Sworzeń 45 Nm, łożysko 180 Nm.
Takie łożyska dokręca się z bardzo dużą siłą.Każdy producent podaje swoją wartość ale ja dokręcam momentem nie mniejszym jak 200Nm. Śmiało możesz dokręcać z całej siły kluczem którego długość ma 1 metr.
To łożysko trzeba dokręcić mocno, w/g servisówki Cytryny to 312 Nm. Ale z kolei na forum są zdania podzielone. W/g Hayness Manual to 200 Nm, a podobno w przypadku części OEM to tylko 90Nm. W każdym bądź razie ja bym nasmarował nakrętke tread locker'em (niebieskim) i dokręcił tak ze 150 nM. CAŁĄ SIŁĄ to ciut mylące, bo nie wiadomo czy jesteś chucherko...
według AutoDaty Łożysko główne Śruby zewnętrzne = 15 Nm + 110° Śruby wewnętrzne = 20 Nm + 180° Śruby poziome = 30 Nm + 60° Łożysko korbowodu Dokręcać w następujących etapach: 30 Nm Poluzować 25 Nm 110°
Witam, proszę o pomoc mądrzejszych od siebie, problem dotyczy tylnej osi, auto to Volkswagen Bora 1.6. Wymieniłem osłony, które chronią tarcze hamulcowe. Zaciski, tarcze, klocki wszystko nowe tylko piasta z łożyskiem ta sama. Poskładałem no i grzeje się łożysko jak diabli, próbowałem dokręcać i odkręcać mocniej, słabiej, wszystko z wyczuciem. Ale nic...
Witam, chciał bym zapytać jakim momentem należy dokręcać nakrętkę łożyska piasty przedniej w Ibizie II FL 1.4 MPI z 2001 roku (auto posiada ABS). Łożysko nowe. pozdrawiam
Witam . wiem ze to trochę temat nie na miejscu ale sie zapytam . A wiec chce wymienić łożyska z przodu w fieście 2 łożyska stożkowe nadziewane na piastę . Teraz pytania . Czy mocno smarować łożyska ?? czy skręcać mocno nakrętkę od piasty ?? (od razu 220 Nm) ?? Czy po 200 km dokręcać łożyska?? Po czym poznać ze piasta jest do wywalenia ?? Czy łożysko...
Nie dokręca się tych łożysk do oporu. Instrukcja głosi, że przy prawidłowo osadzonych i posmarowanych łożyskach dokręca się nakrętkę tak, żeby umieszczona pod nią podkładka dała się przesuwać promieniowo śrubokrętem bez tworzenia dźwigni o krawędź piasty. Luz koła powinien być niewyczuwalny. Zbyt mocno dokręcona nakrętka, to od ręki zniszczone łożyska.
Witam! Według instrukcji serwisowej (j. angielski) do tego modelu jaką posiadam to są podane następujące momenty cyt. Hub nut 28 daN.m , Wheel bolt 14,2 daN.m ,Brake calliper monting bolt 18 daN.m Pozdrawiam!
Gościu przyszedł do mnie (inż-mech) z ułamanym kawałkiem półośki, mówi złamało się i patrzy na mnie jakby to była moja wina. To go pogoniłem po nową do sklepu. Jak ją przywiózł to pytam go jak teraz będzie przykręcał, a on mówi - dokręci do oporu i cofnie ćwierć obrotu. Chciał dokręcać tak jak się to kiedyś robiło np przy Żuku. No to musiał jeszcze...
Drugie łożysko ? Na drugim końcu wałka jest malutka stalowa kuleczka która wchodzi w zagłębienie wypełnione smarem - to zagłębienie znajduje się w nagwintowanej szpilce którą można dokręcać albo odkręcać kasując luz wzdłużny wałka z wirnikiem, a po ustaleniu odpowiedniego położenia szpilki ona jest z kolei unieruchamiana poprzez dokręcenie poprzecznie...
