Po rozruchu sprawdź ładowanie
chcesz schemat układu ładowania?
Elektromagnes zasilany jest napięciem D+ z alternatora - czyli blokuje wtedy. Gdy pojawi się ładowanie.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Jesli masz aku ok to są trzy opcje: Masa alternatora Połączenie alternator-akumulator Układ wzbudzenia czyli połączenie alternator-kontrolka ładowania
Tak dosłownie to; ochrona akumulatora, wygodne funkcje chwilowo niedostępne. Wygląda na to , że akumulator się kończy lub słabe ładowanie .
Przyglądnij się płycie zegarów czy czasem nie ma na niej diod prostowniczych przy każdej kontrolce, jeśli są to zestaw wskaźników ma taki "self test" lampek, zgasną dopiero gdy alternator zacznie ładować
Sprawdź ładowanie.
Możesz jedynie sprawdzić jeżeli jest "obsługowy" czy płytki w każdej komorze są zalane, uzupełnić wodą destylowaną jeśli nie. Próbować ładować małym prądem przez długi czas. Niestety może być już po aku..
Sprawdzałem. Pobor prądu na wyłączonym silniku jest w normie . Ile to jest w normie jakie ma ładowanie?
Witam walczę ze swoim mercedesem po odpaleniu auta wyświetla się akumulator i po paru sekundach przestają działać nawiewy akumulator główny i do sbc są ok alternator ładuje
Cudów nie ma jeśli pasek prawidłowo założony (co nie jest w mb takie oczywiste ) to pozostaje alternator. Jesli sprawny alternator ma napęd i tylko pierwsze wzbudzenie to musi ładować.
Witam jak sam napisaleś zbudzenie DF powinno isc przez zarowke, i taki uklad jest poprwny, jesli ona swieci to cos lezy, zacznij od szczotek czy nie sa zawieszone lub po prostu wytarte, potem wirnik i cala reszta, sprawdz lozyska zeby 2x niezagladac, jesli ok to niestety regulator. Gdzies na forum widzialem schemat spr regulatora, potrzebny jest do...
więc sprawdź zasilanie na zacisku 30 gruby przewód ,sprawdź masę alternatora dalej zobaczymy
Turbina ładuje?
A alternatory się uszkadzały czy przestawały ładować? A jak się uszkadzały to co konkretnie w nich padało. To mogło by naprowadzić na genezę problemu.
Z tymi alternatorami valeo jest problem. Zanim wsadza do auta niech sprawdza na stole czy ładuje.
Wymień regulator.
Sprawdż ładowanie.
Ten alternator z Volvo nie pójdzie. Musisz wymienić w nim regulator "na śrubkę" i będzie ładował aż miło. Takie coś : https://allegro.pl/oferta/regulator-alte...
Nigdy tak nie miałem, auto mam kilka lat i żadnych problemów z ładowaniem
Jeśli dobrze kojarzę to pewnie po odpaleniu można to wszystko uruchomić (ładowanie).
Witam ! Sprawdzałeś akumulator i ładowanie ?
Sprawdź czy jest ładowanie.
Rozumiem, ale błąd był przed wymianą regulatora na nowy, a teraz po skasowaniu błędów już się nie wyskakuje ponownie, ale alternator nie ładuje.
Jakie ładowanie? Alternator sprawdzony?
Gdzie akumulator ma być zamontowany. I rozumiem, że ma byc ładowany przez alternator ?
Ładowanie dobre?
Kolego, czytaj dokładnie Sprawdziłem więc czy w ogóle zapali kontrolka od ładowania po podaniu na nią masy od strony alternatora. Owszem pali się. : Winny zatem jest alternator.
Te kontrolki są zazwyczaj zasilone jednym plusem, a sterowane minusami, więc wygląda na brak zasilania, pewnie udało Ci się zrobić przerwę podczas walki z licznikiem.
