Zależy od typu sprężarki. Jednak w zdecydowanej większości ciężarówek (i nie tylko) jest to Sanden SD7H15. Jeżeli siedzi taka lub jej pochodna to łożysko 35x55x20 np. NSK 2400007. Protip: wyprasowywanie zacznij na płaskiej powierzchni żeby zerwać "zagniotki" bo inaczej możesz złamać kółko.
Łożysko pewnie NACHI, 35x55x20 sprawdzić możesz odkręcając sprzęgiełko. Jaki numer nie pamiętam. „sanden” SD5H09, SD7H13, SD7H15, SD7V16. Zielona nalepka. Jeśli nie masz doświadczenia, to kup gotowe z kołem.
Łożysko kompresora klimatyzacji lub alternatora. Demontaż paska PK i będzie odpowiedź.
Czyli po zdjęciu głowiczki potrzebny będzie nowy zestaw uszczelek.? Jeśli zadajesz takie pytania, to obawiam się, że po zdjęciu głowiczki potrzebny będzie nowy kompresor...
Łożysko kompresora, kompresor, napinacz/rolka jeśli klima jest na osobnym pasku. Możliwe, że coś niedrożne w samym układzie, nie ma obiegu, ale wtedy czujnik ciśnienia powinien odłączyć sprężarkę.
Snr lub ntn dostępne w naszym kraju to chyba najwyższa jakość. Jeden producent inne opakowanie.
To jest i tak mało powinno być min 3bar. Sprawdź napęd pompy a dokładnie łożysko kompresora tylne. Jak dobre pompa do wymiany. Dodano po 2 Przy dodaniu gazu gdzieś 1000obr/min ciśnienie powinno być od 5bar do 6bar. Wolne obroty 3.5 bar
Tam była panewka, czy łożysko? Można próbować przerabiać to pod jakieś łożysko igiełkowe.
Spalone uzwojenie, albo zatarte łożyska.
Problem rozwiązany - po kolei: wymieniony rezystor, tak jak już pisałem, i dodatkowo łożysko kompresora i... błąd był zapisany w którymś module silnika elektrycznego - nie wiem, z którym z tych dwóch problemów był powiązany, ale został usunięty.
Witam Sprzęgło kompresora masz dobre (jego zadaniem jest załączanie i rozłączanie kompresora), wymień łożysko które jest w tym kole, jak klima jest włączona chodzi sprężarka, jak klimę wyłączysz pompa się zatrzymuje a koło obraca się na tym łożysku
Już zacząłem przerabiać tą HS 31 z panewek na łożyska. .
Witam sprawdz kondysator rozruchowy i łożyska może są zatarte
Problem może być w pomoie, napędzie pompy (łożysko kompresora) i w samym czujnjku.
Bez różnicy, sprężarka jest na łożyskach smarowana rozbryzgowo.
Witam, Czy wie ktoś jakie łożyska są zamontowane w tym kompresorze...? Mam identyczny problem ale u mnie to na 100% łożyska. Model: TA301N kompresor 50l. silnik 2,8kW 8 bar Dzięki i pozdrawiam
Był już tu podobny temat, sprawdź połączenia na stykach zasilających stycznika silnika nie pracującego jak również sprawdź jego cewkę oraz połączenia zasilania cewki stycznika... Oczywiście gdy pracę stycznika inicjuje czujnik ciśnienia to także i jego trzeba sprawdzić... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Chociaż po obejrzeniu filmu...
Ale co ma blok do obroconej panewki na korbie.. no i te elementy łożyska kompresora
Jeśli masz zwykłe koło pasowe to nie da się wyłączyć. Niektórzy to przerabiają w ten sposób, że dorabiają specjalne koło pasowe, które osadzone jest na łożysku. Łożysko natomiast osadzone jest na wałku sprężarki. Jest tam specjalny kołek blokujący. Jeśli nie chcemy aby pracował kompresor to kołek jest wyciągnięty i koło obraca się na łożysku, jeśli...
tylne łożysko toczne wału korbowego kompresora się rozleciało.Jak kulki się rozsypią to wówczas wał kompresora pracuje mimośrodowo.Z tylnego czopa wału korbowego kompresora odbierany jest napęd na pompę wspomagania a z pompy wspomagania na pompę zasilającą paliwa.Mimośrodowy ruch wału kompresora powoduje, że zarówno wałek pompy wspomagania jak i pompa...
