dodam jeszcze że na platynkach się iskrzy, czy ktoś wie czym to jest spowodowane. Zależy w jak dużym stopniu występuje iskrzenie, może to być spowodowane zabrudzeniem na platynkach, albo uszkodzony kondensator który jest umieszczony w iskrowniku pod magnetem jest m.in. po to, żeby zapobiegać temu zjawisku. Koszt nowego niewielki, ale do wymiany trzeba...
A obejdzie się bez ściągania magneta czy trzeba go ściągnąć
Coś słabo to widzę. Miałeś krzywe magneto, bo pewnie ściągałeś bez ściągacza. Coś tam, nie wiadomo co, przeszlifowałeś. Sprawdź, wymień kondensator i licz na szczęście.
Autor zmieniał gaźnik. Chyba do tego nie trzeba ściągać koła magnesowego (magneto)?
Ściągałem zarówno magneto, jak i małą zębatkę przed tym postojem, bo miał identyczne objawy. Zaskoczeniem było, że ostatnio na kopa zapalił. No nic, może faktycznie zobaczę to jeszcze raz.
chodzi mi o to że jak ściągam magneto ściągaczem to ściągacz zrywa mi się z magneta.(ściągacz jest dobry tylko magneto ma zerwany gwint)
W niektórych wersjach magneto ma gwintowane otwory do ściągania magneta. Niestety pod śruby calowe 1/4 cala.
A ile ten skuter ma przejechane? Twoje stukanie to może być zużyty wał albo spalanie stukowe (występuje przy zbyt wczesnym zapłonie). Czy ściągałeś magneto? bo jeżeli je źle założyłeś to zapłon jest w niewłaściwym miejscu.
Trzeba ściągać magneto?? Czy tylko tak zleksza?? A do ściągnięcia magneta potrzebny jest ściągacz??
Tak gaźnik oryginalny. Silnik był rozbierany przeze mnie; rozrząd jest ustawiony prawidłowo; oba zawory zamykają się podczas max wychylenia tłoka. Klin jest ok, bo ściągałem magneto. Mam jeszcze drugie, to sprawdzę, jak silnik pracuje na nim.
Witam! Rozebrałem mojego Simsona i mam wątpliwości co do napięcia. Poprzedni właściciel mówił, że ma 6V, a cewka wraz z żarówkami ma 12V. Chciałem sprawdzić na iskrowniku, ale nie wiem którym miejscu na iskrowniku jest informacja o napięciu. P.S. Muszę ściągać magneto?
Powodem wymiany tylu elementów jest stopień zużycia poprzednich ( magneto i stator zmienione ponieważ ktoś wcześnie ściągał Magneto łapiąc za zewnętrzny obwód i zostało skrzywione przez co tarło o stator delikatnie i impulsator ) jedyny problem jest taki że jestem przekonany iż stare Magneto sprawdzałem z nowym pod kątem położenia klina i wypustu ....
A znalazłeś przyczynę zniszczenia tych nitów? Pewnie magnesy koła magnesowego ocierały o nabiegunniki cewek. Jak ściągałeś magneto? Jak wyglądały cewki? Były otarcia? Podejrzewam uszkodzenie cewki ładującej układu zapłonowego. Znajdź schemat, przedstaw go to Cię nakieruję.
Na tym przewodzie jest napięcie 12,2V. A dekiel był ściągany ale uzwojenia nie były nawet tknięte. Magneto ściągał jedynie.
Witam dwusuw wcześniej szarpało bardzo rzadko a teraz praktycznie co drugie pociągnięcie. Jutro będę miał ściągacz do wentylatora i postaram się ustawić zapłon jak pomoże to dam znać. We wcześniejszych postach było opisane jak ustawiać to chyba sobie poradzę. Czy te trzy śruby na wentylatorze mam odkręcić (te co trzymają chyba magneto) czy z nimi ściągać...
Witam, posiadam romet 727 eco, uszkodził się w nim iskrownik więc postanowiłem go wymienić sam, niestety użyte 3 ściągacze dedykowane do tego silnika straciły gwint, zerwały gwint magneta i ostatni skleiłem klejem do metalu cyjanoakrylowym za 2zl, który chwycił ściągacz bez gwinta i wkręciłem mocno śrubę tą w środku ściągacza i uderzałem młotkiem w...