Mam małe pytanie czy zepsucie się kostki zapłonowe może mieć wpływ na ładowanie akumulatora ?
One tak mają , jakaś chora wizja inzyniera mb zmień regulator na nowy zamiennik. I bedzie ok
mostek wygląda ok, bo w mercedesie regulator jest ze szczotkami i jest duży otwór gdzie wszystko widać, ale mostek to chyba tylko od kontrolki ?, a alternator nie ładuje.
No to ma być na grubym przewodzie
Witam mam pytanie otóż mam mercedesa a klasa a 140 i zauważyłem że bezpośrednio po zapaleniu samochodu nie ma ładowania ,kontrolka ładowania normalnie gaśnie od razu ale ładowanie załącza się po ok 10 sekundach sprawdzone miernikiem ,czy to normalne zjawisko ,może komputer sprawdza systemy i dopiero włącza ładowanie ?
Sprawdź, wymień akumulator. Sprawdź ładowanie akumulatora.
Witam, mój problem z webasto rozpoczął się już miesiąc po zakupie auta - nowego. Rano chcę odpalić ogrzewanie z pilota i widzę napis „fail”. W aucie widzę komunikat „niewystarczająco naładowany akumulator”. Przypomnę, auto nowe posiadające dwa akumulatory i wtedy jeździłem 500 - 1000km tygodniowo. W serwisie rozkładają ręce,...
To co dzieje na rynku aut elektrycznych w tej całej europie to jedna wielka ściema. Jak ktoś sobie poczyta ile jest samochodów w chinach, jakie są ich ceny. Jakie mają ładowarki i czasy ładowania. Mercedes także inna marką produkuje samochody elektryczne, a tutaj w europie dopiero szykuje jakąś premierę elektryka. Tutaj oczywiście cena musi być razy...
Kontrolka w ogóle się zapala po kluczyku?
Problem z instalacją pomiędzy alternatorem a FR.
Czy napięcie było mierzone bezpośrednio przy alternatorze? Czy miernik dobrze pokazuje, może użyć innego dla porównania. Można odłączyć akumulator bez obaw. Adaptacje robi się tylko dla nowego akumulatora, ale raczej w tym modelu nie potrzeba.
Ładowanie jest?
Sprawdź jakie jest ładowanie :D
A co ze sprawnością? Jak zwykle najważniejszy parametr jest pomijany w takich publikacjach...
Sprawdz też ładowanie alternatora
Po przyjściu było tak, że prostownik się wyłączył, akumulator był na zero i tak jak teraz nic nie działało i nie działa nadal Te nowoczesne prostowniki z automatyką nie zaczną ładować całkowicie rozładowanego akumulatora
Nie masz wzbudzenia dlatego nie ładuje bez przegazówki, łopatologicznie alternator nie widzi zaróweczki w liczniku .jak zobaczy to zapali ją po włączeniu zapłonu to będzie ładował na wolnych.
U mnie temat rozwiązany, wymiana rurki Venturiego i problem znikł. Spróbujcie od czyszczenia lub wymiany tej rurki tak jak kolega wspomniał. U znajomego po czyszczeniu usterka ustała. Tak samo podmieniali czujniki doładowania, turbiny nic to nie dawało. Dodatkowo jeśli Mercedes jest słaby i dużo pali, polecam zaślepić retarder (jeśli jest) oraz wykodować....
Fotel kierowcy - podsuń na max-a do przodu , a od jego tyłu dojdziesz do klem , po zdjęciu jego przykrywki.
Prąd ładowania, niestety mierzony w sumie zaraz po odpaleniu wynosi 35-45A. Błąd mój taki że nie poczekałem z pomiarem do chwili wzrostu napięcia ale siłą rzeczy prąd wtedy wzrośnie. :) Akumulatora co prawda nie przekładalem ale ten ma dopiero 7dni więc raczej będzie dobry, Varta Silver 77Ah. poprzedni Bosch po 1,5 roku uległ mocnemu zasiarczeniu, jak...
jeden przekaźnik jest na plastikowej obudowie podszybia i on załącza obwód, nie wiem gdzie jest ten drugi ale chyba w skrzynce bezpiecznikowej.napięcie na obydwóch akumulatorach jest 12,2 po odpaleniu i spada w trakcie pracy...może coś z tym alternatorem jest nie halo muszę go sprawdzić po swojemu.
