A czy w przypadku tego mocniejszego nie ma ryzyka, że szybciej urwie śrubę? Przykładowo nasadka 13 mm - czy w tym przypadku nie powinienem zastosować słabszego klucza? Dlatego zastanawiam się czy do pracy przy zawieszeniu i mniejszych śrubach nie będzie lepszy słabszy. Nie klucz a podejście jest złe. Startowanie do śruby 8mm w zawieszeniu kluczem udarowym...
Drążek nie wygląda na skrzywiony... Ale gołym okiem widać że ma tendencje przesuwania się na lewą stronę. Wina jest albo w zbyt luźnych tulejkach albo wytartym drążku.
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Ja również stawiam na pęknięty łącznik drążka stabilizatora.
Przekładnia kier. regenerowana i jest super, łączniki stabilizatora,wahacze,drążki reakcyjne,łączniki stabilizatora,końcówki drążków i wszystkie gumy super, amortyzatory nowe, To wymień tulejki stabilizatora .
Najprościej podjedź na najbliższą stację diagnostyczną i sprawdź dokładnie bo to zależy od twojego i innych bezpieczeństwa możliwe że pękł łącznik drążka stabilizatora(skutek najazdu na krawężnik)
Kontrolka pali się na żółto - nigdy nie słyszałem, aby paliła się na czerwono :( Może przy okazji „wypłaczę” się na Forum, bo mnie już [ch…..] strzela Po przebiegu 50 tyś km zaczęło się: najpierw wariował wskaźnik wspomagania układu kierowniczego /zapalała się i po kilkunastu minutach gasła kontrolka/, później jakieś trzaski w tylnej...
wachacze koncowki drążków i łączniki stabilizatora co może jeszcze stukac Wa h acze nie stukają, stukają wybite tuleje (silent bolocki), czyli oprócz tego co wymieniłeś mogą hałasować też tuleje amortyzatorów, a może po prostu masz coś za słabo dokręcone. Po co w temacie pisałeś o kilometrach? To zupełnie zbędna informacja - choć mało jest tych kilometrów......
Witam. Dwóch Panów opisywało mi dokładnie co sprawdzić jak sprawdzić itd. Suma sumara do wymiany były sprężyny , łożyska i poduszki amortyzatora oraz odboje . Jest mały niedosyt z jazdy ale do wymiany jeszcze będą łączniki stabilizatora oraz gumy drążka stabilizatora.
Witam Usterką były luzy na trawersie ( ktoś wcześniej próbował coś z tym robić, podłożył kilka podkładek ). Wymienione zostały także łączniki drążka stabilizatora, tuleje na wahaczach i skręcony trawers. Trzeba jeszcze ustawić zbieżność. Pozdrawiam
Jeśli podczas skręcania, to po pierwsze elementy odpowiadające za możliwość skręcania, czyli łożyska kolumn Mcpersona, i sworznie wahaczy, oraz - koncówki drążka ale reakcyjnego (łączniki stabilizatora) i gumy ten drążek mocujące. Do tego nie wiem co tam masz w kolumnie kierowniczej, jak się łączy kierownica z maglownicą, ale kiedyś zardzewiały i prawie...
Jak wyżej - dobre auto ale korozja je zżera. Ten 1,6 8V uchodzi za najmniej awaryjny silnik Vectry. Ale ja bym się nie bał w Vectrze silnika 1.6 16V. To bardzo udany silnik Opla, bardzo polularny więc dostępność części spora jak by co. Mieliśmy taką Vectrę wiele lat, z LPG i zero problemów z silnikiem, a przebiegu narobiliśmy sporo. Jedyny minus to...
Mechanik może mieć rację. Drążki, końcówki drążków, łączniki stabilizatora w jakim stanie?
Dopiero co ten temat przerabiałem To co widać na filmie to normalne zachowanie przy uniesieniu auta na lewarku nawet przy nowej poduszce. Uszkodzone łożysko najczęściej słychać przy skręcaniu, wówczas występuje opór i dziwny pisk. Proponuje sprawdzić dokładnie zawieszenie a szczególnie gumy na drążku stabilizatora i łącznik stabilizatora. Objawy, o...
A gdzie tam są te tulejki?, to jakiś nowy typ zawieszenia. Może chodzi ci o łączniki stabilizatora, albo gumowe obejmy drążka stabilizatora.
