Zapoznaj się z tym: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Z twojego opisu wnioskuje że oprócz stojana alternatora masz uszkodzony regulator napięcia. Działanie jego polega (najprościej) na chwilowym łączeniu uzwojeń alternatora do masy. Złe odprowadzenie ciepła i połączenia elektryczne są zabójcze dla regulatora i następnie...
rozważam połączenie uzwojeń alternatora szeregowo. Trzeba to przetestować. Tak, tak, to znane połączenie. Nazywa się łączeniem w ... trójkąt! Nie próbuj odkrywać Ameryki i skoncentruj się jednak na dwóch fazach.
W niektórych alternatorach takie wspólne łączenie uzwojenie faz stojana wykorzystane było do impulsów do obrotomierz , silnikach Diesla . Tu trudno napisać że na 100 %.
Uzwojenia są łączone w gwiazdę , możesz użyć żarówek dwuwłóknowych 12V podłączonych tak aby włokna były szeregowo, alternator ma moc w okolicy 300W więc musi być odpowiednie obciążenie aby napięcie nie poszło za wysoko i żarówki się nie popaliły. Więcej info masz tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Chyba też się psuje, bo sprawdzałem napięcia na wyprowadzeniach uzwojeń (wirnik zasilany 12V, około 500obr/min). Na wyprowadzeniach 1-2 jest napięcie, 3-4 nie ma napięcia, 5-6 jest napięcie. Nie wiem jak te uzwojenia są łączone wewnątrz stojana, bo wtedy pewniej bym to zdiagnozował. Może ktoś zna schemat łączenia tych uzwojeń. Będę bardzo wdzięczny.
Alternator 1 ma uzwojenia skojarzone w gwiazdę, alternator nr 2 nie ma połączonych uzwojeń - musisz je sam połączyć w gwiazdę lub trójkąt. Wybór układu połączeń jest zależny od napięcia jakie daje poszczególna faza i jakie chcesz uzyskać. Podczas łączenia uzwojeń istotne są początki i końce oraz ich prawidłowe połączenie. Reszta to podstawowe informacje...
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
wszystko jest polutowane i w koszulkach. Ale wyprowadzenia na zewnątrz także? Tak czy inaczej warto wyprowadzić końce uzwojeń każdej fazy (czyli 6 przewodów) i potem je łączyć na jakiejś listwie zaciskowej. Można próbować gwiazdę i trójkąt, można obrócić któreś uzwojenie lub połączyć nietypowa konfigurację.
Ta drabina z tych diodek to chyba jakiś żart producenta? :D Nie masz przypadkiem jakiegoś mostka z alternatora, może być nawet z demontażu, aby diody w dwóch fazach były sprawne. Co do przełącznika to możesz wstawić jednotorowy, wystarczy mała przeróbka. Ten przełącznik łączy uzwojenia szeregowo na 24 V, a równolegle na 12 V. Połącz je w szereg, następnie...
Pasują szczotki od alternatora malucha, wymiar poprzeczny 4x7mm. Jeżeli jest zdarta do 3-4 mm ponad czoło szczotkotrzymacza to jeszcze łączy. Problem nie w szcotkach, bo jeżeli nie łączą z pierścieniami lampka sie nie zaświeci, obieg prądowy lampki zamyka sie przez uzwojenie wirnika.
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją elektryczną (kablem idącym do akumulatora bo stary regulator...
Wiele osób odradza mi prądnice z alternatora ,rozumiem to ale mam alternator i to są moje początki walki z wiatrakami ... Kolego osobiście uważam, że dobrze Tobie radzą. Też zaczynałem podobnie. Pierw przerobiłem stary silnik od nagrzewnicy na prądnice efekty były mizerne więc pojawił się pomysł przerobienia alternatora. Bez ruszania uzwojeń potrzebne...
