Hej! Mam zadanie do zrealizowania w Excellu i nie do końca wiem, jak się za nie zabrać. Być może ktoś będzie w stanie mi pomóc?:) Mam potrzebę utworzenia pliku, składającego się z 3 zakładek, w których to arkuszach na bieżąco aktualizowanie są dane, dopisywane nowe wiersze, zmieniane już istniejące. Oprócz tych 3 arkuszy musi istnieć czwarty, zbiorczy,...
Skorzystaj z: Wyszukaj.pionowi() [ewentualnie wyszukaj.poziomo() ale nie sądzę] Podaj.pozycję() Indeks() Ewentualnie połącz funkcje.
Jest taka możliwość w ogóle? No pewnie - nawet kilka :D Jedną przedstawił już kolega cbrman - tabele przestawne; druga to zestawienie formuł - 878896 878900 ; a trzecią VBA ( gdyby pierwsze metody Ci nie odpowiadały - to mamy tu kolegów na forum, którzy w mig trzaskają odpowiednie kody :D )
Korzystając z VBA: [syntax=vbscript]Sub PolaczArkusze() oa = Sheets.Count Set r = Sheets.Add(After:=Sheets(Sheets.Count)) r.Name = "Razem" For x = 1 To oa Sheets(x).Range("A1:C" & Sheets(x).Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row).Copy r.Range("A" & r.Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row + 1).PasteSpecial Next End Sub [/syntax]
[syntax=vbscript]Sub ImportujPliki() Application.ScreenUpdating = False Set b = ThisWorkbook Sciezka = "C:\PlikiExcela\" Plik = Dir(Sciezka & "*.xls*") x = 1 While Plik <> "" Set a = Workbooks.Open(Sciezka & Plik) Sheets(1).Copy After:=Workbooks("ImportujPliki.xlsm").S... a.Close False Plik = Dir x = x + 1 Wend Application.ScreenUpdating...
[syntax=vbscript]Sub ImportujPliki() Application.ScreenUpdating = False With Application.FileDialog(msoFileDialogFold... If .Show = -1 Then Folder = .SelectedItems(1) & "\" Else Exit Sub End If End With Set Razem = Workbooks.Add Application.DisplayAlerts = False Razem.SaveAs Environ("UserProfile") & "\Desktop\Razem.xlsx" Application.DisplayAlerts...
Użyj MSQuery i następującej kwerendy [syntax=sql]SELECT * FROM (SELECT * FROM [Sheet1$] UNION ALL SELECT * FROM [Sheet2$]) WHERE lp >0[/syntax]
https://support.office.com/pl-pl/article...
Dzień dobry, Mam problem, który przy Waszej pomocy być może znajdzie szczęśliwy finał. Otóż przez 3 noce staram się rozwiązać problem, który na tym forum dość często się przewijał. Przeczytałem wszystkie wskazówki w pokrewnych wątkach, ale nie ogarniam już kodu i w zasadzie cofam się zamiast iść do przodu. 1. Mam w Excelu (2003) dwa pliki zawierające...
wszystkie do jednego arkusza o nazwie np.DANE Co ma być z pobranych danych przed? żeby każda liczba miała 3 miejsca po przecinku Ponieważ arkusz jest jedna i ta sama(DANE). format odpowiednych kolumn raz ręcznie. Dodano po 14 Jak ustawić żeby liczby zawsze były wyświetlane bez minusów? Wyświetlane bez minusów lub zapisane w arkuszy VBA Excel ma wiele...
Witam, Na starcie napisze że wiem że temat był poruszany ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi (albo jestem za głupi aby zrozumieć). Problem wygląda następująco: jest kilku pracowników posiadających swoje osobne pliki excel opisujące ich aktywność każdy z arkuszy jest sformatowany identycznie (nazwy kolumn, typy komórek, itp) a różnią się jedynie...
Witam, otóż mam plik w excelu zawierający w sobie 150 arkuszy i chciałbym je wstawić tylko do jednego arkusza, czy istnieje taka możliwość?
Witam Mam takie pytanko: Mając plik excela z kilkunastoma arkuszami chciałbym otrzymać plik z jednym arkuszem zawierającym dane z wszystkimi damymi z arkuszy żródłowych. Jakich narzędzi użyć, może jakiś skrypt lub rosty programik w jakimś języku programowania? Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Witam serdecznie. Mam pewien problem. Mianowicie muszę połączyć dane z 50 arkuszy w jeden. Dane mają taki sam układ kolumn. Czy jest jakiś prosty i szybki sposób aby to zrobić? Konsolidacja nie wchodzi w grę, bo chcę zrobić z tych arkuszy jedną długą listę danych. Z góry dziękuję za odp. i pozdrawiam.
