proszę sprawdzić synchro, rozrząd łańcuch
czas na łańcuch .
Jak dużo kilometrów to łańcuch, czyli rozrząd do wymiany.
Może to zbieg okoliczności, ale w latach 90-tych miałem Nissana i podobny problem, wymiana stacyjki rozwiązała problem, niestety nie pamiętam już szczegółów. Ale poza przekaźnikami to stacyjka wydaje się jednym z pierwszych łatwych do sprawdzenia ogniw w łańcuchu możliwości.
U mnie słychać że dzwoni łańcuch
Dość często w tym modelu przyczyną problemów jest rozciągnięty łańcuch rozrządu.
tak to wiem, ale interesuje mnie łańcuch
Wymień ten łańcuch!
W SR20 jest łańcuch. Słychać pompę paliwa po włączeniu zapłonu?
Rozrząd ,łańcuch do wymiany.
czujnik wałka, wału, albo wyciągnięty łańcuch
Potrzebuje pomocy w ustawieniu rozrządu w moim nissanie, wszystko jest ustawione teoretycznie dobrze lecz silnik próbuje załapać ale nie może odpalić. Dodam że to jest primera z dwoma wałkami rozrządu, 2.0 benzyna na łańcuchu.
A nie jest to przypadkiem specjalnie tak zrobione żeby łańcuch rozciągał się równomiernie?
Należało by sprawdzić na samym początku dwie rzeczy. Czy zaminnik który kupiłeś nie jest jakieś badziewie i nie "staje" na zęby. Druga sprawa to mogą być (i wydaje mi się że są chyba) koła zębate owalne i szarpie łańcuchem.
Wszelakie znaki na niebie i ziemi wskazują na brak synchronizacji między czujnikami wału i wałka lub uszkodzenie koła impulsowego podczas wymiany rozrządu (łańcuch).
Rozrząd sobie sprawdź, pewnie łańcuch wyciągnięty.
energetyk połączenia wszystkie wyczyszczone.Pompa była rozebrana ale wydawała się być szczelna ,dzisiaj będę jeszcze patrzył złącza jeszcze raz. romuald-f właśnie ten zawór wymieniałem myślę że nie jest zatarty z tego powodu że kiedy nacisnę gaz przy około 3.000rpm jest ciśnienie 0,80-0.90 także coś tam pompuje.Czy możliwe że to coś z elektroniką skrzyni...
Ja mam Almerę 1.4 z 99r z przebiegiem 240.000 i jakoś nie widać ani nie słychać niepokojących objawów nakłaniających na wymianę łańcucha.
Sprawdź rozrząd, naciąg łańcucha
Gdybyś wygoglał kod błędu, to byś się dowiedział, że takie objawy w tym silniku daje naciągnięty łańcuch rozrządu .
Luźny trochę ten łańcuch między kołami.
Odkręciłem kopułkę układu zapłonowego, okazało się, że pod numerem pierwszym zalega duża ilość niebieskiego pyłu, część kabla również zaczęła się utleniać. Wyczyściłem wszystko, auto odpaliło z kopa, niemniej jednak obroty trzykrotnie leciutko, ale dość znacznie schodziły(spadały) z wyższych na niższe. Co może być powodem tego chwilowego zarywania obrotów?...
Po mojemu łańcuch tj. rozrząd nie trafiony. Mechanik sprawdzał rozrząd i łańcuch nie jest wyciągnięty. Cały rozrząd był wymieniany 3l temu i zrobił na tym łańcuch 100tys
zdaje mi sie że zakladałeś temat w innym dziale i polecono ci sprawdzić rozrzad, konkretnie łańcuch. Sprawdzileś?
Wałki ssący od wydechu są oznaczone chyba kropkami lub kolorami, jeżeli założyłeś dobrze nie zamieniając miejscami i rozrząd też dobrze, to z tego co pamiętam (ostatnio składałem całego YD25) to tam rzeczywiście bez ciśnienia oleju ten łańcuch nie ciągnie aż tak równo wałków.
Miałem problem z gasnieciem i spadkiem obrotów. Odpalała na strzała po chwili obroty spadały i gasł. Jak trzymałem na wyższych obrotach i przejechałem jaki dystans np 200m wszystko było normalnie. Wymienili mi wtedy rozrząd łańcuch był naciągnięty.
Masakra,wez przetłumacz oco kaman z tymi błędami. Tam masz silnik na łańcuchu?
a ile kilometrów można przejechać na łańcuchu w tym modelu.
