A czy w przypadku tego mocniejszego nie ma ryzyka, że szybciej urwie śrubę? Przykładowo nasadka 13 mm - czy w tym przypadku nie powinienem zastosować słabszego klucza? Dlatego zastanawiam się czy do pracy przy zawieszeniu i mniejszych śrubach nie będzie lepszy słabszy. Nie klucz a podejście jest złe. Startowanie do śruby 8mm w zawieszeniu kluczem udarowym...
Drążek nie wygląda na skrzywiony... Ale gołym okiem widać że ma tendencje przesuwania się na lewą stronę. Wina jest albo w zbyt luźnych tulejkach albo wytartym drążku.
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Ja również stawiam na pęknięty łącznik drążka stabilizatora.
Najprościej podjedź na najbliższą stację diagnostyczną i sprawdź dokładnie bo to zależy od twojego i innych bezpieczeństwa możliwe że pękł łącznik drążka stabilizatora(skutek najazdu na krawężnik)
Przekładnia kier. regenerowana i jest super, łączniki stabilizatora,wahacze,drążki reakcyjne,łączniki stabilizatora,końcówki drążków i wszystkie gumy super, amortyzatory nowe, To wymień tulejki stabilizatora .
Kontrolka pali się na żółto - nigdy nie słyszałem, aby paliła się na czerwono :( Może przy okazji „wypłaczę” się na Forum, bo mnie już [ch…..] strzela Po przebiegu 50 tyś km zaczęło się: najpierw wariował wskaźnik wspomagania układu kierowniczego /zapalała się i po kilkunastu minutach gasła kontrolka/, później jakieś trzaski w tylnej...
Witam Usterką były luzy na trawersie ( ktoś wcześniej próbował coś z tym robić, podłożył kilka podkładek ). Wymienione zostały także łączniki drążka stabilizatora, tuleje na wahaczach i skręcony trawers. Trzeba jeszcze ustawić zbieżność. Pozdrawiam
Witam. Dwóch Panów opisywało mi dokładnie co sprawdzić jak sprawdzić itd. Suma sumara do wymiany były sprężyny , łożyska i poduszki amortyzatora oraz odboje . Jest mały niedosyt z jazdy ale do wymiany jeszcze będą łączniki stabilizatora oraz gumy drążka stabilizatora.
Jak wyżej - dobre auto ale korozja je zżera. Ten 1,6 8V uchodzi za najmniej awaryjny silnik Vectry. Ale ja bym się nie bał w Vectrze silnika 1.6 16V. To bardzo udany silnik Opla, bardzo polularny więc dostępność części spora jak by co. Mieliśmy taką Vectrę wiele lat, z LPG i zero problemów z silnikiem, a przebiegu narobiliśmy sporo. Jedyny minus to...
wachacze koncowki drążków i łączniki stabilizatora co może jeszcze stukac Wa h acze nie stukają, stukają wybite tuleje (silent bolocki), czyli oprócz tego co wymieniłeś mogą hałasować też tuleje amortyzatorów, a może po prostu masz coś za słabo dokręcone. Po co w temacie pisałeś o kilometrach? To zupełnie zbędna informacja - choć mało jest tych kilometrów......
Od 5 lat mam Stilo 1.4 16V 2004r. Jak dotąd to tylko wymieniam raz w roku żarówki w przednich lampach (spalone) oraz raz na 2-3 lata łączniki drążka stabilizatora (tzw. kości). I to wszystko ,a i raz nadpękła mi sprężyna w przednim prawym amortyzatorze także wymieniłem tzw."komplet". A reszta to sprawy bieżące czyli ,olej ,klocki. Jeszcze w zeszłym...
A gdzie tam są te tulejki?, to jakiś nowy typ zawieszenia. Może chodzi ci o łączniki stabilizatora, albo gumowe obejmy drążka stabilizatora.
Mechanik może mieć rację. Drążki, końcówki drążków, łączniki stabilizatora w jakim stanie?
Jeśli podczas skręcania, to po pierwsze elementy odpowiadające za możliwość skręcania, czyli łożyska kolumn Mcpersona, i sworznie wahaczy, oraz - koncówki drążka ale reakcyjnego (łączniki stabilizatora) i gumy ten drążek mocujące. Do tego nie wiem co tam masz w kolumnie kierowniczej, jak się łączy kierownica z maglownicą, ale kiedyś zardzewiały i prawie...
Witam. Posiadam ALFA ROMEO 145 1.4 16V TS 98 R. po wymianie wahacza przedniego (lewy) i łącznika drążka stabilizatora nadal słychać charakterystyczne stukanie w przednim kole. dzieje sie to podczas hamowania oraz przy ruszaniu, a także jazdy po większych nierównościach. stukanie to przenosi się aż na pedał hamulca gdy trzymam na nim nogę. czy to może...
