łączenie równolegle kolumn

Znaleziono około 945 wyników dla: łączenie równolegle kolumn
  • Unitra PW9013: Jak podłączyć dwie pary kolumn ZG 25C? Równolegle czy szeregowo?

    Łatwo może Kolega to sprawdzić ustawiając przełącznik wyboru głośników w pozycję A+B. Jeśli w tej pozycji kolumny podłączone np. do A będą grały, to łączenie jest równoległe, jeśli nie będą grały - szeregowe.

    Audio Nagłośnienie Domowe   05 Lip 2010 19:57 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1365
  • Jak bezpiecznie podłączyć kolumny do wzmacniacza 4-16 Ohm?

    Tak , chodzi o łączenie w domu 3 kolumn. Te 20, 50 i 100W, przy założeniu że 20W i 50W są 4omowe a 100W jest 8 omowa można połączyć w ten sposób, że 20 i 50 szeregowo a do tego zestawu równolegle 100W. Ważne są moc i opór tych kolumn by je sensownie połączyć. Dodano po 5 Trzeba wtedy wziąć pod uwagę że wzmacniacz może pracować pełną mocą, a przesterowany...

    Audio Estradowe, Sceniczne, Studyjne   01 Lis 2007 21:48 Odpowiedzi: 22    Wyświetleń: 4551
  • REKLAMA
  • Nie znalazłeś odpowiedzi? Zadaj pytanie Sztucznej Inteligencji

    Czekaj (2min)...
  • Re: Prawdziwa mocy RMS AMP2000 Ibiza i Jaki wzmacniacz pod kolumny 2x700rms 4ohm

    to już kompletnie zostawiam bez komentarza. Ja też... jednak spróbuję Cię na-kierunkować... Skoro tak to co zyskujemy? Ano w połączeniu równoległym dostajemy dodatkowe 3 decybele ze względu na podwojoną powierzchnię membran. dla mnie łączenie szeregowe to wywalanie kasy w błoto. Właściwie ten drugi przetwornik (drugi i każdy następny) w szeregu nic...

    Estrada Co Kupić   17 Sie 2018 12:29 Odpowiedzi: 59    Wyświetleń: 3840
  • (jak to wyliczyć) Wskaźnik wysterowania 3x50 led i NE5543

    Wskaźnik wysterowania ma iść do mojego pokoju na całą ścianę, będzie podpięty pod kolektor graficzny zrobiony na bc547 i elementach biernych który uprzednio będzie podpięty pod kostkę NE5543 będzie on się składał z 20 takich kolumn po 3X 50 LED Jesli filtry do wskaźnika chcesz robić na NE5543 to musisz zrobić 20 filtrów pasmowoprzepustowych (bandpass)....

    Początkujący Elektronicy   10 Sie 2015 06:59 Odpowiedzi: 24    Wyświetleń: 2451
  • REKLAMA
  • Podłączenie dwóch kolumn 4 Ω/600 W - czy impedancja spadnie do 2 Ω?

    Mam pytanie, gdy jedną kolumnę 600 W 4 Ω i drugą taką samą podłączę pod nią, to mi zejdzie do 2 Ω? Zależy od połączenia. Szeregowo dodajesz, równolegle korzystasz ze wzoru na łączenie równoległe. Ale to i tak jest dużym uproszczeniem, bo głośniki to impedancja zależąca od częstotliwości, czyli w rzeczywistości prawo Ohma tutaj nie działa.

    Początkujący Elektronicy   11 Sie 2024 17:05 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 369
  • Łączenie kolumn 4ohmowych i 8ohmowych - pytania i odpowiedzi

    Jeśli Twoim zamiarem jest podłączenie równolegle do jednego i drugiego kanału wyjściowego... Stąd właśnie moje pytanie wyżej. Można rozważać połączenie równolegle, można w szereg. A być może autor tematu zamierza eksperymentować z uzyskaniem efektów pseudo kwadro na tylnych kolumnach? A może odkrył w swoim wzmacniaczu drugi zestaw gniazd wyjściowych,...

    Głośniki i Zestawy Głośnikowe   06 Lis 2023 22:56 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 321
  • Łączenie głośników szeregowo a równolegle.

    Witam! Nie chce zakładać nowego tematu a mój problem pasuje tu chyba idealnie. A mianowicie: kupiłem niedawno kolumny eltron przy których ktoś już manipulował-w każdej z kolumn pozostawiony jest jeden legendarny gds30/30 i szeregowo podłączony 15 calowy głośnik no name. Oczywiście jasne że brzmi to tragicznie, gds lata jak głupi a drugi głośnik ledwo...

