Chciałbym w czujniku z oryginalnym oprogramowaniem zastąpić sensor halla zwykłym przyciskiem/przełącznikiem NO. Czy jest na to gotowe rozwiązanie?? Jakimi sygnałami komunikuje się czujnik halla z MCU?? Czytałem że wyjście sensora jest typu Push–pull. Przerwałem połączenie pomiędzy czujnikiem Halla a MCU. Łącząc teraz wejście czujnika w MCU do +3V lub...
Podłączenie ok, ale może się okazać koniecznie podwieszenie do plusa zasilania zacisku 2 halla, czyli 2 łączymy z 3 za pomocą opornika 4,7k
Łączysz diodę szeregowo z rezystorem i podłączasz ją do plusa i do środkowego przewodu we wtyczce czujnika Halla. Wtyczka ma być założona na czujnik. Kręcisz rozrusznikiem, dioda powinna migać przy sprawnym czujniku. Dioda ma jedna stronę ściętą - tą ściętą stronę podłączasz do środkowego przewodu we wtyczce, rezystor obojętnie z której strony.
maciej_333 dziękuję za szybką odpowiedź. Tak, faktycznie ideą jest stworzenie semi klawiatury matrycowej, której przyciski zastąpione zostają czujnikami halla. Generalnie schemat przedstawia jeden "klocek", który ma się łączyć z innymi tworząc matrycę. Nie wiem jak duża ostatecznie będzie matryca, jakkolwiek mówimy tutaj o minimum 100 czujnikach halla,...
ok. na razie brak czasu. Nie mam sterownika bez czujników halla. Muszę coś pokombinować. Chyba raczej w pierwszej kolejności rozbiorę silnik na części pierwsze i sprawdzę wszystkie łączenia.
połączyłem środkowy pin wychodzący z czujnika halla i nie ma iskry ;/ cos jakby buczy jak łącze... To buczenie oznacza że jest sygnał z aparatu. Wymień cewkę z modułem.
No tak wiem o tym lecz ta lampka się świeciła i tak nagle po założeniu LPG zgasła (zaczęła się normalnie zachowywać). Na komputer postaram się podjechać w tym tygodniu. A jeszcze jedno. Możliwe jest to że nie łączyła kostka od czujnika Halla (poł. wału) i normalnie pracował silnik i świeciła się ta lampka? Bowiem wydaje mi się że to raczej przez to...
Czujnik wałka na górze przy kole rozrządu zaworów ssących a wału przy kole zamchowym na dole przy łączeniu skrzyni biegów z silnikiem.
Wielkie dzięki Elektrit, ale w aparacie jest tylko czujnik Halla. Znalazłem już przyczynę. Nie łączył kabel plus do cewki, który szedł przez alarm. W tej toyotce jest komputer boscha i w nim jest jest moduł. Pozdrawiam.
(at)jareklnx i tak w tym przypadku jest. H- jest połączone przy przeciwległej nóżce do (1) w każdym czujniku, natomiast H+ do nóżek oznaczonych (1). Tak więc są zidentyfikowane poprawnie. Wykonywałem to sprawdzenie przed przystąpieniem do jakichkolwiek działań na płytce. Włącznik ma dwie osobne ścieżki. Łączą się one po naciśnięciu switch'a. Nie łączy...
Najczęściej to tylko zaśniedziała wtyczka na aparacie zapłonowym nie łączy. Może być też czujnik halla uszkodzony. Poszukaj jak go sprawdzić, bo było nie raz. Nawet filmiki na YT są.
no właśnie nic nie ma do tego w sieci i tu jest problem. Na płytce od góry powinny być 2 dławik czy 2 rezystory ? ciężko to ocenić bo jeden wybuchł a drugi zrobil się zielony i wyraźnie widać ślady pęknięć. Po wlutowaniu jest praktycznie open line. Teraz wpadłem na to ze jest to czujnik halla bo przełącznik górą dół z niczym się nie łączy. Ale nie znalazłem...
Możesz zrobić pomiary z samym czujnikiem - tu będzie potrzebny opornik około 1k między VCC i OUT, zasilanie między VCC i GND, oraz zbliżanie kawałka żelaza do czujnika; oraz pomiary instalacji bez czujnika - i tu podłączanie tego opornika 1k pozwoli wykryć, czy któreś połączenie nie jest uszkodzone tak, że tylko brud trochę łączy.
Cześć, mam dokładnie ten sam problem... poza tym że :) : u mnie silnik startuje w trybie wolnym i pracuje tak długo, aż wcisnę hamulec. Myślałem, że uszkodzone są przewody pomiędzy płytką sterownika a manetką gazu i hamulca - bo rzeczywiście przewody te mają łączenie w rurze-sztycy kierownicy. Przewody sprawdzone, złączki sprawdzone - są ok. Wymieniłem...
Jeżeli jednak sam podejmniesz się naprawy to ostatnio pojawiły się na rynku kostki stacyjki koloru biało-jasnozielonego i tego nie kupuj bo to szajs nie łączą już nowe.P
U mnie problem rozwiązał się po wymianie halla, a Twoim przypadku to może kostka stacyjki nie łączy?
