Kiedy stuka? Przy luzach maglownicy właśnie stuka gdy kręcimy kierownicą na postoju i najczęściej stuka właśnie, gdy kierownica dochodzi do końca skrętu. Po prostu przekładnia przeżyła swoje i jest jej koniec - regeneracja lub wymiana na nową, regeneracji nie polecam. Regulacji raczej tam nie ma. Objawiło się po wymianie drążka, bo luzy na drążku kompensowały...
Bierzesz vin auta, idziesz do hurtowni i podajesz VIN, tam oferują ci masę czujników, bierzesz boscha, czyli ori. Płacisz i idziesz montować.
Z własnej obserwacji: głównie auta "japońskie" - łańcuchy rozrządu - sprzęgła - łożyska - czujniki i elektrozawory diesel Tylko Z Oryginału. Oczywiście nie musi być przyklepane przez mazdę czy toyotę...
czyli piaste masz sprawna szukaj problemu w czujnik lub instalacja chyba ze to masz orginalny czujnik od pana z Craftera który ma orginalne podróbki hyhyhy
wejdź w parametry i sprawdź który czujnik nie pokazuje prędkości, obstawiam uszkodzone łożysko w kole a nie czujnik
Nagrzewnica do zakładania np. łożysk (widać czujnik temperatury do zakładania na element nagrzewany)
NIe wiem czy na chwilę obecną masz sprawne te czujniki. Ale: Czujniki ABS w tej chwili dzielimy na pasywne i aktywne. Zasadę działania pasywnych znasz i nie sa one raczej u ciebie, bo nie generowały napięcia. Aktywne czujniki to po prostu czujniki Halla najczęściej. Masa brana jest z obudowy, jeden kabel to zasilanie, a drugi to sygnał. Teraz już chyba...
Czujnik NTC do sprawdzenia.
Łożysko z czujnikiem obrotów silnika masz tutaj: https://obrazki.elektroda.pl/4213941900_...
Pragnąłbym jeszcze się dowiedzieć czy uśmiercenie termostatu może spowodować że bęben pozostaje nieruchomy. W starych modelach tak bywa, że dopóki woda nie zostanie podgrzana do 30st. to nie obraca bębnem - najlepiej dla sprawdzenia, ustaw program wirowania. Termostat to już unikat, szukaj po indeksie C00019650
Temat jest prosty,błąd na postoju to: kabel czujnik ECM Błąd po ruszeniu czy podczas jazdy to zły sygnał a więc: czujnik, odległość, łożysko. Pomiar prędkości w formie wykresu i zasilań na czujnikach a nie "łomów" Jak kupiłeś najtańszy od czajnika to właśnie tak będzie .
czujnik prędkości 6-tego koła nieprawidłowy lub nie wiarygodny sygnał. sprawdź koronkę ABS,luz na łożysku i sam czujnik.
Witam , często pęka metalowa podkładka pod przegubem napędowym zewnętrznym i jej części przyklejają się do magnetycznej strony łożyska w pieście (tej odczytywanej przez czujnik ) lub ją uszkadzają . Ściągnij przegub napędowy zewnętrzny i zobacz powierzchnię magnetyczną łożyska piasty .
Witam Mam problem w Fiacie bravo 2 2007 r Wymieniłem łożysko przednie prawe założyłem starczy czujnik.Przy jedzie testowej od razu brak absu. Pierwsze co zdjąłem całą zwrotnice lecz pierścień magnetyczny na łożysku wygląda dobrze żadnych uszkodzeń więc wymieniłem czujnik na nowy.Problem nie znikł ABS ciągle nie działa. oczywiście przed każdą jazda usuwałem...
Nadmierny luz na łożysku też. Za duża odległość pierścień czujnik. Luzu na łożysku nie ma możliwością że w sklepie którym kupowałem czujnik sprzedali pasujący ale za krótki np? Za krótki nie ale można nie wyczyścić miejsca montażu i już braknie 1mm.
Witam. Czy ktoś zwalczyl ten problem? Mecze się z tym samym objawem. Prawy tył dokładnie 2 razy szybciej się kręci. Łożysko nowe. Czujniki wymienione, przewody sprawdzone i dalej nic.