Gdy jadę po dziurach coś głośno stuka w zawieszeniu (tak na ucho to prawa strona i chyba przód) Wymieniłem przedni wahacz wraz z przegubem kulowym, bez tylnej tulei wahacza, bo wyglądała na dobrą i całkiem niedawno wymienianą. W czasie skręcania ukręciłem nakrętkę w sankach, więc dodatkowo wyjmowałem przednie zawieszenie by wymienić sanki. Niestety...
Łączniki stabilizatora były odkręcane (wymieniane) może ktoś "darł" za drążek stabilizatora i przestawił się lub uszkodził wtedy potencjometr.
Tuleje drążka stabilizatora sprawdzone? z kolei poprzedni właściciel 2 lata temu wymienił łączniki stabilizatorów. Kolego, 2 lata temu. Sprawdzisz w końcu łączniki i tuleje drążka stabilizatora? Żaden trzepak tego nie wyłapie. A wystarczy wjechać na kanał i ręką szarpnąć góra dół dwa łączniki i złapać drążek na środku i poruszać nim góra dół. 3 min...
Zaczęło się od tego że uderzyłem w krawężnik prawym kołem. Od tego czasu przy hamowaniu, skręcaniu kręceniu kierownicą czuć na niej i słychać stukanie, pukanie czasem jakby rozciąganie sprężyny. Diagnosta jak wymienić łączniki stabilizatora bo stukali. Wymienione zostały : 2 końcówki drążków, 2 łączniki stabilizatora Lewy MacPherson który był dobry....
mam też escorta i powiem tak sprawdź końcówki drążków, łączniki stabilizatorów oraz stwożnie wahaczy jęśli to będzie ok to szukaj dalej bo przyczyn wiele może być
Dopiero co ten temat przerabiałem To co widać na filmie to normalne zachowanie przy uniesieniu auta na lewarku nawet przy nowej poduszce. Uszkodzone łożysko najczęściej słychać przy skręcaniu, wówczas występuje opór i dziwny pisk. Proponuje sprawdzić dokładnie zawieszenie a szczególnie gumy na drążku stabilizatora i łącznik stabilizatora. Objawy, o...
W przednim zawieszeniu poza sworzniami i tulejami należało by jeszcze sprawdzić łożyska amortyzatorów, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora końcówki drążków kierowniczych. A jeżeli chodzi o tył wahacze są przymocowane na łożyskach igiełkowych. No i jeszcze tulejka na dole w amortyzatorze i górne mocowanie. Nie spotkałem się z wymiennymi sworzniami.
Wystarczy że masz zbyt miękkie gumy w wahaczach, albo odwrotnie wciśnięte i już będzie kabaret. Wymień je na te pełne i zobacz jak ukłądają się na górze poduszki w kielichach. Do tego pewnie łączniki i mocowania drążka stabilizatora trzeba by wymienić i wtedy stukać przestanie.
No i wyszło szydło z wora. Wzięli na ponowne poprawienie ustawienie geometrii i co się okazało: Pęknięta lewa przednia sprężyna . Oddali auto i zażądali 80 PLN za postawienie diagnozy -tu już musiałem zainterweniować, nie wzięli dodatkowej kasy. Za wymianę końcówek i ustawienie geometrii zapłaciłem wcześniej, auto dalej niesprawne. Naprawę auta zrobię...
czyli trzeba odkręcić półoś ,łącznik stabilizatora, końcówke drążka , wahacz i tą śrubę u góry pod maską.szykuje się ciężka praca zwłaszcza że śruby pewnie od nowości nie ruszane...
Witam ponownie, sprawdziłem końcówki drążków i łączniki stabilizatorów były w średnim stanie. Wymieniłem je na nowe i zrobiłem zbieżność, odczułem poprawę szczególnie podczas pokonywania zakrętów. Niestety nie wyeliminowało to całkowicie drgań przy wyższych prędkościach (120+).
Stukanie to najczęściej łączniki stabilizatora. Końcówki drążka do sprawdzenia plus drążki (na nich też jest przegub kulowy). Jak przy dobijaniu to warto sprawdzić stan odbojów amortyzatora i poduszek.
Ja siedze tylko w Fiatach i wiem czym to jak napisał kolega slawek3710 "śmierdzi" - wg. mnie ,niskimi kosztami części zamiennych oraz ich ogólną powszechnością. Co prawda na Fiata nie namawiam ,ale proponuje rozważenie jego "kandydatury". Fiatem Stilo 1.4 16V jeżdzi moja żona już 5 lat i praktycznie tylko była wymiana klocków ,rozrzadu ,łączników drążka...
