No właśnie i byście się zdziwili. Koleś ostatnio opowiadał jak nówka peugeot po 20.000 miał poważny wypadek. Ledwo gość wyszedł z życiem. I co? I łożysko tylne zablokowało się na amen przy dużej prędkości... Warto sprawdzić...
Prawe tylne koło jest ok, lewe jest skrzywione "\" lekko ale widać i jest luz na kole choć łożysko wymieniałem rok temu. U mechanika byłem ale to 2 mies temu i jak jechałem ponad 100 km/h to wszystko było ok - teraz pow. 80 km/h już słychać pukanie (wrażenia jak by koło ósemkowało)
Witam posiadam Peugoeta 206, został kupiony w rodzinie dokładnie w lutym 2000 roku od 3 lat (dokładnie w lipcu) ja jestem właścicielem, samochód ma dokładnie 136 tys km, oprócz tego ze już powoli zastanawiam się nad regeneracja tylnej belki to przez ostatnie pol roku sprzęgło zaczęło mi się ślizgać. Jest to trochę dziwny objaw, kiedy zaczyna się ślizgać,...
Dobry wieczór, Mondeo w benzynie tylko i wyłącznie z lpg super, omijaj 1.8 scr, doły drzwi lecą, tylne łożyska używane od 100zl na al...., nowe porządne około 400-500zl za granicami 250 euro byłem zmuszony nabyć, w środku fajnie się podróżuje, 2.0 tdci ma dobrane fajnie przełożenia dzięki temu w kabinie cicho ale serwisowanie układu wtryskowego jak...
Nie jest tak źle z tą tylną może okaże się że to tylko łożyska. wejdź na 306team.pl tam znajdziesz trochę informacji.
Wiesz mi to wygląda na podróbkę lub uszkodzone tylne łożysko.
Pierwszy link z google: http://szmytek.pl/cennik/tylna-belka-peu... UWAGA – 70% belek to zaledwie wymiana 1 lub 2 czopów i kompletu łożysk i uszczelek – razem cała naprawiona belka 520 – 720 zł
czy czasem szczęki tylne nie trą? A może też być skrzynia biegów.
Nie bardzo wiadomo, o co chodzi. Tego typu tylna beka jest zbudowana z poprzecznicy (może tego dotyczy pytanie?) oraz wahaczy, łożysk igiełkowych, drążków skrętnych, specjalnych czopów oraz uszczelniaczy. W sieci znajdziesz sporo schematów oraz rysunków tego typu belki wraz z dokładnym opisem poszczególnych elementów.
Podepnę się do tematu. Potrzebuję momenty dokręcania piast/łożysk kół tylnych i przednich do Peugeota Partnera 1,9d 51kW, 2004 rok wersja nadwozie pełne - ciężarowy. Bardzo proszę o pomoc....
witam kolegę. Co do regeneracji tylnej belki to zgadzam sie ze w peugotach to jest najsłabsza strona :( dwa tygodnie temu regenerowałem swoja...i to była prawdziwa masakra...łożysko mi sie rozsypało i musiałem tulejować belke...krótko mówiąć dużoo pracy a efekt mizerny...po mimo fachowej roboty bo zawodowy tokarz mi dotaczał tulejki koło nadal piszczy...
A jak wyobrażasz sobie wyjęcie łożyska z tarczy i wsadzenie do innej? Nie wiem jakim cudem chcesz kupić tarcze bez łożyska. Jeśli jest fabrycznie na tylnej osi tarcza razem z lozyskiem to jedynie co można zrobić to zmienić łożysko, ale ciężko dobrać zazwyczaj. Odwrotnie żeby ktoś zmieniał to nie slyszslem
Łożysko zużyte nie musi mieć luzu. Nawet wątpię, żeby miało.
Wahacze sa montowane na lozyskach igielkowych. Jak kazde lozysko, musi ono byc smarowane. I, oczywiscie, jest smarowane przy montazu. Nie ma wiec mowy o uszczelkach, ktore nie sa odporne na smar. Kolega wyzej opowiada bzdury. "Patent" ze smarowniczkami jest znany od lat i stosowany od czasow 205-tki, pierwszego peugeota z tego typu zawieszeniem. Pomysl...
Tarcze przód: 4246 W7 Tarcze tył: 4246 W9 Tylna jest opcja z łożyskiem lub bez. W tym egzemplarzu jest wersja bez łożyska.
Witam kolegów. Czy ktoś może mi powiedzieć, jak zdemontować tylny dekiel rozrusznika Valeo D6RA57. Ten pod szczotki. nie widzę żadnych wkrętów, wirnik też nie ma ochoty wypaść. Tak ogólnie chodzi o wymianę łożysk ;-)
Normalny nalot - w swoim 2001 rok wyciagalem pompę przy 411tys km - zmiana na używke, jedyne łożyska z którymi sie bawiłem w nim to tylne wahacze, pozdro.