Witam Nakrętki głowicy dokręcamy momentem 220-240 Nm. Śruby korbowodowe dokręcamy momentem 125-135 Nm. Nakrętki pokrywy łożysk głównych dokręcamy momentem 200-220 Nm.
Dziękuję wam za dotychczasowe wpisy. Jeśli chodzi o mój silnik, to po zdjęciu tylnej pokrywy z przewietrzakiem (zdejmowałem ją sciągaczem trójramiennym), to łożysko znajdowało się na wale, za wirnikiem (nie zeszło z wału). Po odkręceniu drugiej pokrywy, wyjąłem wał wraz z łożyskiem (które było z tyłu) i przednią pokrywą (której nie zdejmowałem z wału,...
A który rok tego escorta? bo w starych łożyska były z tyłu regulowane i można lekko dociągnąć, ale minimalny luz mu nie szkodzi, natomiast jak jest po 1990 roku to łożysko dokręca się na ~240 Nm i nie ma mowy o żadnym luzie.
Nakrętka powinna być nowa w zestawie z łożyskiem, ja dokręcam kluczem chyba 27 na max. z przedłużką ok 1.5m. i to wystarcza.
Łożysk nie dokręca się kluczem udarowym. To niestety jej niszczy. Sam moment dokręcenia w jakimkolwiek samochodzie półosi nie ma dużego znaczenia. Byle nie było za niskiej wartości bo się poluzuje.... A większości samochodów te wartości oscylują wokół 220 320Nm.
DW10? https://obrazki.elektroda.pl/3888388500_...
Witam. Główną przyczyną szarpania sprzęgła kolegi tzok było niewłaściwe zamontowanie tarczy sprzęgła przez mechanika. Tarcza sprzęgła składa się z kilku części między innymi dwie okładziny sprzęgła nituje się do piasty tarczy poprzez taką blaszkę a konkretnie sprężynę.Jeśli popatrzymy na tarcze sprzęgła z boku to widać okładzinę przynitowaną do blaszki...
Ostrożnie z tym brakiem dystansu w Kia pride... Niestety jest tam pierścień dopasowujący(bodajże w kilkunastu rozmiarach) i to on ustala luzy na łożyskach! A dokręca się i owszem momentem 235Nm, ale po ustaleniu wcześniej odpowiedniego luzu za pomocą tego pierścienia...
Uszkodzone łożysko igiełkowe piątego biegu. Zdejmij koło od str. kierowcy i zewnętrzną pokrywkę skrzyni. Wymontuj widełki piątego biegu. Musisz kluczem płaskim 13 poluźnić nakrętkę kontrującą pod widełkami, a następnie odkręcić ich wspornik imbusem 6mm. Widełki zsuń wraz z zewnętrznym kołem, które włącza bieg. Zdejmij pierścień zabezpieczający z osi...
To nie jest tak jak w Polonezie. Przekonasz się o tym dokręcając, łożyska się nie zakleszczają.:D Nie ma regulacji. Moment dokręcania 235 Nm i ma być dobrze. Generalnie to powiedzmy Fiesta, taka książka wiele wyjaśni.
Głowicę dokręcasz siłą 167-177 Nm, rozgrzewasz silnik i dokręcasz jeszcze raz. łożyska główne wału korbowego 103-118 Nm. Koło zamachowe na kleju 85-95 Nm. Korbowody 80-90 Nm. Dane z książki.
A co się robi ? Najpierw dokręcasz na 25 Nm. Pokręcasz kołem. Potem luzujesz i dokręcasz palcami tak aby nie było wyczuwalnego luzu i koło łatwo się kręciło
175Nm .
Witam proszę bardzo. http://obrazki.elektroda.net/7_125318051...
Wlasnie jestem w trakcie skladania tego silnika wymienilem pierscienie, glowica wymienione zawory,zobaczymy jak poskladam,korby dokrecam 50Nm a glowne 80Nm,napisze jak bedzie chodzil po zlozeniu
tak zapytam-ale nie obraź się-dałeś smaru? Jak żeś to mocno dokręcał?