Łączniki stabilizatora były odkręcane (wymieniane) może ktoś "darł" za drążek stabilizatora i przestawił się lub uszkodził wtedy potencjometr.
Tuleje drążka stabilizatora sprawdzone? z kolei poprzedni właściciel 2 lata temu wymienił łączniki stabilizatorów. Kolego, 2 lata temu. Sprawdzisz w końcu łączniki i tuleje drążka stabilizatora? Żaden trzepak tego nie wyłapie. A wystarczy wjechać na kanał i ręką szarpnąć góra dół dwa łączniki i złapać drążek na środku i poruszać nim góra dół. 3 min...
Witam. W Twoim samochodzie zawieszenie przednie i układ kierowniczy to naprawdę prosta konstrukcja ale mimo tego nikt Ci tego nie zdiagnozuje przez internet. Podjedź do dobrego mechanika od zawieszeń i za diagnostykę nie zapłacisz nic jeśli później zlecisz naprawę/wymianę w tym warsztacie. Podpowiem tylko że to może być jeden z tych elementów: - końcówki...
Od 5 lat mam Stilo 1.4 16V 2004r. Jak dotąd to tylko wymieniam raz w roku żarówki w przednich lampach (spalone) oraz raz na 2-3 lata łączniki drążka stabilizatora (tzw. kości). I to wszystko ,a i raz nadpękła mi sprężyna w przednim prawym amortyzatorze także wymieniłem tzw."komplet". A reszta to sprawy bieżące czyli ,olej ,klocki. Jeszcze w zeszłym...
Witam. Posiadam ALFA ROMEO 145 1.4 16V TS 98 R. po wymianie wahacza przedniego (lewy) i łącznika drążka stabilizatora nadal słychać charakterystyczne stukanie w przednim kole. dzieje sie to podczas hamowania oraz przy ruszaniu, a także jazdy po większych nierównościach. stukanie to przenosi się aż na pedał hamulca gdy trzymam na nim nogę. czy to może...
Zaczęło się od tego że uderzyłem w krawężnik prawym kołem. Od tego czasu przy hamowaniu, skręcaniu kręceniu kierownicą czuć na niej i słychać stukanie, pukanie czasem jakby rozciąganie sprężyny. Diagnosta jak wymienić łączniki stabilizatora bo stukali. Wymienione zostały : 2 końcówki drążków, 2 łączniki stabilizatora Lewy MacPherson który był dobry....
Witam ponownie, sprawdziłem końcówki drążków i łączniki stabilizatorów były w średnim stanie. Wymieniłem je na nowe i zrobiłem zbieżność, odczułem poprawę szczególnie podczas pokonywania zakrętów. Niestety nie wyeliminowało to całkowicie drgań przy wyższych prędkościach (120+).
mam też escorta i powiem tak sprawdź końcówki drążków, łączniki stabilizatorów oraz stwożnie wahaczy jęśli to będzie ok to szukaj dalej bo przyczyn wiele może być
czyli trzeba odkręcić półoś ,łącznik stabilizatora, końcówke drążka , wahacz i tą śrubę u góry pod maską.szykuje się ciężka praca zwłaszcza że śruby pewnie od nowości nie ruszane...
Gdy jadę po dziurach coś głośno stuka w zawieszeniu (tak na ucho to prawa strona i chyba przód) Wymieniłem przedni wahacz wraz z przegubem kulowym, bez tylnej tulei wahacza, bo wyglądała na dobrą i całkiem niedawno wymienianą. W czasie skręcania ukręciłem nakrętkę w sankach, więc dodatkowo wyjmowałem przednie zawieszenie by wymienić sanki. Niestety...
W przednim zawieszeniu poza sworzniami i tulejami należało by jeszcze sprawdzić łożyska amortyzatorów, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora końcówki drążków kierowniczych. A jeżeli chodzi o tył wahacze są przymocowane na łożyskach igiełkowych. No i jeszcze tulejka na dole w amortyzatorze i górne mocowanie. Nie spotkałem się z wymiennymi sworzniami.
Stukanie to najczęściej łączniki stabilizatora. Końcówki drążka do sprawdzenia plus drążki (na nich też jest przegub kulowy). Jak przy dobijaniu to warto sprawdzić stan odbojów amortyzatora i poduszek.
