Na fotografii masz zdjętą fajkę ze świecy i łączony przewód zapłonowy: próba uruchomienia silnika ze zdjętą fajką, to ryzyko uszkodzenia cewki zapłonowej, zaś łączony przewód zapłonowy przy cieknącym gaźniku to pewny pożar. Pomijam ryzyko ucieczki iskry przez "izolację łączenia". Zamocuj cewkę bliżej świecy żeby nie trzeba było przedłużać przewodu zapłonowego,...
Przewiń cewkę. Połączenia tak jak w Simsonie/Jawce 50. Znajdź sobie schematy i łącz. Cewka zewnetrzna musi mieć jedno wyprowadzenie połączone z masą! Popatrz na schematy.
Nie bardzo rozumiem. Mam znaleźć schemat instalacji elektrycznej tak? Dziś posprawdzałem jeszcze wszystkie łączenia kabli, cewkę zapłonową i też wszystko jest z nimi w porządku. Nie mogę znaleźć przyczyny.
Poza tym w 16V masz 4cewki ołówkowe ale łączone w pary szeregowo
KupOwać, nie kupYwać!!! Czarny cienki przewód służy do gaszenia silnika, więc chyba Ci jest potrzebny... manetkę podłącza się do przepustnicy (linką). W manetce masz też przycisk do gaszenia silnika. Przewód z oczkiem (z manetki) podłączasz do obudowy silnika, a drugi (czerwony) łączysz z ww. czarnym kabelkiem wychodzącym z silnika.
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
Albo niewłaściwy opis albo jakieś przeróbki były dokonywane. Motocykle WFM wczesnej produkcji nie miały cewki ładowania akumulatora bowiem nie było też akumulatora. Pod koniec produkcji iskrownik co do działania taki sam jak WSK. Czyli cewka ładowania akumulatora to taki nieduży klocek z jednym nabiegunnikiem. I z tej cewki przez prostownik na akumulator...
Wg opisu ze strony z linku. Coil with 3.0 Ohms or more internal, primary resistance required. (cewka zapłonowa min 3 omy) Resztę łączysz jak w klasycznym przerywaczowym układzie zapłonowym. Czyli: + po stacyjce do wyprowadzenia cewki nr 1. Czerwony kabel układu do drugiego wyprowadzenia cewki (nr 15). Czarny do masy.
Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
No dobrze wymieniłes wał, a symeringi na wale ? Ma jakąś kompresje, może uszczelka pod głowicą puszcza. Paliwo świerze ? Jako że nie raz spaliła mi sie cewka zapłonowa w tym legendarnym sprzęcie kaskaderskim to łączyłem cewki świetlne z kabelkiem od gaszenia i paliła z kopa (nie było świateł oczywiście :/ ) pomoże ci to tylko zweryfikować czy cewka...
wypiąłem kabel łączący cewkę zapłonową z kopułką i poiskrzyło się, wiec mysle ze iskra tez jest ok.
Witam serdecznie. Od kilku dni walczę z silnikiem Volvo Penta 5.7Gi-A opartym na układzie zasilania MEFI z przepustnicą TBI. Silnik ma problem z rozruchem i poprawną pracą. Przejrzałem już wiązkę silnika, wszystko jest okej, niemniej na jednym przewodzie łączącym cewkę zapłonową z modułem rozdzielacza zapłonu jest zainstalowany rezystor 7Ohm. Nie jestem...
Proponuję sprawdzić czy dobrze łączą piny przy wtyczce do cewki zapłonowej. Powinno pomóc. Miałem takie dwa przypadki i były te same błędy. Wówczas pomogło
50a łączy dodatkowo cewkę zapłonową w chwili startu, omijając stosowany wówczas opornik. Taki układ był (bez takiego włącznika ale tzw. kabelek z diodą, takie samo działanie) w 126p FL, w pierwszych Golfach (50a było z elektromagnesu rozrusznika), Ładach. Normalnie cewka jest zasilana około połową napięcia nominalnego (ok. 7V) przez rezystor. W chwili...
No to zostają tylko opcje: rozmagnesowane koło zamachowe, uszkodzona cewka zapł. wewnetrzna(najlepiej podmienić), uszkodzony przewód łączący cewki zapłonowe, ew. uszkodzona cewka zapł, zewnetrzna (ta co jest nowa) i zobacz czy na świecy nie wypaliła sie taka ścieżka (musisz sie dobrze przyjrzeć) po której iskra idzie do masy a nie na elektrode.Pozdrawiam!
