Przy takim stanie instalacji, zrobiłbym nowy fragment do ładowania. Grubym przewodem łączysz alternator z plusem akumulatora, ideałem byłoby zastosowanie bezpiecznika 100A. Następnie cienkim przewodem, łączysz wyprowadzenie alternatora z żarówką kontrolki, drugi przewód od żaróweczki podłączasz do plusa pojawiającego się po przekręceniu stacyjki w pozycję...
Mam pytanie, czy napięcia alternatorów samochodowych też tak można sumować przez połączenie w szereg jak zwykłych akumulatorów? Zależy mi na uzyskaniu tanim sposobem (szroty) napięcia ok. 110 150 volt i mocy ok. 1,5 kW. :?:
Obawiam się, że będzie miał kolega tylko kłopot z zainstalowaniem takiego kabla. W zupełności wystarczy taki, jak stosowany jest w samochodach z podobnym alternatorem. Niedorzeczne jest łączenie alternatora z rozrusznikiem kabelkiem takim, jak prowadzony jest do przednich lamp. Takie coś zrobił mechanik usuwając grubszy przewód. Na prąd C/10 czyli 16,5A...
Sprawa prosta jak drut w transformastorze-nie łączy masowanie alternatora .
Pewnie skończyła się kostka w stacyjce albo przewody na alternatorze nie łączą. Pozdrawiam.
Będzie w wiązce z zasilającym grubym zasilającym alternator. Często jest łączony obok rozrusznika(kostka).Musisz po długości tego kawałka co został sprawdzić dokąd sięga, tam szukać reszty przewodu. Kolor przewodu masz.
Piszesz ,że jak odkręcisz na max to alternator ma około 14V, a akumulator 12V . Nie wiem co to za auto ale zwykle + akumulatora łączony jest grubym przewodem z + alternatora, a - akumulatora łączy się z karoserią , a potem karoseria z silnikiem czyli -alternatora. Taki spadek napięcia ( około 2V ) świadczy o złym połączeniu albo: 1. +alternatora z +akumulatora...
(at)kkknc pytam w jakim celu wykonać to iskrzenie. W takim że jak zaiskrzy tzn. że powinno być ok i alternator po połączeniu tych dwóch styków powinien ładować na full oczywiście przy wyższych obrotach. Jak nie zaiskrzy tzn. że coś z alternatorem jest nie tak. Pisałem tu o łączeniu przy alternatorze ale gdy łączysz przy regulatorze to jeszcze możesz...
Ze słupka akumulatora, przewód się rozchodzi na skrzynkę bezpieczników pod maskę i na rozrusznik/alternator. Z rozrusznika przewód dalej idzie na alternator. Sprawdź jak wygląda połączenie na rozruszniku. Często przewody gniją i się łamią. Też ostatnio miałem przypadek że słabe lądowanie, a przy demontażu starego alternatora przewód nie łączył całkowicie.
Zmierz napięcie ładowania na alternatorze, na prawej podłużnicy masz łączenie przewodów zasilających, sprawdź stan tego połączenia.
Zacisk alternatora B+ łączymy przewodem 10 kwadrat z zaciskiem śrubowym rozrusznika, lub akumulatorem zacisk(+). Zacisk D+ łączymy z kontrolką ładowania. Dmuchawę łączymy przez bezpiecznik po kluczyku zacisk(+15). Wskazanie wskaźnika paliwa na max ,świadczy o uszkodzeniu pływaka w zbiorniku paliwa, lub braku połączenia wskaźnik-pływak. Należy sprawdzić...
MInus na masie, 50A prądu zamiast 15A z prądnicy. A i tak rolnicy mają z tym problemy, bo... jak się kontrolka żarzy to ładowanie pewnie jest,a ciągnik ledwo zapala, to pewnie akumulatory stare... Po wymianie alternatora ciągnik zapala bez cyrków z odprężnikiem. Wymiana szczotek rozrusznika też pomaga. W instalacji kolega interesuje mnie przewód łączący...