Czy w kotle pralki whirpool awo/d 4313p znajduje się jakiś czujnik,pytam dlatego ze rozciołem kocioł wymieniłem łożyska i skleiłem kocioł,było by wszystko ok poza tym że pralka zaczęła nabierać za dużo wody.proszę o pomoc
Teoretycznie bez komputera da się to naprawić. Jeżeli przed naprawą łożyska wszystko działało to sprawa jest prosta. Czujnik i łożysko musi być ok. Jeżeli po przejechaniu kawałka drogi wciskasz hamulec i ABS się włączy na chwilę a potem kontrolki się włączą to uszkodzone jest łożysko. Jak świecą się cały czas po włączeniu silnika to uszkodzony czujnik...
Jeśli nie musisz, to nie ruszaj czujnika abs-u. Bardzo często nie da się go wyjąć z zardzewiałej piasty bez uszkodzenia, a łożysko da się wymienić bez odkręcania czujnika ABS. BTW. Sam chcesz wymienić to łożysko? Bo po problemach jakie napotykasz wydaje mi się, że możesz nie dać rady.
Albo uszkodzony zawór PWM lub uszkodzenie czujnik przesuwu na łożysku oporowym
Ja kolejny raz obstawiam uszkodzenia łożyska (z czujnikiem obrotow) bardzo często ten problem występuje z informacją o przegrzaniu. Dodatkowo wspominasz, że nie ma odczytu z czujnika.
Raczej wymiana łożyska.
Poczas wymiany łożysk została uszkodzona kapilara czujnika temperatury. Regulator temp.do wymiany.
Podziałka od absu jest na przegubie czy na łożysku? Czujniki powinny mieć rezystancje zbliżoną, o ile są magnetoindukcyjne.
Witam. Błędy dotyczą czujnika ABS prawy tył - niewłaściwe sygnały prędkości. Możliwe przyczyny: - niewłaściwy , krzywy , wyszczerbiony , skorodowany itp. pierścień impulsowy - nadmierny luz na łożysku (powoduje przesunięcie czujnika i nadmierne zwiększenie szczeliny) - nieprawidłowy styk na złączach czujnika - zbyt duża różnica w wymiarach opon
Taka diagnoza była w zeszłym roku i to łożysko zostało wymienione na nowe SKFa i wózek zaczął działać poprawnie. Czyżby ponownie nowe łożysko - czujnik w łożysku się uszkodził? a jeśli tak, to jaka jest - może być przyczyna lub co uszkadza kolejne czujniki w łożyskach jazdy? link do tematu o zeszłorocznym uszkodzeniu poniżej: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
sprawdź rezystancję czujnika dobrego z tym rzekomo uszkodzonym ten uszkodzony wykręć i sprawdź czy któryś przewód jest nieurwany przy czujniku i przy samochodzie druga sprawa to luźne łożysko i zmieniająca się odległość czujnika od pierścienia
To drugie to ogranicznik temperatury, nie ma nic wspólnego z tematem. Termoregulator składa się z "korka" wchodzącego do zbiornika, kapilary łączącej oraz samego regulatora czyli czarnej kostki z ośką, na której jest pokrętło - to ostatnie oczywiście nie wymaga wymiany jeśli jest całe :) Tak to wygląda: http://obrazki.elektroda.pl/5834427900_1...
Czujnik jest na silniku. Czy słyszysz podczas kręcenia silnika jakieś stuki jakby z łożysk? Czujnik możesz odkręcić z silnika i spróbować wirowania z podłączonym czujnikiem, ale nie przytwierdzonym do silnika. Jeśli będzie kręcić, to czujnik jest OK, a masz problem w silniku. Tu masz zdjęcia motoru i czujnika. https://obrazki.elektroda.pl/6561181400_...
Taki czujnik można na dwa sposoby sprawdzić, w stanie spoczynku można omomierzem i powinno pokazać 0,8-1,2k, ale również w czasie obracania kołem można woltomierzem i wtedy odrazu wiemy czy czujnik zczytuje impulcy z łożyska.
To wymieniałeś czujniki i nie wiesz jak je założyłeś? Ciekawe. Łożyska żeście nie wprasowali odwrotnie?