To oznacza tylko jedno - wyciągnięty łańcuch rozrządu - typowe dla tego modelu i silnika.
Czy to może być pompa wspomagania? Zdejmij pasek i sprawdź, czy stuki ustaną. Pompa jest napędzana łańcuchem rozrządu.
Na to pytanie sam sobie musisz dać odpowiedź . Jaką masz pewność przebiegu ? Samochód ma około 15 lat. Co prawda nie słyszałem o zerwanych łańcuchach ( ale też szybko straciłem te samochody z "pola widzenia") ale to silnik nissana , a o trwałości jego łańcuchów można pisać książki :D
Naprawy dokonał serwis. Stwierdził wadę w łańcuchu. Wada wywołana nieekonomiczną jazdą.
Dobra , rozciągnięty łańcuch i tyle . Dziękuje
Też mi tak coś się wydaje że to wina łańcucha miałem właśnie pisać że przeskoczył w tych Nissanach to norma po długiej jeździe na łańcuchu i nie odpowiednim oleju napinacz siada łańcuch się rozciąga a potem dużo nie trzeba .
Czym odczytywane błędy? Bo w tym silniku to często oznacza problemy z łańcuchem. Zwykle przy zbyt rozciągniętym. Na pewno dobrze złożony? 🤔
u mnie był rozrząd więc u Ciebie też bym szedł w tym kierunku czyli łańcuch do wymiany
Mam problem z tym samochodem , auto od początku "nie wkręca się na obroty " a miał sprawdzone ciśnienie na tłokach, i jest ...na pierwszym 3 mpa , głowica w górę ,do szlifierni diagnoza złom,zatem kupno drugiej , do szlifierni (planowanie uszczelnienia itd) montaż i bez zmian . diagnostyka komputera , jest błąd czujnika wału, ok nowy łańcuch ślizgi...
Takie coś powinno być . na łańcuchu masz odpowiednie ogniwa musisz je pokryć z oznaczeniami na kołach .
Wyrabiają, ale nie przy 160kkm. Wymiana kompletu w K11 dopiero przy 300kkm. Najpierw padają napinacze - ciężko określić stan łańcucha "na palec". Na zimnym silniku może trochę hałasować, ale może to być objaw rozciągniętego łańcucha jak i wyrobionych napinaczy/ślizgów. Góra zazwyczaj przy 150-200kkm, dół ~300kkm, ale to nie jest reguła. Podsumowując...
oto rysunek: http://obrazki.elektroda.net/78_12896499...
Na moje albo czujnik albo wyciągnięty łańcuch i brak synchronizacji.
Wie pan co? To był wyciągnięty łańcuszek rozrządu. Do wymiany. Węższy niż u rowera łańcuch, ciężka zabawa nie polecam ;)
W tej cenie nie specjalnie zwaracaj uwagę na markę. Skup się na stanie technicznym konkretnych egzemplarzy. Na przebiegi nie patrz bo większość aut w tej cenie które będą miały na liczniku poniżej 200tys będą po prostu kręcone.
Niestety to nic nie da. Wyciągnięty łańcuch rozrządu. Typowe dla tego modelu.
Skoro cofnięcie zapłonu częściowo pomogło i była robiona głowica - nie trafiony rozrząd. Pewnie na łańcuchu ustawiany bez blokad?
No inna, bo to pompa WC z CR. chodziło mi o samą blokadę. Wygląda że u Ciebie dobrze włożona. Po za tym na dolnym łańcuchu też powinny być "znaki"
Przestawił się na łańcuchu rozrządu, turbosprężarka prawie się rozleciała i jeszcze kilka drobiazgów.
W silniku 2.0 (mam taki w primerze) czujnik położenia wału jest taki sam jak czujnik położenia wałka,podmień je i zobacz czy zmieni sie miejsce powstawania błedu (jeśli w silniku 1,8 jest to możliwe),co do łańcucha to dużo ludzi sie wypowiada że w nissanach miały krótka żywotność ale nie wiadomo czy piszą tak aby pisać czy rzeczywiście tak jest.Na czujniki...
Ten błąd może powodować brak iskry i wtrysku, bo komputer nie wie, kiedy miałby te sygnały zadać. Może być padnięty czujnik, przewód od czujnika do komputera, komputer, lub zaśniedziałe styki.