Tu masz serwisówke do swego skutera. http://www.motorscooterguide.net/Manuals... Jest tam między innymi schemat alternatora z którego wynika ze jest to układ 3~połączony w gwiazdę. Środek gwiazdy jest izolowany od masy pojazdu. Początki uzwojeń są wyprowadzone w postaci białych przewodów i łączą się z takimi samymi regulatora...
Może być to chyba zamiennik 100A zamiast 80A PS. wyprowadzenia z trafa Ci spasują, bo nie pamiętam czy tam jest jedno uzwojenie wyjściowe czy dwa łączone na mostku.
https://obrazki.elektroda.pl/4525819700_... https://obrazki.elektroda.pl/8595142200_... https://obrazki.elektroda.pl/5711760500_... Widzę że nie jestem jedyny. Podpinam się pod temat, puki konstrukcja nie będzie skończona ;) Edit: Dodam że nie ma czegoś takiego jak "punkt pracy" Zmieniając prąd wzbudzenia,...
jeżeli kontrolka ładowania lekko się żarzy to albo padła któraś dioda na wzbudzeniu albo nie łączy bądź przerwało się jedno z uzwojeń stojana
Na pewno w gwiazdę łączony był alternator od dużego fiata.Chociaż dostęp do punktu wspólnego może być dopiero po rozebraniu alternatora.
Raczej 1 nie bo są podłączone zaporowo do plusa chyba 2 dostały by zwarcia te,która się łączą ze sobą do uzwojenia. Ładowanie jest mówisz a zobacz czy alternator się nie grzeje. http://obrazki.elektroda.net/77_12661472...
Mostek prostowniczy tzn. sześć diod ,czy trzy diody wzbudzenia, te mniejsze podmieniałeś . Jeżeli jest to starszy model to może być tylko sześć diod a kontrolka podłączona jest do uzwojenia stojana tam gdzie trzy uzwojenia łączą się razem ( wspólny gwiazdy) .
Jak to do ładowania uzywa sie tylko prostownika. W alternatorze regulator reguluje prad podawany na uzwojenie wirnika , w prądnicach zazwyczaj w moto japonskich jest 3 fazowa, i regulator jest zrobiony na 3 tyrystorach, Ja mam Kawasaki i mam pradnice 3 fazową Panowie przecież do ładowania aku, nie wystarczy tylko prostownik bo napiecie na mojej prądnicy...
Kolego.. a nie próbowałeś wyciągnąć sygnału obrotów z alternatora? W VW passatach tak robiłem w dieslach i u kolegi w mercu 190 2.0 d... i działało.. tylko w mercu szukaliśmy obrotka o odpowiednim przełożeniu ale szroty mają tego sporo (warunek musi być od diesla starego bo TDI biorą sygnał z ECU).. sygnał bierze się z zakończenia uzwojenia w alternatorze...
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
Super ten temat ze spawarką w samochodzie - dzięki za link. Nie żebym zaraz zamarzył o spawarce :) ale rozszerza mi "światopogląd" w kwestii potencjalnych możliwości alternatora. W garażu przybył "nowy nabytek"- wielka, silna, stołowa wiertarka z przekładnią pasową. Tak, oczywiście- też pordzewiała staroć. Ale wymaga jedynie mechanicznej reanimacji...
witam. Chyba raczej zwarcie uzwojenia stojana, żeby sprawdzić wszystkie diody musisz rozlutoważ uzwojenia stojana od mostka, a jeżeli masz rozlutowany stojan warto też go sprawdzić prostym sposobem łącząc jeden koniec poszczególnych uzwojeń w szereg z żarówką 230v i do sieci drugi biegun sieci dotykamy do pozostałych wolnych uzwojeń i do masy alternatora...
Na wyjsciu z alternatora na kazdej fazie 18v na wolnych, a przy 5000 obr ok 60-65V AC. Pomiary trzeba robić pod obciążeniem! Blisko mocy nominalnej. Niech alternator się nagrzeje! Jak możesz, to wyjmij stojan i pooglądaj i powąchaj (to nie jest żart) uzwojenia i miejsca łączenia uzwojeń z kablami. Jesli masz szanse na induktor to zmierz rezystancję...
