Witam! Mam problem z wyjącą skrzynią biegów i myślę nad wymianą łożysk mechanizmu różnicowego. Wie ktoś może czy są tam jakieś ukryte sztuczki ? Trzeba tam jakiś luz wałka atakującego ostawiać czy coś ? Czy po prostu, zdjąć półosie, obie flasze przegubów, zdjąć dekielek i wyjąć od tak mechanizm różnicowy? Łożysko od wałka atakującego raczej nie będę...
Żadna skrzynia jak i dwumasa nie lubią zbyt niskich obrotów. Olej może pomóc, wyciszyć pracę, ale nie zawsze. Dwumasa do sprawdzenia, chociaż bardziej obstawiam kończące sie łożysko w skrzynce.
Nie chcę zakładać nowego tematu a mam pytanie. Czym się różni skrzynia biegów c 330 typ sprzęgła na 3 łapki od tej nowszej? Inne jest to łożysko wyciskowe czy jak?
właśnie zwalczyłem połowę sanek ciężko było myślę że wyjęcie skrzyni pójdzie lepiej można powiedzieć ze to jest łożysko mechanizmu różnicowego tylko teraz gdzie to kupić szukałem w necie i nic nie znalazłem ma nadzieje że do wieczora to zwalcze Dodano po 3 jak rozłożę skrzynie to napisze symbole tego łożyska mam nadzieje że to tylko łożyska POZDRO
Może podnieś przód auta zapal auto włącz bieg i niech się koła kręcą może tak szybciej dojdziesz gdzie to trze, możliwe że pada łożysko od mechanizmu różnicowego lub któryś z przegubów i pod obciążeniem tarcie słychać .
Witam i bardzo dziękuję za odpowiedź. Tak okazało się że odkręciło się od mechanizmu koło blokady ( teraz juz to rozkręciłem i wiem jak to wyglada od środka). Na nieszczęscie okazało się, że od prawej strony mechanizmu różnicowego oberwała się ta część co nabite jest łożysko muszę wymienić pół mechanizmu różnicowego. Mam obudowę i trzeba przenitować...
Witam ponownie, Na wstępie bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem i ogromną pomoc. Nie było moim zamiarem skłócenie uczestników Forum. Mam nadzieję, że Wszyscy piszecie tylko po to, żeby mi pomóc. Jeden więcej drugi mniej. Najbardziej pomógł Mr.K ale dziękuję Wszystkim. Co do mnie nie jestem mechanikiem ale naprawiałem już dwie skrzynie , ta jest...
Przecież na półosi od strony koła jest łożysko (zabezpieczone segerem i pierścieniem zakładanym na gorąco), ta tulejka w dyfrze, to tylko dodatkowa stabilizacja półpodpartej półosi
Witam Odkopuje temat, ponieważ mam podobny problem z skrzynią w Cordobie 1,4AEX. Skrzynia piszczała na 5 i bardzo szumiała, na innych biegach też, ale mniej. Ostatnio to również na postoju, dopiero jak sie sprzęgło wcisnęło to cisza. Skrzynia już wyciągnięta z auta, rozebrana - standardowa awaria, czyli łożysko piątego biegu rozleciało się. Inne łożyska...
Ciągnik jest z 1983 roku więc po tylu latach miało prawo się zepsuć.. Olej w zwolnicy był.. a łożysko nie pamiętam już które..
Słuchaj kolego jak wspomniałem miałem taki sam przypadek a w dodatku jeszcze od tego poluzowanego mechanizmu to się popuściła nakrętka wałka atakującego u siebie też to sprawdź, jeśli będzie popuszczona to nie dokręcaj odrazu bo gwint zerwiesz tylko stopnoiwo dobijaj, i dokręcaj, ale to dobijanie to z wyczuciem, żeby się łożysko ułożyło, bo jeśli zerwiesz...
I nadszedł dziś dzień testów . Nie obyło się bez paru awarii : -Gaźnik zaniemógł więc założyłem od mz 250 na gumie od ogara i chodzi http://obrazki.elektroda.net/70_12388626... -Musiałem założyć łożysko na wałek skrzyni bo łańcuch przeskakiwał http://obrazki.elektroda.net/72_12388628... -Silnik bardzo wył wiec zrobiłem też tłumik (parę...
