Proponuję zmierzyć napięcie w oprawce w czasie pracy silnika. Może być jakaś pomyłka w poprowadzonej instalacji i magneto ładuje tam zawyżone napięcie.
Przydałby się schemat lub choćby jego fragment obejmujący prądnicę i układ ładowania. Bez niego trudno oceniać sytuację i coś doradzać. Tak na szybko. Sprawdź czy nie masz zwarcia/przerwy w instalacji. Stan złączek. Przetarte/przygniecione kable itp. Co z aku. Może on odchodzi w kierunku szrotu... Dodatkowo napisz czym (rodzaj miernika, zakresy pomiarowe),...
Niebieski od elektrozaworu do plusa po stacyjce. Czarny to pewnie nie wyprostowane ładowanie do lamp, chyba, że nie idzie do magneta, tylko do cewki, wtedy to jest gaszenie (zwarciem do masy). Czerwony do plusa akumulatora (ładowanie) (trzeba sprawdzić, czy na zgaszonym silniku iskrzy jak się podłącza -, nie powinno, a jak iskrzy, to trzeba przez diodę...
Rozrusznik jest stale zazębiony z silnikiem? Aż niemożliwe... Były takie rozwiązania w połowie XXw., nazywało się to dynastarter ale to już przeszłość. Żaden typowy rozrusznik nie wytrzyma pracy jako prądnica, tam nie ma łożysk kulkowych tylko panewki ślizgowe, które zatrą się po paru minutach. Ładowanie w takich wynalazkach jest z cewki magneta.
A masz pomysł jak zamontować? Do zębatki kopki raczej się nie podłączysz, bo przełożenie za duże. Poza tym nie bardzo jest miejsce na sam rozrusznik. Akumulator nie nadąży się ładować - magneto nie zostało zaprojektowane do takich poborów mocy. Raczej nie widzę szans. pzdr
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
Przyślij takiego jednego to zobaczę u siebie w µtorrencie.
Mam jeszcze pytanie z którego wychodacego kabla można zrobić ładowanie z magneta? Bo został tam tylko moduł i regulator a ja chce zrobic swiatła ale nie wiem do czego podpiac Myśle ze jest to kabel zielony który jest przetopiony ponieważ idzie do zasilania modułu i cewki
Witam, posiadam traktorek z silnikiem Briggs 15,5 i mam problem z ładowaniem, wymieniłem regulator i alternator, wyczyściłem magneto papierem i dalej to samo – świeci kontrolka od ładowania. Gdzie szukać dalej problemu? Pozdrawiam
Witaj, Do ładowania aku ? Mostek Graetza i np. coś takiego.
Czy wie ktoś ile powinno być volt na zółtym oraz białym kablu są to kable od zasilania świateł i ładowania z magneta z silnika gy6
Tak jest w zapłonie CDI, jest ładowany kondensator z magneta,a owo daje tym większe napięcie im wyższe ma obroty. Zapłony klasyczne, akumulatorowe są zapłonami stałoenergetycznymi, i iskra nawet przy małych obrotach jest silna.
Trzeba ustawić głowicę dysku...był specjalny program wczytywany z cartridge'a albo dyskietki (do tego śrubokręcik). Ogółem należało tak kręcić śrubką głowicy by rozrzut kropek był jak najmniejszy (F7 bodajże przy cartridge powinno ładować program ustawiania głowicy..ale mogę się mylić).
Może być rozładowany akumulator i brak ładowania. Szukaj na forum było kilka przypadków jak twój, znajdziesz na pewno wyjaśnienie jak sprawdzić magneto itd. nie ma sensu przepisywać. Najprościej to naładuj akumulator, podłącz i zobacz co się dzieje, odpal i sprawdź ładowanie miernikiem. W razie czego, potem będziemy się martwić dalej.
Z uwagi na liczbe magnesów nie moge zrobić 12 pól magnesowych ale wydaje mi się że to nie tędy droga. idealnym rozwiązaniem byłoby dorwać identyczne koło i porobić pomiary. ale skąd wziąść ?????? MOŻESZ zrobić 12 biegunów na wirniku - masz nawet za dużo neodymów - odrzuć 4 i 12 sztuk rozmieść symetrycznie. Zbuduj wirnik z 12 biegunami N S N S N S N...