A może zwarcie na kabelku kontrolki ładowania?
Wskaźnik paliwa/temperatury też reaguje na migacze? Obrotomierz, albo inne wskaźniki reagują np na włączenie podświetlenia zegarów? Albo wskazują trochę wyższe wartości po uruchomieniu silnika, gdy ładowanie wzrośnie do tych 14V?
Pomysłu nie mam , jak wywali kontrolkę to będziesz myślał. Przestać ładować to nie przestanie.
To leć po przewodzie PWM, i spawdz napiecie ładowania
no i mam problem niedoładowanego akumulatora -chociaż nie używam radia ani żadnych bajerów -co może być przyczyną? na starym akumulatorze 70ah jeździłem bezproblemowo rok czasu , no i mam pytanie czy można wstawić większy alternator np115ah czy to nie wpłynie negatywnie na jazdę autem/ładowanie itd?
Akumulator sprawny. Alternator sprawdzony na stole probierczym. Wygląda, że problem tkwi w instalacji elektrycznej samochodu, ponieważ po odłączeniu przewodu wzbudzenia D+ kontrolka ładowania nadal świeci na włączonym zapłonie przed odpaleniem silnika. Jak jest sterowane wygaszanie kontrolki? Jest jakiś przekaźnik? Przy odłączonym D+ kontrolka nie powinna...
Tak ma być. W tym aucie jest "inteligentny" system ładowania akumulatora. Napięcie może być różne w różnych momentach, ale zawsze prawidłowe. Jeśli coś w tym aucie będzie nie tak z ładowaniem to zapali tak dużą kontrolkę od ładowania, że na pewno zauważysz.
Zapomniałem dodać ,że po złożeniu i podłączeniu na "stole" tak jak na Y.T. brak świecenia się kontrolki polaczonej z pinem wzbudzenia .Podczas obracania wirnika poprzez wiertarkę ,brak ładowania .
Wypadałoby sprawdzić napięcie ładowania.
Sprawdź napięcie ładowania.
Zleć elektrykowi naprawę alternatora, niech przeglądnie go. To że zapala się SRS, wina może być po stronie alternatora (może być np. za niskie ładowanie lub też "skoki" ładowania).
Tylna ściana bagażnika -obok akumulatora.
Podpinasz moduł pod stały plus akumulatora i przewód gaszenia pomarańczowy pod postój w lampie . Niebieski pod masę jest dla hybryd i inteligentnego ładowania. http://pdf.lumenet.hu/Daylight9%20manual...
Brak ładowania
Można podłączyć się do normalnego ładowania i trochę dziwne że tego nie ma. Inną sprawą jest odłączenie akumulatora samochodu w czasie pracy windy- żeby nie wyczerpać akumulatora rozruchowego. W każdym samochodzie to trochę inaczej jest rozwiązane.
Jak z 1897 r to tylko w dziale retro szukaj odpowiedzi :wink:
Skoro niezależnie czy po 6h czy 5 dniach, to ja ty problemu nie widzę, po prostu aku dni świetności ma już za sobą. Gdyby był jakiś dziwny pobór prądu to po 5 dniach byłby rozładowany. Co rozumiesz przez pojęcie ładowany do pełna ?
W niektórych przypadkach też właśnie to zauważyłem, że nie świeci się kontrolka od ładowania, tyle tej elektroniki nawsadzali kontrolerów alternatora linia LIN a głupia kontrolka nie może się świecić jak nie ładuje, dziwne.