Trzeba zweryfikować gdzie coś puka może łożysko na kompresorze się rozpadło.
Odkręciłeś koło pasowe? Tak robisz zdjęcia że się trzeba domyślać. Na ostatnim zdjęciu widać śrubę. To ta sama co z pierwszego zdjęcia? Jaki jest powód demontażu kompresora? Głośna praca łożyska?
Jeśli są 2 kondenastory to może jest jeszcze wył.odśrodkowy?Trzeba sprawdzić:1.uzw.rozruchowe.2.Kondenastor... jest)4.łożyska.
Pompa sprężarkowa jest smarowana olejem rozbryzgowo .Nad pompą jest wlot powietrza a na osuszaczu wylot .Do wlotu musisz podłączyć jakiś filtr a na zawór wylotowy przewód do zbiornika .Na dole jest tabliczka podaj dane .A pracę zacznij od rozebrania i wyczyszczenia może wymiany łożysk itp.
A czy przypadkiem kolega nie ma napinacza na sprężynie? A Alternator sam w sobie po zdjęciu paska kręci się luźno czy z dużym oporem? Jesli masz duży opór alternatora to będzie się ślizgał i piszczał. To samo dotyczy kompresora klimy. U mnie popiskuje jak klimę włączam, bo łożysko kompresora trzeba wymienić.
sam sobie odpowiedziałeś- nadmierny wzrost temperatury powoduje zapiekanie tłoka i moc silnika jest zbyt mała by pokonać dodatkowe opory. Czy te pierścienie są zdeformowane na obwodzie zewnętrznym czy to jakiś błąd zdjęcia? wszelkie deformacje, ubytki, rysy mogą wskazywać na ich winę. Sprawdź jeszcze stan łożysk. ?
Klima się grzeje ?? chyba chodzi o kompresor klimatyzacji ?? najprawdopodobniej zacierają się już łożyska kompresora - demontaż i wymiana. Zatrzymywanie się wentylatora jest konsekwencją spadku wydajności sprężarki /spadek ciśnienia w układzie wykrywa czujnik ciśnienia klimatyzacji i rozłącza cały układ, czyli układ sterowania zachowuje się prawidłowo....
Z tym sprzęgłem pewnie macie racje, samej sprężarki nie rozbierałem, bo wymieniona została cała na nową. Założyłem, że skoro jest kabelek to jest to zasilanie sprzęgła. Ale wracając do meritum, na zamieszczonym powyżej obrazku widać dokładnie wewnętrzną część koła pasowego. Między tymi łopatkami a zewnętrzną cześcią koła są gumki - ich zużycie powoduje...
Już wymyśliłem. Kompresor duży ( jak do oczka) - wężykami doprowadzone powietrze do góry szpilek i na mini łożyskach wirniki z drona. Kompresor może chodzić nonstop latami . Dzięki anyway za pomoc
No trzeba bez paska zakręcić rolkami czy nie szumią a w twoim przypadku haczą czy kręcą się z oporem (nadmierne luzy też świadczą o usterce - rozsypane łożysko). Najtrudniej sprawdzić kompresor klimy. Bo o ile łożysko na rolce sprzęgła sprawdzisz bez problemu to sam kompresor przy wolnym kręceniu tarczą elektro sprzęgła już może nie wykazywać problemu...
Czyli to wylacznik termiczny. Sprawdzic prąd przy pracy, jezeli ponad 15A to szukac czy sprawne łożyska, silnik sie grzeje? Lub uszkodzony termik.
Potrzebuję wiarygodnego rozmiaru paska napędu kompresora klimy. Pacjęt BMW x5 2006 r 3l d 218KM kupiony bez paska, dobrany wg katalogu Conti 4pk860 (836) po roku padło łożysko kompresora(miało prawo) poi wymianie założony 4pk836 DAYCO wytrzymał godzinę i się rozsypał. Po zagłębieniu w temat różne katalogi podają albo 836 a BOSCH 860 oczywiście elastyczn....