Nie wiem dokładnie jakim momentem dokręca się piastę w tym modelu.Jeśli masz w piaście łożysko kasetowe to w niektórych pojazdach dokręca się je nawet 900 nm,więc nie wiem czy opłaca się kupować taki klucz do jednej piasty.Ja przed odkręceniem robię znak na nakrędce i na tulei lub podkładce dobrym i niezmywalnym mazakiem,może być lakier do paznokci...
Tam są kulkowe, pomiędzy jest tulejka dystansowa, nie na maxa, tylko określonym momentem, nie pamiętam dokładnie, chyba około 80Nm. Ale dokręcasz raz, nic nie luzujesz. Łożyska kryte.
Proszę Pokrywa łożyska stopy korbowodu Etap 1 13 (Nm) Etap 2 90 (°) Pokrywa głównego łożyska Etap 1 20 (Nm) Etap 2 90 (°)
Witam jakim momentem dokręcić łożysko w kole tylnym?
Witam. Jaki jest moment dokręcania łożysk głównych wału korbowego?
Powiem to tak.. TO JEST "PRAWIE KOMPLETNA KSIĄŻKA SERWISOWA DO MAZDY" PRAWIE BO BRAKUJE W NIEJ MOMENTÓW DOKRĘCEŃ WAŁU KORBOWEGO :cry: MAM JAKIEŚ DANE ŻE ŁOŻYSKA KORBOWE DOKRĘCAĆ Z SIŁĄ 29-34Nm ŁOŻYSKA GŁÓWNE DOKRĘCAĆ Z SIŁĄ 65-70Nm INNE ŹRÓDŁA MÓWIĄ O 20Nm + 90' JEŚLI CHODZI O ŁOŻYSKA KORBOWE A ŁOŻYSKA GŁÓWNE 52Nm HMM KTÓRE LEPSZE..?? I TAK SERDECZNE...
Łożyska główne pierwszy stopień:50Nm drugi stopień 60° + 15° Łożyska korbowe pierwszy stopień:35Nm drugi stopień 45° + 15°
U mnie do wymiany są tarcze, ale przy okazji mam plan włożyć nowe łożyska. Pytałem o te momenty dokręcania, żeby właśnie tym stożkowym łożyskom nie zaszkodzić zbyt mocnym, lub słabym dokręceniem nakrętki.
Witam. Potrzebuję wartości momentów dokręcania łożysk kół przód / tył. Pozdrawiam. Artur
Zalecane momenty dokręcania, Y 17 DTL, Y 17 DT Pokrywy łożysk korbowodów do korbowodów 24 Nm + 100° + 15° 1) Głowica cylindrów do bloku cylindrów 39,2 Nm + 60° + 13° + 60°+ 13° 1) Pokrywa łożyska głównego wału korbowego do kadłuba silnika 88,2Nm 1 ) Użyć nowych nakrętek wzgl. śrub mocujących Dane tis..
Musisz zamontować nowe śruby, to raz. Etapy dokręcania to: 1. 40Nm 2. 90stopni 3. 90stopni Głowicę dokręcasz zaczynając od środkowych śrub i dalej na krzyż, np: http://obrazki.elektroda.pl/8260672500_1... Łożyska główne (śruby oczywiście nowe) 1. 65Nm 2. 90stopni Łożyska korbowodu (też śruby należy montować nowe) 1. 30Nm 2. 90stopni.