Co ładowałeś?
Może oryginalny kabel już się wymęczył. Kabel od zenfone 6 może będzie śmigać szybkie ładowanie. Jestem fanem asusa zenfone (telefony mercedes) Miałem 3 i 6 teraz jestem na 10. Mi śmiga szybkie ładowanie na kablu magnetycznym tzn z końcówką magnetyczną na stałe wpiętą w gniazdo ładowania.
Bateria w ten sposób eksploatowana, traci z czasem pojemność (efekt pamięciowy) i wytrzymuje 2, może więcej lat. J
Inteligentny alternator? Małe ładowanie regulator napięcia, szczotki
SRS powinien palić się na pierwszej pozycji - nie na zapłonie. Sprawdź ładowanie pod obciążeniem.
Musisz naprawić alternator aby ładował to problem zniknie.
W fordzie bywa problem z instalacją, sprawdź czy na czerwonym kablu we wtyczce jest plus, jak go nie ma też będzie przeładowywał. Tak steruje nim komputer ale ładowanie i tak nie powinno rosnąć do prawie 16, to nie mercedes gdzie ładowanie może dochodzić chwilowo do 17 i jest prawidłowo.
Najlepszym rozwiązaniem było by wrzucenie całkiem innego modelu silnika, który podejdzie (mniej skomplikowanego). A skąd swap w MB to na prawdę poważne koszta i nic pewnego. Po co do tej skorupy ładować inny silnik?
A najlepiej zmierz poziom ładowania akumulatora.
Tak szczerze ci powiem że z lepszego gó... jakim jest ke-jetronic ładujesz się w gorsze bo głębokie z tym gaźnikiem.
Na 99% zużyta jedna ze szczotek w regulatorze napięcia. Trzeba wyjąć regulator i obejrzeć szczotki (ew. wymienić) Prawdę mówiąc to Twoje zapytanie powinno trafić do działu "Początkujący"
Ta kontrolka od oleju ma w dolnej częsci "falę" - czyli nie jest to cisnienie, tylko POZIOM ale nie tego dotyczy temat Oczywiscie że tego dotyczy - bo kontrolka poziomu dla sprawdzenia działania jest podpinana pod obwód ładowania - w ten sposób zapala się po załączeniu zapłonu. Kontrolka cisnienia nie jest podpinana do ładowania, bo jest rzeczą oczywistą,...
Mercedes A ma soft start taki, wstaje po kilku sekundach i powoli rośnie. Taki jest regulator .
Domniemam że nie masz tzw. stabilizatora wolnych obrotów. Ogólnie to zęby zjadłem na gazie przy silniku M103. W razie pytań ładuj na GG2933853
Witam posiadaczy Mercedesa A klasa W168 1.7. Rocznik 2004. Jak wszyscy zainteresowani już wiedzą, wyjęcie alternatora chłodzonego wodą graniczy z cudem w tym samochodzie, ale do rzeczy. Mianowicie, po uruchomieniu silnika ładowanie na poziomie 17V, po chwili przestaje ładować i napięcie spada. Kontrolka ładowania nie świeci. Na tablicy wskazówki prędkościomierza...
Kolego w głównej mierze odpowiada tu ładowanie, które jest zbyt niskie np. Mercedes mp4 ma ładowanie około 28,1v a to za mało w renault bedzie podobnie. Kolejna sprawa to umieszczenie tych nieszczęśliwych baterii które w zaden sposob nie sa zabezpieczone przed drganiami i wibracjami a w przypadku volva czy innych, które mają je zamontowane za tylna...
To go złóz i sprawdz .