Hmmm, sprawa jest bardziej złożona. Takiego bocznika "wiszącego" na wysokim napięciu NIE WOLNO łączyć galwanicznie z układami niskonapięciowymi. Widzę inne rozwiązanie: - dobrze izolowany przewód z mierzonym prądem przechodzi przez pierścień z materiału ferromagnetycznego, - pierścień ma szczelinę, w której należy umieścić czujnik Halla (hallotron),...
Na pierwszej stronie elektrody wpisz do wyszukiwarki ( czujnik obrotów )(Czujnik Halla Seat Cordoba 1.6 AFT) I poczytaj. Ten czujnik znajduje się przy łączeniu silnika ze skrzynią biegów taki „motylek „ •Na allegro części używane czujnik obrotów – zobacz jak wygląda, bo są dwa rodzaje wkręcany I na płaskowniku na dwie śruby mocwany...
Po prostu na jeździe do tyłu na cewce czasami jest normalne napięcie 12V wtedy jazda się załącza normalnie a czasami około 6v lub nie ma wcale i wtedy jazdy nie ma. I nie wiem już czy tam na pcb jeszcze coś nie łączy czy to wina tego czujnika halla . Dodano po 1 Problem jest taki ze pcb jest zalane jakąś gumą , i boje się trochę to zdrapywać żeby nie...
Mam taki moduł zapłonowy: http://obrazki.elektroda.net/95_12083203... powiedziano mi, że będzie dobrze działał z czujnikiem halla, i z platynkami. W momencie zwierania wejścia do masy (platynki) stan na wyjściu się zmieniał jak należy. Ale jak podłączyłem czujnik halla, to nic się nie działo. Czujnik podłączyłem: + do +, - do -, "0" do wejścia...
Łączy się z jednym z trzech czujników. Jest to sygnał wyjściowy z czujnika halla w kole. Oprócz niego są jeszcze cztery: czarny i czerwony - zasilanie, zielony i żółty - kolejne dwa sygnałowe. Można połączyć, ale trzeba to przylutować. No i oczywiście usunąć przyczynę przetarcia. Pozdrawiam, Marcin
Przeglądnij dokładnie to forum i forum automatyka i robotyka... Temat był wielokrotnie poruszany... Koledze greg_matrix chodzi o niewielki silnik BLDC z trzema cewkami łączonymi w gwiazdę lub trójkąt... Coś jak w cd-romie... pewnie jeszcze po większych lub mniejszych przeróbkach... Pare tematów z forum automatyki... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic45...
Witam Skoda Felicia 97r 1.3 (136M) Autko nie dostaje paliwa. Na wtryskiwaczach są dwa plusy (gdy się kręci silnikiem). Czy za sygnał odpowiada czujnik halla, ten na skrzyni u góry?? Na 1 pinie "plus" na 2 "minus" a środkowy pin daje sygnał masowy i on tam jest. Czyli czujnik sprawny. Dodam jeszcze że niedawno sie łączyłem z komputerem i było ok. A teraz...
Robiłem na tym plc'ku pracę inżynierską. Projekt polegał na zbudowaniu makiety windy i systemu sterowania wraz z wizualizacją. RCC służył tam za sterownik obsługujący logikę układu L298, do wejść podpięte były czujniki halla i dwie krańcówki. Ze sterownikiem łączył się InTouch i smartfon z Androidem, oba przez Modbus TCP. Programowany był przez Cscape'a....
Uruchomiłem silnik z dorobionym układem hallotronów. https://obrazki.elektroda.pl/2934788300_... Po analizie pracy resolvera stwierdziłem, że silnik ma 6 biegunów magnetycznych. Co prawda w silniku naliczyłem 36 cewek, lecz trudno stwierdzić, jak są połączone. Silnik więc dostaje 6 sygnałów z resolvera na jeden obrót. Na tej podstawie...
Dzięki za nakierowanie! Znalazłem sterowniki, jedno (chyba) pytanie: sterowniki z aukcji mają wtyk na czujniki halla z sześcioma pinami, a w hulajnodze wychodzą jedynie 3. To nie problem, jakoś to się łączy czy może trzeba szukać sterownika z 3 wejściami halla?
Czujnik halla też wymieniony. Sprawdzona szczelność dolotu i wymienione uszczelki na łączeniu kolektora. Nic nie dało. Nie mam już siły do tego auta, w załączniku filmik. https://filmy.elektroda.pl/44_1459361219... Wszystko było by ok gdyby nie spadał tak dużo tylko zatrzymał się na ok 500 obr. Na postoju rzadko gaśnie ale podczas jazdy prawie za każdym...
Pod talerzykami są chyba czujniki Halla, sprawdź całość taśmy łączącej czujnik pod prawym talerzykiem (zwijającym) z resztą elektroniki.