Mógłbyś wyjaśnić mniej więcej jak to działa? Tzn. wiem jak działa dynamometr, ale jak to się obsługuje w tym urządzeniu. Bo kupiłem właśnie taki stół i nie dostałem do niego żadnych dodatkowych akcesoriów. Drugie pytanie to czy można gdzieś kupić te sprzęgiełka do łączenia z alternatorem? A może masz DTR do niego?
Sprawdzasz napięcie na alternatorze względem akumulatora czy masz stratę masy czyli minusa czy zasilania czyli plusa. Najczęściej jest strata na zasilaniu ponieważ są aż 4 łączenia -alternator , dwa na rozruszniku, zaciskana klema akumulatora. Obecnie nie niweluję strat na połączeniach tylko łączę alternator jednym przewodem 10mm² z akumulatorem.P
Planocy bezpiecznik nr 14 okazało się na łączeniu alternatora, tam gdzie jest W i B+, było napięcie 12 volt zamiast wzbudzenia i sygnału na obrotomierz. Z tej kostki dałem 12V na zawór pompy, a z alternatora puścił 2 przewody do licznika - jeden na wzbudzenie, a drugi na obrotomierz i wszystko wróciło do normy, tak jak powinno być. Podejrzewam, że gdzieś...
Sprawdziłem akumulator i jedna cela jest uszkodzona Uszkodzona czy urwana - oto jest pytanie ? Jeśli urwana , może łączyć lub nie łączyć . Jeśli nie łączy to alternator nie ma źródła odniesienia napięcia i daje ile może . Jeśli połączy , jest właściwe napięcie ładowania 14,4V . Proponuję założyć nowy akumulator i natychmiast zmierzyć napięcie ładowania....
Nie zaszkodzi, podczas pracy silnika alternator daje nawet do 14,5V pompce.
Dokładnie to głównie chodzi o tą masę co łączy silnk z alternatorem.
Na podanym przez Kolegę Emeryt2 linku jest przykład łączenia alternatora innego typu, z regulatorem zewnętrznym (to "czarne", leży na podłodze) a Kolega ma alt. z regulatorem już wbudowanym - i to inna zupełnie historia.
Ile masz na alternatorze, główną przyczyną jest spadek na mostku łączącym alternator z rozrusznikiem.P
Kabel oporowy, ten do cewki w maluchu, tylko żeby się nie zgrzał, to założymy mu żeberka chłodzące jak do serwa kierownicy w focusie, tak od dzisiaj łączymy alternator z akumulatorem ;)
Sprawdź ładowanie na samym alternatorze,typową usterką jest mostek łączący alternator z rozrusznikiem./za duży spadek napięcia/P
Dziś wyciągnąłem alternator i okazało się, że główną przyczyną braku ładowania było kompletnie zniszczone sprzęgło alternatora (łączenie alternatora ze sprzęgłem). Jak myślicie to tylko zbieg okoliczności? czy warto coś od razu wymienić przed montażem nowego sprzęgła ?
Z tym amperomierzem jest taki motyw że chociaż alternator robi 14,4 V to poprzez ten długi kabek do amperomierza traci czasami nawet 2V. A zacisk + na rozruszniku jest tak blisko. :( Dobre rozwiązanie jest w kombajnie bizon. Tam jest bocznik zaraz przy alternatorze i nic sie nie traci. Sprawdz uwagi kol.wpsowa692 może pierscienie nie łączą.
Usterka rozwiązana-okazało się że nie łączył przewód łączący alternator z akumulatorem na skrzynce bezpieczników, a brak wzbudzenia okazał się pomyłką osoby która wskazała mi tą informację(kolega któremu naprawiłem usterkę) - znalazłem też schemat i od alternatora idą przewody (oprócz głównego) 0.5mm niebieski >do sterownika Bornedtz oraz drugi fioletowo...
rozważam połączenie uzwojeń alternatora szeregowo. Trzeba to przetestować. Tak, tak, to znane połączenie. Nazywa się łączeniem w ... trójkąt! Nie próbuj odkrywać Ameryki i skoncentruj się jednak na dwóch fazach.
Zastanów się, co chcesz kupić. Ładowarka transformatorowa - głupia, zasili żarówkę, spali się po podłączeniu do baterii, która ma zwarcie wewnętrzne lub jest rozładowana poniżej 10,5V (bateria szeregowoa z 6 akumulatorami połączonymi szeregowo). Piękna, inteligentna przetwornica z układem sprawdzającym, czy ktoś nie chce z niej zrobić spawarki lub spalarki...
