Witam. Mam problem z odkręcając się nakrętka walka atakującego w ładowarce Volvo L45G. Ma ktoś manuala do złożenia tego żeby problem się nie powtórzył lub może coś podpowiedzieć? Łożyska stożkowe dokręcane na maksa a następnie popuszczane o 1/4 obrotu tak aby wszystko swobodnie się kręciło i po 2 godzinach pracy spowrotem się luzuje. Dodam że oryginalna...
Przy łożysku 49x84x 48 tylko że zamiast kulek są walce i lekki stożek , podane takie parametry :load-carga(kN) 114,5 kN dynamic oraz 183,8 kN static - co to za parametry?:) . Kompletnie nie znam się , wydaje mi się że w przypadku kulkowych chyba słabiej dokręca się przy niż stożkowych?
jeżeli łożysko jest stożkowe to dokręcasz z określoną siłą i co ważne musi być na gotowo łożysk stożkowych nie luzujemy, jeżeli natomiast jest walcowe to dokręcasz do oporu też z odpowiednią siłą ale w tym przypadku nie ma to już aż takiego znaczenia.
U mnie do wymiany są tarcze, ale przy okazji mam plan włożyć nowe łożyska. Pytałem o te momenty dokręcania, żeby właśnie tym stożkowym łożyskom nie zaszkodzić zbyt mocnym, lub słabym dokręceniem nakrętki.
Ma kulkowe dwurzędowe, Nexia, Lanos, Kadet, Astra, Vectra- praktycznie te same zawieszenie. Zresztą jak sobie wyobrażasz łożyska stożkowe i dokręcanie piasty przegubu ?.
Witam . wiem ze to trochę temat nie na miejscu ale sie zapytam . A wiec chce wymienić łożyska z przodu w fieście 2 łożyska stożkowe nadziewane na piastę . Teraz pytania . Czy mocno smarować łożyska ?? czy skręcać mocno nakrętkę od piasty ?? (od razu 220 Nm) ?? Czy po 200 km dokręcać łożyska?? Po czym poznać ze piasta jest do wywalenia ?? Czy łożysko...
Jest różnica - łożysko zespolone 2 rzędowe a 2 łożyska stożkowe - tak jak w lanosie z tyłu. Pierwsze dokręcasz odpowiednią siła a to drugie też ale cofasz o 1/6 obrotu.i zakładasz zawleczkę jak w lanosie, Bądź zaklepujesz/zaginasz specjalnym przyrządem jak w fiacie i innych. W łożyskach 2 rzędowych nakrętkę tez zabezpieczasz ale mało kiedy zawleczką....
Przyczyn może być dużo, najprawdopodobniej kosz nie jest ustawiony w osi (przekoszony), może są już zbyt duże luzy montażowe między wałkiem atakującym a kołem talerzowym, zauważ że po obu stronach mech różnicowego masz łożyska stożkowe które się dokręca takimi naciętymi nakretkami i reguluje się napięcie łożysk, myślę że teraz już sam nie wiele zdziałasz...
Witam!Mam pytanie o sposób i z jaką siłą dokręcać łożyska kół przednich.W punto są z przodu łożyska dwubieżne,szukałem jednoznacznej odpowiedzi ale z tym różnie.Jedni mówią że właściwa metoda montażu to dokręcić na maksa po czym poluzować 1/3 obrotu ale to metoda chyba dla łożysk stożkowych a tu mam łożyska dwubieżne które inni radzili dokręcać bardzo...
Z tyłu jest nakrętka,ale nie dokręca się do oporu jak z przodu,z tego względu ,że są tam łożyska stożkowe i po wyjęciu zawleczki powinieneś odkręcic nakrętkę nawet palcami, a póżniej do dokręcania to już sobie klucz dopasujesz bo nie jestem pewny czy jest to 22 ,czy inny.
Łożyska się nie dokręca bo chodzi o piastę. Dokręcanie palcami? bartek_j - co Ty piszesz? Stożkowe w większości dokręca się do tzw. minimalnego luzu. Czy 25 Nm jest konieczne w tym przypadku nie wiem. Składasz, zakładasz koło. Dokręcasz trochę za "mocno", walisz w oponę z pięści w kilku miejscach, kręcisz parę razy i dopiero regulacja. Tak, żeby na...
Stare samochody mają więcej ciekawostek przyrodniczych jak "nowych rzeczy" , a to łożyska stożkowe a to termostat bimetaliczny i na takich pierdołach często się wykłada, bo łożysko padnie po 100km jak ktoś nogą dokręca i stanie w trasie z wydmuchaną uszczelką bo się klapka zacięła ale to są pierdoły które da się przewidzieć, dzisiaj już nie ma tak dobrze,...
