Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Jeżeli chcesz schemat złożeniowy. to podaj adres. Tłok musi być ruchomy względem korbowodu, na pewno zapieczone jest łożysko igiełkowe. Tak wygląda łożysko wału i korbowodu. http://obrazki.elektroda.net/83_12506164... Jeżeli się nie mylę, to rolki mają wymiar 4 x 6 mm.
Zarysowania w skrzyni korbowej nie mają znaczenia. Płukać można też i wodą, ale czymkolwiek to zrobisz, dobrze byłoby wcześniej zdemontować gaźnik i tłumik. Łożysko stopy korbowodu w Polsce jest oferowane np. tutaj [url=https://sklep.volpex.pl/cienkoscien... lub tutaj [url=https://www.sklep.neronpila.pl/LOZY...
U mnie ta panewka to była jakaś wydumka. Z materiału znacznie miękciejszego niż alu (coś jak ołów/cyna). Przy stuknięciu młotkiem, od razu się odkształacało. Był plan, aby dorobić nową z plastiku (takiego jak do prowadnic), ale rano byłem w sklepie rolniczym i kupiłem nowy korbowód z łożyskiem igiełkowym i łopatką do rozbryzgu. (150 :/) Panewka/łożysko...
Nie może być nadmiernego luzu poprzecznego na główce korbowodu - wzdłużny TAK. W główce korbowodu jest łożysko igiełkowe - zmień na nowe przy zmianie tłoka i cylindra.
Śruby korbowodu (Nm) Krok 1 = dokręć o 30 Nm, Krok 2 = dokręć o 90° zastosować nowe śruby i dać oleju na gwinty. Łożysko główne, Nm Krok 1 = dokręć 65 Nm, krok 2 = dokręć 90° zastosować nowe śruby i dać oleju na gwinty.
Łożysko główne, Nm Krok 1 = dokręć 65 Nm, krok 2 = dokręć 90° zastosować nowe śruby Śruba centralna koła pasowego wału korbowego, Nm Krok 1 = dokręć 90 Nm, krok 2 = dokręć 90° zastosować nową śrubę Śruby korbowodu (Nm) Krok 1 = dokręć o 30 Nm, Krok 2 = dokręć o 90° zastosować nowe śruby, dać oleju na gwint
Nic tam nie trzeba wyłamywc, aby wymienić łożysko na wirniku, wybij po prostu wirnik z łożyska , następnie nowe , zabuduj wirnik i tyle. uważaj aby przy demontażu nie uszkodzić szczotek - wyciągnij je jako pierwsze ( ale dlaczego ono ma by wadliwe????) . Tak naprawdę to jeżeli masz słaby udar to najprawdopodobniej jest zużyta uszczelka na tłoku udaru...
Łożysko korbowodu z wału wyszło, ale co dalej? I bez tego łożyska jest jak z łożyskiem tłoka – na dół nie ściągnę, chyba że wyciąga się tę tuleję z wału, wybija wał i dopiero wyciąga tłok. Widzę przez otwór tłumika rysy, podejrzewam pęknięcie pierścienia, silnik stracił ochotę do pracy.
Ikarus fajne pompy , w pełni na łożyskach , hs 11 i podobne też przy czym konstrukcyjne lepiej zrobione bo można wymienić samo łożysko korbowodu , inna sprawa że jeszcze nie spotkałem hs 11 ze zużytym łożyskiem . W ikarusie jest złożenie igiełkowe z tego co pamiętam więc albo wał albo korbowód trzeba z łożyskiem wymieniać ale też trwałe rozwiązanie...
Na seryjnym łożysku z seryjnym cylindrem było dobrze. Może to nowe nie miało idealnego wymiaru. Znacie jakieś łożysko korbowodu pod 70cm godne polecenia? Zużycie materiału bym odrzucił, skuter ma niespełna 20 tys. km przebiegu. Dodano po 6 Nie zmieniałem korbowodu ani wału tylko jest seryjny, więc łożysko dobrałem po modelu na znanym sklepie internetowym....
Głowica silnika Wymiana śrub: Tak Dokręcanie: M10=20 Nm Dokręcanie: M8=10 Nm Dokręcanie: M10=40 Nm Dokręcanie: M8=20 Nm Dokręcanie: M10=160° Dokręcanie: M8=180° Pozostałe momenty dokręcenia silnika Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko główne 1. etap: 45 Nm Łożysko główne 2. etap: 80 Nm Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko...
(at)krisjack99 Jak wybijecie ten tłok z cylindra to wstawcie fotki, one coś nam zawsze powiedzą, trudno mi uwierzyć że się zatarł, raczej rozsypało się łożysko korbowodu i wałeczek wpadł do skrzyni korbowej i próbował się wydostać lub zabezpieczenie swożnia wypadło. Skoro to już któryś zestaw i jest to samo to nie ma sensu kupować następnego zestawu...