Teoretycznie tak. Muszą to być alternatory o idealnie jednakowych parametrach (moc, napięcie przy okreslonych obrotach) Przy przypadkowych alternatorach to nici z tego. Ponadto pamiętaj, że izolacja uzwojenia i diody prostownicze mają swoje parametry dot. przebicia. W sumie ten eksperyment może się udać najwyżej na dwóch altermatorach.
MD-2 W ostateczności !!! możesz spróbować kilkoma drutami. Muszą one być dokładnie tej samej długości. Poszukaj może jaszcze jakiejś pętli kineskopowej, tam jest drut 0.5-0,6mm lub agregat lodówki, 0,6-0,7mm. Uzwojenia 1 nigdy nie widziałem w alternatorach ... a naprawiałem je kilka lat.. Tylko jak takie uzwojenie faliste nawiajac ( raczej tylko szablon...
Witam. Drut fi 1.0mm spokojnie wystarczy - nawet za gruby . Takim drutem przewijałem " elektrownie " do dużych motocykli - Virago , itp . Nawiasem mówiąc takim drutem przewijałem również stojany do alternatorów samochodowych . Przy średnicy większej niż 1mm ą trudności z układaniem zwojów . No i uważaj - NIE USZKODŹ EMALII ! Możesz nawinąć w taki sposób...
http://obrazki.elektroda.net/35_12899479... Witam!! Chciałem się pochwalić, że udało mi się zaradzić problemom ze stabilnością napięcia w tanim dwusuwowym agregacie chińskiej produkcji takim jak ten. Jest ich pełno na allegro, łączy je niska cena i strasznie niestabilne napięcie. Udało się to dzięki pomocy Fiata 126p :-) Otóż w prądnicy agregatów...
ZGG Nie sledziłem tego wątku ale jesli chodzi o urządzenia wytwarzajace lub przetwazające energie elektryczną to wyglada to tak, ze alternatory możemy łączyć właśnie w gwiazdę, a nie w trójkat. Tak samo transformatory 3faz również ich odpływy( uzwojenie wtórne) łączymy wyłącznie w trójkat natomiast uzwojenie pierwotne mozna łączyć tak i tak, w zależnosci...
Koledzy kłótnie nic nie dadzą a może niech kolega poda nam numer alternatora wtedy nie bedzie zadnych wątpliwości bo może kolega juz sam sie plącze. Dla mnie to powinno byc podane pierwsze i nie będzie kłotni jaki altek tam jest . I jeszcze jedno w renault citroenach i innych valeo tak jak kolega stonka mówi 99% to pierścienie ale kolego pewnie wiesz...
Witam Problem dotyczy auta Mitsubishi Galant 1.8TD z 92 roku Od tygodnia walczę z brakiem ładowania w aucie. Akumulator jest nowy, ma z 4 miesiące. Alternator jest po wymianie regulatora napięcia. Sprawdzone ma diody niskoprądowe, działają tak jak powinny. Wirnik i uzwojenie też ok, według service manuala. Teraz pytanie, jak sprawdzić w aucie czy jest...
Można przewinąć alternator, ale przy tak małych obrotach będziesz miał bardzo małą moc. Musisz proporcjonalnie do mniejszej ilości obrotów zwiekszyć ilość zwoi w żłobku i zmniejszyć przekrój drutu. Sposób łączenia cewek może pozostać bez zmian. Wirnik należy rozebrać i w miejsce uzwojeń dopasować jakiś neodymowy magnes pierścieniowy, lub dorobić nowy...
