przeswietl uklad podcisnien ...
Podłącz dużą strzykawkę (najlepiej 100)do wężyka podciśnienia, który idzie na gruszkę przy turbinie jak będziesz zaciągał strzykawkę to dźwignia sterowania turbiny powinna swobodnie pracować i przestawiać łopatki turbiny, jeśli będzie się zacinać to może być problem z gruszką lub łopatki turbiny są już zapieczone i nie zawsze się przestawiają.
Nie ma obrazka. Po odpaleniu powinno zassać cięgno i skierować pełnych przepływ na łopatki turbiny. Dopiero gdy ciśnienie w ssącym osiąga maksymalną dopuszczalną wartość n75 odcina podciśnienie. Nie mam pewności ale słyszałem o turbinach po "regeneracji" w których geometria działała na odwrót. Poprzestawiane były łopatki kierownicy w drugą stronę. Dziwi...
No to puszczasz ten strumyk na łopatki turbiny, odpowiednie przełożenie a dalej prądnica/alternator czy co tam znajdziesz i cieszysz się darmowym prądem.
Naprawa jest zależna od usterki, ale również od czasu poszukiwania jej. Jak za bardzo gwiżdże to zdejmij z niej przewód powietrza od filtra i zobacz czy łopatki turbiny są całe, czy czegoś czasem nie zmieliły.
Być może istnieje jakaś mikronieszczelność w układzie rurki hydrostatu i po pewnym czasle określony poziom hydrostat traktuje jako poziom zero. Albo zmieniła się jego charakterystyka... Dodatek: W swojej zmywarce miałem przypadek, że zostały "zżarte" łopatki turbiny i skuteczność pompy spadła prawie do zera...
Albo przewody, albo padła ci tak zwana "gruszka" co porusza łopatki turbiny. Weź sobie kogoś do pomocy niech wsiądzie do samochodu dodaje gazu a ty w tym czasie patrz pod pokrywą silnika czy gruszka się w ogóle porusza i czy podciśnienie dochodzi. Jeżeli brak będzie podciśnienia to albo przewód jest gdzieś dziurawy albo pompa nie tworzy podciśnienia.
Od razu widać po błędach o co biega EGR zamontuj z powrotem ale go zaślep tak aby spaliny nie mogły przejść a komp mógł nim sterować... Drugi błąd to przeładowanie spowodowane przez PSJ rozwiązanie krótkie wyjedz na miasto i na każdych światłach wczuj się w policjantów w vectrach i przegoń ja ile jej fabryka dała bo łopatki turbiny zaszły sadzą...
Łopatek raczej nie wyczyścisz tym, trzeba mechaniczne wyczyścić ...
"Jeżeli chodzi o bov'a to przynosi on efekty, ale tylko w silnikach benzynowych z turbo (chociaż i montowany w doładowanych dieslach). A zasada jest następująca: Samochód seryjnie wyposażony jest w zawór DV czyli taki, który wpuszcza powietrze z powrotem w obieg, natomiast bov jest to tzw. zawór atmosferyczny, który to podczas nagłego odjęcia nogi z...
Sprawność nie mniejsza jak 75%, o której napisałeś odnosi się do sprawności przetworzenia wody, węgla i powietrza w suchą parę technologiczną podawaną na łopatki turbiny. Tu ciekawa, ale dość stara (z 2003 r., pierwsza jaką znalazłem, może są nowsze) prezentacja na temat sprawności elektrociepłowni: https://docplayer.pl/15205020-Elektrocie...
To nie do końca zaślepienie, czytałem o tym gdzieś tylko teraz mi się szukać nie chce. Oczywiście całkowite zaślepienie odmy nie wchodzi w grę, bo wtedy robi się ciśnienie lub podciśnienie w silniku w zależności jak był ustawiony wał podczas zaślepiania czy wyjęciu bagnet Że jak??? Jak nie wiesz nie pisz! Następne będzie ostrzeżenie.