Kolega poda wymiary- producenci dla swojego wyrobu zamawiają normalne łożyska ale ze swoimi oznaczeniami.
czy ma ktoś może jakiś pomysł, myśl lub koncepcję, w jaki sposób mogę zrealizować mechanizm różnicowy do prostego pojazdu czterokołowego z napędem na tylną oś? jak on wygląda i jakie są zasady jego budowy? czy przy dość mocnym silniku jego brak może podczas skręcanie spowodować poślizg i utratę panowania nad osią napędzaną?
Wiesz, mi wydaje się, że jeżeli poprzedni właściciel jeździł ze zbyt małą ilością oleju, to po prostu koła zębate się zużyły, mechanik na oko tego nie jest w stanie wychwycić, bo powierzchnia zębów mogła być ok, ale nie miały już idealnych wymiarów zarysu zeba (projektowanie przekładni się kłania) i stąd zła współpraca i wycie. Wg mnie odpadają łożyska...
Witam Poszukuje opisu prostego mechanizmu różnicowego wraz zasadą działania. Przeszukałem kilkadziesiąt stron i nie znalazłem nic konkretnego, jedynie rysunki rozłożonego przestrzennie mechanizmu i nie wiem które zębatki są połączone (zetknięte). Potrzebne jest mi to do budowy autka (modelu wielkości około kartki A4), zarazie zbieram informacje, jest...
wtakm razie proponował bym wymiane odrazu łożysk mechanizmu różnicowego
Koło talerzowe jest przykręcone do obudowy mechanizmu różnicowego KOło talerzowe trzyma się tylko na łożyskach bocznych razem z całym mechanizmem różnicowym i jeśli był wymieniany to jest założony odwrotnie. Ale należało zaspawać satelity bo wciąż będziesz je wymieniał.
Witam. Dawno tu nie zaglądałem a postanowiłem zamknąć temat. Wszystkim tym którzy głupio komentowali chciałem powiedzieć że skrzynie udało sie naprawić. Było rozsypane łożysko mechanizmu różnicowego. Po wymianie łożyska skrzynia śmiga dalej. Wiec czasem warto sie troche pobawić i komuś pomóc zamiast głupio komentować.
http://obrazki.elektroda.pl/2528826900_1... (2) 55208335 http://obrazki.elektroda.pl/3389234900_1... (1) 46794118 http://obrazki.elektroda.pl/2726585700_1... (4) 55206438 (6) 46526628 (14) 46526631 Są jeszcze łożyska w mechanizmie różnicowym.
Oczywiście że rozleci się po kilkunastu minutach. Żaden mechanizm różnicowy nie ma łożysk tocznych w środku, są tylko panewki ślizgowe. Panewki wytrą się bardzo szybko. Szukaj czegoś tego typu: https://obrazki.elektroda.pl/3975197800_...
Nie chodzi mi o uszczelnienie, lecz o wyciszenie przyczyną są wszechobecne luzy na kołach zębatych, łożyskach, mechanizmie różnicowym Żaden dodatek nie uszczelni inie wyciszy luzu międzyzębnego.
Odgrzewam temat.interesują mnie zamienniki łożysk do skrzyni F13.Ta stara skrzynia ma luzy międzyzębne między mechanizmem różnicowym a zębatką napędzającą na wałku głównym.Konkretnie łożyska mechanizmu różnicowego i wałka głównego.
"rzężenie, chrobotanie i dziwne dźwięki dalej pozostały" nie pozbędziesz się tego. Przyczyną tego jest tarcie pomiędzy zębem atakującym (mechanizm różnicowy) a kołem na mechaniźmie róźnicowym, czasami przyczyną są łożyska mechanizmu różnicowego
Witam. Byłby to pierwszy przypadek budowy przekładni bez łożysk. Po zdjęciu pochw masz dostęp do łożysk głównych przekładni. Przy montażu w tym miejscu ustawiasz luz międzyzębny przekładni głównej. Pozdrawiam.
I od razu po wymianie tych łożysk było słychać buczenie ? Wypytuję Cię bo sam miałem taki przypadek w Megane i zupełnie niepotrzebnie wymieniłem łożysko na mechanizmie różnicowym.
Temat rozwiązałem wymieniając wieniec zębaty. Roboty kupa. W tym aucie trzeba regulować łożyska w mechanizmie różnicowym. U mnie były luzy. Do kasowania luzów służy taka duża nakrętka koronkowa na zewnątrz mechanizmu. Tu może być problem, bo jako uszczelniacz, jest duży o-ring. On z zasady puchnie po latach i jest bardzo ciężko odkręcić tę nakrętkę....