Takie moje przemyślenia bo nie grzebię w wózkach. 1. Nakrętkę trzeba mocno dokręcić i ma się to uszczelnić na STALOWEJ podkładce pod nakrętką i gwincie. 2. Jeśli warunek 1 jest spełniony tzn że czoło tarczy od str nakrętki może być nierówne lub sama podkładka i czoło nakrętki ma nierówność. W zasadzie uważam że nie brakuje tam części tylko za słabo...
Jeśli chodzi o łozyska to CX to naprawdę tani syf i nie dziwi mnie że się posypały, co do meyle to już chyba montaż niewłaściwy może młotkiem obsadzane. A na wyczucie dokręcać można koło w rowerze, i nie mają tu nic do tego nakrętki, po prostu zmień mechanika.
Bo się same odkręcają, w wyniku tego luzuje się łożysko dwurzędowe i przemieszcza się wałek pośredni. Zasadniczo pod te śruby powinny przychodzić stożkowe koronkowe podkladki spręzynujące które nigdy nie pełniły swojego zadania bo pękały podczas dokręcania. Dodatkowo jak się śruby popuszczą to łbami trą o koło drugiego biegu,.
Witam poszukuję od wczoraj momentu dokręcania nakrętki piasty tylnego koła w Fordzie Ka '97. Nie znalazłem żadnych serwis manualów ani tym podobnych, łożysko w tylnym kole jest podwójne stożkowe, czy wobec tego należy to zrobić tak jak np. w polonezie przód, czyli dokręcić do oporu i delikatnie poluzować?? Również będę wdzięczny za książkę serwisową,...
Prawdopodobnie obetnę trzpień z przodu i potem dospawam. Pozdrawiam A jak zachowasz osiowość? Dodano po 1 Pokaż więcej zdjęć, z góry, z przodu (od strony silnika) i z tyłu. Przypuszczam że całość (wał silnik - wirnik) podparty jest w w trzech punktach (łożyskach), tak jest u mnie. Z tyłu (od strony wentylatora) po zdjęciu osłony wentylatora (z łożyskiem),...
Tak , wszystko pięknie i książkowo lecz sztuka polega na współpracy owych kół stożkowych. Aby zapewnić dobrą współpracę trzeba zastosować tuszowanie zębów , maja się stykać na środkowej części współpracujących zębów. Owe nakrętki służą do wyznaczenia grubości podkładek regulacyjnych , mierzymy długość wystającego wałka z obudowy , poprzez pomiar suwmiarką...
Musisz, odkręcić nakrętkę lub sprzęgło szarpaka (zależnie od modelu) Koło jest założone na stożkową końcówkę wału. Załóż ściągacz do łożysk, dokręć śrubę, nie za mocno, i uderz w nią energiczne młotkiem. Nie ciąg na siłę, ponieważ koło jest aluminiowe lub żeliwne (zależnie od modelu).
Czekałem na to pytanie. Zadaj sobie trochę trudu i poszukaj na forum, było opisane jak to zrobić. Właściwie to napiszę. Koło jest założone na stożkową końcówkę wału. Śrubę masz już odkręconą. Załóż ściągacz do łożysk, dokręć śrubę ściągacza, nie za mocno, i uderz w nią energiczne młotkiem. Nie ciąg na siłę, ponieważ koło jest aluminiowe.
Po pierwsze, chińczyki "w dużej budzie" mają przypadłość wybijania się łożyska stożkowego na dole główki ramy. Zbyt mocne dokręcenie łożyskowania powoduje że kierownicę jak magnes przyciąga do pozycji środkowej, natomiast zbyt luźne dokręcenie powoduje stukanie podczas jazdy po nierównościach i hamowaniu. Po drugie, przy silnikach 4T notorycznie padają...
W zwolnicy tam na dużym kole są łożyska stożkowe można dokręcić w razie potrzeby U góry na bębnie tylko wymiana
Jeżeli to łożysko stożkowe to lepiej mniej niż więcej. A jak się pokaże luz to znów dokręci.
Witam. Z jakim momentem dokręcić tylną piastę w Mercedesie Actrosie gdzie są dwa łożyska stożkowe bez tulei między nimi. Pozdrawiam.
Witam, mam poważny problem zgodny z tematem tego postu, który nie został wyczerpany w treści. Podczas wymiany wałka ataku, koła ataku i łożysk w c 360, mechanik stwierdził, że pomiędzy łożyska (pierścienie wewnętrzne łożysk) nie będzie dawał tulejki dystansowej i podkładek regulujących dystans, ponieważ stwierdził, że łożyska stożkowe w tulei łożyskowej...
Mechanizm różnicowy (716) i wieniec koła zębatego (720) są skręcone śrubami po obwodzie. Oprócz ustalonego (regulowanego podkładkami) luzu międzyzębnego między kołami zębatymi, z oczywistych względów żadnego luzu nie powinno być w skrzyni. Ściągnąłeś obudowę razem z zewnętrznym pierścieniem łożyska stożkowego - zobacz na jego wewnętrzną bieżnię czy...