Nawiązując do postu wyżej. Wydaje mi się że udało mi się "ożenić" regulator od alternatora z dwoma wyprowadzeniami z alternatorem z pięcioma wyprowadzeniami. Sprawa nie jest zbyt prosta. Z moich dociekań wynika iż jedna końcówka uzwojenia wzbudzania w starszym alternatorze jest podłączona do"masy" czyli - musi być sterowany z plusa, w nowszym alternatorze...
Na oryginalne uzwojenie pierwotne nawijasz około 45 zw drutu 3mm na każdy karkas i łączysz równolegle. Dalej wiadome, mostek z diod alternatora poloneza lub innych 30 amperówek. Zamiast drutu można dać płaskownik. Pisałem o tym wcześniej, więc po co pytasz?
Sprawa jest bardzo prosta. Wystarczy zwykły zasilacz regulowany w zakresie np. 10 do 17V (dla 12V instalacji) o wydajności prądowej przynajmniej 1A. Zacisk zazwyczaj oznaczany jako DF (czyli zacisk uzwojenia wzbudzenia alternatora) łączysz przez żarówkę 12V/10W do plusa lub masy zasilania (w zależności od tego czy regulator jest dodatni czu ujemny)....
Lub łączenie końcówek uzwojenia wykonanie niestarannie / lub go w ogóle nie ma słabe lutowanie . Co do rezystancji uzwojenia potwierdzam dokładnie 4,3 +_ 0.2 przy temp 20 *. W dalszym działaniu wskazany był by induktor , Sprawdzenie ciągłości uzwojenia jak i przebicie izolacji . Choć żarówka i źródło prądu jest także pomocna.
Żeby sprawdzić poprawnie diody należy odlutować przynajmniej dwie końcówki (z trzech) wychodzące od stojana. Są to miedziane sztywne przewody, które łączą jakba alternator z diodami. Jeżeli tego nie zrobisz to obwód zamknie się przez uzwojenie i miernik pokaże że dioda jest dobra. A regulator napięcia jest dobry? Piszesz, że szcotkotrzymacz i szczotki...
Witam. Moim zdaniem znacznie łatwiej zmienić kierunek wirowania rozrusznika. Rozrusznik jest silnikiem szeregowym i do zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić podłączenia szczotek (w przypadku bocznikowego lub obcowzbudnego lepiej zamienić końce uzwojenia wzbudzenia). W przypadku dostosowania alternatora musiałbyś odizolować całe zawieszenie od masy...
Co chcesz do niego podłączyć? alternator... tak by mi silnik u etki zapalił;d już uzwojenie stare altka wyjeołem... było tam 9zwoi na żłobek drutu 1,2mm łączonego w gwiazdę.... zamierzam nawinąć 18zwoi na żłobek drutu 0,8mm i łączyć to w trójkąt uzyskam dzięki temu możliwość nawijania cieńszym drutem wiec lepiej będzie się układał i więcej go zmieszczę......
Witam, miałem problem z ładowaniem akumulatora w Fordzie Escorcie 1.6D rocznik 85. Po wielu "badaniach" regulatora, szczotek etc. podłączyłem na wirnik stałe napięcie, ale dalej napięcie na akumulatorze nie przekraczało na wolnych obrotach 12,5V. Wywnioskowałem, że albo poszły diody albo uzwojenie na stojanie. Rozebrałem alternator, diody są sprawne,...
Alternator trzeba dokładnie sprawdzić. Podejrzewam uszkodzone uzwojenie wirnika-rotora, które jest zasilane z akumulatora. Podłącz je przez żarówkę jak radzono wyżej. Sprawdzenie to wykonań po odłączeniu czujnika temperatury, a później drogą eliminacji odłącz alternator i w ten sposób ustalisz "sprawcę".
Witam mam pytanko odnośnie tego alternatora, który służył w Passacie 1.8 ABS rocznik '93. Dokładny symbol alternatora to A13VI40. Czy ktoś zna ten typ i może powiedzieć w jaki sposób połączone są tam uzwojenia - w gwiazdę czy trójkąt? Kiedyś uszkodził mi się przy odpalaniu drugiego samochodu kablami, wymieniłem go na inny i leżał sobie w zapomnieniu....