Witam. Mam problem. Sytuacja wygląda następująco: mam plik zbiorczy.xls i folder w którym znajdują się pliki nazwa1.xls i nazwa2.xls itd. Jak odwołać się ze zbiorczego pliku to tych nazwa1 nazwa2 itd? Po otwarciu zbiorczy.xls chciałbym mieć listę pozycji ze wszystkich dołaczonych plików w jednej zakładce. Czy jest to możliwe? Pamiętając, że każdy plik...
Witam, sprawdzałam forum ale nie trafiłam na podobne zagadnienie. Czy jest możliwość aby za jednym razem utworzyć wiele (kilkanaście) kopii jednego arkusza w danym skoroszycie? Jest na to jakiś sposób?
Witam Proszę o pomoc w następującej sprawie. Chciałbym w excelu połączyć ze sobą komórki w dwóch oddzielnych arkuszach na zasadzie,że w jednej mogę na bieżąco wpisywać i kasować dane a w drugiej są sumowane operacje z wcześniejszego wpisania i trwale zachowywane. Z góry dziękuje za pomoc.
jak dodac miedzy arkuszami poszczegolne cyfry w jednym arkuszu jest to proste fuknkcja suma,ale jak zrobic zeby zliczalo w poszczegolnych 3 arkuszach np w 3 zlicza a w 4 osobnym pokazuje sume
Z góry przepraszam za łopatologiczne wytłumaczenie... Mam 2 arkusze z jedną wspólną kolumną (A), w której są wspólne dane. Chcę połączyć wiersze z arkuszu 1 i 2 tak, aby wspólna była wartość A. Nie wiem jak inaczej to wytłumaczyć. Załączam plik.
Witam, robię cennik i w jednym pliku mam rozpisane elementy składowe szafek, dla każdej szafki jest osobny arkusz (ponad 200), cennik z kosztami itp jest w drugim pliku. Wygląda to tak, że dane które muszę przenieść mam zsumowane przy każdej szafce w tym samym miejscu arkuszu. Muszę te dane przenieść do jednej tabeli w której są rozpisane wszystkie...
Witam, problem polega na tym, że posiadam dwa spore pliki w programie excell 64 Mb i 66 Mb. W każdym z plików, w każdym z wierszy znajdują się w osobnych komórkach NAZWA i szereg odpowiadających im wartości liczbowych. W jednym pliku mam 27 tys. wierszy na 102 kolumny, w drugim podobnie, przy czym niektóre nazwy w obrębie danego pliku się powtarzają,...
Czy jest możliwe pobranie danych z wielu tabel w kilku akruszach do jednego pliku? Obrazowo opisując kilka osob wpisuje dane do swoich plików i trzeba w jednym zrobic podsumowanie tych wszystkich danych wystepujących w wielu arkuszach.
Mam w Excelu 2013 kilka arkuszy, które należy wydrukować. Wzór każdego arkusza jak wyglądają jest w załączniku (nazwy arkuszy: od arkusz2 do arkusz9). Drukowanie ma odbywać się na domyślną drukarkę. Drukarka jest ustawiona na drukowanie obustronne. Kolejność drukowanie arkuszy (od komórki c5 do c12) uzależnione od słowa TAK. Słowo TAK oznacza że dany...
Poczytaj o WYSZUKAJ.PIONOWO, a jeżeli makro to o VLOOKUP.
Wyrzuć tę funkcję CONCATENATE() z najwyższego poziomu formuły, a tam gdzie chcesz podać adresy zbudowane z ciągów znaków zastosuj INDIRECT(), a w niej dopiero jako argument, wyrażenia łączące tekst w konkretny adres.
Dodatkowe kolumny z Łączenie A & B & C Tam zastosować podaj pozycie
ActiveWindow to arkusz "Menu", bo w nim klikasz przyciski... Zobacz makro "Druknij" Zaznaczanie wszystkich: Łącze komórki to N6 w arkuszu "Admin". Podepnij makro pod pole wyboru "zaznacz wszystkie"[syntax=vb]With sheets("Admin") If .Range("N6") = True Then .Range("N1:N5") = True Else .Range("N1:N5") = False End If End With[/syntax]W zależności od wartości...