W golfie (a to "to samo" co Seat) miałem coś podobnego przy uszkodzonej kostce w stacyjce. Wymiana kostki załatwiła sprawę. Być może u Ciebie jest to samo (kostka łączy w pozycji "zapłon" ale w pozycji "rozruch" potrafi rozłączać styk zapłonu).
kopulka palec rozdzielacza, świece zapłonowe, to podstawowe rzeczy do sprawdzenia. później sprawdz polaczenia w kostkach przy czujniku halla i module zapłonowym no i tak jak kolega kadett napisał czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze. tam sprawdź wężyk ktory łączy go z kolektorem ssącym i podłączenie w kostce
Jaconen chyba nie przeczytałeś mojego postu... Opór oporem, ale sygnał z tego (tych) czujników musi dojść do kompa (ECU) a z kompa musi wyjść sygnał na kostkę do cewki. Czy do cewki dochodzi wogóle zasilanie? Jeśli tak, to sygnały sterujące na pewno nie dochodzą, bo gdyby dochodziły, to by była iskra. Podałem Ci piny, sprawdź chociaż miernikiem czy...
Witajcie. Mam podobny kłopot. Audi coupe 2.8 AAH, silnik normalnie pracował do momentu wyciągnięcia z auta w celu uszczelnienia. Po montażu brak iskry, z kompem się nie łączył więc podejrzewałem ECU. Kupiłem drugi ECU, łączy się z kompem, ale diagnostyka jest mizerna, błąd wywala jedynie po odpięciu przeplywki, na odłączenie wszystkich pozostałych czujników...
Witam grono. Proszę o pomoc. Wyważarka już dość wiekowa jednak do tej pory spisywała się dobrze i ważyła precyzyjnie. Pewnego dnia zaczęła wskazywać wyłącznie "0 - 0" jako wynik ważenia. Wymyłem płytę sterującą izopropanolem, poprawiłem wszystkie luty oraz poprawiłem łączenia wtyczek - bez rezultatu. Cała instalacja ważąca składa się z czujnika obrotów...
Zwykłym multimetrem za 15zł sprawdzisz stan na wyjściu halli. Złóż silnik tak aby dało się nim kręcić. Podłącz wtyczkę od czujników i włącz hulajnogę. Miernik ustawiasz na pomiar napięcia. Czarną sondę miernika łączysz do masy. Czerwoną sprawdzasz po kolei kolorowe przewody co na nich jest. Bardzo powoli kręcisz kołem. Ma być raz 0V a raz 5V (pomijam...
Parę lat temu, kiedy planowałem wziąć udział w Kazachstan Solar Challenge, zastanawiałem się nad tym, jak własnoręcznie zrobić sterownik do trójfazowego elektrycznego silnika rowerowego. Po krótkim poszukiwaniu znalazłem interesujący artykuł, który wyjaśnia ten temat dość dokładnie. Postanowiłem przetłumaczyć najciekawsze jego części. https://obrazki.elektroda.pl/1602722800_...
Bardzo często w Elegantach problem z zapłonem związany jest z wadliwym przewodem łączącym moduł zapłonowy z czujnikiem Halla. Jeśli dobrze pamiętam 2 przewody zielony i niebieski.
sorki że tak późna, ale nie mogłem wcześniej. A więc tak. posprawdzałem jeszcze raz, pogniotłem przewody i nie wiem jakim trafem ale iskra pojawiła się jak zwieram jeden ze styków w kostce (od strony instalacji a nie w aparacie) do masy. Ale tylko że jeden z brzegu. Przepiołem go na środek, podłączyłem do aparatu i odpalił. Nie wiem do końca czemu iskra...
Za odciecie zapłonu i dawki paliwa odpowiada przy max obrotach ECU. Posprawdzaj czy wszytkie złącza są ok. Możliwe, że gdzieś coś nie łączy. Odepnij sobie wtyczke od ECU i miernikiem posprawdzaj wszystkie obwody a przede wszystkim od czujnika Halla i modułu zapłonowego.
Wszystko jest dobrze podłączone przewody nie są pourywane itd. zaczepy klikają. Jak sprawdzić czujnik halla? Miernikiem czy daje na moduł 12v? czy jakoś inaczej ? Przez komputer nie moge bo się nie łączy z silnikiem, oscyloskopu nie posiadam.
7. To auto ma przynajmniej 25 lat więc powinien to naprawić człowiek z siwymi włosami, albo elektronik geniusz. Chłopie co ty bierzesz ? Wracając do tematu... Dzisiaj znalazłem trochę więcej czasu i zmierzyłem kabel który idzie od czujnika halla do digifanta, chodzi mi o ten środkowy z oznaczeniem "0". Okazało się że ma przerwę w miejscu gdzie jest...
Dzięki za podpowiedzi- podmieniłem czujnik halla na drugi jak wyjąłem go na wierzch to tak jakby był trochę zardzewiały, wymieniłem kopułkę na drugą w tej byłby już trochę poprzepalane styki i było dobrze już, idę kilka dni później i dupa to samo nawet sie nie odezwie. Szukam szukam zawołałem kolegę żeby próbował odpalać i zauważyłem że jak poruszam...
Kolego fuelinyourblood cóż za fachowa dorada, tak można w żuku robić. żadne silniki benzynowe w mk3 nie były na gaźniku. Co do tematu to radze zdjąć pokrywę wtrysku, pokręcić troche rozrusznikiem i zobaczyć czy wtryskiwacz daje paliwo, pyli czy leje, jeżeli tak to za pewne cewka lub czujnik halla, ewentualnie przewody cewka-aparat(ta kostka przy aparacie...