Auto jak w tytule. Problemem są stuki podczas jazdy i gwałtownego skręcania. W aucie wymieniłem na nowe: Amortyzatory, swoznie wahaczy, tuleje wahaczy, przekładnię kierowniczą, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych. Mimo to podczas jazdy dalej się tłucze, dla testu odkręciłem i odsunałem stabilizator i stukanie prawie całkowicie ustało,...
Auto jak w tytule. Problemem są stuki podczas jazdy i gwałtownego skręcania. W aucie wymieniłem na nowe: Amortyzatory, swoznie wahaczy, tuleje wahaczy, przekładnię kierowniczą, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych. Mimo to podczas jazdy dalej się tłucze, dla testu odkręciłem i odsunałem stabilizator i stukanie prawie całkowicie ustało,...
Wystarczy że masz zbyt miękkie gumy w wahaczach, albo odwrotnie wciśnięte i już będzie kabaret. Wymień je na te pełne i zobacz jak ukłądają się na górze poduszki w kielichach. Do tego pewnie łączniki i mocowania drążka stabilizatora trzeba by wymienić i wtedy stukać przestanie.
Może śruba trzymajaca amortyzator sie poluzowała, dokręć i sprawdź. Jak nie to, to może poduszka amorka albo sam amorek ma dosyć, ewentualnie odboje. Idąc dalej to jak kolega wspomniał, tulejki w wahaczu, końcówki drążka, łączniki stabilizatora albo jakaś osłona nadkola itp. Pojedź na skp i za dyche Ci sprawdzą.
Łożysko ponoć było naprawiane bo się rozpadło chociaż tego na fakturze nie widać. Kąty pochylenia kół raczej zostały ustawione bo nie sądzę że diagnosta tego nie ustawił. To zostało wypisane na fakturze: - łącznik stabilizatora L - sprężyna przedniego zawieszenia KY - osłona z odbojami przednich amortyzatorów - KPL naprawczy mocowania amortyzatorów...
Witam. sworznie, wahacze, tuleje metalowo-gumowe, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych itp. to zawsze wymieniamy kompletami prawa i lewa strona. No bez przesady :D A opona z 1mm mniej niż reszta - to zupełna norma. No ale zaraz zaczną się czepiać że co to 700zł za oponę - zależy jak byle co to drogo a jak porządna to ta kwota nawet...
gumy na drążku stabilizatora raz,łączniki dwa,sprawdz tez tulejki na ramie,
Witam, Posiadam experta ii, to samo co scudo i jumpy. Borykam sie ze stukami na gumach drążka stabilizatora. I jest problem, zdjąłem łączniki, odkrecilem obejmy od gum, odeszły od podłużnicy lecz nie da tych obejm sie rozpolowic... Udało sie to komuś? Jest dosyć ciacno, ściągnąć przez koniec drążka sie nie da. A w sklepach widnieja same gumy do wymiany...
2003 r. 1,6 benzyna. Witam, nowe drążki, łączniki stabilizatora, sprężyny przód + nowe opony. Zrobiona geometria i niestety samochód skręca delikatnie w prawo. Jeśli macie jakieś podpowiedzi to proszę o pomoc. PZDR PS.Auto bezwypadkowe.
Sprawdź porządnie luzy w zawieszeniu na kanale, a nie na podnośniku. Cieknące amortyzatory wymień. Nie da się na odległość losowo podpowiadać co puka. Rozgarniętemu mechanikowi zazwyczaj odnalezienie miejsca stuku zajmuje do 15minut. Drążek stabilizatora i łączniki potrafią narobić hałasu, tak samo drążki, końcówki, przekładnia i wiele innych punktów...
Potrzebuję: - lewą końcówkę drążka - tuleje stabilizatora przód - łączniki stabilizatora przód - tarcze plus klocki przód -klocki tył Nie znam producentów, dlatego pytam. Nie chce przepłacić, ale chcę to zrobić dobrze i jeszcze chwile pojeździć.
