o samochodach elektrycznych i ich coraz większym udziale w rynku. To co jest najbardziej ekscytujące we wszelkich nowych pojazdach jest zwiększanie zasięgu - obecnie jest to około 300..450 kilometrów, co pozwala tym pojazdom realnie konkurować z samochodami...
A co to za pojazd? Bo normalnego samochodu nie da się odpalić z akumulatorem rozładowanym do 2V. Trzeba użyć np. kabli rozruchowych albo prostownika z taką funkcją. A wtedy napięcie w instalacji wzrośnie do okolic tych 12V więc będzie możliwość wzbudzenia alternatora.
W sumie taki rodzaj ładowania mamy w pojazdach , ładujemy akumulator powiedzmy pewien czas w czasie jazdy a potem akumulator sobie odpoczywa i tak cały czas może to nie jest zły pomysł aż kusi mnie wypróbować bo sezon motocyklowy za nami a 3 akumulatory będą czekać na wiosnę.
Tak jak wspomniałem, może być opcja doładowywania akumulatorów za pomocą silnika spalinowego i tak jak mówisz chyba byłaby to najrozsądniejsza opcja. To Ty musisz wiedzieć, czego chcesz i jak ma to działać. projekt napędu hybrydowego Nie nazwałbym tego hybrydą, tylko napędem elektrycznym. odpada opcja z konstrukcją trzykołową To będziesz miał dość...
gdyby akumulator nie był bezpośrednio narażony na kontakt z temperaturą komory silnika (jedna skrajna cela) I to jest (i jak widać nie tylko w/g mnie ) prawda. Rzeczywiście umieszczanie akumulatora przez producenta pojazdu w takim a nie innym miejscu - jest nieporozumieniem.
I wszystko się zgadza ale dotyczy akumulatorów ołowiowych starej generacji i nie ma nic wspólnego z nowymi technologiami Nie ma nić wspólnego ? :D Przeoczyłem jakąś rewolucje ? Oczywiście - hybrydy ołowiowo - wapniowe czy z dodatkiem antymonu, oraz "podgatunek" akumulatory bezobsługowe. Mniejsze samorozładowanie i brak konieczności uzupełniania poziomu...
Dzień dobry. Pytanie o ładowanie akumulatora. Mam akumulator EFB i ładowarkę z mikroprocesorem. Powiedzcie mi jak doładować akumulator w mondeo mk5 2016r. Czy ładować podpięty do samochodu czy nie? Druga sprawa to co wybrać na ładowarce tzn AGM czy inny typ oraz jakie napięcie? Zawsze ładowałem standardowe akumulatory i na trybie auto. W żadnym poprzednim...
Kolego sam twierdzisz, że silnik gaśnie podczas włączania większego obciążenia odbiornikami prądu np. światłami drogowymi. Do ręki odpowiedni przyrząd (miernik) i zbadaj, czy alternator właściwie ładuje akumulator. "Masa" pojazdu do sprawdzenia tj. minus akumulatora a nadwozie - nie może być korozji, soli i śniedzi na stykach.
Bo właśnie regulator napięcia jest od tego aby trzymać je w wartości potrzebnej do ładowania akumulatora i pracy pojazdu bez względu na obroty silnika.
Wybierz z regulacją zakresu ładowania-A, regulacja voltów nie odgrywa tutaj roli chyba ,że chcesz ładować akumulatory 6V gdzie jest w pojazdach są nie spotykane,w starszych motocyklach.Zakres do 7A będzie wystarczający w Twoim wypadku
Nie bardzo kumam czym się różni zwykły od EFB. Czy EFB to to samo co AGM? Ano konstrukcją a zatem własnościami. Nawiasem mówiąc konstrukcje EFB to są takie jakie winny być wszystkie akumulatory standardowe. A to co jest obecnie oferowane jako standard to raczej odpady. Przyczyna oczywiście w bezgranicznej oszczędności, która w sumie nie jest oszczędnością....
To skad napiecie 13v na alternatorze???? Przeczytaj dokladnie, bo sie osmieszasz. Akumulator rozruchu i komfortu, sa ładowane równocześnie, z tym że komfortu bezpośrednio z alternatora (jednego, jedynego !), a rozruchowy poprzez przekaźniki, i tak być musi. Jest na nim napięcie prawidłowe. Skoro mierzył pewnie na biegunach akumulatora, a nie względem...
pojazd akumulator pojazd gokart akumulator zabezpieczenie pojazd akumulator
podnośniki hydrauliczny kabel monitor 120hz szukanie stacji radiowych
moduł komfort termet jakie kolumny aktywne
Kolejność mocowania zacisków fazowych w rozdzielnicy elektrycznej Błąd E40 w maszynach Komatsu i urządzeniach domowych