Witam. Czy można zrobić mostek prostowniczy z różnych diod czy wszystkie muszą być takie same? Jaki mostek potrzebował bym aby ładować akumulator 7.2V 2000mAh z magneta 6v 30w ? Wystarczył by do tego taki układ magneto -> mostek prostowniczy -> akumulator czy muszę podpiąć jeszcze coś ? Sorry jak coś pokręciłem jestem zielony.
Istnieje możliwość przerobienia instalacji tego skutera w ten sposób, by cewki oświetleniowe ,,magneta", także ładowały akumulator, a z niego zasilane zostaną wszystkie odbiorniki, włącznie z połączonymi razem światłem długim i mijania.
Ten 12V akumulator będzie już naładowany, tylko chodzi o to by 6V doładowywał 12V. Koleś tak zrobił w romecie, magneta ładowała 6V a on 12V. Podobno to działało. Przecież akumulator woltowy nie byłby używany non stop, tylko na przykład w nocy by zasilał światła lub coś innego.
Cewki zapłonowe, wytwarzają iskrę... w Romecie jest magneto które daje ok 6V. ale nie nadaje się raczej do ładowania jakiegokolwiek akumulatora... Daje napięcie na cewkę (świeca) oraz na lampę przód i tył, nic więcej... Sorry za pomyłkę !
Problem rozwiązałem, Ciekawe jaki problem, bo cały ten post jest bzdurą. Prad zmienny wystepuje tylko na wyjsciu alternatora inaczej magneta.
Witam Ja już to przerabiałem w Ogarze tylko chciałem wywalić całkiem magneto i się udało. Sama krzywka z magneta akuś żelowy cewka (np z malucha) i wchodził na obroty jak błyskawica tylko nie miałem ładowania bo niebyło magneta. Prostownik do ładowania www.elektroda.pl/rtvforum/topic159337.ht...
Co do ładowania akumulatora to hmmmm... nie spotkałem się z alternatorem w quadzie nigdy. Ale musi być czymś jednak ładowany bo by pewnie raz odpalił i tyle i nigdy więcej. Na pewno jakieś ładowanie musi mieć. Zapewne rozwiazanie jak w motocyklu - "magneto" - cewki, koło magnesowe. A dla zabezpieczenia (dla spokoju ducha) bezpiecznik mogę zamontować?...
mysle ze rozwiązanie z motoroweru simson bedzie odpowiednie gdzies na tym forum opisywałem i zamieszczałem schematy takich regulatorów PS HHmmmm pogoda na latanie sie zbliza co ??? poniżej najprostrze z możliwych rozwiązań w zależnosci od typu magneta ( wyprowadzone na zewnątrz oba lub tylko jeden zacisk cewki ładowania) możemy zastosować lub nie mostek...
Osobiście uważam, że takie zasilanie świateł to nieporozumienie aczkolwiek popularne rozwiązanie w konstrukcjach tanich lub wiekowych. Jeśli pojazd posiada akumulator lepiej moim zdaniem przerobić całą instalację tak, żeby wykorzystać pełną moc magneta na ładowanie akumulatora i zasilanie zeń wszystkich odbiorników. Jeśli natomiast autor chce załatwić...
Kiedy podłączyłem miernik cęgowy na plusie aku na wolnych obrotach pokazywał -1A a po dodaniu gazu wartość rosła do +3A. Czyli na wolnych obrotach brak ładowania i jest pobierany 1A z akumulatora .Tak wcześniej był iskrownik (Magneto)
Iskrownika w sensie technicznym tam nie ma. Ale tak, taka może być pierwotna przyczyna usterki. Szwagier wraca dopiero w przyszłym tygodniu (kierowca zawodowy) i być może dopiero wtedy uda mi się zrobić pomiary na sprawnym. Możesz zdjąć osłonę i pokazać Swoje magneto? Trochę demontażu to będzie wymagać. Dla wszystkiego, zmierz napięcia AC z magneta...