Sąsiadowi mechanik tak wymienił gumowe osłony półosi, że nie przełożył zabezpieczeń chroniących przed odkręceniem pierścienie gwintowane do regulacji łożysk mechanizmu różnicowego. Po pół roku skrzynia zaczęła stukać, przy wymianie na inną dopiero to wyszło.
https://obrazki.elektroda.pl/1810131400_... Co gdzie znaleźć ? Skrzynia biegów wymontowana i rozpołowiona ? Usterka zlokalizowana ? Witam, skrzynia rozebrana i mechanik stwierdził uszkodzone łożyska mechanizmu różnicowego,problem w tym że trudno je dostać (tak mówi). https://obrazki.elektroda.pl/6422694300_...
Po dokładnym sprawdzeniu napędu okazało się że jest luz na łożysku w mechanizmie różnicowym. Po wymianie łożyska "ciapanie" ucichło. Zamykam temat.
Dokładniej chodzi mi o schemat łożyskowania mechanizmu różnicowego i jakie są tam łożyska
Arku, wczoraj mieliśmy skode z ASZ na pokładzie, odgłosy podobne, obcieranie, buczenie, głośny szum i tez na sprzęgle było słychać, założyliśmy nowy komplet sprzęgła, poskładali, i jest dokładnie to samo, po weryfikacji skrzyni rozsypały się łożyska mechanizmu różnicowego, i zaczęło ciąć zęby.
Witam serdecznie. Zabrałem się za wymianę łożysk w tylnym moście. Łożyska nabyte w ASO po VIN pasują, zaprasowane zostały przez Profesjonalnego mechanika. Problem polega na usadowieniu wałka ataku we właściwy sposób, tj po złożeniu do kupy łożyska, nowa tuleja rozprężna, nie mogę dobrze umieścić wałka. Ma on luzy wzdłużne i poprzeczne. Pytanie moje...
Rozsypało się łożysko w mechanizmie różnicowym , wałek wpadł między tryby z zblokował .Temat zamykam .
Witam. Pytanie do mechaników a czy tam są na ośkach satelitów są łożyska czy tylko panewki? Bo jak panewki to to szybko padnie. Przerabiałem temat lata temu ze skrzynią biegów z poczciwego maluszka. W taki sam sposób i niestety po paru godzinach pracy padł mechanizm różnicowy. I tam chyba nawet panewek nie było tylko ośka i otwór. Może w "normalnych"...
Wymieniłem łożyska oraz uszczelniacze skrzyni. Przy okazji rozwierciłem nity mechanizmu różnicowego oraz zamontowałem w to miejsce zestaw naprawczy. Łożyska nie miały oznak zużycia,po za łożyskiem wałeczkowym na wałku atakującym,jednak to nie one było przyczyną ponieważ owe dzwięki występowały tylko na postoju. Najpewniej przyczyną był uszkodzony docisk...
Mam zdemontowany mechanizm różnicowy ponieważ ścieło 4 śruby . chcę przy okacji wymienić łożyska na wałku atakujący . jak i w którą stronę go wyciągnąć , wybić ? przy użyciu czego ? Czekam na odpowiedź lub jakąś instrukcję . Pozdrawiam
Łożyska nowe bez luzu tak jak i cały mechanizm różnicowy
Domowy sposób [stary jak świat ] , pomiędzy wałek ataku a koło talerzowe wkręcasz kartkę papieru z zeszytu , dociągając lub popuszczając łożyska koła talerzowego uzyskujesz potrzebny luz . Prawidłowo ustawiony luz nie może przecinać kartki . Do ustawienia luzu niestety muszą być wyjęte obydwie zwolnice. Pozdrawiam Zbigniew
Witam Kończę remont skrzyni biegów i będę składać - wymieniona obudowa mechanizmu różnicowego, koła koronowe i satelity. Waham się, czego lepiej użyć do zmontowania tej skrzyni. Producent zaleca szczeliwo Loctite 573, jednak sączenie z podziału tej skrzyni jest niestety częste w skrzyniach Fiat 1.6 16v tej konstrukcji. Chciałbym po remoncie skrzyni...
Przesłuchaj się dobrze, możesz wziąć stetoskop, jeżeli koła są w górze to raczej w piastach nie będzie słyszał o wszystko. Zresztą pamiętaj że masz mechanizm różnicowy więc swobodnie ręką zatrzymasz jedno koło drugie będzie się dwa razy szybciej kręciło. możesz raz jedno zatrzymywać raz drugie. Z tą ręką powiedzmy z przymrużeniem oka jak byś trzymał...