Dam silikon między bęben a v-ring i smar litowy Żadnego silikonu. Oczyścić tylko porzadnie gniazdo małym płaskim śrubokrętem z syfu. W większości łożysk do górnowsadów eluxa smar jest dołączony, przeciągasz nim blaszkę po któej pracuje v-ring i tyle z smarowania. dokręcać łożyska na chama, czy z wyczuciem? zyczuciem na chama :lol: dokręca się do oporu,...
stare łożyska musiałem nacinać flexem żeby zeszły, nowe trzeba było nabijać, weszły ciasno . Nie wiem skąd teoria o walku, poza tym na łożysku są śruby do dokręcania do walka
Dla silnika n47d20 i n47d20s: Korby 20Nm plus 70 stopni. Dla śrub łożysk głównych wały zaleca się wymianę i dokręca się: 50Nm plus 120 stopni, potem wszystkie luzujesz i powtarzasz operacje. Instrukcje dotyczące głowicy cylindrów Głowica cylindra Wymień śruby Tak Inne momenty dokręcania silnika Łożyska główne Wymień śruby/nakrętki Tak Łożyska główne...
Udało się komuś znaleźć te momenty dokręcenia łożyska głównego ?
Producent nie podaje momentów dokręcania. Blok jest "jednorazowy". Nie kupisz nawet do tego silnika tłoka jedynie cały "dół". Czy będzie chodził jak poskręcasz? Pewnie jakiś czas tak, tylko czy warta skórka wyprawki.
Znalazłem takie wartości, ale nie jestem ich pewien. Głowica: - 30Nm, - 73Nm. Łożyska wału: - 25Nm, - 52Nm. Korbowody: - 16Nm, - 32Nm. Wałek rozrądu: M8 - 22Nm M6 - 12Nm
Łożyska lekko dokręcasz, kilka obrotów piastą i luzujesz, potem jak pisze CommonRail.
Według instrukcji to tak:
Witam. Poszukuję danych, dokręcania łożysk głównych oraz korbowodowych, dla silnika Mercedes OM457hLA. Dziękuję za pomoc.
Dokładnie wywal mcphersona i nie baw się na samochodzie, bo namęczysz się, porysujesz błotnik i jeszcze się do tego wk....sz :D Więc lepiej to zrobić bezboleśnie poza samochodem. A jak boisz się później o ustawienie przy dokręcaniu tych dwóch śrub, to wymontuj amorka razem z piastą i wymień łożysko. Pozdro
momenty dokręcania śrub w silniku perkins 3-cylindrowy: -nakrętki korbowodu(zwykłe) 95Nm -nakrętki korbowodu(kadmowane) 61Nm -śruby mocujące łożyska główne 153Nm -śruby mocujące przeciwciężary 75Nm -śruby mocujące kolo zębate pośrednie 68Nm -śruby mocujące kolo zębate walka rozrządu 28Nm -śruby mocujące kolo zamachowe 108Nm -śruby mocujące kolo pasowe...
Nie mam pod ręką to nie sprawdzę, ale przyjrzyj się na swoich (od dołu) czy wodzik wpinany we wspornik bramy na końcu ruchu opiera się o kraniec wycięcia obudowy (tak, jakby opierał się o ogranicznik). Jeśli tak, nie ma problemu. Jeśli nie (czyli jest szczelina między wodzikiem a końcem obudowy a śruba już stoi) - trochę nie halo, bo nylonowa nakrętka...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Dzięki za instrukcję. Przejrzałem ją i tam piszą o momencie dokręcania łożysk głównych 103 - 118 Nm. Chyba, że dla korbowodów jest to samo? Wklejam prtScr z instrukcji.
Wg. Autodaty: Głowica- wymiana śrub, 40Nm, 90°, 90°. Łożyska korbowodów- wymiana śrub, 30Nm, 90° Dane dla silnika:1.6 BGU (1T1)(03-06) 75kW(102hp)(at)5600rpm
W/g autodaty 1.stop.20 Nm 2.stop.90stopni .Nakrętka powinna być nowa. Łożyska główne 1.25 Nm 2. 90 stopni. Również nowe nakrętki.