Jeśli chodzi o wał to jest prosty. Magneto było rzeczywiści ściągane bez ściągacza, ale krzywe było już przedtem.
Wyjaśniam: -nawet jeżeli zapłon byłby przestawiony to iskrę by dawał (ew. w złym momencie), a w tym przypadku iskra "znika" całkowicie, nie wiem czy to ma związek z ciśnieniem w cylindrze czy co, bo dzieje się tak dopiero po wkręceniu czegokolwiek w głowice -klin jest cały (ściągałem magneto) -kondensator, przerywacz i cewka zapłonowa (ta przykręcona...
Wygląda jakby ktoś śrubokrętem magneto ściągał i dość głęboko go wbił ok 3 mm wgłąb
Wczoraj postanowiłem sobie założyć zębatkę 16z bo stwierdziłem żę mocy jest wystarczająca , a chciałem mieć minimalnie wyższą prędkość przelotową bo na bo czy v max się zwiększy czy mniejszy jak dla mnie nie ma to dużej różnicy (przejechałem się tylko chwilkę po podwórku więc dzis przetestuję jak sprawa wygląda z prędkością ) i tak patrze sobie na magneto...
Witam.Mam takie pytanko,mianowicie czy ściąganie torrentów przez generator magnet z stron z płatnych to łamanie prawa?
Gaźnik który posiadam ma tylko jedną śrubę. Gładź cylindra jest ciężka do sprawdzenia bo jedyne miejsce gdzie mogę zobaczyć wnętrze, to spód. Głowica jest nie demontowalna. Z tego co widać, to są jakieś ryski, ale to chyba normalne w cylindrze. Tak jak pisałem na starym tłoku od strony wydechu są rysy, ale pod palcem nie czuć jakichkolwiek zagłębień,...
Witam, mam problem z silnikiem 139fmb 110cc. Zacznę od tego że silnik stał 3 tygodnie bez oleju, było ściągane Magneto, łańcuszek rozrusznika, w celu wymiany simeringów wału. Zaczęło się od tego, że po lekkim rozgrzaniu zaczęło coś piszczeć, po przejechaniu ok 15 km piszczenie bardzo się nasiliło. Niedługo potem silnik przestał się utrzymywać sam na...
No nie mów, że masz ściągacz, który zaleca Husqvarna, bo takiego nie ma. Chyba jednak nie masz serwisówki Husqvarny, jutr podeślę Ci stronę z instrukcji serwisowej do tej pilarki , zobaczysz jak Husqvarna zaleca ściągać koło zamachowe. Dodano po 1 Ściąganie koła zamachowego
Witam. Ostatnio przy ściąganiu magneta przez przypadek urwało mi sie kilka drucikow tak jak na zdjęciach http://obrazki.elektroda.pl/1520307800_1... http://obrazki.elektroda.pl/1364618000_1... Moje pytanie brzmi od czego jest (za co odpowiada) ta urwana cewka i czy można to jakoś zlutować?
Jeszcze nie, ale zrobie to jak najszybciej będe mógł. Na oko na wydechowym jest luz, ale nie ma go wlasnie w momencie gdy tłok jest w połowie suwu sprezania. Pozniej znowu popychacz daje się popchnąć. Ale w tym punkcie blokuje go chyba wałek. Na ssącym jest wyraźnie mniejszy ten luz niż na wydechowym. Ale przyszedł mi do głowy pewien pomysł. Czytałem...
Witam, mam kosiarkę z silnikiem Briggs Stratton 12HP dolnozaworowy. Po zakupie chodził, czasem strzelił, pofalował, ale nasilało się to pod obciążeniem (wysoką trawa). Regulacja gaźnika nic nie dawała (kupiony nowy, jakiś chińczyk i to samo). Sprawdziłem iskrę i okazało się że raz jest, raz nie ma. Przeczyściłem koło magneta, cewkę i nic, więc kupiona...
Cewka powinna mieć ten sam rozstaw śrub mocujących. Różnica jest w tym, że stare były robione porządniej i miały tulejki prowadzące będące jednocześnie "nitami" trzymającymi w kupie blachy rdzenia cewki. Zrobiłeś zdjęcia w niosącej mało informacji pozycji. Wg mnie da się założyć nową cewkę i nie sądzę, że to bubel. Trzeba trochę popracować głową i rękami....