Naładować naładuje, problemem pozostaje kwestia w jakim czasie to zrobi... nie ma też specjalnego sensu używać kabli grubszych niż te które łączą alternator z akumulatorem (chyba, że miałby być bardzo długie). ...a może przenieś się na camping gdzie mają przyłącze 230V ;)
Wszystkie połączenia elektryczne skontroluj, przede wszystkim grube przewody od akumulatora - też sprawdź przewód łączący alternator z baterią. Następnie jeżeli to wszystko jest okej, wyciągnij alternator i zawieź do fachowca, co je regeneruje.
Raczej przewody łączące alternator z akumulatorem, masa alternatora z ujemnym biegunem akumulatora, sam alternator. Za mało pomiarów by coś orzec. Zrób chociaż pomiary spadków napięć.
Przecież wszystko masz napisane ale masz jeszcze raz . Alternator-B+ zasilanie główne /akumulator/ B- masa 54-szczotka -łączysz z masą DF-szczotka-łączysz z regulatorem DF Mo-przekaźnik kontrolki Regulator D+-zasilanie po zapłonie DF-alternator DF D--masa
Taki jak na fotce, czarny kapelutek odcinasz i łączysz ze szczotkotrzymaczem oryginalnym.
Zico63 czy linka 10 mm 2 ma łączyć alternator z rozrusznikiem? Jeśli tak to dlaczego? Ja mam coś około 2,5 mm 2 i jakoś to działa - jak kupiłem traktor to już tak było, ale jeśli można coś poprawić to czemu nie. Pozdrawiam
Do sedna: przewód łączący alternator z akumulatorami (połączenie na rozruszniku) dajesz minimum 6 mm2, oczka zaciskasz odpowiednie. Przewód kontrolki ładowania też załóż nowy. Przekrój 1.5 mm2. Wywal tą całą plątaninie, przeciągnij ten przewód od kontrolki i tyle.
Zmobilizowany Twoim tematem zabrałem się jeszcze raz za ten problem. Udało mi się znaleźć powód, okazało się, że kabelek łączący alternator z pompą wspomagania kierownicy był uszkodzony. Po naprawie, kontrolka nie miga. Pewnie u Ciebie będzie to samo.
No i korekta - 99% kabli w C360 ma pole pprzekroju 1mm kwadratowy. Znosi to prądy do zasilania lamp drogowych, czyli 45W, czyli 3 A przy 15 V napięcia zasilającego. Z prądnicy 12A czy 18 A jest wyprowadzone kablem 4mm kwadrat. Wiejscy mechanicy łączą alternatory 50 A z rozrusznikiem kablami 1 mm kwadrat. :D Nawet przez myśl nie przejdzie, że skoro słabsza...
W niektórych alternatorach takie wspólne łączenie uzwojenie faz stojana wykorzystane było do impulsów do obrotomierz , silnikach Diesla . Tu trudno napisać że na 100 %.
Problem rozwiązany, kabel który łączy alternator i akumulator był uszkodzony.
Sprawdzić kabel łączący alternator z rozrusznikiem i kabel łączący rozrusznik z akumulatorem. Ten pierwszy może mieć zaśniedziałe styki bądź być przełamany. Jeśli napięcia są różne, to napewno jest spadek napięcia na drodze alternator - akumulator. Domyślam się, że napięcie mierzone na alternatorze jest właściwe (13,8-14,3 V) To tyle.
Czyli główny spadek jest na końcówkach łączenia na rozruszniku.P
Mam też wyciek. Wlaśnie sie zastanawiam czy nie kupić za 300 po regeneracji.Duzo płaciłeś? Wyciek można naprawić odkręcając pompę podciśnienia i wymieniając o-ring na łączeniu z alternatorem za 2 zł. Robiłem to u siebie w Z17DTL.
podpowiedz mechanikowi aby sprawdził masę na alternatorze to stały numer w oplach.Sam to tez możesz sprawdzić łącząc obudowę alternatora z ujemnym biegunem akumulatora.Z diodami to bzdury.
