Bo ona jest zaczepiona na tej koronce trzeba ją poluzować nie pamiętam już poluzowałem o jeden ząbek czy o cały obrót, ale odkręcenie tej nakrętki wymaga wciśnięcia koronki. Wiem że poluzowałem tą nakrętkę.
Pętelkowanie to najczęściej objaw źle wyregulowanych nici,od tego trzeba zacząć . Naprężenie górnej nitki ustawiasz tak,aby przy pociągnięciu ręką nitki igła lekko się odchylała Naprężenie nitki z bębenka powinno dawać odczuwalny opór,coś w okolicy 1/2 naprężenia górnej nitki. Częstym problemem bębenków, jest brud pod blaszką dociskową nitki który skutecznie...
Jak ruszasz dźwignią/pokrętłem zmiany wartości posuwu, to te ząbki transportera ruszają się cokolwiek, czy nie?
Po prawej stronie nie ma żadnego guziczka do wciskania. Jest fotka maszyny, możesz go wskazać?
Dziękuje za dokładne wytłumaczenie. U mnie właśnie nitka wędruje spowrotem do góry. Czyli czeka mnie ustawienie chwytacza. Jeszcze jedna sprawa. Który ząbek chwytacza powinien łapać nitkę. Jestem laikiem w tych względach dlatego pytam.
A wiec maszynę naprawiłem muszę napisać że zdjęcia które są pokazane na stronie wprowadzają w błąd, nie ma możliwości według nich ustawienia maszyny. Wiesław67 próbowałem robić tak jak radziłeś luzowałem dwie śrubki na ślimaku jednak było to bardzo upierdliwe. Dla mnie najwygodniej było przekładać krzywkę o ząbek i po 3 próbach udało się. Najważniejsze...
https://obrazki.elektroda.pl/4967664700_... Widok ogólny rozebranej maszyny https://obrazki.elektroda.pl/3997159500_... kolor czerwony służy do regulacji położenia zębatki wahadłowej kolor zielony to odsuniecie zębatki od przekładni celem przestawienia o ząbek nie wiem do czego jest kolor zielony i żółty https://obrazki.elektroda.pl/9383436000_...
Tak transporter czyli ząbki powinny pracować w pełnym zakresie płytki.
było prawie wszystko ok. Z wyjątkiem troszkę częstego łamania igły. Łamanie igieł - to już najdrastyczniejszy objaw, że coś z maszyną jest NIE OK :cry: Wypróbowane różne igły , nici czy ustawienia pokręteł. Co to znaczy "różne igły" jaki typ (czy na pewno półpłaskie :?: ), jaki system ?, jaka grubość ? igła idzie już do góry, a jeszcze "zabierak" nie...
Dostałem do naprawy Predom - Łucznik 438, problemem było nie nawijanie nici. Następny problem który się pojawił, to poruszanie się nie naturalnie igielnicy podczas jakiegokolwiek ściegu, po obeznaniu sprawy okazało się, że ukruszył dokładnie się jeden ząbek z tego oto koła. http://obrazki.elektroda.pl/3281712100_1... Ta oto część została...
A czy w Łuczniku ustawia się wychylenie igły? Doczytałam, że tak się robi w Singerach. Wszystko do tej pory ustawiam w jednej płaszczyźnie. Po ręcznym kręceniu kołem pętelka jest łapana, tak że już tyle sukcesu, jednak igła ociera się o ząbek chwytacza i pętelka robi się z boku, dołączam zdjęcie (najniższe położenie igły). wygląda na to, jakby te dwa...
Witam ! Koła zębate stożkowe wymienione – zakupione w Gliwicach za 20 zł / komplet / może się komuś przydać adres : Adres punktu sprzedaży: Sklep-Hurtownia ABC ul. Karola Miarki 12 44-100 Gliwice telefon: (32) 230 7525 Korzystając z licznych postów Elektrody , dokonałem regulacji zgodnie z podanymi instrukcjami: kręcąc kołem pasowym transporter...
Powtórzę swoje ustawienia maszyny przy tym poście, żeby nie otwierać nowego: Transporter: Gdy igła schodzi w dół, wtedy ząbki transportera także powinny się chować. Gdy igłę doprowadzimy do 5 mm na płytką ściegową - wtedy ząbki transportera powinny znajdować się na równi z płytką ściegową - takiej regulacji dokonujemy przy poluzowaniu wkrętów na większym...
Cześć. Maszyna Wiktoria 2008. Ktoś "zapomniał" nasmarować. Zabierak przylepił się w łożu i nie chciał się obracać. Przeskoczyła zębatka, a w każdym razie tak zeznała właścicielka. Swoją drogą oryginalny smar trzeba było ścierać mechanicznie :/ Bajzel posprzątałem, nasmarowałem i teraz mam nieprzewidzianą trudność. Zabierak nitki można ustawić de facto...