Ale jakim cudem wypiąłeś wtyczkę z czujnika młynka? No chyba, że miałeś zdjętą górę ekspresu. Jeżeli tak to dostanie się do modułu jest już bardzo proste. Odkręcić śrubkę przy młynku oraz pod głowicą dozującą . A następnie w przedziale z zaparzaczem odkręcić 5 śrubek łączących korpus z obudową.
Tematu ciąg dalszy (piszę dla potomnych, może ktoś skorzysta) Lecho znowu się skopał. Tym razem problemem jest zawieszanie. Staje na pozycji 'fulll' i zostaje na niej do wyjeżdżenia całego baniaka. Kupiłem czujnik bez elementów ruchomych na czujniku Halla (PW2). Z wstępnych testów wynika, że spisuje się nieźle. Zamontowałem go prowizorycznie, jeszcze...
Chętnie Kolego ale padł całkiem aparat, domyślnie wlutowałem 1N4148 z nią jak i bez niej wszystko na razie działa, "mierząc po ścieżkach" anoda diody łączy się z masą, katoda z out Hall sensor więc wydaje mi się że pełniła funkcję zabezpieczenia przeciwprzepięciową, p. zakłóceniową itp.
W tym momencie już się chyba poddaję, wrociłem z garażu: sprawdziłem masy, są OK, podmieniłem moduł zaplonowy, tak samo jak na poprzednim. Pomierzyłem tą cewkę w aparacie zaplonowym (czujnik Halla) też jest wszystko OK. Zmieniłem na nowy ten wężyk kóry łączy Map Sensor z kolektorem i dodatkowo założyłem na jego końcach opaski zaciskowe (cybanty, tak...
Ja mam audi 100 2.2 z `88 i miałem też ten problem, stawiałem na czujnik halla a okazało się że nie łączyła któraś kostka w skrzynce bezpieczników. To jest ciekawy problem bo odpalał normalnie jechał przez około 10-15minut i gasł, postał minutę i jechałem dalej i już problem znikał! Życzę powodzenia! Dodano po 21 A wracając do setki to ja też mam ciekawy...
Padł mi czujnik położenia wałka rozrządu. Z ciekawości rozebrałem. Uszkodzone były łączenia przewodów do czujnika. O ile wiem gdzie dolutować żółty i czarny, o tyle mam wątpliwości odnośnie trzeciego przewodu. Podejrzewam, że ma być styczny z magnesem stałym czujnika. Na nim są niebieskie plamki jakby po kleju, który miał trzymać przewód. Po plastiku...
A może coś takiego: http://www.allegromicro.com/en/Design-Ce... Masz tam chyba wszystko jak zaprojektować taki sensor z wykorzystaniem czujników Halla. Są też gotowe rozwiązania, np. ACS758ECB-200B-PFF-T - miernik do 200 A, z czułością 10mV/A....
cordoba 1996,vag wywala błedy przód i tył prawy G45 i G44 brak osprzętu/nie zwiazany ze sprzętem.O co chodzi z tym osprzetem(podejrzewam że czujniki dają fałsz)sporadycznie 1276 pompa hydro abs v64 sygnał poza wartością(ten się kasuje) i lampka cały czas świeci.No może G40 czujnik halla brak sygnału(mam gaz).Jakieś delikatne sugestie. Jako ciekawostkę...
Czyli zanim sterownik poda sygnały PWM na ABC to musi sprawdzić z czujników halla w jakim położeniu jest wirnik? Sprawdziłem uzwojenia i mają takie same wartości rezystancji. Pytanie czy czujniki halla są analogowe zapewne obracając wirnikiem bym odczytywał różne stany napięcia na każdym z nich? Silnik z magnesami nazywa się silnikiem synchronicznym....
Przepraszam że to trwało chwile dłużej, ale nie przewidziałem weekendowych baletów i trzeba było "wracać do żywych" :D Nie wiem jaką tam będziesz miał bezwładność tego układu i dlatego na razie program zlicza impulsy przez 30 sekund, potem mnozy je przez dwa żeby mieć wynik na RPM. Na końcu podejmuje decyzję czy obroty przekraczają próg ustawiony potencjometrem....
CA3130 pracuje przy pojedynczym napięciu 5V. Układ z rysunku jest poprawny, na pot. 2,5k ustaw np. 2,5V Do łącz pot. jak na rysunku, bez Halla Stan na wyjściu powinien się zmienić przy 2,5V http://obrazki.elektroda.pl/9813079000_1... .
Mam fiata bravo z 97roku. Samochód kupiłem za pół ceny złomu, był on poobijany z każdej strony i z uszkodzonym silnikiem 1,6 16v. Dostałem doń silnik 1,4 12V który był sprawny z samochodu po kolizji drogowej. Silniki bezproblemowo zamieniłem. Obecnie w fiaciku jest 1,4 12V z 97 roku wraz z wiązką i komputerem a nadwozie ze "swoją" elektryką z 1,6 16v...