Jak byś napisał to pewnie bym kupił bo w sumie to wierzę ludziom i nie traktuje wszystkich jak oszustów... (nawet nie wpadłbym na to, ze na tak fachowym forum ktoś mógłby z premedytacją pisać kłamstwa). Jestem z Gdańska TAK, ale sprzęt mam na działce, ... daleko i wolałbym już jechać tam z łożyskami i na RAZ naprawić ten kompresor.... pozdrawiam ;)
Byłem u jednego znachora to stwierdził ze szkoda nabijać po to pewnie albo łożysko w kompresorze albo sprzęgiełko czy elektromagnes jakiś, już nie pamiętam i albo rozbiórka albo drugi kompresor. Dźwięk słychać na filmiku i wzrasta np razem z obrotami coś jak turbina się rozkręca. Co do tego sprzęgła to wydaje mi się że u mnie się kreci cały czas chyba...
sprawdź sobie jeszcze kompresor od klimatyzacji, to jest jedyny element który uszkodzony może "rezonować" w kabinie pasażerskiej właśnie dokładnie pod schowkiem - bo tam wchodzą aluminiowe przewody w przegrodę. Uszkodzone łożysko sprzęgiełka lub sam kompresor mogą dawać taki efekt.
No nic się nie stanie, koło kompresora pracuje niczym rolka na łożysku, a kompresor czy zatarty, czy nie i tak się nie kręci, bo już nie ma na tę chwilę tarczy zabierakowej, która zasprzęgla oś kompresora z kołem pasowym. Stąd nie łapię, co zeimp miał na myśli.
sprawdź tylne łożysko wału korbowego kompresora.Zdejmij pompę wspomaganie razem z pompą zasilającą.Tylne łożysko w kompresorze jeżeli się rozlatuje to powoduje iż wałek pompy wspomagania obraca się po mimośrodzie i to często wpływa też na pompę zasilającą. Sprawdź czy ten czerwony grzybek pompki ręcznej wkręcony jest do końca.
jak te asu się sprawują ? Kiedy wymienia sie w nich łożyska ? przy ilu mth ?
Z reguły jest mały otwór (około ⌀2mm) na tylnej pokrywie łożyska.
Nie wiem czy dokładnie o to chodzi: http://forum.vw-passat.pl/threads/29894-... http://naprawa-auta.wieszjak.pl/klimatyz...
Połączenie jednego końca przewodu uzwojenia roboczego i przewodu uzwojenia rozruchowego, jest prawidłowe, gdyż zapobiega podłączeniu uzwojeń, by silnik pracował w dwóch kierunkach.Jeden określony kierunek jest istotny dla pracy kompresora.Sprawdziłbym łożyska i gniazda w pokrywach, gdyż silniki 1-fazowe są czułe na wybite gniazda łożyskowe, o czym wspomniałem...
Tak doczytałem: SANDEN - SD6V12-1438 http://www.partadax.pl/czesc-oem/kompres... ale nie potrafie znaleźć łożyska do tego kompresora... Dodano po 2 http://acmax.pl/pl/p/LOZYSKO-35x55x20/50 chyba to
Dokładnie włożone na ciepło. Prawidłowo nagrzewnica indukcyjna i ściągasz. Łożyska wymieniasz i modlisz się by działało. Pisałem o tym w #27.
Urządzenie do ucinania co pewną odległość (lub co czas). https://obrazki.elektroda.pl/6825609300_... Folia szerokość 30 cm. Ucinana przez gilotynę lub nóż chirurgiczny co odległość 25 cm. Co potrzebuje do zbudowania takiego urządzenia? Elektro sprzęgło do zatrzymywania przed ucięciem? 4 rolki do chwytania i przesuwania folii, urządzenie napędowe,...
Zauważyłem że są segery ale wał nie wyjdzie przez te otwory na łożysko, musi wyjść też ta metalowa tuleja. Być może u Ciebie jest inaczej ale u mnie po stronie wentylatora jest metalowy dekiel z oringiem i simmeringiem, a z drugiej strony jest pompa, po jej odkręceniu zostaje tuleja wprasowana w korpus, a w niej jest łożysko. Żeby wyjąć wał muszę wybić...
Po pierwsze w układzie tym nie ma freonu tylko R-134. Jeśli nie działa nie ma to znaczenia że go nie ma gdyż kompresor stoi jeśli nie załączy sprzęgło .Twoje podejrzenie jest słuszne iż sypie się łożysko luźnego koła kompresora.
Patrząc na konstrukcja to na pewno jakiś agregat lodówkowy i już się kończy brak oleju zatarte łożyska reakcja termika .Nie jestem pewien powinien prawdopodobnie stać by olej się nie wylał a tu leży. Gdybym załatwił skąd olej i wlał to by normalnie działał czy jeszcze by trzeba było wymienić jakieś zatarte łożyska
Może jakaś podpowiedź z praktyki, sprawdzona marka itd.? Co do marki, nie jestem w stanie Ci nic doradzić. Co do praktyki: Trwałość; to dobre łożyska. Wydajność; to wielkość i ilość obrotów "wiatraka".