    Akustyka FAQ   02 Sty 2010 18:47 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 172623
  • Nagłośnienie plenerowe pasywne: wzmacniacz/mikser + subwoofer + średnie/wysokie.

    (system pasywny świetnie sobie z tym radzi ze względu na proste łączenie kolumn szeregowo). Też nie zawsze, bo mocno ogranicza Cię impedancja, i nie zaleca się łączyć różnych głośników. W aktywnych masz tylko 1 kabel więcej, ale można ich połączyć dużo więcej. Pasywy nie lubią też długich kabli. Ja lubię aktywy za to że łatwiej mi znaleźć uniwersalny...

    Audio Estradowe, Sceniczne, Studyjne   10 Kwi 2024 17:15 Odpowiedzi: 15    Wyświetleń: 657
  • Głośność, skuteczność i moc a łączenie kolumn

    Ogólnie gdy połączymy dwie kolumienki 88dB równolegle stanową ekwiwalent kolumny 91dB. Dwie kolumienki 88dB połączone równolegle zagrają dwa razy głośniej niż jedna. Nie zagrają 2x głośniej. 2x głośniej to około + 10db. Łącząc równolegle dwie kolumny (lub głośniki) 8 ohmowe, otrzymasz impedancję wyjściową 4 ohmy. Jeśli wzmacniacz jest w stanie oddać...

    Głośniki i Zestawy Głośnikowe   07 Sie 2018 10:18 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 852
  • REKLAMA
  • Łączenie głośników w kolumnie (szeregowo, równolegle) a jakość dźwięku i wzmacni

    Impedancję zestawu głośnikowego (kolumny) wyznacza głośnik (głośniki) niskotonowy. Głośnik wysokotonowy nie ma wpływu na impedancję kolumny. Zworki w kolumnach wstaw równolegle. Przełącznik we wzmacniaczu ustaw na 8om. Czyli to nie będzie klasyczne połączenie równoległe? Skąd więc na głośniku podany zakres impedancji 4 - 8 ohm? (nie znam się za bardzo...

    Audio Nagłośnienie Domowe   04 Sty 2021 21:59 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 1134
  • Jaki wzmacniacz do 4 kolumn Tonsil 80w 8ohm i altus 110 8ohm

    To jest zwykły wzmacniacz dwukanałowy z przełącznikami umożliwiającymi łączenie par kolumn równolegle czy szeregowo. Moc tego wzmacniacza to 2x45W przy 8Ω przy 0,3% THD.

    Głośniki i Zestawy Głośnikowe   17 Kwi 2012 14:59 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 4493
  • Łączenie równoległe kolumn oraz dobór końcówki mocy

    Chcesz spiąć wszystkie 4 równolegle czy zrobić 2 pary po 2 paczki?

    Początkujący Naprawy   04 Sty 2010 11:29 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1122
  • Czy podłączenie 2 kolumn pod 1 output to połączenie równoległe?

    Witam moje pytanie - gdy podłacze kolumny w oto ten sposób (2 kolumny pod 1 output) będzie to połączenie równoległe ? http://obrazki.elektroda.pl/5543703300_1...

    Początkujący Naprawy   21 Lis 2013 15:06 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 909
  • Jak połączyć kolumny? Szeregowo czy równolegle?

    witam . mam wzmacniacz z wyjsciem 8 ohm i chcialbym podlaczyc pod niego 2 komplety kolumn kazda ma po 8 ohm. jak je polaczyc? szeregowo czy rownolegle i jaki bedzie efekt kazdego z tych 2 polaczen?

    Początkujący Elektronicy   15 Sty 2009 16:57 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 3301
  • REKLAMA
  • Podłączenie 4 kolumn do wzmacniacza, a oszczędność kabla

    Z tego co zdążyłem się zorientować przeglądając inne tematy, to w łączeniu szeregowym oporność, jaką toleruje wzmacniacz nie zmienia się, a w równoległym się zmienia (zmniejsza). Stąd chyba napisy przy zaciskach z tyłu wzmacniacza: A,B: 4-16ohm A+B: 8-32ohm Według mnie zapis ten jednoznacznie wskazuje na łączenie równoległe, gdyż minimalna oporność...