A czym proponujesz smarować??????? bo chyba jest to absurd Zaden środek nie wytrzyma temperatur z wydechu
Jak dla mnie to turbo do czyszczenia, i układ podcisnienia do przeglądu, zwłaszcza krociec przy pompie prozniowej. Moim zdaniem te turbiny nie zapiekaja się z spokojnej jazdy tylko z korozji. Raz ze koroduje ciegno gruszki, i koroduje muszla turbiny i ściska łopatki geometrii.
Próbowałeś okręcać tą śrubę na górze wirnika? Powinno zejść jako całość. Nic nie zejdzie, trzeba najpierw zdjąć osłonę turbiny.
Sam widzisz co powoduje praca bez filtra. Na łopatki turbiny dostały się paprochy i zmieniły jego wyważenie co przy takich obrotach powoduje taki efekt. Odradzam uzytkowanie w takim stanie bo dodatkowo padna łożyska :cry:
Witam problem w część rozwiązany mechanik stwierdził zapieczone łopatki turbiny. Macie sposób na przez smarowanie tych łopatek??? Dodano po 3 Jaki masz silnik AJM czy ATJ ? AJM
Już sam zdążyłem to tego dojść ale dziękuje za pomoc. Wyskoczyło zabezpieczenie termiczne umiejscowione z tyłu suszarki pod osłoną i przymocowane bezpośrednio do grzałki. Przyczyna- Straszny syf, nie czyszczone filtry i zabite łopatki turbiny.
Chciałbym zobaczyć jak te łopatki turbiny czyścił ... Kierowniczki ? Przecież nie ma tego w wersji 90 km ... Łopatki turbiny ? ... Na pewno długo pochodzi ;)
Myślę że zdięcie z dołu jest odpowiednie. Ustawienie denkiem do obudowy suszarki po pierwsze nie zasłania kanału a po drugie powoduje większy ciąg powietrza. No widzisz, kumaty jesteś i wyciągasz odpowiednie wnioski. Takich gości lubię :) Ale to nie jedyne wnioski. W którą stronę obraca się turbina? Zwróć uwagę, w którą stronę ustawione są łopatki...
skoro sztanga turbiny nie chodzi w pełnym zakresie lub lubi się lekko przycinać to znaczy, że łopatki kierownicy turbiny też nie chodzą w pełnym zakresie a ich rozruszanie przez ruchy sztangą nie przyniosą spodziewanego efektu (przynajmniej nie na długo) więc bez demontażu turbiny się nie obejdzie.
Jest jeszcze możliwość tego że blokują się łopatki turbiny, i wówczas też nie ma doładowania
A może łopatki turbiny zmiennej geometrii się zapiekają.
to proszę sprawdzić luz na wałku turbiny i czy łopatki turbiny nie szorują o obudowę
Dzięki za info! Na jutro jestem umówiona do elektronika na diagnostykę. Z toyoty wyciągnełam tylko nr błędu p1251. Po tym co piszą na forach, można wywnioskować, że jest problem z ciśnieniem podawanym na łopatki turbiny. Zobaczymy, co mi facet powie i co dalej z tym fantem. Może rzeczywiście za lekką mam nogę :o). Czy ktoś wie jakie są przybliżone koszty...
No, właśnie miałem na myśli to że spaliny cały czas napędzają łopatki turbiny, a ta (oczywista sprawa) napędza sprężarke :) Jak pisałem, szpecem w tym temacie nie jestem...
Podejrzewam, że łopatki turbiny uderzają o obudowę, więc sam tego raczej nie zrobisz.
Czy może to zatem być powiązane z "prychaniem" po puszczeniu gazu? Sprawdź zaworek DV - jest na rurze TIP niedaleko N75 (powietrze odbija się - uderzając w łopatki turbiny)
I sztanga nie stawia oporu wszystko ładnie pracuje? To w takim razie łopatki turbiny do regulacji.
A ja przypomnę tylko definicję czym jest wzmacniacz. „ Tranzystor jest to co najmniej trójkońcówkowy elementem półprzewodnikowy, zdolny do wzmacniania sygnałów prądu stałego i zmiennego. Każdy tranzystor jest zatem wzmacniaczem. A co to jest wzmacniacz ? To pozornie tylko trywialne pytanie warte jest jednoznacznej odpowiedzi. Często rozumujemy...