Na pewno w gwiazdę łączony był alternator od dużego fiata.Chociaż dostęp do punktu wspólnego może być dopiero po rozebraniu alternatora.
Spośród odpiętych przewodów musisz namierzyć "+" na którym będziesz miał 12V. Powinien to być najgrubszy przewód- łączysz go do zacisku + w Oplowskim alternatorze. I to już powinno działać. Odnośnie kontrolki ładowania to musiałbym zobaczyć jak realizowany jest układ połączeń na schemacie Władimirca . Gdyby jednak okazało się, że ładowania nie masz,...
Często problem był w śrubie B+ na alternatorze, ona się luzowała i jej łeb nie łączył dobrze z płaszczyzną radiatora diod plusowych.
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Odkręć skrzynię, wyjmij przyciętą wiązkę, przykręć skrzynię. A tak na poważnie sprawdź wiązkę, bo w B5 idzie mniej więcej na łączeniu skrzyni i silnika i faktycznie można coś uszkodzić.
Fajnie, ale to zadziała tylko raz i to krótko... A to cb650 nie ma alternatora ze wzbudzeniem tak jak cbx650? Który to rocznik?
Kolega dość niejasno wyraża swoje poglądy więc istnieje możliwość niezrozumienia. Ponadto zagadnienie łączenia alternatorów ma długa historię więc można sobie coś podebrać. Trochę dziwne, że skoro jest tam regulator tego typu i nie znajdujesz przekaźnika, ale różnie mogli rozwiązywać zagadnienie kolejni modyfikatorzy. Obecnie, skoro nie masz i nie chcesz...
Jeżeli w starym regulatorze jest sprawna cewka od wzbudzania i styki to uszkodzoną cewkę i styki od łączenia pradnicy z alternatorem można pominąć. Wystarczy ominąć regulator i połączyć prądnicę z akumulatorem poprzez diodę 50A.
a to że kontrolka od ładowania akumulatora nie świeciła w czasie jazdy To właśnie dlatego że szczotki nie łączyły na wirniku.P
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
Gacopiesz, akumulator klient ma kiepski i sugerowałem mu wymianę. Bez alternatora wytrzyma mu na 15km jazdy. Motronic zgadzam się z nazewnictwem "pierścienie ślizgowe", jednak używam ostatnio nazwy komutator, bo na hurtowni mnie ciągle poprawiają przy zakupach pierścieni ślizgowych, że to komutator. Tak z resztą mają to katalogowane :) Alternator to...
Kolego podaj numer alternatora żeby wiadomo było jaki tam jest. Może głupie sprawdzałeś na innym mierniku może miernik szwankuje. I jak dobrze pamietam były tam alternatory które musiały mieć we wtyczce napiecie z akumulatora taki pomiar i szlo to przez bezpiecznik kiedy bezpiecznik był spalony lub kabel nie łączył wtedy alternator nie widział jakie...
Sprawdz żarówka od masy do śruby B+ ma świecić , jak świeci alternator do wyjęcia , jak nie świeci leć po przewodzie grubym i szukaj gdzie nie łączy.
To masz alternator do T-25 Dodano po 24 Sprawdź czy jak od łączysz przewód od kontrolki przy alternatorze , to kontrolka nadal świeci.Jeżeli tak, to może być zwarty przewód na masę i w ten sposób alternator się nie wzbudzi.
web69 coś dziwny ten twój opis. Magnesy trwale i uzwojenie wzbudzenia???? Teoretycznie możliwe i to na kilka sposobów, ale czy realne bo drogie? Mógłbyś zaprezentować schemat lub fotki? Kolega Radioamator Staszek też proszony o zdjęcia i ew. schemat. Bez tego dyskusja nie ma sensu. Chyba że ktoś zna ten alternator na pamięć. Pięć kabli o niczym nie...
Dawniej nie było stosowanych żadnych elektronicznych separatorów i akumulatory były łączone bezpośrednio, jedynie zabezpieczone bezpiecznikiem 20-30 A. Tak jak np. w przełączniku rozruchu 12/24 V. W starszych kamperach do łączenia akumulatorów stosowano przekaźnik z cewką zasilają z zacisku D+ alternatora, więc po odpaleniu silnika. Długi przewód łączący...