Czujnik ma prawie dotykać tarczy, tak jak w przednich kołach, może sam się przemieszcza od wstrząsów. Sprawdź dokładnie, czy nie masz jakichś ponadnormatywnych luzów w łożyskowaniu tej piasty.
Za sztywność zawieszenia odpowiadają drążki skrętne, ale jak belka "ani drgnie" to pewnie zapiekły się łożyska igiełkowe wahaczy, stały numer w psa
w 9r masz czujnik czytajacy predkosc z lozyska, skoro czujnik mierzony i wymieniany to uszkodzone jest lozysko na prawym przodzie. Spuchniete mocowania tylnych czujników. Za duży odstep czujnika od koronki Andrzej wez no polej xD
Podnieś samochód i sprawdź czy przypadkiem nie masz luzów na łożyskach. Równie dobrze może to być wina stabilizatora poprzecznego, to znaczy jego mocowanie, wyrobione gumy.
Zwiększenie prześwitu (podwyższenie) polega na odpowiednim przestawieniu wahaczy na drążkach skrętnych. Polega to na demontażu i ponownym montażu drążków w odpowiednio zmienionym położeniu każdego z wahaczy (musisz uważać aby przestawić wahacz po obu stronach na wieloklinach o taką samą ilość "ząbków", bo inaczej samochód będzie stał nierówno. Przy...
Peugeot boxer/fiat ducato/citroen jumper - CAŁOŚĆ: nieszczelne podszybie, wiązki drzwi tylnych,, przepustnice w 3.0 f30dt w owym modelu, egry w puma 2.2 forda w owym modelu, pękające zawiasy drzwi tylnych, rezystory dmuchawy, mechanizm wycieraczek, zalewane lampy przednie (nie działa korektor), pękające/przecierające się przewody klimatyzacji, skrzynie...
Czyli wszystko jasne. Kiedyś się zastanawiałem nad 206 jako pojazdem roboczym dla siebie, wyszło inaczej ale ze wstępnego rozeznania wynikało, że oprócz sławnej tylnej belki (koszt regeneracji na kilkanaście czy kilkadziesiąt tysięcy km to coś poniżej 1000 zł) niewiele im dolega. Typowe dla kilkunastoletniego pojazdu zużycie tego czy owego, ale żadne...
Cześć jestem posiadaczem 405 GRi i taki problemy z zawieszeniem tylnym są w 405 normalne. Najlepiej udać się z tym do warsztatu gdzie robią zawieszenia, tam wymienia Ci całą belkę na regenerowaną (wymienione łożyska wewnątrz belki).Samemu ciężka sprawa-rozłączenie układu ham. naciągnięcie spręzyn w belce. Warsztat poradził sobie w 50min. inkasując 350zł....
.Najważniejsze wymieszaj smar z przepracowanym olejem -będzie wtedy rzadszy i bardziej penetrujący a świadectwo przejścia przez łożysko widoczne będzie po ciemnej barwie. Mam dostęp do smaru używanego w układach centralnego smarowania. Ma on konsystencje jak zwykły smar wymieszany z olejem.
Polecam tdi lub idtd (włoski silnik Sofim), nowsza konstrukcja z bezpośrednim wtryskiem, wyższa moc i niższe zużycie ON, bardzo trwały silnik. Niestety to już bardzo stare i wyeksploatowane dostawczaki, minus to korozja(progi, podłużnice), V bieg(przesuwka, synchronizator), linki do mechanizmu zmiany biegów, łożyska amortyzatorów, pękające nadwozie...
Witam! Wynika z tego że problem był dużo wcześniej. Może czujnik gubi impulsy, albo czujniki mają złą oporność albo przewody są przełamane. Nie kasuj usterki tylko odczytaj co one oznaczają, ponieważ czujniki generują 3 typy usterek dla każdego obwodu czujnika, jest to pomocne w późniejszej prawidłowej diagnozie. Sprawdź luz na łożyskach kół, stan ząbków...
We wszystkich pojazdach z tytułu występuje taka sama tylna belka, resorowana drążkami skrętnymi, z wahaczami osadzonymi na łożyskach igiełkowych. Potrzebuję dokładne wymiary czopów tylnej belki - średnica zewnętrzna, wewnętrzna i długość, ponieważ mogę te elementy w zaprzyjaźnionej firmie dorobić. Czop jest wewnętrzną bieżnią dla w/w łożysk, więc jego...