Witam serdecznie, spróbuję podpiąć się pod temat bo zależy mi na czasie. Dzisiaj mechanik wprasował mi nowe łożyska w przednie pisty Vito W639 120 CDI z 2007r. Po wymianie natychmiast zapaliły się: kontrola trakcji (kółko ze strzałkami) i ABS Co jest nie tak? Przed wymianą łożysk wszystko działało tip top, czujniki nie były odpięte tylko wyjęte z piast...
czasami cos przy ktoryms kole nie było robione? Łożysko nie wymieniane? Ja bym obstawial zle obsadzone łożysko, pierscien ABS, albo sam czujnik. Miałem 2 takie przypadki. Czujnik szybko lapal przy małych predkosciach
Dzieki koledzy za podpowiedż.Wymieniłem łożysko,czujnik opór1.14 KOm.Problem pozostał.W dalszym ciągu pokazuje błąd EBS3157-09 i zapala się ABS.Czy to napewno prawe koło przód? Proszę o pomoc.
Piasta zgnita. Żaden czujnik, sterownik itd. Pierścień abs na łożysku uszkodzony. Czyszczenie nic nie da...
przy demontażu łożyska niestety ulega uszkodzeniu ten czujnik ,z nowym łożyskiem powinien być nowy czujnik.
Tym plastikowym w stronę czujnika ale jak pamiętam to z tyłu jest blaszany pierścień nakładany na piastę.Dość dawno to robiłem ale raczej jestem pewny że tylne łożysko nie ma wbudowanego pierścienia do ABS.
4150: czujnik ABS lewy przód sygnał nieprzyjmowany. sprawdź koronkę ABS, luz na łożysku, jeśli wszystko będzie dobrze zmień czujnik. 4049: czujnik ABS prawy przód zwarcie lub przerwany obwód. sprawdź czujnik i kable do sterownika.
Jeszcze żeby uzupełnić temat. Do wymiany łożyska nie trzeba odkręcać czujnika tylko można wypiąć wtyczke która jest w zatrasku zamocowana do nadkola. Druga sprawa że w tej astrze błędy to idzie wymigać i nie trzeba do tego testera. W przypadku ABS to styki A i K w gnieździe.
Elektromagnetyczne sprzęgło tarczowe, nie żadne łożysko z czujnikiem :D . Stosuje się takie w np. układzie rozwijania folii pvc z bębna, albo drutu ze szpuli, jako element regulacji naprężenia materiału.
Problem tkwił w łożysku. Łożysko które kupiłem i wcisnąłem w piastę miało inny wymiar pierścienia mocującego czujnik abs niż seryjne co spowodowało uszkodzenie pierścienia magnetycznego znajdującego się na łożysku. Czujnik abs działał. Żadne blaszki nie są potrzebne i nie pełnią funkcji masy. Kupiłem droższe łożysko niemieckiej firmy, które miało być...
A łożysko masz dobre?
Usterka tego typu występuje, gdy jest uszkodzony pierścień magnetyczny nadajnika impulsów. Nie wymieniałeś czasem łożyska? Błędu czujnika, na ile pamiętam, nie da się zgasić do momentu adaptacji. Jeśli świeci kontrolka ABS, to powinna zgasnąć po przejechaniu kilkudziesięciu metrów, o ile pierścień jest sprawny. Dopiero wtedy usuniesz błąd.
nie . sam czujnik, wymienić łożyska?. czujnika juz bardziej sie nie da... stukam stukam i nie chce isc dalej
Błąd ma jednego czujnika, ale czy z drugiej strony auta tester widzi prędkość koła. Można zakręcić nim na podnośniku. Jak czujnik nowy to może ktoś łożysko zmieniał i założył niewłaściwe. Możesz też przedłużyć kabelki z jednej strony na drugą i pokręcić kołem.
Pytanie czy kontrolka gaśnie po włączeniu zapłonu czy pozostaje zapalona. Jeżeli gaśnie i zaświeca się po ruszeniu to system widzi inna prędkość koła - czujnik nie widzi tarczy magnetycznej na łożysku, uszkodzona tarcza, zła odległość, odwrotnie włożona łożysko. Jeżeli nie gaśnie po włączeniu zapłonu to masz uszkodzony czujnik lub zbieg okoliczności...
Czujnik NTC zostawiłeś oryginalny?
Niewiele. Co tam może być. Łożysko, czujnik, wiązka, modulator i kostki. Albo cos zgniło, albo coś się zepsuło. Może ewentualnie przełożyć czujnik lewa prawa strona bo może czujnik walnięty, albo nie ten typ. Może uszkodzona tarczka na łożysku, może zgniła instalacja, luźne piny lub zzieleniało, lub padł moduł. Coś było robione zanim to się stało, coś...