Skąd wniosek że powinno być osobne wyjście na kontrolkę? Łączysz żarówkę 12V 2W szeregowo ze stacyjką do zacisku D+ i tyle.
Przewody łączące alternator z elektroniką przesyłają informacje o stanie alternatora, komputer musi dostać informację, że z alternatorem jest coś nie tak. Albo jest jakaś mądrość a alternatorze, która przestała działać i nie posyła informacji do kompa, ze alternator jest OK, zwykle jest to magistrala dwuprzewodowa. Może być, że komputer jest taki mądry,...
Obsadkę bezpiecznika sprawdź. Co łączy C177-173
Zaznaczam, że przez kilka tygodni jeździłem z urwanym kablem od alternatora, tym który łączy się zaraz przy rozruszniku. Może to miało jakiś wpływ, że coś się zjarało Naturalnie! Dla Kolegi pozostaje wymiana alternatora (z regulatorkiem), dla znawców demontaż i weryfikacja części w alternatorze. Pierwsza usterka jest, czy też wydaje się być,wynikiem...
Zapoznaj się z tym: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Z twojego opisu wnioskuje że oprócz stojana alternatora masz uszkodzony regulator napięcia. Działanie jego polega (najprościej) na chwilowym łączeniu uzwojeń alternatora do masy. Złe odprowadzenie ciepła i połączenia elektryczne są zabójcze dla regulatora i następnie...
Też mam już 3 letnie 2x 6V + alternator od żuka i nie ma żadnego problemu nawet w siarczyste mrozy. :D
Jakie jest napięcie na alternatorze po włączeniu silnika? Podwyższenie napięcia na akumulatorze dopiero po włączeniu świateł świadczy o złym stanie instalacji elektrycznej, dlatego trzeba sprawdzić przewód łączący alternator z akumulatorem. Wg producenta Varta 12.5 V na klemach akumulatora oznacza iż akumulator posiada około 50 % energii i konieczne...
I kto tutaj zaśmieca forum? Co takiego wnieśliście co mogłoby być wykorzystane praktycznie? Czy ktoś z was zadał sobie pytanie jaka będzie jazda samochodem, którego moc w ok 10 % przeznaczy na nagłośnienie? W kwestii formalnej to bezpośrednio nie należy łączyć alternatorów ze sobą. Raczej jest mało prawdopodobnie lub niemożliwe aby posiadały identyczne...
Pierścienie ślizgowe też wymieniał? Objaw jak na zużyte pierścienie. Albo przy wymianie podgiął wałek. Mógł też słabo je zalutować i siła odśrodkowa powoduje że nie łączy odpowiednio.
to jest francuski samochód, no więc przede wszystkim elektryka do przejrzenia - kable, złączki te w gałęzi alternatora, masa silnika, coś na pewno gdzieś przegniło i teraz nie łączy - raz łączy a raz nie
kapel stopił się na całej długości... od łączenia z wtyczką alternatora do kabiny. kabel dochodzący do stacyjki nie naruszony.
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Warto by napisać jaki typ alternatora posiadasz, bo fabrycznie były w nich stosowane chyba 3 rodzaje, do tego jest obecnie kilka zamienników. Jeśli nie ma napięcia na zacisku „B+” alternatora, to znaczy że masz uszkodzenie w instalacji elektrycznej. Przewód ładowania od alternatora biegnie do zacisku amperomierza (+) i na tym samym zacisku jest także...
nie zgadniecie co było! Lewa połowa alternatora nie łączyła prawidłowo z prową. Na przejściu był spadek napięcia. Wyczyściłem cały alternator i teraz jest 14.44V.
proszę czytac pytanie Czy alternator może produkowac prąd kręcąc sie w obie strony? wiem że potrzebuje prądu na rozruch jak by pan miał wątpliwości to wypróbowałem w starym "aro" zapaliłem silnik i od łączyłem od akumulatora (oczywiście kable od alternatora miałem w środku) i pod łączyłem w tym samym momencie kable o alternatora i silnik działał (silnik...