Może śruba trzymajaca amortyzator sie poluzowała, dokręć i sprawdź. Jak nie to, to może poduszka amorka albo sam amorek ma dosyć, ewentualnie odboje. Idąc dalej to jak kolega wspomniał, tulejki w wahaczu, końcówki drążka, łączniki stabilizatora albo jakaś osłona nadkola itp. Pojedź na skp i za dyche Ci sprawdzą.
Auto jak w tytule. Problemem są stuki podczas jazdy i gwałtownego skręcania. W aucie wymieniłem na nowe: Amortyzatory, swoznie wahaczy, tuleje wahaczy, przekładnię kierowniczą, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych. Mimo to podczas jazdy dalej się tłucze, dla testu odkręciłem i odsunałem stabilizator i stukanie prawie całkowicie ustało,...
Auto jak w tytule. Problemem są stuki podczas jazdy i gwałtownego skręcania. W aucie wymieniłem na nowe: Amortyzatory, swoznie wahaczy, tuleje wahaczy, przekładnię kierowniczą, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych. Mimo to podczas jazdy dalej się tłucze, dla testu odkręciłem i odsunałem stabilizator i stukanie prawie całkowicie ustało,...
Witam. sworznie, wahacze, tuleje metalowo-gumowe, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych itp. to zawsze wymieniamy kompletami prawa i lewa strona. No bez przesady :D A opona z 1mm mniej niż reszta - to zupełna norma. No ale zaraz zaczną się czepiać że co to 700zł za oponę - zależy jak byle co to drogo a jak porządna to ta kwota nawet...
2003 r. 1,6 benzyna. Witam, nowe drążki, łączniki stabilizatora, sprężyny przód + nowe opony. Zrobiona geometria i niestety samochód skręca delikatnie w prawo. Jeśli macie jakieś podpowiedzi to proszę o pomoc. PZDR PS.Auto bezwypadkowe.
Smarowanie ma sens gdy śruba przechodzi przez tuleję stalową np w silentblokach, jest szansa, że nie stworzy wtedy z nim jednej całości, smarowanie ma również sens gdy nakrętka jest w belce/ podłużnicy. Jak koniec śruby jest "w powietrzu" (końcówki drążka, łączniki stabilizatora), to czym byś nie posmarował, to woda i brud z jezdni zaraz to wymyją
A więc jak w temacie, problem w tym że 3 mechanik i się poddał. Na zewnątrz bardzo słabo słyszalne bo hałas silnika gdyż to diesel 1.9 CDTI więc ciężko było ustalić. Łożyska amortyzatorów sprawne w 100%, wahacze miały luzy na sworzniu oraz tuleje już zużyte więc poszły do wymiany, dodatkowo końcówka drążka prawa bo czasami gdzieś tam stukało. Ogólnie...
gumy na drążku stabilizatora raz,łączniki dwa,sprawdz tez tulejki na ramie,
Witam. W Twoim samochodzie zawieszenie przednie i układ kierowniczy to naprawdę prosta konstrukcja ale mimo tego nikt Ci tego nie zdiagnozuje przez internet. Podjedź do dobrego mechanika od zawieszeń i za diagnostykę nie zapłacisz nic jeśli później zlecisz naprawę/wymianę w tym warsztacie. Podpowiem tylko że to może być jeden z tych elementów: - końcówki...
Witam może ktoś mi pomoże od jakiegoś czasu słyszalne były stuki z prawej strony-podczas gwałtownego ruszania oraz przy szybkich skrętach byłem u mechanika i tak zaczęła się wymiana części-wymieniłem sworznie i tuleje wahaczy,gumy stabilizatora,końcówki drążków,łączniki,stabilizatora,poduszki amortyzatorów,łożyska amortyzatorów, tarcze i klocki,amory,przegub-cała...
Gdyby było tak prosto jak sobie wyobrażasz to już dawno zamówił bym z tej strony i nie zakładał tego tematu. Na stronie która podałeś a którą ja doskonale znam nie ma dostępności połowy części, nie ma nawet zdjęć jak dana cześć wygląda nie wspominając o tym, ze jak coś zamówisz to czekasz na tę cześć 2 tygodnie po czym okazuje się, że jednak nie pasuje....
Skontrolować stan tulei na wahaczach przód/tył, na drążku stabilizatora lub łącznikach (nie pamietam jak to jest w sienolocie rozwiązane).