W tym silniku, zawsze odpali przy sprawnym czujniku wałka rozrządu i z odpiętym czujnikiem wału (dolnym)....odwrotnie nie!!! Odpiąć czujnik wału i próbować, trwa to troszkę dłużej ale jeśli wszystko ok, to odpali nawet przy trochę rozciągniętym łańcuchu...The End...
Wlasnie podejrzewam rozjechane adaptacje ponieważ LPG byl strasznie rozjechany.. W jaki sposób zrobić adaptacje? ps. czy taki objaw mógłby dać przestawiony łańcuch rozrządu?
Więc niech się który z okolicy odezwie i pomoże chłopu.
Błędy to nie wszystko,parametry też ważne.Jak łańcuch rozrządu?Nie wyciągnięty?
Wymiana łańcucha. Brak synchronizacji wałków zapewne.
Na silniku, 1.6 renówkowe jeśli na pasku to byc może K4M ? Jeśli na łańcuchu to coś zbliżonego do M20R czy MR20..... jakoś tak to było.
Do wymiany kompletny rozrząd - eko long life się kłania. To samo jest w silnikac Renault/ Nissan (1.2 TCe) - wymiana oleju co 30 tys km i zaciera się napinacz sterowany ciśneinie oleju, wycierają się ślizgi, ale nie łańcuch w tym wypadku. Do wymiany kompletny rozrząd - tu musi być podobnie.
Łańcuszek
Tu siedzi łańcuch, słyszałem o przypadkach nadmiernegio zużycia elementów rozrządu (łańcuch, napinacze), uszkodzenie głowicy raczej rzadki przypadek.
Są łańcuchy.
Tylko dlaczego odpala na starym czujniku, a na nowym nie chce ? Musiał byś podłączyć oscyloskop i podejrzeć sygnały z wału i wałka, wtedy byś zrozumiał jak zachowują się różne czujniki. Też stawiam na wyciągnięty łańcuch, i radze szybko zlecić naprawę, do puki napinacz jeszcze się nie skończył i łańcuch nie przeskoczył.
W x-trail 2.2 nie trzeba wyjmować silnika, tylko wałki rozrządu. Ten "plaster" zostaje na silniku, jedynie zdejmujesz pokrywkę i wywalasz górny łańcuch, pompa zostaje na swoim miejscu. Natomiast osobiście robiłem niedawno w primerze p 12, silnik jest poprzecznie i tam trzeba wywalić silnik ze skrzynią w dół.
To że jest błąd nie znaczy że od razu trzeba coś wymieniać. Wymieniłeś niepotrzebnie. Mam wrażenie że masz wyciągnięty łańcuch dlatego ten błąd i ta usterka.
Witam Tu akurat jest łańcuch rozrządu, a to, że uważasz cyt. <Cały problem znika jeśli jest to łańcuszek>, to jesteś w wielkim błędzie. Popatrz np. tu: http://www.chcekupicauto.pl/nissan-prime... Od siebie Ci powiem, że kiedyś miałem Sierre 2.0 DOHC i panowie na EuroCar też mi powiedzieli, że nie wymienia się, aż po 90...
witam. wiem że ten problem był wielokrotnie poruszany, ale nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi co było jego przyczyną. Chodzi o nissana micre K12 1.2 co jakiś czas zapala się kontrola silnika i zawsze są te same błędy czujnik wałka rozrządu i regulator faz rozrządu. Wiem że przyczyną może być łańcuch, ale nie wszyscy się z tym zgadzają, więc...
mam taki sam typ silnika u mnie są łańcuchy
Dorzucam do worka jeszcze jeden nissan almera n16 - silnik na łańcuchu współpracuje z lpg bez problemu.
Hm sam nie wiem co myśleć, cały rozrząd.... Jak dobrze trafiłem z silnikiem, to absolutnie cały. Ślizgi, napinacze, koła, łańcuch i wszystko w okół.
Nic z tych rzeczy nie sprawdzałem stawiałem na przestawienie się rozrządu ponieważ coś mi strasznie chalasuje jakby urwany filtr katalizatora albo łańcuch Dodano po 2 Nic z tych rzeczy nie sprawdzałem stawiałem na przestawiony rozrząd ponieważ strasznie mi coś hałasuje jakby łańcuch po rozgrzaniu się wycisza
Auto stoi u mechanika, ale nauczony doświadczeniem wole też sam poszukać info. Sprawdziłem że wcześniej wyrzucało błąd czujnika wału, teraz wałka. Ma sprawdzać. Dodatkowo znalazłem gdzieś na forach info, że niski stan oleju powoduje cuda z łańcuchem i pojawianie się tego błędu. Wiem że mam niski stan ale nie dolałem bo za 2 dni miałem wymienić więc...