Witam, kolego ja na twoim miejscu zainteresował bym się przekaźnikiem sterownika, który może robić cuda i to właśnie takie jak opisujesz. może mieć zimne luty przez co nie łączy do końca jego zadaniem jest podawanie zasilania do ecu jeżeli przekaźnik nie działa jak powinien ecu szaleje i ten najlepszy elektromechanik mógł mieć rację że to przez sterownik
https://obrazki.elektroda.pl/5310636000_... Nowe rozwiązania czujników prądu firmy Riedon ma szansę przedefiniować branżę pomiarową. Moduły te łączą cechy konwencjonalnych rezystorów bocznikowych, z czujnikami prądu opartymi na efekcie Halla. Każdy wyposażony jest we wbudowany precyzyjny wzmacniacz i oferuje izolację galwaniczną do...
Opis silnika magnetycznego Wirnik wykonany został z plastikowego koła pasowego o średnicy 26cm , które ma fabryczne zamocowane łożysko. Na obwodzie w wypiłowane pionowo rowki są wklejone na klej epoksydowy dwuskładnikowy 24 magnesy neodymowe o wymiarze 20x10x5mm. Magnesy umieszczone są biegunem S na zewnątrz koła. Z góry i z dołu koło jest oklejone...
witam, miałem ten sam problem jak w temacie, z tym że w kadecie Gsi 1.8 8v rozwiązałem go ale trochę to trwało, 1. Sprawdzenie wtyczek przy wtryskach pod gumą, u mnie były zaśniedziałe i raz łączyły raz nie, na jakiś czas pomogło 2. sprawdzenie gumy łączącej filtr powietrza z kolektorem ssącym czy nie łapie lewego powietrza, jeżeli to nie to ; 3. wymiana...
czy czujnik halla i czujnik położenia wału to to samo?a pompki nie słychac wogule a przecież powinna zadziałać w momencie przekręcenia kluczyka przez chwile i sie ucisza.a czujnik położenia wału przecież daje impulsy jak sie kręci wał.a w lewym górnym rogu mam przekażnik koloru brązowego ale on cyka i nawet łączy. Dodano po 4 Czy więc ten zielony przekażnik...
A możesz podać/ opisać jak to działa/ nie o sam czujnik mi chodzi, lecz w tym sprzęcie? Oraz rozpiskę do czujnika, z kabelka sterczą mi tylko druciki, reszty niestey nie ma? Predzio ty masz problem z hulajnogą - hehehe Z manetki i halotronu idą w tym samym kolorze kabelki co z regulatora tak jak pisał W manetce gazu znajduje się czujnik Halla, sterowany...
Kod na ESP [syntax=c]#include <Wire.h> #include <LiquidCrystal_I2C.h> const int hallSensorPin = 4; // GPIO4 (D2 na ESP8266) const unsigned long sampleTime = 1000; const int maxRPM = 1260; int rpmMaximum = 0; LiquidCrystal_I2C lcd(0x27, 16, 2); void setup() { lcd.begin(); pinMode(hallSensorPin, INPUT_PULLUP); Serial.begin(115200); lcd.backlight();...
Witam Trafiło do mnie Volvo V70 2.4 benzyna 1998r. W aucie zostało wymienione: Cewka zapłonowa wraz z modułem cewki Czujnik halla Brak iskry. Kręci rozrusznik. Po podłączeniu Vol-fcr mam błąd Imm212/233 brak kontaktu z anteną. Niestety nie mogę połączyć się z ECU silnika. Nie wiem czy to wina fcr(jest w wersji demo) czy poprostu ten model nie łączy...
Nie jestem specem ale może być tak jak mówisz. Choć akurat w tym i tym drugim sterowniku te przewody są 2 białe które zgodnie z instrukcją łączy się razem w celu ustalenia kierunku obrotów silnika jakie mają zostać ustawione,bądź kręcąc manualnie kołem w wybraną stronę(min.2 obroty) a potem połączone na 10s. Bądź samoczynnie zrobi to sterownik startując...
Witam! Pomimo, że temat jest juz dość dobrze opisany, postanowiłem dodać swoje trzy grosze. Dzięki dyskusji na powyższy temat (szczególnie radzie udzielonej przez Krzemp_OBD) udało się uniknąć (szczerze pisząc, to nie mnie a koledze) poważniejszych kosztów i usunąć usterkę. Sytuacja ciągłego świecenia sie świateł stop zaistniała przy Touranie TDI 2,0...
Na przykład taki transoptor PC817 pobiera aż 170mA. Dopuszczalny prąd PC817 (LED-a i fototranzystora) jest 50mA; 170mA prawdopodobnie go uszkodziło. Przydałoby się zrobić jeszcze taki test: zamiast robić zwarcie wejścia sterownika do masy, łączyć je z masą poprzez opornik (np. 100 omów). Przy jakim największym oporze sterownik zachowa się tak samo,...
Chociaż nie do końca bo 0,06V*30A to już 1,8W Uparty jesteś:) Porównaj to z mocą traconą w transformatorze, diodach prostowniczych/mostku i przewodach (1,5 m to nie jest za dużo) łączących prostownik z akumulatorem. Ponadto amperomierz z czujnikiem Halla wymaga zasilania.