Zrobiłem dalszych ok.1200 km.Jestem na etapie zakupu turbiny w allegro.Kolega mechanik po rozebraniu stwierdził,że niektóre łopatki turbiny uległy wygięciu /na skutek dostania się do wnętrza cząstek zanieczyszczeń/ i stąd ten gwizd.
Na biegu jałowym ten szmer nie do końca będzie słychać zbyt wolne obroty są turbiny ale możesz mieć nieszczelny wydech na turbo może dali stare uszczelki i przy wyższych prędkościach będzie taki dźwięk. To wyjście na 4 śruby to jest wyjście na katalizator z boku masz klapkę ona się otwiera i wtedy spaliny przepływają przez łopatki turbiny ona jest sterowana...
może to łopatki turbiny już sie kończą. :) Co może grzechotać, bądz może inaczej delikatnie ,klepać cykać . koło pasowe na wale
Więc sprawdź to co zasugerował moment20, przede wszystkim kondensator rozruchu oraz jeśli jest sprawny silnik to turbinę mogą być połamane łopatki turbiny.
Witam. Brudny filtr lub łopatki turbiny albo obie usterki i jak sam stwierdziłeś mała ilość czynnika chłodniczego-wyciek.
Moim zdaniem definitywnie stojan[mógł już zniszczyć przy próbach nowy wirnik],ale oczyść jeszcze cienkim śrubokrętem łopatki turbiny ze skamieniałego kurzu.
zazwyczaj na 100% skoro łopatki turbiny się nie zacinają to powodem są nieszczelności na wężykach podciśnienia, piszesz, że to nie tryb awaryjny a czy moc silnika wraca po jego zgaszeniu i ponownym odpaleniu ? jeśli ma moc z dołu i tylko w tych obrotach to przyznam, że dość nietypowy objaw.
Sprawdzałem tylko katalizator, a łopatki turbiny były robione zobaczę i poszukam tego warsztatu.
Jeżeli czytałeś błędy dobrym oryginalnym testerem (np IDS-em) to można podejrzewać albo nieszczelność dolotu - tak jak napisał toku74 - albo przycinanie się geometrii łopatek turbiny. Ewentualnie elektrozawór zawór sterujący gruchą łopatek turbiny jest niesprawny. Na początek odłączyłbym sztangę (cięgno) gruchy od dźwigni łopatek turbiny i zobaczył...
Tak. Czytałem już właśnie sporo o tym. Najbardziej podejrzewam właśnie zawór N75 albo zatarte łopatki turbiny. Przepływkę jeszcze odłączę i spróbuję pojeździć bez przepływki. Komputer zapewne wtedy przyjmnie wartość zastępczą i domyślam się, że auto od początku będzie wtedy mułowate, ale jeśli przekrocze magiczną prędkość przy odłączonej przepływce...
Dawali pod kolektor wydechowy nową uszczelkę czy może skręcali na starej i dawali magiczną pastę ? Kiedyś robiłem autko w którym ktoś skręcał na pasę i musiały być wielkie gluty które się oderwały i uszkodziły łopatki turbiny i ta pompowała za mało...
Witam, W znakomitej większości takich przypadków przyczyna to zapieczone łopatki turbiny - tak mówią fachowcy. Zrobiłem logi dynamiczne: Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_l9kH1uN.html i zastanawia mnie czy w tym przypadku nie jest to wina zaworu N75, już przy około 2300 obr/min. jest wysterowany na ponad 90%. Czy możliwe, że w tym przypadku winny...
jeżeli łopatki turbiny chodzą za lekko, to może być turbina. Ja bym wybrał tańszą opcję ,sprawdzenie ciśnienia doładowania podczas jazdy, albo wymienił zawór regulacji doładowania.
Musisz odkręcić tą "dziwną" śrubę (widać, że jest przeznaczona da autoryzowanego serwisu). Wówczas zdejmiesz osłonę i łopatki turbiny. Zapsz sobie jak to było żłożone! Wtedy dobierzesz się do łożyska...