No tak, takie schematy i więcej opisów modułów znajdziesz na forum. Pozostaje dopasować moduł do posiadanego magneta i zapłon załatwiony. W sumie nie powinno być trudno. Więcej zabawy będziesz mieć z oświetleniem i ładowanie, bo to jest inaczej zorganizowane w charcie i w chińskich motorowerach/skuterach.
Witam. Mam taki samochód, Ligier optima, to jest z silnikiem motoru, o pojemności 49 ccm. Założyłem mu większe żarówki 60-55. a przedtem byli 40-45 wat . Problem mam z ładowaniem, magneto nie nadąża naładować akumulatora. Chcę założyć do niego jakiś alternator ale nie wiem jaki dać, żeby silnika nie zajechać ... czekam na jakieś odpowiedzi.
Po wielu latach, możliwe 90 lat, uruchamiam magneto-prądnicę od motocykla NSU 501T. Nie działa, brak iskry i brak ładowania. Pomierzyłem uzwojenia magneto jest 9R i 9,2K , uzwojenie prądnicy ma 3,5R i 7R. Próba na stole i napęd wiertarką ujawnia brak iskry i ładowania. Przypuszczam , że trzeba uzdrowić magnesy. Proszę o podpowiedź jak to zrobić, lub...
Tak samo na zapalonym jak wcisnę przycisk rozrusznika to nie słychać żeby się kręcił Brawo! Jeszcze cały ten rozrusznik ? :cry: Prawdopodobnie przebite diody w regulatorze napięcia i oberwana masa akumulatora. W takim przypadku bez pracy silnika obwód zamyka się przez zwarte diody i uzwojenie alternatora (magneta).
ja bym podłączył ten regulator tak: 15/54 -> plus po stacyjce (na schemacie też plus po stacyjce masz tak opisany) M - magneto -> do prądnicy (jak na schemacie) R -> najprawdopodobniej do kontrolki ładowania (w liczniku) ale nie lepiej tam założyć alternator ze 105/120/Favoritki/Felicji ??? prądnica to straszne beznadziejstwo, to ledwo co ładuje,...
impulsator to niebieski, czerwony to zasilanie cewki reszta przewodów z magneta nie ma nic do zapłonu Z opisu twojego wynika że zasilanie masz impulsator dobry tylko moduł nie steruje cewką
Ok, wszystko rozumiem. A teraz mam pytanie odnośnie tego jak stworzyć prostownik, który ładowałby akumulator ten który mam w motorze poprzez magneto, bo aktualnie nie mam tego układu i mi nie ładuje.
Witam, Borykam się z problemem ładowania w zipp pro gt 50. Sprawa wygląda tak, że motorze posiada dwie h4 w lampach. Jak go zakupiłem miał zamontowane zwykłe h4 z samochodu 55/60W. Pomyślałem, że przez to rozładowuje akumulator (za słabe ładowanie). Zamontowałem 30/30W było ciut lepiej ale dalej brakowało mocy ładowania. Zacząłem sprawdzać magneto,...
Pliki ściągnięte z internetu zazwyczaj same w sobie są w porządku. Zawsze jednak możesz upewnić się wrzucając je do jakiegoś emulatiora C64. Kluczowe jest właściwe dobranie głośności nagrywania by nie była ona zbyt duża lub zbyt niska. Najlepiej jest robić to metodą prób i błędów. W urządzeniu którym nagrywasz ważna jest stabilność obrotów i ich prędkość...
Witajcie. Możliwe, że temat był już poruszany na forum, ale zanim się doszukam, to szybciej założę nowy. Wpadłem na pewien pomysł. Mianowicie chciałem zrobić prostą prądnicę do roweru na zasadzie - cewka na widelcu i magnesy neodymowe na szprychach. Podczas jazdy wytwarzałby się jakiś tam prąd, który ładowałby powerbank. Czyli inaczej mówiąc, chcesz...
Tyle samo, nawet moduł zapłonowy pasuje, nie wolno tylko przekładać kół magnetycznych, bo jest delikatna różnica pomiędzy 49 cm a 110 i 125, moduł jest stratny, jeżeli przekroczysz napięcie ładowania, wali na zwarcie nadmiar, cewek jest 7 ładujących i 1 od zapłonu.