Wg schemtu Simos Golfa październik 1997 AEH AKL pin 3 od halla wałka rozrządu G40 jest złączony z pin 70 ECU, z pin 1 czujnika temp G62 (wychodząc tu pinem 3 leci w ECU na pin 53), z pin 7 nastawnika przepustnicy G88, z pin 1 G28 czujnika wału (przerywana linia to znaczy opcjonalnie? z pin 22 ECU bo pin 1 G28 połączona z 22 ECU pin 2 G40 leci bezpośrednio...
Witam odwiedających temat Nie jestem pewien swojej diagnozy.Auto fiat barchetta 1.8 16v 96r.nie ma iskry.Auto jeżdziło przed amianą silnika teraz nie jeżdzi robił to drugi mechanik przedemną następny wydał diagnozę .Sterownik łączy się immo gaśnie potem kontrolaka wtrysku, sterownik rozpoznaje błędy ale wudaje mi się że nie wszystkie.Problem polega...
Najpierw podejrzeć parametry skąd visko dostaje impuls w momencie kiedy się uruchamia , a potem będziemy mogli dywagować dalej. Dodano po 10 elektromagnetyczny wentylatora - Funkcja Funkcja Czujnik prędkości obrotowej wentylatora Zawór elektromagnetyczny wentylatora Funkcja Czujnik prędkości obrotowej wentylatora Zawór elektromagnetyczny wentylatora...
Witam, Potrzebuję znać znaczenie wyprowadzeń silnika BLDC z DVD-ROMu. Po grubości ścieżek zgaduję że fazy uzwojeń silnika są pierwsze 3y grubsze A,B,C. Podobny opis znalazłem w jednej z prac magisterskich i tam też było 11ie pinów, tyle że silnik z CD-ROMu. W opisie z CD-ROMu było: CD-ROM: 1-A,2-B,3-C,4-H1-,5-H1+,6-H2-,7-H2+,8-H3...
Możliwości jak zwykle jest bardzo wiele. W części mechanicznej możesz np. zastosować magnesy stałe na drążku i czujniki Halla, czy nawet kontaktrony na płytce czujnikowej. Oczywiście, równie dobrze można zastosować transoptory szczelinowe. Obawiam się jedynie o luz na dźwigni drążka. Bardziej eleganckim rozwiązaniem było by umieszczenie zespołu czujników...
Witam, troszkę mnie tu nie było, ale chciałem podziękować Ci kolego Vegers i koledze orel11 za trafną podpowiedź. W moim przypadku również był problem z wtyczką, ponieważ po rozpadnięciu się części wtyczki wiązki samochodu, nie łączyła. Byłem przekonany, że wtyczka jest na 100% ok, atu był problem. Dodatkowo, jeszcze dwa przewody w owej wtyczce były...
Na 100% sprawdzisz sam czujnik Halla w następujący sposób: Wyjmujesz aparat zapłonowy (wcześniej zaznaczając ryską jego położenie aby zamontować w takim samym położeniu i zwracając uwagę na położenie palca rozdzielacza bo niekiedy można aparat "żle włożyć", zsuwasz gumkę z wtyczki idącej do aparatu. Są tam trzy piny - 0 + , pod 0 podłacząsz ujemny przewód...
1.Klema pirotechniczna ( jakiś fachowiec mógł kombinować) do sprawdzenia. 2.Problem z akumulatorem jeśli masz 90Ah może być że jest do wymiany ( za mały prąd przy rozruchu) Dzięki bogu świece są 5 voltowe :) 3.Sprawdź masę pojazdu ( znajduje się z tyłu pojazdu gdzie akumulator, będzie tam duuużo brązowych przewodów) przeciągnij masę z aku do silnika...
http://obrazki.elektroda.pl/7385159900_1... Nie wiem jakiej dokładności potrzebujesz, ale myślę, że wzmacniacz typu TL080 wystarczy, można mu wyzerować napięcie niezrównoważenia, zasilanie ±(6V-15V), oporniki albo dokładne (0,5%, 1%) albo dobierać z tych lepszych i łączyć szeregowo-równolegle. Jeśli rezystancja wejściowa =6,8k...
na wstępnie prosiłbym tylko o poważne podejście do sprawy, jeśli takowy temat na forum już był, to prosiłbym o link do niego, krótką odpowiedź w stylu "było- poszukaj" raczej nic nie da, bo sporo tematów na temat czujnika halla przeczytałem i o takiej sprawie nie było.... a więc, prędkościomierz w moim polonezie (przejściówka- rok `91) pokazuje różne...
http://obrazki.elektroda.pl/9577248200_1... Po ponad 13 latach bezproblemowego użytkowania automatycznego wyłącznika rozrusznika wykorzystującego kontaktron i przekaźnik, okazało się, że jest to bardzo przydatna rzecz, szczególnie przy współpracy z przyciskiem "start-stop". Postanowiłem zmienić to rozwiązanie na nieco bardziej eleganckie...