Tak na marginesie, polecam fachowcom od mierzenia łożysk za pomocą kijka, zmierzyć łożyska silnika kompresora lub turbosprężarki (tam się własnych myśli nie słyszy) Dodano po 2 Pinecha, jak już pisałem, pamiętaj żeby stworzyć sobie historię tych pomiarów.
Nie wiem, czy ta pęknięta osłona silnika ma wpływ na pracę, bo nie wiem, czy to jest dekiel silnika, w którym są obsadzone łożyska silnika, czy też inna dodatkowa osłona.
Jeśli nie jest zbytnio wykrzywiony to łożysko wahliwe powinno załatwić sprawę.
Problem jest taki. Padło łożysko w kompresorze od klimy,koło przetarło cewkę sprzęgła, zrobiło się zwarcie , spalił się bezpiecznik. Zamontowany nowy kompresor ,bezpiecznik i problem jest taki że niema prądu na kompresorze, włącznik w kabinie niby załącza kontrolka się zapala . Pytanie co mogło się stać czy kabelki popalone jakie są numery tych przewodów...
Witam . Opel z klimatyzacją, dźwięk z pod maski to kompresor klimatyzacj. Pewnie łożyska bo piszczy. Czy mogę założyć krótszy pasek dla wersji bez klimatyzacj?? Wtedy dołączę kompresor który dam do regeneracji.
Witam. Ten silniczek nich już do emerytury kręci tą sprężarkę, w tej chwili nawet nie masz możliwości wymiany łożyska od strony wałka bo koło przyspawane. Patrząc na gabaryty nie ma dużej mocy i raczej nie pociągnie większego kompresora.
Pytanko jest takie: Czy dam samemu rade odkręcić kompresor i naprawić te usterkę, bez wyciągania kompresora z auta Nie rozumiem o co ci chodzi do końca :) Odpaliłeś samochód z włączoną czy wyłączoną klimą jak zaczął się pasek ślizgać? Jak stoi dęba samo koło pasowe to łożysko zatarte masz i może się uda to zrobić bez rozszczelniania układu. Jak się...
Tarczka, koło i łożysko powinny być dostępne, szukaj po modelu auta/silniku lub nr z kompresora.
Witam Problem został rozwiązany po zregenerowaniu alternatora nic się nie zmieniło dopiero po wymianie łożyska na kole kompresora klimatyzacji wszystko ucichlo aż miło posłuchać. Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi
WD40 nie smaruję ale oczyści łożysko , psikaj i przedmuchaj kompresorem do momentu jak bedzie luźno się kreciło , i wtedy załóż i masz spokój .
Z jakim silnikiem, zrób zdjęcie całości. na początek to oczyść filtr powietrza, wentylator chłodzący komorę kompresora, sprawdź stan gładzi cylindra i łożysk korbowodu od dołu. Ten wężyk od kompresora do zbiornika to oryginalny? . Sprawszić stan zaworu zwrotnego przy zbiorniku, spuścić kondensat (robić to często bo to sama woda i szybko koroduje zbiornik.
Oddam do przezwojenia, może kilka zł drożej od zakupu używanego, ale mam gościa, co przewijał znajomemu silniki po 10 kW i nie miały żadnej awarii. 380 zł z wymianą łożysk, są dwa.
Sprężarka klimatyzacji napędzana jest od silnika za pomocą paska wielorowkowego zwanego potocznie klinowym. Ten sam pasek napędza alternator. Pasek biegnie po kilku rolkach i napięty jest napinaczem który też ma rolkę. Jak sam widzisz w układzie masz trochę więcej elementów które się obracają: 2 roki, napinacz, sprzęgło alternatora, sprzęgło kompresora...
No dziwne możliwe nie zawsze jest pamiętam dokładnie jak jeszcze na samochodzie ją przechylałem bo nie miałem akurat wcześniej opasek zaciskowych żeby przymocować przewody od silnika.Był to ten sam model z polskim menu wyprodukowany w Łodzi.Zresztą nie ma co drążyć tematu Niech autor powie jak jest w jego pralce i już.A jaki jest inny sposób na te szczotki...
