Kupić łożyska.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
ABS w łożysku.
Z wymianą amortyzatorów z przodu może nie było by większych problemów, ale konieczny był by do tego chociaż jakiś najprostszy ściągacz do sprężyn, i sporo ostrożności, bo można sobie krzywdy narobić jak taki ściągacz puści i sprężyna wystrzeli w twarz. Co do łożyska to bez prasy i migomatu raczej nie wróżę powodzenia tej operacji. Sam kiedyś próbowałem...
SKF VKBA1356 OPTIMAL 100098 OPTIMAL 100099 ORIGINAL 443498625A ORIGINAL 443498625D RUVILLE 5711 FAG 713 6100 30 ORIGINAL 893498625C ORIGINAL 893498625E Complex CX042 NFC EUROPE PIASTY/LOZYSKA NFB3356 NFC EUROPE PIASTY/LOZYSKA NFB3356. QUINTON HAZELL QWB733 SNR R157.11 VW Passat B5 - z silnikiem 1.9TD (110, 115, 130KM) 2.5TDI
Przedni wał napędowy do obudowy łożyska koła (Śruba sześciokątna) Wymienić śrubę Etap 1 200 (Nm) Etap 2 180 (°)
Zdejmiesz płaszcz to zobaczysz gdzie są łożyska. Wewnętrzna bieżnia łożyska może znajdować się na osi bębna :D
Następnym razem użyj odklejacza do łożysk. Można też samemu zrobić. Bardziej niebezpieczne dla łożysk, które ciężko się montowało, jest pozostawienie naprężeń montażowych. Czasami się łożyska odpręża. AI tak pisze o odprężaniu łożysk: "Odprężanie łożysk to proces mający na celu redukcję naprężeń, które mogą pojawić się po montażu. Jest to istotne, aby...
Łożysko koła uszkodzone, przy zmianie obciążenia (skręcanie, hamowanie) zmieniają się dźwięki. Masz punktowo uszkodzone bieżnie na skutek uderzenia.
http://webcat.schaeffler-aftermarket.com... Zwykłe łożysko dwurzędowe. Wskazane użycie prasy albo porządnego ściągacza
Witam! Według instrukcji serwisowej (j. angielski) do tego modelu jaką posiadam to są podane następujące momenty cyt. Hub nut 28 daN.m , Wheel bolt 14,2 daN.m ,Brake calliper monting bolt 18 daN.m Pozdrawiam!
Łożysko koła sprawdziłeś? Podejrzewam, że zaczyna się przegrzewać.
Kolega dobrze piszę, wymieniają bo szybciej i łatwiej + lepsza kasa bo wtedy trzeba zmienić dwie strony+ klocki. Tarcza zintegrowana jest z wymienialnym łożyskiem i osadzona jest w aucie na czopie. Logicznie Łożysko kupisz samo, ale tarczy bez łożyska już nie. Jeżeli tarcze masz w dobrym stanie to wymień same łożysko, standardowa procedura i żadna filozofia...
Jak dojechać do warsztatu(15km)? A jak jeździłeś do tej pory? Jechać nim na kołach czy holować go To jest to samo. Jeśli chodzi o łożyska na 2-3 lata, to każde możesz założyć. Akurat tego nie produkuje się w garażach.
http://obrazki.elektroda.pl/8037923100_1... Łożysko koła osi przedniej http://obrazki.elektroda.pl/9251378900_1... Łożysko koła osi tylnej
jak już bedziesz miał rozebrany atak to sobie przerób blokadę na proste zęby tak jak w C 330 lub 912
łożysko koła sie kończy,jeśli tak to naprawa się opłaca i jest prosta.
Witam.Ford focus ma pierścień magnetyczny w łożysku koła. Łożysko musi być do wersji z ABS. Łożysko do wersji bez ABS ma takie same wymiary lecz nie ma pierścienia. Pierścień jest po jednej stronie łożyska, więc ważny jest również montaż.
Bez kitu... Przecież widać gdzie jest "szerszy", a gdzie "węższy". Po prostu przerysuj sam wał (bez łożysk, koła zębatego, obudowy przekładni). Wszystko co nie jest wałem jest opisane odnośnikami.