Wszystko zależy od tego czy jest wkładka plastikowa w tylnej pokrywie bo są dwa rodzaje jak jest to 6200 jak odlew aluminiowy to 6201. Coś te łożyska źle zakładasz nawet CX dłużej chodzą. Jeżeli chodzi o wirniki nie pasują bo 50A ma średnicę 88.5 a 70A ma 89.5.P
podasz przykłady ? Padające wentylatory chłodnicy/nawiewu - w normalnym aucie ten element działa 40lat i dłużej. Peugeot 206 - słabe skrzynie i łożyska tylnych kół - w normalnym aucie skrzynia jest dożywotnio, a łożyska na kilkaset tyś.km. Wieczne problemy z elektryką w wielu modelach Francuskich. Słaba turbina np. w Lagunie. Peugeot 407 - wielki z...
Co wy z tą belką? Koszt regeneracji kompletnej to 800pln, 30-60 minut roboty i spokój na ok 100tys. km (tyle wytrzymały łożyska po wymianie, czopy zdrowe). Czy w corsie, czy iinym aucie nie regenerujecie w tym czasie tylnego zawieszenia? Piszą ludzie o tej belce jak gdyby wymieniało się ją co miesiąc, a o jej zaletach chyba nie mają pojęcia.
Tę blaszkę, która jest z żelaza i rdzewieje należy wyjąć i według niej wyciąć nową blaszkę z mosiądzu lub z miedzi. Następnym elementem, który ulega korozji to ośka silnika. Tam jest łożysko cierne (panewka) i to pod wpływem korozji siada. Należy oczyścić. Jeśli nie da się zdjąć panewki dla oczyszczenia to należy ją rozciąć i zastosować łożysko igiełkowe...
Peugeot 307 nie ma "delikatnego" zawieszenia. Ma klasyczne, niektórzy uważają, że za twarde ;-P Jest w sieci forum P307, wejdź sobie i popytaj http://forum307.pl jest też opinia użytkowników - http://francuskie.pl/test-peugeot-307lew... Nie brałbym na pewno auta z pierwszego roku produkcji, bo wtedy wyszło parę wad, które potem sukcesywnie...
Zgodnie z zaleceniami klubowiczów Cytryniarzy (a też nim jestem) - to amortyzatory taksówkarzy w Wa-wie (na Peugeot 405, 406) wytrzymywały spokojnie 400 000 km! Xsara ma zawieszenie o tej samej konstrukcji co 405 (albo 406 - głowy nie dam). Problemem jest to, że nikt z nich nie może mi powiedzieć ile wymiana łożysk igiełkowych wachaczy tylnej belki...
Elektronika w peugeot to niestety słaby temat. Dość często widać te samochody na autostradzie płonące. Ja w 607 nie lubię przedniego zawieszenia na tych durnych łożyskach igiełkowych. Idea może nie głupia, ale średnio tolerująca nasze drogi. Silniki PSA z mokrym DPFem i uzupełnianie eolysa znacznie podnoszą koszty i bywa to awaryjne. Czasami zdarzają...
Witam, mam pytanie - ponieważ moja Xsara przejechała już 80 000 km, chciałbym was zapytać co w niej naprawiać (chodzi mi szczególnie o tylną belkę - poduszki, łożyska, amortyzatory etc). Nie chcę na razie korzystać z pomocy ASO, bo podejżewam że skóre ze mnie zedrą. Jeżeli ktoś miał do czynienienia z Citroenami albo Peugeotami to na pewno wie, co wartoby...
Zaktualizowałem pierwszy post w tym temacie, teraz łatwiej jest zrozumieć aktualną sytuację. Zapraszamy do zapoznania się z nim. Chwilowo nie mam możliwości podłączenia komputera do samochodu ale chodzi mi po głowie zakup na ślepo tylnych tarcz hamulcowych z klockami... co o tym myślicie? Dodano po 6 Na twoim miejscu zaczął bym od sprawdzenia luzów...
Moze lozysko wczesniej sie w piascie zatarlo i po usunieciu lozysko nie wyklada sie dobrze (moze miec duze luzy) . Mialem tak z piasta na tylnim kole -poprzedni wlasciciel nie dbal o auto. po wyjeciu lozyska piasta byla mocno porysowana i srednica pod lozysko wieksza od orginalnej. Wymienilem kilka krotnie lozyska na nowe na calej tylniej osi wlasnie...
Jeśli chcesz uslyszeć moje zdanie. Szkoda zachodu na rozkładanie tego zawieszenia. Co najwyżej możesz wytoczyć tuleje w miejsce łożysk igielkowych, lub kupić pseudo zestaw naprawczy do tego zawieszenia. Najprawdopodobniej nasz już podjechane czopy (skoro pytasz jak rozmontować, lub wahacze usiadły na odbijaki). Dlaczego szkoda zachodu bo będzie m.i.n....