Dźwięki metaliczne od strony rozrządu to prawdopodobnie łańcuch, łączący dwa wałki rozrządu ze sobą. Klasyczna przypadłość. Czujnik Halla na wałku rozrządu potrafi się uszkodzić, jednak objawia się innymi cechami. Na tej temat Wujek Google Tobie odpowie. Odnośnie diagnostyki to podaj numery błędów jakie Tobie wyskoczyły i dopiero dalej będziemy gdybać.
Seat Toledo 1.6i 92r. jak odczytać kody błyskowe Luźny żółty kabelek ( w okolicy skrzynki bezpieczników) Żaróweczka 12V\1,2W do złącza i do plusa akumulatora. Zewrzeć złącze na 5 sekund do masy i puścić Odczyt: - Włączyć zapłon. - Wykonać 6 minutową jazdę próbną. Co najmniej 10 sekund powyżej 2 000 obr. na minutę. Do pełnej przepustnicy. - Pozwolić...
Tu masz sposub odczytania błędów dla sterownika motronic Odczyt- Włączyć zapłon. - Wykonać 6 minutową jazdę próbną. Co najmniej 10 sekund powyżej 2 000 obr. na minutę. Do pełnej przepustnicy. - Pozwolić aby silnik pracował na biegu jałowym. - Jeśli niemożliwe jest uruchomienie silnika, to należy kręcić korbą ręcznie przez co najmniej 6 sekund. - Nie...
Czy ten sposób odczytu jest dobry??? i te błędy??? ten wykaz mam z infotecha ale dla golfa 2 1.6 silnik PN i gdzie ewentualnie może się znajdować ta lampka co ma migać??? ( wiem że w oplu miga chech engine, a tu jako takiej nie ma ) Odczyt: - Włączyć zapłon. - Wykonać 6 minutową jazdę próbną. Co najmniej 10 sekund powyżej 2 000 obr. na minutę. Do pełnej...
http://obrazki.elektroda.pl/3011607100_1... Dzień dobry! Będąc zespołem młodych, zmotywowanych ludzi w ciągu roku zbudowaliśmy robota serwującego drinki oraz zaprojektowaliśmy proces jego wytwarzania. http://obrazki.elektroda.pl/3764306700_1... Wymagania jakie sobie postawiliśmy na początku: - dokładnie odmierzane proporcje...
Nie ma różnych pojemności 24V 100Ah i 2x12V 100Ah ( 24V 100Ah ), to jego wybór że tak chciał łączyć. Ja tylko testuję u siebie teraz i dopiero wyszło że wariują pomiary po spięciu razem. Po naładowywaniu do 100% i odpięciu 2x12V wszystko potem działa poprawnie. Sprawdziłem napięcia na akumulatorach, mają różnicę nie większą niż 0,2 V Jedyny problem...
Jak czasy włączenia i wyłączenia mają być z grubsza równe, to jeden potencjometr i bez diod, podłączasz go jak na rysunku z #9. Powiedzmy, potencjometr 100k, szeregowo z nim opornik 4k7 (na wypadek, jakbyś zjechał z oporem potencjometru do 0), dajesz kondensator 0.68uF, masz zakres częstotliwości około 10Hz-220Hz. Wyjście z pinu 7, którego z niczym...
Nie powinno być problemów z bezpośrednim podłączeniem diod to prcocka, aby tylko nie przekroczyć parametrów. Zasilanie 4,8V też jest ok i mieści się w widełkach podanych w datashecie megi8. Musisz tylko odpowiednio dobrać rezystory ograniczające prąd dla led pod to napięcie. Nie bardzo jest jak ograniczyć pobór prądu. Możesz jedynie powyłączać zbędne...
Podstawowe rzeczy wiem są 2 cewki i kopułkę z palcem też mam. Wracając do tematu gdzie znajduję się ten przekaznik ? Kolego, naprawdę wystarczy tych bzdur. Kopułka z palcem, występuje jako rozdzielacz iskry, na poszczególne cylindry, w autach z jedną, pojedynczą cewką. Przewody zapłonowe wychodzą wtedy z kopułki i idą do świec. Proszę poprawić pisownię...
Witam temat mocno przed sezonem, poszukaj czujników indukcyjnych są one niezawodne, muszą pracować w warunkach przemysłowych i zniosą bardzo dużo, montaż ich jest bardzo wygodny, wystarczą trzy przewody i tyle, napięcie zasilanie różne zależy od typu i producenta są takie nawet od 6v do 24V, na alledrogo można trafić je już od 20zł, elektronikę z wyświetlaczem...
No tak , tylko kolega ma problem nie z kierunkowskazami czy z CZ , a z zasilaniem pompy paliwa . Po dołożeniu przekaźnika , po włączeniu kierunkowskazu ponownie podaje impuls na pompę . ECU gubi zasilanie i po odzyskaniu go znów załącza pompę - normalna kolej rzeczy. Przekaźnik jest tu zbędny bo nie rozwiązuje problemu. Zgadzam się z tym dlatego pytam...