Witam [quote="sp5wcxA czy przypadkiem drugi zacisk uzwojenia wzbudzenia nie powinien być do "masy"?[/quote] Drugi koniec do masy łączy regulator napięcia - na tym polega regulacja. Tak jak pisało kilku poprzedników zwarty mostek prostowniczy, można go wymienić bez wyjmowania alternatora Pozdrawiam
web69 coś dziwny ten twój opis. Magnesy trwale i uzwojenie wzbudzenia???? Teoretycznie możliwe i to na kilka sposobów, ale czy realne bo drogie? Mógłbyś zaprezentować schemat lub fotki? Kolega Radioamator Staszek też proszony o zdjęcia i ew. schemat. Bez tego dyskusja nie ma sensu. Chyba że ktoś zna ten alternator na pamięć. Pięć kabli o niczym nie...
Bezszczotkowy, przynajmniej w najczęściej widzianych realizacjach [CD/HDD] ma uzwojenia łączone w trójkąt co przy dość słabych impulsach indukowanych nie jest zbyt szczęśliwe. Jeśli to możliwe to próbowałbym przełączyć końcówki na gwiazdę. Ja raczej testuję silniki krokowe - też bez szczotek, uzwojenia szeregowo po dwa albo oddzielne. Efektywnie zwykle...
Cewka się nie spali!!!! Nie ważne czy jest na 6, 12 czy ileś tam woltów. Ile razy można powtarzać że to napięcie jest nieistotne??? Z reszta jak się ma spalić jak dostaje króciutkie (ok ms) impulsy rzędu 100-300V. Poczytaj.... Tak o ten schemat mi chodzi. Ciebie interesuje tylko cewka zapłonu i cewka zapłonowa (taka subtelna różnica), czyli butelkowa,...
Witam dzisiaj sie zabrałem za to wykreciłem alternator okazało sie ze wszystko jest sprawne diody, stojan - ojciec który to robił mówi że sie zawiesiła szczotka od wirnika czyli od uzwojenia wzbudzenia zrobiła sie warstwa zapieczonego smaru na szczotce i nie łączyło. Ojciec przeczyscił szczotki założyliśmy skrecony alternator oraz regulator elektroniczny....
Witaj też przerabiałem z takiego alternatora jak twój na taki od samochodu z tego co pamiętam to był jakiś boscha łączyłem D+ do lampki kontrolnej, B+ do akumulatora na zacisk + lub na + zacisk rozrusznika kto jak woli i gdzie bliżej, ale jak pytałem to nie ma problemu tego naprawić są części w sklepach z częściami do maszyn rolniczych za uzwojenie...
Wiec daj podrzynanie. Masz w sterowniku wyjścia konfigurowalne. Zaprogramuj by trzymały cewkę od razu po zapłonie i jeszcze 10s po wyłączeniu rozrusznika. Linia kl50 u ciebie odpowiada nr 3 to uzwojenie wciągające cewkę. W czasie rozruchu. Czyli łączysz to z rozrusznikiem. Natomiast kl15 czyli nr 7 u ciebie To uzwojenie trzymające. Tama być napięcie...
Wróżbita Maciej dalej mówi, że alternator jest firmy valeo (brak odpowiedzi z twojej strony) według mnie na 90% (jesli jest to valeo) uszkodzony jest twornik (Uzwojenie w tworniku jest zaprasowywane prasą ) często zdarza się ze twornik delikatnie się rozchodzi i od ruchu okrężnego nadrywa się drut miedziany więc czasem łączy czasem nie (kontrolka miga...