Z silnika wychodzi wiązka przewodów, musisz znaleźć biały i żółty kabel i zmierzyć rezystancję między nimi i masą pojazdu. Powinna wynosić maksymalnie kilka omów dla każdego z przewodów, jeżeli na którymś przewodzie jest wyraźna różnica to cewki magneta do wymiany. Jeżeli rezystancja jest porównywalna to regulator napięcia leży.
Witam mówie z góry że jestem tu nowy i proszę po mnie nie "jeździć" :D Chciałbym zrobić układ ładowania akumulatora do motoroweru komar (zasilanie z magneto) który ładował by akumulator 6V okolo 4Ah (proszę też o schemat do instalacji 12V) Prosiłbym o jakiś łatwy i tani układ (schemat) Z góry dziękuje i Pozdrawiam Przeniosłem z "Schematu/instrukcji/artykułu"....
Statory od 2t mają zamocowany impulsator ale kwestia czy go tam zmieścisz. Magneto zmienisz na takie z wypustką a impulsator zamocujesz nawet na płaskowniku. Kwestia wymiarów i przeróbki ładowania. https://obrazki.elektroda.pl/2922918400_... Przy dzwonie to ogranicznik. Ja bym próbował rozebrać moduł.
Po jej przebiciu akumulator ładuje się podczas pracy (masz 14 V), ale po zgaszeniu silnika prąd cofa się przez uzwojenia statora i rozładowuje baterię w ciągu kilku godzin. Brawo Bocie! Od kiedy to akumulator ładuje się prądem zmiennym" z tej prądnicy -magneta ? Może nam to wyjaśnisz? I gdzie tam jest regulator ładowania? (at)lother367 Jeżeli jest...
Jeżeli zastosujesz mostek Gretza to nie ma możliwości aby to nie działało .Pomijam fakt braku regulacji prądu ładowania, ale podejrzewam że wydajność magneta jest nie duża
A jak ręką obracasz magneto to też 3 iskry na jeden obrót? Mogą indukować się silne zakłócenia które z uwagi na uszkodzenie w układzie ładowania są na tyle duże że wyzwalają dodatkowe zapłony co 120° brać się może rozkładu cewek alternatora
W skuterach jest podłączone do wyjścia magneta (prądnicy) ładowania aku. Może być też podpięto do 12 V pojawiających się po odpaleniu ale możesz go spokojnie nie podłączać bo on ma tylko ułatwiać rozruch. Jak nie ma z tym problemu to bym nie podłączał.
Napięcie za małe, więc to nie wina regulatora. Ciężko "zmierzyć" magneto w warunkach domowych, nowe lekko ponad 50zł. Twoje pomiary wskazują na to że strator jest ok. Więc wychodzi że coś z niedopasowaniem, lub samym magneto.
Rozumiem że nie ma tam alternatora ze wzbudzeniem zewnętrznym tylko magneto? Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Układ ładuje aku 12V do napięcia ok 14.4V. Zasilanie modułu zapłonowego bezpośrednio ze stabilizatora uważam za...
Witam mam problem po wymianie magneta nie mam swiateł mijania wszystko inne działa a światła mijania świeca jak świeczka ładowanie jest sprawne i skuter jeździ normalnie ale nie wiem co że swiatłami proszę o pomoc
Witam,potrzebuję pomocy.Posiadam skuter Suzuki Katana prod.Hiszpańskiej na tabliczce pisze AA chłodzona powietrzem ,mam problem z ładowaniem aku.po prostu nie ładuję,pokazuje mi ładowanie ok.6V co może być przyczyną?Magneto wyczyściłem,iskra jest.Proszę o pomoc z góry dziękuje.
2 żółte w kostce - cewka ładowania iskrownika czarny/żółty - masa biały/czerwony - ładowanie prosto do akumulatora (z pominięciem stacyjki) brązowy - do stacyjki, do styku na którym jest "+" po włączeniu stacyjki na "ON" Tak to powinno być podpięte do odpowiedniej instalacji. Ale jeżeli masz instalacje bez reglera za to z diodami, to najprawdopodobniej...