Łożysko koła prawego przedniego. Zawsze najbardziej słychać łożysko odciążone , dlatego cichnie przy skręcie w prawo, powinno być głośniej słyszalne przy lewoskręcie
dystans jest na pewno tylko skąd go wezmiesz to nie wiem
To coś czego szukasz prawdopodobnie nazywa się łożysko koła kosiarki 12,7x28,5mm lub 12,2x26mm. Zmierz wymiary czy się zgadzają.
Kiedy silnik jest na "wolnych obrotach", to napięcie na nim wynosi 12,4 V, natomiast w momencie odtwarzania kasety spada i oscyluje pomiędzy 11,9 V a 12 V. Moim zdaniem nie jest to przyczną problemów, wewnątrz silnika napędu capstan jest stabilizator. Osobiście zacząbym od sprawdzenia stanu łożysk koła zamachowego i "capstan" być może wymagają konserwacji.
Wymień główkę sprężarki na której jest osadzone łożysko koła. Pewnie była demontowana sprężarka kiedyś lub wspomaganie i zostało złożóne niewspółosiowo i masz wyrobiony czop łożyska .
Łożysko zespolone FAG 801974AE.H195 Średnica wewnetrzna 70mm Średnica zewnetrzna 196 mm Wysokosc 139,5 z innej firmy: SKF VKBA 5377
Załączam zdjęcia łożyska koła przedniego do mazdy 3 bl. Nowe, kupione z zamiarem wymiany. Zauważyłem, że dzielona bieżnia wewnętrzna rozjeżdża się, tzn. da się gołymi rękami rozsunąć obie połówki bieżni, tak, że powstaje szczelina ok 1-2mm i tym samym uszczelnienia się rozsuwają. Czy to jest normalne, czy raczej łożysko ma wadę fabryczną? https://obrazki.elektroda.pl/5863729600_...
Siwru podsumowując, nie wiadomo coś Ty tam narozrabiał, czy uwaliłes czujnik , czy nie masz tej tak zwanej gumki- w konsekwencji brak sygnału z tego koła, cholera wie, jednym słowem pali się abs - brak prawidłowego działania systemu. Nie rozwijajmy już tego tematu, pózno jest.
Kręcąc kołem dokręć tak do końca, ale żeby nie pojawiły się opory przy obracaniu piastą, następnie cofnij klucz o 1/3 obrotu, w takiej pozycji zablokuj nakrętkę. Pamiętaj żeby upewnić się że łożyska "doszły" na miejsce.
ja mam starą postkomunistyczną maszynkę elektryczną do gotowania o średnicy ok. 10 cm. Na to mam mały metalowy tygielek z zaślepki od łożyska koła samochodowego - jak na moje potrzeby jest super.
samochód można przemieścić bez półosi, łożysko koła nie rozleci się samo a piasty zostają; zepniesz wahacz, założysz koła i te parę metrów przepchniesz :sm9:
Łożysko piasty koła.
Łożysko koła zawsze słychać najgłośniej gdy jest odciążone tj lewe koło podczas skrętu w prawo i na odwrót, oczywiście mówię o jeździe z prędkością >= 30km/h, a nie o manewrach na parkingu
Więc sprawdź łożysko piasty koła.
Domowy sposób [stary jak świat ] , pomiędzy wałek ataku a koło talerzowe wkręcasz kartkę papieru z zeszytu , dociągając lub popuszczając łożyska koła talerzowego uzyskujesz potrzebny luz . Prawidłowo ustawiony luz nie może przecinać kartki . Do ustawienia luzu niestety muszą być wyjęte obydwie zwolnice. Pozdrawiam Zbigniew
Łożysko koła.............?
problem może być w łożysku koła przedniego.Z nie go czujnik czyta obroty . Dodano po 1 najlepiej podłączyc diagnoskop i sprawdzić czy w czasie jazdy czujniki widzą obroty poszczególnych kół.
Zapoznaj się z symbolami mechanizmów na schematach kinematycznych. Silnik, łożyska, osie, koła zębate, sprzęgła. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/image...
Hej, to nie łożysko koła.....buczenie jak puszczę gaz przy 60kh i 100kh
Ray=Rby=P1/2 to chyba jasne Raz=1,5P2 Rbz= -0,5P2 Ma=P2 x a MD2=a((Mby^2+(-Mbz)^2)^1/2) Mb=0 Oczywiście zakladając, że łożysko to przegób.