Witaj. Wjedź autkiem na pierwszą lepszą stacje kontroli pojazdów zapłać 10 -max 20zł... niech ktoś je wytrzepie i wszystko będzie jasne. Co do odpowiedzi na pytanie to może być kilka przyczyn, np: "wybity" sworzeń wahacza, tuleje metalowo gumowe wahacza, łączniki stabilizatora, poduszki drążka stabilizatora, itp. co do kosztów to w każdym warsztacie...
Łożysko ponoć było naprawiane bo się rozpadło chociaż tego na fakturze nie widać. Kąty pochylenia kół raczej zostały ustawione bo nie sądzę że diagnosta tego nie ustawił. To zostało wypisane na fakturze: - łącznik stabilizatora L - sprężyna przedniego zawieszenia KY - osłona z odbojami przednich amortyzatorów - KPL naprawczy mocowania amortyzatorów...
Sprawdź porządnie luzy w zawieszeniu na kanale, a nie na podnośniku. Cieknące amortyzatory wymień. Nie da się na odległość losowo podpowiadać co puka. Rozgarniętemu mechanikowi zazwyczaj odnalezienie miejsca stuku zajmuje do 15minut. Drążek stabilizatora i łączniki potrafią narobić hałasu, tak samo drążki, końcówki, przekładnia i wiele innych punktów...
U mnie stukało kiedys i tez długo szukałem co to bo niby wszystko wymienione w zawieszeniu. Okazalo sie, że nie łącznik a guma trzymajaca drążek stabilizatora. Nieduzy luz a tłucze i cieżko to wykryć.
Witam Mam spory problem z Golfem IV 1.4 16V. 8 dni temu byłam na stacji kontroli pojazdów żeby dowiedzieć się w jakim stanie znajduje się zawieszenie. Pan ze stacji po "wytelepaniu" na rolkach itp stwierdził, że amortyzatory są w dobrym stanie, tarcze i klocki również ( wymieniane w listopadzie). Samochód prowadził się normalnie bez żadnego pływania...
Witam ponownie, Byłem u mechanika oto co zdiagnozowali. Sworznie wahacza, lewa tuleja wahacza, 2x końcówki drążków, łącznik stabilizatora, (przekładnia- polecili regeneracje, tańsza niż zakup nowej która kosztuje ok 500zł) Nie mam serca sprzedawać lub złomować auta zwłaszcza iż jest ze mną 5 lat ;) Wymienię wszystko po kolei i zobaczymy ;)
Może być parę przyczyn ,stuka niekoniecznie z tyłu ,podjedź na 15 minut do stacji diagnostycznej sprawdzą Ci na szarpakach. Może być łącznik stabilizatora,końcówka drążka ,amortyzator, tuleja wahacza.
Witam na początek sprawdziłbym drążki kierownicze,łączniki stabilizatorów jeżeli są ,spróbuj skasować luz musisz mieć kanał lub podnośnik jeżeli to nie pomoże to może być tuleja w maglownicy ale żeby ją wymienić trzeba rozebrać maglownice
Domex, miał podniesione jedno koło, jak wybił końcówkę drążka to naprężony stabilizator pociągnął łącznikiem zwrotnicę i stąd całe zdziwienie.
Potrzebuję: - lewą końcówkę drążka - tuleje stabilizatora przód - łączniki stabilizatora przód - tarcze plus klocki przód -klocki tył Nie znam producentów, dlatego pytam. Nie chce przepłacić, ale chcę to zrobić dobrze i jeszcze chwile pojeździć.
Co do przewodów Sentecha - reklamowałem 2 razy co 3 miesiące, po kupieniu NGK jeżdżę 6 rok.. Raz kupiłem końcówki drążków i łączniki stabilizatora Mototechniki, kiedy po 3 miesiącach zaglądałem pod auto to wszystkie osłony gumowe były sparciałe i większość już dziurawe.. Przeguby może niezłe ale guma tragiczna. Na tym zakończyłem eksperymenty z polskimi...
Witam, Od roku jeżdżę trochę Yariską z 2000 roku (jeszcze japońska) i od początku coś mi stuka z przodu. Stukało już jak kupowałem, ale z reguły takie rzeczy to prosta sprawa więc się nie przejmowałem. Tym bardziej, że od razu wychwyciłem sparciałe już łączniki drążka stabilizatora i dźwięk nawet pasował.... No ale nie było to to. Wymieniłem przy okazji...
Nie wiem czy w audi jest z tylu drazek reakcyjny.Jezeli jest to tam takze powinny byc łączniki stabilizatora. Co ma stabilizator do drążka reakcyjnego ? Drążek reakcyjny jest i jego tuleje metalowo-gumowe tez sie wymienia . Rolę stabilizatora pełni w audikach belka poprzeczna . Lożyska przednich kolumn dasz rade wymienic nawet na parkingu pod blokiem...