Klucz nasadowy 10, 8 i płaski śrubokręt, pamiętaj o wyczyszczeniu ośki + miejsca za łożyskiem i nasmarowaniu uszczelniacza (v-ringu) białym smarem od zewnętrznej strony (powinien być razem z łożyskiem). Nie dokręcaj za mocno koła, bo można łatwo ukręcić śrubę. Przed zamówieniem łożyska, dobrze jak obejrzysz ośkę czy nie ma wżerów, ale w tym modelu raczej...
Wysłane , sprawdź. Dodano po 29 Żeby nie było że na pusto. Głowica Wymienić śruby Etap 1 40 (Nm) Etap 2 60 (Nm) Etap 3 90 (°) Etap 4 90 (°) Pokrywa łożyska stopy korbowodu Etap 1 30 (Nm) Etap 2 90 (°) Pokrywa głównego łożyska Etap 1 65 (Nm) Etap 2 90 (°)
Potrzebuje moment dokręcania korbowodów i łożysk głównych wału korbowego w silniku bmw m47
Ustalmy o czym rozmawiamy. Bęben to jest ta część z nierdzewki, która się kręci z bielizną. Zbiornik jest z plastiku. W nim jest dziura, w którą wkładasz plastikowe gniazdo z łożyskiem. Do tego gniazda z łożyskiem dokręcasz bęben. Jeśli masz zniszczoną, a tak zapewne jest, tą tuleję (dziurę, o ile dziura może być zniszczona ;)) w plastikowym zbiorniku,...
Witam, kupiłem łożyska lecz w kartonie ani na stronie producenta nie widzę jakim momentem dokręca się łożyska w tylnich kołach. Clio 4 kombi. Rok 2014 1,2 benzyna. Dziękuję za odpowiedź
Zaraz ci zerkne. Z ciekawości wtryski wyszły ci czy był młot Dodano po 12 15Nm Dodano po 1 15Nm dla łożysk walka rozrządu 10Nm pokrywa rozrządu Dodano po 59 Dokręcamy od środka
Raul11. Piasta niektórych samochodów się nie nadają ponieważ nie mają w środku otworu na kabel. A lozyska z tych piast trzeba jakoś skręcić. Tak jak jest to zrobione w samochodzie. Ale jak? Ja mam łożysko dwu rzędowe z piastą,dotoczona oś jest przyspawana do masztu - moja jest akurat bez otworu ale to kwestia wyboru,szczotki czy sam kabel.Łożysko jest...
Witam czy może mi ktoś pomóc z actrosem mp4 1845 wymieniam tarcze hamulcowe na tylnej osi wraz z uszczelniaczami pierścieniami abs i czujnikami abs . Może ktoś powiedzieć jak ustawić luz łożyska tylnej piasty są dwie nakrętki z blaszką zabezpieczającą. Jak mocno dokręcać nakrętkę?
jeżeli łożysko jest stożkowe to dokręcasz z określoną siłą i co ważne musi być na gotowo łożysk stożkowych nie luzujemy, jeżeli natomiast jest walcowe to dokręcasz do oporu też z odpowiednią siłą ale w tym przypadku nie ma to już aż takiego znaczenia.
Podepnę się do tematu. Potrzebuję momenty dokręcania piast/łożysk kół tylnych i przednich do Peugeota Partnera 1,9d 51kW, 2004 rok wersja nadwozie pełne - ciężarowy. Bardzo proszę o pomoc....
Witam. Proszę o pomoc. Jaki powinien być moment dokręcania łożyska tylnej piasty w Volvo FL6 rocznik 2002 DMC 17t Vin YV2E4CBA62B322169 Łożysko ma dwa uszczelniacze - wewnętrzny i zewnętrzny. Było dokręcone bardzo lekko, nie wiem czy tak powinno być.
Dzisiaj po wymianie łożyska w Skoda Fabia, miałem "przyjemność" zepsuć przegub zewnętrzny. Co ciekawe, zepsułem go podczas dokręcania ręcznie zwykłą grzechotką 1/2". Sami zobaczcie jaki sprytny jestem :D . P.S.: A może udało się komuś też tak jak mi popsuć przegub w ten sposób? http://obrazki.elektroda.pl/7121375000_1...