Witaj. Jeśli miałeś strasznie zabrudzony filtr to mógł paść przepływomierz. Nie czyści sie go tylko wymienia!!! Utrata mocy może być spowodowana taż innymi przyczynami np. uszkodzoną turbiną lub jeśli masz zmienną geometrie łopatek zapieczeniem sie łopatek w turbinie lub uszkodzony zawór N75 który moze w Twoim przypadku upuszczać ciśnienie cały czas,...
Złe odprowadzanie spalin, jeśli nagrzewa się do czerwoności stopią się łopatki turbiny i pójdzie na złom turbo, zajedź do ludzi co znają się na tuningu oni będą wiedzieć komp nic nie pomorze.
Witam, samochód jechał, stracił moc i zaczął kopcić na szaro. Po wyjęciu turbiny w DPF-ie leżały łopatki turbiny. Na wałku (panewce) ślady spalonego oleju, turbina kompletnie zniszczona. Jaka może być tego przyczyna ? Samochód przyholowałem i nie uruchomiałem.
Witam. Czym diagnozowałeś jakim interfejsem? Kiedy to się stało po regeneracji turbiny? Jaki dokładnie błąd? Powodem może być tylko zapchany wydech ale może być też wiele innych, podaj jaki ten błąd dokładnie i oglądnij łopatki turbiny. Pozdrawiam.
A wystarczy zagięcie łopatki wirnika strony ssącej i będzie świst.Nie szczelny wąż wydaje inny dźwięk. Dokładnie ,obadaj łopatki turbiny.
fap, kat. napewno nie, mam program diagnostyczny, widzę stan napełnienia, wypala się bezproblemu, łopatki turbiny też raczej nie, problem pojawia się niesystematycznie, gdyby łopatki się wysypały zapewne był by stały. Nie jestem mechanikiem ale to mi wygląda na jakąś nieszeczelność, pytanie czy nieszczelność jednej z przepustnic może mieć wpływ na spadek...
Witam Miałem trochę czasu i poszukałem ....trochę tego jest , dziwię się trochę że sporo wskazuję na łopatki turbiny, bo co na zacięte łopatki pomoże dosłownie sekundowy zanik napięcia, a pomaga. Np jest tak jadę stracę moc i dosłownie dotknę stacyjki nawet zegary nie zdążą opaść, włączę z powrotem i już wszystko jest ok. Nie zrozumiały jest też fakt,...
Ładowanie można kontynuować przez nieograniczony czas — nie będzie to miało żadnych negatywnych skutków. Akumulator odkurzacza można ładować bez przerwy (nawet jak ma już 100% te baterie nie mają pamięci) i nie będzie to miało wpływu na jego jakość, trwałość ani całkowitą żywotność. Jeżeli chodzi o czyszczenie filtrów zazwyczaj robi się to na...
Wszystko już sprawdzone, sprawdź jeszcze jak wyglądają łopatki turbiny, filtr powietrza czy nie oszukuje przepływki, i czy wydech jest sprawny czasem zdarzało się że przed turbiną wydech nie szczelny zmniejszał ciśnienie spalin i turbo się nie napędzało, gdy auto nie jedzie zrób dokładną diagnostykę.
Jeżeli wpadnie do silnika to pewnie zostanie zmielony, te silniki potrafią mielić kule gradowe i małe ptaki. Ptak nawet zamrożony jest ciałem miękkim a taki stator silnika to czasami kilkaset gram litego metalu który w przypadku wessania połamie łopatki turbiny, następnie poleci z tymi łopatkami dalej łamiąc kolejne.
Szczelność sprawdziłem tylko turbina jak pisze svavecone powinna dawać w granicach 2,3bar a moja wyciska tylko 1,7 dlatego chciał bym sprawdzić to manometrem, zdejmowałem przewody i łopatki turbiny wyglądają dobrze po stronie tłoczenia.Może tutaj należało by szukać.
3 BLACKOUTY W EUROPIE: CO PARALIŻUJE SIECI ENERGETYCZNE? To nie jest żadna tajemna wiedza. Od kiedy piszę w tym temacie zwracam na to uwagę. W materiale jest kilka uproszczeń. Nie chodzi jedynie o wirujące masy bo to byłoby za mało. Kluczowym stabilizatorem jest czynnik roboczy np. para lub woda. To dlatego hydro są na pierwszym miejscu jako stabilizator...