Problem dalej nie rozwiązany. To co w tej chwili zrobione to wymieniona pompa wody, koło pasowe które jest na niej, rolka napinacza pompy wody. O ile dwa pierwsze elementy nie były problemowe to problem był przy rolce napinacza. Okazuje się iż ASO wymienia ten element jako całość za bagatela 400zł. Mogę podpowiedzieć iż ten element jest rozbieralny...
Z zewnątrz zabrudzenie można w wodzie ale wewnątrz (tam gdzie jest łożysko) warto wstrzyknąć odrobinę np wd40 (nie wolno do czyszczenia łożyska używać wody !!!). Zapodaj dokładne zdjęcie mocowań od góry karty graficznej. Z opisu wynika że zatarło się łożysko i pędzelkiem + kompresorem będzie ciężko to wyczyścić.
tak jak napisałem w opisie nawet nie mam pojęcia z czym oryginalnie współpracowała ta pompa. A może kolega wie coś na ten temat? :) Nie pompa tylko sprężarka. Pochodzi ze Stara 660, niespecjalnie to udana konstrukcja... A czy ta sprężarka nie była przypadkiem smarowana ciśnieniem oleju z magistrali silnika? Bo jeśli tak, to oczywiście uprawnione są...
Wtryski jak i pompa były regenerowane. Głowica też. Nowe końcówki, a na pompie nowy wałek i ten zawór na dwie śruby. Na zimnym silniku tego hałasu nie ma. Silnik pracuje równo. Zaczyna się po nagrzaniu. Na postoju też tego dźwięku nie ma, także ciężko to dokładnie zlokalizować. Dwa pytania, czy czujnik ciśnienia na szynie może dawać takie objawy falowania,...
Witam . Opel 2004 r 1.8 16v z klimatyzacją, dźwięk z pod maski to kompresor klimatyzacj. Pewnie łożyska bo piszczy.Czynnik uciekł. PPewnie nie szczelny. Czy mogę założyć krótszy pasek dla wersji bez klimatyzacj?? Zdemontuje kompresor i będę mógł jeździć. Wtedy kompresor który dam do regeneracji.
:arrow: robokop jesteś moderatorem mechanika, jeśli popierasz taką sztukę po daje dużo do myślenia. Sądzisz że ten kompresor nie ma drgań? zauważyłeś korek zaślepiający w tym zbiorniku? uważasz ze to jest ok zrobione i nikomu krzywdy nie może zrobić? podłączenie zasilania też jest ok? Jak chcesz wymienić łożysko na silniku?
Miałem identycznie w swoim getzie. Przyczyną było łożysko na sprężarce.
jeśli nie chcesz narobić się i wydać pieniędzy, to sprawdź przynajmniej, co sugerowałem Ci w mojej odpowiedzi tu i na PW. To, że masz PE i N, nie świadczy o jego skuteczności, zwłaszcza przy większym obciążeniu prądowym urządzeń, takich jak m.in. kompresor. Tak jak pisałem, u mnie w trakcie rozruchu mojego jednofazowego kompresora 100 litrowego zauważyłem...
Ta sprężarka ma tylko smarowanie rozbryzgowe w Ursususie C360 3P z silnikiem Fergusona. Nie ma wtedy bagnetu a w miejscu górnej śruby mocującej dekiel tylni jest podłączony przewód ciśnienia oleju. Jednak to tylko pseudo smarowanie ciśnieniowe gdyż olej jest tylko rozpylany w postaci mgiełki, a cała sprężarka jest na łożyskach tocznych, a nie tak jak...
Czy to auto ma klime? Dodano po 8 Wyjaśniam podobnie miałem ostatnio w vw ,też bardzo dziwny zapach spod maski ,wibracje okazało się że rozleciało się łożysko na szajbie kompresora klimy i szajba paliła elektromagnes sprężarki.Było podobnie może ci coś to pomoże .