Tam są chyba łożyska stożkowe, więc powinieneś dokręcić tak żeby nie było luzu, i żeby koło też się obracało.
(...) odaBot (at)ElektrodaBot AI: Jak duży jest ten luz na ramieniu zwrotnicy? Czy jest to coś, co wpływa na prowadzenie ciągnika? w nieznacznym stopniu AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś naprawy lub doszło do incydentów, które mogły wpłynąć na układ kierowniczy? bez napraw i bez incydentów Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
A jakiej firmy łożysko stożkowe proponujecie na wałek atakujący ? Ja wiem że tanie łożyska to są nic nie warte bo założyłem FŁT i się zacina . Może zbyt mocno dokręciłem i teraz jak jadę to aż błotnik się telepie takie drgania są. O dziwo jak przyspieszę do drgania znikają. ZVL? Nie dysponuję zbyt wielkim budżetem dlatego sam staram się remontować.
kolego jeżeli nie mylę się to występują tam łożyska stożkowe. żeby wyregulować je należy zdjąć "kapsel"/kopułkę przy użyciu śrubokręta albo dużych szczypiec. Następnie odbezpieczyć nakrętkę i lekko dokręcić. UWAGA! lekko to znaczy siłą palców. Tylko ktoś kto ma wyczucie jest w stanie to dokładnie zrobić. po dokręceniu założyć zabezpieczenie założyć...
Śruba trzyma.tylko przegub żeby się nie wysunął. Z jaką siłą to zależy jaką masz śrubę bo różne grubości występowały. Łożysku nie zaszkodzisz bo śruba opiera sie o wewnętrzną bieżnie, to nie łozysko stożkowe. Kip tubkę kleju niebieskiego LockLite 243 kapnij na gwint i dokręć albo grzechotką ręką do oporu albo dynamometrem ok 100Nm. Nardziej trzeba uważać...
z tego zdjęcia nie widać czy zębatka mała stożkowa posiada z drugiej strony gwint nad łożyskiem gwint może być prawy lub lewy i należy nakrętkę dokręcić bo z tego co widać to zęby nie są uszkodzone jest to typowa usterka w tego typu młotach sposób naprawy należy delikatnie wsadzić w imadło mała zębatkę najlepiej przez coś a następnie dokręcić kluczem...
Witam , przymierzam się w samochodzie Kia Rio 2003 do wymiany przednich łożysk. Samochód ten stwarza wiele problemów z tymi łożyskami miał już wymieniane kilkukrotnie za każdym razem po jakimś czasie trafia je... Podejrzewam to że każdy mechanik działa po swojemu nie koniecznie zgodnie ze sztuką. Wyczytałem, że w tym modelu są wkurzające łożyska współdzielone...
Witam, mierze się z pozoru prostym zadaniem. Ale od początku. Musze naprawić dyferencjał w moim leciwym samochodzie. Muszę wymienić w nim łożyska stożkowe i wstępnie je napiąć. Instrukcja podaje, że po założeniu nowych łożysk (dwa łożyska stożkowe na wałku atakującym i dokręcone śrubą) wstępne napięcie ma wynieść 15 InLbs (przyjmijmy, że jest to ca...
Przed robotą trzeba kupić nowy simering (gumowy pierścień uszczelniający), uszczelkę pod krzyżak i łożyska 6204 ZZ i 6205 ZZ. Najpierw ściągasz koło pasowe. Jest osadzone na stożkowej końcówce wałka i dociśnięte śrubą. Jak nie chce zejść po dobroci, to trzeba założyć ściągacz do łożysk (najlepiej wykręcić oryginalną śrubę i wkręcić nie do końca krótką...
Witam, Ostatnimi czasem z tylnego mostu dochodzą do mnie odgłosy zgrzytania wałka atakującego o koło zębate (słonecznikowe). Jakieś 5 lat temu musiałem wymienić ścięte śruby w obudowie i dokręcić te nakrętki dociskające łożyska stożkowe, i do tej pory było ok. Teraz myślę ,że będzie to samo, przy jeździe kiedy koła napędzają ciągnik słychać zgrzyty,...
Bezpieczna i wygodna wiertarka do płytek drukowanych https://filmy.elektroda.pl/63_1738236538... https://filmy.elektroda.pl/20_1738236314... Jak zwykle urządzenie powstało w wyniku potrzeb praktycznych. Wiertarka pracuje już chyba 6 lat bezawaryjnie i ma szacunkowy przebieg powyżej stu tysięcy :D otworów. Również, mimo częstego używania przez osoby...
łożysko stożkowe łożysko dokręcanie zębate stożkowe
uszkodzony włącznik laptop samsung husqvarna wysoki obrót toshiba kanały cyfrowe
mikrofalówka przestała grzać wzmacniacz janka
Migotanie ekranu i ograniczenia LG G3 w 2024 Błąd C074D - Czujnik kąta skrętu kierownicy