Witam tak jak w temacie chciałbym się dowiedzieć jakie są momenty dokręcania śrub mocujących stopy korbowodu (obudowy łożyska ślizgowego),klawiatury i głowicy oraz kolejność dokręcania śrub głowicy i klawiatury.[/s]
Witam!Mam pytanie o sposób i z jaką siłą dokręcać łożyska kół przednich.W punto są z przodu łożyska dwubieżne,szukałem jednoznacznej odpowiedzi ale z tym różnie.Jedni mówią że właściwa metoda montażu to dokręcić na maksa po czym poluzować 1/3 obrotu ale to metoda chyba dla łożysk stożkowych a tu mam łożyska dwubieżne które inni radzili dokręcać bardzo...
Łożysko główne 1 etap 95Nm 2 etap 180-200Nm, korby 1 etap 60Nm 2 etap 110-120Nm koło zamachowe 110-120Nm koło pasowe wału korbowego 210-250Nm wtryskiwacz 28-30Nm koło zębate pompy wtryskowej 50Nm pompa wtryskowa 50-60Nm
Rozrząd ustawiaszna znaki: wałek rozrządu - koło pośrednie- pompa pal. wał - koło pośrednie. Poma wtryskowa kąt pocz. wtrysku: kreska na pompie=kreska na obudowie. Kolejność przykręcania śrub głowicy - nie wiem. Ja robię tak: zaczynam od środkowej i dalej spiralnie do najdalszej w trzech etapach: 50 ,75, 100Nm. Sam składasz ten silnik? To nie trzydziestka...
witam potrzebuję informacji czy może ktoś pomóc??? - moment dokręcania korbowodów i łożysk głównych wału korbowego w silniku bmw n47 d20d
Witam. Mam problem z odkręcając się nakrętka walka atakującego w ładowarce Volvo L45G. Ma ktoś manuala do złożenia tego żeby problem się nie powtórzył lub może coś podpowiedzieć? Łożyska stożkowe dokręcane na maksa a następnie popuszczane o 1/4 obrotu tak aby wszystko swobodnie się kręciło i po 2 godzinach pracy spowrotem się luzuje. Dodam że oryginalna...
Tak, nowy. Rozkręciłem, okazało się, że rozluźniła się śruba trzymająca wirnik. Dokręcałem mocno. Dziękuję za podpowiedzi.
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby dokręcaj równo i popukuj sobie przez jakąś przedłużkę...
witam potrzebuję momenty dokręcania śrub w mercedesie actros 2640 2000 rok 400 km 6 cylindrowy. moment dokręcania łożyska głównego korbowodowego, koła zamachowego, głowicy. i oczywiście wszystkiego co ma jakies momenty dokrecania. pozdrawiam
Na pewno nie skasowałeś luzu na łożysku, dokręcając je. Jeżeli faktycznie dokręcenie skasowało luz, mogłoby to oznaczać, że łożysko było wcześniej źle dociągnięte i wyrobił się luz na osi piasty, lecz to raczej rzadki przypadek. Jak Koledzy napisali powyżej, jest tam zastosowana dwurzędówka z fabrycznie pasowanym luzem - jak w zdecydowanej większości...
Łożysko korbowodu1. etap: 30 Nm Łożysko korbowodu2. etap: 90°
Sprawdź czy olej nie przechodzi przez wielofrez, środkiem piasty. W starszym modelu był uszczelniacz którego środek ciasno wchodził na wałek atakujący i ciasno do obudowy mostu. Uszczelnienie było wewnątrz a jego szczelność zależała od poprawnego montażu. Luz na łożyskach wałka atakującego był regulowany podkładkami. Zanim odkręcisz nakrętkę sprawdź...