Witam, Mam dokładnie ten sam problem z chrobotaniem silnika tylko że w Passacie 2,0 TDI silnik BMP. PanJan878 czy już wiadomo co było przyczyną tego niepokojącego dźwięku? Może napęd pompy olejowej, albo łopatki turbiny? Koło dwumasowe było 10000 km temu wymieniane...
Fajna konstrukcja, jakiej turbosprężarki użyłeś? Koniecznie zamontuj filtr powitrza na wlocie powietrza, ponieważ drobinki kurzu i piasku uderzające w rozpędzone łopatki turbiny spowodują zaokrąglenie krawędzi i jednocześnie spadek mocy turbiny, a także mogą spowodować znaczne zużycie wałka i łożysk jeśli tam się dostaną - wspominałeś ze masz zużyte...
Do kotła fabrycznie były dostarczone kryzy kominowe, może w Twoim przypadku trzeba zastosować kryzę wg. Instrukcji montażu. Czy wyrzut spalin jest szczelny i poprawnie zrobiony? Czy zwężka venturiego w wentylatorze została oczyszczona ? Czy wężyki presostatu przedmuchane ? Czy wentylator oczyszczony lub przemyty ? .... jeżeli junkers pracuje poprawnie...
A jakie sa wskazania z map-a? Jest doładowanie? Wsadz palec do turbiny ( na wyłączonym silniku :) ) i pomacaj łopatki turbiny czy sa całe, czy nie ma luzu na wałku, albo czy sie nie rozkreciła i czy wogule sie obraca. Mozesz zajrzec do turbiny na odpalonym silniku i zobacz czy sie kreci, ale nic tam nie wkładaj.
Jak w temacie Czy na wydajność pompy myjącej może mieć wplyw kondensator przy silniku? śprawdziłem przewody wodne, łopatki turbiny i wszystko Ok. Pompa ma tylko siłe na zasilenie dolnego zraszania. Proszę podać E-nr zmywarki. Znajduje się on na rancie drzwi! <mrhari>
No to masz niezły zakres pomiarowy - od zera do ...2,7MHz.... A ten akustyczny - gdyby dotyczy jednego silnika ożna by wyskalować ale nie masz gwarancji że każdy będzie brzmiał tak samo. Pozdr.J. Ps a z czego są łopatki turbiny - może indukcyjnie ... ( ale to pewnie lekki stop dualuminiowy)
Na miłość boską... Skoro jest tam nieszczelność to logiczne że spaliny będą uciekały najmniejszą możliwą drogą... więc mniej będzie trafiało na łopatki turbiny. Dalej tym tropem... Nie ma napędu mamy mniejsze ciśnienie doładowania... Jak dla mnie to zostaw wszystkie zaworki i zajmij się sprawdzeniem szczelności. Jeśli uporasz się z nieszczelnościami...
paliwo to orlen , olej w normie auto ma około 180tyś km, dopatrzyłem się zaworka na powrocie przelewów w traficach robił niekiedy problemy, jakieś spore ciśnienie ma tam utrzymywać czujnik różnicy ciśnień podstawiony nowy na wszelki wypadek gdyby łopatki turbiny przycinały się to na 3500obr falowanie byłoby chyba realne? jak pisałem w 1 poście jak wypne...
Zazwyczaj przyczyną są zacierające się łopatki regulacyjne turbiny tak więc turbina do czyszczenia a później jeździć dynamicznie
Pisałem już o wykorzystaniu styku przepustnicy przy max otwarciu ,według mnie nie jest to szczęśliwe rozwiązanie z powodu oporów wywołanych przez stojące łopatki turbiny, a jeśli wciśniemy gaz do oporu na V biegu przy niskiej prędkości to usłyszymy tylko spalanie stukowe wywołane za ubogą mieszanką i możemy szybko zajechać silnik :/
Zaślep powietrze na zasilanie siłownika hamulca górskiego i zobacz co dało- cofnij go ręką i upewnij się, że jest otwarty. Diabli wiedzą co hałasuje, może być nieszczelność na lini intercoler silnik, może faktycznie łopatki turbiny trą o obudowe. Wentylator potrafi bardzo hałasować :D
a czy jest możliwość Nie zrozumiałeś kolegi wyżej....pisząc "łopatki"miał na myśli "kierowniczki"...czyli typową usterkę turbiny...