Piszesz, że ma scalać wiersze, jeżeli wartości w kolumnach A:H oraz K są takie same, a w przykładzie: w 6 wierszu wartość w kolumnie A jest inna, a w 3 wierszu: w kolumnie G - mimo to zaznaczyłeś je na żółto. To jak to w końcu jest?? Czy scalanie dotyczy tylko jednej tabeli, czy wszystkich? Czy one mają stałą długość, czy się zmieniają? Czy wiersze...
To jest ładny, ale nie jaśniejsze. Zwłaszcza z datą najstarsze i najnowsze. Musi być w tym samym wierszu? Najlepszy ze wszystkich, jeśli by był przykład tabela danych wejściowych i wyjściowych. Łączenie arkuszy.
Co prawda nie ma tu zastosowania łączenie, ale przenieść można i to na wiele sposobów. Wszystko zależy od celu (efektu końcowego) takiego działania, układu danych w arkuszu, itp...
Ja wielokrotnie mam podobny problem i rozwiązuję go inaczej - wczytuję do Excela zakładkę z plików TSV, CSV, mapuję je na inny arkusz (zakładkę, w ramach jednego pliku), gdzie mam wstawione konkretne typy komórek i zapisuję ten drugi arkusz do pliku. Albo automatyzuję sobie to "ładowanie" poprzez łączenie do drugiego pliku.
Napisałem, w czym na pewno się da. Kwerenda daje 34 mln wyników z których wiele jest gotowcami. https://www.google.com/search?q=winforms... Jak wybierasz nie developerskie środowisko, jest ich odpowiednio mniej. Nie dla każdego jest programowanie, nawet w excellu. To działanie PRZEDE WSZYTSKIM polegająca na ciągłym poszerzaniu wiedzy,...
ja bym zrobił tak, ze zrobiłbym rzeczywiście pomocnicza kolumnę C, gdzie łączyły by się zawartości obu kolumn np =A2&B2. Wtedy wkepujemy funkcję wyszukaj pionowo w kolumnie D gdzie będziemy wyszukować wartości z kolumny C ( z arkusza docelowego) i porównywać je z tabelą z arkusza roboczego odnoszącej się do kolumny nr 3 (jeżeli zaznaczasz jako tabelę...
Najprościej? Połączyć arkusze (jako źródła tabelek) w Access i już z poziomu Access'a można sobie widokami (kwerendami) porobić co się chce - włącznie z szukaniem duplikatów. Rzeźbienie tego w Excelu to będzie więcej roboty (np. z tym szukaniem duplikatów).
Witam, Chciałbym zapytać gdzie mogę znaleźć tutoriale do power query. Najlepiej coś w formie filmików video. Może dla tej tematyki istnieje coś podobnego jak [url=excelszkolenia.pl]Link Z góry dziękuję za pomoc. Interesuje mnie kwestia łączenia danych z większej ilości arkuszy i wykonywanie na nich działań w celu wyliczenia pewnych wartości.
Najszybciej zrobisz to bez excela ;) 1. Zainstaluj sobie Notepad++ (Freeware) 2. Skopiuj do niego zawartość arkusza. Lub zapisz arkusz jako csv i otwórz w Notepad++ 3. W Notepad++ zamień znak tabulatora "\t" (jesli kopiowałeś) lub średnik ze spacją "; " (jeśli zapisywałeś csv) na znak nowej linii ("\n"). Musisz użyć wyszukiwania rozszerzonego 4. Wynik...
Zrozumiałem (w końcu) :) Kłopotem jest tu ilość tych arkuszy Ex1. Żadna formuła z bezpośrednim wskazaniem komórek źródłowych nie wejdzie bo będzie za długa. Prawdę mówiąc lepiej by było to "łączyć" w accessie. Może zrobić 12 plików pomocniczych z 70 arkuszami i jednym głównym sumującym te arkusze. Każdy z arkuszy byłby połączony z konkretnym plikiem...
Hmmm, zabawne, ale jak zamiast ! wpiszesz . (zamiast [DEU1$]![GUID] => [DEU1$].[GUID]), to zadziała (z INNER JOIN). :) Wykrzykniki do łączenia tabeli/arkusza z polem to taka bardziej Accessowa składnia kwerend, kropka to standard w "normalnych" SQLach. Przypuszczalnie za obsługę zapytania bez JOIN odpowiada jakiś inna procedura (silnik?), która obsługuje...