Witam mam skuterka zipp triad 2, przez zimę coś mu odbiło bo światła 2x 12v 35w ledwie się żarzą a akumulator wydaje się nie ładować (wymieniony na nowy). Proszę o pomoc w odnalezieniu usterki. ... czy samo z siebie mogło paść magneto?
Wiem które kable idą z magneta 3 żółte ładowania i zasilania świateł i jeden czarny z żółtym paskiem odloczone oba
Za dużo kombinacji. Są hybrydowe cewki CDI zawierające w sobie wszystko (mikroprocesor,kondensator, tyrystor, cewke WN )i zasilane z tej samej, co sterująca cewki. Posiadają dwa piny. Wystarczy wyjąć starą cewke z magneta, założyć nową do takiego CDI, cewkę ogyginalną ładowania także wywalić, dać w to miejsce oryginalną WSK oświetleniową - bedą trzy...
Oryginalny yamaha zamiennika to był nie ładował, zmieniałem ze względu na magneto ponieważ oderwała mi się szpilka od napędu pompy wody i ścięła trochę punkt na magnacie i pojawia się tu następne pytanie czy w momencie gdy magneto robiło zwarcie z impulsatorem mogło się coś uszkodzić ponieważ punkt na magnacie stykal się z impulsatorem. Mogę dodać jeszcze...
Problem rozwiązany, a przynajmniej znam przyczynę problemu. Internet który otrzymałem jest internetem darmowym i dostawca stawia warunki. Jednym z nich jest zakaz grania w gry internetowe oraz wysyłanie/pobieranie plików przez torrenty. Tak więc te "funkcje" ów dostawca zablokował :/ , drań. Dziękuje wszystkim za chęć pomocy. Temat do zamknięcia.
Bardzo często w tych chinskich ,,pojazdach" energetyczny bilans w instalacji elektrycznej jest ujemny. Oznacza to, że moc prądnicy jest zbyt mała, by zasilić wszystkie odbiorniki i jeszcze doładować akumulator. Bierze sie to z tego, że dany silnik, ze standardowym alternatorem (magnetem) jest montowany raz w układzie, gdzie światła główne sa zasilane...
Od początku, zawór ssący 0,05 zawór wydechowy 0,08 Nadal nic nie wiem, o tej wiązce co wychodzi z silnika z tej kostki obok lewarka zmiany biegów. Czujnik biegów, jeżeli masz wskaźnik biegów to można go podłączyć, jeżeli nie podłączysz to nic się nie stanie, w sensie silnik normalnie uruchomisz. Czujnik zwiera poszczególne kable do masy. W silniku masz...
witam. Jak podłączyć kontrolkę ładowania (żarówka) do elektronicznego regulatora ładowania (WMCN00173) w ROMET ZETKA 50. Instalacja 12v, magneto, cztery cewki.
Niedawno ktoś pytał o to samo w motocyklu CZ 175. Odpowiedź będzie taka sama. Sprawdzić trzeba układ ładowania, czyli prądnicę i regulator lub magneto i prostownik, lub alternator, którego raczej nie ma w tanich wyrobach z dalekiego wschodu. Sprawdź połączenia pomiędzy prądnicą a prostownikiem czy baterią akumulatorów. Jeżeli jest kontrolka ładowania...
Ja nie pisałem o odłączeniu magneta od masy tylko o odłączeniu cewki od magneta, tak abyś miał wyprowadzone obydwa końce cewki. I to do mostka, co też zrobiłeś, mimo że się nie zrozumieliśmy. może lepiej byłoby naładować aku ładowarką i dopiero wtedy sprawdzić jakie jest napięcie ładowania? Tak zrób. Będziesz wtedy szybciej wiedział czy taki układ ładowania...
Z czego tam światła drogowe są zasilane ? Z osobnej cewki ,,magneta"- statora ?
Jakie tam te cewki są to nie wiem bo tam nie zaglądałem pod magneto. I jak ten regulator tam podłączyć?