Najbardziej podejrzewam regulator napięcia jednak przy jego odłączeniu nadal nic nie świeci, ale sprawdzę jeszcze resztę. Jeśli chodzi o magneto to było ściągane kluczem pneumatycznym więc to raczej odpada tym bardziej, że jest napięcie z cewek, ale zbyt małe.. A i magneto było całe nowe wraz z cewkami ;)
Mam jeszcze jedno pytanko, jakiego ściągacza użył kolega do zdjęcia magneta ... Na owym pierścieniu magneta mam takie dwa otwory dosyć płytkie jeden obok drugiego, a za nimi z tyłu zrobione czymś krechy ... Rozumiem, że pozostaje mi metodą prób i błędów szukać teraz miejsca prawidłowego położenia impulsatora? ... Bez tego muszę ingerować w zdjęcie...
Podpowiem jeszcze, że rezystancja 1,5Ω jest dobrze wykrywalna zwykłym miernikiem, omomierzem (cyfrowym oczywiście). Każdym uniwersalnym miernikiem z cyfrowym wskażnikiem bardzo łatwo da się wykryć różnicę pomiędzy 0Ω a 1,5Ω, nawet uwzględniając rezystancję przewodów pomiarowych. W czasach gdy miałem Komara ustawianie zaplonu robilem...
no właśnie chciałbym zrobić coś takiego co po przekroczeniu pewnego progu napięcia nadmiar mocy jest zwierany. Jak to zrealizować? Może odpowiednią ilość diod prostowniczych połączoną w szeregu? Zakładając że napięcie przewodzenia diody to 0,7V to łącząc 21 sztuk w szeregu zacznie przewodzić dopiero po przekroczeniu 14,7V czyli nadmiar będzie zwierany...
Chodzi ci o elektronic czy platynowiec (przerywacz) :idea: normalnie odkręcasz prawy dekiel i patrzysz pod magneto oczywiscie bez ściągania go i albo widzisz przerywacz albo taką plastikową prostokątną kostkę..... :D
Nie wiem czy luzu zaworowego nie szło by pomierzyć bez ściągania sprężyn. Sprawdź jeszcze czy patynki masz dobrze ustawione, czy odległość magneta od cewki jest dobra i czy samo magneto nie przestawiło się na klinie.
Witam. W skuterze mojego kuzyna wymieniałem ostatnio karter bo mu się połamał, wymieniałem rownież na nowy ikrownik ponieważ uszkodziłem go przy ściąganiu magneta, poskładałem wszystko do kupy... pare kopów i odpalił... wsiadam chce jechać, daje mu gazu a tu zonk... Rusza do tyłu... Z rozrusznika nie chce wcale zapalić bo przy kręceniu odbija go w drugą...
Nie, magneta nie ruszałem. Ściągałem cylinder, wyczyściłem nagar z tłoka. Prąd dochodzi do fajki bo jak ściągnę ją i zostawię tylko przewód wysokiego napięcia i przyłożę do cylindra to iskra przeskoczy, natomiast gdy z powrotem założę świecę to iskry już nie ma więc dochodzi wszędzie prąd lecz nie jest on przerywany tylko stały.
Dzięki za wskazówki! udało się odkręcić śrubę za pomocą cienkiego kawałka materiału do zablokowania tłoka, palnik też był użyteczny. Wyrósł kolejny problem, śruba do ściągania magenta nie chce złapać gwintu żeby je zsunąć (magneto). Można do tego użyć ściągacza do łożysk? Wydaje mi sie że element i tak będzie do wymiany
Chcę wymienić silnik w magnetofonie ZK. Nie potrafię zdemontować rolki dociskowej znajdującej się na wale silnika, nad mosiężnym kołem pasowym. Czy potrzebny jest jakiś " ściągacz" czy istnieje jakiś prosty sposób?
Witajcie. Zamierzam zbudować sobie domowego NAS-a. Chciałbym go wykorzystywac do: -oglądania filmów po HDMI na telewizorze. - ściąganie plików z sieci (.torrent) i magnet linków - wystawienia serwera FTP - udostępniania udziałów sieciowych w obrębie sieci wewnętrznej. Może ktoś z was odpalał takie urządzenie dla siebie. Interesowałoby mnie jakiego systemu...
magneto raczej nie ale cewka tak jeśli element obrotowy w tym przypadku właśnie magneto zaczyna o nią ocierać i w ten sposób można ja spalić miałem tak przy WSK kolo zamachowe ściągane inaczej niż ściągaczem pokrzywiło się i delikatnie tarło o cewkę po godzinie spaliła się tylko ze u mnie iskra była a dopiero pod ciśnieniem świeca ja traciła i dopiero...