Ten mostek, bodaj fr6073 rozrysowałem sobie dokładnie - uzwojenia i odprowadzenia diod. Nie muszę załączać rysunku, bo wszystko jest typowo, nie są pomieszane uzwojenia. Stojan ma sześć wyprowadzeń, poi 2 na każdą cewkę. Łączą się szeregowo (w trójkąt) w mostku. Z każdego połączenia wychodzą diody na + i -. Sześć sztuk. Wirniki wymieniałem owszem, ale...
Zbieranina to mało powiedziane. Markowe zestawy zapłonowe są produkowane w takich kompletach, że po zamontowaniu wystarczy podpiąć nowy zapłon w oryginalne kostki w instalacji pojazdu. Tutaj nie dość że kostka od regulatora jest odcięta, to wszystko trzeba łączyć we własnym zakresie. Co w przypadku gdy zajdzie konieczność np. wyjęcia silnika? Cewka...
Czy późniejsze podłączenie równoległe mostków prostowniczyc z różną wysokością napięć wyjściowch nie spowoduje uszkodzenia mostków prostowniczych lub/i transformatora podczas ładowania akumulatora. Nie łączy się mostków prostowniczych tylko równolegle uzwojenia ale pod warunkiem ze napięcia - jak pisał kolega w poście nr 2 - są równe. Jeśli masz różne...
Tyle, że ja nie potrzebuję regulatora w tym generatorze, gdyż mam go już do solarnej instalacji i mogę do niego podpiąć do 160V dc, a i mostek z altka w tym momencie testów mam wywalony i mierze AC. Mostek miałby być zewnętrzny trójfazowy. Jeśli chodzi o sam wirnik to zasiliłbym go z np akumulatora, zasilacza itp. Z tym przezwajaniem to trochę jeszcze...
Podmień ten regulator przecież to chwila muzyki. Czytaj uważnie Dodano po 1 Krótko-mostek sprawdzałeś po odlutowniu uzwojenia, czy z uzwojeniem? bez:D Usterka zlokalizowana, jedno z uzwojeń stojana nie łączyło do mostka, wystarczyło lut poprawić Dodano po 16 Teraz ładowanie bez świateł 13.85V, ze światłami 13.75
Witam. Jest zima więc postanowiłem przerobić instalację przy swoim skuterze, ponieważ miałem problemy ze światłami. Najpierw postanowiłem że całe oświetlenie będzie zasilane z akumulatora ( tak jak jest to zrobione np. w Piaggio Skipper 125ccm 2t, podpatrzone u kolegi ), z tym że pojawił się problem z bardzo wydajnym ładowaniem. Stator (alternator)...
Wystarczy moim zdaniem - zmiana transformatorka (o ile alternator "daje" napięcie do instalacji 12V, a to jest chyba pewne ?). Transformato sieciowy autor zastosował z "wygodnictwa" - opisał w swym artykule, jakie wymagania powinien spełniać profesjonalny transformator impulsowy (istotne są: przekładnia ok.40:1, prąd uzwojenia niskonapięciowego ok....
Tak prądnica, bo nic w niej w środku nie ma więcej, żadnych diod itd...a regulator jest bardzo podobny, dwie cewki, pod spodem rezystor drutowy itd., zero diod prostowniczych. A że szeregowa...tak mi się wydaje, bo wynika to z budowy wewnętrznej i tego schematu, który napisałem, wyjście alternatora (uzw. stojana) to 30 i idzie przez stycznik do aku,...