W tych starszych rocznikach bardzo dużo części pasowało: silniki, sprzęgła, czujniki, skrzynie, elementy zawieszenia, łożyska, itp. Cenowo nie wiem, poszukaj.
A łożyska były napewno do Peugeota z ABSem ? Wydaje mi się że załozyłeś zwykłe łozyska co czujnik czyta jak zablokowane koła przy naciśnięciu na pedał hamulca. Mozliwy też jakiś błąd przy montarzu łożysk/czujników.
A w parametrach co pokazuje? Może łożysko ma już dosyć?
Jedyny błąd NOWY który się pojawił to BS 2 4048 Czujnik prędkości obrotowej przy osi przedniej z lewej strony ma nadmierną szczelinę. Sprawdź luz na łożysku, kondycję pierścienia impulsowego oraz szczelinę na tym czujniku.
z pierścienia magnetycznego w łożysku.
Trzeba sprawdzić czujniki, rezystancję uzwojeń i na końcu magnesy.
Co mają przewody czujnika do zasilania pompy? Z łożyskiem oraz czujnikiem lewego tyłu żadnych błędów nie ma. Schematu szukaj
Witam ponownie. Temat nadal aktualny. Po wymianie łożyska i czujnika ABS prawy tył, podczas jazdy zaraz przestaje działać prędkościomierz i zapala się czerwony napis STOP na desce. . To nie STOP tylko BRAKE na czerwono. Sory za pomyłkę
Zwróć uwage na zwrotnice. Mialem kilka razy w Francuzach że korozją podnosiła czujnik i oddalal się od bieżni łożyska i też waliło błędy.
wszystkie czujniki ABS oraz łożyska, gdyż mam nowszy typ, który nie jest na koronkach, tylko łożyskach
Kod usterek: MID 136 - SID 4 - FMI 7 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID136 G005 - Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS SID4 Czujnik prędkości obrotowej koła, druga oś, koło prawe FMI-7 Nieprawidłowa odpowiedź systemu mechanicznego Urządzenie(a) objęte kontrolą: G005 Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS G008 Zespół sterujący zmiennym wspomaganiem...
Jakie widzi prędkości moduł ABS przy tych około 5 na godzinę?.Może przy demontażu uszkodzili pierścień na łożysku?
problem może być w łożysku koła przedniego.Z nie go czujnik czyta obroty . Dodano po 1 najlepiej podłączyc diagnoskop i sprawdzić czy w czasie jazdy czujniki widzą obroty poszczególnych kół.
Sprawdź połączenie wtyczki czujnika tacho na skrzyni, luz łożyska wałka wyjściowego i wykonaj nauczanie. A nie został rozwalony naczepą siłownik Range?
Czujnik za daleko od tarczy, ew. luz na łożyskach.
Ok, rozumie podstawa to sprawny ABS. W takim razie prosił bym tylko o informację czy takie dziwne prędkości tylnych kół bardziej wynikają z uszkodzonych w jakimś stopniu bieżni magnetycznych na łożyskach czy raczej czujników ? A może jest jakiś sprytny sposób na sprawdzenie tego. Gdy by koszty nie grały roli wymieniał bym dwa komplety czujnik + łożysko.
Może uszkodzili czujnik podczas wymiany łożyska lub kostki nie wpięli sprawdź miernikiem jaki ma opór na pinach lub nie to łożysko może wersja bez abs
No to od tego koła trzeba zacząć, być może opiłki metalu z łożyska oblepiły czujnik i nie łapie impulsów, albo uszkodził się wieniec na piaście.
Odwrotnie zamontowane łożysko?
Nie ma czegoś takiego by komputer pokazał że jest uszkodzony czujnik, to jest Twoja interpretacja. On wskazał brak sygnału z czujnika a tu może być np problem w instalacji. Podgląd parametrów i zobaczyć kiedy oszukuje- w czasie jazdy, na postoju - i ktore dokładnie koło. Może być zła odległość czujnika od łożyska, uszkodzone łożysko, uszkodzony czujnik.
Wydaje mi się, że najlepiej byłoby wyjąć wrzeciono, zamontować w kłach innej tokarki i pomierzyć czujnikiem bicia na powierzchniach osadzenia łożysk oraz końcówce. Może być krzywe, ale żeby się upewnić to trzeba wyjąć i pomierzyć.