To koło zębate jest nakręcone na gwincie, nie pamiętam czy lewym, czy prawym ale kierunek na pewno jest taki, żeby przy normalnej pracy się dokręcało.
A łożysko jak jest osadzone na wale. Ściśle, bez nadmiernego luzu? Za pomocą śrub blokujących? Ile ich jest. Może to w nich tkwi problem. Krzywy wał, to by bicia miała cała maszyna. Połóż wałek z łożyskami na ramie. Wszystkie śruby luźne. Nawet te na sześciokąt. Przykręć najpierw śruby do ramy. Pokręć wałkiem. Obstukaj obudowy łożyska. Równomiernie...
Witam, Iveco Daily III most na bliźniakach. Jakie są serwisowe momenty dokręcania śrub i nakrętek w tylnym moście ? Nakrętka wałka atakującego ? Śruby pokryw łożysk kosza satelitów ? Śruby koła talerzowego ? Duża nakrętka na pochwie ?
Witam tutaj masz momenty dokręcania dla mazdy 323 1.8 16V Momenty dokręcania -śrub głowicy77...83 N×m -pokryw łożysk wałków rozrządu11,5...14,5 N×m -pokryw łożysk głównych55...60 N×m -koła zamachowego98...105 N×m -kolektora ssącego19...26 N×m -kolektora wydechowego16...23 N×m -koła zębatego wału korbowego110...120 N×m -kół zębatych wałków rozrządu50...62...
To tak naprawdę mówiąc przekonamy się w niedzielę który z kolegów miał rację . W sobotę biorę sie za wymianę . Jeszcze takie pytanie - czy orietujecie się z jaką siłą dokręcamy łożysko i dolne śruby?
W 3 serii pompy ustawia się na znaki na sprzęgiełku (na tej części która jest bezpośrednio przykręcona na walku pompy), nacięcie na sprzęgiełku do krawędzi ściętej na obudowie łożyska walka, lub czasami nacięcie było tez na obudowie łożyska. Gdybyś posiadał blokadę taką jak w niektórych pompach MW w MAN to też można byłoby ustawić na tę blokadę. Standardowo...
Łożysko główne, Nm Krok 1 = dokręć 65 Nm, krok 2 = dokręć 90° zastosować nowe śruby Śruba centralna koła pasowego wału korbowego, Nm Krok 1 = dokręć 90 Nm, krok 2 = dokręć 90° zastosować nową śrubę Śruby korbowodu (Nm) Krok 1 = dokręć o 30 Nm, Krok 2 = dokręć o 90° zastosować nowe śruby, dać oleju na gwint
Tak ten oring pomiedzy nakładka (tulejką dystansową) a łożyskiem musi być, bez tego bedzie leciał olej sama wymiana simeringu nie załatwi sprawy.Gdy dokręcamy koło na max wtedy ta tulejka dociska oring do łozyska i nam to uszczelnia.
Momenty dokręcania : Pokrywa łożyska korbowodu 25 Nm + 60° 1) 1 ) Zastosować nową nakrętkę, śrubę mocującą Pokrywa łożyska wału korbowego do kadłuba silnika 25 Nm + 100° Wg Tisa
Ot i wyjaśniło się zagadka braku informacji. Witam, Workshopdata, (AutoData, ESI, HGS Data, oraz inne serwisy techniczne) nie podają informacji o momentach dokręcenia stopy korbowodu, gdyż producent nie przewidział naprawy strony korbowodowej. „Pomiaru luzu łożyska nie da się przeprowadzić zwykłą metodą i nie należy również próbować, ponieważ...
Tokarz już nad tym pracuje;]
Jest różnica - łożysko zespolone 2 rzędowe a 2 łożyska stożkowe - tak jak w lanosie z tyłu. Pierwsze dokręcasz odpowiednią siła a to drugie też ale cofasz o 1/6 obrotu.i zakładasz zawleczkę jak w lanosie, Bądź zaklepujesz/zaginasz specjalnym przyrządem jak w fiacie i innych. W łożyskach 2 rzędowych nakrętkę tez zabezpieczasz ale mało kiedy zawleczką....