Na chwilę obecną rozłączyłem i usunąłem BCM. Jeśli chodzi o zacisk "30" z obrazka na samej górze tematu, to alternator podłączyłem bezpośrednio z tylnym akumulatorem, a przewód od K57 wyizolowałem od reszty instalacji. Za to przy zacisku "30a" zaizolowałem przewód od przedniego akumulatora, podobnie jak drugi przewód od K57. W chwili obecnej mój akumulator...
hmmm kolego a sprawdziłeś ładowanie? Wygląda mi tu na zużyte szczotki w alternatorze lub regulator napięcia. Może czasem ładuje lepiej a czasem gorzej i alternator po prostu nie ładuje prawidłowo akumulatora?
A może za dużo ładuje i sterownik "odłącza" turbine...
Witam Mam następujący problem w MercedesActros MP2 2007 Kontrolka akumulatora na wolnych obrotach świeci się cały czas na czerwono, a jak dodam gazu, auto wejdzie na wyższe obroty to gaśnie. Ktoś podpowie co to może być? Alternator się kończy czy może pasek jest luźny i na wolnych obrotach nie ładuje, a może ktoś ma inny pomysł o co chodzi. Jak sprawdzić...
Jak to pali światła? Może ładuje za dużo . Sprawdz
Witam! Od jakiegoś 1,5 tygodnia zaczął mi piszczeć Mercedesik. Dźwięk pochodzi z prawej strony samochodu. Nie ustępuje w ogóle, jest zależny od obrotów silnika. Ostatnio wjechałam w kałużę i na chwilę zamilkł. Doradzicie co to może być i ewentualnie ile kosztuje naprawa? Szacuje koszty, czy w ogóle opłaca się ładować w niego jakikolwiek pieniądz. Pozdrawiam...
Dziękuję
Zaworki będą pod króćcami do, których przykręcane są rurki zasilające wtryskiwacze. Nie wiem czy występują jako części zapasowe, jedynie pompiarz może mieć coś takiego. Zdiagnozuj właściwie aby nie potrzebnie nie ładować się w koszty.
Wspomaganie jest OK. Wynika z tego, że trzeba podjechać do innego elektryka i tyle, bo ten nie bardzo się zna. Najdziwniejsze dla mnie jest to, że akumulator rozładowuje się podczas jazdy, gdy prąd brany powinien być z alternatora. Lampka ładowanie nie zapala się więc wnioskuję, że alternator ładuje prawidłowo. Maciej
Jest to bezpiecznik i przekaźnik przepięciowy. Jakie masz ładowanie? Co ze wskaźnikiem paliwa?
Witam Pacjent to Mercedes SL55 rocznik prawdopodobnie 2004, Po kilku sekundach od uruchomienia pojazdu na wyświetlaczu licznika pojawia się ostrzeżenie o ładowaniu. Łaowanie na alternatorze 14,15V na tylnym akumulatorze 13,75 do 13,90V. Na przednim, rozruchowym, ładowania brak. W module zarządzania energią były dwa błędy B1829 i B1838, czyli bezpiecznik...
tak swiatła stopu są normalnie,tylko nie moge do tego dojść bo jak przekręcam zapłon to swieci sie tylko ładowanie zadna inna kontrolka.
Witam wszystkich serdecznie, mam problem z ategiem: miga kontrolka ładowania, wyświetlają się następujące błędy: MR 1 1820, nr 1 0162, FR 0 4041 oraz art zapalił się komunikat! UBAT-!. MR 1820 - za wysokie ciśnienie doładowania NR 0162 - na szynie CAN przy sterowniku NR brak sygnału prędkości FR 4041 - nie znalazłem (chociaż wydaje mi się jakiś znany)...
Podczas ładowania podłączonego akumulatora, ale auto stało otwarte? Pozdrawiam
mercedes ładować ładować akumulator mercedes mercedes klasa ładować
nawigacja bateria telefon alternator trafic zmiana głosu mikrofon
philips 50pus6554 philips 50pus6554
Stihl MS 181 – słaba iskra, diagnoza cewki zapłonowej i ustawienie szczeliny Nissan Qashqai – połączenie poduszek foteli kierowcy i pasażera, instalacja SRS, modele J11 J12