    Audio Serwis   30 Sty 2006 23:53 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 4344
  • Łączenie szeregowe 2 kolumn i głośnika wysoko tonowego

    Witam Uważam że powinno się pełne pasmo akustyczne uzupełniać basem jeśli jest taka konieczność.na początek radziłbym zrobić sobie 2 kolumienki pełopasmowe. A jeśli chodzi o łączenie to tak Szeregowo 8Ohm + 8Ohm = 16Ohm Równolegle 8Ohm + 8Ohm = 4Ohm najlepiej połączyć równolegle ale to zależy jaki masz wzmacniacz im większa oporność tym większa moc...

    Nagłośnienie Profesjonalne   07 Wrz 2007 15:14 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 2099
  • Wybór końcówki mocy do 4 kolumn Pioneer CS-997, 190W, 8 ohm, równoległe łączenie

    Możesz speakony założyć tylko od strony wzmacniacza, kolumny są 8R, wzmacniacz spokojnie radzi sobie z impedancją 4R czyli możesz połączyć dwie kolumny równolegle i pod jeden speakon do jednego kanału. W samym wzmacniaczu bym nic nie ruszą widząc poziom Twojej wiedzy (bez urazy)

    Estrada Co Kupić   10 Wrz 2015 08:20 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 4497
  • Jak zmodyfikować zwrotnicę subwoofera dla głośników JBL 2225H 8 Ohm?

    Głośniki podłączone są równolegle do zwrotnicy dalej na jedno gniazdo terminala, drugie jest ale służy ono do łączenie szeregowego kolumn (tak jak na załączonej fotografii wyżej) zasilam to qsc usa1300

    Głośniki i Zestawy Głośnikowe   03 Maj 2012 10:17 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 2542
  • Co oznaczają wartości 4ohm, 8ohm, 16ohm w głośnikach?

    A jak są dłuższe, to co? To nie jest reguła. Samochód - najczęściej 4ohm. Tak jak koledzy pisali łatwo uzyskać dużą moc przy niskim napięcie zasilania. Subwoofery mają czasami 2-3OHM (dwie cewki) Dom - Jeśli mamy jeden głośnik niskotonowy to przeważnie 8ohm. Jeśli są dwa, w 95% impedancja takiej kolumny będzie miała 4ohm Estrada - najczęściej 8ohm....

    Audio Estradowe, Sceniczne, Studyjne   03 Sty 2006 00:24 Odpowiedzi: 19    Wyświetleń: 2271
  • Podlaczenie dwoch wzmacniaczy i dwoch kolumn jednocześnie

    a jeszcze mam pytanie bo jestem zielony w tym temacie. jak jest różnica pomiędzy przejściówką z 2 wyjściami lewy kanał mono i prawy kanał mono na mini jack a przejsciówka z 2 kanałami mono spiętymi równolegle też na mini jack? Daj fotki tych rozgałęźników. Z reguły jest tak że jak rozdzielamy sygnał poprzez łączenie równoległe to spada jego jakość...

    Głośniki i Zestawy Głośnikowe   06 Sie 2018 04:32 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 981
  • Kolumny równolegle - jak zróżnicować "głośność"

    Podsumowując (w celu weryfikacji, czy dobrze zrozumiałem): - wielkość spadku mocy kolumny zależy do impedancji rezystora, który włączymy szeregowo w jej obwód. Im większa impedancja opornika, tym większy spadek mocy kolumny. Tak - moc opornika wpłynie tylko na to jak mocno się będzie grzał i czy się nie spali (jak moc opornika będzie zbyt mała). Na...

    Początkujący Naprawy   07 Mar 2014 12:48 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 1587
  • Głośniki 6 ohm, 2 kolumny wpiąć w jeden kanał?

    Nic sie nie da podłączyć. Teoretycznie mógłbys do każdej z kolumn podłączyć opornik (polecam lekturę "Szeregowe i równoległe łączenie rezystancji"), np jeśli masz kolumnę 6ohm to do niej taki sam opornik, przez co będą na nim piekielne straty, i do tego samego kanału równolegle druga kolumne i opornik, co mija się z celem i troszke z sensem życia ;)...

    Audio Nagłośnienie Domowe   05 Lip 2007 18:11 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 2059
  • Wiem że tak można, ale co z tego wyjdzie- szeregowe łączenie kolumn.