Olej ma być max w okienku ,pracuję w serwisie sprężarek śrubowych i u nas przy takim przebiegu wykonujemy już remonty kapitalne,jeśli puści Ci separator będzie olej szedł w sieć ☺️remont polega na wymianie wszystkich łożysk ,wymianie filtrów ,termostatu ustawieniu luzów na śrubach wykasowanie terminu serwisów ,oczywiście wymiana oleju podstawa
Proponuję rozłożyć, Wyczyścić (uwaga na izolację uzwojeń), zmierzyć rezystancję izolacji - jeśli pomiary wyjdą pomyślnie wymienić łożyska, poskładać i cieszyć się silnikiem. Uzwojenia wyglądają na przypruszone rdzą a nie spalone.
może lepsze by było jakieś sprzęgło? Albo taki jakby docisk z szerokim łożyskiem. Gdy silnik zaczyna pracować, łapie odpowiednie obroty, dociskamy np. wałek z łożyskiem do paska i "kompresor" zaczyna działać. Mam takie coś w pompie do wody napędzanej silnikiem spalinowym (samoróbka). Zdjęcia mogę na weekend jakoś wstawić jeśli w domu będę.
Mam problem z klimatyzacją w Citroenie Berlingo 1 2.0 hdi 90km przed liftem 2002r. Nie dochodzi prąd na kompresor, gaz nabity, cewka, sprzęgło, łożysko wymienione, bezpiecznik sprawdzony, przekaźnik cyka, ale nie wiem gdzie, przejście między bezpiecznikiem a kompresorem sprawdzone. Tu moje możliwości się kończą, gdyż nie mam schematu. Poratuje ktoś...
Kolego Jarek68 w mojej piaskarce nie ma łożysk. To o czym piszesz dotyczy kompresora, a to kolosalna różnica. Jedyne co często się psuło (raz, lub dwa w ciągu roku - normalne zużycie) to były zaworki, a sprawę grzania rozwiązałem zakładając dodatkowy wentylator na silnik, który się włączał w momencie uruchamiania kompresora.
Nie ma, jest 24 z groszem, tuż przy obudowie, Bo tyle ma być. Bo tam jest łożysko 6206.
Kompresor powoli zaczyna nabierać kształtów. Łożyska jakie są w sprężarce Ikarus już wiem ponieważ przeprowadziłem jej remont. Oznaczenia z obrazka: 8 - Simmering 25x35x7 9 - Łożysko kulkowe 6305 34 - Łożysko igiełkowe 35x42x18 Będzie dla potomnych :D
MOŻESZ,łożysko koszt max 60 zł z NSK i jesli masz 1.8 benzyna to przewody od klimy pozwolą ci na tyle wysoko uniesc kompresor że nawet sie nie narobisz.
Dodam tylko że dziwna rzecz jest bo koło się kręci nawet na luzie da się je zatrzymać ręką normalnie no ale nigdy tak nie widziałem żeby się koło na luzie kręciło. To raczej normalne jak jest zimno. kompresja 5bar Prawie o połowę za mało. Co z zaworami? Rozrzad -jesteś go pewien? Masz dostęp do kompresora?
Wyjąłem kompresor klimy do wymiany łożyska sprzęgła,przy okazji zastanawiam się czy nie wymienić uszczelnienia osi kompresora,bo uciekał mi czynnik.Czy ktoś wie jak wygląda uszczelniacz kompresora,czy jest to simering czy oring i jaka jest trudność przy wymianie.Na co zwrócić uwagę. Druga sprawa to ile dolać oleju do sprężarki,jeśli jest tam pusto?
Też właśnie myślałem, że jak będę chciał zakończyć pracę, to dam znać i mi wyłączą. Zgodnie z Dziennikiem Ustaw z 2004 r. Nr 16 poz. 156, Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy czyszczeniu powierzchni, malowaniu natryskowym i natryskiwaniu cieplnym, głosi: " § 8.2. Niedopuszczalne...
Sprężarkę masz harrison V5. Są dostępne rysunki złożeniowe i jakieś tam manuale, trzeba poguglać. Nie wiem jak w corsie ale w astrach idzie łożysko zmienić bez demontowania kompresora a więc rozszczelniania układu Ale jeżeli potrzebujesz rozszczelnić układ to nie puszczaj gazu w powietrze - to wyrzucanie pieniędzy. Lepiej jechać do klimiarzy coby zrobili...
Owiń wałek ciasno taśmą izolacyjną, jedna lub dwie warstwy. Nabij wentylator, ale ostrożnie i z wyczuciem, żeby łożysk nie uszkodzić.
Albo łożysko zatarte i bez prądu sie kreci razem
Sprężarki te się nadają całkowicie, a nawet mają dużo ciekawiej rozwiązane zabieranie oleju do panewek niż dotąd się spotkałem, wał na łożyskach oczywiście. Miałem robić kompresor na dwu sprężarkach od stara, ale niestety te mają tylko jedno łożysko, z drugiej strony wał na panewce i panewki korby tez smarowane cisnienowo - niefajnie. Chyba zrobie przełożenie...