Tak, z rozpędu napisałem 2RS, a w silnikach na pewno stosowano (1)RS. Wiadomo, 2RS długo by nie popracowało. We wspomnianej skrzyni BMW na pewno było uszczelnione od strony wału pośredniego, ale nie przyglądałem się co było z drugiej strony, czy było uszczelnione obustronnie. Honda Shadow/Varadero 125 — łożyska na wałkach rozrządu jednostronnie zamknięte,...
Łożysko korbowodu1. etap: 30 Nm Łożysko korbowodu2. etap: 90°
według AutoDaty Łożysko główne Śruby zewnętrzne = 15 Nm + 110° Śruby wewnętrzne = 20 Nm + 180° Śruby poziome = 30 Nm + 60° Łożysko korbowodu Dokręcać w następujących etapach: 30 Nm Poluzować 25 Nm 110°
Witam.Mam problem z wałem w skuterze peugeot rozsypało się łożysko na korbowodzie,w związku z tym mam pytanie czy jak bym wymienił to łożysko to to w ogóle mam prawo działać dodam że udało mi się rozbić wał i czy jak bym to wszystko ładnie poskładał to będzie dobrze?
Witam. Mam problem z piłą Husqvarna 61, zatarta, rozebrałem i chciałem dokupić cylinder, tłok, sworzeń. Problem polega na tym, że w internecie do Husqvarna 61 tłok 48 mm, sworzeń 12 mm. U mnie po rozebraniu tłok ma 47 mm, a sworzeń 11 mm. Kupił bym taki zestaw (większy), ale problem będzie ze sworzniem, bo nie wejdzie mi na łożysko korbowodu i nie wiem...
Główkę korbowodu się rozwierca na wymiar z tolerancjami na pasowanie, ale tego nie zrobisz wiertarką w imadle, bo musi być to absolutnie prostopadle zrobione. Co najwyżej skrzywisz korbowód. Rozwiertaków pewnie też nie masz, a potrzeba dwóch, itd. itp. Daj to jakiemuś rozgarniętemu i wyposażonemu tokarzowi, to ci to ogarnie. Pytanie jeszcze w jakiej...
Po pierwsze dziękuję za wszystkie pomocne uwagi. Po drugie: udało mi się rozebrac silnik elektryczny od sprężarki i okazało się ,że przyczyną blokowania pracy był jakiś pierścień dystansowy przy łożysku z tylu silnika tj.od strony wiatraczka .Pierścien b.cieniutki ,ale blokujący obroty ,ponieważ poskręcał się i wchodził pomiędzy wirujące części czasami...
W większości motorków z tamtych lat na górze korbowodu jest łożysko ślizgowe, a na dole igiełkowe. Łożyska ślizgowe wymagają lepszego smarowania....
Zwróć uwagę że nie piszę o konkretnym przypadku tylko o możliwości zatarcia się bez "smarowania". Igiełka zatrze się szybciej niż łożysko ślizgowe więc skąd wzięła Ci się ta bogatsza mieszanka do WSK 125 nadal nie wiem. Robiłem ich dziesiątki tak samo jak i MZ na igiełkowych łożyskach korbowodu więc stąd mam odniesienie do tematu ;) Owszem zarówno jeden...
Na zdjęciach widać ze wał korbowy uderzał w obudowę skrzyni korbowej i bardziej bym obstawiał, że coś jest nie tak z pracą korbowodu niż ciało obce. No tak, ale tłok z korbowodem styka się tylko poprzez sworzeń a porusza się w cylindrze i tam gdzieś musi tkwić jakiś problem że się "rysuje". Ewidentnie wygląda na ciało "obce" pomiędzy tłokiem a cylindrem....
Na łożyskach wału widać ślady korozji, są do wymiany. W ogóle wał jest przyrdzewiały, łożysko korbowodu pewnie też.
PrzemeQ95 nadal czekam na przedstawienie twojej maszyny, a o-ringi czy pierścienie stalowe - ok ale pomysł aby pomiędzy nimi był olej - głupi i płytki, aby on smarował i starczył na długi czas musiał by być naprawde szczelny co wiąże się z duzo większym oporem. Jeśli większy opór to ciśnienie tym bardziej większe co pewnie nam wydmucha olej z tłoka......