    Już wiem dlaczego spalił się bezpiecznik- mój błąd: opisałem mój przykład wpięcie szeregowo suba w kolumny stereo- otóż zrobiłem duży błąd! Pisałem że z jednej kolumny ciągniemy plus, a z drugiej minus i wpinamy się w suba-a tu jest diabeł pogrzebany- jak się domyślam minus jest wspólny dla wszystkich kolumn ( coś jak "masa"), i podpięcie tego suba...

    Głośniki i Zestawy Głośnikowe   02 Lut 2012 16:18 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 1910
  • Podłączenie kolumn 200W 8Ω i 4Ω do jednego wyjścia wzmacniacza 4-16Ω

    masz tu wzór na równoległe łączenie oporu: 1 / Rz = (1 / R1) + (1 / R2) + (1 / R3)itd, gdzie Rz - opór całkowity, R z numerkami to poszczególne wartości oporu, w tym przypadku masz R1 i R2, wynoszą one po 8 ohm 1/Rz= 1/8 + 1/8 Rz=4 ohm "Łącząc oporniki równolegle odwrotność rezystancji wypadkowej jest sumą odwrotności poszczególnych oporników składowych"...

    Początkujący Elektronicy   18 Sie 2007 09:08 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 1340
  • Wybór końcówki mocy do 4 kolumn 2x15 4 Ohm, 800W i 1000W RMS – łączenie na 2 Ohm

    Po pierwsze: nie 1800W,ale tylko 1600.A to dla tego,że jak połączysz równolegle to będziesz miał równy rozpływ prądów na obie kolumny.Nie radzę łączyć w ten sposób i zasilać ze wzmacniacza o sumarycznej mocy na kanał równej mocy głośników,bo ten o mniejszej mocy przeciążysz.Zgoda,że nie wiele,ale i tak to mało elegancko jakby... Najlepsze rozwiązanie...

    Nagłośnienie Profesjonalne   20 Gru 2007 19:24 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 1994
  • Projekt przedwzmacniacza do wzmacniacza 4x130W/4Ω – regulacja, potencjometry, funkcje

    Witam Co do tego połaczenia równoległego scalaków, to nigdy nie uzyskasz mocy 300W na 4 omach. możesz połączyć nawet 20 takich układów równolegle a i tak otrzymasz 68W na 4 omach !!! (prawo oma sie kłania) Łączenie równoległe słuzy temu aby zwiększyć wydajnosć prądową wyjścia wzmacniacza i daje możliwosc podłączania kolumn o bardzo małej impedancji...

    Audio Estradowe, Sceniczne, Studyjne   07 Maj 2006 07:01 Odpowiedzi: 20    Wyświetleń: 3084
  • Witam, czy te kolumny warto dokupić, jako dodatek lub zamiennik obecnych?

    Niestety takie łączenie kolumn ma sens jeśli są to takie same kolumny lub chociażby bardzo zbliżone. Niestety stx a posiadane kolumny to diametralnie rożne konfiguracje, po pierwsze moc, celestion 200w stx 400, inny charakter brzmienia, poprawnie nie wysterujesz takiego połączenia. Moc tutaj ma najmniejsze znaczenie, charakter brzmienia również nie...

    Estrada Co Kupić   23 Kwi 2012 21:46 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 2002
  • Jak poprawić nagłośnienie w dużej sali gimnastycznej z LDM SMX-12R?

    Witam. Mam taki problem przy nagłaśnianiu szkolnej hali sportowej. Jest ona bardzo duża, ma balkony itp. Nagłośnienie w szkole to powermixer LDM SMX-12R ( ten z efektami ale i tak niedziałają :) a kolumny to LDM Everygreens 200w 8 ohm , no cóż nie będę komentował tych kolumn i jeszcze mają po 1 piezaku na kolumne spalonym, i niestety nic nie slychac...

    Nagłośnienie Profesjonalne   19 Sty 2010 10:44 Odpowiedzi: 44    Wyświetleń: 13879
  • Zestaw nagłośnieniowy do 4000zł: STX PA-1000, okablowanie, wzmacniacz do 1000zł

    Tak jak myślałem,podstawowych wiadomości ci brak,poczytaj sobie, łączenie szeregowe równoległe kolumn ,głośników,jak zmienia się impedancja przy tym łączeniu,w jaki sposób używa się crossovera.A tak się nie robi góry i doły na jeden kanał końcówki i to będzie połączenie równolegle w którym impedancja na kanał będzie wynosiła 2,7Ω,nie wspomnę już...