W kolejnych arkuszach pojawiają się dane dla dwóch pierwszych klientów. No pewnie, że tak będzie, bo tak to opisałeś. Domyślam się, że chodzi o przenoszenie do arkusza klienta, kolumny A z 'Target' i kolumnę klienta... [syntax=vb]Sub ArkuszeKlientow() Application.DisplayAlerts = False Dim Klient As String ok = Sheets("Target").Cells(1, Columns.Count).End(xlToLeft).Column...
Powtarzające się ciągi znaków są między arkuszami czy w danym (jednym) arkuszu? Powyższe funkcje nie wyłapią powtarzającego się ciągu znaków (chyba że inaczej się rozumiemy). Jeżeli w Arkuszu2 będziesz miał dubel (lub więcej) danej nazwy to zarówno wyszukaj.pionowo() jak i podaj.pozycję() znajdzie tylko pierwszy taki ciąg pozostałe ciągi o tej samej...
Łączenia plik przykładu pomoże lepiej
Poprawić bez łączenia pliku - po prostu nie logiczne zadanie MATCH(' dd.mm.yyyy '! Być może arkusz ma nieco inną nazwę. Dodano po 4 ActiveCell.FormulaR1C1 = "=INDEX(Vendors!C[-6]:C[-5],MATCH('" & Format(Date, "dd.mm.yyyy") & "'!C[-6],Vendors!C[-6],0),2)"
dane zostały samoczynnie skopiowane Jak Excel(makro) ma wiedzieć, że wiersz danych jest pełny i nie zostaną poprawione? Może warto łączyc z przyciskiem?
Z grubsza o to chodziło, lecz niestety niepoprawnie wyszukuje dane w Arkusz3. Testowałem na przykładzie innych/różnych wariantów i coś niestety wyszukuje nie tak jak założyłem. Tak jakby gubił indeks wiersza podczas przeszukiwania Arkusz2 (gdy natrafia na dane z tego arkusza).
Polecam przyjrzeć się formatowaniu danych w arkuszu kalkulacyjnym. Może komórki powinny traktować wprowadzone dane jako tekst?
Excel ma wbudowane narzędzie do łączenia z bazą Access. Można sobie wydzielić arkusz, uruchomić kwerendę (Dane>Z programu Access) i odwoływać się do zaimportowanych danych.
Zgodnie z propozycją: :D Ad.1 : Czy jako nazwę arkusza w TB1 wpisujesz tekst, czy numery? W drugim przypadku (używania numerów aby w efekcie uzyskać nazwę M-1) musisz zmienić w kodzie TextBox1 na TextBox1.Text. Pierwsze podaje wartość TB1. Drugie zaś podaje tylko znaki tekstowe co by to nie było. Po prostu automatyczna konwersja. W VBA łączenie tekstów...
Nie rozumiem dlaczego VBA, ale skoro ma być... Po pierwsze: do wyszukiwania osoby nie możesz oddzielać imienia i nazwiska. Zrobiłbym sobie kolumnę pomocniczą łączącą teksty z kolumny C i D, z niej pobierał dane do listy. Masz "załatwione" dwie rzeczy: jasną identyfikację osobnika oraz precyzyjne wyszukiwanie /indeksowanie. Po drugie: w formularzu wyszukiwania...
:) Jak mogły Ci się nie sprawdzić INDEKS, SZUKAJ.PIONOWO ? (tablicowych nie potrzeba) Wykorzystaj np. poprawność danych z listą. I stwórz własną nazwę z wykorzystaniem PRZESUNIĘCIE() by wybierało ci odpowiednią listę pracowników. A reszta to właśnie indeks, wyszukaj.pionowo poziomo i podaj pozycję. Jeżeli chcesz namacalnego przykładu załącz plik excela...
Moja sugestia jest jednak taka, żeby te pliki wrzucić do tabeli w Accessie i tam je analizować. To a propos pytania "co byście zmienili". Jeśli już się uprzeć przy pliku, to usuwanie większej ilości wierszy pojedynczo poleceniem .Delete jest baaaardzo wolne, zagnieżdżona pętla też nie pomaga. 4 pomysły na przyspieszenie: 1. Kopiować znajdowane wiersze...
potrzebowałbym makro które łączy ze sobą pliki excel w jednym katalogu na pulpicie i zmienia nazwy arikuszy na arkusz 1.[nazwa 1 pliku] , arkusz 2.[nazwa 2 pliku] a jeżeli arkusz jest pusty to go nie łaczy
W excelu nie ma czegoś takiego jak typ pola sterownik Accessa próbuje to zgadnąć, ale nie zawsze się udaje np jeśli pierwszych 11 wierszy jest pustych to cała kolumna jest uznawana za pustą. Generalnie sterownik pozwalający na traktowanie excela jako bazy danych to tragedia (aczkolwiek w 2016 w górę pozwala nawet łączyć arkusze jak tabele). Raczej nić...