Czy silnik albo turbina nie od anglika? Porównaj kształt łopatek turbiny np ze zdjęciami na allegro i czy kierunek obrotów jest prawidłowy.
A jak złapiesz ją palcami to też się nie rusza???? Czytałem gdzieś (jak walczyłem z golfem) że można wyczyścić to samemu( tylko nie pamiętam gdzie) ten wodzik jak to nazwałeś od gruchy ma za zadanie sterować zmienną geometrią łopatek turbiny. Jeśli się nie rusza (nawet palcami) tzn że łopatki turbiny też nie zmieniają geometrii i wtedy masz ten spadek...
Świece zostały sprawdzone dziś, bo coś nie tak odpalał (trochę dłużej). Niedawno co kupiłem samochód, więc nie wiem czemu od razu problem że dziadowanie na częściach, gdzie przygotowuje się akurat do zmiany wszystkich filtrów, olejów, (silnik, skrzynia) i innych duperel za jednym zamachem. Hmm i niekoniecznie muszą być to łopatki turbiny, ale cóż, dzięki...
Okazało się, że łopatki w wirniku turbiny się urwały... da się to zregenerować?
Tego typu odciąg będzie miał około 6-18 miesięcy życia przy piaskarce, zgadza się będzie działał... Kolega jest sporym optymistą :D U nas w firmie ten czeski wynalazek działa od 3 lat ale wciąga wiórki z wiertarek i pił tarczowych. kolega co piaskuje różne elementy przed malowaniem załatwił turbinę po miesiącu, piasek łopatki turbiny zdarł do zera....
Jeśli wyskakuje błąd zbyt wysokiego ciśnienia to obstawiałbym błędne sterowanie turbiny, w skodach to nagminnie zacierające się łopatki kierownicy, nie wiem jak jest w tym audi.
Dziś wreszcie przyjaciel mechanik zlitował się i wziął auto pod lupę-oto efekty:zatarte łopatki turbiny,przepływka jeszcze jako-tako ,ale wymieniłem.Auto nie do poznania.Wreszcie nie boję się wyprzedzać.Potwierdzam opinię wielu uczestników tego forum przepływkę wymieniamy po przebiegu 120-150tys km bezwzględnie.Unikniemy wielu dziwnych zachowań silnika.Dziękuję...
typowa to by była gdyby były zapieczone łopatki turbiny. a w tym przypadku bardzo ładnie pracują. Narazie bez logów moge napisac to co mi sie nie podobało: do 2000bbr ciśnienie doładowania zmierzone mniejsze niż wymagane przez sterownik. od 2000obr do 2500 wszystko dobrze. powyżej ciśnienie wyższe niż wymagane przez sterownik. oczywiście to parametry...
Mówicie o tych smigelkach w turbinie ? To musiał bym ją wyciągnąć i rozebrać bo nie bardzo wiem jakie kierowniczki a może chodzi o te sprzegielko co gruszka podciśnieniową otwiera olej zmieniałem prawie 9000 mam najechane i tak trzymać jak było bo naczytałem się o zaworze ale to takie podejrzane dziś wstawiłem mu na 3 biegu 4 tys i nic się nie działo...
No raczej nie podwalił go z miejsca upadku przy autostradzie :-) Taki silnik używany w zależności od stanu to koszt 4-6 K Zdarzają się na portalach aukcyjnych tańsze, uszkodzone bądź niekompletne. Można je nabyć także w jednostkach wojsk powietrznych. Sam miałem ochotę na bazie tego silnika zbudować agregat ale jeden z kolegów na forum zajmujący się...