No to jest odpowiedź nie trafia czyli nie masz synchronizacji góry z wałem. Tam jest łańcuch? Czujnik wałka nie czyta czasem z pompy wtryskowej?
To nie nissan . W tym silniku przy uciągniętym łańcuchu zaświeca się błąd czujnika wałka rozrządu ale auto zapala i jeździ.
panowie zamykam temat, przyczyną był rozciągnięty łańcuch rozrządu (napinacz wychodził około 1 cm)
Łańcuch np.: TSUBAKI, a ślizgi np.: z EVR-a.
A czy to nie jest kolejny wynalazkowy silnik nissana z naciągającym się łańcuchem rozrządu? Chyba będziesz musiał się pobrudzi i sprawdzić fazy rozrządu.
Wymiana łańcucha rozrządu , pozdrawiam.
wyciągnięty łańcuch rozrządu, czujnik wałka, sprawdzałeś czy jest jakis błąd w oczekujących???
a łańcuch sprawdzałeś? Hałas lub jego brak to nie diagnoza :) Ostatnio miałem pathfindera z wyciągniętym łańcuchem o jedno oczko (więcej) przy 40ytś przebiegu...Niestety trzeba pobrudzić rączki
Warto wizualnie sprawdzić napięcie łańcucha, jeśli ma luz to powinno być widać i wtedy podjąć decyzję o wymianie.
Miałem podobny przypadek a winny był łańcuch rozrządu, ECU zdaje się w awaryjnym i tak się dzieje.
sprawdziłem górny łańcuch jest ustawiony wg rysunku w załączniku ... sprawdzać dolny ?jak sprawdzić to jak najmniejszym nakładem pracy ?... ehhh
Czas na kij w mrowisko :D Laguna III 2.0 16V 140 klaczy. Silnik z kooperacji z nissanem, na łańcuchu. O awariach tych silników jeszcze nie słyszałem. Wysoki jesteś a tam się zmieścisz. Auto wygodne i nie awaryjne jak poprzedniczka królowa lawet czyli laguna II. Fajnym starym poczciwym i nie awaryjnym silnikiem jest też 2.0 16 z turbiną 170 koni, ale...
Moja propozycja to nissan micra 1.0 16v. Auto na łańcuchu rozrządu mocne i dynamiczne a przy tym bezawaryjne że nie wspomnę o niskim zużyciu paliwa.
łańcucha nie sprawdzaliśmy
Miałem podobnie w mitsubischi i jakimś tam japońcu. W tych przypadkach kończyło się na wymianie rozrządu (wyciągnięty zbytnio łańcuch). W mitsubischi 1,3 jak dobrze pamiętam to nawet silnik nie odpalił. Kia /Hyunday ma fajną opcję na testerze (Gscan 2), pokazuje w mm wydłużenie łańcucha, max to 6 mm dla silnika 1,4. Syn ma rio z przebiegiem 150 tys....
Jeżeli bez paska akcesoriów jest to samo to tylko reklamacja - to jakby łożyska wyły albo tarł metal o metal. Z opisu wynika ze ma łańcuch - może być ten sam problem co w 1,2 DIG-T. Może być do wymiany kompletny rozrząd.
Nie mądruj jeśli nie masz racji, nie tak dawno miałem taki przypadek i właśnie w taki sposób go naprawiłem, idąc twoim tokiem myślenia to raz jest rozciągnięty łańcuch a raz nie? A zimne luty właśnie tak się zachowują tak gwoli ścisłości..
W nissanach często wyrzuca błąd czujnika jak jest rozciągnięty łańcuch. Tu może być podobnie. Interpretacja opisu kodu błędu zależy od testera. Pompa na bank w tym silniku musi być ,,zgrana" (znak na kole pompy ze znakiem na pasku rozrządu).
Mam pytanie o rozrząd w silniku nissana Qr20 tj od 2002 rolu. Jest rozrzd na łańcuchu. Z tego co wiem to znaki są na łańcuchu i kołach. Są do tego jakieś blokady? Bo szukam i nie mogę znaleźć. Koła na klinach? Gdzie blokować wal do odkreceniu śruby na wale?
Łańcuch rozrządu lubi się wyciągać , jak dla mnie dość twarde zawieszenie, spodziewałem się większego komfortu po tym aucie.