Witajcie. Wymieniam instalacje jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjsciu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy żeby rozkminić w którą stronę dioda... Bezpośrednia odpowiedź 1. Dioda oznaczona na schemacie liczbą 3 powinna przewodzić z regulatora w stronę instalacji / akumulatora , a blokować prąd...
takie objawy to prawie 100% ze mostek prostowniczy do wymiany w tym modelu bardzo trudno go zregenerowac koszt nowego około 100zł a regulator moze byc uszkodzony ale niemusi.koszt reglera to 80zł.mostek ma 6 lub 9 diód bierzesz akumulator i kontrolke czyli żarówke na 12 v.częsc mostka [który jest wymontowany i odlutowany od uzwojenia] która jest przykrecona...
kkknc napisał: Głupoty piszesz kolego to właśnie klasyczne połączenie alternatora tyle że diody na zewnątrz. Międzyfazowo się nie łączy. Wieczorem opiszę dokładniej. Może ja piszę głupoty, ale ty najpierw obejrzyj sobie swój szkic! Jak to ma działać? Przecież zaciski AC mostków są zwarte!!!!! viper555 . O jakim połączeniu piszesz? Jeżeli o zdublowaniu...
Nie - 36 żłobków (klasycznie w każdym żłobku jeden biegun) w każdym dla przykładu 40 drutów. 36 x 40 = 1440 drutów otrzymujemy uzwojenie trójfazowe klasyczne z 12 biegunami w 3 fazach. Aby otrzymać 8 biegunów należy. 1440 ÷ 3 = 480 drutów w kazdej fazie. 480 dzielimy przez (Twoją ilość biegunów) 8 = 60 sprawdzamy 60 X 8 x 3 = 1440 = wyszło tyle samo...
Mam na maszcie elektrowni wiatrowej trójfazową prądnicę 1kW średniego napięcia do 500V. Chcę z góry po maszcie dwużyłowym przewodem. odprowadzać prąd stały niskiego napięcia do 50 V do ładowania akumulatora.Potrzebny transformator i prostownik trójfazowy. Z prostownikiem Sobie poradzę.Mam pytania dotyczące redukcji napięcia: 1.Gdzie kupić transformator...
Silnik powinien nie pracować, zapłon włączony - kontrolka akumulatora świeci normalnie. W tej chwili cienki idący z auta odpiąć z alternatora i połączyć z blachą pojazdu czyli masą - kontrolka akumulatora znów świeci normalnie. Łączymy jak było poprawnie z powrotem i odpalamy silnik - kontrolka gaśnie praktycznie gdy jeszcze mamy kluczyk w palcach,...
Witam Ostatnio kuzynowi przestał ładować alternator firmy Denso (zdjęcia poniżej ) w samochodzie Rover 216 2.0 z roku 1991 więc postanowiłem że spróbuje go naprawić ale napotkałem pewien problem mianowicie nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić regulator ma on cztery wyprowadzenia dwa z nich to masa oraz plus z trzeci to chyba łączy się z diodami wzbudzającymi...
No to bylem przy maszynie, a do tego udało mi się dopaść akcesoryjną prądnice. Oto co mamy u pacjenta: http://obrazki.elektroda.pl/4337822000_1... http://obrazki.elektroda.pl/6421730500_1... http://obrazki.elektroda.pl/8147453200_1... http://obrazki.elektroda.pl/6461377300_1... http://obrazki.elektroda.pl/5967641400_1...
Witam Mam kilka pytań odnośnie traktorka Partner z silnikiem Briggs Stratton 12hp silnik: model 283707, typ 021701, code 9406014A. Opiszę od początku żeby była jasność co już ustaliłem. Kupiłem go i nie odpalał z kluczyka. Stacyjka sprawna, daje prąd na selenoid magnetyczny trombetta do którego dochodzą 4 przewody,pierwszy czerwony gruby + z akumulatora,...
Czyli mam rozumieć, że to nie było przejęzyczenie i w przypadku tego alternatora muszę użyć przekaźnika?? Czy ktoś mógłby narysować poprawny schemat i napisać jaki to przekaźnik??? Bo rozumiem, że są różne. hmm a miało być tak pięknie, czy te ruskie nie mogły zrobić 9 diodowego alternatora, tylko wszystko na przekór. Naprawdę do elektryka mam kawałek,...
minus z żarówek Żarówki nie mają minusa!!! To nie diody ani aku. Wystarczą 3 żarówki H4. One mają dwa włókna i trzy wyprowadzenia. Szukasz takich dwóch wyprowadzeń, przy których ŻARZĄ się dwa włókna dla 12 V i traktujesz te wyprowadzenia jak jedną żarówkę na 24V. Alternator bez regulatora może dać spore napięcie . Nawet 50 VAC! Dlatego trzeba uważać...