Chcę wiedzieć, czy możesz podać jakieś nazwy i adresy tych, którzy tworzą turbin wiatrowych (ostrza) kompozytowych (żywica), dla systemów 20 kW, średnica wirnika 12 metrów. jeśli ktoś wie, jak pomóc można wysłać wiadomości o ziuzzu(at)alice.it
Witam, jak w temacie powolutku zacierają się kierownice w turbinie, jak autko rozgrzane to ok, jak zimne to zwieszka, interesuje mnie czy może ktoś ma jakiś inny sposób na zatarte łopatki niż czyszczenie. wiadomo, w moim przypadku nie zostało już nic innego ale co zrobić aby zapobiec powtórnemu zatarciu. Dodam że czyściłem już nieraz i staram się co...
Pomogła wymiana turbiny-wypalone łopatki od geometrii
Wymigaj wszystkie kody EDC. Oglądnij łopatki turbiny na wlocie, wtryskiwacze do sprawdzenia (końcówki) obojętne czy to pompowtryski, czy zwykłe wtryski, bo nawet nie wiem czy to na pompie. Ostatnia rada- to przypomnienie, że pedał należy używać w całym zakresie, nie tylko full i bez gazu, trzeba stosować filozofię lekkiej nogi- naprawdę myśleć przy...
Panowie mam problem z tym autem. Intercoller szczelny ,sprawdziłem cały dolot jest bez zastrzeżen/wymieniłem przy okazji filtr powietrza/.Łopatki turbiny ok. Wymienione filtry paliwa. Wtryski po wymianie końcówek.A auto jak nie miało mocy tak nie ma.Turbina na 6 biegu daje nie więcej jak 1900 bara. Jeżeli macie jeszcze jakiś pomysł to proszę o poradę...
Jakie jest zabezpieczenie przed silnym wiatrem? Widziałem parę lat temu w Niemczech spustoszoną farmę wiatrową po orkanie jaki tamtędy przeszedł. Wprawdzie zjawisko rzadkie ale nie chciałbym się znaleźć blisko czegoś takiego w czasie wichury. Druga sprawa to kwestia wysokości umieszczenia turbiny. Im wyżej tym nie tylko większa siła wiatru ale i bardziej...
problemy z autem są bo ma słabą moc po odpaleniu i ruszeniu szarpie troche szczególnie odczuwalne na zimnym silniku ale ogólnie kiepsko ciągnie a sonda pokazuje podczas przyspieszania zamias około 0,8-0,7V to wariuje i skacze od 0,8-0,2 czyli sinusoidalnie jak na biegu jałowym podmieniłem sonde i jest to samo. Sonda była biała i łopatki turbiny białe...
Może być wszystko. Na przykładzie silnika 2.0 HDI 136KM delikatne podszarpywanie zwłaszcza przy przyspieszaniu było spowodowane uszkodzonym czujnikiem położenia turbo, który mierzy w jakim położeniu znajdują się łopatki geometrii turbiny. Jest to zwykły potencjometr, którego załatwiła woda. Nie twierdzę, że macie to samo, ale zawsze jakiś trop.
na ten temat znajdziesz sporo informacji, ale napisze jeszcze raz. jak przeładowuje to najprawdopodobniej zacięte łopatki turbiny, ale również może byc wina zaworu n75 chociarz rzadko jest to awaria w ta stronę. zdeimij wężyk podcisnieniowy przejedz sie i sprawdz czy łapie tryb awaryjny i czy rozwija moc dopiero na wysokich obrotach tzn okolo 3,5tys...
Sprawdz czy łopatki turbiny sie kreca na stronie ssacej i wydechowej ,czasami zaciera sie i strona ssaca sie obraca a strona wydechu gdzie jest napedzana stoi bo jest wirnik zatarty i pekniety w polowie ,wcale nie musi wyciekac olej . Dodano po 1 co znaczy ze jest turbina przezroczysta?
No ale jak mowisz,to sluzy do regulacji,a nie do calkowitego wlaczenia u mnie to sie wcale nie rusza:/ To ze się nie rusza świadczy że nie działa,w cytrynie było to samo,żadnej reakcji.Zacznij od regulacji.W którą stronę to nie pamiętam.Przy okazji sprawdź czy łopatki turbiny się obracają ,bo może jest zatarta. Aha ,pamiętam że przed regulacją strasznie...