Peugeot 307, 1.6 2001r Witam 1. Od pewnego czasu mam problem z lewym tylnim amortyzatorem. Jeżeli jadę sam bądź nikt nie siedzi z tyłu to wszystko jest ok ale jeżeli dociążę lewy tył to coś okropnie skrzypi tak jakby nad lewym tylnim amortyzatorem (tak jakby jaka no nie wiem guma czy coś).Zdjałem kolo ale wizualnie nic nie widać aby coś obcierało. Nie...
Mam puga 206 1.1 benzyna już 7lat, brałem z salonu, jak w każdym samochodzie trzeba cyklicznie wymieniać amorki, stabilizatory poprzeczne , klocki, oleje, płyny, wycieraczki. Części do niego jeszcze ze dwa lata temu były drogie, ale obecnie jest wysyp części np. na aledrogo do tego modelu. Wadą tego modelu o czym przekonałem się na dniach jest faktycznie...
sram w banialuki. Ja posiadam od 4 lat model 306. Choć obecny to mam 2 lata w 2.0 HDI. Co mogę powiedzieć, bieżące naprawy i tyle. W rodzinie Peugeot 306 jest od 10 lat i też bieżące naprawy. Ktoś mówi że belka w 306 to zło, itd. Regeneracja nie nadającej się do niczego to koszt 1000 zł. Masz spokój na min. 5 lat. A w 5 lat to wsadzisz w wielowahacz...
Teoria z ze zużytym łożyskiem przedniego koła też może się sprawdzić. Może dać znaki efekt żyroskopowy, czyli zmniejszenie zjawiska przy dużej prędkości. Ale to sporo teorii. Skrzywione tarcze nasuwają mi się po doświadczeniach z Laguną syna. Otóż kierowca dość ostro traktował pojazd, czyli szybka jazda, małe odstępy, ostre hamowania. I okazało się,...
Miałem dwa fiaty - starą Mareę i nowe Punto z salonu. Bardzo awaryjne auta, nie polecam. Marei nie wypominam, bo stare, sterane auto, moje pierwsze. Ale nowe Punto z salonu - chuchanie, dmuchane, ASO i: - awaria wspomagania przy 35 tys. km, - awaria pompy sprzęgła, do wymiany pompa i sprzęgło - 105 tys. km, - do tego drobiazgi typu zacinające się klamki...
Byłem oglądać seicento z ogłoszenia, dramat.... Progi po wymianie już pordzewiały. Auto miało puknięty bok, a jest taka rzeźba zrobiona że masakra. Gaz ma ponad 11 lat, brak dokumentów na instalacje. W aucie nic nie jest spasowane, tak jak byłoby bite z każdej strony. Dodatkowo Pan miał kanał, i to co zobaczyłem tylko uświadomiło mi że to złom. Moje...
Witam Jahhr! Jeżdżę też Peugeotem (tylko się nie śmiej) 305 1.500cc który ma 23 lata. Szkoda że to już taki zabytek ale ma swoje zalety - jest tak prosty w budowie że można go naprawiać w szczerym polu czterema kluczami. Syrena była bardziej skomplikowana. Ustawienie zapłonu w Syrence nie jednemu zalało sadła za skórę. Zawieszenie, przeguby homokinetyczne,...
Ja tam jestem fanem starych samochodów :) co prawda ze względu na posiadanie maksymalnych zniżek na OC nie marudzę w temacie pojemności silnika... Przez ostatnie 3 lata jeździłem Vectrą A, kupioną za 3kPLN (przepłacone, chodziły wtedy po 2-2,5), 2.0 8V + LPG, przejechałem 80tysięcy km i nigdy nie zdarzyło się żeby o własnych siłach nie dojechała do...
Co do Peugeota, to awaryjna i droga w naprawie tylna belka. Nagminne jest padanie opornicy w dmuchawie i koszt oryginału to przeszło 700zł, a zamiennik około 500zł. Na szrotach znają te ceny, wiec sobie też za to nieźle liczą. Co do naprawy tego nie jest to proste i nie każdy się podejmuje. Co do silników, to nie wiem jak w 206, ale ogólnie ja więcej...
planuję kupić sobie jakieś pierwsze autko i nie przestrzegam przed francuzami i tymi podobnymi I po tej wypowiedzi widać nutę profesjonalizmu, bo dla niektórych bez różnicy jest to, czy silnik to dCi, czy HDi, wszystko do jednego gara..., konstrukcja się nie liczy. Wszystko na zasadzie - "Nie wypowiem się, ale coś tam powiem". Pojeździj kolego kilkoma...
łożysko tylne łożysko peugeot peugeot łożysko
analiza spalin piecu konfiguracja winstars enkoder napędu
sztuczna inteligencja sztuczna inteligencja
Panasonic SC-HC15 - Kompaktowy System Audio Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 - Czarna kostka za radiem