Witam serdecznie . Kierunkowskazy w Simsonie działają po akumulatorze tj akumulator daje napięcie na przerywacz i żarówki lamp. Akumulator ładowany jest z cewki Magneto przez układ elektronicznego regulatora i styki stacyjki . Najczęściej problem tkwi właśnie w stacyjce . Ale niczego nie wykluczam , potrzebuje więcej danych np. jakie napięcie wuyhodzi...
oki. Pomierz przed regulatorem napięcia, napięcie przemienne, czy wychodzi z magneta, prawdopodobnie 3 fazy.
Nie będziesz miał ładowania 12V aku gdy Twoje magneto "oferuje" 6V... do ładowania 12 potrzeba ok14,5V, wbij na www.ojs.republika.pl może Ci się coś z tamtąd przyda :) co prawda stronka jest robiona pod ogara 200 ale po odpowiednich przeróbkach da się zastosować porady tam zamieszczone do ogara 205. Pozdro, ojs
Nie za bardzo sie na tym az tak dobrze znam ale sprawdziłem jaki prąd dochodzi do wtyczki ze światła z przodu i jest tam ok. 3V. Potem sprawdziłem jakie ma ładowanie na odpalonym skuterze i wyszło mi 3,70V po dodaniu gazu nic sie nie zmieniło. Na wyłączonym silniku jest ok 8V czyli po odpaleniu ładowanie spada i to o dużo. Myślałem nad całym magneto...
am mam nietypowy problem.. nie mam ladowania ale sprawa wyglada tak kupilem nowy akumulator i jak włozyłem go do skutera pojezdziłem i sie wyładował wiec go naładowałem i poszedłem dalej jezdzic ale po 30 min aku znowu sie rozładował. sprawdziłem napiecie miernikiem ładowanie jest ale bardzo małe wzrasta moze 0.2 0.3 v wiec przełozylem stary akumulator...
Akumulator też waży, musiałbyś eksperymentować z LiIon lub LiPo, ale ładowanie w motorze może być problematyczne. Poza tym duża wirująca masa stanowi magazyn energii, wyrównuje pulsację, dłużej się rozpędza i dłużej zatrzymuje. Jeśli żadna firma nie robi tuningowych lekkich magnet, to może poprostu się to nie kalkuluje, nie przelicza na osiągi.
Sprawdź zasilanie modułu z cewek statara (magneta). W wersji AC regulator nie ma wpływu na iskrę (tylko ładowanie i światła)
(at)Domixfs Gotowy to on jest, w sumie z żalem się bym go pozbywał. Muszę się nad tym zastanowić. Cały czas myślę o jakimś wypasionym elektronicznym - DIY na AVR, ale to jeszcze trochę... Jak tak bardzo potrzeba, mogę usiąść i potłumaczyć te artykuły z dragonfly75.com/motorbike edit 1: (at)Gamma_Corvi Jeśli chcesz zamontować akumulator w ten sposób,...
Witam, jak w temacie chodzi o skuter Suzuki ap 50, 1997r. Zacznę od problemu ładowania akumulatora, od zawsze czyli odkąd kupiłem ten skuter miał problem z ładowaniem i trzeba było co miesiąc podładować akumulator. Gdy doszło do tego że co 2 dni bym musiał ładować akumulator bo skuter już nic nie ładował to wyczyściłem magneto (brudu tam było co nie...
Witam Mam problem z ładowaniem w traktorku/kosiarce John Deere silnik B&S, z magneta wychodzi prąd stały 30V-40V, kupiłem już drugi regulator napięcia i jak podłączę regulator to jest 6-10V prądu stałego, jeśli nie przykręcę regulatora do masy to wychodzi jakieś 12-16V, czy jest coś nie tak z masą czy jednak te regulatory są nieodpowiednie?
kupiłem komplet magneto ze statorem, nowy regulator, kompletną głowice, świece, cewkę, ładowanie wróciło, problem z odpalaniem się skończył. Dla potomnych: Szukajcie w miarę dobrej używanej wiązki przerobionej na 6 cewek.
Co do ładowania w takich motocyklach gdzie jest iskrownik (cewka wysokiego napiecia+przerywacz w magneto). Ja obecnie w swojej wsk125 nie stosuje elektronicznego układu zapłonowego - mam tylko zewnętrzną cewkę zapłonową na 6V zamiast iskrownika. Aby mieć silne ładowanie (musi dostarczyć co najmniej 3A ) usunąłem cewkę wysokiego napięcia z magneto -...