Witam Maszyna do szycia Łucznik 451. Dawno nie pracowała ale za dużo też nie robiła. Pomału coś się na niej zaczyna pracować ale zaczynamy od smarowania. 1. W instrukcji są pokazane miejsca smarowania - otworki w obudowie przez które należy aplikować smar. Zdemontowałem górną pokrywę i tak średnio to widzę. Smaruję więc smarem maszynowym punkty pracujące...
Ząbki wystaja ponad płytkę teraz udało mi się że ciągnie materiału na - w moja stronę a jak się przestawi na plus to niw ciągnie materiału
Witam ściągnij stopkę i zobacz czy nie nazbierał się kurz między ząbkami wyczyść dobrze.
Ta srubka na imbus jest od ustalania wysokości chwytacza spróbuj wkręcić trochę tą śrubę co widać koło ząbków i powinni pójść.
Pod spodem maszyny odkrecić dekiel w wolnym ramieniu i sprawdzić czy zębatka palcowa jest dobra.
poszukuję części do maszyny łucznik 438 a konkretnie dużego koła zębatego w zespole ślimaczym. Proszę o informacje. pozdrawiam
fotki i wiadomo.
Witam odkręć płytkę ściegową i wyczyść ząbki
Do smarowania chwytacza 2-3 krople oleju nie więcej,nadmiar zbiera kurz i wylewa się na zewnątrz. Sprawdż czy ząbki nie są zbyt wysoko jeżeli tak to trzeba minimalnie opuścić.
witam mogą być uszkodzone 2 zębatki (1.cienka i długa 2. wąska i wysoka) pracują one razem poza tym trzeba ją pewnie wyregulować co nie jest proste a tym bardziej nie da się tego zrobić korespondencyjnie przez ręce laika bardzo dużo pisania i tłumaczenia !!!!!!!!! zobaczę jak mam fabryczny opis jak to się robi to zrobię zdjęcia i poślę pozdro drops
ilmik mam ale niestety nie umiem wstawic ,ale wyraznie widac ze ząbki chowaja sie ,nie przesuwaja sie
witam sprawdź czy między ząbkami nie brudu który zatrzymuje ząbki ,odkręć tylko płytkę i zobacz.
Mi się też tak wydawało, tylko nie wiedziałam w którym miejscu poluzowac zebatke i przestawić o jeden ząbek. Ale ta zebatka też nie wygląda jakby gdzieś starł się któryś z ząbków.
Jeżeli nie ma przesuwu, to oznacza, że wykruszyły się ząbki na kole zębatym na programatorze :)
Może poluzowały się śruby mocujące ząbki i ząbki opadły.Proszę spróbować popchnąć od spodu ząbki ,jeśli się podniosą to poluzowane były śruby mocujące.
Niestety ale żadnego filmu nie można odtworzyć,albo trzeba się zalogować na You Tube albo błąd w odtwarzaniu. Dodano po 4 Sprawdziłeś czy ząbki na max. ściegu nie dotykają przedniej lub tylnej ścianki płytki ściegowej? Czy chwytacz jest prawidłowo ustawiony względem igły?
Odkręć dolną pokrywę maszyny i zobacz czy nie wykruszyły się ząbki napędu chwytacza.
Na pewno trzeba rozebrać i poszukać przełożenia napędu z wałka na ząbki, kręcić ręcznie napędem i obserwować, może to być jakaś ośka i śrubka blokady na niej popuściła? Zalecam posuwanie się z obserwacją od "tyłu" czyli od ząbków przesuwających materiał aż do ostatniej zębatki napędzanej od wałka głównego maszyny. A może masz tylko wyłączony napęd przełącznikiem?...
Witam serdecznie, właśnie ząbki decydują o gęstości ściegu. Poczytaj. Uszkodzone może być pokrętło, chyba plastikowe.
Ustawienie powinno wyglądać w ten sposób, gdy igła zaczyna schodzić w dół, to tak samo powinny wchodzić ząbki transportera, najprostszy sposób jest taki, gdy igła bd mieć 5 mm na płytką ściegową - wtedy ząbki powinny być na równo z płytką ściegową.
Witam ,powodów może być kilka zobacz czy między ząbkami jest czysto odkręć płytkę i sprawdź .Drugie obejrzyj dobrze chwytacz sprężynę chwytacza oraz płytkę która dociska chwytacz wyeliminuj wszystkie zadziory najlepiej iglakiem.Do sprawdzenia równię naprężacz między talerzykami lubi zostać stare nici .Nożykiem wyczyść przestrzeń między talerzykami.
Koło walcowe plastikowe białe .? Jeśli tak to sprawdź czy nie przeskakuje lub może półamały się ząbki wtedy musisz wymienić :)
Tak ma znaczenie to jest napęd transportera (czerwone kółko) a wysokość ząbków dół góra to niebieski.