...jak odpale na popych bo tak pali za każdym razem ... Uszkodzona kostka stacyjki lub opornik(a dokładnie przewód oporowy)łączący cewkę zapłonową z instalacją samochodu. Jeśli chodzi o kostkę stacyjki bardzo często wycierały się tam plastikowe bolce odpowiedzialne za zapłon i za rozruch,powodując taką sytuacje że przy kręceniu rozrusznikiem brakowało...
Można brać WN z induktora (taki przyrząd do pokazów na fizyce). Induktor łatwo się robi z cewki zapłonowej i dzwonka - łączysz w szereg. jaki do tego ma być dzwonek jaka cewka
Ten turkusowy przewód, to w Twojej wersji zapewne jest podłączony z układem interlock. Masz w nim stopkę boczną z czujnikiem, która nie składa się samoczynnie po podniesieniu motocykla? Normalnie stacyjka powinna w pozycji ON łączyć przewody czarno-biały i turkusowy.
Miałem dokładnie ten sam przypadek. Wymieniałem różne części ale prawdziwą przyczyną okazał się przewód wysokiego napięcia łączący cewkę zapłonową z kopułką. nie brałem go pod uwagę od razu ponieważ był prawie nowy. Ale jak widać dla przewodów firmy LEADER (której nie polecam) trzy miesiące działania to już za wiele.
Panie szanowny odpowiedz mi na takie pytanie czy gaśnie na wolnych obrotach czy na wysokich go dławi i nie chce na nie "wychodzić".Jak to drugie to znam odpowiedz na twoje pytanie,nikt o tym nawet nie wspomniał!!!!! Wracam !!!!! Dokładnie przeczytałem Twój post i jestem prawie (99%) pewien co dolega Twojemu autku. Panie drogi należy udać się do sklepu...
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
Aby mieć iskrę musisz podłączyć: ISKROWNIK: 1. NIEBIESKO BIAŁY - IMPULSATOR? Tak 2. CZARNO CZERWONY - CEWKA IMPULSATORA? Nie - cewka zasilająca CDI Te dwa przewody łączysz bezpośrednio z modułem zapłonowym, z tymi samymi zgadzającymi się przewodami. MODUŁ: 3. POMARAŃCZOWY? Cewka WN (czarny konektor) 4. CZARNY? Masa (zielony konektor) 5. CZARNO BIAŁY?...
A co z dozownikiem oleju? Moduł moim zdaniem nie jest drogi - 200 zł na znanym portalu aukcyjnym. Czy cewka zasilająca, impulsator, stacyjka, cewka WN i przewody zostały sprawdzone pod kątem "nie łączenia"?
Problem 2. Źle ustawiony gaz. ECU traci nastawy, ale to jeżeli wszystko inne sprawne tzn układ zapłonowy, cewka, nie ma lewego powietrza. Zapłon trochę się nietypowo ustawia. Problem 1. Zły stycznik w chłodnicy (kupiłeś drugi taki sam?) bo są na różne temperatury, lub jeździsz na klimie :) . Stycznik nie ważne czy ma łączyć 3v czy 20v, działa tylko...
Witam. Podam w jaki sposób sprawdzic czujnik Halla w samochodzie Audi 80. Byc może w Corsie i innych można sprawdzic w ten sam sposób. 1)przy włączonym zapłonie na zacisku 15 (+) cewki zapłonowej jest napięcie odpowiadajace napięciu akumulatora 2) sterownik zapłonu ( moduł) jest sprawny 3) przewód wysokiego napięcia łączący cewkę zapłonową z rozdzielaczem...
Masz tutaj schemat z instalacja. 6V W miejsce oryginalnych cewek swietlnych stosujesz cewki stosowane jako zasilanie zapłonu.Maja one większą moc. cewka powinna miec wyprowadzone 2 przewody ktore łączysz do mostków prostowniczych. Na schemacie jest dodatkowo zapłon bateryjny , kierunkowskazy , stop oraz sygnał dzwiekowy prądu stałego. Oryginalny sygnał...
Do czujnika NIE. ten kabelek łączysz do cewki zapłonowej do złącza gdzie są impulsy z modułu zap ( na drugim jest zasilanie)
Czy tego nie widzisz lub nie chcesz widzieć Kolego Jack63. Nie wiem co chcesz mi imputować??? O tym połączeniu wiem od wielu lat i jest ono oczywiste, bo wynika z zasad działania klasycznego bateryjnego układu zapłonowego. Natomiast nie jest tak: jeden koniec uzwojenia wtórnego jest masowany na obudowę cewki, co już wyjaśniłem wyżej a Ty potwierdziłeś:...