Zmierzyć ciśnienie paliwa na magistrali. Sprawdzić impulsy na wtryskiwaczach (nawet małą żarówką). Przy zablokowanym immo brak impulsów masowych na wtryski. Sprawdzić synchronizację łańcuchów rozrządu.
Od razu na wstępie muszę się przyznać że żaden ze mnie specjalista od silników, w zasadzie się na tym nie znam, a wiadomości które umieściłem są zasięgnięte z warsztatu w którym było moje p10, tyle tylko, że na krótką metę pomogło. Najprawdopodobniej niskie obroty i szarpanie.. jak dzisiaj się dowiedziałem od pewnej mądrej głowy, są spowodowane przeskoczeniem...
Robercie tak jak piszesz "nowy od ludzi kupiony" Twój PS. zalatuje ironią czy to dobra rada? Auto nie bierze oleju trochę poci się na pokrywie rozrządu, 800 kosztuje komplet na aukcjach plus robocizna a wartość auta 4500 +/- parę setek. Szkoda mi się pozbywać tego nissan doprowadziłem do kultury zawieszenie, silnik tez ładnie śmiga. Jak sadze z czasem...
powiem ci że z łańcuchami to jest różnie ktoś wymienił a może coś spierdzielił pochodziło chwile i łańcuch sie wyciągnął i sie tłucze może został wymieniony na jakąś tanią podróbę to długo nie pochodzi więc dobrze sprawdź napęd rozrządu.
Nissan Micra k12 1.2 2003 rok.Po odbytej jeżdzie gasze asamochód i po 5 minutach samochód nie odpala.Robię przerwe 30minut auto pali można kontynuować jazde. byłem u mechaników żaden nie analazł przyczyny.Był wymieniony łańcuch rozrządu, czujnik położenia wału korbowego,wałka rozrządu czujnik temp. wody bez efektu.Może ktoś coś doradzi Tadek
Nie chciałbym was martwić..... Miałem takie objawy przy przebiegu 140 tyś. km. Testowałem różne warianty z neta (choćby zamiana czujników wału i wałka). Pomógł tylko jeden: wymiana łańcucha rozrządu. Dla mnie to był koszt 360 PLN (tyle dałem za łańcuch), robocizna własna. Auto śmiga już rok czasu bez tych wszystkich oznak. Taki urok tego rodzaju łańcuchów...
Z czterech cylindrów tylko w jednym nie ucierpiały zawory. Reszta to złom. Łańcuch zerwał się bo zużył się aluminiowy napinacz ślizgowy (taka płoza). Wskoczył biedaczysko na czubki zębów. Komplet naprawczy, strach pomyśleć, 1850zł. A gdzie zawory, głowica? Idę z torbami. Dzienx za pomoc panowie.
W okolicy 200 000, ale to u nas to standardowy przebieg przy sprzedawaniu auta. Ile ma tego najstarsi górale nie widzą.. Wydaje mi się że ba pełnym gazie przy przyspieszaniu przy około 5 tys obrotów słyszę dzwoniący łańcuch. Edit. Zdjąłem pokrywę. Wydaje mi się że już napinacz jest sporo wyciągnięty. Szkoda ze rozrzad ustawia się na znaki na kole i...
Mówisz żeby łańcuch wymienić? Można to jakoś sprawdzić na 100% żeby nie wymieniać niepotrzebnych części? Wymieniał go poprzedni właściciel, niedawno przed tą usterką z zaworami
a tak w ogóle to ten silnik nie jest bezkolizyjny? bo próbowaliśmy z kolegą ustawić ten rozrząd na wiele sposobów i nic nie pukało w zawory ani nic:) tak jak pisałem wcześniej łancuch mi przeskoczył na kole i nie moglem zgrać tych znaków i musieliśmy ustawić na oko no i właśnie od niego wróciłem, bo nam się udało. nie zmieniałem całego rozrządu, gdyż...
Bo to jest chory patent w tych silnikach, że napinacz trzyma tylko i wyłącznie olej. We wszystkich starszych konstrukcjach, obojętnie czy sierra, czy Toyota, Nissan, Mercedes zawsze była mechaniczna zapadka, która uniemożliwiała cofnięcie się napinacza
nissan łańcuch łańcuch rozrządu nissan micra nissan micra łańcuch rozrząd
alarm forteca dedra dioda schemat bosch suszarka
Testowanie triaka BTA10 z optotriakiem MOC3020 Czy bramka logiczna NAND może być zasilana 14V?