Pole kombi w arkuszu? Formularzowe? Jeśli tak, to złącz teksty w trzeciej kolumnie (ukrytej lub gdzieś poza obszarem/arkuszem roboczym) i użyj jako zakresu wejściowego. Jeśli AciveX to poskładaj listę przy zdarzeniu arkusza. Np WorksheetActivate.
ścieżka-plik-arkusz? Tak Można też zadzwonić do M$ z tym problemem 1000zł :)
A więc.. sprawa jest bardzo prosta, musisz stworzyć warunki w kolumnach np z prawej strony danych. Warunki takie będą wyświetlać 1 lub 0 w przypadku prawdy i fałszu (D, E, F), w kolumnie G za pomocą znaków konkatenacji lub funkcji złącz.teksty() łączysz wszystkie 1 i 0 z kolumn w których znajdują się warunki. Powstają Ci w ten sposób słowa kodowe np:...
ten problem jest rozwiązany, ale mam jeszcze jedno pytanie. Jak scalić komórki zachowując przy tym tekst z tych wszystkich scalonych komórek w jednej ? Excel domyślnie, przy scalaniu komórek, zachowuje jedynie wartość z lewej górnej komórki, a zawartość pozostałych komórek zostaje usunięta. Aby scalić komórki i zachować tekst z wszystkich scalanych...
Odnośnie daty - użyj kontrolki z kalendarzem zamiast kontrolki textbox. Tu masz przykład: http://www.fontstuff.com/excel/exltut03.... Tylko u Ciebie z tego co widzę kontrolka jest na formie, a nie zagnieżdzona w arkuszu, ale chyba sobie poradzisz, po prostu w edytorze form sobie ją wrzucisz. Tak, zgadza się - textbox nie ma właściwości value. W linijce...
Raczej w Excelu (tylko Excelu) z tego co wiem nie da rady zrobić. Trochę w Excelu siedzę i raczej nie spotkałem się z tym by z automatu Excel dodawał nowy wpis. Pewnie można było o to jakoś "obejść". Typu: Dać funkcję "Jeżeli" co całej kolumny, a nie do kilku pól. Wtedy jak dodasz w tej kolumnie coś, wtedy program uwzględni to po ponownym odpaleniu...
Potrzebuje zapisać w PDF. do tej pory używałem wydrukuj do pdf, może to błąd i należy uzyć funkcji zapisz jako pdf *.doc nie są stałe - zmieniają się. nie chciałem używać programu do łączenia plików miałem nadzieję ze to uda sie zrobić przez skrypt.
Więcej mogłabym doradzić widząc przykład takiego wzoru Twoich plików. Dokładnie, to podstawa zobaczyć z czym mamy do czynienia. Od lat robię większość rzeczy TYLKO w Excelu bo łączenie Excela z Wordem to niezbyt dobry pomysł. W Excelu można ustawić właściwie wszystko (nagłówki, stopki z logo czy obrazkiem, różne czcionki w różnych polach itp.) i korzystając...
Hey, odświeżam temat. potrzebuje dokładnie czegoś takiego tylko z małym uszczegółowieniem żeby dane kopiowało z wybranego arkusza. Jeśli było to w jakimś innym wątku to uprzejmie proszę o linka i przepraszam za moją ślepotę ;)
1. Załóż filtr w oryginalnej tabeli (niepuste) -> zaznacz całą tabelę i wtedy dopiero kopiuj dane . Może nawet lepiej wklejać "tylko wartości" niż dane z pełnym formatem każdej kopiowanej komórki. Zrobisz to w jednym ruchu zamiast korzystać z pętli (2000 razy). Po nagraniu makra można edytować zaznaczony zakres tak, żeby najlepiej nam odpowiadał. 2....
łączenie kilku arkuszy excel łączenie arkuszy kopiowanie kilku arkuszy
niebieski matryca blaupunkt numer seryjny radia citroen xsara świeca
piekarnik whirlpool fxvm6 delonghi alarm
STM32F401 i karta SD bez systemu plików w Keil uVision Jak działa przekaźnik? Zasada działania i typy