Obstawiam na luźne połączenie między układem zapłonowym (konkretnie cewka nr 1) a komputerem (ECM). Bląd dotyczy głownie: Przerwane złącze cewki nr 1. Zwarte złącze cewki nr 1. Uszkodzona cewka nr 1. Uszkodzony komputer ECM. Błąd dotyczy systemu DIS (bezpośredni system zapłonu) i pokazuje się wtedy gdy sygnał IGF (to taki rodzaj sprzężenia zwrotnego)...
do cewko dochadzą 4 przewody na którym zmierzyć czy coś dochodzi ?raz już tak było i sie naprawiło .chciałbym sie zmierzyc które U szwankuje.dziękuje z góry .a może jakis mały odręcznyschemacik połączen. do domu mam jeszcze 32 km O ile pamietam to te 4 przewody dochodzą nie do cewki, ale do kopułki rozdzielacza zapłonu. Najlepiej odepnij ten środkowy,...
Za oglądanie Twoich cewek karzesz sobie płacić punktami? Zostaw tą cewkę na swoim miejscu a wykorzystaj tylko przerywacz. Zamontuj cewkę zapłonową 6V pod zbiornik i dokonaj przeróbki instalacji w formie instalacji z zapłonem bateryjnym.Możesz również zastosować elementy uzwojenia iskrowego eliminując z uszkodzonej cewki jej uzwojenie wysokonapięciowe...
No cóż. Po takim postoju warto by aparat zapłonowy przejrzeć, oczyścić i nieco zakonserwować. Jeśli prąd dochodzi do aparatu więc może przerywacz nie ma szansy łączyć z masą? I druga sprawa to kondensator winien być przyłączony w okolicy przerywacza a nie cewki zapłonowej.
Cewka to był przykład, pierwszy lepszy. Chodzi mi tylko o to żeby uświadomić wszystkim czytającym te posty, aby głęboko się zastanowili nad ewentualnym montażem zabezpieczeń w autach. Trzeba przemyśleć mnóstwo rzeczy w tej rzeczy(aucie). Układy można łączyć na wszelakie sposoby, pompa paliwa NC, cewka zapłonowa NC Rozrusznik NO komunikacja z komputerem...
Jaconen chyba nie przeczytałeś mojego postu... Opór oporem, ale sygnał z tego (tych) czujników musi dojść do kompa (ECU) a z kompa musi wyjść sygnał na kostkę do cewki. Czy do cewki dochodzi wogóle zasilanie? Jeśli tak, to sygnały sterujące na pewno nie dochodzą, bo gdyby dochodziły, to by była iskra. Podałem Ci piny, sprawdź chociaż miernikiem czy...
Ależ można (z wykorzystaniem osobnych prostowników) i to by było najrozsądniejsze rozwiązanie ,masz 3 przewody z cewek na każdy zakładasz diodę prostowniczą (razem 3 diody) i łączysz ich wyprowadzenia ,to na iskrownik i stamtąd do cewki WN. Drugi koniec cewek do masy.
Dziesiątki kV to sporo, i potrzebny jest transformator z odpowiednią izolacją. Może transformator WN od starego TV, czarno-białe miały kilkanaście kV, duże kolorowe ponad 20kV, częstotliwość 15625Hz. Ewentualnie transformator WN od TV + powielacz, jeśli z samego transformatora byłoby za mało. Albo może cewka zapłonowa od samochodu? Ponoć od 15kV do...
Zdaje się TSki miały specjalną pozycję kluczyka, gdzie generator był łączony bezpośrednio z cewką zapłonową. To chyba była skrajna pozycja kluczyka.
Transformatorek powinien mieć min 10VA. Sieciowy tzn. 230V pierwotne i 12-15 V wtórne. Jak masz sprawną cewkę świateł, to kabel z niej wychodzący podłączasz do jednego z wyprowadzeń strony WTÓRNEJ (12V). Drugie wyprowadzenie strony WTÓRNEJ i jedno wyprowadzenie strony pierwotnej (230V) łączysz do masy. Drugie wyprowadzenie strony PIERWOTNEJ (230V) łączysz...
Jeśli masz C14NZ to tego czujnika nie masz, tylko jest cewka indukcyjna w aparacie zapłonowym, kod silnika znajdziesz na bloku silnika na łączeniu z skrzynią biegów od strony chłodnicy, a czujnik temperatury masz w kolektorze ssącym od strony rozrządu, taki dwu pinowy z niebieską wtyczką.
Napięcie w cewce indukuje się pod wpływem pola magnetycznego wytwarzanego przez magnes koła zamachowego, i jest to całkowicie niezależny obwód. Wyjście konektorowe cewki, jest podłączone do stacyjki i łączone z masą przy wyłączaniu. Piszesz, że są dwa przewody, drugi może być podłączony do jakiegoś przycisku bezpieczeństwa, czasami jest taki pod siedzeniem....