A jak rozwiązałeś smarowanie w tej sprężarce. Normalnie powinno być smarowanie ciśnieniowe, ale można w korbowodach wywiercić otwory, dorobić czerpaki, a z przodu wstawić łożysko kulkowe zamiast panewki.
Zależy od sposobu eksploatacji pojazdu - to fakt. Jak auto głównie gania po mieście lub "kierowiec" ciężką ma nogę to wynik spalania nie dziwi. Zdarzają się jeszcze cuda w stylu: - niepuszczający od razu hamulec ręczny (po zimie zardzewiały linki ręcznego w pancerzu, zaciągasz ręczny, puszczasz ale tylko wajchę. Szczęki są nadal rozwarte i dopóki auto...
Zdjąłem ,teraz będę szukał łożyska sprzęgła.Może ktoś wie gdzie najtaniej ?
Zdemontować pasek, zakręcić kołem kompresora i zobaczyć czy hałasuje. Można tak zrobić z resztą. Raczej to nie wina kompresora jak już tylko łożyska na kole od niego. Chyba że hałas jest na włączonej klimatyzacji.
Stukot ustaje po wlaczeniu klimatyzacji ale pojawia sie po jej wylaczeniu. Usterka jest w kompresorze klimatyzacji, prawdopodobnie lozysko albo sprzeglo klimatyzacji. Jak sadzicie co to jest ? Gdzies wyczytalem ze naprawa zajmuje bardzo niedlugo, pododbno jest specjalny klucz do sciagania sprzegielka bez demontarzu kompresora z pojazdu ale nie bylo...
Zdesymetrowana szczelina, albo od ubitego mocowania łożysk, albo coś z korbowodami w kompresorze, tak że jak nie ma rozruchu silnik to trzeba zobaczyć czy go coś nie trzyma. Trzeba też w tej chwili pomierzyć napięcie na zaciskach bo może spadać do np. 180V i silnik nie ruszy.
Możesz, próbować wyczyścić jedynie ze zdjętą pokrywą tego zespołu, ale nie jest to zbyt dokładne. Radzę w kolejności: zdemontuj pokrywę (2 śrubki), odkręć listwę rozprowadzającą (2 śrubki), wysyp cały toner, zdemontuj przód (2 śrubki), zdemontuj obudowę łożyska przedniego (3 śrubki), zdemontuj 2 koła zębate z tyłu (2 zawleczki), zdemontuj obudowę łożyska...
kompresor sie przycina musisz go wyjąć i zmienić łożysko
Napisz co to za samochód w temacie postu, bo po fotce można pomylić z wieloma podobnymi sprężarkami ,a niestety co sprężarka to inny patent na rozebranie sprzęgła w celu wymiany łożyska.
Od około miesiąca, zauważyłem, że wyje sprężarka klimatyzacji. Wycie nasila się przy przyspieszaniu a gdy odpuszczam gaz to wycie cichnie choć jest nadal słyszalne. Nie słychać go też (albo jest bardzo ciche) przy zimnym silniku. Gdy wyłączę klimę zupełnie, wycie znika całkowicie. Wcześniej wycia nie było a klimatyzacja pracuje sprawnie. Przy okazji...
A ja nie wiem czy nie lepsza jest łopatkowa. Czy może łopatkowa byłaby lepszym rozwiązaniem, ze względu na trwałość i małą wrażliwość na zużycie łożysk. kkknc czy opłaca się budować sprężarkę śrubową mając stopień śrubowy, ramę, napęd? Brakuje separatora, chłodnic, przewodów itd. Z tym że schemat smarowania muszę z kimś skonsultować, no nie mam instrukcji...
O to mi chodziło. Przed wymianą łożysk tak zrobię żeby nie pchać się w koszty. Dzięki.
Porządny remont ze szlifem cylindrow to 750 zl albo wiecej. Umnie silnik przewiniety na 3kw nowe tloki, szlify, łożyska, itd
odolejacz kompresora presostat kompresora oznaczenia kompresora
opalarka regulacja temperatura utracone foldery civic wentylator
zasilacz warsztatowy stiebel eltron ogrzewacz
SunSpec w falowniku Deye SUN-5K-SG03LP1-EU - opis Jak zdalnie wyłączyć falownik SUN-5K-SG03LP1-EU?