Tam nie ma żadnych blaszek ani pierścienia, przynajmniej ja niczego takiego nie widzę. To jest taki montaż łożyska, założone na wałek i prasą zagniecione w sześciu miejscach. Przecież tam gdzie są te "zagniotki", widać cały promień wewnętrznego pierścienia łożyska. "Zagniotki" zeszlifować i zdjąć łożysko.
Witam. W Twoim samochodzie zawieszenie przednie i układ kierowniczy to naprawdę prosta konstrukcja ale mimo tego nikt Ci tego nie zdiagnozuje przez internet. Podjedź do dobrego mechanika od zawieszeń i za diagnostykę nie zapłacisz nic jeśli później zlecisz naprawę/wymianę w tym warsztacie. Podpowiem tylko że to może być jeden z tych elementów: - końcówki...
A łożysko pod kołem pasowym dobre? Nie szumi na wirowaniu?
Witam, Odnośnie pierwszego;wykaszania łuków przy skrętach w lewo. Wyrobiony sworzeń/tuleja belki przedniej,wybite tulejki osi zwrotnicy, zagięte ramię zwrotnicy, zużyte łożyska koła, zagięty drążek wzdłużny układu kierowniczego,czyli geometria układu kierowniczego. Oraz może być też nieodpowiednio wypoziomowany agregat tnący, nierównomierne ciśnienie...
Może tu(druga pozycja): http://www.mister-auto.pl/pl/zestaw-o-ys... Albo tu: http://www.iparts.pl/czesc/lozysko-kola,... (dla pewności sprawdź po numerach)
W pierwszej kolejności trzeba zdjąć widoczne łożysko.
Jak jest siła dokrecania łożyska koła lewy tyl seat cordoba 1.9TDI 1999r?
Nie dokręca się tych łożysk do oporu. Instrukcja głosi, że przy prawidłowo osadzonych i posmarowanych łożyskach dokręca się nakrętkę tak, żeby umieszczona pod nią podkładka dała się przesuwać promieniowo śrubokrętem bez tworzenia dźwigni o krawędź piasty. Luz koła powinien być niewyczuwalny. Zbyt mocno dokręcona nakrętka, to od ręki zniszczone łożyska.
To w końcu wał czy most? Może Kolega się zdecydować? Pewne jest, że łożyska w kołach nie dają tych odgłosów?
Mogło się zapiec. Wkręć śrubę ale nie do końca, zostaw z centymetr niedokręcony i w tą śrubę przywal. Ze trzy razy. Bezwładność koła powinna pomóc mu zejść. Nie wal za dużo żeby gwintu nie zniszczyć. Przywal ze trzy cztery razy tylko tak fest. Młotek półkilowy. Potem próbuj jak na filmie. Albo rower do jakiego* warsztatu. Obojętnie. Może nawet tam gdzie...
Po wymianie łożyska i po dokręceniu nakrętki proponowałbym zrobić próbę. Zakładam, że jarzmo i zacisk hamulca będzie ściągnięty. Należy założyć tarczę hamulca, koło i je pchnąć dosyć energicznie ręką. Powinno zrobić kilka obrotów przed całkowitym zatrzymaniem. Wtedy mamy pewność, że nie ma zbyt dużych oporów na łożysku.
Łożysko od strony koła pasowego 6203 , tył -łożysko igiełkowe 56769 rozmiar 11/17.5×16.5.P
Więc przy tym łożysku nie ma znaczenia jak będzie założony pierścień oporowy? Widzisz po której stronie pierścienia siedziało łożysko. Według mnie stożek do dołu jak na zdjęciu 2
Albo łożysko z ryżu nie trzyma wymiaru, albo wyrobiona piasta i jest luz między zewnętrzną powierzchnią walcową łożyska a piastą.
Witam! Jaki jest moment dokręcenia łożyska koła tylniego dla Skoda Roomster 1.2 htp 2008 benzyna?
Zależy od typu sprężarki. Jednak w zdecydowanej większości ciężarówek (i nie tylko) jest to Sanden SD7H15. Jeżeli siedzi taka lub jej pochodna to łożysko 35x55x20 np. NSK 2400007. Protip: wyprasowywanie zacznij na płaskiej powierzchni żeby zerwać "zagniotki" bo inaczej możesz złamać kółko.