Czyli bez edisa i immo jak mi się zdaje. Zobacz czy dochodzi +12V na cewkę zapłonową, nie wiem jak u ciebie ale w skorupie przewód był łączony jakimś dziwnym elementem. Ponadto poczytaj dokładnie ten wątek, jest tu kilka dobrych rad.
czy przewód masowy wysokiego napięcia pin 4 cewki musi mieć specjalną izolację odporną na przebicie ? Nie, bo jest połączony z masą. Czy ten przewód od każdej cewki łączyć do masy, byłyby wtedy 4 masy czy można przewody złączyć i dać jedną masę ? A jak ci wygodniej.
Honfa nie ma w aparacie regulatora odśrodkowego,a sprężynkę którą zgubił to ta co łączy cewkę z zestykiem w kopólce.Honda ma cewkę w aparacie przecież.
Pierwsze pytanie: 1.czy masz przewód oporowy od ceki do wyłącznika zapłonu ( nie na całe trasie tylko od cewki do miejsca łączenia powinien być taki w kolorze zielonym, potem jest łączony za wentylatorem ze zwykłym. 2 czy styki w aparacie zapłonowym nie mają sttartego popychacza i przez to cewka jest za długo pod prądem ? Jest jeszcze ewentualność że...
Witam, jechałem sobie a tu nagle niespodzianka parę razy coś przerwało i auto zgasło. Zapaliłem go ponownie przejechałem 200 metrów i auto znowu zgasło. Tylko już teraz, w ogóle nie odpala. Rozrusznik kręci, do cewki zapłonowej dochodzi 12v, wyjąłem przewód wn łączący cewkę zapłonową z aparatem od strony kopułki przyłożyłem do masy zakręciłem rozrusznikiem...
a no tak, co do drabiny to zapomniałem o magicznym przycisku "szukaj" :) a mam jeszcze pytanko: jak podłączyć cewkę zapłonową np. od wspomnianego trabanta601 tak żebym z 6v miał na przykład kilka tyś volt? nie wiem bo słyszałem coś takiego
Było na forum: Green - masa Violet/Red oraz Violet/Black - czujnik położenia przepustnicy TPS Black/Yellow - cewka zapłonowa WN Black/Red - sygnał do modułu świateł Green/Black - minus na rezystor a potem do elektrycznego ssania AUTO B/S Black/Blue - plus po stacyjce dla DC albo zasilanie ze statora Blue/Yellow - pozycja zapłon IG stacyjki(na wyłączonym...
Na twoim zdjęciu, element oznaczony jako 2 to nie cewka tylko aparat zapłonowy, (masz jedną cewkę w samochodzie nr 1 na zdjęciu). Przewód łączący element 1 i 2 to też przewód wysokiego napięcia.
Strumień magnetyczny koła magnesowego może zaburzać działanie cewki. Wyprowadź przewód od przerywacza na zewnątrz i przepuść przez niego prąd rzędu 3 A, sprawdzisz czy jego styki dobrze łączą. Najlepiej jak podłączysz do niego bateryjny układ zapłonowy, to będzie widać czy nie ma na stykach zanieczyszczeń wydłużających czas przerwania prądu cewki, co...
Cewka ma dwa wyprowadzenia: wysokiego napięcia- zakończone szpikulcem który wkręca się w przewód zapłonowy, oraz niskiego napięcia które łączy się do styków przerywacza (zakończone "oczkiem"), oraz trzecie wspólne dla obydwu uzwojeń dołączone do masy. Uzwojenie pierwotne- gruby drut, mało zwojów, mały opór. Uzwojenie w.n. cienki drut, dużo zwojów ,...
Zobacz czy da się łatwo odpalić "na pych".Jeśli tak to uszkodzona kostka stacyjki i "gubi iskrę"w momencie kręcenia rozrusznikiem. Kiedyś w starym fiaciku(nie pamiętam czy w elegancie występuje ten kabelek)wymieniałem kabel oporowy łączący cewkę zapłonową z instalacją.Samochód dało się tylko odpalić jedynie na akumulatorze 110Ah a na orginalnym,nowym"maluchowskim"można...
Witam. Zapłon bezstykowy zdał egzamin w "polonezie" no może tylko kabelek łączący cewkę impulsową aparatu zapłonowego z modułem ulegał uszkodzeniom (przerywał się). Pozdrawiam.