    Estrada Co Kupić   04 Lip 2013 10:04 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 1944
  • 8 Ohm, a 4 Ohm. Czy zamiana kolumn nie spowoduje uszkodzenia?

    Co do przełącznika "impedancji" to wydaje mi sie ze działa to tak: jeśłi przełączymy w pozyce 4Ω to wyjścia kolumn (A,B) łączone są seregowo, a jeśli jest na 8Ω to łączenie jest równoległe. Chodzi oczywiście o wzmacniacze stereofoniczne do których można podłączyć 4 zestawy kolumnowe. Na pewno tak nie działa. Jeśli w wzmacniaczu jest przełączni...

    Audio Serwis   21 Wrz 2006 15:06 Odpowiedzi: 20    Wyświetleń: 11013
  • Jaki potencjometr do regulacji głośności na kablu głośnikowym?

    według mnie to lepiej zastosować tłumik złozony z 2 rezystorów- tłumił by on sygnał nie zmieniajac impedancji kolumn widzianej przez wzmacniacz. Tyle ze standardowo w chandlu dostepne są chyba tylko rezystory drutowe o mocy 5W, a za innymi to musiał byś się trochę nachodzić a i cena też spora, albo bawić się w łączenie równolegle 5W tak żeby uzyskać...

    Audio Serwis   19 Lip 2005 23:19 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 2502
  • Posiadam yamaha a-670 i mam kef kresta 2 i mam problem z basem. Co mam zrobić?

    Czy dokupienie 2 pary tych kolumn da coś? Jest to zły pomysł, będzie z tym więcej problemów niż zysku do tego twój wzmacniacz pracuje od 6ohm i łącząc szeregowo tracisz na mocy zestawu natomiast łącząc równolegle kolumny twój wzmacniacz może się uszkodzić, sam wspomniałeś że lubisz głośno słuchać to właśnie wtedy wzmacniacz może się uszkodzić. Zastanów...

    Audio Nagłośnienie Domowe   02 Sty 2022 23:00 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 474
  • Jaki wzmacniacz do kolumn DIY z GDN 25/100, GDM 16/80, GDWK 10/150?

    Może mi ktoś wytłumaczyc co daje takie połączenie ? http://img236.imageshack.us/img236/6585/... Jak na mój gust kompletnie bez sensu :P chyba autor coś źle narysował bo takie podpięcie filtrów powoduje że w zależności z której strony jest podany sygnał to albo kond jest poza przetwornikami albo cewka, czyli z punktu widzenia przetwornika...

    Audio Nagłośnienie Domowe   03 Kwi 2007 15:20 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 4810
  • Czy łącząc 2 kolumny po 4 ohm uzyskam oporność 2 ohm ?

    Podstawy elektroniki się kłaniają i łączenie rezystancji. Szeregowo 4+4=8, równolegle 4||4=2.

    Nagłośnienie Profesjonalne   10 Kwi 2008 21:10 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 2648
  • Łączenie głośników. Aktywna kolumna na końcówce TDA156Q.

    Jak połaczysz równolegle to tak. Mozesz podłaczyc jeden 8Ohm ale stracisz troche na mocy :)

    Audio Estradowe, Sceniczne, Studyjne   01 Wrz 2006 23:45 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 1243
  • Wzmacniacz WM-8256 - instalacja kolumn głośnikowych

    Tak, w każdej z kolumn znajduje się transformator, który przystosowuje do pracy z linią 100V. Według opisu producenta kolumna ma wewnątrz głośnik wysokotonowy i odpowiednio 4 lub 6 szerokopasmowych oraz transfotnator głośnikowy. To całkiem zmienia postać i tu panuje inna zasada. Moc kolumn w tym przypadku nie może przekraczać mocy wzmacniacza, wszystkie...

    Audio Nagłośnienie Domowe   16 Lip 2021 22:51 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 525
  • Parametry głośników GDN25/80/6 15 ohm - czy to na pewno Tonsil?

    Hej Jest to oryginalny produkt Tonsila. Głośniki te były montowane w zestawie Voyager 350. Po dwie sztukie w jednej kolumnie łączone równolegle aby uzyskać 8 ohm. pozdr.

    Audio Estradowe, Sceniczne, Studyjne   22 Lut 2005 14:09 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 1945
  • - Jak podłączyć 2 kolumny do jednego kanału wieży 8 ohm

    To dodaj jakieś informacje dodatkowe. Były też amplitunery, które łączyły równolegle, jak SHE5411/12. Sporo zachodnich też łączy równolegle.