Witam, Mam pewien problem, po wymianie kompletu zawieszenia przedniego (kpl wahaczy, drążki, końcówki drążków, łączniki stabilizatora) pojawiło się ocieranie w prawym kole. Najbardziej jest to słyszalne podczas skręcania w prawo. Choć nie zawsze to słychać. Dźwięk jaki to wydaje jest mniej więcej zgodne z obrotem koła. Początkowo myślałem, że to wydają...
Cześć Od dłuższego czasu po puszczeniu pedału gazu, tak żeby samochód zaczął hamować silnikiem, przy gwałtownym dodaniu gazu autko bardzo szarpie, im niższy bieg tym efekt oczywiście silniejszy. Samochód to Golf 4 1998r. 1.6 AKL Zostało wymienione: - wszystkie poduszki silnika (skrzyni też) - oba lewe przeguby - cały zestaw sprzęgła - obie końcówki...
Sprawdzałeś koła=opony Dodano po 8 Jeśli stuka na nierównościach to łączniki stabilizatora. Końcówki drążków kierowniczych jak i same drążki, sworznie, łożyska zwrotnic, jak i same tłoki amortyzatorów.
Ja bym sprawdził najpierw czy końcówki drążków wraz z drążkami nie są zużyte, łączniki stabilizatora, sworznie, czy nie ma luzów w gniazdach w zwrotnicy, tuleje na wahaczach i na końcu zrobił bym geometrię. Jeżeli tu wszystko będzie ok to znaczy że było bardzo duże uderzenie i nic z tym nie zrobisz.
Witam, mam problem w swoim golfie 4, Gdy skręcam na skrzyżowaniu z większą prędkością to słychać pojedynczy stuk. Na nierównościach tez czasem stuknie. Wymieniłem juz łączniki stabilizatora, tuleje wahaczy, drążki kierownicze. Co może być przyczyną? Może sanki się przemieszczają?
Jak benzyna to dobry zakup. 1.6 trochę mało dla tego auta, 1.8 jakoś jedzie, 2.0 troszkę pali, a 2.0T przyjemnie się jeździ. W pierwszych 2 silnikach skrzynie piątki są i nie ma z nimi żadnego problemu, szóstki trochę awaryjne. 1.8 problemowe koła zmiennych faz rozrządu oraz przepustnice. Zawieszenie: zbieraj na tuleje tylnej belki, sworznie wahaczy,...
Witam, Posiadam experta ii, to samo co scudo i jumpy. Borykam sie ze stukami na gumach drążka stabilizatora. I jest problem, zdjąłem łączniki, odkrecilem obejmy od gum, odeszły od podłużnicy lecz nie da tych obejm sie rozpolowic... Udało sie to komuś? Jest dosyć ciacno, ściągnąć przez koniec drążka sie nie da. A w sklepach widnieja same gumy do wymiany...
"końcówka drążka stabilizatora"?? albo końcówka drążka kierowniczego, albo co podejrzewam łącznik stabilizatora, który uszkodzony lub urwany powoduje stuki na nierównościach. Jeżeli masz uszkodzony przegub to pewnie stuki przy skręcie, chyba że jest tylko uszkodzona osłona przegubu - to szybko ją wymień z uzupełnieniem smaru, bo padnie przegub, a co...
Samochód stuka mi na dołach. Ale fachowcy nie są w stanie zlikwidować tych stuków. Wymieniłem już większość części i dalej stuka. Wymieniono : poduszkę górną amortyzatora, łącznik stabilizatora, końcówkę drążka kierowniczego, tuleję wahacza i dalej puka. Amortyzatory są dobre. Co jeszcze pada w Lagunach co jest do wymiany? Proszę o jakieś sugestie
Witam jak w temacie, autko od momentu wymiany wahaczy, łączników stabilizatora, końcówek drążków pokazuje problem z EPS. Konkretnie to EPS działa, ale po przekręceniu kluczyka kontrolka nie gaśnie, a przedtem po paru sekundach znikała. Nie tak dawno miałem problem z czujnikiem położenia pompy i z tego tytułu zapalał się check, ale to ustąpiło, i przy...
Odkrec przegub przy skrzyni i przy kole, odkręc łącznik stabilizatora i wyjmiesz półoś Wyciągnąłem półoś bez odkręcania łącznika stabilizatora a mianowicie pod drążkiem kierowniczym. Bez kanału bym tego nie zdemontował tj. z 2 śrubami imbusowymi miałem problem ale jakoś poszły, od góry bez szans by to odkręcić od strony koła też duże ryzyko, więc tylko...
chevrolet aveo t250 lub t255 (1,2) , chevrolet spark t300 (obojętnie jaki silnik) lub chevrolet cruze hb 1,8 - wszystkie lubią lpg i są w miarę bezawaryjne. części tanie i niekoniecznie potrzebne ;) sam mam aveo t255 1,2 84km i pomimo nalatania 170kkm miałem tylko jedną poważną awarię (remont głowicy- koszt 1200zł- winny przytkany wtrysk gazu) i kilka...