Kilka postów wyżej było narysowane i opisane wyjścia tego alternatora. Szerokie i duże styki łączymy z akumulatorem, mały z lampką ładowania .
Plecionka ta która łączy alternator z nadwoziem wyczyszczenie i styki tez może diody się przepadły? Dodano po 46 Masa z akumulatora do nadwozia tez wyczyszczona
czyli rozumiem, że to, co mam zrobione, może być dobrze? Może być dobrze ale chyba przy łączeniu trzeba zamienić zaciski fazy drugiej.
Raczej nie, ale to łatwo sprawdzisz. Musisz miec zasilacz o wydajności prądowej 5A i napieciu regulowanym przynajmniej 17V. Masę zasilacza na korpus alternatora. Srubę wyjściową prądu łączysz z tym zlutowanym zaciskiem łaczącym mostek z regulatorem ( połaczyć kawałkiem przewodu) i podpinasz plus zasilacza. Ustawiasz na zasilaczu powiedzmy 12V i ,łapiesz...
Złącze OBD2 łączy się, lecz nie może się połączyć z komputerem samochodu na zapłonie. Z czym jest komunikacja? Wiązka obok alternatora/filtra nie przetarta? Wszystko poskładałeś jak było?
Uzwojenia są łączone w gwiazdę , możesz użyć żarówek dwuwłóknowych 12V podłączonych tak aby włokna były szeregowo, alternator ma moc w okolicy 300W więc musi być odpowiednie obciążenie aby napięcie nie poszło za wysoko i żarówki się nie popaliły. Więcej info masz tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Gdybym chciał podłączyć 2 na stałe musiałbym się liczyć z wymianą alternatora... Spokojnie, wcale nie ma takiej potrzeby. Łącz spokojnie równolegle te akumulatory, nic się nie stanie. Problem byłby jakbyś tam wstawił akumulator o 5 razy większej pojemności, rozładował go po czym próbował naładować alternatorem. Przy dwóch akumulatorach i to słabszych...
Skoro jedna ze szczotek jest łączona z masą to ten regulator nie będzie pasował. Może być regulator zewnętrzny z fiat125p poloneza,ten przykręcany na błotniku.
Najpierw sprawdź czy wszystkie końcówki przewodów na alternatorze dobrze łączą bo ta rdza też może być przyczyną żarzenia się kontrolki. Jeżeli połączenia są dobre to w alternatorze są uszkodzone diody wzbudzenia. Czarny przewód prowadzi właśnie do nich.
Każda dioda ma jedno wyprowadzenie a obudowa diody jest drugim. Diody są umieszczone parami, "minusowe" są wbudowane w obudowę alternatora a "plusowe" w płytkę która jest odizolowana i z niej jest wyprowadzony biegun plusowy. Jak odkręcisz nakrętki, które łączą wyprowadzenia każdej pary to będziesz mógł je sprawdzić. Jednak te diody mocy rzadko się...
Powszechnie w alternatorach stosuje się połączenie twornika w "gwiazdę" i na każdym "promieniu" jest napięcie 14V. Spotykane są bardzo rzadko również alternatory gdzie twornik jest łączony w trójkąt , tam gdzie stosuje się magnesy trwałe.
Alternator nie jest łączony na rozruszniku idzie prosto do akumulatora ale po drodze ma złączki i bezpiecznik.P
Tyle, że ja nie potrzebuję regulatora w tym generatorze, gdyż mam go już do solarnej instalacji i mogę do niego podpiąć do 160V dc, a i mostek z altka w tym momencie testów mam wywalony i mierze AC. Mostek miałby być zewnętrzny trójfazowy. Jeśli chodzi o sam wirnik to zasiliłbym go z np akumulatora, zasilacza itp. Z tym przezwajaniem to trochę jeszcze...
Kabelki od alternatora, przetarte możliwe że na łączeniu ramy z kabiną. Napraw je i odpalanie powróci (chyba że sam alternator uszkodzony)
Pierwszy bezpiecznik jest od światła mijania. Do rozrusznika dochodzi jeden cienki przewód i jeden gruby czarny który się łączy z czerwonym idącym do alternatora. Podaj + na ten cienki i zobacz czy po podaniu będzie kręcił - uważaj żeby Cię auto nie przejechało. Jak będzie kręcił to kostka stacyjki najprawdopodobniej do wymiany. Jak nie to problem w...