Nie trzeba było kupować od razu nowego naprężacza, wystarczyło go rozkręcić dokładnie oczyścić, potem między pokrętłem a naprężaczem jest taka malutka czarna śrubeczka, nią się też reguluje. Gdy zwiększasz naprężenie powinieneś czuć większy opór, wyczyść okolice bębenka, chwytacz i ząbki transportera.
Po konsultacji z żoną wychodzi na to że masz zanieczyszczenia pod pierścieniem w którym jest dolna szpulka nici ( połączone jest to zazwyczaj z głośniejszą pracą maszyny ), rozkręć i wyczyść, drugi przychodzący do głowy powód to zbyt gruba warstwa zszywanego materiału w efekcie podajnik ( te ząbki pod stopką) nie przesuwa materiału, może też być źle...
Proszę sprawdzic czy podczas kręcenia kołem pasowym poruszają się ząbki , podciągacz górnej nici .
Po prawej stronie maszyny jest koło zamachowe, dokręć ręką w przeciwnym kierunku do obrotów maszyny dużą śrubę ( to jest sprzęgło) zwalnia się je do nawijania szpulek. W czasie szycia musi być dokręcone. Jesli to nie to to może na głównym wale zerwał sie klin napędu igielnicy lub poluźniona jakaś śrubka. Odkręć pokrywe i popatrz dobrze. Tylko uważaj...
Witam. Kupiłam maszynę walizkową Łucznik 451 w 88 roku i dobrze się sprawowała do 15.08.2012 r.Usterka polega na wadliwym działaniu "ząbków" . Transporter nie przesuwa tkaniny a jedynie działa w ruchu góra-dół.Proszę o podpowiedź jak to naprawić.
Odświeżę trochę temat ponieważ mam ten sam problem w maszynie użytkowanej przez moją żonę. Przy ustawieniu suwaka na plus czyli szycie do przodu maszyna szyje w kierunku odwrotnym. Po porównaniu z inną maszyną wygląda to tak jakby faktycznie było coś ustawione odwrotnie ponieważ przestawienie kierunku w jednej maszynie przestawia ząbki w odwrotnym kierunku...
W maszynie do szycia nie ma gałki, która służy do opuszczania transportera - np. do cerowania materiału. Jest tylko plastikowa zaślepka, a w otworze pod nią nie ma żadnego trzpienia, mechanizmu. Nie widzę też innej dźwigni, która mogłaby wyłączać przesuw tkaniny. Czy wie ktoś może, czy da się w tej maszynie jakoś wyłączyć transporter? https://obrazki.elektroda.pl/5210856600_...
Skoro zęby zębatki palcowej napędzającej transport ząbkowy uległy zniszczeniu to ustawienia igły względem transportu też mogły się przestawić .Trzeba wymienić obie zębatki albo sprawdzić i wyregulować prawidłową pracę igły względem ząbków transportu. Na forum było już szczegółowo opisywane jak to zrobić,wystarczy poszukać.
Witam ,trochę się pogubiłem czy mówisz o krzywce ściegu potrójnego czy o zębatce półksiężyc.przy wymianie krzywki ściegu potrójnego póżniej trzeba ustawić ząbki żeby były u góry kiedy igła jest na górze ,reguluje się wtedy zębatką na wale która współpracuje z krzywką.2 śrubki poluzować i obrócić lekko zębatkę dokręcić i sprawdzić.Ewentualnie do poprawki.Jak...
Mam następujący problem: przyszywalam guzik i wyłączyłam ząbki transportera. Teraz nie mogę przestawić dźwigni do pozycji wyjściowej, całkowicie się zacięła, jak to naprawić? Próbowałam rozne sciegi ustawić i kręcić kołem, ale nie chce zaskoczyć
Wydaje ci się że wszytko jest a potem okazuje się że coś nie dopatrzyłeś albo nie do końca zrozumiałeś. Od nowa poczytaj ,posprawdzaj i upewnij się że wszysto gra. Może igła wględem ząbków jest źle zsynchronizowana.
Wtam czasami wystarczy wyciągnąć płytkę ściegową tą nad ząbkami i wyczyścić przerwy miedzy ząbkami .zbiera się tam dużo ścinków.Jak nie pomoze to trzeba zagladac od spodu.
Należy zacząć od sprawdzenia czy nasmarowany jest programator. W tym celu należy zdjąć górną obudowę i zerknąć do środka na bęben programatora, czy czasem nie zatarła się głowica sczytująca program z bębna. Bęben wygląda jak walec, 3,5 cm średnicy, złożony z kilku blach z ząbkami różnych rozmiarów, który obraca się podczas pracy maszyny. Do tych blach...
łucznik ząbek transporter transporter ząbek wyłamać ząbek
mercedes impulsator czujnik drgać zerwana linka
pralka samsung wyświetlacz schemat suzuki ignis
Sony KD-55X9005A 4x miganie diody – ciemnieje i wyłącza się, błąd podświetlenia LED Bojler elektryczny 120L włączony bez wody - co robić?