2018rok , odkręciłem pokrywę Magneto i wylało się 1/2 szklanki oleju, czy pod kołem jest simmering i czy koło da się zdjąć bez ściągacza?
Witam Mam pytanie. Ostatnio zacząłem interesować się silnikami BLDC i pomyślałem, czy istnieje możliwość zrobienia takiego silnika podczas rozruchu w silniku dwusuwowym. Tzn mamy magneto z magnesami trwałymi i podajemy napięcie na poszczególne cewki w celu ruszenia silnika. A po tym z tych samych cewek zasilane są światła czy ładowanie akumulatora....
No sote w miejscu - po odłączeniu prądnicy od instalacji mierzyłem , białey 20-30V~ - ten ma ładować, żółty 16-17V~ - ten zasila żarówki , ita dalej ,dalej ale gdzie kolorki , może tak -zał.
Co mamy zobaczyć na tym schemacie - miniaturce? Magneto też wymieniłeś?
(at)zaz13 (at)bananvandyk Masy poprawiłem napięcie max 12.11V prąd max 1A ładowania na maksymalnych obrotach . Na światłach tak samo napięcie tylko 8V ~ na maksymalnych obrotach. Magneto i startor chyba odpada bo napięcie na wtyczce z startora są w porządku. Nie mam obrotomierza wiec ciężko stwierdzić 2 tys obrotów
Co z tym ładowaniem, jest czy nie?
Zamieszczam schemat regulatora napięcia ładowania akumulatora skutera MACAL Regulator ten pełni 2 funkcje 1 - stabilizacja napięcia ładowania akumulatora 2 - stabilizacja napięcia zasilania żarówek reflektora świateł mijania oraz drogowych regulator wykorzystuje 2 cewki magneta cewka ładowania oraz cewka stabilizacji napięcia zasilania świateł układ...
Tak wygląda stator, który chce przerobić. Według mnie jest miejsce, żeby trochę zwojów dowinąć do cewki ładowania, tak, aby cewka nie dotykała magneta i podstawy. Jeśli dowinięte zostanie więcej zwojów, napięcie docierające do modułu z cewki ładowania będzie wyższe przy niższych obrotach. Jeśli tak, to czy kondensator w module wytrzyma? Posiadam aktualnie...
Raczej warto by przerobić instalacje tego skutra w całości na akumulatorową 12 VDC A w jakim sensie? Jeśli o same przeprowadzenie wiązki od świateł do włącznika i potem do zasilania z akumulatora to dam sobie radę, ale czy akumulator (4Ah) będzie się wtedy ładował ? Bo jeśli chodzi o wymianę statora, magneta itp to mi fundusze na to nie pozwolą. Dodano...
Nie zmieniałem magneta, jest takie jakie było. Cewki 6v były masowe, a 12v bez masowe.
Winą może być też słaby akumulator, skoro iskra ginie ci po kręceniu rozrusznikiem, zobacz czy masz ładowanie. Zasilanie cdi w chińskich 4t leci z magneto a nie z akumulatora.
Magneto jest oryginalne a cewka od ładowania jest sprawna bo ładowanie akumulatora mam... tylko z tymi cholernymi światłami problem... nie mam pojęcia od czego to może się spalać... może to regulator napięcia... a żarówka którą mam jest w tym motorze od początku (H4 55W bodajże)
Może magneto papa? To by wiele tłumaczyło...
witam i z góry przepraszam że wtrącam się w temat ale już nigdzie nie mogę uzyskać pomocy mam tego skutera i od 2 lat wielki problem z elektryką od czasu gdy rozleciała się cewka na iskrowniku przestał ładować akumulator tak mi się wydawało więc kupiłem nowy iskrownik magneto regulator napięcia i dalej to samo światła bez akumulatora ledwo świeciły,więc...