Witam, Należy zdemontować: Igielnicę , przeciwwagę, korbowód (odkręcić stopę i przesunąć w dół), mechanizm ściegu zygzakowego, koło zamachowe, tuleję koła zamachowego, łożysko wałka od strony koła, Wysunąć wałek w stronę zdemontowanego koła ( większy otwór po łożysku) do momentu aż wysunie się z drugiego łożyska i do góry unieść ten koniec , następnie...
Możliwości są dwie, albo jest za słabo dokręcona albo wychodzi jakość materiałów tego sprzętu. Można zastosować klej do gwintów i porządnie ją skręcić. nie poluzuje się już więcej.
Łożyska kół, półosie (przeguby wewnętrzne i zewnętrzne), dokręcenie kół, weryfikacja zawieszenia pod kątem luzów, wyważenie kół. Te elementy trzeba sprawdzić by postawić diagnozę. Ciężko na odległość podpowiedzieć co to za dźwięk.
tu jest to opisane http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
Nie zawsze trzeba wymieniać dwa łożyska. Tak jest ogólnie przyjęte ale jeżeli z jednej strony jest łożysko kulkowe a od strony koła pasowego łożysko w zasadzie tuleja i nie jest zużyta nie trzeba wymieniać. Po wymianie jednego łożyska pralki pracują poprawnie. Moim zdaniem powinieneś sprawdzić mocowanie przeciwwagi pralki oraz jakość dopasowana koła...
Podnosisz samochód raz z prawej, raz z lewej strony, odpalasz, wrzucasz 4 i słuchasz z której strony buczy łożysko. Tylne koła sprawdzasz kręcąc ręką
Kod usterek: MID 136 - SID 4 - FMI 7 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID136 G005 - Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS SID4 Czujnik prędkości obrotowej koła, druga oś, koło prawe FMI-7 Nieprawidłowa odpowiedź systemu mechanicznego Urządzenie(a) objęte kontrolą: G005 Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS G008 Zespół sterujący zmiennym wspomaganiem...
Są dwa rodzaje łożysk np; VKBA 1431 lub VKBA 1432
A gdzie to słychać? Z prawej, z lewej, w środku? Dziwaczny dźwięk Może tarcza/hamulce? Np łożysko koła siada, i na skręconych luz powoduje darcie tarczy o klocki/blaszkę
od miesiąca słyszę buczenie i delikatne(bardzo bardzo) wibracje na samochodzie, im większa prędkość tym delikatnie głośniej. Na podnośniku słychać że buczy ze skrzyni przy prędkościach ok. 40-60km na godzinę i w górę. Biegi wchodzą normalnie, olej w normie, brak wycieków. Nawet jak jadę z górki na luzie, wystarczy że samochód się toczy bez gazu. Z...
Witam. Raczej łożysko. Łożysko z prawej strony lubi hałasować własnie w zakręcie lewym i na odwrót - większe siły przenoszą wtedy łożyska "ze strony zewnętrznej" Ale warto zerknąć też do układu hamulcowego - tarcze też wprawiają taki hałas. Czasami widać wypocenie smaru w takiej piaście. Pozdrawiam
tak zapytam-ale nie obraź się-dałeś smaru? Jak żeś to mocno dokręcał?
Nie chodzi o rolkę dociskową, tylko plastikową podkładkę, która powinna znajdować się na wałku przesuwu. Jeśli zaczyna piszczeć po pewnym czasie, to należy zdemontować koło zamachowe, wymontować, jeśli będzie to możliwe w prosty sposób, łożysko koła zamachowego i dokonać dokładnego czyszczenia wałka przesuwu na całej jego długości oraz wnętrza łożyska...
Zdejmujesz koło, odkręcasz zacisk, odkręcasz końcówke drążka kierowniczego ( wskazany pneumat ), wyciągasz tarczę z piastą na zewnątrz. Po czym odkręcasz amortyzator od zawieszenia ( dolna część, dwoe śruby ). Później odnajdujesz pod podszybiem śrubę, która mocuje amortyzator od góry i odkręcasz ( najlepiej pneumatem ). Później mc person na stół, ściagacz...
Nic mnie nie dziwi. Ale zdziwienie klienta bezcenne jak kupi łożysko koła z oryginału piekne szare z napisami VW hologramem ty je przy nim otwierasz a w środku drugie pudelko z napisem FAG. Mało tego na samym łożysku piękny napis INA.