A nie prościej kupić na szrocie lub alledrogo cewkę zapłonową zintegrowaną z modułem zapłonowym np. od VW. Ja robiłem stopnie mocy na IRF740 i przy dobrym wysterowaniu bramki (min. 12V) moc tracona na tranzystorze była nie wielka, jako element zabezpieczający stosowałem diodę sieciową 1N4007. Oczywiście bez kondensatora, który poza tym, że niweczy większość...
A co z kontrolką od immo ? Dodano po 2 Podłuż aparat zapłonowy i zobaczysz.
Moment - temat brzmi Jak zrobić prądnice ?? - jak zrobić prądnice na korbę która będzie dawała iskę Oto precyzyjna odpowiedź - łączysz ze sobą dwa urządzenia : :idea: Induktor telefoniczny z korbka z Allegro - 30 zł Cewkę zapłonową dwupinową CDI od chińskiego skutera -20 zł i.....kręcąc małą korbką, zadziwiasz kolegow strzelajaca 10 mm iskrą. Zadowolony...
Sprawdź rezystancję cewki zasilającej - przewód ze statora zazwyczaj koloru czarno-czerwonego, do masy silnika. Z tego co piszesz wynika że uzwojenie jest przerwane, ale wówczas nie byłoby wcześniej napięcia na module zapłonowym, chyba że cewka zasilająca jest uszkodzona w sensie że raz łączy, później jest przerwa.
Witam, mówiłem, że nie mam kostki przy cewce, tylko 4 piny. Rozumiem, że plusowe podłączam tak: skrajny z czerwonym przewodem modułu, drugi z brzegu ze stacyjką. A który minusowy łączę z zielonym z modułu? Skrajny, drugi z brzegu czy wszystko jedno? Pozdrawiam.
1.6 MPI zgaduję BSE 75 KW/102KM? ;) Ma jakiś przebieg? Wróżka powie, że przyczyn może być wiele, niekoniecznie związanych z temperaturą. Przepływomierz (sprawdziłeś? czyściłeś?), sonda lambda, pompa paliwa albo nawet cewka zapłonowa lub zimne luty w sterowniku. Serwisy samochodowe idą na skróty, lubią typowe usterki, podłączają do kompa i kasują za...
Tak z ciekawości to jaką oporność ma cewka zasilająca cdi i impulsator? Są kable z czerwonym paskiem i niebieskim mierzone względem masy. Powinno być około 460Ω dla cewki i 150Ω dla impulsatora. Posprawdzaj również kable w układzie zapłonowym, czasami nie łączyły.
tak, przerywacz jest mechaniczny. Obracający się wałek przerywa go 4 razy na obrót. W razie czego mogę również wykorzystać inny typ (favorit/felicia) gdzie nie było styków ale jakaś cewka i magnes. Ten drugi miał kabel w ekranie (dwie wsuwki) i był łączony z dodatkowym modułem zapłonowym (też ze skody favorit). Oba typy aparatów mam w garażu, moduł...
Przewód zapłonowy - kabel wysokiego napięcia - łączy uzwojenie wtórne cewki zapłonowej ze świecami zapłonowymi, to takie grube przewody, przy świecach najczęściej z kołnierzykami... cewka może być z dowolnego drutu, tylko bez przesady nie jakiś grubości włosa ani palca, mysle że miedzy 0,4 a 1mm będzie akurat, oczywiscie miedziany najfajniejszy, zgodnie...
Nie urywa się koniec uzwojenia, tylko przerwa następuje w środku. Robokop, wyjmowałeś kiedyś tą cewkę? Mam trzy na stole i żadna nie jest przerwana przy końcach. Przy samych łączeniach i tuż za nimi jest przejście. Więc to kompletnie nie ten kierunek. Mechanicznie się uszkadza po wielu latach zielony kabelek, ale to inny temat. Cewkę coś przepala.
Witam. Od ponad dwóch lat posiadam kosiarkę STIGA z silnikiem SV150. Kosiarka pracowała bardzo dobrze, ale miesiąc temu po jednej z przerw na wynoszenie trawy nie chciała odpalić z powodu braku iskry na świecy. Jednak po pół godziny odpaliła. Podczas wczorajszego koszenia sytuacja się powtórzyła, tylko znacznie wcześniej niż poprzednio (po około 30...
Być może ktoś stosuje jakąś metodę na złodzieji, że odłącza przewód WN od kopułki a potem chce zapalić i napięcie które nie może się rozładować normalnie przez świecę, może uszkodzić nie tylko cewkę ale i elektronikę. Przy naprawach, kiedy trzeba zakręcić rozrusznikiem, a przewody nie mogą być podłączone normalnie, wyjście cewki łączy się z masą i nic...