Wczoraj grzebałem dalej z tym wspomaganiem, wykręciłem czujnik z kolumny i zmostkowałem " na krótko długim kablem ;) " kolumne z tym malutkim łożyskiem na czujniku i powiem wam że działa normalnie, tzn w zależności jak kręci sie czujnikiem kierownica reaguje prawidłowo kręcąc sie w prawo lub w lewo. Dotyczy się to obu czujników i obu sterowników czyli...
Taka sugestja. Odkręć czujnik 3G z silnika i zobacz, czy ruszy silnik. Możliwe, że łożyska w silniku wyrobione i czujnik przerywa pracę falownika.
Witam,dziś znów na mój warsztat trafił robot kohersena i standardowo łożyska i czujnik temperatury misy.to już chyba 5 :D .Pozdrawiam
Prawdopodobnie odwrotnie zostały założone łożyska i czujnik jest oki ale nie widzi obracającego się wieńca na łożyskach
Nie na prawą lewą stronę, ale łożysk mogą być różni producenci, w różnych rocznikach mogą też się różnić. Łożysko i czujnik to komplet i nie jestem do końca pewny czy zagra taka przekładka. Pomierz, posprawdzaj i się przekonasz czy pasują.
Witam,dodam jeszcze sprawdź termostat , w szczególnie czujnik temperatury
Właśnie nie ma koronki tylko pierścień pomiarowy w łożysku.
Ewidentnie sygnał z czujnika jest nieprawidłowy. Do sprawdzenia pierścień, czujnik - odległość od pierścienia, łożysko, sam czujnik pod względem elektronicznym, wiązka, czujnik - sterownik, sam sterownik. Teraz masz wszystko!
Witam, czy mieliście problem z rolką napinacza sprężarki w Case Farmall 95A? Mianowicie obraca się na śrubie, a nie na łożysku.
sprawdz w biosie tam powinna byc opcja od wyntyla. wprowadzasz kolege w błąd ten wentyl jest sterowany automatycznie własną elektroniką, nie z pł. głównej w wentylu masz zielony czujnik przy łożysku, jest on przylutowany do płytki 2 nóżkami, połącz je,wtedy uzyskasz maks obroty i trochę szumu ps-co chcesz tym chłodzić? bo ja przylutowałem ten czujnik...
Może uszkodzone łożysko spowodowało mechaniczne uszkodzenie czujnika ABS koła? Co łożysko miało by do czujnika ABS? Nawet nie są obok siebie przecież... Co o tym myślicie, co mogło zawieźć? Bezpieczniki, jakiś moduł, czy to wina tego łożyska? (at)marianoitaliano096 z takich podstawowych rzeczy do sprawdzenia to zobacz jakie masz ładowanie akumulatora...
Obstawiam uszkodzone łożysko.
Dzięki za odpowiedź. Jeśli chodzi o wąż to pozycja jego się nie zmieniła - jest umieszczony dokładnie tak samo jak był wcześniej przed zmianą łożyska, a w tedy wszystko działało. Jak sprawdzić ten czujnik :?: Myślę, że uszkodzenie raczej odpada, bardziej stawiam na podłączenie jego, dlatego, że ten gościu co robił łożysko wydarł prawie całą wiązkę kabli...
Są tam łożyska kulkowe 608 weź z oznaczeniem 2RS -uszczelnienie obustronnie gumowe lub ZZ-uszczelnienie obustronnie metalowe, łożyska dmuchawy pracują przy dużym zapyleniu.
Witam, mam problem z czujnikiem ABS w Fiacie Fiorino 1.3 Multijet 2010 r. Po wymianie czujnika i łożyska kontrola nie gaśnie, podejrzewam sterownik pompy ABS. Czy nowy sterownik pompy ABS trzeba kodować? Czy sama wymiana wystarczy? Z góry dziękuję za informację.
Wiatraczek komputerowy na lepszych łożyskach, wykorzystać czujnik Halla. Tak też się da. Można nawet wywalić blachy stojana, by wirnik nie łapał.
Przód? Najpierw odkuj rdze z pod czujnika, przykręć i wtedy zobacz. Podziałkę na łożysku masz z magnesami, więc sam sobie odpowiedz.