No i wyszło szydło z wora. Wzięli na ponowne poprawienie ustawienie geometrii i co się okazało: Pęknięta lewa przednia sprężyna . Oddali auto i zażądali 80 PLN za postawienie diagnozy -tu już musiałem zainterweniować, nie wzięli dodatkowej kasy. Za wymianę końcówek i ustawienie geometrii zapłaciłem wcześniej, auto dalej niesprawne. Naprawę auta zrobię...
Jak benzyna to dobry zakup. 1.6 trochę mało dla tego auta, 1.8 jakoś jedzie, 2.0 troszkę pali, a 2.0T przyjemnie się jeździ. W pierwszych 2 silnikach skrzynie piątki są i nie ma z nimi żadnego problemu, szóstki trochę awaryjne. 1.8 problemowe koła zmiennych faz rozrządu oraz przepustnice. Zawieszenie: zbieraj na tuleje tylnej belki, sworznie wahaczy,...
Nie wiem czy w audi jest z tylu drazek reakcyjny.Jezeli jest to tam takze powinny byc łączniki stabilizatora. Co ma stabilizator do drążka reakcyjnego ? Drążek reakcyjny jest i jego tuleje metalowo-gumowe tez sie wymienia . Rolę stabilizatora pełni w audikach belka poprzeczna . Lożyska przednich kolumn dasz rade wymienic nawet na parkingu pod blokiem...
Domex, miał podniesione jedno koło, jak wybił końcówkę drążka to naprężony stabilizator pociągnął łącznikiem zwrotnicę i stąd całe zdziwienie.
U mnie stukało kiedys i tez długo szukałem co to bo niby wszystko wymienione w zawieszeniu. Okazalo sie, że nie łącznik a guma trzymajaca drążek stabilizatora. Nieduzy luz a tłucze i cieżko to wykryć.
To jest drążek reakcyjny i jego działanie polega na zmniejszaniu przechyłów auta na zakrętach.
Smarowanie ma sens gdy śruba przechodzi przez tuleję stalową np w silentblokach, jest szansa, że nie stworzy wtedy z nim jednej całości, smarowanie ma również sens gdy nakrętka jest w belce/ podłużnicy. Jak koniec śruby jest "w powietrzu" (końcówki drążka, łączniki stabilizatora), to czym byś nie posmarował, to woda i brud z jezdni zaraz to wymyją
Skontrolować stan tulei na wahaczach przód/tył, na drążku stabilizatora lub łącznikach (nie pamietam jak to jest w sienolocie rozwiązane).
Witam może ktoś mi pomoże od jakiegoś czasu słyszalne były stuki z prawej strony-podczas gwałtownego ruszania oraz przy szybkich skrętach byłem u mechanika i tak zaczęła się wymiana części-wymieniłem sworznie i tuleje wahaczy,gumy stabilizatora,końcówki drążków,łączniki,stabilizatora,poduszki amortyzatorów,łożyska amortyzatorów, tarcze i klocki,amory,przegub-cała...
Może być parę przyczyn ,stuka niekoniecznie z tyłu ,podjedź na 15 minut do stacji diagnostycznej sprawdzą Ci na szarpakach. Może być łącznik stabilizatora,końcówka drążka ,amortyzator, tuleja wahacza.
Gdyby było tak prosto jak sobie wyobrażasz to już dawno zamówił bym z tej strony i nie zakładał tego tematu. Na stronie która podałeś a którą ja doskonale znam nie ma dostępności połowy części, nie ma nawet zdjęć jak dana cześć wygląda nie wspominając o tym, ze jak coś zamówisz to czekasz na tę cześć 2 tygodnie po czym okazuje się, że jednak nie pasuje....
Ja siedze tylko w Fiatach i wiem czym to jak napisał kolega slawek3710 "śmierdzi" - wg. mnie ,niskimi kosztami części zamiennych oraz ich ogólną powszechnością. Co prawda na Fiata nie namawiam ,ale proponuje rozważenie jego "kandydatury". Fiatem Stilo 1.4 16V jeżdzi moja żona już 5 lat i praktycznie tylko była wymiana klocków ,rozrzadu ,łączników drążka...
stabilizator drążek drążek stabilizator łącznik stabilizator
matrix alarm arduino sterowanie przez bluetooth pętli indukcyjnej
Procedura uruchomienia silnika w agregacie Craft DELE KD140 Funkcje przycisku środkowego w urządzeniach