Ja to przerabiałem za pomocą diod krzemowych łączonych w szereg. 4 sztuki powinny załatwić sprawę, jeśli cewka by się grzała zbyt mocno, dodaj piątą. Warto pomyśleć o odczepie w połowie linii diod, żeby wykonać połączenie z przewodem od automatu/przekaźnika rozrusznika, by w chwili kręcenia rozrusznikiem, nie dochodziło do nadmiernego spadku napięcia...
Witam, W motorowerze (Ogar z silnikiem Jawki) syna mamy "zapłon elektroniczny", no nie całkiem...nazywa się to zapłon bateryjny. Działa super. Konstrukcja w miarę prosta. 1. W silniku masz 3 cewki, 1 zapłonową i 2 świetlne. Wymieniasz te świetlne za zapłonowe. Cewki (uzwojenie) muszą zostać odizolowane od masy pojazdu. 2. Następnie do każdej z cewek...
Albo brakuje kawałka rdzenia w kablu królewskim (wn łączącym cewkę z kopułką)
plus jest z śruby na aparacie zapłonowym ( ten łączący cewkę z aparatem)
Problem rozwiązany. Żadne doszczelnianie nie było potrzebne. Okazało się że mam walnięty przewód zapłonowy łączący cewkę z kopułką. Temat zamykam.
Już doszedłem cewka zapłonowa była do wymiany bo miała przebicie tylko po wymianie tej cewki świeci mi się cały czas kontrolka od oleju olej jest zatankowany do pełna a kontrolka od oleju nie gaśnie świeci cały czas zawsze jak odpaliłem skuter to gasła a teraz nie gaśnie co to może być przyczyną czy jakiś kabelek nie łączy czy coś innego ?
No to nie wiem czemu nie działa, bo wydaje mi sie że obudowa powinna byc masa ale sprawdzałem omomierzem i z niczym sie nie łączy. A w cewce jest chyba jakas woda bo cos tam pluszcze, czy to tak ma byc, bo jak nie to to zamienie Pozdrawiam Syntony
jak siadła cewka zapłonowa, to właśnie przez wypinanie cewek lokalizowałem uszkodzoną cewkę (brak reakcji na wypięcie). Bo była spalona, iskra się nie mogła cofnąć w instalację ani przebić izolacji. Oczywiście że są łączone szeregowo i 2 tranzystory sterują 2 stringami. Znafcy reno.......
Witam Panowie wróciłem właśnie z garażu. Cewkę zmierzyłem miernikiem, opór książkowy -/+10%. Sprawdziłem podłączenie kabla do cewki wszystko na 100% dobrze łączy. Mam nowy objaw: Po przekręceniu kluczyka, zaczynam pierwszy rozruch, pierwszy obrót rozrusznika i jest duża iskra. Kolejne obroty i już iskry nie ma. Wyłączam kluczyk i załączam i sytuacja...
wygląda na chwilowe zaniki napięcia cewki zapłonowej ,zobacz połączenia przy niej czy podpinając się z instalacją gazową nie był przecięty kabel zasilający cewkę i połączenie zaśniedziało i chwilami nie łączy,często tak bywa lub jakieś alarmy , odcięcia zapłonów itp..jeśli posiadasz.
Wpisuje w wyszukiwarkę i w Pl mi nic nie wyskakuje. Poprosze jakieś konkrety to zamówię i nie będę sie bawił w szukanie przewodów ekranowanych i ich łączenie.
Jesteś pewny że jak przekrece stacyjke to na kostce 2 pin powinno być + i - ?. Zobaczcie na zdjęciach że jest tam wsówka która łączy że sobą czujnik wałka razem z cewka i czy to aby nie poprzez ta wsówka ma iść napięcie? Dodam że miernik pokazuje przejście pomiędzy ta wsówka a tymi 2 pinami. Może wiecie jak sprawdzic miernikiem ta cewke to by mi pomogło...
Witam Mam problem w quadzie opisany powyżej, zostały już podmienione takie części jak: -cewka zapłonowa -moduł zapłonowy -przewody,fajka -własna instalacja taka aby tylko była tylko iskra. Cewka sprawdzona miernikiem opory są w porządku czyli cewka od ładowania ma wartość coś ok 300 a impulsator 141, więc jest ok, masa jest wszędzie, problem leży dokładnie...
Bardzo szybko odpowiadam. Układ zapłonowy składa się z cewki ładującej która jest też elementem wyzwalającym zapłon, kabli łączących całość z układem CDI, cewki zapłonowej oraz przewodu WN i świecy. Jak rozumiem sprawdzałeś swoje części w innym skuterze. Trzeba sprawdzić też świecę i przewód zapłonowy. Jeśli wszystkie Twoje części są sprawne trzeba...