W jedynym biednym sklepie 20km od mojego domu dostałem to i owo, mianowicie: 1. Atmega8. 2. LCD 2.16 linii z podświetlaniem. 3. Płytkę uniwersalną. Wszystko już mam zamontowane na płytce i w miarę rozplanowane połączenia, (złącze programatora, zasilanie, kilka diod). Teraz mam pytanie, od czego zacząć, chodzi mi o to czy odrazu montować i łączyć wszystko...
Zauważyłem, że poprzednio jak testowałem inne magnesy zazwyczaj odruchowo zbliżałem je do czujnika wąską stroną (aby łatwiej było machać) i dlatego wykrywało mi ruchy bo własnie tam łączyły się bieguny, a magnesy w pierścieniu zamontowane były jednym biegunem do góry i dlatego dopiero po podłączeniu diody zobaczyłem, że po zbliżeniu dioda zapala się...
A jest szansa na to, albo korozja w okrągłej wtyczce łączącej wiązkę silnika z wiązką komory silnikowej.
To taki prosty układ a podczas prób można zwątpić w siebie :D żeby nie wprowadzić Cię w maliny popracowałem trochę nad podobnym silnikiem wyjętym ze starego CD-roma LG 52x. Po obejrzeniu efektów od razu odradzam stosowanie wogóle takich układów jak BA68.... Wszystko wykonałem na pojedynczych, łatwych do zdobycia elementach. I odrazu dadziałało. Efekt...
Popieram tmf, najlepiej wszystko kupić w jednym miejscu bo koszty transportu przewyższą oszczędności. Moja propozycja zakupów: - dobra płytka stykowa!!! bez tego będzie kicha - wywalić PCF8574, raczej się na razie nie przyda - wyświetlacz alfanumeryczny jest w sam raz, łatwo się steruje w porównaniu do graficznego a pozwala wyświetlić wszelkie potrzebne...
Można tylko sprawdź te 5V. Same 5V idzie że sterownika. Ale czy na pewno nie uszkodzę w ten sposób sterownika ? Przy sterowniku odciąłbym oświetlenie od sterownika, i wlutował je w przewód do displaya i z miejsca łączenia poprowadził przewód, do włącznika na kierownicę. Czy masa wyjścia 5V może być wspólna z minusem baterii ? Jeśli by tak było, a klucz...
http://obrazki.elektroda.pl/4780342000_1... Arduino rozpoczęła pierwszą w historii firmy zbiórkę funduszy za pośrednictwem serwisu Kickstarter. Pod hasłem ESLOV IoT Invention Kit kryje się edukacyjny, modułowy zestaw rozwojowy. ESLOV IoT Invention Kit opracowany został ze wsparciem Unii Europejskiej w ramach projektu PELARS. Głównym...
W tym modelu zapłon jest niezależny o sterownika EECIV. Jeżeli zanika iskra to musisz szukać usterki w układzie zapłonowym.Sprawdź układ Halla, czy daje regularne impulsy. Często zdarza sie, że styki na wtyczce aparatu są zaoksydowane. Sprawdź też wewnątrz aparatu, pod kątem przetarć izolacji, przewody łączące moduł Halla z wtyczką aparatu zapłonowego.
Pojechałem dzisiaj do Elektryka zawiozłem go do Passata podłączył jakis komputer i stwierdził ze Sterownik silnika sie spalil czy to jest mozliwe ze jak sterownik padne to Nadal bede mogł odpalic silnik i im jechac ? Odpala bardzo ciezko . Liczniki całkiem odłączyłem i dalej nie moglem sie polączyc Łączy sie tylko z Modułem komfortu Airbag itp z Silnikiem...
Dalsze uwagi (po przeczytaniu oryginału artykułu i pogrzebaniu w Internecie): Nie wolno mierzyć prądów w obwodach sieciowych gdzie przewód, w który mierzymy prąd, nie posiada izolacji dostosowanej do napięcia w przewodzie ! 1. Rezystory użyte do konstrukcji układu mają mieć tolerancję 1% 2. Współczynnik przetwarzania przystawki to 1mV/1A a nie 100mV...
Cześć, mam problem z kierownicą Thrustmaster TX/T300. Polega on na utracie centrowania przy przekręceniu kierownicy powyżej jej maksymalnej wartości (poza blokadę). Dzieje się tak również po mocnym uderzeniu w barierę. Środek kierownicy zostaje przesunięty o około 3 stopnie w jedną stronę. Co próbowałem zrobić: 1. Czyszczenie sensora Halla i magnesu...
Witam Szukam sposobu na wykonanie dość skomplikowanego robota, nie wiem czy arduino może ogarnąć tyle zadań na raz, prosze o poradę bardziej doświadczonych uzytkowników. Czy za pomocą arduino można sterować zdalnie np łącząc 2 arduino przez nRf24 następującymi funkcjami: -pozycja z gps wyświetlana na ekranie (w dowolny graficznie sposób) - 2 silniki...
katalog czujników halla zamienniki czujników halla tester czujników halla
indeksowanie dysku 25pt4423 dławik przezwajanie generatora
instrukcja obsługi przejazd kolejowy
Kody uniwersalne do telewizora Kiano Slim TV 58" Jak ustawić i monitorować ilość skanowanych kopii?