Pierwszy cylinder na złom - ewidentnie ciało obce. (Kto robi z dwusuwami na pierwszy rzut oka wie jak wygląda zatarcie) Drugi cylinder też widać, że coś tam zahaczyło o kanały przepłukujące (te boczne). Kolejna sprawa dlaczego założyłeś kryte blachą łożyska na wał ? Te łożyska w tej chwili nie mają poprawnego smarowania i chłodzenia tak samo uszczelniacze....
W jaki sposób zdemontować koszyk z wałeczkami w korbowodzie tej sprężarki, czy należy cały ten pierścień z koszykiem i wałeczkami wybić bo nie chciałbym połamać korbowodu Łożysko NA 4907 scalające korbowód z wałem?
W tych motocyklach eksploatowanych na wsiach były niespodzianki z zapchanymi odstojnikami i kranikami (siano, farba ze zbiornika i inne dziwne gluty). Filtr powietrza jest symboliczny, przez co silnik nie wciąga do środka owadów,a wszyscy wiedzą ile szkód może zrobić komar rozplaszczony tłokiem o głowicę. Większe szkody może zrobić tylko popękany pierścień...
Witam Panowie jestem przy regeneracji wału od motorynki silnik 2 biegowy. I teraz do rzeczy kupiłem korbowód wiadomo made in china. Żeby było lepiej kupiłem łożyska stopy korbowodu SKF. I teraz mam problem razem z korbowodem przyszła tuleja stopy(nie mylić ze sworzniem tłokowym ) niestety stara tuleja ma 18 mm a nowa 16 mm czyli lipa. Przejrzałem aukcje...
Wg. Autodaty: Głowica- wymiana śrub, 40Nm, 90°, 90°. Łożyska korbowodów- wymiana śrub, 30Nm, 90° Dane dla silnika:1.6 BGU (1T1)(03-06) 75kW(102hp)(at)5600rpm
Tulejka korbowodu to jest łożysko ślizgowe.
Troche nie rozumiem jaki związek ma łożysko 41 (na załączonym schemacie) z wyciekiem olejuz komory korbowodu? łożysko 41 to łożysko wirnika silnika. olej jest w komorze korbowodu, jest korek do wlewania oleju na górze maszyny, pod komorą korbowodu znajduje się przekładnia w której wirnik silnika napędza zębatkę odpowiedzialną za obracanie wiertła oraz...
przy wybijaniu sworznia pękł korbowód Trochę to zagadkowe. Czyżby łożysko było zatarte? Spawanie absolutnie odpada. Z 3 powodów: - Zbyt słaba wytrzymałość tego łączenia. - Brak wyważenia po "zabiegu" - Prawdopodobny brak "wyosiowania" . Wyjściem z problemu jest nawiązanie kontaktu z serwisem a tam z pewnością mają "na pęczki" rozmontowanych silników....
Witam ponownie zamówiłem Cylinder Kit Tec Eco 50cc, Peugeot stojący AC teraz pytanie jakie dawki dać oleju? Czytając różne fora to tragedia dawki od 1:25 do 1:50 różnica straszna. Na początku myślę mieszankę zrobić bez dozownika żeby sprawdzić czy dozownik dobrze olej podaje. Gaźnik to Gurtner średnica przy wylocie do króćca 17mm. przy iglicy w środku...
Czy wy należycie do lobby naprawiaczy belek? Zbijaliście kiedyś zapieczone łożysko z traka kamieniarskiego? Koło o wadze coś około tony. Zbijaliście łożysko z korbowodu który waży około 150kg? Składaliście kiedyś zawieszenie naszego krajowego żuka? I wiele wiele innych. Więc po co te ironie? Kolego, w zakresie prac które opisałeś że wykonywałeś, naprawa...
korbowód łożysko i sworzeć w 70ccm są takie same jak w 50ccm Gabarytowo to one może są i takie same. Czemu więc w katalogu w ofertach producentów sworzeń korbowodu 70tki jest wyszczególniony osobno ?? Ano ponieważ musi przenieść większe obciążenia (2x) i łożysko również
http://obrazki.elektroda.pl/9595033100_1... Tabelka z ruskiej strony z podaną rezystancją ,niby dla impulsatora 50-55,dla cewek ładowania cewki WN 500-550,mówisz impulsatory dobre, dziwne ,że dwie prądnice są walnięte,trochę bo jedna była z do końca jeżdżącego motocykla w którym rozwalił się wał korbowy(sworzeń stopy korbowodu wysunął...
Denko tłoka jest czarne i w okolicy pierścieni jest okopcone . Dozownik zdemontowany , do paliwa dodawany olej połsyntetyk 50:1 . Rozumiem że lepiej jak najszybciej oddać skuterek do serwisu niż jeździć i czekać aż luz się powiększy a łożysko dolne korbowodu się rozleci .