Czujnika nie wymieni się bez odłączenia planetarki od skrzyni. Ale czujniki te wysiadają często przez zsunięte, z łożyska wałka głównego, koło talerzowe impulsatora. Przeciera czujnik, albo za daleko się od niego odsuwa. W takim wypadku konieczna rozbiórka całej skrzyni. Impulsator z biegiem czasu staje się luźny na skutek przegrzania skrzyni i wymaga...
Sprawdź czy koronka nie ma bicia osiowego, najlepiej wyjąć czujnik i obracać koło . Miałem taki temat jak ktoś wymieniał łożysko i tak przełożył koronkę , że ją przegiął. To że rozłącza diagnostykę tak ma być.
Odkręć pompę myjącą od tej puszki. Dużo roboty nie będzie. Może coś tam wpadło. Pokręć pompę czy nie czujesz oporu. Możliwe że uszczelnienie główne pompy siadło i łożyska. Kondensatory lubią siadać w tych pompach. Ten czujnik jak go nazwałeś służy tylko do tego by wyłączyć grzałkę jak nie ma ciśnienia lub jest słabe
Albo zgnity pierścień lub zła odległość.A nie wymienialiście czasem łożyska i odwrotnie założyliście? Tak tylko pytam.
Kilka lat temu (koło 2000r) Mitsubishi Galant 2.0 89' (ojca) sekwencyjny wtrysk benzyny. Po wyjechaniu z domu po około 33 kilometrach silnik wariuje, przerywa, traci moc dzieją się cuda. Po chwili postoju wszystko normalnie. Po przejechaniu kolejnych kilometrów sytuacja się powtarza. Postój i wraca wszystko do normy. Nasłuchałem się wtedy "mechaników"...
O to chodzi właśnie ze ogrzewanie, z całym sterownikiem i przekaźnikiem, było u gościa co to naprawia i mówił że, sitko, łożyska, czujnik przegrzania, świeca, wymienił i mu chodziło normalnie. Do auta założyliśmy i to samo dalej. Dodano po 4 Zastanawia mnie bardzo, czemu normalnie pracuje na włączonym silniku a na zgaszonym nie. Dodano po 3 Czy te sterowniki...
Czujnik zabrudzony, niewłaściwa szczelina, złe łożysko. Wypnij czujnik i sprawdź sygnał z czujnika oscyloskopem, nawet takim z karty dźwiękowej, lub miernikiem przy dobrym pokręceniu kołem powinna być sinusoida 50 100 mV AC.
poddałem się z czujnikiem- za delikatna robota. Ale na szczęście udało sie wybić łożysko. :)
Zdjęcie na którym zaznaczyłem tarczę pompy pochodzi z modułu który akurat wczoraj trafił do mnie po takiej samej akcji. Jak już odmoknie i będę głębiej go rozkręcał mogę wrzucić kolejne zdjęcia. Jeśli tarcza (wirnik) się nie obraca to szanse naprawy praktycznie równają się zeru (skorodowane czujniki Halla i uzwojenia silnika oraz łożyska).
widzieli? http://www.youtube.com/watch?v=roYgauh7D... ale on szuka zwarcia chyba Dodano po 2 i to jest crank czyli czujnik wału
Ale czujnik jest nowy :(
Też tak myślałem, ale jest w idealnym stanie, nigdzie nie porysowane, uszczerbione, sparciałe. Wymieniałem łożysko wraz z czujnikiem 1,5 roku temu. Co może być jeszcze przyczyną uszkodzenia?
Captur wylądował u mnie. Pan mechanik założył odwrotnie łożysko i czujnik nie czytał prędkości lewego Koła, stąd takie dziwne zachowanie skrzyni. Problem banalny - rozwiązany. Dziękuję i pozdrawiam.
witam nie rób głupot nie zostawiaj używanego łożyska-wymień obydwa,za dużo pracy aby dla oszczędności kilkunastu zł.za niedługi czas robić to samo. wałek wciągam śrubą ale nie tą od koła-można przeciągnąć gwint czujnik możesz wkleić na silikon. powodzenia
prostownik czujnikiem zraszacz czujnikiem halogenowa czujnikiem
sterowanie wycieraczek astra plyta indukcyjna siemens przygasa płomień
wykrywacz metali schemat piekarnik samsung
Podłączenie falownika Solax do licznika dwukierunkowego: dlaczego to konieczne? Zamienniki tranzystora G4PC50U: IRG4PC50W, STGP40V60F, HGTG40N60A4