Tak to może być to. Tuleja drążka stabilizatora to np. DELPHI TD445W - cena kpl. około 23zł. Dodatkowo do sprawdzenia łączniki stabilizatora, i tu schody bo mozesz mieć dwa rodzaje: TC720 lub TC2022.
To jest drążek reakcyjny i jego działanie polega na zmniejszaniu przechyłów auta na zakrętach.
Witam! Mam taki problem i nie wiem jak go rozwiązać wymieniłem końcówki drążków i łączniki stabilizatora oraz ustawienie zbieżności. A problem polega na tym,że kiedy jadę na prostej drodze i wykonuje takie krótkie ruchy kierownicą, to auto dziwnie się zachowuję tzn. jakby z opóźnieniem reagowało na te ruchy, kołysze się i znosi tył, takie mam odczucia....
Tak naprawdę musi Ci mechanik dobrze sprawdzić zawieszenie i stwierdzić co należy wymienić. Opcje: tuleje wahacza, tuleje ławy, sworznie wahacza, drążki kierownicze, końcówki drążków, gumy i łączniki stabilizatora itd. Mechanik wyłapie wszelkie usterki, bez tego to można wymienić całe zawieszenie. Powodzenia.
Witam. Od pewnego czasu mam mały problem, a mianowicie z przodu słychać głuche stuki przy pokonywaniu nawet niewielkich nierówności. Wymieniane miałem wachacze, drążki, łączniki stabilizatora. Byłem na diagnostyce i mam do wymiany amortyzatory bo jeden już jakiś czas temu popłynął. Już je zamówiłem i w następnym tygodniu wymienię, tyle że nie jestem...
Witam. Posiadam Peugeota 407. Mam problem,ponieważ przy pełnym skręcie słychać stuki ,jakby coś się naprężało . Dodam ,że wymieniłem rok temu wszystkie łożyska,a teraz obecnie wymieniłem łącznik stabilizatora,końcówkę drążka i przegub zewnętrzny od strony koła i bez zmian,stukanie nie ustało. Byłem 2 razy na stacji diagnostycznej i stwierdzono brak...
Bardzo łatwo poznać, po zmianie drążek stabilizatora był przykręcany bezpośrednio do wahacza na krótkim łączniku, przed zmianą do amortyzatora na długim łączniku.
Witam, mam dość ciężki problem w moim Lwie, otóż nie wiem co to może być na szarpakach niby wszystko okej byłem już na dwóch stacjach diagnostycznych. Auto jest po wymianie gum stabilizatora, łączników stabilizatora, końcówek i drążków kier oraz łożysk amortyzatora. Stuki dochodzą z prawej strony na nierownosciach a na bruku to strasznie puka, jakby...
Oprócz oleju i filtrów - hamulce tj. komplet tarcz + klocki Bosch, wymiana przewodów hamul., płynu .. a dalej zawieszenie - przód wahacze, końcówki drążków, łączniki stabilizatorów, amortyzatory Bilstein, do tego naprawa rozrusznika (regeneracja), wymiana czujnika położenia wału, poduszki silnika, wymiana oleju w skrzyni, regeneracja przepustnicy, ponadto...
A podpory drążka stabilizatora (nie łączniki tylko miejsca mocowania drągala z wózkiem zawieszenia ((belką))? A z klockami chodziło mi o to czy nie mają luzu w zacisku na boki - różni producenci - różne wykonanie. Co do gumy o której piszesz to wydaje mi się, że chodzi Ci o górne mocowanie amortyzatora. Może pukać, ale to się stosunkowo rzadko zdarza....
Końcówki drążka kierownicy nie mają luzów ( jeszcze) ale są pęknięte gumki, z jednej wychodzi smar, zamierzam wymienić komplet. Czy powinno się przy okazji jeszcze coś wymienić?, mam na myśli min. ten element do którego wkręca się końcówkę drążka od strony silnika ( pręt okrągły gwintowany+osłony gumowe ). Sworznie, simerbloki, łączniki stabilizatora...
Końcówki drążków nie pukają. Nawet jak mają luz że koło żyje własnym życiem. Najczęściej pukają właśnie gumy stabilizatora, jego łączniki, tuleje wahacza
W przednim zawieszeniu wymienione wszystkie tuleje, sworznie wahaczy, końcówki drążków. Niewymieniony jest tylko prawy łącznik stabilizatora. Najprawdopodobniej przyczyną stukania jest coś innego, a mianowicie zużyta poduszka prawego, przedniego amortyzatora. Czyli nie wszystko wymienione.