Zakładasz ściągacz do łożysk i dokręcasz nie zbyt mocno. Następnie trzeba uderzyć energicznie w śrubę ściągacza młotkiem. Koło jest osadzone na stożku. Nie ciąg na silę ściągaczem bo pokrzywisz koło. Sprawdź czy nie jest pęknięty z boku blok silnika, bardzo często tak się dzieje przy pęknięciu korbowodu.
Witam. Pompa monoblok. Na słuch to można stwierdzić że agregat zbytnio wibruje czyli do dokręcania mocowania, jeśli jednostka agregatu jest w pionie i poziomie to bardzo dobrze choć brak węży antywibracyjnych no chyba że są pod izolacją srebrną lecz niewiele też niwelują ( zbyt sztywny uklad więc wszystko się napręża), jeśli nie to mogą być to odgłosy...
Potrzebuję momenty dokręcania głowicy, aluminiowej podstawy wałków rozrządu i łożysk wałków rozrządu do Toyoty Rav 4 Diesel D4D 1CD-FTV. Ma ktoś wgląd?
A jak jest przy tarczach? I jak jest z tymi klockami czy jest sens je przestawiać czy po czasie się dotrą? W przypadku hamulca tarczowego tylnej osi producent zastosował łożysko skośne dwurzędowe, w którym nie reguluje się luzu. Dokręca się je zadanym momentem i tyle. Coś nie kumam. Tam są DWA skośne łożyska rolkowe, które dokręca się momentem i odpuszcza...
Duży plus za pomysł, wykonanie oraz rzeczowy opis. Do pełni szczęścia brakuje nawijarce hamulca do drutu; przy rolkach prostujących dwie podkładki, filcowa i metalowa, dokręcane śrubą motylkową hamują łożysko. Co to daje? Daje równomierne nawijanie warstw, bez przeskoków drutu "do przodu" lub " w tył" na już nawiniętą warstwę oraz brak odwijania się...
Nie rozumiem. Trzeba dokręcać 65 nm a potem poluzować o 90 stopni i znowu dokręcić 65 Nm ?????
Witam, Po wymianie łożysk w pralce Electrolux - zaczęła się zbierać woda pod pralką... Zauważyłem że leje się z łożyska od strony paska pralki. Próbowałem dokręcać - nic nie pomaga. Z tego wszystkiego już się pogubiłem i nie wiem czy prawidłowo zamontowałem V-Ring. Czy ten V-Ring powinien być zamontowany tą stroną, tak jak widnieje na załączonym zdjęciu?...
Głowica silnika Wymiana śrub: Tak Dokręcanie: M10=20 Nm Dokręcanie: M8=10 Nm Dokręcanie: M10=40 Nm Dokręcanie: M8=20 Nm Dokręcanie: M10=160° Dokręcanie: M8=180° Pozostałe momenty dokręcenia silnika Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko główne 1. etap: 45 Nm Łożysko główne 2. etap: 80 Nm Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko...
Śruby są jakiej twardości?
Byłoby łatwiej z fotkami. Regulacja luzu wymaga bardzo precyzyjnego dokręcania i kontrowania. Niby ustawiłem dobrze, lekko i bez luzu, ale jak zakontruje to ciasno. :( Trzeba uwzględnić poosiowy luz gwintu i dokręcać niby dobrze, potem odkręcić np. 1/6 obrotu i wtedy kontrować. Po kilku próbach wyjdzie. :) Jeżeli mechanicznie OK.
dokręcać łożysko dokręcać szpilka silnik dokręcać
elektronika dysku seagate wskazania termometru zewnętrznego t3100 potencjometr
nintedo switch schemat bezpieczników laguna
Wymiana czujnika temperatury w pralce Whirlpool AWG 334-800 Wybór kabla do przyłącza domu 710m 17kW