W zależności od typu alternatora - 6 diodowy stosowany do lat dziewięćdziesiątych, czy 9 diodowy - nowszy, często z wbudowanym regulatorem napięcia. Dla starego 6 - diodowego trzeba zastosować przekaźnik rozwierny. Dla 9 diodowego łączysz +15 stacyjka - kontrolka - D+ alternatora. Zobacz posty (Tomasz Anikin) był temat przerabiany.
Witam. Jezeli jest to Polonez z silnikiem Rover 1.4, nalezałoby sprawdzć wyjście połączenia prądowego, ta wersja Polonezów miała przewody prądowe łączone do alternatora za pomoca konektorów /a raczej powinno byc na kabeloczku, zwłaszcza ze jest na alternatorze odpowiednie wyjście/. Konektory przegrzewały się i korodowały, co zwiekszalo opór i częstym...
Problem polega na tym że przewód od wzbudzenia alternatora powoduje palenie diody w alternatorze.Silnik 2,9 przekopałem wiązkę od alternatora przewód wzbudzenia koloru niebieskiego łączy się z przewodami do czujnika temperatury na głowicy.Czy ktoś już spotkał się z takim problemem i go rozpracował ?
Zadanie masz trudne, bo układ ładowania tam jest sztywny, regulator stara się utrzymać napięcie około 14V i tyle, a jaki prąd popłynie w układzie B+ to już go to nie za bardzo interesuje. Zatem wypadało by zrobić jakiś układ kontroli prądu, ale tu też jest kłopot bo jak? Mierzyć spadek napięcia na przewodzie łączącym alternator z akumulatorem? Układ...
Jak to łączyłeś, żółty do D+ czy B+ w alternatorze ? żółty miałeś połączony z czerwonym czy czerwony osobno do plusa za stacyjką ?
Witam Zbieram informację do złożenia mini elektrowni wiatrowej do domku letniskowego. Mam alternator na 12 V do tego układ śmigiełek i takie tam. Chodzi mi o jakiś prosty układ który łączył by alternator z akumulatorem i odbiornikiem tej energii. Będą to diody LED do oświetlania (kilkanaście sztuk mocnych LED). Nie zabardzo się na tym znam ale chodzi...
:. Skąd wiesz, ze ten alternator czeskiej produkcji też tak ma? Słuszna uwaga nie ma tak, jedna ze szczotek jest umasowana. Zaciski do łączenia regulatora na alternatorze są dwa- M i R M to jedna ze szczotek, R to katody diod wzbudzenia. Kupujemy regulator od poloneza i zacisk M łączymy z zaciskiem 67 regulatora, zacisk R z zaciskiem 15 i dodatkowo...
Łączysz grzałki równolegle włączając wyłączniki.
Witam Mam pytanie, czy da się połączyć 2 dynama tak aby ładowały jeden akumulator czy będą miały jakieś konflikty między sobą? (w uproszczeniu: dynamo+dynamo, łącze równolegle i do mostka +stabilizator napięcia) Czy jest możliwość wtedy prostowania prądu jak w alternatorze?
Żeby sprawdzić ładowanie i instalacje wystarczy przyłożyć woltomierz do akumulatora i zbadać czy nap na działającym silniku jest odpowiednie { powinno wynosić od 14 do 14,4 V}. Jeżeli nie to cała instalacja ładowania wygląda tak że przewód od alternatora-ten grubszy- idzie do rozrusznika i tam łączy sie z dodatnim przewodem od akumulatora. Minus to...
Sprawdź przewód który idzie od alternatora przez rozrusznik do akumulatora, możliwe że to on nie łączy.
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją elektryczną (kablem idącym do akumulatora bo stary regulator...
łączenie szeregowe alternatorów synchronizacja alternatorów schematy alternatorów
szaleć touchpad rodzaje instalacji elektrycznych toshiba reset hasła
Pomarańczowa lampka i zakres 28 - interpretacja sygnałów w urządzeniach technicznych Ford Escort 1.4 1991 - Ograniczenie obrotów do 3000 RPM