Jakoś nie bardzo wierzę w ten tłoczek.... . Według mnie to zostało uszkodzone łożysko igiełkowe w sprzęgiełku korbowodu udaru. !. wyjmij szczotki, 2. odkręć i zdejm obudowę siedliska dolnego łożyska wirnika, 3. odkręć u góry dwie śruby mocujące rękojeść,a następnie wykręć cztery śruby imbusowe , którymi przykręcony jest obudowa stojana silnika, teraz...
Jak na łożyskach jest tyle luzu ze się przestawia iskra to znaczy ze silnik jest do remontu. To nie wada wrodzona to usterka spowodowana zużyciem. Pegaz to dobry gaźnik pod warunkiem ze jest w dobrym stanie. Dowolny inny gaźnik tez musi być w dobrym stanie. Co do wału korbowego rozwiązaniem jest wał z silnika W-2 z gazeli on ma w stopie korbowodu łożysko...
slowik57, wał top-racinga mam w posiadaniu. Dla mnie jest to badziew. Po pierwsze - miejsca na łożyska są zbyt ciasne w porównaniu do oryginalnego wału, nawet na gorąco jest bardzo ciężko te łożyska założyć, do tego łożyska kręcą się wyraźnie ciężej po nałożeniu na ten wał, właśnie z powodu pasowania. Po drugie - tam gdzie na wale jest ślimak do napędu...
Proszę Pokrywa łożyska stopy korbowodu Etap 1 13 (Nm) Etap 2 90 (°) Pokrywa głównego łożyska Etap 1 20 (Nm) Etap 2 90 (°)
A toć to nie żaden tuningowy, tylko lekko inny stosowany w starych 3 biegowych wersjach. I zamiast tulejki brązowej ma łożysko igiełkowe, ciekawe czy główka korbowodu została utwardzona do tego?
A czy nie jest tak, że znaki na tłokach w silniczkach 2T wskazują zawsze w kierunku wydechu? Przecież są silniczki gdzie gaźnik nie jest zamontowany na cylindrze tylko na karterach i podaje paliwo bezpośrednio do komory korbowej. Znaki tak - typu strzałka. Napis "IN" to wlot - w kierunku gaźnika. Zmniejsza to siły działające na łożyskowania korbowodu...
Dobry odrzutnik oleju w 4t to mają silniki GY-6: http://www.naraku.pl/img/GY14190_453_4aa... Dysza olejowa doprowadza olej do przestrzeni pomiędzy łożyskiem a przeciwwagą, a na niej znajduje się blaszana pokrywka która doprowadza olej do łożyska stopy korbowodu. Praktycznie nie da się zajechać korbowodu, prędzej łożysko po drugiej stronie...
Można powiedzieć powierzchownie sprawdził bez głębszego wnikania jak wyżej napisałem.
witam stukać to tam może wiele,zobacz luz na wale,pierśćienie ale to by dzwoniło,a jak z mocą silnika,jak w porzadku to wymienic sworzeń i łożysko igiełkowe na tłoku,sprawdzić podkładki na sworzniu jak podtarte zamontować nowe,sprawdzic luz łozyska korbowodu powodzenia a swoja droga jak miałem simsona to po moim remoncie chodził jak zegarek a te silniki...
WItam czy można wymienić łożysko na główce korbowodu w 251 bez rozpoławiania silnika, chodzi mi o wymiane tylko po ściągnieńcu cylindra. I czy można łatwo uszkodzić np. ugiąć korbe przy takim zabiegu. Czy może bardziej oplaca sie rozebrać cały silnik. Chdzi mi tylko o podratowanie silnika bo słychać jedynie delikatnie to łożysko i zastanawiałem się...
Zalecane momenty dokręcania, Y 17 DTL, Y 17 DT Pokrywy łożysk korbowodów do korbowodów 24 Nm + 100° + 15° 1) Głowica cylindrów do bloku cylindrów 39,2 Nm + 60° + 13° + 60°+ 13° 1) Pokrywa łożyska głównego wału korbowego do kadłuba silnika 88,2Nm 1 ) Użyć nowych nakrętek wzgl. śrub mocujących Dane tis..
Do wymiany cylinder, tłok, łożysko igiełkowe korbowodu, uszczelniacze na wale, ewentualnie łożyska na wale. Przyczyna - za mało oleju w paliwie lub przekroczone obroty (wynikające z rozregulowania gaźnika lub nieszczelności silnika).
stihl łożysko korbowodu panewki korbowodu uszkodzenie korbowodu
zrobić generator kwarc strojenie anteny bazowej urządzenie rozruch akumulator
Jak nabić duże koło rozrządu na wałek? Schemat podłączenia głośników Honda Civic 2007