Witam. Problem polega na stukaniu zawieszenia/ukł. kierowniczego podczas wolnej jazdy po nierównościach. Wymieniłem już: drążki kierownicze+końcówki łączniki sworznie zwrotnicy wszystko wymienione parami. Gumy stabilizatora "niby" nie wybite. Gdzie mogę poszukać jeszcze przyczyny?
Witam, mam problem z astrą F przy prędkościach powyżej 100km/h cała buda drga im szybciej tym bardziej. Podczas hamowania słychać "huczenie" i delikatnie pulsuje pedał hamulca. Przy hamowaniu ręcznym objawy takie same. Bębny są proste/hamulce przód wymienione i to samo/ wymienione sworznie i silentblocki wahacza/koła w 100% ok. Niedawno wymienione łączniki...
witam mam problem z moim renault trafic od pewnego czasu auto zaczęło nie równo się prowadzić pływa po drodze zostały wymienione sworznie, końcówki drążków, tuleje na wahaczach, gumy na stabilizatorze, łączniki stabilizatora, amortyzatory niby 65% a efektów nie widać morze ktoś wie gdzie jest przyczyna takiego zachowania auta z góry dzięki za dobre...
Słuchaj powiem Ci tak puntem 1,2 z gazownią jeździłem - tragedia Corsa trochę lepszy komfort jazdy, zawieszenie jak dla mnie za sztywne w corsie. Na 80 tys. zrobione od nowości w zawieszeniu wymieniona prawa końcówka drążka i lewy łącznik stabilizatora nic poza tym. Punto co to mi się przez warsztat przewija to przednie zawieszenie robione już było...
Czytałem część opisu u innego użytkownika elektrody - auto ściągało mu na prawą stronę. Było tam coś o łącznikach i stabilizatorach chyba u mnie są do wymiany końcówki drążków kierowniczych i układ kierowniczy do przejrzenia, także przypuszczam, że pewnie mechanik naprawi ta usterkę ewentualnie napisz o co chodzi i może będzie wiedział.
Witam, posiadam golfa IV, 1,6 SR, wymieniłem ostatnio w prawym kole przednim (od strony pasażera), końcówki drążka, sworzeń wahacza, łącznik stabilizatora, bo głucho pukało. Nie wiele to pomogło, więc po dwóch dniach wymieniłem jeszcze poduszki od drążka stabilizatora i przestało pukać. Jednak po wymianie okazało się, że przy hamowaniu do tyłu słuchać...
Witam! Podejrzewam ten właśnie element (prawą tulejke stabilizatora) o stuki, np. podczas podjazdu prawym kołem pod niski krawężnik czy też przejazd przez nierówne torowisko (słychać stuki z prawego koła). Sprawdzane na kanale - luz na prawym łączniku stabilizatora. Wahacze są w porządku łączniki były wymieniane na Lemfordery miesiąc temu, zatem nie...
No nie wiem czy S-klasa..dzisiaj wracałem z roboty z kolegą Golfem V 2006 rok, nawet nie wiedziałem że ma takie auto, ogólnie wersja mizerna 1,4 75 km, klima ręczna, 3drzwi itd..ale wybieranie nierówności i ogólnie najazdy na wertepy to bajka, cichutko, ładnie trzyma, bez jakiś uderzeń jak w ciągniku. Czyto s-klasa? wątpię, o takie zawieszenie właśnie...
Witam. Czytam i pozwolę sobie wtrącić kilka słów. Otóż nie dawno miałem wizytę u mechanika. Dość polecanego przez wiele ludzi, warsztat całkiem spory a nie garaż itd. Wymieniał mi końcówki drążków, łączniki stabilizatora i ...co mnie zdziwiło, tylko jeden sworzeń wahacza. Za robótkę zapłaciłem średnio po sprawdzeniu w kilku innych miejscach ale.......
Ja mam też omegę i mam to samo. Co rok muszę to wymieniać. I końcówka drążka też leci często. Widocznie te typy tak mają.
Witaj. No nikt tu magikiem nie jest i ciężko będzie przez internet stwierdzić co Ci tam stuka szczególnie opierając się wyłącznie o opis. ;) Jeśli wiesz, że stuka Ci wydech, to zrób tak żeby nie stukał i pojeździj po dziurach w celu sprawdzenia czy to właśnie wydech stuka... Jako kierowca powinieneś odróżnić stukanie elementów zawieszenia od stukania...