łożysko na ataku w mechanizmie różnicowym lub na wałku sprzęgłowym
nie myślałeś żeby wsadzić skrzynie od malucha zaspawać jej mechanizm różnicowy wypościć wałek na łożyskach i zamontować na niego zębatkę ?? doszło by parę kilogramów trzeba by też przerobić ramę ale skrzynie nie do zdarcia i pozostało by oryginalne sprzęgło no i oczywiście wsteczny ale do tego raczej nie potrzebny motorek fajny ciekawy pomysł
Witam,wymieniam łożyska przy mechanizmie różnicowym i mam pytanie,jakim olejem to póżniej zalać i ile tam w ogóle wchodzi :?: Pytam ile bo jak wyjąłem mechanizm różnicowy to oleju miałem tam może ze 100 ml :shock: ,flansza do której mocowana jest półoś z przegubem wewnętrznym miała luzy i wyciekło.Aha i jeszcze gdy wrzucam R to jest stuk(raz ciszej...
Widocznie hamulce są zużyte lub mają zaolejone okładziny. W emce jest trudniej niż w zwykłej C330 gdyż półosie są na stałe ze zwolnicami, demontaż i montaż bez uszkodzenia uszczelniacza według książkowej metody jest bardzo trudny, zwłaszcza z prawej strony gdzie dochodzi jeszcze tuleja blokady mechanizmu różnicowego. Chyba łatwiej jest odkręcić pochwy...
Witam szanownych kolegów. Założyłem ten temat ponieważ nie mogłem nigdzie znaleźć jakie łożyska powinny być zamontowane w tej skrzyni, ponieważ zdemontowane łożyska nie miały jakichkolwiek oznaczeń. Dopiero w serwisie Seata zakupiłem wszystkie potrzebne mi łożyska ( wałek pośredni, mechanizm różnicowy). Kwota jaką zapłaciłem to 267 pln., także nie zawsze...
Na dal nie mogę znaleźć skrzyni lecz w tym czasie zweryfikowałem co w skrzyni jest nie tak a wiec łożysko igiełkowe piątego biegu, łożyska na wałku głównym, łożysko na mechanizmie różnicowym i teraz prośba do was czy ma ktoś może schemat skrzyni z numerami łożysk ( w tym wypadku musem jest wymiana wszystkich łożysk ) nie mogę odczytać niektórych numerów...
Witam Uszkodzeniu uległ mechanizm różnicowy w skrzyni biegów - zblokowany mechanizm spowodował zerwanie przegubu homokinetycznego, autem dało się jechać na jednej półosi. Problem w tym, że wersja Bipower na CNG ma inne przełożenia niż wersja na benzynę. Szanse na skrzynię do Bipower za rozsądne pieniądze dążą do zera, w ASO cena skrzyni jest zaporowa....
Czy pomimo jazdy na zgaszonym silniku i wyłączonym biegu skrzynia nadal może wyć? Jak najbardziej. Skończyło się pewnie któreś łożysko być może w mechanizmie różnicowym. Olej w skrzyni w ogóle jest?
Witam.Kupię łożyska tak jak w temacie .Łożyska mechanizmu różnicowego i wałka głównego,
Podejrzewam mechanizm różnicowy (jako całość) a konkretnie łożyska na wałku atakującym, oprawa do łożyska baryłkowego. Raczej do wymiany wałek atakujący, koło talerzowe i łożyska. Kolega rozbierze most i opisze. Dodano po 2 Kolega sprawdzał bębny hamulcowe i szczęki?
A jak mechanizm różnicowy? Łożyska kół? Teoretycznie jeśli po wymianie półosi problem ustępuje, to na logikę to winowajca... Skoro półoś jest stosunkowo długa i masz starą to daj ją do sprawdzenia, komuś kto jest to wstanie sprawdzic dynamicznie.
mechanizmu różnicowego łożyska mechanizmu różnicowego regulacja mechanizmu różnicowego
schodowy przełącznik whirpool panel p0340 astra
interfejs multidiag interfejs multidiag
Zmiana kanałów podczas nadawania w Alan 28 Jak podnieść obroty silnika na biegu jałowym w Mercedesie A-Klasa 1.7 CDI?