Dziękuje wszystkim za pomoc. Przyczyną braku iskry okazał sie niełączący kabel zasilający cewkę wychodzący z konsoli . Dlatego raz łączył i iskra była a raz nie. Namęczyłem sie niemiłosiernie ale udało sie!!!!!!!!!!! Dziękuje wszystkim. Niniejszy temat uważam za zamknięty.
Masz, a w zasadzie quad :D, poważniejszy problem z prądnicą i resztą instalacji. Może sie okazać, że cewka ładująca oraz reszta układu zapłonowego jest OK a przyczyna tkwi gdzieś indziej. Trzeba szukać. Nie ma rady i nie możemy liczyć na szybkie rozwiązanie problemu. Bardzo przydałby sie schemat. A przynajmniej dobre zdjęcia: 1. Prądnicy (obie strony)...
Nawet cewka + magnes nie wytworzą iskry - na to cewka nawet przy szybkich obrotach musiałaby mieć dziesiątki tysięcy zwojów, jak nie więcej. Jest sposób, żeby uzyskać iskrę z mniejszej ilości zwojów i we właściwym czasie: cewki są dwie, jedna ma dużo zwojów i jest połączona ze świecą zapłonową, druga mało i jest połączona z przerywaczem. Obracający...
Jaka stacyjka powinna być fabrycznie zastosowana? Stacyjka od Diesla którą tutaj ktoś założył nie nadaje się do silnika z zapłonem iskrowym, ponieważ dochodziło do przerwy w zasilaniu układu zapłonowego. Przywróciłem instalację do porządku, ponieważ przewody były łączone na skrętkę. Wyszło że stacyjka musi mieć cztery konektory, jeden osobny do zapłonu...
chodzi mi o kable które łączą świece zapłonowe z cewkami, jaka powinna być kolejność podczas podłączania ich. https://allegro.pl/oferta/przewody-zaplo... to są te kable konkretnie Dodano po 3 podesłałbyś może jeszcze jedno zdjęcie ale od prawej strony? byłbym...
Witam, trafił do mnie opel astra 1.8 16 V z 1993 r po wymianie czujnika położenia wału korbowego. (Właściciel sam wymieniał bo przy starym posypały się przewody) Auto nie odpala, wymieniona również została cewka zapłonowa . Problemów jest kilka: 1) pierwszy problem jest z komunikacją z komputerem-przy próbie diagnozowania komunikat „program nie odpowiada”...
Witam wszystkich ! Mam jeden problem dotyczący braku iskry w skuterze. Miałem jeden skuter lecz silnik był w nie za dobrym stanie wiec wpadłem na pomysł aby przełożyć do tej ramy silnik z Rometa 747 . Gdy miałem silnik z rometa w orginalnej ramie ustawiłem zawory i silnik palił bez problemu. Gdy przełożyłem go do innej ramy to nie ma iskry. Wydaje mi...
Do czego w takim razie jest uzwojenie SUB winding - szare przewody. Do pomocy falownikowi przy generowaniu nowego przebiegu i do sprawdzania, czy obroty silnika są wystarczające (no, i do sterowania przepustnicą, bo ona też jest sterowana z modułu inwertera). Bez niej (bez cewki SUB, znaczy), inwerter nie zacznie generować napięcia wyjściowego, ale...
Pod aparatem zapłonowym jest przewód gumowy z chłodnicy połączony z układem silnika. Na łączeniu tych elementów widziałem ślady świadczące o nieszczelności. Uważam iż do aparatu dostawała się wilgoć w postaci pary z układu chłodzenia - założyłem drugą opaskę do istniejącej ,zobaczymy co dalej. Jak pisałem cewka zapłonowa nowa (z polmozbytu) co prawda...
Lepiej zajrzeć do wersji angielskiej: https://en.wikipedia.org/wiki/Paschen%27... i zobaczyć obrazek https://en.wikipedia.org/wiki/File:Pasch... - dla N2 jest 1kV przy 10 Torr x cm, 6kV przy 100 Torr x cm (Torr to 1mm słupa rtęci - około 1,33 mbar, mbar to 1/1000 ciśnienia atmosferycznego). Niewielka cewka Ruhmkorffa powinna dawać z 10kV;...
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
no to jeszcze jedno pytanko koledzy: w tym module było już przez kogoś strasznie napieszane (poxipol i inne dziwne rzeczy) opiszę po krótce te tranzystory są dwa sterowanie z jakiegoś układu scalonego emiter na masie a kolektory jeden daje impuls na jedną cewkę zapłonową drugi z drugiego tranzystora na drugą do obu tych tranzystorów był przyklejony...