Spadł łącznik korektora wysokości z przodu. Wejdz pod auto i znajdź obok drążka stabilizatora taki plastikowy dzyndzelek. Powinien być założony na dwa pręciki. I nie jeździj z takim zawieszeniem bez amortyzacji, bo ci siłownik wyskoczy maską, jak jest w złym stanie poducha. Nie wspomnę jak cierpią elementy gumowe itd...
Oczywiście kolega ma rację - pomyliłem się. Da się to oczywiście wybić bez podnośnika ale szybciej chyba będzie odkręcić amortyzator razem ze zwrotnicą. W takim przypadku do odkręcania przegub, sworzeń wahacza, końcówka drążka oraz zacisk hamulca. Wcześniej nie podałem że trzeba jeszcze odkręcić łącznik stabilizatora. Tutaj filmik przy opcji z wyjeciem...
Łączniki stabilizatora? Niestety żadnych luzów, gumy wyglądają ładnie, końcówki drążków nowe, (jedna była wybita) Sprawdzałem także luzy tulei wahacza, sworznie również brak luzów. Sprawdzałem jak samochód był na kołach przy pomocy łyżki do kół i jak samochód był podniesiony. Obejrzę jeszcze raz dokładnie łączniki, ale szarpiąc za nie nie wykryłem żadnych...
Witam, skoda superb 2.0 benzyna 2005 rok. Stuki i to solidne słychać z przodu w prawym kole - wymienione - sprężyny, amortyzatory , wahacze gorne i dolne, łącznik stabilizatora - nie ma luzu na drążku kierowniczym, wymieniłem także przegub. Gumy wózka/belki sprawdzone i są w porządku. Stuk także słychać gdy auto stoi i naciskam na przód auta - dźwięk...
Byłem właśnie sprawdzić zbieżność i zawieszenie, wszystko jest ok. Panowie na stacji podejrzewają, że to wina opon. W sumie już nie raz się przekonałem, że ok na szarpakach wcale nie oznacza ok. Jedak zawieszenie robiłem niecałe 2 lata temu (wymiana wahaczy, łączników stabilizatora, końcówki drążków, łożyska McPhersona), wszystko na FEBI i TRW i od...
Witam. Przeszukiwałem już wszystkie fora i strony i nie mogę znaleźć objawów jakie sprawia mi moja omega b od niedawna. Otóż podczas hamowania, bez znaczenia czy lekko czy mocno rzuca mi kierownica na lewą stronę, opony zaczynają piszczeć. Kierownica zostaje przechylona w lewo. Dopiero jak energicznie skręcenie kierownica w lewo i prawo kiero jest prosto,...
buda drży powyżej 90km/h wyważenie kół? Jakość opon? stare?, zużyte?, może "spadek" po miłośnikach driftu? oraz występuje stukanie podczas jazdy po łuku na "kostce". Tylko po łuku? na prosto nie? Może do obejrzenia drążki stabilizatora (jeśli są), ich łączniki, tulejki gumowe. Ale to wszystko Ci na szarpakach powinni znaleźć. Byłeś już? Dołączam filmik...
Witam Z moją Astrą F ( rocznik 96, 1,6 benzyna, wspomaganie ) jest coś nie tak, gdy ruszam łagodnie jest w miarę OK, nic nie słychać, ewentualnie jedno stumione stuknięcie, natomiast gdy puszczę sprzęgło szybko( tak na sportowo) gdzieś z okolic kół przednich słychać przez moment intensywne stuki, coś jakby łomotało. To samo słychać przy agresywnej redukcji...
Witam. Piszę jak w temacie w sprawię Omegi B 1995r. 2.0 16v. Od strony kierowcy nawet na małych nierównościach jezdni słychać stukanie z lewej strony. Dodam że wymieniłem już końcówki i centralny drążek kierowniczy oraz sworzeń wahacza. Łączniki stabilizatora i tulejki wahacza są ok. Nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny ale myślę że to maglownica niestety...
Moi drodzy. Znalazlem dwa filmiki szkoleniowe jak samodzielnie wymienić wahacz w scenicu. [youtube]https://youtu.be/vfYud7kwoq0[/y... [youtube]https://youtu.be/JfVl_WbxNuY[/y... Czy jest jakaś różnica w zawieszeniu pomiędzy wersją Scenic a Grand? Czy może to są wersje pomiędzy PH1 i PH2? Czy zawieszenie niczym się nie różni i są to dwie metody...
stabilizator drążek drążek stabilizator łącznik stabilizator
dymiąca wtyczka pompa kulka płyta indukcja electrolux
winols instrukcja blokada kaskadowa
Pompa wspomagania w Massey Ferguson 6180 - jaką wybrać? Rozrusznik VW Caddy 2.0 SDI: numery czy zęby?