Pisałeś, że chcesz bez instalacji, czyli zrozumiałem, że bez zasilania. Wtedy przeróbka na CDI zasilane z cewek magneta. Ale powtarzam, to podstawowe chińskie nie będzie specjalne. Możesz podłączyć akumulator, ale wtedy pozostaniesz przy zapłonie bateryjnym, który będzie działać tak długo, jak długo będzie prąd w akumulatorze. Jak się zacznie kończyć,...
To raczej na ładowanie wałka magnet. wyglada, albo jesrt tam brudno, albo sie złamała to sprężynka i kikucik trze o blaszke kontaktową z mizernym skutkiem styku.
Z magneta wychodzi 5 przewodów: niebieski łączy się ze stykiem 3 modułu zapłonowego, czerwony ze stykiem 14 modułu; zacisk 31 modułu brązowym przewodem do masy skutera, styk 15 modułu ze stykiem 15 cewki zapłonowej, a drugi zacisk cewki do masy. Styk 2 modułu przewodem brązowo-białym do stacyjki. Masz już iskrę i gaszenie silnika. Teraz czerwono-biały...
NOwy stator uszkodzony tez może być miałem kilkukrotnie że winne było magneto w chinczyku czesto w atv110 siadały magneta i nie bylo iskry albo słabe swiatła
że co????? jemu chyba chodzi o stabilizacje napięcia z magneto na 12V (chyba bardziej 14,4 bo wtedy można aku ładować). A jakby miał działać mechaniczny regulator????? chodzi ci o coś w stylu opornicy???
Jeśli motocykl nie jest fabrycznie wyposażony w lampę przednią, to odpowiednich cewek do jej zasilania nie będzie (bo i po co?). Wtedy nie masz wyjścia, musisz walić bezpośrednio z akumulatora. Tylko dalej pamiętaj że akumulator w takiej sytuacji jest głównie do zasilania zapłonu a to nie wymaga wiele prądu. Więc ładowanie będzie słabe. W rezultacie,...
Chciałbym jeszcze zapytać jakie napięcia występują w skuterach prosto po wyjściu z magneta. U mnie w traktorku bez obciążenia jest około 40V AC.
Ta prądnica to raczej dynamo jak w rowerze. Dioda jest potrzebna by wyprostować prąd i ładować akumulator. Żarówka może być zasilana prądem przemiennym. Alternator od tego wynalazku różni się tym, że zamiast magnesów ma uzwojenie wzbudzenia, czyli elektromagnes. Starsza nazwa prądnicy tego silnika to magneto. W tym wynalazku napięcie prądnicy zależy...
A magneto (koło magnesowe) było wymieniane?
Witam. Kilka lat temu podobny zabieg robiłem w mojej Shl "Gazela" 175ccm. Napięcie zmienne, pochodzące z magneta, zasilające oświetlenie puściłem przez mostek prostowniczy 10A i podłączyłem jako ładowanie akumulatora. W drugim obwodzie wymieniłem selen na mostek 10A. Ten zabieg zdecydowanie poprawił ładowanie akumulatora!. Ale to jeszcze nie koniec...
Obecne od kilku lat na rynku stacyjki są marnymi podróbami. Największym problemem jest mechanizm ustalania wybranej pozycji stacyjki. Z reguły ciężko obrócić kluczykiem i nie ma charakterystycznego kliknięcia zapadki. Mało tego ustalona pozycja zapadki nie odpowiada właściwemu położeniu styków elektrycznych! W zasadzie lepiej naprawić starą, ale oryginalna...
Być może po zdjęciu koła zamachowego iskrownika (magneto) da się dołożyć cewkę ładowania i pewno trzeba poszukać regulatora ładowania. Tak to często jest robione w silnikach zaburtowych. Wydaję się, że część agregatów ma wyjście 12V i nie koniecznie pochodzi ono od głównej prądnicy. Nigdy nie sprawdzałem jak to jest zrobione ale dla innych zastosowań...
magneto stihl magneto napiecie napiąć magneto
chińskie testery akumulatorów astra tylne hamulce bezpiecznik zasilacza komputera
pralka bosch reset serwisowy saeco hd8965
Opinie o lodówkach Logik - jakość i cena Altium Designer DXP - Niewidoczne pady: Rozwiązania