Panowie, o czym wy dyskutujecie!. Można, nie można?!?! W starszych rozwiązaniach turbosprężarek łopatki turbiny były sterowane przy pomocy siłownika połączonego z kolektorem dolotowym silnika. Czyli turbina była sterowana ciśnieniem wytworzonym przez sprężarkę. Siłownik był tak skonstruowany, że rozsuwał kierownice turbiny w kierunku pogorszenia jej...
Witam mam problem ze zmywarką Zanussi ZB4520G. Klasyk z początku lat 90 :) Nie startuje silnik pompy wody ale głośno hałasuje. Po rozłożeniu aż do samej łopatki turbiny okazało się ze silnik powoli się obraca. Wydaje mi się że to musi być problem z silnikiem, co prawda nie śmierdzi spalenizną :) ale może coś innego się skończyło. Wałek z turbiną ma...
Dziękuję za odzew. Specjalista od VAGa to on raczej nie jest. Pracuję w Szkocji i tu raczej ciężko o kogoś na prawdę kompetentnego. Dolot szczelny, drożny, wydech drożny, sterowanie turbiny działa, co do wydajności nie jestem w stanie odpowiedzieć. Podglądając parametry bieżące na postoju operując pedałem przyspieszenia widać dużą różnicę między oczekiwanym...
Znalazłem winowajce. Łopatki turbiny zerwały się z uwięzi i żyły własnym życiem :( Zestaw naprawczy znalazłem tu: https://north.pl/karta/zestaw-naprawczy-... - może ktoś znacie tańsze źródło? Z góry dzięki za podpowiedzi. https://obrazki.elektroda.pl/3434581900_... https://obrazki.elektroda.pl/9131497600_...
Cześć. Sprawdziłeś turbinę wentylatora? Może wystarczy oczyścić wnętrze turbiny i łopatki wentylatora?
Witam Etap 1. : Puszczamy 2 zawory i woda napiera na membramę pompy. Schodzi do końca. Woda następnie wywołuje napór na łopatki turbiny. Następuje producja elektryczności. Tak, a woda to sama powyżej poziomu lustra pójdzie do turbiny. Nie widzisz początku złych założeń i wyciągania dalszych błędnych wniosków? Schodzi do końca czego? Nigdy sama nie...
zacinają się łopatki w turbinie które sterują strumieniem spalin na wirnik turbiny trzeba ją wyciągnąć rozebrać i wyczyścić zmienną geometrię lub oddać do regeneracji.
Zastąpienie palladu stopem o dużej zawartości srebra to całkiem ciekawy pomysł. Ze stopami jest naprawdę różnie np. do produkcji stopu na łopatki turbiny silnika odrzutowego używa się renu, który jest chyba jeszcze rzadszy od rodu. W stopie wystarczy by było go 2...2.5% a docelowy materiał uzyskuje odpowiednie własności. Nie sprawdzałem czy rod łączy...
Oddaj do fachowca, chyba, że chcesz wymieniać cały silnik. Sam nie grzeb, potrzeba wiedzy i doświadczenia, zwłaszcza jeśli coś zagrzechotało w silniku, np kawałek łopatki od turbiny...
Nie wiem dokładnie z którego roku, ponad pięć lat pewnie ma, nie potrafię z nr seryjnego 110011660240385 odczytać daty prod. Piszesz że pompa myjąca jest na wykończeniu, możliwe. Ta pompa nie przecieka, chodzi moim zdaniem tak jak powinna w miarę cicho. Ciśnienie jakieś robi bo grzałka się uruchamia. Co by w takim razie w tej pompie się zużyło? łopatki...
Geometria łopatek turbiny może nie domagać. Jeśli łopatki masz zapieczone i nie ma prawidłowej regulacji, to będziesz miał taki efekt.
łopatki turbiny wiatrowej zapieczone łopatki turbiny łopatki wiatrak
instrukcje manual technics kalkulator przerwań honda civic termostat
ogranicznik przepięc urmet schemat
Mostkowanie kanałów stereo – sumowanie L+R do mono lub tryb BTL wzmacniacza audio Packard Bell ZE7 – wejście do BIOS bez klawiszy funkcyjnych, klawiatura USB, Fast Boot