Jeśli uderzenie nie było silne to najbardziej narażone są opona, felga i łożysko koła. Jeśli masz wątpliwości to dla świętego spokoju sprawdź koła na wyważarce. Jeśli okaże się, że jest przekrzywiona felga wyczuwalne powinno być bicie na kierownicy (o ile uszkodzona będzie felga z przodu) lub delikatne wibracje. Jazda z uszkodzoną felgą zakończy się...
Pasek mógł zostać zerwany bo zablokował się bęben, a to może być wynikiem: - zużytych łożysk, - luźnego koła pasowego, - wpadnięcia czegoś między bęben a zbiornik.
przewidujesz że nr nie będzie na łożysku ?
Mam teraz zainstalowane łożysko "FAG". Ponoć w miarę dobre? W dzisiejszych czasach wszystkie łożyska są prawie takie same a jakościowo między nimi nie ma większej różnicy. Piszczenie ustało po wymianie łożyska tylnego koła. A więc mojea porada okazała się pomocna. Teraz już wiesz, że inaczej reaguje łożysko pracujące na sucho a inaczej gdy działa pod...
Łożyska kół najbardziej hałasują gdy są od ciążone, pod obciążeniem hałas ustaje, np przy skręcie w prawo słychać łożysko lewe i na odwrót. Znajdź sobie kawałek pustego placu, pojeździj i po testuj czy to aby na pewno łożysko
bzdury pisze ricoh. Za stukanie odpowiadają za to łożyska w kołach zębatych. Po prostu się wysuwają. Wystarczy zdemontować koła "nabić" dobrze łożyska i po sprawie
http://salko.pl/lozyska/61869-lozysko-ko... Łożysko koła przedniego, kulkowe, dwurzędowe, kryte obustronnie chyba podobnego typu co moje (na zdjęciu jest pokazane jedno z dodatkowym pierścieniem pomiędzy pierścieniami wewnętrznymi a na drugim zdjęciu tego nie ma:) , ) . Za to moment obrotowy dokręcenia [Nm]: 360...
Potrzebuję szybkiej rady: Citroen Xsara Picasso 1.6 8v 2002r. sprężarka Senden SD6V12 1438 Jakie tam idzie łożysko koła pasowego? 35x55x20 czy 35x50x20, a może jeszcze inne? Chciałem jak najszybciej wymienić (sam) i po rozebraniu nie zdążę kupić.
Ty napraw ori kolumne to będzie się kręciło lżej. Conajmniej nie masz oleju w swojej oryginalnej. Brak smarowania mogło doprowadzić do tego że rozsypało się prawdopodobnie łożysko na wałku koła kierownicy dlatego się teraz blokuje. W oryginalnej kolumnie z c-360 jest mała wada. Przez ten jej fabryczny wziernik jak dolejesz oleju do pełna to zdaje się...
Sprężynką do łożyska.
Łożysko koła przód.
Trochę się z taka kosiarką pomęczyłem, to koło wybiłem za pomocą takiego aluminiowego garnka foto1 , potem łożysko z gniazda koła z pomocą takiego przyrządu foto2.
Witam, pacjent Volvo s60 II 2.0 Diesel 163KM 2011r. automat. Samochód jak ruszy 0 do ok100km/h słychać buczenie i przy skręcie w lewą stronę się zwiększa a przy skręcie w prawą stronę wszystko cichnie, łożysko koła wymienione ktoś miał podobną sytuację co to może być?
Witam. Czy uszkodzone łożysko koła mogło uszkodzić tarczy hamulcową? Klient przyjechał i możliwe że z takim łożyskiem jeździł dłuższy czas bo szum był okropny na prostej drodze. Niestety nie pamietam, nie dostrzegłem bicia przy hamowaniu. Po wymianie łożysk, spręzyn amortyzatorów jest delikatne bicie przy hamowaniu. Czy możliwe że właśnie tarcza siię...