    Głośniki i Zestawy Głośnikowe   24 Paź 2022 00:22 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 2964
  • Łączenie głośników. Równoległe czy szeregowe?

    Jesteś niesamowity mąciciel, zamotałeś jak nic. Wzmacniacz masz radiowęzłowy, kolumny również, więc nie kombinuj, tylko łącz tak, jak się łączy w instalacjach radiowęzłowych - równolegle wszystkie głośniki. Jeżeli chcesz z tego zrobić kolumny "estradowe", to musisz pominąć wszystkie trafa w skrzyneczkach głośnikowych, we wzmacniaczu przełączyć na napięcie...

    Audio Estradowe, Sceniczne, Studyjne   21 Wrz 2006 21:03 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 3402
  • Jak dobierać i łączyć bloki funkcyjne w kinie domowym dla początkujących?

    A tak przy okazji jak już przy głośnikach jesteśmy jak połączyć dwa głośniki tego samego typu (równolegle czy szeregowo) i co to zmieni. Od tego czy łączysz dwa te same głośniki szeregowo czy równolegle będzie zależeć impedancja kolumny (oczywiście mniemam, że chodzi o niskotonowe) Jeżeli łączysz szeregowo ich impedancja się zsumuje Jeżeli łączysz...

    Audio Nagłośnienie Domowe   21 Lip 2008 14:34 Odpowiedzi: 29    Wyświetleń: 2208
  • LM 1036 + TDA 7294 - przedwzmacniacz i wzmacniacz kilka pytań przed projektem.

    Trafo 160VA to spora nadwyżka mocy jak dla tego wzmacniacza. Przy trafie 24V uzyskasz ok. 60W przy 8Ω. Ale jeżeli takie masz to jak najbardziej możesz wykorzystać. Trafo nie musi być oczywiście toroidalne, możesz zastąpić dowolnym trafem o mocy 100-130 VA, napięcie do 28V, czym wyższe napięcie zasilania tym większa moc wyjściowa wzmacniacza, oczywiście...

    Projektowanie Układów   06 Sty 2015 17:51 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1083
  • Jak podłączyć dodatkowy wzmacniacz do wieży Pioneer 146W i kolumn Altus?

    Nie wiem jaką impedancje mają te kolumny dokładnie i ile wytrzymuje ten Pioneer... zawsze mozna łaczyć Równolegle albo szeregowo głosniki .. Równolegle o ile impedancja minimalna nie spadnie poniżej minimalnej impedancji wzmacniacza.

    Audio Estradowe, Sceniczne, Studyjne   17 Sty 2005 20:44 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1590
  • Łączenie głośników szeregowo i równolegle - wpływ na impedancję w kolumnach dwudrożnych

    Witam Panowie, to nie do końca jest tak jak piszecie, zapraszam na moja stronke, i artykół zatytułowany "biamling kontra biwiring" tam próbuje wyjaśnic złozonośc tych zjawisk.P Dlatego proponuję takie rozwiązanie, bo temat jest zbyt obszerny na post. jk

    Audio Estradowe, Sceniczne, Studyjne   18 Sty 2005 01:55 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 4405
  • Łączenie uzwojeń transformatora 3x400V/3x230V równolegle dla większego prądu - czy możliwe?

    Obawiam się że wywali bezpieczniki bo się rdzeń nasyci, normalnie indukcja jest rozłożona bo jak jedna narasta to inne opadają lub zmieniają kierunek, przy łączeniu równoległym już tak nie będzie, będą się sumować w danej kolumnie.

    Elektryka Dla Każdego   28 Lip 2024 16:48 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 1026
  • TECHNICS SU-V55A z Altusami czy lepiej Diora WS 504? Który zestaw wybrać?

    Witam Ja bym został przy technicsie, fakt jak padnie SVI to wzmacniacz nadaje się tylko na złom (ze względu na cenę nowego układu). Kwestia gustu, mnie się bardziej podoba brzmienie SU-V55. SU-V55 może pracować z kolumnami 4Ω, wyjścia A i B są łączone równolegle. Możemy do niego podłączyć dwie kolumny 4Ω albo 4 kolumny 8Ω WS-504 może...