Witam mam taki dziwny objaw w samochodzie jak z tematu. Po odpaleniu silnika po ok. 1min. pracy, zacisk bezpośredni z alternatora B+, ten który łączy się bezpośrednio z aku i rozrusznikiem, (dokładnie miejsce zacisku) robi sie gorące, dotykając palcami można się poparzyć, po pewnym czasie ciepło odczuwalne jest nawet przy zacisku + akumulatora. Wydaje...
Nowe pytanie. Z alternatora jak już pisałem wychodzą 4 kable. Dwa idą od impulsatora (podejrzewam,że jeden do modułu a drugi na masę)- czy istotny jest sposób ich podłączenia tzn. czy ma znaczenie który do modułu a który do masy? Gdzieś przeczytałem, że zmieniając ich podłączenie można wpływać na zapłon w tym sensie, że podłączenie 1-moduł 2-masa zapłon...
Regulacja prądu spawania w tych migomatach - może - odbywać się poprzez zmiany napięcia zasilania kolejno na każdej z faz...Przynajmniej w tym co naprawiałem tak było.Typowy trójkolumnowy rdzeń , na nim uzwojenia sieciowe z nieco większą liczbą zwojów niż powinno być znamionowo i odczepy stopniowo przełączające uzwojenia na mniej zwojów.Każda sekcja...
Zasady fizyki, które mają zastosowanie do prądnic, są dość proste, ale tym samym "nie do ominięcia". Wielkość oddawanego prądu jest ograniczona średnicą drutu, jakim są nawinięte cewki. Rozsądna projektowana gęstość prądu to ok. 3 - 4A/mm2. W alternatorach uzwojenia sa intensywnie chłodzone przedmuchem powietrza, więc można stosować gestości znacznie...
Coś mi tu sodomią i cudzołóstwem zalatuje. Ideą takich generatorów, jest rozpędzenie silnika elektrycznego, nieznacznie powyżej obrotów "synchronicznych" - czyli dla silnika 1440obr/min, było by to >1500obr/min, generowałby wtedy napięcie o częstotliwości w okolicach 50Hz. Silniki spalinowe takie jak ten Ripper z fotografii, moc znamionową rozwijają...
A wiec podsumowując caly ten syf :) Padlo nam ? no wiec bierzemy : - klucze nasadowe (8.10,12,15) - śrubokręty - miernik - lutownica - młotek Pierwsze co odkręcamy minusowa klemę od akumulatora !!!! http://img136.imageshack.us/img136/8097/... Rozkręcamy alternator - pierwsze co to odpinamy kable i odkręcamy śrubkę od ładowania (2 kable...
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
Witam! W Seacie Ibiza z roku '99 (silnik AFN) wymieniałem zegary (w starych padł prędkościomierz, obrotomierz, komputer MFA nie działał od kupna auta). Po włączeniu silnika wskazówka obrotomierza wędruje na koniec skali. Stare zegary czasem załączały się przy zapłonie i obrotomierz działał wtedy poprawnie, ale po zahaczeniu pierwszej dziury się wyłączały....
łączenie uzwojeń stojana alternatora łączenie uzwojeń łączenie uzwojeń spawarki
husqvarna kosiarki puknięcie pomaga głośne wirowanie pralki
pompa spustowa zmywarki buczy pompa spustowa zmywarki buczy
Końcówki brzeszczotów w wyrzynarkach Einhell: T-shank czy U-shank? Usuwanie kontrolki Check Engine w Citroenie C5: Diagnostyka i naprawa