Nowa śruba 70Nm+90stopni
Można się przyczepić jedynie do krzyżaka kolumny kierowniczej Napraw i sprawdź tuleje w przednich/przednich wahaczach czy nie "miękkie". Jak rozgrzejesz hamulce jakie bicie, nie blokuje wtedy któreś koło. Tylne hamulce też sprawdziłeś?
wejdź w parametry i sprawdź który czujnik nie pokazuje prędkości, obstawiam uszkodzone łożysko w kole a nie czujnik
Albo pobijak i młot tak na oko z 3kg i w łeb śrubę. Dodam że w grupie VAG bardzo skuteczne. Świetny pomysł, szczególnie że siła udaru odkłada się na łożysku koła, a dokładnie na styku bieżni i kulki łożyska.
Witam, kupiłem łożyska lecz w kartonie ani na stronie producenta nie widzę jakim momentem dokręca się łożyska w tylnich kołach. Clio 4 kombi. Rok 2014 1,2 benzyna. Dziękuję za odpowiedź
Jeśli felga w aucie po normalnym przejechaniu odcinka km. zrobiła się gorąca a jeśli za bardzo nic nie śmierdzi żadną spalenizną to pewnie łożysko piasty koła jest do wymiany. Sprawdź odrazu sworzeń zwrotnicy ponieważ to strona prawa, a jak wiemy koła strony prawej pojazdów w Polsce pracują przeważnie w trudniejszych warunkach ze względu na stan nawierzchni...
To łożysko, długo nie wytrzyma. Jest zbyt duża odległość łożyska od koła. Oś będzie się uginać, z powodu wyrobienia piasty w obudowie, będzie to powodowało dalsze uszkodzenie piasty i uszczelniacza. Lepszym wyjściem byłoby wciśnięcie cienkościennej tulejki, na uszkodzoną półoś i powiększenie otworu w obudowie, na przykład rozwiertakiem.
Sprawdź łożysko koła z obydwu stron z tyłu. U mnie podobny objaw był gdy było wyrobione łożysko tylnego koła.
Czyli powinienem spojrzeć czy: Skaczące kółko nie jest zdeformowane Nie jest zdeformowana rolka Czy nie ma luzu na łożysku koła zamachowego-czy ten luz byłby wyczuwalny ręką? Bo rzeczywiście magnetofon ma ślady po montowanych nóżkach tak aby stał pionowo, więc niewykluczone że pracował głównie właśnie w pozycji pionowej
Na dzień dobry musisz wyciągnąć półosie. Dobrze ci radzę przeczytaj mój poprzedni post i zrób to co tam napisałem.
Nie tylko mniejsze łożysko ale trzeba przebić osłonę pierwszego łożyska (od strony koła pasowego) i przez ten otwór włożyć rurkę WD-40 i zlać drugie łożysko. Pozostawić na kilka dni aby odmokło i dopiero wtedy próbować wybijać bęben z łożysk. Na 99% krzyżak bębna będzie do wymiany po wybiciu z łożysk.
Albo łożyska na różnicowym.
Witam jakim momentem dokręcić łożysko w kole tylnym?
Jak nie zapuszczasz trawy i "lubisz" kosić to wybierz słabszą kosiarkę np. 625 z silnikiem b&s ale większym nożem i pojemniejszym koszem. Każdy ma swoje indywidualne odczucie co potrzebuje. Ja mam silnik 675 obudowa NAC, ojciec 625 obudowa NAC a zbytniej różnicy nie widzę. Jak jest wysoka gęsta trawa to przy mieleniu obie siadają. Jak jest z obudową?...
przegub założyłem ok, tam między przegub a łożysko idzie jeszcze podkładka i dlatego wiem że przegub jest dobrze, a tuleja nie z rury :) I o co chodzi z tą sprężynką? Gdzie i jaka ona ma być?
3. To może być pierścień segera zabezpieczający łożysko przed wysunięciem (spotkałem w innym modelu). Wyjmuje go się specjalnymi szczypcami, które wkłada się w otwory na jego końcach i ściska. 1. Jeżeli tak jest to łożysko wychodzi w kierunku koła pasowego. 4. Wkręcona. Nie blokuje łożyska.
wymiar łożyska koła łożyska koła samochodu łożyska koła przód
rosyjskie układy thinkpad modyfikacje biosu minidisc laser
blokowanie numeru telefonu falownik pompy
Ford Fiesta 2007 1.3 benzyna na łańcuchu - silnik kolizyjny? JVC RC-EZ35S 17W - brak przestrajania, niedziałający FM Mode