Pasek to podstawa ale jeśli chodzi o napęd to jeszcze częstą dolegliwością są sprzęgła a konkretnie ich docisk, można do wyregulować tylko wskazany jest mieć ściągacz do sprężyn zaciskowych.
Napięcie 13V nie naładuje nigdy akumulatora. Ile masz cewek sprawdzisz ściągając dekiel z lewej strony silnika. Być może będziesz musiał zdjąć magneto. Temat ilości cewek i rozwiązywanie tego problemu był opisywany na wielu forach poświęconych chińskim motorkom(Barton, GB, King). Akumulator w moim Bartonie o podobnej konstrukcji ma pojemność z tego...
Tak jak kolega wyżej napisał metoda bardzo dobra i łatwa. Ja stosowałem ściągacze do małych zębatek. W polskich silnikach gdzie to koło na pasek jest faktycznie klejone do osi, warto ostukać je plastikowym młoteczkiem. Istnieje szansa że klejowa spoina pęknie i nie trzeba będzie używać dużej siły przy ściąganiu kółka :D.
No wielu by wiedziało jakby miało ten motor przed sobą. Ja też bym wiedział, ale takie szukanie na odległość że uciążliwe. Poczyniłeś jakieś dalsze kroki w celu naprawy? Ściągałeś pokrywę od sprzęgła,tam też jest regulacja. Ściągnij pokrywe od strony magneta, zobacz na mechanizm od dzwigienki od sprzęgła.
Luzu na korbowodzie nie stwierdziłem. Przy rozbiórce silnika jak miałem już ściągnięte magneto i przy ściąganiu koła pasowego zauważyłem luz osiowy wału (chodził w górę i w dół jakieś 2 mm). Myślałem że to na łożyskach ale nie okazało się że nie posiada. Jednorazowe troszkę dla mnie te silniki. Co do pierścieni to luzy na zamku odpowiednio wynoszą pierścień...
A wiec osiadam skuter Toros el diablo no i tak nie ma w nim zapłonu. Dodam że wcześniej były wymieniany iskrownik i magneto( jak ściągałem to pogiąłem ) i tak po złożeniu skuter z kopki próbował zapalić nawet na wolnych obrotach działał lecz jak przekręciłem manetka od gazu gasł no to polatałem po forach i przeczytałem że zawory może do regulacji lub...
Kolego sympatyczny jeden i drugi, bez urazy ale czytajcie ze zrozumieniem. Piła ma 30 lat i pewnie była już rozkręcana nie, nie dwa. W 2021 była w dwóch serwisach które w ogóle chciały ją przyjąć i żaden sobie nie poradził z usterką a w sumie usterkami. Ja postanowiłem, że ją naprawię dla fun-u, dla hobby itd. Uszczypliwości "nie masz wiedzy to zanieś...
Tak. Stety lub niestety, ale Błażej ma rację. Schemat prawdę ci powie. A nawet te zdjęcia, które zrobiłeś dają tylko jedną informację: Coś masz panie spier...tego, tamtego w instalacji. Te dziwne urwane i łączone bez sensu kabelki mogły spowodować uszkodzenie regulatora! No chyba że była to nieudolna próba "uratowania sytuacji" przed sprzedażą??? Jedno...
Da sie zdjac bez ściągacza wystarczy troche wprawy i cierpliwości.
Zdjęcia krzywki magneta nie wstawiłem, bo zabrakło mi czasu - musiałbym specjalnie na potrzeby tej fotki ściągać magneto. Ja tą krzywkę oglądałem wcześniej i nie ma takiej możliwości aby ona się przesunęła. Jest to odzielny element zamocowany do magneta 6 nitami (jak koło samochodowe szpilkami do piasty) i nie może się przekręcić, obrócić na osi. Albo...
stator magneto suzuki magneto magneto cewka
dioda laseru nośna moment tylni naped
aplikacja zablokowana gmail linde canbox
Interfejs diagnostyczny do Citroën Berlingo: Lexia 3 i DiagBox Jak sprawdzić czujnik zmętnienia wody w zmywarce?