    Estrada Co Kupić   08 Maj 2009 11:56 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 6398
  • Czy warto kupić wzmacniacz Pioneer A-502r za 150zł do klonów TotemMite?

    toma 085 to nie jest mostkowanie ten wzmacniacz ma 2 kanały (2x70 przy 8 om ,lub 2 x 100 przy 4 om)możesz do niego podpiąc 4 kolumny o impedancji 8 om (co da wypadkowe 2 x 4 0m-kolumny tu są łączone równolegle)

    Audio Nagłośnienie Domowe   03 Mar 2008 13:57 Odpowiedzi: 24    Wyświetleń: 15491
  • Jak podłączyć dwa wzmacniacze do jednej pary kolumn – bezpieczne rozwiązania

    Witam, może przemyśl to w ten sposób: - podłączasz, a raczej łączysz równolegle 2 wzmacniacze, aby oba zasilały daną kolumnę, - co z tego, że w danym momencie jest włączony tylko jeden, skoro jego napięcia wyjściowe pojawiają się na wyjściu tego drugiego wzmacniacza, mimo że on nie jest włączony, - w najlepszym przypadku, gdy masz dobry wzmacniacz,...

    Początkujący Elektronicy   02 Paź 2025 20:14 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 723
  • Łączenie głośników o różnej impedancji? basowe 4 i 8 ohm

    wszystkie równolegle? Eltron ma dwa wyjścia tak? (podpisane 4-8 ohm) więc nie można wszystkich równolegle. Możesz podłączyć tak jak na rysunkupołączenie głośników.jpg Żeby nie uszkodzić wzmacniacza nie możesz przekroczyć impedancji (nie może być mniejsza) 4 ohm. Na rysunku glosniki2.jpg dwie opcje. Albo łączymy głośniki w kolumnie szeregowo, a kolumny...

    Audio Estradowe, Sceniczne, Studyjne   20 Paź 2007 13:46 Odpowiedzi: 19    Wyświetleń: 25971
  • Podłączenie 3 kolumn (8, 4, 8 ohm) do wzmacniacza 4-16 ohm - czy poprawne?

    Jak prawidłowo podłączyć 3 kolumny pod jedną końcówkę mocy wzmacniacza o impedancji od 4 do 16 Ω? Kolumna 1 (8 Ω) łączona szeregowo z kolumną 2 (4 Ω) i kolumna 3 (8 Ω) łączona równolegle z kolumną 1 i kolumną 2. Czy takie połączenie jest dopuszczalne? Impedancja powinna wynieść 4,8 Ω. Czy przedstawiony poniżej rysunek jest prawidłowy takiego podłączenia?...

    Połączenia urządzeń   06 Mar 2025 11:57 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 315
  • Czy istnieje bezpieczna możliwość podłączenia kolumn małej mocy równolegle?

    Wzmacniacz ma impedancję 4 Ohm, kolumny 8 Ohm łączone równolegle więc ich impedancja spada do 4 Ohm a moc roście do 200W na kanał. Moc wzmacniacza 60W na kanał. Przyjmuję, że obie moce to Rms i moce kolumn i ich impedancja pojedynczo to 8 Ohm i 100W każdej z nich. Nie ma problemu by tak podłączyć kolumny. http://obrazki.elektroda.pl/4122814200_1...

    Audio Estradowe, Sceniczne, Studyjne   28 Gru 2016 13:30 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 993
  • Duze i mocne kolumny na Tonsil & Stx

    Napędzam to Pioneer-em A 702 R(2x 140W /4R) bardzo dobrze radzi sobie z kolumnami choć oczywiście nie wyciaga z nich wszystkiego,ale na moje obecne pomieszczenie to i tak za dużo;), wszystkie głośniki są łączone równolegle,kolumny są 4-o omowe

    DIY Poczekalnia   11 Sie 2009 10:41 Odpowiedzi: 24    Wyświetleń: 11626
  • Opór. Łączenie głośników w kolumnach, a potem ze wzmacniaczem.

    Skąd wiesz, że to bzdurny problem...? Postaram się jak najprościej. 1. Jeżeli producent wzmacniacza określa obciążenie na 8 ohm, to jeśli podepniesz głośniki o oporze (dziś używa się terminu - rezystancji) mniejszej np. 4 ochm lub 2 ohm... - spowodujesz przeciążenie wzmacniacza i może on ulec kosztownemu uszkodzeniu. 2. Jeżeli producent wzmacniacza...

    Audio Serwis   14 Mar 2006 23:40 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 1944