A czy napewno masz tam wogóle aparat? Coś mi się wydaje, ze powinna tam być cewka z modułem i czujnik wału na łączeniu skrzyni z silnikiem i tyle. Jaki masz tam silnik? Diagnostyka podgląd parametrów podczas kręcenia rozrusznikiem (prędkość obrotowa silnika) Pompa staruje tylko po przekręceniu stacyjki, czy podczas kręcenia rozrusznikiem też pracuje?...
A gdzie maja byc te konsatorki podpięte? to jest moj pierwszy układ na mikrokontrolerze więc moze posiadać wiele błędów. Co do transoptora to bylo by to chyba najlepsze rozwiązanie i chyba sie bede musial na tym skupić i dołożyć je do układu. Doskonale wiem ze w aucie przy zapalonym silniku jest wiele zakłóceń, cewka zapłonowa, alternator, wszystko...
Nie bardzo rozumiem ten wpis. Sprawdzam buzzerem na mierniku czy są "przejscia", gdy styki są rozwarte mloteczek jest tylko i wyłącznie w obwodzie z śrubą (na przewód do cewki i kondensator). Kowadelko, czyli druga strona styku jest w obwodzie z obudowa, mechanizmem itd..( z wyjątkiem elementów styku po drugiej stronie). Gdy obróci się silnikiem do...
Przepraszam Kolego, ale druga część zdania jest bzdurą. ZAWSZE w tzw. Eliminatorach Elektryczności Statycznej stosuje się prąd zmienny . Gdybyś zastosował prad stały w efekcie otrzymał byś Generator Vande Graafa :D Akurat wiem co mówię, bo z eliminatorami el. statycznej mam styczność niemal codziennie. OK, dzięki pomijamy jakiś tam eksperyment. Pozdrawiam....i...
Zobacz co się dzieje w aparacie zapłonowym, stan przewodów łączących cewkę z modułem.
Zasilanie wraz z biało-niebieskim kablem który wychodzi z magneta to impulsator (na kostce ten po lewej). Te 3 kable zasilanie z cewki oraz z impulsatora idzie to modułu zapłonowego i w momencie jak jest impuls z biało-niebieskiego kabelka idzie napięcie na cewkę zapłonową gdzie różnie do kilku kV i trafia na świecę zapłonową. Tak, jest to mały cross...
Posprawdzaj wszyskie połączenia masowe - na silniku - na nadwoziu a najlepiej to wszystkie odkrec, poczysc itd.. Wprawdzie sprawa już dość dawna i piszę z dużym opóźnieniem, ale muszę wyjaśnić całą sprawę, choć tak do końca nie wiem co było przyczyną takich skoków. Co zrobiłem? Otóż tak: 1. porozkręcałem klemy z akumulatora, wyczyściłem, 2. odizolowałem...
Kochani dzięki za wszystkie odpowiedzi. Silnik w moim cienkasie jest nowy, mój stary przy przebiegu 250 tyś.km się rozsypał. Dosłownie sie rozsypał. Obecny silnik ma przebieg dopiero 15 tyś.km. Uszczelka raczej odpada, poza tym nie widac żadnych wycieków. Olej czyściutki, płyn chłodniczy również.Płynów nie ubywa. Wymieniłam cewkę i moduł zapłonowy i...
Witam. Auto to peugeot 806 2.0 turbo benzyna 1995r. Opis problemu: Przed wymianą chłodnicy wszystko w porządku. Po wymianie chłodnicy silnika i wlaniu płynu silnik kręci ale nie odpala. Tester diagnostyczny nie łączy się z sterownikiem silnika. Sprawdzone zasilania i masy sterownika próbnikiem. Sterownik silnika nie steruje niczym ani przekaźnikiem...
Witam. Problem ten trwa już od ponad roku i nadal nie jestem w stanie zlokalizować usterki. Pacjent to Subaru Legacy III, 2000 r, 2.5 benzyna + LPG. Samochód nękają problemy z odpalaniem, po nocy jest 90% pewne, że nie zapali. Raz pali od strzała, innym razem zapala po długim kręceniu, a innym razem można kręcić aż do rozładowania akumulatora. Często...
łączyć cewka głośnik łączyć cewka kondensator cewka zapłonowy mercedes
pilot pioneer wzmacniacza halogenowy transformator komunikaty avast
modernizacja instalacji elektrycznej lombardini silnik
Renta planistyczna: definicja i zasady naliczania Brak jazdy w górę w napędzie bramy Hörmann A445